ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
alperfuat
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
12 Aralık 2010 16:51
Son Ziyaret:
23 Kasım 2015 21:23
Toplam Mesaj:
23 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Alper Fuat VARDAR
Doğum Tarihi:
10 Nisan 1986
Yaş:
40
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Alper Fuat VARDAR
SON 10 MESAJI
Yeni Moba Hane Hazırlıkları
Tebrikler hocam . zevkle izleyeceğiz çalışmalarınızı
Tebrikler hocam . zevkle izleyeceğiz çalışmalarınızı
Şu korkaklık bir türlü geçmedi.
Severumlarda aynı sıkıntıyı yaşamıştım. akvaryum kapıya yakındı akvaryumun yerini değiştirdim. ışıklanma sürelerini azalttım. sonra içimden geldi saçma olabilir ama yem verirken dahi balıklara bakmadım . yem verme haricinde akvaryuma yanaşmadım, kimseyi de yanaştırmadım bir hafta sonra eskisine göre çok büyük değişilik vardı . yine korkuyorlardı ama en azından yem yemek için benim akvaryumun başından gitmemi beklemiyorlardı.
Severumlarda aynı sıkıntıyı yaşamıştım. akvaryum kapıya yakındı akvaryumun yerini değiştirdim. ışıklanma sürelerini azalttım. sonra içimden geldi saçma olabilir ama yem verirken dahi balıklara bakmadım . yem verme haricinde akvaryuma yanaşmadım, kimseyi de yanaştırmadım bir hafta sonra eskisine göre çok büyük değişilik vardı . yine korkuyorlardı ama en azından yem yemek için benim akvaryumun başından gitmemi beklemiyorlardı.
Akvaryum tasıma ve fikir 2.5 mt
Gerçekten bir fikir istiyorsanız bence arkadaşları dinlemelisiniz. Belki bir miktar fazla para verirsiniz ama kendi istediğiniz gibi bir akvaryum yaptırmış ve taşıma kırılma derdinden kurtulmuş olursunuz. Bende de güzel bir akvaryum veya akvaryuma koyabieceğim bir şey gördüğümde gözümü karartıp alma huyu vardı allahtan bunu atlattım . sizde bence ankara da yaptırın . akvaryumu satan arkadaşda kusura bakmasın artık
Gerçekten bir fikir istiyorsanız bence arkadaşları dinlemelisiniz. Belki bir miktar fazla para verirsiniz ama kendi istediğiniz gibi bir akvaryum yaptırmış ve taşıma kırılma derdinden kurtulmuş olursunuz. Bende de güzel bir akvaryum veya akvaryuma koyabieceğim bir şey gördüğümde gözümü karartıp alma huyu vardı allahtan bunu atlattım . sizde bence ankara da yaptırın . akvaryumu satan arkadaşda kusura bakmasın artık
Bitki akvaryumunda ilaç kullanımı
Arkadaşlar balıklarım iç parazit oldukları için iki ilaç verdiler birtablet (sarı) ve de mulkofish . Akvaryumda bitki olduklarını biliyorlardı ama yinede verdiler. Ben de bu hobiye yeni başladığım ve bilgi eksikliği olduğu için kullandım ve ne yazık ki bitkilerim çürüdü. flagy diye bir ilaç önerdiler aldım bu ilacı akvaryum suyuna katar isem bilgisi olan arkadaş varsa bitkilere zarar verir mi?
Arkadaşlar balıklarım iç parazit oldukları için iki ilaç verdiler birtablet (sarı) ve de mulkofish . Akvaryumda bitki olduklarını biliyorlardı ama yinede verdiler. Ben de bu hobiye yeni başladığım ve bilgi eksikliği olduğu için kullandım ve ne yazık ki bitkilerim çürüdü. flagy diye bir ilaç önerdiler aldım bu ilacı akvaryum suyuna katar isem bilgisi olan arkadaş varsa bitkilere zarar verir mi?
gnays!! fosil kaya ??
[QUOTE=gssmartboy]"Emin olun çoğu gnaysı akvaryumunuza koymayı bırakın , suya deydirip çıkarmak dahi istemezsiniz. "
Neden peki?
[/QUOTE]alperfuat 2011-11-23 19:50:06
[QUOTE=gssmartboy]"Emin olun çoğu gnaysı akvaryumunuza koymayı bırakın , suya deydirip çıkarmak dahi istemezsiniz. "
Neden peki?
