ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
CrissLy
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Eylül 2011 15:08
Son Ziyaret:
21 Temmuz 2013 23:55
Toplam Mesaj:
263 [0.05 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Kayra Küçükali
Doğum Tarihi:
27 Şubat 1993
Yaş:
33
İl:
Zonguldak
Meslek:
Öğrenci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Kayra Küçükali
SON 10 MESAJI
Astronot Ve Sorunları
[QUOTE=mehmetaksel]Su değişimi hortum yada dip süpürgesi ile yapıyoraanız dibe olabildiğince yakın tutun balığıda korkutmadan alın suyu ve bence biraz tavuk eti atın bağışıklık ve metabolizması hemen düzelsin şuan yeni yeni düzelmeye başlamıştır mukus tabakası ve metabolizması et ile daha kolay canlanır kaç gündür adam akıllı yem yememiştir o açığı kapamak için iyi olur ama tavuk etini 1/2 çay kaşığı verin fazla vermeyin ve yerse elinizden verin.[/QUOTE]
Dip süpürgesi ile yapacağım ama korkum şu ki ya elime saldırırsa !! Bence saldırmayacak ama saldırma ihtmalide var. Bugün dana cigeri verdim afiyetle yedi şimdi güzelce yüzüyor, yardımlar için tekrar teşekkür ederim.
Cenk Bildir 2013-07-21 19:30:47
[QUOTE=mehmetaksel]Su değişimi hortum yada dip süpürgesi ile yapıyoraanız dibe olabildiğince yakın tutun balığıda korkutmadan alın suyu ve bence biraz tavuk eti atın bağışıklık ve metabolizması hemen düzelsin şuan yeni yeni düzelmeye başlamıştır mukus tabakası ve metabolizması et ile daha kolay canlanır kaç gündür adam akıllı yem yememiştir o açığı kapamak için iyi olur ama tavuk etini 1/2 çay kaşığı verin fazla vermeyin ve yerse elinizden verin.[/QUOTE]
Dip süpürgesi ile yapacağım ama korkum şu ki ya elime saldırırsa !! Bence saldırmayacak ama saldırma ihtmalide var. Bugün dana cigeri verdim afiyetle yedi şimdi güzelce yüzüyor, yardımlar için tekrar teşekkür ederim.
Astronot Ve Sorunları
[QUOTE=hercumerc]BAlığı suya birden koyduysanız eğer ondan olmuş olabilir. 45-60 dk alıştırdıktan sonra koymalısınız mukus tabakalarının zedelenmemesi için, bakteri farklılığıda var tabi. Artık akvaryuma girmiş 3 gün geçmiş zamanla alışır. [/QUOTE]
Bu sabah itibari ile sürtünme yok, ağıza alıp atma yok ama tabi kumu çok karıştırıp pislikleri hayava çıkarttığı için su azcık bulandı. Yarın %20'lik bir su değişimi ile geçeceğini umut ediyorum, yardım eden herkese teşekkür ediyorum.
Cenk Bildir 2013-07-21 19:26:53
[QUOTE=hercumerc]BAlığı suya birden koyduysanız eğer ondan olmuş olabilir. 45-60 dk alıştırdıktan sonra koymalısınız mukus tabakalarının zedelenmemesi için, bakteri farklılığıda var tabi. Artık akvaryuma girmiş 3 gün geçmiş zamanla alışır. [/QUOTE]
Bu sabah itibari ile sürtünme yok, ağıza alıp atma yok ama tabi kumu çok karıştırıp pislikleri hayava çıkarttığı için su azcık bulandı. Yarın %20'lik bir su değişimi ile geçeceğini umut ediyorum, yardım eden herkese teşekkür ediyorum.
Astronot Ve Sorunları
[QUOTE=mehmetaksel]Kayra bey ilk defa sizin balıktaki bir sorun ile karşılaşıyorum.[/QUOTE]
Ağzına alıp atmalar ve sürtünmeler devam ederken birde baktımki yemleri yemeye başladı ama hala sürtünme ve ağza alıp atma devam ediyor.
