ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
MiRZaBeY
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
6
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
04 Mart 2011 22:19
Son Ziyaret:
23 Nisan 2024 00:44
Toplam Mesaj:
56 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Yalçın
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Kütahya
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Bitkili Akvaryum - Full Red - L144 Blue Eye - Karides - Kriza Gold
SON 10 MESAJI
Rem Algae Ve Ölümler
Bu ürün satın aldığım akvaryumla birlikte gelmişti.Kaç sene emek verip ürettiğim kristal karidesleri mi,L144 vatozları mı perişan etti alayını öldürdü.Resmen zehirliyor.Diğer ürünlerinden bazılarını da kullandım fakat o algae ürünü üste para verseler bir daha kullanmam.Emek verdiğiniz canlıların can çekişerek öldüğünü görmek,insanı gerçekten üzüyor ve çileden çıkarıyor.O kadar şikayette bulunan insan var,ki bu insanların sırtından para kazanıyorlar ama bir yetkilide çıkıp nezaketen açıklama yapmamış.Bu ürünün içine kezzap mı atıyorsunuz,ne tür bir kimyasal var.Bu ürünü piyasadan derhal kaldırmanız lazım çünkü bu ürün milletin emek verdiği canlıları öldürüyor.Para kazanacağız diye insanların besledikleri canlıların göz göre ölmesine göz yumamazsınız. Tavsiye bekleyen arkadaşlara söylüyorum, bu ürünü sakın almayın arkadaşlar beslediğiniz canlılarınızı öldürür tecrübeyle sabit.Yerli ürün bilmem ne hikaye gidin sera veya başka marka alın.Yok benim balıklarıma bir şey olmadı,üründen memnun kaldım diyenlerin de,kendilerinden olmadığı ne malum. O kadar kişi şikayette bulunmuş yetkililerden çıt yok.Zamanım olsa gereken mercilere şikayet ederdim bunları,hala sinirim geçmiş değil.Seranın ürünlerini kullanıyorum hiç birinden bir tek sorun yaşamadım.
Bu ürün satın aldığım akvaryumla birlikte gelmişti.Kaç sene emek verip ürettiğim kristal karidesleri mi,L144 vatozları mı perişan etti alayını öldürdü.Resmen zehirliyor.Diğer ürünlerinden bazılarını da kullandım fakat o algae ürünü üste para verseler bir daha kullanmam.Emek verdiğiniz canlıların can çekişerek öldüğünü görmek,insanı gerçekten üzüyor ve çileden çıkarıyor.O kadar şikayette bulunan insan var,ki bu insanların sırtından para kazanıyorlar ama bir yetkilide çıkıp nezaketen açıklama yapmamış.Bu ürünün içine kezzap mı atıyorsunuz,ne tür bir kimyasal var.Bu ürünü piyasadan derhal kaldırmanız lazım çünkü bu ürün milletin emek verdiği canlıları öldürüyor.Para kazanacağız diye insanların besledikleri canlıların göz göre ölmesine göz yumamazsınız. Tavsiye bekleyen arkadaşlara söylüyorum, bu ürünü sakın almayın arkadaşlar beslediğiniz canlılarınızı öldürür tecrübeyle sabit.Yerli ürün bilmem ne hikaye gidin sera veya başka marka alın.Yok benim balıklarıma bir şey olmadı,üründen memnun kaldım diyenlerin de,kendilerinden olmadığı ne malum. O kadar kişi şikayette bulunmuş yetkililerden çıt yok.Zamanım olsa gereken mercilere şikayet ederdim bunları,hala sinirim geçmiş değil.Seranın ürünlerini kullanıyorum hiç birinden bir tek sorun yaşamadım.
Full Red Lepisteslerim İyi Seyirler.
Video sorunu halloldu iyi seyirler. :)
Video sorunu halloldu iyi seyirler. :)
Full Red Lepisteslerim İyi Seyirler.
