ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
11 Ocak 2012 05:01
Son Ziyaret:
14 Mayıs 2021 17:04
Toplam Mesaj:
110 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Kemal Zırhlıoğlu
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Bursa
Meslek:
Matbaacı
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Kemal Zırhlıoğlu
150*60*50 Orta Amerikan Karması
2E 3D Makav Nic
1E EBJD
1E Jack Dempsey
2E 2D Green Terror 23 Yıllık Hobici...
150*60*50 Orta Amerikan Karması
2E 3D Makav Nic
1E EBJD
1E Jack Dempsey
2E 2D Green Terror 23 Yıllık Hobici...
SON 10 MESAJI
Akvaryum Kurulumu
[QUOTE=Ardaacar]
Teşekkurler hangi dış filtreyi alabilirim baziları çok fazla pahali ama benim akvaryuma hangisi olur. Link atabilirseniz çok sevinirim[/QUOTE]
Bütçenize bağlı... Hesaplarken filtrenin üzerinde yazan debiden çin malı ise %50 orta sınıf filtrelerden %40 birinci sınıf filtrelerden %20-30 arası düşün akvaryumunuzun hacmi x 2.5 olması yeterlidir. Elektrik tüketimi daha düşük olanı seçmekte yarar var 2-3 alternatife inince.
[QUOTE=Ardaacar]
Teşekkurler hangi dış filtreyi alabilirim baziları çok fazla pahali ama benim akvaryuma hangisi olur. Link atabilirseniz çok sevinirim[/QUOTE]
Bütçenize bağlı... Hesaplarken filtrenin üzerinde yazan debiden çin malı ise %50 orta sınıf filtrelerden %40 birinci sınıf filtrelerden %20-30 arası düşün akvaryumunuzun hacmi x 2.5 olması yeterlidir. Elektrik tüketimi daha düşük olanı seçmekte yarar var 2-3 alternatife inince.
Akvaryumda Bakteri Problemi Ve Balık Ölümleri
[QUOTE=Ulker]2 ay kadar önce 250lt lik yeni akvaryumu kurdum. Eski akvaryumdan 40 lt kadar su transfer edip, bakteri kültürü oluşmasını hızlandırdım. Eski akvaryumdan bitkileri transfer edip bazı yeni bitkiler koyarak 2 hafta bekledim. Sonrasında eski akvaryumdan balıkları 3 er 5 er 1 hafta 10 günde başarı ile transfer ettim. 1 ay problemsiz yaşadılar. Kırmızı Fantom Tetra, Kırmızı Burun tetra, ramirezi, cüce gökkuşağı türleri vardı. Toplam 25 kadar balık vardı. Bunlara ilk önce kardinal neon tetra ekledim. sorun olmadı. Geçen hafta eklediğim balıklardan sonra eski balıklarımı ve yeni eklediğim neonları kaybetmeye başladım. Olgun kırmızı burunlarım ölürken yeni aldığım küçücük kırmızı burunlar iştahla yem yemeye devam ediyor. Son üç gündür 12 balık kaybettim. Balıkların vücutların küçük beyaz veya sim gibi küçük noktalar oluştu. Sonra 3 4 gün can çekişip öldüler.
İlk önce su değerlerini kontrol ettim ilk durum ile farka baktım. Fark olmadığını gördüm. PH 6.5 seviyesinde Genel sertlik 140 -150 ppm seviyesinde. Nitrat 20ppm seviyesinde veya daha az. Yine de haftalık su değişimlerini 5 güne düşürüp yaptım. Sonra sıcaklığı kontrol ettim 26 sabit durumdaydı. 27 dereceye çıkarttım. termometreyi farklı yerlere koydum. sıcaklıkta problem göremedim.
Ramireziler ve yeni aldığım kırmızı burunlar hariç hepsi dış filtre çıkışında dipte sıraya girip aynı noktada kalmaktalar. Bazıları yem yememekte. Şu an file ile yakalamak zor formdalar ama yakında diğerleri gibi öleceklerini düşünüyorum. Hepsini yakalayıp ayrı bir tankta metilen, flaggy mi tabi tutsam? Kurtulurlar diye beklemeli miyim? 20 lt lik küçük bir karantina tankım var. Tecrübeli arkadaşların acil yorumlarını rica ederim.[/QUOTE]
Tarife göre son aldığınız balıklar akvaryuma beyaz benek hastalığı bulaştırmış. Kimyasal ilaç tedavisi uygulayacaksanız. Ana tankta önermem yararlı bakterileri de öldürür. Bitki var kaya tuzu da önermem. Direnci düşük olan balıklarınızda kayıp yaşanacak maalesef. Bu bakterinin konak olarak kullandığı canlılara en uygun ortamı sağlayıp yaşatmaya çalışmaktan başka çare yok.