[/QUOTE]
Yazıda da belirttim tekrar ediyim kayaç yüzeyi bozulmaya ugramış olabilir hidrotermal sularla bizlerin akvaryumda kullandığı kayaçlara kısmen benzese de içerisnde bozulmadan dolayı farklı ya da oranları yüksek maddeler ihtiva etmiş olabilir.
gnays!! fosil kaya ??
[QUOTE=GöKHan]
[QUOTE=GöKHan]
Alper bey bilgilendirmeleriniz ve açıklamalarınız için gerçekden çok teşekkür ederim, fakat fosil kaya diye adlandırdığımız kayanın ağaç fosili. Gnays diye adlandırdığımız kayanında taş, kaya, kayaç vs. den meydana geldiği biliyorsunuzdur.
Yani fosil kaya dediğimiz ağaç fosili sayın Dr. Eşref ATABEY in deyimiyle ağaç ormanı daha sonraki evrelerde oluşan volkan patlaması ürünü volkan külleri, tüfleri, lavları ile örtülmüş ve bu volkanik örtü silisleşmiş (Taşlaşmış) ve bu duruma gelmiştir.
Kullanım konusunda hemen hemen bütün hobici arkadaşlarımızında bildiği gibi suda çözülen materyallere klorak uygulaması yaparak suya zararı olup olmadığını, salınım yapıp yapmadığını kolayca öğrenebiliriz ben bu olguyu defalarca denedim güvenle kullanıyorum.
Tabi sizin ideanız da bi teori saygı duyuyorum.
[/QUOTE]
Hocamız zaten gerektiği kadar iyi anlattığı ve sizde bunu paylaştığınız için fosil kayalarla ilgili ayrıca bir bilgi vermeye gerek duymadım . ben gnasysta olurda biri gider (bu hala söylüyorum çok zor bir ihitmaldir) küçük bir fosil gürür bunuda al işte fosil der diye ve ayrıca sizin sormanız üzre gnaysta nasıl fosil olabileceği durumunu anlattım. gnaysında zaten neyden ve nasıl meydana geldiğnide yazmıştım . sonuçta benim aldığım eğitim bu. herkesin anlayabileceği dilden yazmaya çalıştım.
saygılar...
gnays!! fosil kaya ??








daha bir çok resim var siz belki bunları ayırt edebilirsiniz ama çoğu arkdaşımızın bunu ayırt edebileceğini sanmıyorum....hatta forumda az önce gördüm bir foto vardı onu oraya yazıcam ne olduğunu anlayamadım . kesinlikle kırılmıyormuş ama fosil kaya diye satılmış . bir jeoloji çekiciyle kırılmıyorsa benim aklıma ilk gelen opsidyen ama renkleri şekilleri farklı kısacası görüntüsyle anlatılanlar uyuşmuyor yani gidip görmek lazım . inşallah bir jeoloji mühendisi olarak mezun olucaz seneye ,sahaya çıkınca herşey de yerine oturucak ama bu konularda bilgi sahibi olmayan hobici arkadaşların çok rahat bir şekilde kandırılabileceğini düşündüğüm için yazdım...
gnays!! fosil kaya ??
[QUOTE=The_ReligiouS]Alper bey yazılarınızdan şunu anladım lütfen yanlışsam düzeltin. Herhalde baktığınız yerlerde gnays kayaları size fosil kaya olarak tanıttılar. Yoksa forumda yine fosil kayalarla ilgili Gökhan Arkadaşımızın açmış olduğu ve aslında kullanılmasının doğal mirasımıza zarar verdiğini belirten konu aşağıdaki linkte belli. Belki dediğiniz gibi fosil kaya adı ile bazı arkadaşlara gnays kaya satılıyor olabilir ama yapı itibari ile zaten birbirlerinden çok farklılar. Ve almadan önce biraz araştırma yapan arkadaşlar bu yanılgıdan kendilerini çok rahat kurtara bilirler. Yine forumda pek çok tanıtımda kullanılan gnays kaya ile dekore edilmiş tanklar mevcut. Bildiğim kadarıyla olumsuz geri dönüş yapanı olmadı.