[QUOTE=mehmetaksel]Kayra bey ilk defa sizin balıktaki bir sorun ile karşılaşıyorum.[/QUOTE]
Ağzına alıp atmalar ve sürtünmeler devam ederken birde baktımki yemleri yemeye başladı ama hala sürtünme ve ağza alıp atma devam ediyor.
Oscarlar Hakkında Bilgi Paylaşalım.
http://www.akvaryum.com/Forum/astronot_ve_sorunlari_k705564.asp?PID=3905394#3905394 arkadaşlar şu linke bir yardımcı olurmusunuz ?
[QUOTE=oscarus]http://www.akvaryum.com/Forum/astronot_hakkinda_hersey_k198958.asp
EN SEVDİĞİM BALIK OLAN OSCARLAR İÇİN TECRÜBELER
[/QUOTE]
[QUOTE=efedeniz]Ercüment bey ,
Forumda konu ile ilgili pek çok paylaşım mevcut ama bir araya toplanmasını ben de sizin kadar istiyorum . Zira Astronot paylaşımları ve bu konuda gelen sorular "Zebra" dan daha fazla .
Öncelikle Astronotların hacim ve yaşam ortamlarından başlamak isterim söze . Bu konuda görüş ayrılıkları hiçbir zaman tam olarak giderilemeyecek , en azından balık kendisi dile gelip "en az 300lt olsun abi" diyene kadar. Yinede ben kendi görüşümü sebepleri ile paylaşmak isterim.
Astronot tankı
Astronot bilindiği üzere erişkin boyu ortalama 25-35 cm arasında değişen bir amerikan çiklitidir. 45 cm boya kadar büyüyebildikleri söylenmektedir ki , kendim 43cm bir astronot görmüştüm . Balığın bu boyutlara ulaşabilmesi , daha doğrusu sağlıklı bir şekilde , genetiğinin elverdiği erişkin boyuna ulaşabilmesi için pek çok faktör vardır , bunlardan 3'ü sağlanabilir ve en önemli faktörlerdir.
1- Yeterli ve kaliteli beslenme
2- Kaliteli ve doğru su koşulları
3- Geniş Yüzme Alanı.
Bu başlık altında 2. ve 3. maddeyi açarak başlamak istiyorum. Astronot denilince ilk yorum "obur" ve "pis" kelimelerini mutlaka içerir. Bilindiği üzere astronotlar çok tüketen, tüketirken yemi dağıtan ve çok dışkılayan balıklardır. Dolayısı ile akvaryumdaki atık miktarı çok hızlı birikmektedir. Bunun göz önüne alınması su koşulları açısından çok önemlidir. Yeterli su hacmine ve taban yüzeyine sahip olmayan tanklarda astronot bakmak doğru değildir. Taban yüzeyi , dış filtre , imkan varsa sump , oluşacak organik atıkların balığınızın sağlığını tehdit etmesini engellemek için elzem donanımlardır. Su hacminiz akvaryumunuzun suda oluşabilecek olumsuz koşullara toleransını arttırır. Bütün bunları topladığımızda ortaya çıkan acı gerçek şu dur ; Balıklarınızın kirletebildiğinden daha hızlı temizleyecek yada su değişimine kadar oluşacak birikimi hayati çizgilerin altında tutabilecek bir tedbirler yekünü hayatidir. Türkçe anlatmak gerekirse , Yüksek hacimli bir tank , iyi bir filtrasyon , geniş bir taban , kaliteli taban malzemesi (lav kırığı gibi tutunma yüzeyi yüksek ve ph yükseltmeyen türden ) Balıklar akvaryuma girmeden önce oluşturulacak nitrat döngüsü şarttır. Haftalık su değişimleri aksatılmamalı , mutlaka bekletilmiş suyla yada su hazırlayıcılarla birlikte kullanılmalıdır.
Koşulların sağlanmaması yada su değişimlerinin sürekli aksatılması durumunda balığınızın gelişi mi yeterince hızlı olmayacak ve gerçek erişkin boyuna varmadan duracaktır(stunt) (Bu yüzden piyasada 30cm+ astronot pek bulunmaz) . Bunun yanı sıra su koşulları uzun süre ihmal edilirse balığınızda kötü su koşullarına bağlı hastalıklar baş gösterecektir (hole in the head).
