ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ahmt.krkll
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
28
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
15 Mart 2014 01:08
Son Ziyaret:
27 Ekim 2018 03:01
Toplam Mesaj:
50 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ahmet Karakelle
Doğum Tarihi:
01 Ocak 1990
Yaş:
36
İl:
Erzincan
Meslek:
Bilgisayar Proğramcısı
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
SON 10 MESAJI
40x30x35h Power Led Kullanımı ?
Merhaba mustafa bey öneriniz doğrultusunda bu şekilde yaptım kasaya yerleştircem şimdi bir konuda daha bilgi alabilirmiyim tank yüksekliği 35 cm 15 cm de yukardan ayaklı atmatüre monte edeceğim bu ledleri armatür üzerindeki şeffaf pleksiyi çıkarayımmı bn yoksa bu şekilde kullanabilirmiyim birde lens takmam gerekiyormu bunlara bu şekilde olursa kaç derece les takılmalı acaba ?[:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/061220161025381.jpg[/IMG][EDIT]ahmt.krkll,2016-12-06 11:29:05[/EDIT]
Merhaba mustafa bey öneriniz doğrultusunda bu şekilde yaptım kasaya yerleştircem şimdi bir konuda daha bilgi alabilirmiyim tank yüksekliği 35 cm 15 cm de yukardan ayaklı atmatüre monte edeceğim bu ledleri armatür üzerindeki şeffaf pleksiyi çıkarayımmı bn yoksa bu şekilde kullanabilirmiyim birde lens takmam gerekiyormu bunlara bu şekilde olursa kaç derece les takılmalı acaba ?[:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/061220161025381.jpg[/IMG][EDIT]ahmt.krkll,2016-12-06 11:29:05[/EDIT]
40x30x35h Power Led Kullanımı ?
Merhaba;
Bitkili Akvaryumda Power Led işinden Anlayan arkadaşlar yardımcı olabilirmi acaba.
40x40x35h ölçülerinde kullanılabilir alanı 40x30x35h 10 cm arka sump sistemi bulunan bir bitki akvaryumum var yaklaşık 1-2 ay oldu kurulum yappılalı aydınlatma konusunda çözüm bulamadığım için power led armatür yapmak istiyorum .1 w x 11 adet power led kullanarak bu armatürü yapacağım renk dağılımı için bu şekilde bir tasarım yaptım . Kullanacağım ledler 6 adet 6500 k beyaz 2 adet deep red 2 adet royal blue 1 adet full spectrum ( yada full spectrum iptal edilip 3 adet deep red olabilir) . zeminde parvula var bir miktar . birkaç kök micra var . birkaç tabakada flame , chiristmas ve fissidens moss var . 1.5 aydır gelişim chiristmass moss dışında hiçbir bitkide olmadı. Co2 Tüplü Sistem var Dennerle Dosator Gübreleme setim var. bu aydınlatma yeterli olurmu bilgi alabilirimiyim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/031220162221291.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/031220162222091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/031220162222251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/031220162222421.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/031220162324541.jpg[/IMG]
[:?][EDIT]ahmt.krkll,2016-12-04 00:26:14[/EDIT]
Merhaba;
Bitkili Akvaryumda Power Led işinden Anlayan arkadaşlar yardımcı olabilirmi acaba.