Full Red Lepisteslerim.
Youtubeye yükleyince video kalitesi biraz düştü umarım beğenirsiniz. :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/108136/060120181642561.jpg[/IMG]
Video linki
[VID]https://youtu.be/h-wHTGDsmTs[/VID][EDIT]MiRZaBeY,2018-02-05 02:12:39[/EDIT]
Full Red Lepisteslerim.
Youtubeye yükleyince video kalitesi biraz düştü umarım beğenirsiniz. :)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/108136/060120181642561.jpg[/IMG]
Video linki
[VID]https://youtu.be/h-wHTGDsmTs[/VID][EDIT]MiRZaBeY,2018-02-05 02:12:39[/EDIT]
Başımız Sağolsun.
ALLAH rahmet eylesin.Mekanı cennet olsun.Geride kalanlara ALLAH sabırlar versin.
ALLAH rahmet eylesin.Mekanı cennet olsun.Geride kalanlara ALLAH sabırlar versin.
YİĞİT MERİÇ KOZBAY DAN GELEN DERE BİTKİLERİ !
Buradaki ismin "Meriç Kozbay
Bitkileri gönderen "Mehmet Furkan Canlı"
Buradaki Memleket "Ankara"
Bitkilerin gönderildiği şehir "Kırşehir"
Yaşın burada 34 telefonda diyorsun 39
Daha sen utanmadan birde benimmi forumdan uzaklaştırılmamı istiyorsun asıl seni banlamaları gerekiyor.Sahte isim ve şehir kullanıp satış yapıyorsun,buda bir uzaklaştırma sebebi.
Yukarıdaki durumuna bakta asıl sen kendi arandaki 17 farklı bul.Ben burda ve dün telefonda durumu anlattım ayrıca o geri bildirim hakkında yönetici şahittir yönetime hemen ertesi günü mesaj yazdım yönetim geri bildirimi silemeyiz 15 gün sonra tekrar yazın dedi.Ayrıca dün kendin itiraf etmedinmi havuz bitkisi diye bende bak kendi ağzınla söylüyorsun baştan söyleseydin almazdım dediğimde,sen kıvırıp havuzdan akvaryuma alıyorum adapte sağlıyorum sonra satıyorum demedinmi .Kendin insanlara iftira atıp suçluyorsun.25 tl ödememek için kıvırmadığın yalan kalmadı yazıklar olsun sana.Başımın gözümün sadakası olsun bizim için 25 tl önemli değil.Bende seni ALLAH'a haval ettim.Haram yemezmiş alasını yiyorsun yalanında bini bin para.
Arkadaşım sen baştan ilanına havuz bitkisi yazmış olsaydın bizler zaten o bitkilerden almazdık sende olumsuz eleştiriler ile karşılaşmazdın.Asıl seni üyelere ve yönetime bırakmak lazım.