Bitkili tankta tedavisi çok daha zor. Öncelikle kademeli olarak ısıyı 30 civarlarına çıkarın bu ısıda yaşaması mümkün olmayan balık bitki varsa karantina tankına alın. Işık olmayacak tabi bitkiler için ciddi sıkıntı. Sık sık abartılı olmayacak miktarda su değişimi yapın. Yeni eklenecek su dinlenmiş tankta ki su ile aynı derecede dezenfekte edilmiş temiz su olsun. Burada bence ana tanktan tamamen yok etmek daha önemli 2 gün beslenip çoğalacak bir canlı bulamazlarsa yok olurlar. 2 karantina tankı iyi olur. Hastalıklı balıklara kimyasal tedavi için 1 adet sağlam balıklara ayrıca iyi bakım için 1 adet. Ana tank bu bakteriden kurtulduktan sonra. Sağlam balıkların olduğu karantina tankına metilen etkilenmeyen cinsler ise kaya tuzu uygulayıp. Bekledikten sonra ana tanka almak. Hastalıklı balıklardan düzelen varsa boşalan karantina tankına alıp aynı işlemi uygulayıp öyle ana tanka almak en garanti yol.
[QUOTE=Ulker]2 ay kadar önce 250lt lik yeni akvaryumu kurdum. Eski akvaryumdan 40 lt kadar su transfer edip, bakteri kültürü oluşmasını hızlandırdım. Eski akvaryumdan bitkileri transfer edip bazı yeni bitkiler koyarak 2 hafta bekledim. Sonrasında eski akvaryumdan balıkları 3 er 5 er 1 hafta 10 günde başarı ile transfer ettim. 1 ay problemsiz yaşadılar. Kırmızı Fantom Tetra, Kırmızı Burun tetra, ramirezi, cüce gökkuşağı türleri vardı. Toplam 25 kadar balık vardı. Bunlara ilk önce kardinal neon tetra ekledim. sorun olmadı. Geçen hafta eklediğim balıklardan sonra eski balıklarımı ve yeni eklediğim neonları kaybetmeye başladım. Olgun kırmızı burunlarım ölürken yeni aldığım küçücük kırmızı burunlar iştahla yem yemeye devam ediyor. Son üç gündür 12 balık kaybettim. Balıkların vücutların küçük beyaz veya sim gibi küçük noktalar oluştu. Sonra 3 4 gün can çekişip öldüler.
İlk önce su değerlerini kontrol ettim ilk durum ile farka baktım. Fark olmadığını gördüm. PH 6.5 seviyesinde Genel sertlik 140 -150 ppm seviyesinde. Nitrat 20ppm seviyesinde veya daha az. Yine de haftalık su değişimlerini 5 güne düşürüp yaptım. Sonra sıcaklığı kontrol ettim 26 sabit durumdaydı. 27 dereceye çıkarttım. termometreyi farklı yerlere koydum. sıcaklıkta problem göremedim.
Ramireziler ve yeni aldığım kırmızı burunlar hariç hepsi dış filtre çıkışında dipte sıraya girip aynı noktada kalmaktalar. Bazıları yem yememekte. Şu an file ile yakalamak zor formdalar ama yakında diğerleri gibi öleceklerini düşünüyorum. Hepsini yakalayıp ayrı bir tankta metilen, flaggy mi tabi tutsam? Kurtulurlar diye beklemeli miyim? 20 lt lik küçük bir karantina tankım var. Tecrübeli arkadaşların acil yorumlarını rica ederim.[/QUOTE]
Tarife göre son aldığınız balıklar akvaryuma beyaz benek hastalığı bulaştırmış. Kimyasal ilaç tedavisi uygulayacaksanız. Ana tankta önermem yararlı bakterileri de öldürür. Bitki var kaya tuzu da önermem. Direnci düşük olan balıklarınızda kayıp yaşanacak maalesef. Bu bakterinin konak olarak kullandığı canlılara en uygun ortamı sağlayıp yaşatmaya çalışmaktan başka çare yok.
