ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
bayfree
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Temmuz 2012 11:06
Son Ziyaret:
06 Mayıs 2015 14:35
Toplam Mesaj:
147 [0.03 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
free rose
Doğum Tarihi:
29 Mart 1987
Yaş:
39
İl:
Denizli
Meslek:
biology
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
:)biology :)özgür:)
SON 10 MESAJI
Yunus ve Meleklerim...
[QUOTE=gamera02]Yanıltmak istemem ama bi ara forumda yunus akvaryumunda melek bakan görmüstüm.Yunusların stresini aldıgı söyleniyordu.Tabi bu ne kadar dogru ne kadar yanlış bilemem.[/QUOTE]
[QUOTE=gamera02]Yanıltmak istemem ama bi ara forumda yunus akvaryumunda melek bakan görmüstüm.Yunusların stresini aldıgı söyleniyordu.Tabi bu ne kadar dogru ne kadar yanlış bilemem.[/QUOTE]
yunusların stresini aldıgı kesin hocam. hatta onlara kondisyon da yaptırıyor. spor da oluyor formda oluyorlar tabi:)lakin melek balıgı o düşüncede değil sanırım:).....
Vahşi lepistes ve karides safarim
bende böyle bir alan biliyorum hocam 8 sene öncesinde salınmış ve yayılma fırsatı bulmuş nesiller geçmiş renklerinde ve boylarında küçülme görülmüştür. gambusyalara kur davranışları yaptıkları görülmüş lakin çifleşme olmamıştır.bunula ilgili çalışmalarda hala devam etmektedir.
[QUOTE=J3ecenk]Bizim hemen aşağıda göl gibi birşey var.Dayımla besledik de sonra bıraktık.Üşeniyom gidip yabani lepistes toplamaya renksiz oluyorlar.Akvaryuma neşe katmıyor.O yüzden 1 sokak ötedeki balıklara gitmiyorum da :D siz 180 km yol kapmışsınız helal olsun.(silivri'ye yakınsanız baya var yerini söylerim :D ).Toplayıp ne yapıyorsunuz yabani lepistesleri ? Değerliyse ben 1 tane bırakmam orda :D[/QUOTE]
bende böyle bir alan biliyorum hocam 8 sene öncesinde salınmış ve yayılma fırsatı bulmuş nesiller geçmiş renklerinde ve boylarında küçülme görülmüştür. gambusyalara kur davranışları yaptıkları görülmüş lakin çifleşme olmamıştır.bunula ilgili çalışmalarda hala devam etmektedir.
[QUOTE=J3ecenk]Bizim hemen aşağıda göl gibi birşey var.Dayımla besledik de sonra bıraktık.Üşeniyom gidip yabani lepistes toplamaya renksiz oluyorlar.Akvaryuma neşe katmıyor.O yüzden 1 sokak ötedeki balıklara gitmiyorum da :D siz 180 km yol kapmışsınız helal olsun.(silivri'ye yakınsanız baya var yerini söylerim :D ).Toplayıp ne yapıyorsunuz yabani lepistesleri ? Değerliyse ben 1 tane bırakmam orda :D[/QUOTE]
arkadaşın bu alanları söylememesinin nedenlerinden en önemlisi....değerliyse kimse bırakmaz ve orada o yer bir daha olmaz...
Yunus ve Meleklerim...
iyi sohbetler arkadaşlar resimlerdeki iki siyah melek farklı varyasyonlardır. ikisinin formu hiç bir zaman birbirine benzemez. lakin arkadaşlarımızın da dediği gibi melek hırpalanmış tül tül yüzgeçleri ısılmaya çalışılmış. balıkları aldıgın arkadaş belki zamanında yaşatmış olabilir. nasıl olur. melek büyüktür. yunuslar küçüktür. gücünü koruyup kendini savunabilmiştir. lakin şu an görünüyorki eski günleri kalmamış. dikkat ettiniz mi bilmiyorum. sanki yunuslar sadece siyaha saldırmış gibi muhtemelen siyah daha çok göze batıyor ve gücü de kesilmeye başladı. tabiki kesinlikle ayırmanızı söylüyoruz.