[/QUOTE]
[QUOTE=The_ReligiouS]Alper bey yazılarınızdan şunu anladım lütfen yanlışsam düzeltin. Herhalde baktığınız yerlerde gnays kayaları size fosil kaya olarak tanıttılar. Yoksa forumda yine fosil kayalarla ilgili Gökhan Arkadaşımızın açmış olduğu ve aslında kullanılmasının doğal mirasımıza zarar verdiğini belirten konu aşağıdaki linkte belli. Belki dediğiniz gibi fosil kaya adı ile bazı arkadaşlara gnays kaya satılıyor olabilir ama yapı itibari ile zaten birbirlerinden çok farklılar. Ve almadan önce biraz araştırma yapan arkadaşlar bu yanılgıdan kendilerini çok rahat kurtara bilirler. Yine forumda pek çok tanıtımda kullanılan gnays kaya ile dekore edilmiş tanklar mevcut. Bildiğim kadarıyla olumsuz geri dönüş yapanı olmadı.
O zaman size şöle özetliyim .
Forumda dolaşırken bir çok yerde gnays fosil kaya görünce yazıyı yazdım amacı
1)Gnaysın fosil kaya olmadıgını
2)fosil kayaları bu şekilde satın almanın zor olduğunu
3)gnays akvaryuma konabilir diye akıllarında kalan bazı arkadaşlara uyarı niteliğinde her gnaysın akvaryuma konmaması gerektiğni
belirttim.
Ayrıca araştırma yapılarak ayrt ediebilir demişsiniz ama fotoğraflarla bu iş biraz zor olur . Birbirlerine çok benzeyen gnays ve fosil kayalar bulabilirim (Fotoğraf olarak yan yana koyunca ayırt edebilirsiniz tabi daha önce gnays veya fosil kaya gördüyseniz tabi bunda bile o kadar kolay olmaz)diye düşünüyorm. Sonuçta ikisinde de bantlı yapılar mevcut ve gnays ağırlıklı olarak koyu renkli mineraller içeririr.ayrıca akvaryuma gnays koymayın zarar verir demedim . Benim akvaryumumda da bir benzeri mikaşist var. bazı gnayslar zarar verebilir dedim. Yani bir arkadaşının evinde ,her hangibir yerde bi taş gösterirler gnays diye hoşuna gider benim akvaryumumdakilerde gnays buda gnays alıyım koyayım der diye bir uyarı yaptım .
Arkasından gelen mesajı da gökhan beyin sorusu üzerine yazılmıştır...
Söylediğiniz linki de tıklarsanız sonun da mesaj attım o linkten haberim var. Bir daha okursanız eğer konuların birbiriyle olan farkını görürsünüz.
saygılar...
gnays!! fosil kaya ??
[QUOTE=GöKHan]Beyfendi merhaba dediğiniz gibi ülkemizde Fosil kaya (ağaç fosili) ile gnays birbirine karıştırılmakdadır. Bu konuda haklısınız.
alperfuat 2011-11-23 16:00:11
[QUOTE=GöKHan]Beyfendi merhaba dediğiniz gibi ülkemizde Fosil kaya (ağaç fosili) ile gnays birbirine karıştırılmakdadır. Bu konuda haklısınız.
Fakat bizim şu anda kullandığımız yani taş marketlerde satılan gnays kayanın asıl ismi petrifaction diye tabir ettiğimiz kayalardır ve mermeritden oluşmuştur siz imkansız olduğnu söylemişsiniz Fakat sormak neden imkansız olduğunuda açıklarsanız sevinirim.
Birde şuan da gnays diye tabir edilen kayanın akvaryumda kullanımında nasıl bir sakınca vardır bilgilendirirseniz sevinirim.
[/QUOTE]
Gnays bir metamorfik kayçtır. Özetle sadece gnaysı anlatırsak. Granit kökenli mağmatik kayaçların 600 700 C derecede ve yüksek basınç altında (kmlerce derinlerde) oluşur. Fosil ise yüzeyde ölen canlıların tortul çökellerle kaplanıp bir şekilde muhafazasıyla olur. Bir gnaysda nasıl bir fosil görürüz şöyle olabilir. Gnays oluşmuştur daha sonra orojenezle yükselmiştir( dağ oluşumları yükselmeler) üzerini kaplayan kayaçlar aşınmıştır. Orda bulunan canlılar ölmüş ve bu sefer bu anlattıklarımın tam tersi yaşanmış tortullarla kaplanmıştır. Böle bir durum olsa bile yine fosili göreceğimiz tek yer gnays tortul kaya dokanağıdır. ( bu süreci kafanızda nasıl canlandırırsınız bilmiyorum ama bu binlerce yıl dan fazla süren bir süreçtir kanatimce) yani yine fosil kaya olamaz. Dokağında fosil görebeliceğiniz bir kayaç olur.