Ayrıca dün sana telefonda izah ettiğim gibi.Ben senden bitki aldım ve bu bitkiler geldiğinde leğene attım akvaryuma koymadım bile.Ekmeğini bu şekilde kazanıyorsundur diye ekmeğinle oynamamak için geri bildirimi öyle yazdım ve çokta büyük hata yaptım.Sonra bir büyüğüm o geri bildirimimden insanların etkilenip,güvenip bitki alacağını benimde vebale gireceğimi söyledi.Kandırıldığımı söylersem insanlarında ona göre davranacağını söyledi.Bende zaten ona vicdanen rahatsız olduğumu ama geri bildirimi silme yetkim olmadığını yönetime silmeleri için ricada bulunduğumu söyledim.Fakat yönetimden gelen mesajda müdahale edemeyeceklerini ve 15 gün sonra olumsuz görüşümü yazabileceğimi söylediler.Bende o abimize ALLAH büyük birileri bu kişiden bitki alır ve foyası meydana çıkar dedim.Kendisi şikayet konusu açabileceğimi söyledi bende geri bildirim başka,konu başka olursa haklı iken haksız duruma düşerim olmaz dedim.Bu mesajlaşmadan 10 gün sonra telle arayıp meriç kozbayı şikayet etmişler hala yazmamakta kararlımısın dedi.Bende girdim bu konunun altına şikayetimi yazdım.Sonra geri bildirimede yazmamı insanları etkilenmemesini söyledi orayada yazdım.Bu yüzden o ikilem oldu.Şimdi bakıyorum herkes işin içinden sıyrılmış günah keçisi ben oldum.Bu kişilerde meriç kozbaydan bitki alıp çöpe atmışlar ama arka planda kalıyorlar nedense.O sessiz kalanlar buraya yazsalar daha net çıkacak ortaya.Öyle bir sürü kişiyi mağdur edip bir kişiye iade edip reklam yapmakla olmuyor.Şunuda belirteyim bu forumda başka kişilerden bitki aldım ve kiminden sakal yosunu çıktı,kiminden nematod ama ben yinede iyi niyetimle olumlu mesaj yazdım.Şikayetimi kendilerinede söyledim,yosun çıkan arkadaş ben farkettim abi hakkını helal et dedi,diğeri doğrudur çıkmıştır dedi konu kapandı.Fakat meriç kozbay suçunu kabul etmiyor,İnsanların haklı olduğunu bidliği halde haksız duruma düşürmeye çalışıyor.Bitkilerinin başlı başına havuz bitkisi olduğunu telefonda ve buradaki üyeler bastırınca sıkışınca kabul etti.Ki bunu ilanada yazmalı burda yönetimede iş düşüyor.İnsanlarda ona göre alışveriş yapar.Sonra böyle olumsuz eleştiriler yapanları forumdan banlatacam diye uğraşmazsın.İnsanlar senin hakkında hep iyi konuşacak hiç olumsuz eleştiride bulunmayacak ama sen ağzına geleni söyleyeceksin.Yazık sana çok yazık.
Bu saatten sonra sahte ismi ile "meriç kozbay"a bir yaptırım uygulanmazsa ben çıkacam forumdan.Her eleştireni yönetime bırakıyor ya yönetim kendisi ile bir ilgilensin isim sahte,yaş sahte.memleket sahte.Buda zauklaştırma sebebidir.Çünkü burada şinsanlar para ile alışveriş yapıyor.Gerçi arkadaşın yönetimden arkadaşları varmış :)) bu kişinin durumu belli burada birçok kişide hakkında eleştirilerini yaptı.Ben gereken izahı yaptım ister kişiyi cezalandırırsınız isterse cezalandırmazsınız zaten yönetim forumla pek ilgilenmiyor.Çürükleri ayıklamdıktan sonra bu tür tartışmalar çok olacaktır önce o çürükleri temizlemek lazım ama temizleyen yok o yüzden burda durmamızında bir anlamı yok.
MiRZaBeY 2014-10-01 21:51:26
Buradaki ismin "Meriç Kozbay
Bitkileri gönderen "Mehmet Furkan Canlı"
Buradaki Memleket "Ankara"
Bitkilerin gönderildiği şehir "Kırşehir"
Yaşın burada 34 telefonda diyorsun 39
Daha sen utanmadan birde benimmi forumdan uzaklaştırılmamı istiyorsun asıl seni banlamaları gerekiyor.Sahte isim ve şehir kullanıp satış yapıyorsun,buda bir uzaklaştırma sebebi.