Önerilen su hacmi tek astronot için 300lt deniliyor .Bu ilk anda fazla gelebilir ama balığın 30cm+ olacağını umarak , makul olduğunu söyleyebilirim . 200lt de sağlıklı bir astronot bakmak yukarıdaki koşullar sağlanırsa mümkün , ancak 200lt de bir astronotun 30cm olmasını beklemek aşırı optimistlik olur.Sudaki Nitrat nitrit ve amonyak sürekli 0 seviyesinde olsa bile , yukarıda yazdığımız 3. madde , geniş yüzme alanı , balığın gelişimi için önemlidir. Balıkların büyük çoğunluğunun iskelet sisteminin(kılçık diyoruz ama ...) gelişimi için zemine paralel yüzebilme mesafesi , ve yüzerken erişilen hız çok önemlidir. Balığınız eğer keyfi yerindeyse , tankınızın bir ucundan diğer ucuna sürekli volta atacaktır. Bunu belli bir yaşa gelinceye kadar yaparlar . İçgüdüsel bir günlük antrenman diyebiliriz. Bu yüzden standart tanklar hep saçma sapan hacimlere sahiptir. 100cm bir tank alırsınız 100lt falan olur , çok saçma
,
ama aslında akvaryum 100cm standart değildir 100lt bir akvaryumdur ,
boy uzun tutulmuştur. Sebebi zemine paralel yüzme mesafesini
artırmaktır. Astronot tankı tasarlarken bu göz önünde bulundurulmalıdır.
Balığınızın erişeceği boyu ciddi biçimde etkileyecektir.
[/QUOTE]
http://www.akvaryum.com/Forum/astronot_ve_sorunlari_k705564.asp?PID=3905394#3905394 arkadaşlar şu linke bir yardımcı olurmusunuz ?
[QUOTE=oscarus]http://www.akvaryum.com/Forum/astronot_hakkinda_hersey_k198958.asp
EN SEVDİĞİM BALIK OLAN OSCARLAR İÇİN TECRÜBELER
Oscarlarla ilgili tecrübelerim
1.Akvaryum en az 300 litre olacak.
2.Çok iyi filtreleme sistemi olacak.(Sump en iyi çözüm)
3.Mango kökü kullanılmasının çok faydası olur.
4.Balıklar büyüdükten sonra asla yeni balık eklenmeyecek.
5.En az 300 litrede bir çift show boy oscar beslemek en idealdir.
6.Isıtıcıya korumalık yapılacak.
7.Çok pasaklı balıklar olduklarından düzenli haftalık dip çekimi yapılacak.
8.Çok
dayanıklı balıktır.(küçükken hastalanmazsa artık kolay kolay
hastalanmaz.Tek şart düzenli su değişimi ve kaliteli bir filtreleme)
9.Çok fazla dekora gerek yok.dediğim gibi mango kökü yeter.
10.Kum açık renk olmayacak.
11.Işıklandırma çok kuvvetli olmayacak.
12.Kaliteli yem kullanılmalı.
13.Ara sıra solucan ve balık eti verilebilir.
14.Sıcaklık 25 derece ideal.Bu sıcaklıkta daha hareketli oluyor.
15.Akvaryumun üstü mutlaka kapalı olacak.Üstü kapatan cam mutlaka kalın,yerinden oynamayacak bir cam olacak.
16.Hacim ne kadar fazlaysa balığın gelişimi için o kadar iyi.(En az 300 litre)
17.tek tür beslenmesi tavsiye edilir.
18.Güçlü bir iç filtre gerekir.
19.Su değişimine kaya tuzu kullanın.Ben faydasını gördüm.
20.Küçükken beyaz benek hastalığına karşı hassas oluyorlar.su değiştirirken su sıcaklığına dikkat.
21.Sump yaptırırsanız daha iyi olur.
22.Vatoz gibi balıklar eklemeyin.
23.Elinizden yem yedirmeye alıştırmayın çünkü kendini yaralayabiliyor.