Bitkili tankta tedavisi çok daha zor. Öncelikle kademeli olarak ısıyı 30 civarlarına çıkarın bu ısıda yaşaması mümkün olmayan balık bitki varsa karantina tankına alın. Işık olmayacak tabi bitkiler için ciddi sıkıntı. Sık sık abartılı olmayacak miktarda su değişimi yapın. Yeni eklenecek su dinlenmiş tankta ki su ile aynı derecede dezenfekte edilmiş temiz su olsun. Burada bence ana tanktan tamamen yok etmek daha önemli 2 gün beslenip çoğalacak bir canlı bulamazlarsa yok olurlar. 2 karantina tankı iyi olur. Hastalıklı balıklara kimyasal tedavi için 1 adet sağlam balıklara ayrıca iyi bakım için 1 adet. Ana tank bu bakteriden kurtulduktan sonra. Sağlam balıkların olduğu karantina tankına metilen etkilenmeyen cinsler ise kaya tuzu uygulayıp. Bekledikten sonra ana tanka almak. Hastalıklı balıklardan düzelen varsa boşalan karantina tankına alıp aynı işlemi uygulayıp öyle ana tanka almak en garanti yol.
Akvaryum Kurulumu
[QUOTE=Ardaacar]
Dış filtre ne işe yarıyor[:?][/QUOTE]
Dış filtre biyolojik filtrasyon iç filtre mekanik filtrasyon ağırlıklıdır. Mekanikten kasıt yem artığı balık dışkısı vs. Dış filtre bu işi de yapıyor aynı zamanda ama asıl faydası sepetlerinde bulunan malzemelerin yüzeyine göre biyolojik filtrasyon dediğimiz amonyak-nitrit-nitrat döngüsü için gerekli olan bakterilerin oluşumu için ortam sağlıyorlar. 140 lt hacme yetecek bir dış filtre öncelikli olmalı dış filtreye destek için akvaryum içine 1 pipo filtre veya iç filtre de alabilirsiniz. Bakteri oluşumu için su dolduktan sonra ya nitrivec gibi hazır kültür ya da hastalık taşımayan bir akvaryumdan bir miktar su alıp 3-4 gün dış filtre ısıtıcı vs çalışır vaziyette döndürdükten sonra balık eklemeye başlayabilirsiniz. Balıkları da peyderpey eklemeniz de fayda var.
[QUOTE=Ardaacar]
Dış filtre ne işe yarıyor[:?][/QUOTE]
Dış filtre biyolojik filtrasyon iç filtre mekanik filtrasyon ağırlıklıdır. Mekanikten kasıt yem artığı balık dışkısı vs. Dış filtre bu işi de yapıyor aynı zamanda ama asıl faydası sepetlerinde bulunan malzemelerin yüzeyine göre biyolojik filtrasyon dediğimiz amonyak-nitrit-nitrat döngüsü için gerekli olan bakterilerin oluşumu için ortam sağlıyorlar. 140 lt hacme yetecek bir dış filtre öncelikli olmalı dış filtreye destek için akvaryum içine 1 pipo filtre veya iç filtre de alabilirsiniz. Bakteri oluşumu için su dolduktan sonra ya nitrivec gibi hazır kültür ya da hastalık taşımayan bir akvaryumdan bir miktar su alıp 3-4 gün dış filtre ısıtıcı vs çalışır vaziyette döndürdükten sonra balık eklemeye başlayabilirsiniz. Balıkları da peyderpey eklemeniz de fayda var.
Yeni Ve İlk Akvaryum Sorunsalı
[QUOTE=Gizemozer]Sanırım 20 litre. Dediğim gibi kendim almadım ve geldikten sonra araştırırken fazla olabileceğini farkettim. Suyu söylediğiniz seviyeye getirirsem çeşme suyun içinde kalacak. Dalgalanmayı azaltır mı? O suyun su yüzeyinde baloncuk oluşturacak şekilde akması gerekmez mi? Evet musluktan doldurdum suyunu. 6 7 saat dinlenebildi akvaryum içerisinde o süreçte filtre çalıştı. Taşları çıkarırken balıkları başka bir yere almalımıyım yoksa elimi sokup toplasam bir sıkıntı olur mu?