istisna canlılar var tabi ama senin bu balıkların istisna gibi görünmüyorlar...:)
iyi sohbetler arkadaşlar resimlerdeki iki siyah melek farklı varyasyonlardır. ikisinin formu hiç bir zaman birbirine benzemez. lakin arkadaşlarımızın da dediği gibi melek hırpalanmış tül tül yüzgeçleri ısılmaya çalışılmış. balıkları aldıgın arkadaş belki zamanında yaşatmış olabilir. nasıl olur. melek büyüktür. yunuslar küçüktür. gücünü koruyup kendini savunabilmiştir. lakin şu an görünüyorki eski günleri kalmamış. dikkat ettiniz mi bilmiyorum. sanki yunuslar sadece siyaha saldırmış gibi muhtemelen siyah daha çok göze batıyor ve gücü de kesilmeye başladı. tabiki kesinlikle ayırmanızı söylüyoruz.
ayrıca su değerleri kalitesi olarak zaten hiç tartışılmaz. sonuçta aynı suda büyüttüğü için arkadaş çok da dikkat etmediyse sıkıntı görmemiştir. ama şu an sıkıntı var basknlık var. kedi köpek aynı kafeste nasıl kalıyorsa öyle kalıyorlar. meleklerinizi verin yerine yem alın malzeme alın en iyisi....
istisna canlılar var tabi ama senin bu balıkların istisna gibi görünmüyorlar...:)
Japon Balığımın Gözü Şişti
biraz mantıksız hocam arkadaşların farklı akvaryuma al demesinin sebebi şu an kullandıgınızsudan uzaklaştırmak. siz poşete alıyorsunuz ve yine aynı suyu kullanıyorsunuz. amacımız burada hastalıktan korumak ve oluşan hastalıgı iyileştirmek. benim bildiğim göz şişmesi mantardan oluyor ve bunu bir yerde sizin uyguladıgınız gibi okumuştum. balıgın gözüne direk tedavi yapılıyordu. ama metilen mi onu bilmiyorum.mantar deyince metilen akla geliyor tabi.
biraz mantıksız hocam arkadaşların farklı akvaryuma al demesinin sebebi şu an kullandıgınızsudan uzaklaştırmak. siz poşete alıyorsunuz ve yine aynı suyu kullanıyorsunuz. amacımız burada hastalıktan korumak ve oluşan hastalıgı iyileştirmek. benim bildiğim göz şişmesi mantardan oluyor ve bunu bir yerde sizin uyguladıgınız gibi okumuştum. balıgın gözüne direk tedavi yapılıyordu. ama metilen mi onu bilmiyorum.mantar deyince metilen akla geliyor tabi.
sizin yapmanız gereken balıgı dinlenmiş bir suyun içine temiz suya almak.bunu nasıl yaparsın.
1.yeni akvaryum al
2.bir kovayı geçici akvaryuma dönüştür balıgı onun içine koy havayı ve ısıtıcıyı onun içine tak temiz dinlenmiş suda tedavi et. bu aradada asıl tankını temizle.
3.şu anki akvaryumunda su değişimine git sık sık dinlenmiş su ile değiştir. ilacı akvaryumun tamamında uygula. filtrelerini temizle.
burda 2. olanı tabii tavsiye edemem geçici çözüm. yeni akvaryuma koymak diğer balıklarına da hastalıgı bulaştırmaz ve balıgın daha hızlı iyileşir. kendi akvaryumunu temizlemekte hem yarar var hemde zarar. diger balıklarına da bulaşmış ise onları da tedavi edecektir. suyunuda temizlemiş olacaksın. ama saglam balıklarına da boşu boşuna kimyasal verceksin gibi:)
son eklemek istdiğim şu balıgı poşete koyuyorsunuz hava veriyor musunuz çünkü her ne kadar su yüzünden hava alsada japonlar bu onları zayıf düşürür.
