ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
zupermen
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
19
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
13 Şubat 2012 21:56
Son Ziyaret:
04 Nisan 2019 03:46
Toplam Mesaj:
216 [0.04 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Berkay
Doğum Tarihi:
09 Ekim 1986
Yaş:
39
İl:
Istanbul
Meslek:
Serbest
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Berkay
SON 10 MESAJI
Yoksa Siz Halâ Dip Mi Çekiyorsunuz?
onurr bey bilgilendirme yazınız için teşekkür ederim..
çok naziksiniz uğraşmanız cevap vermeniz bile size soru sormama engel oluyor..
affınıza sığınarak..
Lakin hala anlamış değilim özür dilerim..
azot bitkilerce doğrudan benim okduğum bilimsel yazılarda alınamayacağı şeklinde..
karbon içinse genlede kömürleşmiş malzemeler ve besin içinde kil kullanılırken neden bu rislik olan üre ekleme yani hayvansal katkı yoluna gittiniz. ki tekrar edeyim azot direk alınamazken.. (Bilimsel kaynaklara göre) Buna karbon da dahil..
bizler tabanı hazırlarken genelde toprak, kil, kömür parçacıları vb.. malzemeler kullanıyoruz. Sizde kullandığınız için tabanda kullanılan toprak zaman içerisinde bitki dikimleri yer değiştirmeleri neticesinde azda olsa problem çıkatmakta,
sorum şu ki ;
İlgilendiğiniz için soruyorum.. taban bitkisi şayet baktıysanız.. dipte oluşan tortu zamanla bitkileri bozma yolunda eğilim göstermeye başlıyor samanla yumak bitkilerin iç bölgelerinde bu bahsi geçen bitki öyle bir avuç eğilde top kadar hayalinizde canlandırınız. özellikle gövdeli bitkilerinde alt yapraklarında bu sorun sizde de oldu mu.. Dip çekimi yapmadığınız süre içerisinde..
Ben şunda gerçekten hemfikirim.. Taban akvaryumun en önemli kısmı filtreden bile çok çok önemli.. Bunu okumadım sadece gözlemledim.. Lakin tabanın en üst ince bir cm lik kadar kısmını 6-8 ay civarı karıştırmadan ve pislik çekmeden sürekli su kalitesi bozulma zaman aralıkları kısaldı yani ufak bir filtre kullanıyorum içinde de sadece bir avuç lav kırığı ve elyaf var diyeceğim bu elyaf taban temizliğini yaptığımda bir hafta hatta ilk zamanlar iki hafta giderken belirttiğim süre sonunda filtre iki günde çok daha pis yani sadece elyafı iki yıldır lav kırıklarına dokunmuyorum.. işte bu elyaf pisleniyor ve su rengi değişmeye başlıyor.. anlıyorum ki taban temizlenmeli.. siz bu sorunla nasıl başa çıktınız.. yada sizde de oldumu? Cevap yazarsanız memnun olurum. Konuya girişimde yaz boyunca tabanı çekmediğimi ama akvaryumun su kalitesinin çok bozulduğunu ki tabanı aşa yukarı ocak ayından bu yana ellememişitm. inanırmısınız ışıkların yansıması bile taban değmiyordu su tortusuz ancak kalitesi bozuk.. Bilmem anlatabiliyor muyum yani sorumda anlamadığınız yerleri lütfen sorunuz tekrar...
Tekrar teşekkürler..
Mahmut Tuna bey;
Bahsi geçen firmaların dip çekim aletlerininde olduğunuda hatırlatmak isterim.
Ayrıca yine bahsi geçen firmaların kaba pislik biyolojik filtre konusunda çok çeşitli malzemeleri bulunmakta..
O zaman neden eskiden taban filtreleri vardı yani tabanın altına serilen onlar bitki köklerini yıkadıklarından vazgeçildi..
tabii tartışılabilir yani neden tabana değilde neden böyle yöneldi firmalar..
firmaları açıkçası çok samimi bulmuyorum.