40x40x35h ölçülerinde kullanılabilir alanı 40x30x35h 10 cm arka sump sistemi bulunan bir bitki akvaryumum var yaklaşık 1-2 ay oldu kurulum yappılalı aydınlatma konusunda çözüm bulamadığım için power led armatür yapmak istiyorum .1 w x 11 adet power led kullanarak bu armatürü yapacağım renk dağılımı için bu şekilde bir tasarım yaptım . Kullanacağım ledler 6 adet 6500 k beyaz 2 adet deep red 2 adet royal blue 1 adet full spectrum ( yada full spectrum iptal edilip 3 adet deep red olabilir) . zeminde parvula var bir miktar . birkaç kök micra var . birkaç tabakada flame , chiristmas ve fissidens moss var . 1.5 aydır gelişim chiristmass moss dışında hiçbir bitkide olmadı. Co2 Tüplü Sistem var Dennerle Dosator Gübreleme setim var. bu aydınlatma yeterli olurmu bilgi alabilirimiyim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/031220162221291.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/031220162222091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/031220162222251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/031220162222421.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/031220162324541.jpg[/IMG]
[:?][EDIT]ahmt.krkll,2016-12-04 00:26:14[/EDIT]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Merhaba;
40x40x35 10 cm arka sump sistemli kullanılabilir alanı 30x40x35h olan bir bitki akvaryumu yaptım tabanda mini parvula micra flame moss christmas moss fissidens moss türlerinide kaya ve köklerin üzerinde uygulayacağım . tüp sistemi co2 ve denerle dosator set gübreleme var tank kurulum yapılalı 1 aydan fazla oldu ölçüler için tasarruf amplü ve 5630 6500 k smd led denedim gelişim neredeyse 0 özellikle mini parvulalar yeni yaprak açtıktan sonra kararıp kopuyorlar. aydınlatma power led yapmayı düşünüyorum ledleri çinden spariş verdim ve geldiler. Tankım yaklaşık 40 litre su alıyor Yüksek destekli olarak 0.3 w hesapladığımda 12 adet 1 w led oluyor tank şuanda çok fazla dolu değil bitki açısından. yosun olmaması için 9 w olarak yapmayı ilerde ihtiyac duyulması sırasında 10-12 w a kadar yükseltemek istiyorum . elimde ki power ledlerden 10000k - 6500 k - royal blue - deep red ve full spectrum var yeteri kadar . hangi ledleri nekadar kullanmalıyım ve renk dagılımı için nasıl bir dizilim yapmalıyım led az olduğu için bilemedim.
beyaz - soguk beyaz - deepred - beyaz - royal blue - full spectrum - royal blue - beyaz - deep red - soguk beyaz - beyaz
bu şekilde bir dağılım nasıl olur 11 w oluyor hangilerini iptal etmem gerekir hangisinin yerini değiştireyim engin bilgilerinizden yararlanabilirmiyiz acaba .[EDIT]ahmt.krkll,2016-12-02 21:46:03[/EDIT]
Merhaba;
40x40x35 10 cm arka sump sistemli kullanılabilir alanı 30x40x35h olan bir bitki akvaryumu yaptım tabanda mini parvula micra flame moss christmas moss fissidens moss türlerinide kaya ve köklerin üzerinde uygulayacağım . tüp sistemi co2 ve denerle dosator set gübreleme var tank kurulum yapılalı 1 aydan fazla oldu ölçüler için tasarruf amplü ve 5630 6500 k smd led denedim gelişim neredeyse 0 özellikle mini parvulalar yeni yaprak açtıktan sonra kararıp kopuyorlar. aydınlatma power led yapmayı düşünüyorum ledleri çinden spariş verdim ve geldiler. Tankım yaklaşık 40 litre su alıyor Yüksek destekli olarak 0.3 w hesapladığımda 12 adet 1 w led oluyor tank şuanda çok fazla dolu değil bitki açısından. yosun olmaması için 9 w olarak yapmayı ilerde ihtiyac duyulması sırasında 10-12 w a kadar yükseltemek istiyorum . elimde ki power ledlerden 10000k - 6500 k - royal blue - deep red ve full spectrum var yeteri kadar . hangi ledleri nekadar kullanmalıyım ve renk dagılımı için nasıl bir dizilim yapmalıyım led az olduğu için bilemedim.
beyaz - soguk beyaz - deepred - beyaz - royal blue - full spectrum - royal blue - beyaz - deep red - soguk beyaz - beyaz
bu şekilde bir dağılım nasıl olur 11 w oluyor hangilerini iptal etmem gerekir hangisinin yerini değiştireyim engin bilgilerinizden yararlanabilirmiyiz acaba .[EDIT]ahmt.krkll,2016-12-02 21:46:03[/EDIT]
İthal Akvaryuma Sump Yapımı
Merhaba ömer bey;
Konu çok eski ancak resimlere ulaşamıyorum eğer mümkünse ve resimler elinizde varsa yenileme imkanınız varmı acaba ? .