sump baglantisina diş filtre baglamak
dediğinizi tam anlamadım hocam biraz daha anlatabilirmisiniz. anladıgım şu. sizin sumblı akvaryumunuz var.siz onun sump yerinide akvaryum olarak kullanmak istiyorsunuz ve bu iki akvaryumu tek bir dış filtreye baglamak istiyorsunuz. dogru mu anladım?
dediğinizi tam anlamadım hocam biraz daha anlatabilirmisiniz. anladıgım şu. sizin sumblı akvaryumunuz var.siz onun sump yerinide akvaryum olarak kullanmak istiyorsunuz ve bu iki akvaryumu tek bir dış filtreye baglamak istiyorsunuz. dogru mu anladım?
HARABA DİZE( 1.ay)
[QUOTE=Qarabağlı]Öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim...Can bey fosfat ve potasyum gibi eklemeler aşırı tecrübe isteyen durumlar,''pardon''filminden alıntı yapacak olursak''az miktarı az bi miktar aşarsan''berbat olması muhtemel:D Muhammet bey benim derdim althernanthara türleriyle;3 yıldır bitkiliyle uğraşırım cuba dahil birçok bitkiyi yetiştirdim ben bu abilerin türleriyle bir türlü barışamadım:D Ne çürüyorlar ne de gelişiyorlar,bir yıl tankta çürümeden ama yeni filizde vermeden yaşayanı gördüm varın siz düşünün:D Neyse bunun sırrı bilen biri söylesin lütfen?[/QUOTE]
[QUOTE=Qarabağlı]Öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim...Can bey fosfat ve potasyum gibi eklemeler aşırı tecrübe isteyen durumlar,''pardon''filminden alıntı yapacak olursak''az miktarı az bi miktar aşarsan''berbat olması muhtemel:D Muhammet bey benim derdim althernanthara türleriyle;3 yıldır bitkiliyle uğraşırım cuba dahil birçok bitkiyi yetiştirdim ben bu abilerin türleriyle bir türlü barışamadım:D Ne çürüyorlar ne de gelişiyorlar,bir yıl tankta çürümeden ama yeni filizde vermeden yaşayanı gördüm varın siz düşünün:D Neyse bunun sırrı bilen biri söylesin lütfen?[/QUOTE]
aynen hocam bu türler biraz daha zor bitkilir. ışık istekleri çok farklı. onu tutturmak gerekiyor.farklı ışık dalga boylarını seviyorlar. ve akvaryumdaki yerleri çok önemli oluyor. bende bir tane var. yerini değiştirdim büyümeyi kesti eski yerine aldım yapraklar verdi.
taban filtresi yapimi
cevap: Siz hic cama cam tank gordunuz mu? Cama cam tankta bahsettiginiz anaerob (anaerop degil) bakteriler nerededir?
cevap: Baliklarin pislikleri kesinlikle suyu zehirlemez. Aksine bir sure sonra tortu tabakasi olusur ve bu tabakada cok faydali bakteriler yasar.
cevap: O kum karistirilarak yapilan dip cekimi sadece gorsel temizlik icindir. Kumdaki biyolojik yasami yok eden bir harekettir. Eger gercekten diskilar gozunuze kotu gorunuyorsa kumun yuzeyinden nazikce,kumu karistirmadan cekmelisiniz. bunu deneyebilirsiniz. Uzun sure dip cekimi yapilmamis, dongusu tam oturmus bir tankta bir defa bu kum karistirilarak yapilan dip cekimini bir yapin bakin neler olacak... Tabi ki baliklariniz olmeyebilir ama cok iyi calisan baska bir biyolojik filtrasyonunuz yoksa suyunuz inanilmaz bulanacakanaerop bakterilerin faaliyetleri ani değişebilir.lakin bu besini elde etmesine baglıdır.yani sizin dışkılarınıza dışkılar topraga karışmadıgı sürece çözünmeyecektir.am içierisindeki artıklar patojen bakteriler mantarlar için yuva görevi görecektir.her ne kadar göz zevki denilsede ayarı düzgün olmadıgı sürece fazlasıda azıda zararlıdır.+dışkının tamamını bakteriler kullanmaz yine bir tortu kalır. uzun süre dip çekimi yapılmayan akvaryum topragı karıştırıldıgında tüm su kirlenecektir.cevap: Hatta ayran katilmis gibi beyazlasacaktir. İstediginiz kadar cok su degisimi yapin bu beyazligi gideremezsiniz. Sadece bir sure tanka mudehale etmeden filtrelerinizi calistirmaniz ve beklemeniz gerekir ki bakteriler tekrar kolonilessin ve suyun kalitesi yerine gelsin.