Çünki ticari bir kaygı var ortada. O yüzden bana göre sattıkları malzemeler örneğin bir seranın akvaryum lambası balansıyla kaça mal oluyor. ama aynı işi göreni çok daha ucuza yok mu?
Seranın bakteri kültürü hala tartışılır.. filtre iç malzemeleri
burada güzel bir örnek vermek isterim bu firmalar bir süre sonunda ki 6 ay malzemenin yarsını yenileriyle değiştirin diyor. İşte tabanda da bu ölen baktei kültürü zamanla bana göre kaliteyi bozuyor. Bunun aralığı ise 8 ay yine bana göre tabanın alttan 1 cm lik alanı asla müdahale edilmeyecek tek alan ama onur beyde katmanlarla uğraştığından mutlaka bilecektir..
bu bir cm lik alan asla ışık almamalı işte o yüzden çoğu kişiye şimdi hagen kum tuzakları kuruldu. yaptığı iş sadece ışık geçirmemesi, Tabii bunlar tartışılır yani bunlar benim gözlemlerim ve sadece kişisel fikirlerim..
onurr bey bilgilendirme yazınız için teşekkür ederim..
çok naziksiniz uğraşmanız cevap vermeniz bile size soru sormama engel oluyor..
affınıza sığınarak..
Lakin hala anlamış değilim özür dilerim..
azot bitkilerce doğrudan benim okduğum bilimsel yazılarda alınamayacağı şeklinde..
karbon içinse genlede kömürleşmiş malzemeler ve besin içinde kil kullanılırken neden bu rislik olan üre ekleme yani hayvansal katkı yoluna gittiniz. ki tekrar edeyim azot direk alınamazken.. (Bilimsel kaynaklara göre) Buna karbon da dahil..
bizler tabanı hazırlarken genelde toprak, kil, kömür parçacıları vb.. malzemeler kullanıyoruz. Sizde kullandığınız için tabanda kullanılan toprak zaman içerisinde bitki dikimleri yer değiştirmeleri neticesinde azda olsa problem çıkatmakta,
sorum şu ki ;
İlgilendiğiniz için soruyorum.. taban bitkisi şayet baktıysanız.. dipte oluşan tortu zamanla bitkileri bozma yolunda eğilim göstermeye başlıyor samanla yumak bitkilerin iç bölgelerinde bu bahsi geçen bitki öyle bir avuç eğilde top kadar hayalinizde canlandırınız. özellikle gövdeli bitkilerinde alt yapraklarında bu sorun sizde de oldu mu.. Dip çekimi yapmadığınız süre içerisinde..
Ben şunda gerçekten hemfikirim.. Taban akvaryumun en önemli kısmı filtreden bile çok çok önemli.. Bunu okumadım sadece gözlemledim.. Lakin tabanın en üst ince bir cm lik kadar kısmını 6-8 ay civarı karıştırmadan ve pislik çekmeden sürekli su kalitesi bozulma zaman aralıkları kısaldı yani ufak bir filtre kullanıyorum içinde de sadece bir avuç lav kırığı ve elyaf var diyeceğim bu elyaf taban temizliğini yaptığımda bir hafta hatta ilk zamanlar iki hafta giderken belirttiğim süre sonunda filtre iki günde çok daha pis yani sadece elyafı iki yıldır lav kırıklarına dokunmuyorum.. işte bu elyaf pisleniyor ve su rengi değişmeye başlıyor.. anlıyorum ki taban temizlenmeli.. siz bu sorunla nasıl başa çıktınız.. yada sizde de oldumu? Cevap yazarsanız memnun olurum. Konuya girişimde yaz boyunca tabanı çekmediğimi ama akvaryumun su kalitesinin çok bozulduğunu ki tabanı aşa yukarı ocak ayından bu yana ellememişitm. inanırmısınız ışıkların yansıması bile taban değmiyordu su tortusuz ancak kalitesi bozuk.. Bilmem anlatabiliyor muyum yani sorumda anlamadığınız yerleri lütfen sorunuz tekrar...