Anubias bitkiyi de ilk fırsatta alacağım, fikirleriniz ve bilgilendirmeleriniz içim teşekkür ederim.[/QUOTE]
Su üstten akarsa havalandırmaya ve dalgalandırmaya faydalı olur. Şuan ki seviyede ise çıkış musluğu, hatalı üretim akvaryumun hacmini epey düşürüyor görselliği de etkiliyor. Hazır içten filtreli akvaryum hiç kullanmadım fotoğraflardan da belli olmuyor ama o çıkış musluğunu iptal edip ek yaparak plastik bölümün üstünde tanka giriş vermeyi deneyin su hacminiz artmış olur. Balık yemi anladığım kadarıyla poşette pelet şeklinde olanlardan ezip veriyorsunuz onu da kullanabilirsiniz ek 1 çeşit biraz daha kaliteli bir yem daha alabilirsiniz zevkinize bütçenize kalmış bir şey. Filtreleme sisteminiz ve hacim çok yeterli olmadığı için fazla yem vermemeye çalışın. Günde 1-2-3 size ve zamanınıza bağlı miktar olarak da attığınız yem 1-2 dk dan fazla sürede bitiyorsa fazladır. ne kadar verirseniz o kadar yerler. Hafta da 1 gün de yem vermeyin. Detoks mantığı [:)] Dışkı normal. Taş ve plastik süs bitkisini çıkarırken elinizi sokmanızdan strese girebilirler fakat balıkları çıkarmayın daha çok strese girerler. Elinizi önce ve sonra iyice temizleyerek balıkları çok ürkütmeden çıkarabilirsiniz. Bir de ısıtıcı yoksa tedarik ediniz en küçük olanlardan.
[QUOTE=Gizemozer]Sanırım 20 litre. Dediğim gibi kendim almadım ve geldikten sonra araştırırken fazla olabileceğini farkettim. Suyu söylediğiniz seviyeye getirirsem çeşme suyun içinde kalacak. Dalgalanmayı azaltır mı? O suyun su yüzeyinde baloncuk oluşturacak şekilde akması gerekmez mi? Evet musluktan doldurdum suyunu. 6 7 saat dinlenebildi akvaryum içerisinde o süreçte filtre çalıştı. Taşları çıkarırken balıkları başka bir yere almalımıyım yoksa elimi sokup toplasam bir sıkıntı olur mu?
Anubias bitkiyi de ilk fırsatta alacağım, fikirleriniz ve bilgilendirmeleriniz içim teşekkür ederim.[/QUOTE]
Su üstten akarsa havalandırmaya ve dalgalandırmaya faydalı olur. Şuan ki seviyede ise çıkış musluğu, hatalı üretim akvaryumun hacmini epey düşürüyor görselliği de etkiliyor. Hazır içten filtreli akvaryum hiç kullanmadım fotoğraflardan da belli olmuyor ama o çıkış musluğunu iptal edip ek yaparak plastik bölümün üstünde tanka giriş vermeyi deneyin su hacminiz artmış olur. Balık yemi anladığım kadarıyla poşette pelet şeklinde olanlardan ezip veriyorsunuz onu da kullanabilirsiniz ek 1 çeşit biraz daha kaliteli bir yem daha alabilirsiniz zevkinize bütçenize kalmış bir şey. Filtreleme sisteminiz ve hacim çok yeterli olmadığı için fazla yem vermemeye çalışın. Günde 1-2-3 size ve zamanınıza bağlı miktar olarak da attığınız yem 1-2 dk dan fazla sürede bitiyorsa fazladır. ne kadar verirseniz o kadar yerler. Hafta da 1 gün de yem vermeyin. Detoks mantığı [:)] Dışkı normal. Taş ve plastik süs bitkisini çıkarırken elinizi sokmanızdan strese girebilirler fakat balıkları çıkarmayın daha çok strese girerler. Elinizi önce ve sonra iyice temizleyerek balıkları çok ürkütmeden çıkarabilirsiniz. Bir de ısıtıcı yoksa tedarik ediniz en küçük olanlardan.
Akvaryum Suyunun Beyazlığı
Kum iyi yıkanmadığı için olmuş. Akvaryumunuz çok büyük değil sanırım. Yerinizde olsam boşaltır kumu en az 3-4 kere daha yıkar. Sonra tekrar dolum yapardım. Hazzır bakteri oluşmamışken. Filtreler çalıştıkça zamanla berraklaşır. Her gün de azar azar su değişimi yaparsanız 3-4 güne düzelir. Fakat alacağınız balıklar kumu karıştırdıkça tekrar beyazlaşacak suyunuz. Balık girdikten sonra akvaryumu boşaltmaya kalkar ya da büyük miktarda su değişimi yaparsanız suyunuzun dengesi bozulur.