cevap: Taban filtresi ":)biology :)özgür:)" Bey'in dedigi gibi zararli birsey degildir.
taban filtresi bitkili akvaryumlar ve duragan biyotoplar için zararlıdır.
cevap: Tum tabaninizi filtre haline getirir. Anaerob bakterilerin olmamasi 1 saat icinde amonyak sayinizi (!) iki katina cikarip pH seviyenizi 4 kat azaltip, oksijen seviyenizi de ayni oranda azaltsaydi (burada sesli guldum)
tüm tabaninizi filtre haline getirdiği için zaten bitkilerin besin almasını o2 siz bakterilerin tutunma alanlarını yok eder.ve bitkilerin kullanması gereken azot döngüsünü sağlayamaz[biyoloji dersi azot döngüsü...dogada birçok döngü var su döngüsü azot döngüsü co2 02 döngüsü gibi....]+ oranlar temsili verilmiştir. akvaryumun büyüklüğüne hacmine göre değişebilen bir olaydır.
cevap:cama cam denilen taban kumu olmayan tanklarda balik beslemek imkansiz olurdu.
cama cam akvaryumlarda balık besleniyor. bunlardan en önemli türler discuslardır. sudaki azot nitrat nitrit amonyak miktarından hemen etkilenirler. o yüzden kum kullanılmaz kumdaki ekoloji o2siz bakteriler bu döngüyü daha hızlı yapamazlar. onun yerine kumsuz cama cam akvaryumlar tercih edilir.
cevap: Baliklar idrar yapmazlar, ayrica diskilarinda amonyak cok cok az vardir.
idrardan kastımız zaten amonyaktı.balıklar su ortamında yaşadıkları içinbol su ile birlikte direk azotlu artıkları amonyak halinde atarlar.bunu birçok yolla yapabilirler. insanların suya gereksinimleri daha fazla oldugu için amonyagı üre şeklinde bir miktar su ile kurakçıl canlılarda daha da fazla suya ihtiyacı olan canlılar kuşlar gibi örnegin çok çok az su ile ürik asit şeklinde atarlar. sonuçta attıkları aynı farkı amonyak çok zehirli bir maddedir.bol su ile atılması gerekir üre ve ürik asit amonyagın değişik formudur.daha az suyla atılırlar.
+balıkların artıkları sadece azot ürünleri değil biyolojik hormonlarıda vardır.bunlarda ortamı etkiler.
cevap: Dipteki diski kalintilari bir sure sonra tortu olusturur.
dogrudur.bitkili akvaryumlar içinzaten bunu önerirler. normal biyotop içinde önerirler.bu tortunun faydaları anaerop bakterilerin varlıgı ile ortaya çıkar. o tortu o kadar faydalı olsaydı. insanlar akvaryumlara tortu koyarlardı. bu tortu dogal gübre ve azot döngüsü için yer tutmaktadır.
cevap: Eger bu tortu tabakasi goz zevkinizi bozmuyorsa dip cekimi yapmamaniz daha iyi olur. Cunku bu tabaka hem bitkiler icin hem de tankin geneli icin cok faydalidir.
bu dip çekimi göz zevkinden ziyade akvaryumdaki atık ürünlerin temizlenmesi amacıyla yapılmaktadır.öyle olsaydı. bitki akvaryumlarında bile dip çekimi yapılırdı. çogu bitki yetiştiren insan bilirki dip çekimi yapmamayı tercih eder.