Tekrar teşekkürler..
Mahmut Tuna bey;
Bahsi geçen firmaların dip çekim aletlerininde olduğunuda hatırlatmak isterim.
Ayrıca yine bahsi geçen firmaların kaba pislik biyolojik filtre konusunda çok çeşitli malzemeleri bulunmakta..
O zaman neden eskiden taban filtreleri vardı yani tabanın altına serilen onlar bitki köklerini yıkadıklarından vazgeçildi..
tabii tartışılabilir yani neden tabana değilde neden böyle yöneldi firmalar..
firmaları açıkçası çok samimi bulmuyorum.
Çünki ticari bir kaygı var ortada. O yüzden bana göre sattıkları malzemeler örneğin bir seranın akvaryum lambası balansıyla kaça mal oluyor. ama aynı işi göreni çok daha ucuza yok mu?
Seranın bakteri kültürü hala tartışılır.. filtre iç malzemeleri
burada güzel bir örnek vermek isterim bu firmalar bir süre sonunda ki 6 ay malzemenin yarsını yenileriyle değiştirin diyor. İşte tabanda da bu ölen baktei kültürü zamanla bana göre kaliteyi bozuyor. Bunun aralığı ise 8 ay yine bana göre tabanın alttan 1 cm lik alanı asla müdahale edilmeyecek tek alan ama onur beyde katmanlarla uğraştığından mutlaka bilecektir..
bu bir cm lik alan asla ışık almamalı işte o yüzden çoğu kişiye şimdi hagen kum tuzakları kuruldu. yaptığı iş sadece ışık geçirmemesi, Tabii bunlar tartışılır yani bunlar benim gözlemlerim ve sadece kişisel fikirlerim..
Yoksa Siz Halâ Dip Mi Çekiyorsunuz?
Azot ve karbon onur bey doğrudur ancak söylediklerinizde anlamadığım.
Bitki toprağı buna bende şahidim. Ancak azot ve karbon hiç derdim olmadı.
Azot ve karbon bitkiler tarafından emilim yapılması için ancak bakteri kültürü yeterli olduğunda bu olabilir yani bitki azotu ve karbonu direkt alamıyor. Siz azot ekledim diyor ve sağlıklı bakteri kültüründen bahsetmişsiniz bunu anlayamadım.. Sağlıklı bir bakteri kültüründe bitkiler neden azot emilimi yapamadı ve siz ekleseniz de bunu bitkiler direkt alamazlar...Bendeki bilgi bu anlamadım..Açar mısınız?
omardaing 2014-09-21 16:27:20
Azot ve karbon onur bey doğrudur ancak söylediklerinizde anlamadığım.
Bitki toprağı buna bende şahidim. Ancak azot ve karbon hiç derdim olmadı.
Azot ve karbon bitkiler tarafından emilim yapılması için ancak bakteri kültürü yeterli olduğunda bu olabilir yani bitki azotu ve karbonu direkt alamıyor. Siz azot ekledim diyor ve sağlıklı bakteri kültüründen bahsetmişsiniz bunu anlayamadım.. Sağlıklı bir bakteri kültüründe bitkiler neden azot emilimi yapamadı ve siz ekleseniz de bunu bitkiler direkt alamazlar...Bendeki bilgi bu anlamadım..Açar mısınız?
Yosunlu Akvaryumlar=green Carpet=green Algae
Selamlar yosun duvarında resimlerinide gönderebilirm ama aramam lazım
1 tonluk deniz akvaryumunda arkadaşım 865 kodlu tasarruf kulanıyordu.. 20 wattlık resimdeki gibi üst kısımda bir sistemdi.. kendisine kuvvetli bir kere 20 watt üstü 827 kodlu tasarrufu yakın tutmasını önerdim ve çok verim aldık hem tatlı suda hem tuzlu suda bu sistem kurulurken ben eğimin ve ışığın gücü ile renk tonun önemli olduğuna inanıyorum...