24.Tek bir yeme alıştırmayın yoksa başka yem yedirmekte zorlanırsınız.
25.Akvaryumun içine müdahele edecekseniz dikkatli olun.bazen saldırabiliyor.
26.Akvaryum aydınlık bir yerdeyse akvaryumun ışığını açmasanız da olur.
27.Loş ortamlar daha çok hoşlarına gidiyor.
28.Bitki eklemeyin.
29.İnternet sitelerinde çok faydalı bilgiler var.Yabancı dil varsa çok fazla oscar sitesi var,faydalanabilirsiniz.
30.Bu balık çok duygusaldır.hayvanın alıştığı ortamı çok değiştirmeyin.
[QUOTE=efedeniz]Ercüment bey ,
Forumda konu ile ilgili pek çok paylaşım mevcut ama bir araya toplanmasını ben de sizin kadar istiyorum . Zira Astronot paylaşımları ve bu konuda gelen sorular "Zebra" dan daha fazla .
Öncelikle Astronotların hacim ve yaşam ortamlarından başlamak isterim söze . Bu konuda görüş ayrılıkları hiçbir zaman tam olarak giderilemeyecek , en azından balık kendisi dile gelip "en az 300lt olsun abi" diyene kadar. Yinede ben kendi görüşümü sebepleri ile paylaşmak isterim.
Astronot tankı
Astronot bilindiği üzere erişkin boyu ortalama 25-35 cm arasında değişen bir amerikan çiklitidir. 45 cm boya kadar büyüyebildikleri söylenmektedir ki , kendim 43cm bir astronot görmüştüm . Balığın bu boyutlara ulaşabilmesi , daha doğrusu sağlıklı bir şekilde , genetiğinin elverdiği erişkin boyuna ulaşabilmesi için pek çok faktör vardır , bunlardan 3'ü sağlanabilir ve en önemli faktörlerdir.
1- Yeterli ve kaliteli beslenme
2- Kaliteli ve doğru su koşulları
3- Geniş Yüzme Alanı.
Bu başlık altında 2. ve 3. maddeyi açarak başlamak istiyorum. Astronot denilince ilk yorum "obur" ve "pis" kelimelerini mutlaka içerir. Bilindiği üzere astronotlar çok tüketen, tüketirken yemi dağıtan ve çok dışkılayan balıklardır. Dolayısı ile akvaryumdaki atık miktarı çok hızlı birikmektedir. Bunun göz önüne alınması su koşulları açısından çok önemlidir. Yeterli su hacmine ve taban yüzeyine sahip olmayan tanklarda astronot bakmak doğru değildir. Taban yüzeyi , dış filtre , imkan varsa sump , oluşacak organik atıkların balığınızın sağlığını tehdit etmesini engellemek için elzem donanımlardır. Su hacminiz akvaryumunuzun suda oluşabilecek olumsuz koşullara toleransını arttırır. Bütün bunları topladığımızda ortaya çıkan acı gerçek şu dur ; Balıklarınızın kirletebildiğinden daha hızlı temizleyecek yada su değişimine kadar oluşacak birikimi hayati çizgilerin altında tutabilecek bir tedbirler yekünü hayatidir. Türkçe anlatmak gerekirse , Yüksek hacimli bir tank , iyi bir filtrasyon , geniş bir taban , kaliteli taban malzemesi (lav kırığı gibi tutunma yüzeyi yüksek ve ph yükseltmeyen türden ) Balıklar akvaryuma girmeden önce oluşturulacak nitrat döngüsü şarttır. Haftalık su değişimleri aksatılmamalı , mutlaka bekletilmiş suyla yada su hazırlayıcılarla birlikte kullanılmalıdır.
Koşulların sağlanmaması yada su değişimlerinin sürekli aksatılması durumunda balığınızın gelişi mi yeterince hızlı olmayacak ve gerçek erişkin boyuna varmadan duracaktır(stunt) (Bu yüzden piyasada 30cm+ astronot pek bulunmaz) . Bunun yanı sıra su koşulları uzun süre ihmal edilirse balığınızda kötü su koşullarına bağlı hastalıklar baş gösterecektir (hole in the head).