Kum iyi yıkanmadığı için olmuş. Akvaryumunuz çok büyük değil sanırım. Yerinizde olsam boşaltır kumu en az 3-4 kere daha yıkar. Sonra tekrar dolum yapardım. Hazzır bakteri oluşmamışken. Filtreler çalıştıkça zamanla berraklaşır. Her gün de azar azar su değişimi yaparsanız 3-4 güne düzelir. Fakat alacağınız balıklar kumu karıştırdıkça tekrar beyazlaşacak suyunuz. Balık girdikten sonra akvaryumu boşaltmaya kalkar ya da büyük miktarda su değişimi yaparsanız suyunuzun dengesi bozulur.
Başlamadan Önce İlk Adım Ne Olmalı
Merhabalar
Aslında çok korkacak bir durum yok kimse akvaryumcu olarak doğmuyor En iyi tecrübe deneyip yanılarak elde ediliyor. Tabi araştırmanız çok güzel direkt bilmeden başlayıp balıkları telef etmektense işin temelini kavrayıp başlamak çok daha iyi.
İlk başta ben bitkili değil de sadece balık olarak giriş yapmanızı öneririm. Bitki işin içine girdi mi ışık co2 gübre vs biraz karmaşıklaşıyor ama illa da bitki olsun derseniz bu konuda ki bitkilerden tercih yapabilirsiniz. https://www.akvaryum.com/Forum/bakimi_kolay_bitki_klavuzu_k743814.asp
Balık konusuna gelince zevk meselesidir. Tercih sizin ama ilk etapta kolay bulunabilen ve nispeten fiyatı uygun balık tavsiye ederim. Biraz gaddarca gelebilir her balık canlıdır değerlidir fakat gidip 300-400 liralık bir balık alıp onu kaybeden yeni bir hobici çok fazla hayal kırıklığına uğrar. yerine koyması da maddi yönden zor olacağından belki de çok erken pes edebilir. Balık sayısı erişkin boyu ne kadarsa akvaryum hacmine bölün o kadar balık koyulabilir aşağı yukarı. Yani 5 cm olan bir balıktan 100 litre akvaryuma 20 adet gibi. Tabi ne kadar çok balık o kadar atık ve o kadar bakım demektir. Bir de kum kaya ve üst boşluk seviyesi hacimden düşülmeli. En önemlisi de balıklar aynı bölgenin şartlarına uyumlu olmalı.
Tanka gelince ölçüler mecburi değilse değiştirmeye bakın. Çok değil 1 ay içinde pişman olursunuz [:)] Bir kere yaptırın tam yaptırın. Yeni başlayan biri için hele sanılanın aksine ne kadar büyük tank o kadar bakım kolaylığı demektir. Büyük tankın tek sıkıntısı ilk kurulum maliyetidir. Şunu da unutmamak lazım bu işin sonu yok hep bir fazlasını isteyeceksiniz. Lepistesle beta ile japon ile başlar tuzlu su hayali ile biter [:)] Yer müsaitse uzunluk ve genişlik ilk önceliğiniz olsun bunları yapabileceğiniz en büyük boyda yaptırın. Yükseklik ise çok büyük amerikan türleri veya diskus harici bence çok fazlaya kaçmamak lazım. ne kadar yüksek olursa dibe ulaşmak o kadar zor olacak. Ayrıca akvaryumu yaptırırken ki güvenlik sınırında cam kalınlığını yükseklik belirler. Maliyet ve ağırlık yükü demektir. Bitki olursa ışık ihtiyacı için daha yüksek tüketimli aydınlatma demektir. 80*50*60 240 litre hacim eder. Güzel bir hacim ama birçok türü değiştirmek istediğinizde bakamazsınız. Onun yerine örneğin boyu 160 eni 60 yüksekliği 50 yapsanız. Hem aynı cam kalınlığı ile 2 kat fazla hacim elde eder. Hem de ekstrem örnekler hariç hemen hemen her çeşide geçiş yapabilirsiniz.
Filtreye gelince dış filtre şarttır. Biyolojik filtrasyon için yani suda istenen bakteri ortamı oluşması için.
İç filtre tercihe bağlıdır mekanik filtrasyon içindir ama ben kullanma taraftarıyım yem artıkları kaba pislikleri çekerek dış filtrenin çabuk tıkanmasını engeller. hava taşı yerine de kullanılabilir. Ekstra sirkülasyon sağlar.