Yukarıdaki durumuna bakta asıl sen kendi arandaki 17 farklı bul.Ben burda ve dün telefonda durumu anlattım ayrıca o geri bildirim hakkında yönetici şahittir yönetime hemen ertesi günü mesaj yazdım yönetim geri bildirimi silemeyiz 15 gün sonra tekrar yazın dedi.Ayrıca dün kendin itiraf etmedinmi havuz bitkisi diye bende bak kendi ağzınla söylüyorsun baştan söyleseydin almazdım dediğimde,sen kıvırıp havuzdan akvaryuma alıyorum adapte sağlıyorum sonra satıyorum demedinmi .Kendin insanlara iftira atıp suçluyorsun.25 tl ödememek için kıvırmadığın yalan kalmadı yazıklar olsun sana.Başımın gözümün sadakası olsun bizim için 25 tl önemli değil.Bende seni ALLAH'a haval ettim.Haram yemezmiş alasını yiyorsun yalanında bini bin para.
Arkadaşım sen baştan ilanına havuz bitkisi yazmış olsaydın bizler zaten o bitkilerden almazdık sende olumsuz eleştiriler ile karşılaşmazdın.Asıl seni üyelere ve yönetime bırakmak lazım.
Ayrıca dün sana telefonda izah ettiğim gibi.Ben senden bitki aldım ve bu bitkiler geldiğinde leğene attım akvaryuma koymadım bile.Ekmeğini bu şekilde kazanıyorsundur diye ekmeğinle oynamamak için geri bildirimi öyle yazdım ve çokta büyük hata yaptım.Sonra bir büyüğüm o geri bildirimimden insanların etkilenip,güvenip bitki alacağını benimde vebale gireceğimi söyledi.Kandırıldığımı söylersem insanlarında ona göre davranacağını söyledi.Bende zaten ona vicdanen rahatsız olduğumu ama geri bildirimi silme yetkim olmadığını yönetime silmeleri için ricada bulunduğumu söyledim.Fakat yönetimden gelen mesajda müdahale edemeyeceklerini ve 15 gün sonra olumsuz görüşümü yazabileceğimi söylediler.Bende o abimize ALLAH büyük birileri bu kişiden bitki alır ve foyası meydana çıkar dedim.Kendisi şikayet konusu açabileceğimi söyledi bende geri bildirim başka,konu başka olursa haklı iken haksız duruma düşerim olmaz dedim.Bu mesajlaşmadan 10 gün sonra telle arayıp meriç kozbayı şikayet etmişler hala yazmamakta kararlımısın dedi.Bende girdim bu konunun altına şikayetimi yazdım.Sonra geri bildirimede yazmamı insanları etkilenmemesini söyledi orayada yazdım.Bu yüzden o ikilem oldu.Şimdi bakıyorum herkes işin içinden sıyrılmış günah keçisi ben oldum.Bu kişilerde meriç kozbaydan bitki alıp çöpe atmışlar ama arka planda kalıyorlar nedense.O sessiz kalanlar buraya yazsalar daha net çıkacak ortaya.Öyle bir sürü kişiyi mağdur edip bir kişiye iade edip reklam yapmakla olmuyor.Şunuda belirteyim bu forumda başka kişilerden bitki aldım ve kiminden sakal yosunu çıktı,kiminden nematod ama ben yinede iyi niyetimle olumlu mesaj yazdım.Şikayetimi kendilerinede söyledim,yosun çıkan arkadaş ben farkettim abi hakkını helal et dedi,diğeri doğrudur çıkmıştır dedi konu kapandı.Fakat meriç kozbay suçunu kabul etmiyor,İnsanların haklı olduğunu bidliği halde haksız duruma düşürmeye çalışıyor.Bitkilerinin başlı başına havuz bitkisi olduğunu telefonda ve buradaki üyeler bastırınca sıkışınca kabul etti.Ki bunu ilanada yazmalı burda yönetimede iş düşüyor.İnsanlarda ona göre alışveriş yapar.Sonra böyle olumsuz eleştiriler yapanları forumdan banlatacam diye uğraşmazsın.İnsanlar senin hakkında hep iyi konuşacak hiç olumsuz eleştiride bulunmayacak ama sen ağzına geleni söyleyeceksin.Yazık sana çok yazık.