Önerilen su hacmi tek astronot için 300lt deniliyor .Bu ilk anda fazla gelebilir ama balığın 30cm+ olacağını umarak , makul olduğunu söyleyebilirim . 200lt de sağlıklı bir astronot bakmak yukarıdaki koşullar sağlanırsa mümkün , ancak 200lt de bir astronotun 30cm olmasını beklemek aşırı optimistlik olur.Sudaki Nitrat nitrit ve amonyak sürekli 0 seviyesinde olsa bile , yukarıda yazdığımız 3. madde , geniş yüzme alanı , balığın gelişimi için önemlidir. Balıkların büyük çoğunluğunun iskelet sisteminin(kılçık diyoruz ama ...) gelişimi için zemine paralel yüzebilme mesafesi , ve yüzerken erişilen hız çok önemlidir. Balığınız eğer keyfi yerindeyse , tankınızın bir ucundan diğer ucuna sürekli volta atacaktır. Bunu belli bir yaşa gelinceye kadar yaparlar . İçgüdüsel bir günlük antrenman diyebiliriz. Bu yüzden standart tanklar hep saçma sapan hacimlere sahiptir. 100cm bir tank alırsınız 100lt falan olur , çok saçma
,
ama aslında akvaryum 100cm standart değildir 100lt bir akvaryumdur ,
boy uzun tutulmuştur. Sebebi zemine paralel yüzme mesafesini
artırmaktır. Astronot tankı tasarlarken bu göz önünde bulundurulmalıdır.
Balığınızın erişeceği boyu ciddi biçimde etkileyecektir.[/QUOTE]
Astronot Ve Sorunları
[QUOTE=mehmetaksel]Bence stres yapmıştır eğer akvaryuma geçerli 3 günü aştıysa biraz 1/2 çay kaşığı kadar tavuk eti verin ama elinizde deneyin yemezse yere bırakın akvaryumdan uzaklaşın yerse sorun yok biraz vahşice olabilir ama bence hem doğasına yakınlaşması için hemde iç güdü için ufak bir moly/palty filan atın kovalayıp yerse hiç bir sorunu yok demektir.[/QUOTE]
Daha ilk günü sadece normal yem verdim, tavuk eti vermeyi düşündüm ama ilk gün diye vermedim 2-3 gün geçince dediklerinizi yapıp buraya sonucu yazacağım cevap için teşekkür ederim.
Cenk Bildir 2013-07-20 10:01:06
Güncel:Daha 3 gün geçmediği için tavuk eti veya balık atmadım ama şuan farkettim attığım yemler hala dipte duruyor ve astronot ağzına kum alıp atıyor sürekli,bir sorun var yardımcı olun lütfen.
[QUOTE=mehmetaksel]Bence stres yapmıştır eğer akvaryuma geçerli 3 günü aştıysa biraz 1/2 çay kaşığı kadar tavuk eti verin ama elinizde deneyin yemezse yere bırakın akvaryumdan uzaklaşın yerse sorun yok biraz vahşice olabilir ama bence hem doğasına yakınlaşması için hemde iç güdü için ufak bir moly/palty filan atın kovalayıp yerse hiç bir sorunu yok demektir.[/QUOTE]
Daha ilk günü sadece normal yem verdim, tavuk eti vermeyi düşündüm ama ilk gün diye vermedim 2-3 gün geçince dediklerinizi yapıp buraya sonucu yazacağım cevap için teşekkür ederim.
Güncel:Daha 3 gün geçmediği için tavuk eti veya balık atmadım ama şuan farkettim attığım yemler hala dipte duruyor ve astronot ağzına kum alıp atıyor sürekli,bir sorun var yardımcı olun lütfen.