Sump a gelince mantığı dış filtre mantığıdır. Ama biyolojik filtrasyon için dış filtreden çok daha etkilidir. Dış filtre de kovası ile sınırlısındır. Sump alttan olduğunda ekstra hacim sağlar. Çok daha fazla malzeme ve sınırsız çeşitlilik ve bölme ile çok daha fazla bakteri oluşumu demektir. ısıtıcı hortum hava motoru vs kablo boru görüntüsünden kurtarır. Yüksek hacimli akvaryumları çevirmek (1000 lt civarı) için baya pahalı bir dış filtre hatta 2 dış filtre gerekebilir. Sump için kafa motoru yeterlidir. O sebeple büyük akvaryumlar için maliyeti de daha düşüktür. Bana göre hatta olmazsa olmazdır.
Dış filtrenin dezavantajı sınırlı hacmi. İlk alış maliyeti. Kapalı sistem olması müdahale etme ve temizleme zorluğu. Akvaryum içi kalabalık görüntüsü.
Sump un dezavantajı ilk kurulumda ayarlanmalı tahliye sistemi için kule mi olacak durso mu vs güvenlik önlemleri ve hesaplamaları yapılmalı ki kafa motoru durduğunda taşma ya da susuz kalma durumu olmasın. Önlem alması çok da zor değildir. Dolap içinde buharlaşma yapabilir. Çürüme vs Önlemi üstünü kapatmak gerekir. Dış filtreye göre de sesi biraz daha fazladır. Ama yine de birkaç müdahale ile minimuma indirilebilir. İkinci bir akvaryum maliyeti demektir. İlk dolumda iç malzemeleri biraz maliyetlidir.
Merhabalar
Aslında çok korkacak bir durum yok kimse akvaryumcu olarak doğmuyor En iyi tecrübe deneyip yanılarak elde ediliyor. Tabi araştırmanız çok güzel direkt bilmeden başlayıp balıkları telef etmektense işin temelini kavrayıp başlamak çok daha iyi.
İlk başta ben bitkili değil de sadece balık olarak giriş yapmanızı öneririm. Bitki işin içine girdi mi ışık co2 gübre vs biraz karmaşıklaşıyor ama illa da bitki olsun derseniz bu konuda ki bitkilerden tercih yapabilirsiniz. https://www.akvaryum.com/Forum/bakimi_kolay_bitki_klavuzu_k743814.asp
Balık konusuna gelince zevk meselesidir. Tercih sizin ama ilk etapta kolay bulunabilen ve nispeten fiyatı uygun balık tavsiye ederim. Biraz gaddarca gelebilir her balık canlıdır değerlidir fakat gidip 300-400 liralık bir balık alıp onu kaybeden yeni bir hobici çok fazla hayal kırıklığına uğrar. yerine koyması da maddi yönden zor olacağından belki de çok erken pes edebilir. Balık sayısı erişkin boyu ne kadarsa akvaryum hacmine bölün o kadar balık koyulabilir aşağı yukarı. Yani 5 cm olan bir balıktan 100 litre akvaryuma 20 adet gibi. Tabi ne kadar çok balık o kadar atık ve o kadar bakım demektir. Bir de kum kaya ve üst boşluk seviyesi hacimden düşülmeli. En önemlisi de balıklar aynı bölgenin şartlarına uyumlu olmalı.
Tanka gelince ölçüler mecburi değilse değiştirmeye bakın. Çok değil 1 ay içinde pişman olursunuz [:)] Bir kere yaptırın tam yaptırın. Yeni başlayan biri için hele sanılanın aksine ne kadar büyük tank o kadar bakım kolaylığı demektir. Büyük tankın tek sıkıntısı ilk kurulum maliyetidir. Şunu da unutmamak lazım bu işin sonu yok hep bir fazlasını isteyeceksiniz. Lepistesle beta ile japon ile başlar tuzlu su hayali ile biter [:)] Yer müsaitse uzunluk ve genişlik ilk önceliğiniz olsun bunları yapabileceğiniz en büyük boyda yaptırın. Yükseklik ise çok büyük amerikan türleri veya diskus harici bence çok fazlaya kaçmamak lazım. ne kadar yüksek olursa dibe ulaşmak o kadar zor olacak. Ayrıca akvaryumu yaptırırken ki güvenlik sınırında cam kalınlığını yükseklik belirler. Maliyet ve ağırlık yükü demektir. Bitki olursa ışık ihtiyacı için daha yüksek tüketimli aydınlatma demektir. 80*50*60 240 litre hacim eder. Güzel bir hacim ama birçok türü değiştirmek istediğinizde bakamazsınız. Onun yerine örneğin boyu 160 eni 60 yüksekliği 50 yapsanız. Hem aynı cam kalınlığı ile 2 kat fazla hacim elde eder. Hem de ekstrem örnekler hariç hemen hemen her çeşide geçiş yapabilirsiniz.