840 ve 827 birlikte kullanılırsa ve su özellikle değişimlerde klorsuz bol dinlendirilmiş olacak süper verim alırsınız.. diye düşünüyorum.. birazda sıvı gübre ile..
yanlız o su üstü bitkileri zordur... su sümbülü gibi
çok güzel köklüdür ancak zordur. kışın toprak saksılara alınması gerekebilir.. doğada da tehlikelidir. kısa zamanda su üstünü kaplayım doğal hayatı öldürebilir.
unutmadan yosun duvarını biz böyle dikine değil 45 derecelik açıyla bir camın üzerine yatırarak yaptık daha verimli oldu..
ayrıca o yeşil gördüğünüz su rengi alg patlaması
ona bulaşırsanız ulv filtreden başka çareniz kalmaz... umarım yardımı olur..
827 kodlu lambanın diğerlerinden farkı şudur.
bitkilerin karbondioksit ihtiyaçlarını minimize eder ve güneş ışığına yakın tonu vardır..
tekrar ediyorum.. su dinlenmiş iyi dinlenmiş olacak mümkünse klorominden dolayı karbon filtre edilmesi...
sıvı gübre, 827 lamba yosun süper...ışık ne kadar kuvvetli olursa o kadar iyi olur.. suda minimum akıntı mümkünse hiç dalgalanma olmasın..
Selamlar yosun duvarında resimlerinide gönderebilirm ama aramam lazım
1 tonluk deniz akvaryumunda arkadaşım 865 kodlu tasarruf kulanıyordu.. 20 wattlık resimdeki gibi üst kısımda bir sistemdi.. kendisine kuvvetli bir kere 20 watt üstü 827 kodlu tasarrufu yakın tutmasını önerdim ve çok verim aldık hem tatlı suda hem tuzlu suda bu sistem kurulurken ben eğimin ve ışığın gücü ile renk tonun önemli olduğuna inanıyorum...
840 ve 827 birlikte kullanılırsa ve su özellikle değişimlerde klorsuz bol dinlendirilmiş olacak süper verim alırsınız.. diye düşünüyorum.. birazda sıvı gübre ile..
yanlız o su üstü bitkileri zordur... su sümbülü gibi
çok güzel köklüdür ancak zordur. kışın toprak saksılara alınması gerekebilir.. doğada da tehlikelidir. kısa zamanda su üstünü kaplayım doğal hayatı öldürebilir.
unutmadan yosun duvarını biz böyle dikine değil 45 derecelik açıyla bir camın üzerine yatırarak yaptık daha verimli oldu..
ayrıca o yeşil gördüğünüz su rengi alg patlaması
ona bulaşırsanız ulv filtreden başka çareniz kalmaz... umarım yardımı olur..
827 kodlu lambanın diğerlerinden farkı şudur.
bitkilerin karbondioksit ihtiyaçlarını minimize eder ve güneş ışığına yakın tonu vardır..
tekrar ediyorum.. su dinlenmiş iyi dinlenmiş olacak mümkünse klorominden dolayı karbon filtre edilmesi...
sıvı gübre, 827 lamba yosun süper...ışık ne kadar kuvvetli olursa o kadar iyi olur.. suda minimum akıntı mümkünse hiç dalgalanma olmasın..