Astronot Ve Sorunları
Merhaba bugün 200 litre akvaryuma 1 adet 19-20 cm boyunda astronot balığı aldım (hacim biraz az kaldı en yakın zamanda yeni tanka geçecek). Akvaryumcuda taş çatlasa 50 litre akvaryuma tıkılmış şekilde yüzüyordu bende astronotları çok seviyorum o yüzden direk aldım astronotu orada gayet güzel yüzüyordu, hareketliydi sürtünmesi yoktu ve mutlu gözüküyordu, eve geldim ve onu akvaryuma attım önce diplerde gezindi hareketsiz olarak kaldı ve yem attım (acemilik işte), yemeyince biraz tedirgin oldum ve direk foruma baktım anlatınlara göre ilk gün ışıklar açılmayıp, yem verilmemeliymiş bunları aynen uyguladım ve hala devam ediyorum ama asıl sorun şu astronot kumları karıştırıyor ve yemek arıyor (benim tahminim) kumu havaya kaldırıyor ama ortaya çıkan yemleri yemiyor ve bazen gidip cama vuruyor ve bazende kuma sürtüyor.
Kuyruğu gayet düzgün, beyaz benekler yok, iç parazit yoktur diye tahmin ediyorum ve kuma sürtünme olayını araştırdım, nitrit veya nitrat fazla olabilir demişler ama ben akvaryumu 2 gün önce doldurdum. Zaten yani dip çekimi için yeterince erken, sizce sorun ne olabilir ? Lütfen yardımcı olun şimdiden teşekkür ederim.
İyi forumlar.
Güncel:Daha 3 gün geçmediği için tavuk eti veya balık atmadım ama şuan farkettim attığım yemler hala dipte duruyor ve astronot ağzına kum alıp atıyor sürekli,bir sorun var yardımcı olun lütfen.
CrissLy 2013-07-20 17:39:10
Merhaba bugün 200 litre akvaryuma 1 adet 19-20 cm boyunda astronot balığı aldım (hacim biraz az kaldı en yakın zamanda yeni tanka geçecek). Akvaryumcuda taş çatlasa 50 litre akvaryuma tıkılmış şekilde yüzüyordu bende astronotları çok seviyorum o yüzden direk aldım astronotu orada gayet güzel yüzüyordu, hareketliydi sürtünmesi yoktu ve mutlu gözüküyordu, eve geldim ve onu akvaryuma attım önce diplerde gezindi hareketsiz olarak kaldı ve yem attım (acemilik işte), yemeyince biraz tedirgin oldum ve direk foruma baktım anlatınlara göre ilk gün ışıklar açılmayıp, yem verilmemeliymiş bunları aynen uyguladım ve hala devam ediyorum ama asıl sorun şu astronot kumları karıştırıyor ve yemek arıyor (benim tahminim) kumu havaya kaldırıyor ama ortaya çıkan yemleri yemiyor ve bazen gidip cama vuruyor ve bazende kuma sürtüyor.
Kuyruğu gayet düzgün, beyaz benekler yok, iç parazit yoktur diye tahmin ediyorum ve kuma sürtünme olayını araştırdım, nitrit veya nitrat fazla olabilir demişler ama ben akvaryumu 2 gün önce doldurdum. Zaten yani dip çekimi için yeterince erken, sizce sorun ne olabilir ? Lütfen yardımcı olun şimdiden teşekkür ederim.
İyi forumlar.
Güncel:Daha 3 gün geçmediği için tavuk eti veya balık atmadım ama şuan farkettim attığım yemler hala dipte duruyor ve astronot ağzına kum alıp atıyor sürekli,bir sorun var yardımcı olun lütfen.
Kara Kaplumbağalarım
Ben bir kara kaplubamğasını ev ortamında yada teraryumda bakımını doğru bulmuyorum çünkü onlar özgür hayvanlardır ama size yardımcı olmak için.http://www.akvaryum.com/orta_asya_kara_kaplumbagasi_surungenr_35_1021.asp
Ben bir kara kaplubamğasını ev ortamında yada teraryumda bakımını doğru bulmuyorum çünkü onlar özgür hayvanlardır ama size yardımcı olmak için.http://www.akvaryum.com/orta_asya_kara_kaplumbagasi_surungenr_35_1021.asp
Bu link var fakat sanırım sizin istediğiniz bilgiler mevcut değil,ki burda yoksa bence ayrım yapılamıyor olabilir,sağlıklı sürüngenler.