Bu saatten sonra sahte ismi ile "meriç kozbay"a bir yaptırım uygulanmazsa ben çıkacam forumdan.Her eleştireni yönetime bırakıyor ya yönetim kendisi ile bir ilgilensin isim sahte,yaş sahte.memleket sahte.Buda zauklaştırma sebebidir.Çünkü burada şinsanlar para ile alışveriş yapıyor.Gerçi arkadaşın yönetimden arkadaşları varmış :)) bu kişinin durumu belli burada birçok kişide hakkında eleştirilerini yaptı.Ben gereken izahı yaptım ister kişiyi cezalandırırsınız isterse cezalandırmazsınız zaten yönetim forumla pek ilgilenmiyor.Çürükleri ayıklamdıktan sonra bu tür tartışmalar çok olacaktır önce o çürükleri temizlemek lazım ama temizleyen yok o yüzden burda durmamızında bir anlamı yok.
YİĞİT MERİÇ KOZBAY DAN GELEN DERE BİTKİLERİ !
Ben teşekkür ederim ahmet bey böyle bir konu açmanız iyi oldu.Allah'a haval edelim ama sessizde kalmayalım.Forum yönetimide biran önce bu kişilere gereken yaptırımı uygularsa seviniriz.
Ben teşekkür ederim ahmet bey böyle bir konu açmanız iyi oldu.Allah'a haval edelim ama sessizde kalmayalım.Forum yönetimide biran önce bu kişilere gereken yaptırımı uygularsa seviniriz.
YİĞİT MERİÇ KOZBAY DAN GELEN DERE BİTKİLERİ !
Bende bu arkadaştan elodea,cabomba carolina ve rotala red aldım,aynen benim aldığım bitkilerde çöpe gitti,bitkilerin bariz dere bitkisi olduğu belliydi ve emin olmak için başka bir arkadaşa sordum oda dere bitkisi olduğunu söyledi.Kendisine emin olmadan geri bildirim yapmıştım sonra pişman oldum insanlar o bildirimlere güvenip alışveriş yapıyor sonra bu bildirimi yönetimden silmesini istedim ve kendisinden şikayetçi oldum,yönetim haklı olarak silemiyor ve haklılar da benim kendi hatam tam emin olmadıkça geri bildirim yapmamak lazım.Ayrıca bitkileri ankaradan beklerken arkadaşımız başka isimle kırşehirden gönderdi.Kendisi ankaralıyım diyor ve bu arkadaşa geri bildirim yapanlarda hep ankaralı ama bitkiler kırşehirden geliyor.Umarım insnalar bu mesajlarımızı okuyup hiç olmazsa anlarlar ve ona göre davranırlar.Böyle bir durumda kimseye güvenemiyorsunuz,forumdaki güvenilir insanlarada güvenemiyorsunuz ve forumunda adı çıkıyor,dürüst çalışan kişilerede mani oluyorlar ve birçok insan bu yüzden hobiden soğuyor,yeni başlamayı düşünen kişileride kazanacağımız yerde kaybediyoruz.Bu insanlar tamamen maddi manevi zarara uğratıyor hem emeğiniz gidiyor hem paranız.Kargo ile birlikte giden 35 tl olsun ama 10 kişide 350 tl para yapar günahtır,İnsanlar bu hobi için emek sarfediyor para harcıyor ama harcadıkları emek ve parayı gerçekten hak eden birşeye harcadığı zaman mutlu oluyor ve alışveriş yaptığı kişiyede dua ediyor.Fakat böyle durumlarda insanların hem bedduasını alırlar hemde kul hakkına girer.Bir söz vardır "Sen karşındakine ne yaparsan,aslında bunu kendine yaparsın"diye
bir insanı bir sefer kandırabilirsiniz sonra hep aldanan kendiniz olursunuz...