Yani diskilar suya zehir atmazlar :)
cevap: O kadar cok "anaeroP" bakteri istiyorsaniz yarim tabana filtre kurarsiniz yarim taban yine anearob bolum olur.
anaerop bakteriler=oksijensiz(sülfür,kükürt,nitrat,nitrit kullanan bAkteriler) ortam bakterileridir=azot döngüsü=su kalitesi=OKSİJENLİ ORTAMLARDA YAŞAYAMAYAN BAKTERİLER.
aerop bakteri=oksijen kullanan bakteriler=oksijensiz ortamlarda YAŞAYAMAYAN bakteriler
CEVAP: Taban filtresi iyi uygulanirsa sorunsuz sekilde oldukca iyi bir filtreleme yontemidir. Iyi uygulanmadigi durumlarda tikanma yapabilir.
dogrudur amacınıza ve balıklarınaza göre değişen bir yöntemdir.tıkanma konusu ayrı bir konu dizaynla alakalı birsey.
cevap:Sizin anlattiginiz gibi tanka zarar vermez, baliklari oldurmez, vs. Vs.böyle birşey zaten söylemedim.sadece dediğim kurdugunuz sisteme göre yaptıgınız en ufak yanlışta olacakları tarif ettim.
cama cam akvaryumlarda anaaerop bakteriler yoktur. yaşayacakları ortam yoktur.cama cam akvaryumlarda dip çekimi yapmayın filtrasyonunuz zayıf olsun o zaman demek istediğimi anlarsınız.
cevap: Baliklarin pislikleri kesinlikle suyu zehirlemez. Aksine bir sure sonra tortu tabakasi olusur ve bu tabakada cok faydali bakteriler yasar.
balıkların artıklarından olan azot ürünü olan amonyagın özelliklerini araştırmanızı tavsiye ederim.
cevap: O kum karistirilarak yapilan dip cekimi sadece gorsel temizlik icindir. Kumdaki biyolojik yasami yok eden bir harekettir. Eger gercekten diskilar gozunuze kotu gorunuyorsa kumun yuzeyinden nazikce,kumu karistirmadan cekmelisiniz. bunu deneyebilirsiniz. Uzun sure dip cekimi yapilmamis, dongusu tam oturmus bir tankta bir defa bu kum karistirilarak yapilan dip cekimini bir yapin bakin neler olacak... Tabi ki baliklariniz olmeyebilir ama cok iyi calisan baska bir biyolojik filtrasyonunuz yoksa suyunuz inanilmaz bulanacakanaerop bakterilerin faaliyetleri ani değişebilir.lakin bu besini elde etmesine baglıdır.yani sizin dışkılarınıza dışkılar topraga karışmadıgı sürece çözünmeyecektir.am içierisindeki artıklar patojen bakteriler mantarlar için yuva görevi görecektir.her ne kadar göz zevki denilsede ayarı düzgün olmadıgı sürece fazlasıda azıda zararlıdır.+dışkının tamamını bakteriler kullanmaz yine bir tortu kalır. uzun süre dip çekimi yapılmayan akvaryum topragı karıştırıldıgında tüm su kirlenecektir.cevap: Hatta ayran katilmis gibi beyazlasacaktir. İstediginiz kadar cok su degisimi yapin bu beyazligi gideremezsiniz. Sadece bir sure tanka mudehale etmeden filtrelerinizi calistirmaniz ve beklemeniz gerekir ki bakteriler tekrar kolonilessin ve suyun kalitesi yerine gelsin.
bu tortular akvaryumu ayran gibi yapmaz kirli bir hale sokar.yazının başında yok etmeye çalıştıgınız çok meraklı oldugumuz bakterileri şimdi neden tekrar kolonileştiriyorsun anlamadım:)[çok sesli güldüm.]