Merhaba ömer bey;
Konu çok eski ancak resimlere ulaşamıyorum eğer mümkünse ve resimler elinizde varsa yenileme imkanınız varmı acaba ? .
Boyu Hx-600 60x35x40 İthal Tank İçin Aydınlatma ?
Merhabalar başlıkta belirttiğim marka model ithal tankım var elimde bitkili bir akvaryum yapmayı düşünüyorum akvaryum zeminde komple cuba olcak birkaç kök helferi reinecki mini gibi sade ve görsel birşey planlıyorum .
Gelelim probleme tankın kendi üzerinde armatür bölümde 2 adet tb koymuşlar osram 840 14 w yetmeyecektir. Bunları çıkarıp armatür kısmını komple kendim medifiye edip görüntüyü bozmadan kullanmayı düşünüyorum ancak şöyle bir sıkıntı varki florosanların koyulacağı bölüm genişliği 9 cm ve 2 florosan daha girecek oraya 1.6 mm sanırm t5 ler sadece 6.5 cm florosanlar yapıyor ve florosanların araları 0.75-1cm kadar boşluk oluyor . 2x grolüx -2x aquastar olarak düşündüm ancak bu şekilde çok yakın olduğunda bir sıkıntı problem yaşarmıyım ekstra bir ısınma olacak ısınmayı nasıl özerim vede bu aydınlatma fazla gelirmi bu tanka bu akvaryum gibi ithal tanklarda kurulan bitkiler varsa bana yardımcı olmanızı rica ediyorum [:?]
Fotolar
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/230620161701311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/230620161701101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/230620161700461.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/230620161658481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/230620161658341.jpg[/IMG]
[:?]
Merhabalar başlıkta belirttiğim marka model ithal tankım var elimde bitkili bir akvaryum yapmayı düşünüyorum akvaryum zeminde komple cuba olcak birkaç kök helferi reinecki mini gibi sade ve görsel birşey planlıyorum .
Gelelim probleme tankın kendi üzerinde armatür bölümde 2 adet tb koymuşlar osram 840 14 w yetmeyecektir. Bunları çıkarıp armatür kısmını komple kendim medifiye edip görüntüyü bozmadan kullanmayı düşünüyorum ancak şöyle bir sıkıntı varki florosanların koyulacağı bölüm genişliği 9 cm ve 2 florosan daha girecek oraya 1.6 mm sanırm t5 ler sadece 6.5 cm florosanlar yapıyor ve florosanların araları 0.75-1cm kadar boşluk oluyor . 2x grolüx -2x aquastar olarak düşündüm ancak bu şekilde çok yakın olduğunda bir sıkıntı problem yaşarmıyım ekstra bir ısınma olacak ısınmayı nasıl özerim vede bu aydınlatma fazla gelirmi bu tanka bu akvaryum gibi ithal tanklarda kurulan bitkiler varsa bana yardımcı olmanızı rica ediyorum [:?]
Fotolar
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/230620161701311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/230620161701101.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/230620161700461.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/230620161658481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/230620161658341.jpg[/IMG]
[:?]
50x50x35h Bitkili Tank Kurulumu Hk Bilgi.
Kum hagen devam ettim zeminde jbl aquabasis plus var ve misget gübre var . yeni kurduğum tanka ise jbl manado kullandım yine aynı zemin onunda kurulum aşamalarını bir ara paylaşırım forumda.
Kum hagen devam ettim zeminde jbl aquabasis plus var ve misget gübre var . yeni kurduğum tanka ise jbl manado kullandım yine aynı zemin onunda kurulum aşamalarını bir ara paylaşırım forumda.
50x50x35h Bitkili Tank Kurulumu Hk Bilgi.