Bende bu arkadaştan elodea,cabomba carolina ve rotala red aldım,aynen benim aldığım bitkilerde çöpe gitti,bitkilerin bariz dere bitkisi olduğu belliydi ve emin olmak için başka bir arkadaşa sordum oda dere bitkisi olduğunu söyledi.Kendisine emin olmadan geri bildirim yapmıştım sonra pişman oldum insanlar o bildirimlere güvenip alışveriş yapıyor sonra bu bildirimi yönetimden silmesini istedim ve kendisinden şikayetçi oldum,yönetim haklı olarak silemiyor ve haklılar da benim kendi hatam tam emin olmadıkça geri bildirim yapmamak lazım.Ayrıca bitkileri ankaradan beklerken arkadaşımız başka isimle kırşehirden gönderdi.Kendisi ankaralıyım diyor ve bu arkadaşa geri bildirim yapanlarda hep ankaralı ama bitkiler kırşehirden geliyor.Umarım insnalar bu mesajlarımızı okuyup hiç olmazsa anlarlar ve ona göre davranırlar.Böyle bir durumda kimseye güvenemiyorsunuz,forumdaki güvenilir insanlarada güvenemiyorsunuz ve forumunda adı çıkıyor,dürüst çalışan kişilerede mani oluyorlar ve birçok insan bu yüzden hobiden soğuyor,yeni başlamayı düşünen kişileride kazanacağımız yerde kaybediyoruz.Bu insanlar tamamen maddi manevi zarara uğratıyor hem emeğiniz gidiyor hem paranız.Kargo ile birlikte giden 35 tl olsun ama 10 kişide 350 tl para yapar günahtır,İnsanlar bu hobi için emek sarfediyor para harcıyor ama harcadıkları emek ve parayı gerçekten hak eden birşeye harcadığı zaman mutlu oluyor ve alışveriş yaptığı kişiyede dua ediyor.Fakat böyle durumlarda insanların hem bedduasını alırlar hemde kul hakkına girer.Bir söz vardır "Sen karşındakine ne yaparsan,aslında bunu kendine yaparsın"diye
bir insanı bir sefer kandırabilirsiniz sonra hep aldanan kendiniz olursunuz...
Yeni akvaryuma oturmuş kum nasıl eklenir
Koray arkadaşım gerekmedikçe bizde o zahmete girip yıkamıyoruz ama kum aşırı pislendiğinde ve akvaryumda hergün 5-6 balık öldüğü zaman maalesef o hamballığıda yapmak zorunda kalıyorsun.öyle sifonla çekmekle falan arınmıyor ve kokuda gitmiyor kumu kaç sefer sudan geçirdim sayısını ben bile bilmiyorum.Ben başımdan geçen olayı anlattım sen veya bir başkası aynısını yapsın diye anlatmadım.Ayrıca Tuğrul kardeş ben teşekkür ederim umarım akvaryumun kısa zamanda düzene girer.
Koray arkadaşım gerekmedikçe bizde o zahmete girip yıkamıyoruz ama kum aşırı pislendiğinde ve akvaryumda hergün 5-6 balık öldüğü zaman maalesef o hamballığıda yapmak zorunda kalıyorsun.öyle sifonla çekmekle falan arınmıyor ve kokuda gitmiyor kumu kaç sefer sudan geçirdim sayısını ben bile bilmiyorum.Ben başımdan geçen olayı anlattım sen veya bir başkası aynısını yapsın diye anlatmadım.Ayrıca Tuğrul kardeş ben teşekkür ederim umarım akvaryumun kısa zamanda düzene girer.
Resimde görünen kurtcuklar nedir ?