cevap:Ayrica nitratin dipte toplandigi dusunulerek dip cekimi yapilir ama bu da yanlistir. Bir tankta butun kimyasallar neredeyse esit miktarda suyun her yerinde bulunur. Keske nitrat dipte toplansa da biz de kolayca kurtulabilsek.
nitrat tabi ki suyun her alanında yayılış gösterecektir. ama onları faydalı hale getirecek olan bakteriler malesef ki sizin filtre ettiğiniz alanda yaşıyorlar.(ek bilgi dış filtrelerde biyolojik mekanik ve kimysal basamaklar vardır. biyolojik kısmını açıklamnızı okumanızı öneririm.)
cevap:Ayrica belirtmek isterim hicbir mesajimda kimseye karsi kirici olmadim olmam da. Fakat kulaktan dolma bilgiler NASA deneyleriymis gibi anlatilinca bir de bunu yapanlar ilgili mesleklerde olduklarini belirtince komik oluyor.
4 yıl biyoloj+3 yıl yüksek lisans+2 yıl laborant ve veriner saglık hekimliği+cyanobakteriler tez çalışması+parazitoloji tez çalışması+algler ile ilgili tez çalışması bu konuları bilmeme yeterde artar...+hiç kimse herşeyi bilecek diye birşey yok. eksiklerimiz olabilir.
bazı insanlar bunları yüzeysel düşünürken malesef benim gibi arkadaşlar öyle düşünemiyor.ya bu olursa ya bu olursa diye biyolojik dengeyi düşünüyor. ben bir çift balıktan 500 yumurta çıkarıp 400-450 tanesini büyütebiliyorsam. bakabiliyorsam. ilaç kullanmıyorsam. ağlıklı oluyorlarsa bu bilgiler bana yetiyor.ve işimi görüyor demektir.kimsenin beni dinlemesine ihtiyacı yok. isteyen insan önüne kitapları alıpda okuyabilir.
cevap:Led lambalarin florasanlardan cok elektrik harcadigini savunan bir elektrik teknikeri arkadasimiz var mesela :)
ledlerile ilgili birşey paşlaşmadım. zaten bu konuda bilgili oldugumu düşünmüyorum.ama ben akvaryumda adaptör aracılıgı ile 12 volt 7 amper diye bir şey ile led aydınlatma yapıyorum.sonuçta elektrik harcama gücünü watt belirler onu da bilmiyorum malesef bak bilmediğim birşey çıktı:)
ben kimseyi eleştirmiyorum. bildiklerimi paylaşıyorum. insanlarında paylaşmasını beklerim.
Yunus ve Sarı Prenses deri soyulması kuyruk erimes
yeni gelen yönetmelige göre artık hocam evcil hayvan ilaçları bile kontrollü ve ruhsatını alan kişilerce satışı yapılacagı için bunlara da denetleme geldi. o yüzdende bu tarz ilaçları bulmak güçleşiyor ve fiyatları artıyor. o yüzden almak istediğiniz tarihi geçmeyecek ilaçlar varsa almanızı öneririm.
yeni gelen yönetmelige göre artık hocam evcil hayvan ilaçları bile kontrollü ve ruhsatını alan kişilerce satışı yapılacagı için bunlara da denetleme geldi. o yüzdende bu tarz ilaçları bulmak güçleşiyor ve fiyatları artıyor. o yüzden almak istediğiniz tarihi geçmeyecek ilaçlar varsa almanızı öneririm.
co2 ve o2 döngüsü
02 devamlı açık kalacak. co2 ise sadece ışık varlıgında açık kalacak.
02 devamlı açık kalacak. co2 ise sadece ışık varlıgında açık kalacak.
Sarmısak suyu tedavisi Ve ölümler.
dedigim gibi saglıklı balıklar için kullanılıyor ama oranını iyi ayarlaman lazım ama parazit tedavisi için farklı uygulama yapmalısın.
dedigim gibi saglıklı balıklar için kullanılıyor ama oranını iyi ayarlaman lazım ama parazit tedavisi için farklı uygulama yapmalısın.
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
KULLANICILAR
- 44 Online Kullanıcı, 25 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