Merhaba Arkadaşlar Tankımın 6 ay sonraki hali bu şekildedir çok acemice bir kurulumdan bu noktaya geldim. 2. tankımın kurulumu için hazırlanıyorum 70x35x45 olacak yorumlarınızı bekliyorum :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/20151219_231508.jpg[/IMG]
Merhaba Arkadaşlar Tankımın 6 ay sonraki hali bu şekildedir çok acemice bir kurulumdan bu noktaya geldim. 2. tankımın kurulumu için hazırlanıyorum 70x35x45 olacak yorumlarınızı bekliyorum :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/20151219_231508.jpg[/IMG]
40x35x30 Bitki Sorunlarımla Başa Çıkamıyorum
Merhaba
2 ay kadar önce bu tankı kurmuştum ama istediğim sonuçları bir türlü alamadım. java moss ve Christmass Moss 1-2 kök anübias vardı. moslarımın tamamı öldü neredeyse. ilk kurulumda gübre kullanmadım kum sadece hagen kum diye aldıım 10 kg kum vardı. Şelale filtre mayalı co2 ve ista 3in1 difizör. ışıklandırma olarak boyut küçük olduğu için florosan bulamadım . akvarym net boş hali 42 litre 10 kg kum 5 kg kaya filan var yaklaşık 30 35 litre kadar su alır bu bahsettiğim halde 23 w philips 6500 k tasarruf amplü kullandım günde 6-8 saat kadar yaktım ama sonuç hüsran .
Javamosslarm bu hale geldi
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/12041938_10204286561073560_2118490335_n.jpg[/IMG]
Akvaryumun şuanki en son hali bu gübrelerle birlikte bir arkadaşm sağolsn hediye bitkiler göndermiş ektim ama biraz karman çorman oldu . sorun şu alttaki resimde de görüldüğü gibi ortadaki yuwarlak hindistan cevizine file ile gerdiğim javamos yaklış 3-4 cm kadar uzadı ve çoğaldı rengi ve formu çok iyi şuanda ama kurutulmuş bonsai üzerindeki ve yerdeki tele sarılı moslarım . kurudu gibi üzerlerinde filizler var ama gün geçtikce kahverengine dönüp ölüyorlar.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/12115712_10204372167013655_7669926950423209962_n.jpg[/IMG]
misget gübre potasyum nitrat demir ve fosfat mı ne gübreleri temin ettim . şimdi akvaryumu bozup yeniden kurmayı düşünüyorm tabana jbl aqua basis üzerinde 5-10 mm lav kırığı üzerine hagen diye aldığım kum satıcı orjinal dedi ama sanırım değil. tabana 5er cm aralıkla misget gübre . tasarımım yine aynı olacak mosslar ışığı çok sevmiyorlar ondan mı bu hale geliyor bilmiyorm. mosların hepsini arka cama dizmeyi düşünüyorm az daha çaprazdan ışık gelirse belki daha iyi gelişirler suyu 1-2 aydır oturmuş su olduğu için dizayndan sonra tekrar aynı suyu koymayı düşünüyorm bitkileri de güzelce ekip tabanı cuba yada montecarlo ile kaplaayı düşünüyorm. sizce kurulumu tekrar yapmalımıyım. yoksa bu şeklde devam edeyim mi .
Işık azmı fazlamı anlayamıyorm akvaryumda kahverengi ince yosunlar oluşmaya başladı hergün akşam diş fırçasıyla yosunları bitkilerden temizleyip alıyorm ama nekadar etki eder bilmiyorm. gübre kullanımını nasıl yapayım şırınga ile vericem kaç ml hangisinden wereyim .