Selamlar;
Akvaryumlarda çok sık rastlanan parazitlerin başında planarya ve nematodlar geliyor,nematodlar ince,şeffaf ve suda kıvrılarak hızlı yüzen canlılar ve ciklet türü balıklar onları yiyebiliyor.Planarya ise solucana benzeyen kumda kendisine yer edinip uygun ortamda çok çabuk üreyen bir parazit.Bu resimdeki parazitlerde planarya olabilir,resimlerini daha net olarak çekebilseydiniz iyi olurdu bu şekilde karar vermek zor.Çevrenizdeki başka akvaryumlardan gerekmedikçe ve emin olmadıkça su almasanız iyi ederseniz,o su ile birlikte parazitlerde gelir hastalıkta.Ayrıca bir haftada olsa tatil nedeniyle çoğumuzun akvaryumu bakımsız kaldı benim nitrit ve amonyak yüzünden 16 balığım telef oldu.Sizinde düzenli su değişimi ve temizlik konusunda sanırım akvaryumunuz biraz bakımsız kalmış,buda aşırı nitrit,amonyak patlaması yüzünden balıklarınızın ölümüne yol açmış olabilir.planarya için verdiğim linklere bakabilirsiniz eğer sorununuz planarya ise umarım arkadaşların yöntemleri ve tavsiye ettikleri ilaçlar ( No planarya,Flubenol ) işe yarar eğer yaramazsa kesin çözüm bulmanız iyi bir dezenfekteden geçiyor .Akvaryumunuza en baştan başlama gibi bir durumda kalabilirsiniz ben nematod çıktığında kumu,ekipmanı ve akvaryumu sirke ve çamaşır suyu ile dezenfekte yaptım öyle kurtuldum ama herşeye sıfırdan başlamış oldum.Sizin inşaallah bir çözümü bulunur.
Linklere Bakmanızı Tavsiye Ederim.
http://www.akvaryum.com/Forum/suluk_gibi_solucan_nedir_bunlar_resim_var_k605917.asp
http://www.akvaryum.com/forum/yeni_yavrular_ve_planarya_k749011.asp
http://www.akvaryum.com/forum/planarya_nasil_yokedilir_k557834.asp
http://www.akvaryum.com/forum/planarya_cozumu_icin_ilac_tavsiyesi_istiyorum_k613240.asp
http://www.akvaryum.com/forum/planarya_k711973.asp
MiRZaBeY 2014-08-30 22:27:23
Selamlar;
Akvaryumlarda çok sık rastlanan parazitlerin başında planarya ve nematodlar geliyor,nematodlar ince,şeffaf ve suda kıvrılarak hızlı yüzen canlılar ve ciklet türü balıklar onları yiyebiliyor.Planarya ise solucana benzeyen kumda kendisine yer edinip uygun ortamda çok çabuk üreyen bir parazit.Bu resimdeki parazitlerde planarya olabilir,resimlerini daha net olarak çekebilseydiniz iyi olurdu bu şekilde karar vermek zor.Çevrenizdeki başka akvaryumlardan gerekmedikçe ve emin olmadıkça su almasanız iyi ederseniz,o su ile birlikte parazitlerde gelir hastalıkta.Ayrıca bir haftada olsa tatil nedeniyle çoğumuzun akvaryumu bakımsız kaldı benim nitrit ve amonyak yüzünden 16 balığım telef oldu.Sizinde düzenli su değişimi ve temizlik konusunda sanırım akvaryumunuz biraz bakımsız kalmış,buda aşırı nitrit,amonyak patlaması yüzünden balıklarınızın ölümüne yol açmış olabilir.planarya için verdiğim linklere bakabilirsiniz eğer sorununuz planarya ise umarım arkadaşların yöntemleri ve tavsiye ettikleri ilaçlar ( No planarya,Flubenol ) işe yarar eğer yaramazsa kesin çözüm bulmanız iyi bir dezenfekteden geçiyor .Akvaryumunuza en baştan başlama gibi bir durumda kalabilirsiniz ben nematod çıktığında kumu,ekipmanı ve akvaryumu sirke ve çamaşır suyu ile dezenfekte yaptım öyle kurtuldum ama herşeye sıfırdan başlamış oldum.Sizin inşaallah bir çözümü bulunur.