Filtreye gelince dış filtre şarttır. Biyolojik filtrasyon için yani suda istenen bakteri ortamı oluşması için.
İç filtre tercihe bağlıdır mekanik filtrasyon içindir ama ben kullanma taraftarıyım yem artıkları kaba pislikleri çekerek dış filtrenin çabuk tıkanmasını engeller. hava taşı yerine de kullanılabilir. Ekstra sirkülasyon sağlar.
Sump a gelince mantığı dış filtre mantığıdır. Ama biyolojik filtrasyon için dış filtreden çok daha etkilidir. Dış filtre de kovası ile sınırlısındır. Sump alttan olduğunda ekstra hacim sağlar. Çok daha fazla malzeme ve sınırsız çeşitlilik ve bölme ile çok daha fazla bakteri oluşumu demektir. ısıtıcı hortum hava motoru vs kablo boru görüntüsünden kurtarır. Yüksek hacimli akvaryumları çevirmek (1000 lt civarı) için baya pahalı bir dış filtre hatta 2 dış filtre gerekebilir. Sump için kafa motoru yeterlidir. O sebeple büyük akvaryumlar için maliyeti de daha düşüktür. Bana göre hatta olmazsa olmazdır.
Dış filtrenin dezavantajı sınırlı hacmi. İlk alış maliyeti. Kapalı sistem olması müdahale etme ve temizleme zorluğu. Akvaryum içi kalabalık görüntüsü.
Sump un dezavantajı ilk kurulumda ayarlanmalı tahliye sistemi için kule mi olacak durso mu vs güvenlik önlemleri ve hesaplamaları yapılmalı ki kafa motoru durduğunda taşma ya da susuz kalma durumu olmasın. Önlem alması çok da zor değildir. Dolap içinde buharlaşma yapabilir. Çürüme vs Önlemi üstünü kapatmak gerekir. Dış filtreye göre de sesi biraz daha fazladır. Ama yine de birkaç müdahale ile minimuma indirilebilir. İkinci bir akvaryum maliyeti demektir. İlk dolumda iç malzemeleri biraz maliyetlidir.
Sirkülasyon İçin 🤔
[QUOTE=S r K n]
Tank uzunluğu toplamda 75cm Kemal Bey, iç filtre gerekecek gibi ki eklersem sumpin su çıkışını ilk hazneye mi alsam [:?] [/QUOTE]
Fotoğraftan büyük duruyor demek ki [:)]
Ben olsam ilk mesajda da dediğim gibi iki bölmeye de verirdim su girişini. Sump a uzak tarafa da iç filtre koyardım. Su aynı bölmeden çekilip girince uzak kalan ikinci bölme ister istemez kirli kalacak iç filtre oranın mekanik temizliğini de görür. Fakat orta camın diplerinde pislik birikmesi kuvvetle muhtemel. Altında açıklık olsaydı sadece ortası yerine daha iyi olabilirdi. O sebeple kum koyacaksanız mümkün olduğunca orta boşluğa yakın yükseklik yapmaya çalışın ki o perdelikten geçebilecek boyutta ki artıklar sumpun olduğu bölmeye gidebilsin.
[QUOTE=S r K n]
Tank uzunluğu toplamda 75cm Kemal Bey, iç filtre gerekecek gibi ki eklersem sumpin su çıkışını ilk hazneye mi alsam [:?] [/QUOTE]
Fotoğraftan büyük duruyor demek ki [:)]
Ben olsam ilk mesajda da dediğim gibi iki bölmeye de verirdim su girişini. Sump a uzak tarafa da iç filtre koyardım. Su aynı bölmeden çekilip girince uzak kalan ikinci bölme ister istemez kirli kalacak iç filtre oranın mekanik temizliğini de görür. Fakat orta camın diplerinde pislik birikmesi kuvvetle muhtemel. Altında açıklık olsaydı sadece ortası yerine daha iyi olabilirdi. O sebeple kum koyacaksanız mümkün olduğunca orta boşluğa yakın yükseklik yapmaya çalışın ki o perdelikten geçebilecek boyutta ki artıklar sumpun olduğu bölmeye gidebilsin.