özellikle bonsaimin canlanmasını çok istiyorm bitki işine klasik bonsaili mini ağaç motifi ile girdim çok hoş sade olduğu için . moslarm ve bitkilerim için detaylı bi yardıma ihtiyacm var yardım edebilecek sorularıma ve sorunlarıma sıkılmadan yardım edebilecek birisi varsa özelden yazabilirsiniz [:)]
Akvaryumu ilk kurduğum zamanki hali buda :
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/20150915_014647.jpg[/IMG]
Daha önce açtığım konu: [URL]http://www.akvaryum.com/Forum/bitkiye_ilk_giris_nano_sayilabilecek_kurulumum_k849315.asp?PID=4937837#4937837[/URL]
Merhaba
2 ay kadar önce bu tankı kurmuştum ama istediğim sonuçları bir türlü alamadım. java moss ve Christmass Moss 1-2 kök anübias vardı. moslarımın tamamı öldü neredeyse. ilk kurulumda gübre kullanmadım kum sadece hagen kum diye aldıım 10 kg kum vardı. Şelale filtre mayalı co2 ve ista 3in1 difizör. ışıklandırma olarak boyut küçük olduğu için florosan bulamadım . akvarym net boş hali 42 litre 10 kg kum 5 kg kaya filan var yaklaşık 30 35 litre kadar su alır bu bahsettiğim halde 23 w philips 6500 k tasarruf amplü kullandım günde 6-8 saat kadar yaktım ama sonuç hüsran .
Javamosslarm bu hale geldi
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/12041938_10204286561073560_2118490335_n.jpg[/IMG]
Akvaryumun şuanki en son hali bu gübrelerle birlikte bir arkadaşm sağolsn hediye bitkiler göndermiş ektim ama biraz karman çorman oldu . sorun şu alttaki resimde de görüldüğü gibi ortadaki yuwarlak hindistan cevizine file ile gerdiğim javamos yaklış 3-4 cm kadar uzadı ve çoğaldı rengi ve formu çok iyi şuanda ama kurutulmuş bonsai üzerindeki ve yerdeki tele sarılı moslarım . kurudu gibi üzerlerinde filizler var ama gün geçtikce kahverengine dönüp ölüyorlar.
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/12115712_10204372167013655_7669926950423209962_n.jpg[/IMG]
misget gübre potasyum nitrat demir ve fosfat mı ne gübreleri temin ettim . şimdi akvaryumu bozup yeniden kurmayı düşünüyorm tabana jbl aqua basis üzerinde 5-10 mm lav kırığı üzerine hagen diye aldığım kum satıcı orjinal dedi ama sanırım değil. tabana 5er cm aralıkla misget gübre . tasarımım yine aynı olacak mosslar ışığı çok sevmiyorlar ondan mı bu hale geliyor bilmiyorm. mosların hepsini arka cama dizmeyi düşünüyorm az daha çaprazdan ışık gelirse belki daha iyi gelişirler suyu 1-2 aydır oturmuş su olduğu için dizayndan sonra tekrar aynı suyu koymayı düşünüyorm bitkileri de güzelce ekip tabanı cuba yada montecarlo ile kaplaayı düşünüyorm. sizce kurulumu tekrar yapmalımıyım. yoksa bu şeklde devam edeyim mi .
Işık azmı fazlamı anlayamıyorm akvaryumda kahverengi ince yosunlar oluşmaya başladı hergün akşam diş fırçasıyla yosunları bitkilerden temizleyip alıyorm ama nekadar etki eder bilmiyorm. gübre kullanımını nasıl yapayım şırınga ile vericem kaç ml hangisinden wereyim .
özellikle bonsaimin canlanmasını çok istiyorm bitki işine klasik bonsaili mini ağaç motifi ile girdim çok hoş sade olduğu için . moslarm ve bitkilerim için detaylı bi yardıma ihtiyacm var yardım edebilecek sorularıma ve sorunlarıma sıkılmadan yardım edebilecek birisi varsa özelden yazabilirsiniz [:)]
Akvaryumu ilk kurduğum zamanki hali buda :
[IMG]http://foto.akvaryum.com/fotolar/159366/20150915_014647.jpg[/IMG]
Daha önce açtığım konu: [URL]http://www.akvaryum.com/Forum/bitkiye_ilk_giris_nano_sayilabilecek_kurulumum_k849315.asp?PID=4937837#4937837[/URL]
50x50x35h Bitkili Tank Kurulumu Hk Bilgi.