YOĞUN İSTEK ÜZERİNE DİP ÇEKİM ALETİ FOTOLARI
Arkadaşlar bir süredir forumda yoktum umarım işinize yarar alet gerçekten iyi çalışıyor. bitkili bir tankım olduğu için bahçe çapalaması gibi bu aletle bitki köklerini rahatça havalandırabiliyorum, çünki benim tabanda saksı kumu var o yüzden bu alet olmasa akvaryumu temiz tutmam imkansız. Saygılarımla..
akvaryumumun fotoları aşağıdaki linkte mevcuttur.
http://www.akvaryum.com/forum/isiklandirma_icin_denemenizi_oneririm_k775972_sn3.asp
Arkadaşlar bir süredir forumda yoktum umarım işinize yarar alet gerçekten iyi çalışıyor. bitkili bir tankım olduğu için bahçe çapalaması gibi bu aletle bitki köklerini rahatça havalandırabiliyorum, çünki benim tabanda saksı kumu var o yüzden bu alet olmasa akvaryumu temiz tutmam imkansız. Saygılarımla..
akvaryumumun fotoları aşağıdaki linkte mevcuttur.
http://www.akvaryum.com/forum/isiklandirma_icin_denemenizi_oneririm_k775972_sn3.asp
IŞIKLANDIRMA İÇİN DENEMENİZİ ÖNERİRİM.
Çarpraz yapabilirsin, benim mosslar akvaryumun yarısını dolduruyor şu anda.. 827 yi kısıtlı yakmaya başladım. Yoksa çok gelişiyorlar.
En son fotolar.


Unutmadan artık hiç gübre kullanmıyorum. Potasyumda atmıyorum.

Çarpraz yapabilirsin, benim mosslar akvaryumun yarısını dolduruyor şu anda.. 827 yi kısıtlı yakmaya başladım. Yoksa çok gelişiyorlar.
En son fotolar.


Unutmadan artık hiç gübre kullanmıyorum. Potasyumda atmıyorum.

IŞIKLANDIRMA İÇİN DENEMENİZİ ÖNERİRİM.
Bendeki akvaryuma bakarsan iki şey göreceksin. 1 moss 827 nin tam altında. 2 camda vantuzlarla cama tutturulmuş yukarıdan aşağıya sarkıyor. Eger uygulayabilirsen o kap içinde yoğunlaştıkça aç onu elinle kaptan dışa baya sarkınca arka camını komple kaplayabilirsin. Aceleci olma çok müdahale etme. Ama ileride japon balıklarıyla nasıl olur bilemiyorum.
Bendeki akvaryuma bakarsan iki şey göreceksin. 1 moss 827 nin tam altında. 2 camda vantuzlarla cama tutturulmuş yukarıdan aşağıya sarkıyor. Eger uygulayabilirsen o kap içinde yoğunlaştıkça aç onu elinle kaptan dışa baya sarkınca arka camını komple kaplayabilirsin. Aceleci olma çok müdahale etme. Ama ileride japon balıklarıyla nasıl olur bilemiyorum.
IŞIKLANDIRMA İÇİN DENEMENİZİ ÖNERİRİM.
İnşallah iyi olacak. Mossları büyütmek istersen çabuk büyütmek için o telden çıkartıp 827 nin altına bir ped pardakla su yüzeyine yakınlastır zaten bir kaç saat içinde yapraklarında hava kabarcıklarını görürsün kısa zamanda da yumak gibi olur. Ben daha önce hiç moss yaşatamamıştım. İnanki gerçek. Mosslar 827 de süper oluyor.zupermen 2014-07-17 00:21:11
827 yi mosslar için biraz daha kuvvetlendirmen gerekecek moss için. Benim akvaryuma dikkat edersen. Solda mossların üzerinde 827 var cok yoğunlaştıklarından içinden cürümemesi için, 20 watt var.
İnşallah iyi olacak. Mossları büyütmek istersen çabuk büyütmek için o telden çıkartıp 827 nin altına bir ped pardakla su yüzeyine yakınlastır zaten bir kaç saat içinde yapraklarında hava kabarcıklarını görürsün kısa zamanda da yumak gibi olur. Ben daha önce hiç moss yaşatamamıştım. İnanki gerçek. Mosslar 827 de süper oluyor.
827 yi mosslar için biraz daha kuvvetlendirmen gerekecek moss için. Benim akvaryuma dikkat edersen. Solda mossların üzerinde 827 var cok yoğunlaştıklarından içinden cürümemesi için, 20 watt var.