Sirkülasyon İçin 🤔
[QUOTE=S r K n]
Balıkların eklenmesinden sonra da aynı sorunu yaşarsam bir iç filtre düşüneyim o durumda, Kafa motorunun su çıkışını ikiye bölsem debi azalacaktır sanki ikinci bölmede[/QUOTE]
150 cm tank uzunluğu yanlış anlamadıysam sump un içeriden olması avantaj yükseğe basmadığı için. yine de debiyi bir miktar etkiler. Ama kafa motoru ayarlıdır büyük ihtimalle sump a ne kadar su taşarsa o kadarını geri basacak o motorun akvaryumunuzu rahatlıkla çevirebilecek gücü var. iyi filtrasyon malzemeleri ile saatte hacim x 2.5 yeterli olur. Yine de yerinizde olsam uzak bölmeye iç filtre koyardım [:)]
[QUOTE=S r K n]
Balıkların eklenmesinden sonra da aynı sorunu yaşarsam bir iç filtre düşüneyim o durumda, Kafa motorunun su çıkışını ikiye bölsem debi azalacaktır sanki ikinci bölmede[/QUOTE]
150 cm tank uzunluğu yanlış anlamadıysam sump un içeriden olması avantaj yükseğe basmadığı için. yine de debiyi bir miktar etkiler. Ama kafa motoru ayarlıdır büyük ihtimalle sump a ne kadar su taşarsa o kadarını geri basacak o motorun akvaryumunuzu rahatlıkla çevirebilecek gücü var. iyi filtrasyon malzemeleri ile saatte hacim x 2.5 yeterli olur. Yine de yerinizde olsam uzak bölmeye iç filtre koyardım [:)]
Dış Filtre Tavsiyesi
İç filtre dursun ama dış filtre şart. 100 lt akvaryum varsa en az 300 lt/saat debili bir dış filtre gerekir. Çin mallarında bir süre sonra yarıya düşeceğinden bastığı yükseklikte fazla ise siz minimum 600 lt/saat debi gücü olan bir filtre alırsanız işinizi görür.
İç filtre dursun ama dış filtre şart. 100 lt akvaryum varsa en az 300 lt/saat debili bir dış filtre gerekir. Çin mallarında bir süre sonra yarıya düşeceğinden bastığı yükseklikte fazla ise siz minimum 600 lt/saat debi gücü olan bir filtre alırsanız işinizi görür.
Uygun Filtreleme Seçenegi Hangisi
Akvaryum oldukça uzun. Fx6 gibi bir canavar almayacaksanız. 2 dış filtre gerekirdi zaten. Experience 150 biraz zayıf kalabilir ona yakın ve ortaları hareketlendirmek için belki bir dalga motoru ve bir iç filtre ile gerekebilir. Kullanın bu ikisini sonra en kötü exp 150 yi biraz daha güçlü bir filtre ile değiştirirsiniz bence.
Akvaryum oldukça uzun. Fx6 gibi bir canavar almayacaksanız. 2 dış filtre gerekirdi zaten. Experience 150 biraz zayıf kalabilir ona yakın ve ortaları hareketlendirmek için belki bir dalga motoru ve bir iç filtre ile gerekebilir. Kullanın bu ikisini sonra en kötü exp 150 yi biraz daha güçlü bir filtre ile değiştirirsiniz bence.
SON MESAJLAR
- Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - Sessiz Şelale Filtre Önerisi MCY4, 22:33
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 20:48
Yosun - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
KULLANICILAR
- 89 Online Kullanıcı, 48 Üye
Online Kullanıcılar
HaydarGul,
Taha⚡,
Hknçkl,
Kınayu,
TheDS,
Urar,
yaguara,
Sungurr,
GhostKoi,
sina cen,
LeafyAqua,
mightymurat,
MiSoSiKiaN,
Cyber_Scout,
osmandbnl,
yeekim,
Mirt,
DigitalPen,
omerali06,
Balikcidede,
0rnn,
propecia,
JujuSeri,
Kuduoglu,
omerkaya40,
fffurkan9,
Mr. WingMan,
Hidro Dinamik,
pianoƒish,
FULL RED MEHMET,
nniiaa,
Gökdeniz Kale,
ilterisdoğukan,
Frkn,
aXarayli,
nazemert,
mustafa innr,
seljoy,
sakal34,
EmiirKaan,
Koksal Gurkan,
HLLDNLYC,
oktay42,
teksas_tombiks,
hakanmorcicek,
Tolga8995,
Oquanus,
ootkn,
Hakan ARP,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