[QUOTE=veisveis][QUOTE=ahmt.krkll][QUOTE=veisveis]Parvula ya da cüce saz dikebilirdiniz.[/QUOTE]
Teşekkürler bende aynını düşünüyorum parvula 200 kök kadar cuba 1 cup ve vivipara birkaç kök de renk katsın diye kırmızı yapraklı yine 10 15 cm i geçmeyecek bitki arıyorum ne yazıkki satan bulamıyorum tropica nın ürünleri bile yok piyasada özellikle cuba kara borsamıdır ne bilmiyorum fiyarları çok pahalı 1 cup 50 tl civarı sarıyolar oda zaten 1 sitede buldum formdada yazdım ama kimseden ses çıkmadı bakalım araştırıyorum bulursam güzel bir tasarım yapacağız allah izin verirse [:)][/QUOTE]
Mevsimden mevsime aydan aya balık ve bitki fiyatları artar ya da azalır ama gitti gidiyorda var. Sazların kök fiyatı da pahalıdır. 1.5 veya 2.5 arasında türden türe değişir. Cuba 30-50 arasında oynar. Yerli ve ithal olarak. Parvula da 20-30 liradır ama 200 kök hiç birşey.
Yere moss sarmaya karşıyım. Hoş ve temiz durmuyor. Kayalarınız çok güzel, yerinizde olsam kayalarınızla köşede bir kova şekinde oyuk yapar içini kum doldurup, üstlerine bitki dikerdim ve dağ havası verirdim. Yakın zaman da bende kuracağım bir tane daha akvaryum inş. [/QUOTE]
Teşekkür ederim değerli yorumunuz için bu tasarım şimdilik deneme aşamasında hocam yani ışığın işe yaraması ne bilyim bitki bulamama ve boş kalmayıpta birazda olsa bitki hakkında tecrübe edinmek için kurdum bayramdan sonra ewi taşımayı düşünüyoruz o yüzden bozmak zorunda kalıcam diye çok üzerine düşmedim ışık işe yarıyor gibi fotosentez gözlemlemesi yapabiliyorum bikaç eksiğim var taban mazemesi gübre bitkiler hepsini tamamladığım zaman yeniden farklı bir kurulum yapacağım bakalım ozamanki duruma göre birşeyler yapacağız artık :) moslarıda ışıksız kowada kaldığı için kahverengi olmaya başladılar hazır tabanda boş diye 5x5 tellere sererek koydum moslarda büyüsün biraz ışık görsün diye [:)] bitki olarak parvulayı sadece kayaların aralarından seyrek seyrek dikicem sırf kaya olmasın biraz da olsa aralarda yeşillik olsn diye 200 kök yeter dedim detayları yeniden kurulum sonrasında göreceğiz artık [:)]
[QUOTE=veisveis][QUOTE=ahmt.krkll][QUOTE=veisveis]Parvula ya da cüce saz dikebilirdiniz.[/QUOTE]
Teşekkürler bende aynını düşünüyorum parvula 200 kök kadar cuba 1 cup ve vivipara birkaç kök de renk katsın diye kırmızı yapraklı yine 10 15 cm i geçmeyecek bitki arıyorum ne yazıkki satan bulamıyorum tropica nın ürünleri bile yok piyasada özellikle cuba kara borsamıdır ne bilmiyorum fiyarları çok pahalı 1 cup 50 tl civarı sarıyolar oda zaten 1 sitede buldum formdada yazdım ama kimseden ses çıkmadı bakalım araştırıyorum bulursam güzel bir tasarım yapacağız allah izin verirse [:)][/QUOTE]
Mevsimden mevsime aydan aya balık ve bitki fiyatları artar ya da azalır ama gitti gidiyorda var. Sazların kök fiyatı da pahalıdır. 1.5 veya 2.5 arasında türden türe değişir. Cuba 30-50 arasında oynar. Yerli ve ithal olarak. Parvula da 20-30 liradır ama 200 kök hiç birşey.