IŞIKLANDIRMA İÇİN DENEMENİZİ ÖNERİRİM.
Teşekkürler. Saksı toprağının moss bitkisine bir etkisi olacağını sanmam. Işıklar 10 saat gibi açık led bitkilerde pek etkili değil. Ama saksı toprağı jbl misket gübreden daha etkili bu kesin. Ama azot için toprağın 1 ay kurcalanmaması gerekli. Azot döngüsünü incelemenizi öneririm. Saygılarımla.
Teşekkürler. Saksı toprağının moss bitkisine bir etkisi olacağını sanmam. Işıklar 10 saat gibi açık led bitkilerde pek etkili değil. Ama saksı toprağı jbl misket gübreden daha etkili bu kesin. Ama azot için toprağın 1 ay kurcalanmaması gerekli. Azot döngüsünü incelemenizi öneririm. Saygılarımla.
IŞIKLANDIRMA İÇİN DENEMENİZİ ÖNERİRİM.
Buhar camım var benim kapak saçma gelebilir ama perde kornejinden yapılı plastik bir sıkıntı bende olmadı. Ama arka kısmı ve akvaryum kapağının tam orta kısmı 2 cm kadar açık hava tahliesi için. Su sıcaklığınıda bugüne kadar sıkıntısı olmadı. Akvaryumun fotoları başlantgıç ve bu gün itibariyle, 827 ve 865 in gücü akvaryumda kullanılan ek malzemeler
1. Saksı toprağı (Torf değil) 40x85 tabanda 8 lt.
2. Potasyum sadece 25 damla 150 lt için. haftalık su değişimlerinde
3. Sadece şelale filtre 1 Adet başka filtre yok.
Arkadaşlar o elim kadar olan lotus yaprakları dikkatinizi çekerim o lotus soğansızdır. Bilmem anlatabildim mi?
Java moss parayla alınmadı bir bitkinin dalında geldi 1 cm kadardı. O ilk kurulum fotosundaki resmi bile büyümüş hali.
Akvaryumda hiç sıvı gübre (Potasyum hariç)ve co2 kullanılmamıştır.
Akvaryumda hiç yosun yoktur. Camlar bile silinmez.




Java moss ilk resimde arkada ped bardak içinde cama tutturulmuş. Göremeyenler için.
Daha önce yetiştirdiğim limonlar. Moss büyünce arkadaşlara dağıttım bu limonlar bir tek kökten üretilmiştir.
Moss arkda büyüyor.
Abuk soruları beğenenler ve abuk sorularını hiçbir katkı sağlamadan soran insanlarla işte bu yüzden aslında paylaşmakta istemiyorum ama neyse. Kırgınım foruma aslında işte bu yüzden son paylaşımdır.

Havalandırmayı merak edenler için kapak arkasıda açıktır. Isınan hava yükselir mantığınla yapılmış ve arkadan düşük ısılı hava girişi sağlanmıştır.
Daha elimde ne görüntüler var ama bakalım. Akvaryumda hava motoru gibi oksijen çıkaran bitki görüntülerimde var. Video olarak. Bunun akvaryumda imkansız olduğunu savunan okumuşlar var ama ben başardım. Öyle baloncuk falan değil resmen hava motoru gibi oksijen çıkışı.

ahmet ışığın ne kadar kuvvetli olursa bitkilerin o kadar canlı ve güzel olur. Dengeyi nasıl anlarsına gelince çok basit bunu bitkiler söyler. Örneğin kimsenin çiçek açtıramadığı bir bitki sende çiçek açar ve o lostus varya arkadaşımda soğanlısı ve 100 tl den fazla para verdiği bitki kumunda gömülü ama yaprakları böyle değil yani küçük yanlız bu ışığı kuvvetlendirmen gereken kısım çok önemli akvaryum suyunda gübre kullanmayacaksın (yosun olmasın diye) burası çok önemli dikkat akvaryum suyun eskiyecek yani yeni kurulan akvaryuma ışığı vermiyeceksin direk su 3-5 ay eskiyecek. Sonra yoksa yosunla boğuşursun.