En Sonunda Oldu
Ozan bey haklısınız bu yüzden aklımda 2-3 cmlik olanlardan almak var 1 tane ama hastalıktan filan ölmesinden korkuyorum.
Ozan bey haklısınız bu yüzden aklımda 2-3 cmlik olanlardan almak var 1 tane ama hastalıktan filan ölmesinden korkuyorum.
Albino Kurbağa
[QUOTE=nexone66]Suyun içinde bembeyaz ölü hareket etmeyen 4 saat aynı şekilde kalan hareket etmesi için camı kırma noktasına geldiginiz bir canlıyı beslemek istiyorsanız buyrun besleyın ama öyle suda surekli gezmezler suyun uzerinde saatlerce kalır suyun altında tek ayagı uzerinde saatlerce kalır bence onun yanında birtane de kurbagayla birlikte örgü şişi alın cunku uyle uyuyorlarki ters dönüyorlar sıksık ölü gibi ters yatıyorlar suyun dibinde ölüp ölmediginizi anlamak için o uzunca şişe ihtiyacınız olucak surekli durtuceksiniz[/QUOTE]
[QUOTE=nexone66]Suyun içinde bembeyaz ölü hareket etmeyen 4 saat aynı şekilde kalan hareket etmesi için camı kırma noktasına geldiginiz bir canlıyı beslemek istiyorsanız buyrun besleyın ama öyle suda surekli gezmezler suyun uzerinde saatlerce kalır suyun altında tek ayagı uzerinde saatlerce kalır bence onun yanında birtane de kurbagayla birlikte örgü şişi alın cunku uyle uyuyorlarki ters dönüyorlar sıksık ölü gibi ters yatıyorlar suyun dibinde ölüp ölmediginizi anlamak için o uzunca şişe ihtiyacınız olucak surekli durtuceksiniz[/QUOTE]
Evet beslemek istiyorum vede kuru alanı hallettim taşlardan yaptım bitkide aldım şimdi sadece kurbağa alıcam ama ufak bir porblem var malum yaz yaklaştı ve evler şuan bile aşırı sıcak daha havalar 13-14 derece iken benim akvaryumdaki ısı 29 derece oluyor vede kurbağalar için risk oluyor yani soğutucu almak çok pahalı alternatif bir çözüm varmı ?
Albino Kurbağa
Albino pençeli afrika kurbağası beslemek istiyorum 65*25*35 boyuttaki akvaryumda 3 tane düşünüyorum,öncelikle öğrenmek istediklerim şunlar:
Albino pençeli afrika kurbağası beslemek istiyorum 65*25*35 boyuttaki akvaryumda 3 tane düşünüyorum,öncelikle öğrenmek istediklerim şunlar:
1)Kuru alan lazımmı ?
2)Akıntı severlermi?
3)Semender ile bakılabilirmi?
4)Chidlid stick yerlermi?
5)Suyun yüksekliği önemlimidir?
6)Midye ve elma salyangozu ile yaşarmı?
7)Vatozla yaşarmı?
8)Çöpçü ile yaşarmı?
Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
SON MESAJLAR
- Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Tata, 20:55
Omurgasızlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 18:40
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 18:34
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
KULLANICILAR
- 78 Online Kullanıcı, 42 Üye
Online Kullanıcılar
baozturk,
cheavy,
pusathan01,
0rnn,
Kemalk41,
Ertug22,
Pandkoal,
Sungurr,
osmandbnl,
DABARAKATO,
oguzkanmaz,
sina cen,
altuntasseref,
MiSoSiKiaN,
Tata,
Kuduoglu,
Birtek,
Ehtiyar,
zafer3885,
zen666,
şansal,
omerkaya40,
yeekim,
Rime,
Rafayel,
eflatunaxoy,
ilterisdoğukan,
Shortbuff,
dream07,
ternapi,
vedat79,
Umutoty,
Omer0618,
melektrikci,
terranova,
emirkagan,
Koksal Gurkan,
dınay,
ezzalisi,
Ramazan Güleç,
erdo_bg,
nakkas__45,
Tortuga7,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