Yere moss sarmaya karşıyım. Hoş ve temiz durmuyor. Kayalarınız çok güzel, yerinizde olsam kayalarınızla köşede bir kova şekinde oyuk yapar içini kum doldurup, üstlerine bitki dikerdim ve dağ havası verirdim. Yakın zaman da bende kuracağım bir tane daha akvaryum inş. [/QUOTE]
Teşekkür ederim değerli yorumunuz için bu tasarım şimdilik deneme aşamasında hocam yani ışığın işe yaraması ne bilyim bitki bulamama ve boş kalmayıpta birazda olsa bitki hakkında tecrübe edinmek için kurdum bayramdan sonra ewi taşımayı düşünüyoruz o yüzden bozmak zorunda kalıcam diye çok üzerine düşmedim ışık işe yarıyor gibi fotosentez gözlemlemesi yapabiliyorum bikaç eksiğim var taban mazemesi gübre bitkiler hepsini tamamladığım zaman yeniden farklı bir kurulum yapacağım bakalım ozamanki duruma göre birşeyler yapacağız artık :) moslarıda ışıksız kowada kaldığı için kahverengi olmaya başladılar hazır tabanda boş diye 5x5 tellere sererek koydum moslarda büyüsün biraz ışık görsün diye [:)] bitki olarak parvulayı sadece kayaların aralarından seyrek seyrek dikicem sırf kaya olmasın biraz da olsa aralarda yeşillik olsn diye 200 kök yeter dedim detayları yeniden kurulum sonrasında göreceğiz artık [:)]
50x50x35h Bitkili Tank Kurulumu Hk Bilgi.
[QUOTE=veisveis]Parvula ya da cüce saz dikebilirdiniz.[/QUOTE]
Teşekkürler bende aynını düşünüyorum parvula 200 kök kadar cuba 1 cup ve vivipara birkaç kök de renk katsın diye kırmızı yapraklı yine 10 15 cm i geçmeyecek bitki arıyorum ne yazıkki satan bulamıyorum tropica nın ürünleri bile yok piyasada özellikle cuba kara borsamıdır ne bilmiyorum fiyarları çok pahalı 1 cup 50 tl civarı sarıyolar oda zaten 1 sitede buldum formdada yazdım ama kimseden ses çıkmadı bakalım araştırıyorum bulursam güzel bir tasarım yapacağız allah izin verirse [:)]
[QUOTE=veisveis]Parvula ya da cüce saz dikebilirdiniz.[/QUOTE]
Teşekkürler bende aynını düşünüyorum parvula 200 kök kadar cuba 1 cup ve vivipara birkaç kök de renk katsın diye kırmızı yapraklı yine 10 15 cm i geçmeyecek bitki arıyorum ne yazıkki satan bulamıyorum tropica nın ürünleri bile yok piyasada özellikle cuba kara borsamıdır ne bilmiyorum fiyarları çok pahalı 1 cup 50 tl civarı sarıyolar oda zaten 1 sitede buldum formdada yazdım ama kimseden ses çıkmadı bakalım araştırıyorum bulursam güzel bir tasarım yapacağız allah izin verirse [:)]
SON MESAJLAR
- Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Tata, 20:55
Omurgasızlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 18:40
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 18:34
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
KULLANICILAR
- 75 Online Kullanıcı, 43 Üye
Online Kullanıcılar
KSK lee,
dınay,
Ozzgur,
pusathan01,
Kuduoglu,
omerkaya40,
Ehtiyar,
0rnn,
MerterKorkmaz,
dream07,
ozan_1903,
Koksal Gurkan,
Joec,
Ertug22,
Kınayu,
altuntasseref,
melektrikci,
Sungurr,
darknessmania,
osmandbnl,
DABARAKATO,
avukathasan06,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
JujuSeri,
macagil,
darkaura,
FurkanYnk,
Hakan034,
Hidro Dinamik,
yeekim,
mehaniches_jqpi,
gokalp674,
sorbiek,
Umutoty,
Tatar10,
Tata,
Kturan06,
EfeC,
iLeDiC,
Pyblichnaya kadastro,
Silvermosso,
SuperSport,
eksisekiz,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.