16 mayıs 2014 de paylaştığım fotolara dikkat o günden bu güne sonuç ortada.
Limonlarım hala gözümde tütüyor.
İki resim daha
Gece çekmiştim. Gündüz cam yansıma yapıyor. Bide böyle bakın. Beğenecekmisiniz.


Son iki resim iki hafta kadar önce çekildi.
Kullanılan Şu an itibariyle ışıklar
Moss üstünde yanan 827 tasarruf 1 adet 20 watt
iki adet 865 florasan 18 wattlık
1 adet ortada 827 florasan 18 watt
sabah saat 9 yanarlar
19 da sönerler
19 dan 24 e kadar şerit led üç çipli
Umarım sorularınıza yanıt olur.
Kalın Sağlıcakla. Hoşçakalın arkadaşlar.
Yosunsuz Mosslar yakından yapraklarında etliliğine dikkat.


Buhar camım var benim kapak saçma gelebilir ama perde kornejinden yapılı plastik bir sıkıntı bende olmadı. Ama arka kısmı ve akvaryum kapağının tam orta kısmı 2 cm kadar açık hava tahliesi için. Su sıcaklığınıda bugüne kadar sıkıntısı olmadı. Akvaryumun fotoları başlantgıç ve bu gün itibariyle, 827 ve 865 in gücü akvaryumda kullanılan ek malzemeler
1. Saksı toprağı (Torf değil) 40x85 tabanda 8 lt.
2. Potasyum sadece 25 damla 150 lt için. haftalık su değişimlerinde
3. Sadece şelale filtre 1 Adet başka filtre yok.
Arkadaşlar o elim kadar olan lotus yaprakları dikkatinizi çekerim o lotus soğansızdır. Bilmem anlatabildim mi?
Java moss parayla alınmadı bir bitkinin dalında geldi 1 cm kadardı. O ilk kurulum fotosundaki resmi bile büyümüş hali.
Akvaryumda hiç sıvı gübre (Potasyum hariç)ve co2 kullanılmamıştır.
Akvaryumda hiç yosun yoktur. Camlar bile silinmez.




Java moss ilk resimde arkada ped bardak içinde cama tutturulmuş. Göremeyenler için.
Daha önce yetiştirdiğim limonlar. Moss büyünce arkadaşlara dağıttım bu limonlar bir tek kökten üretilmiştir.
Moss arkda büyüyor.
Abuk soruları beğenenler ve abuk sorularını hiçbir katkı sağlamadan soran insanlarla işte bu yüzden aslında paylaşmakta istemiyorum ama neyse. Kırgınım foruma aslında işte bu yüzden son paylaşımdır.

Havalandırmayı merak edenler için kapak arkasıda açıktır. Isınan hava yükselir mantığınla yapılmış ve arkadan düşük ısılı hava girişi sağlanmıştır.
Daha elimde ne görüntüler var ama bakalım. Akvaryumda hava motoru gibi oksijen çıkaran bitki görüntülerimde var. Video olarak. Bunun akvaryumda imkansız olduğunu savunan okumuşlar var ama ben başardım. Öyle baloncuk falan değil resmen hava motoru gibi oksijen çıkışı.

ahmet ışığın ne kadar kuvvetli olursa bitkilerin o kadar canlı ve güzel olur. Dengeyi nasıl anlarsına gelince çok basit bunu bitkiler söyler. Örneğin kimsenin çiçek açtıramadığı bir bitki sende çiçek açar ve o lostus varya arkadaşımda soğanlısı ve 100 tl den fazla para verdiği bitki kumunda gömülü ama yaprakları böyle değil yani küçük yanlız bu ışığı kuvvetlendirmen gereken kısım çok önemli akvaryum suyunda gübre kullanmayacaksın (yosun olmasın diye) burası çok önemli dikkat akvaryum suyun eskiyecek yani yeni kurulan akvaryuma ışığı vermiyeceksin direk su 3-5 ay eskiyecek. Sonra yoksa yosunla boğuşursun.