Linklere Bakmanızı Tavsiye Ederim.
http://www.akvaryum.com/Forum/suluk_gibi_solucan_nedir_bunlar_resim_var_k605917.asp
http://www.akvaryum.com/forum/yeni_yavrular_ve_planarya_k749011.asp
http://www.akvaryum.com/forum/planarya_nasil_yokedilir_k557834.asp
http://www.akvaryum.com/forum/planarya_cozumu_icin_ilac_tavsiyesi_istiyorum_k613240.asp
http://www.akvaryum.com/forum/planarya_k711973.asp
Yeni akvaryuma oturmuş kum nasıl eklenir
Kumu diğer akvaryuma aktarmak için akvaryum camını kesmeye ve o kadar zahmete girmeye gerek yok bence.Bakteri oluşmuş suyu başka bir yere aktarıp kum kirli değilse aktarın ama pislemişse ve bataksı kokuyorsa yıkanması gerekir akvaryumun suyundan bir miktar alıp yıkayın kumun yerinden oynamasının bir problem çıkaracağını sanmıyorum.Ben uzun süre dip çekimi yapmadım ve kum baya bir kirlenmişti bunun üzerine birde tatile gittim ve tatilden geldikten 2 gün sonra bitkileri düzenlerken ve dip çekimi yaparken baya karışıklık oldu sonrasında nitritin,amonyağın patlak vermesi sonucu 16 adet canlı doğuran balığım öldü.O kumu banyoda yıkadım,akvaryum suyu olarakta eski suyundan alıp üzerine dinlenmiş su ilave ederek kurdum ve şimdi sorun yaşamadım şükür.Siz benim yaptığımı yapın demiyorum ama kumu başka akvaryuma aktarırken o kadar zahmete girmeye gerek yok bence.
Kumu diğer akvaryuma aktarmak için akvaryum camını kesmeye ve o kadar zahmete girmeye gerek yok bence.Bakteri oluşmuş suyu başka bir yere aktarıp kum kirli değilse aktarın ama pislemişse ve bataksı kokuyorsa yıkanması gerekir akvaryumun suyundan bir miktar alıp yıkayın kumun yerinden oynamasının bir problem çıkaracağını sanmıyorum.Ben uzun süre dip çekimi yapmadım ve kum baya bir kirlenmişti bunun üzerine birde tatile gittim ve tatilden geldikten 2 gün sonra bitkileri düzenlerken ve dip çekimi yaparken baya karışıklık oldu sonrasında nitritin,amonyağın patlak vermesi sonucu 16 adet canlı doğuran balığım öldü.O kumu banyoda yıkadım,akvaryum suyu olarakta eski suyundan alıp üzerine dinlenmiş su ilave ederek kurdum ve şimdi sorun yaşamadım şükür.Siz benim yaptığımı yapın demiyorum ama kumu başka akvaryuma aktarırken o kadar zahmete girmeye gerek yok bence.
SON MESAJLAR
- Ember Tetra joko29, 15:30
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
- Akvaryumların İhtiyaçları GETS34 09:33
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 09:16
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 05:51
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
KULLANICILAR
- 77 Online Kullanıcı, 41 Üye
Online Kullanıcılar
MiSoSiKiaN,
oktay42,
yeekim,
0rnn,
altuntasseref,
Arch.Hüseyin,
yokte,
sina cen,
MuratOzdemir,
Kuduoglu,
osmandbnl,
nniiaa,
Kınayu,
EKAR,
jaloreef,
HaydarGul,
mertt1925,
frekaze,
888starz_pyol,
Burak çetin,
fffurkan9,
lojistisyen,
m170,
Tortuga7,
Ehtiyar,
Tata,
Ozzgurr,
AQUAGREEN,
ilterisdoğukan,
TheDS,
AlpayFerdiNAR,
WilliamMup,
smithiseek,
Redko,
MertSoyumert,
Cyber_Scout,
JujuSeri,
Koksal Gurkan,
jezey,
BilalM.,
Jotunheim,
Stoke,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