16 mayıs 2014 de paylaştığım fotolara dikkat o günden bu güne sonuç ortada.
Limonlarım hala gözümde tütüyor.
İki resim daha
Gece çekmiştim. Gündüz cam yansıma yapıyor. Bide böyle bakın. Beğenecekmisiniz.


Son iki resim iki hafta kadar önce çekildi.
Kullanılan Şu an itibariyle ışıklar
Moss üstünde yanan 827 tasarruf 1 adet 20 watt
iki adet 865 florasan 18 wattlık
1 adet ortada 827 florasan 18 watt
sabah saat 9 yanarlar
19 da sönerler
19 dan 24 e kadar şerit led üç çipli
Umarım sorularınıza yanıt olur.
Kalın Sağlıcakla. Hoşçakalın arkadaşlar.
Yosunsuz Mosslar yakından yapraklarında etliliğine dikkat.


IŞIKLANDIRMA İÇİN DENEMENİZİ ÖNERİRİM.
Konu gayet anlaşılır. Akvaryum yüksekliği 40 cm için 18-20 watt 865 kodlu tasarruf ampul ile birlikte 9 watt 827 kodlu tasarruf kullanılacak. Senin akvaryum 60 cm yükseklikte ise bu lambaların arttırımını sen yapacaksın eni boyuna göre, sonrada diyeceksin ki Allah razı olsun. 827 Kodlu sarı yanan tasarruf iyi araştırırsan bitkilerin co2 ihtiyaçlarını minimize ettiğini bulacaksın. Akvaryumun resimlerini paylaşamadım. Bilgisayar yüklemede problem çıkarttı. Halada devam ediyor ancak isteyenlere resim gonderebilirim. Face de görebilirseniz burada yeni fotoları mevcur. Moss 1 cm bile yoktu geldiğinde. https://www.facebook.com/akincihayri?ref=tn_tnmnzupermen 2014-07-03 23:23:32
Konu gayet anlaşılır. Akvaryum yüksekliği 40 cm için 18-20 watt 865 kodlu tasarruf ampul ile birlikte 9 watt 827 kodlu tasarruf kullanılacak. Senin akvaryum 60 cm yükseklikte ise bu lambaların arttırımını sen yapacaksın eni boyuna göre, sonrada diyeceksin ki Allah razı olsun. 827 Kodlu sarı yanan tasarruf iyi araştırırsan bitkilerin co2 ihtiyaçlarını minimize ettiğini bulacaksın. Akvaryumun resimlerini paylaşamadım. Bilgisayar yüklemede problem çıkarttı. Halada devam ediyor ancak isteyenlere resim gonderebilirim. Face de görebilirseniz burada yeni fotoları mevcur. Moss 1 cm bile yoktu geldiğinde. https://www.facebook.com/akincihayri?ref=tn_tnmn
SON MESAJLAR
- Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 0rnn, 11:53
Yeni Üye Forumu - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Khatrom, 10:55
Bitki Türleri ve Bakımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 33 Üye
Online Kullanıcılar
oguzsel,
Birtek,
ilterisdoğukan,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
sina cen,
0rnn,
omerkaya40,
MiSoSiKiaN,
ibas34,
Oğul Hüseyin,
DABARAKATO,
DigitalPen,
Kınayu,
oktay42,
altuntasseref,
Khatrom,
hazalca,
ilkerkrsln,
Sekizo,
kilic88,
Akrattin,
livadi,
Yücel BOZDEMİR,
mustafatelli,
Deathgrip,
Brdk64,
√olkaπ,
berat76,
abunil,
1win_ghsa,
zen666,
oguzozt,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