Gelelim her gnays neden kulanılmaz sorusuna. Arkadaşlar yer altı dediğmiz kavram bir çok başkalaşımısın, bozulumun; sularla taşınan materyallerle ,kayaçların dokusal ve yapısal özellklerinin değişebileceği bir yerdir. Yani bir gnays var elinizde bu agır sert dayanımlı olabileceği gibi, elinizle sıkınca kum haline getirebileceğiniz gnayslarda mevcuttur. Ya da en tehlikelisi hiç birşey yoktur serttir hatta rengide koyu renkler yanında ;kırmızı, sarı gibi akvaryuma koyunca güzel olabileceğini düşündüğünüz renkleride içerebilir. Bunlar hidrotermal sularla taşınmış cok fazla demir içerikli sularla meydana gelmiş olabilir ya da yer altından gelen gazlara kayaç maruz kalmış olabilir. Örnek sülfat gazının ihtiva ettiği bir kayacı akvaryumunuza atarsanız gaz suda hızlı bir şekilde çözünmye başlar sonra balıklarınız bitkileriniz ne yazık ki kaybedersiniz ya da birisi gnays der alıp koyduğunzda kayaç sabaha yerde kum gibi olur ve balıklarınız o pis suda ölebilir, çok değişik hidrotermallerle kayacınız maruz kalmıştır kayacınız aşırı demir ,titan, bakır. ...Gibi içeriklere sahiptir su değerleriniz birden değişebilir. ...
Petrifaction terimine bu terim taşlaşma fosil içeren taş anlamında kullanılır kökeninin petrografiden geldiğini sanıyorum. Gnaysın asıl ismi de bu değildir. Mermeritten oluşmamışlardır. Öncelilke mermerit ne demektir. İt takısını biz kayaç anlamında kullanırız. Örnekle metamorfik kayaçlar = metamorfitler. Yani mermerit mermer kayaçları. Mermer de aynı şekilde bir metamorfik kayaçtır. Kireç taşları metamorfizmasıyla oluşur tabi bu bilimsel adı. Birde mermerler şöyle adlandırılır kesilnce blok veren yüzeyi parlatılabilen her kayaç mermerdir(ticari adı diyelim) yani granit mermerler,granadiyorit mermerler. .......Vardır. Ama bunlar mermer değil aslında parlatılmış blok vermiş granitlerdir granadiyorit vs. ..Herade bunlarada bu yüzden mermerit denmiş bunuda ilk defa duydum.
açıkçası ben de merak ettim fosilkaya gnays diye satılan bir kayaç alıp ne olduğunu aldıktan sonra sizede söyliyeceğim.
Gelelim her gnays neden kulanılmaz sorusuna. Arkadaşlar yer altı dediğmiz kavram bir çok başkalaşımısın, bozulumun; sularla taşınan materyallerle ,kayaçların dokusal ve yapısal özellklerinin değişebileceği bir yerdir. Yani bir gnays var elinizde bu agır sert dayanımlı olabileceği gibi, elinizle sıkınca kum haline getirebileceğiniz gnayslarda mevcuttur. Ya da en tehlikelisi hiç birşey yoktur serttir hatta rengide koyu renkler yanında ;kırmızı, sarı gibi akvaryuma koyunca güzel olabileceğini düşündüğünüz renkleride içerebilir. Bunlar hidrotermal sularla taşınmış cok fazla demir içerikli sularla meydana gelmiş olabilir ya da yer altından gelen gazlara kayaç maruz kalmış olabilir. Örnek sülfat gazının ihtiva ettiği bir kayacı akvaryumunuza atarsanız gaz suda hızlı bir şekilde çözünmye başlar sonra balıklarınız bitkileriniz ne yazık ki kaybedersiniz ya da birisi gnays der alıp koyduğunzda kayaç sabaha yerde kum gibi olur ve balıklarınız o pis suda ölebilir, çok değişik hidrotermallerle kayacınız maruz kalmıştır kayacınız aşırı demir ,titan, bakır. ...Gibi içeriklere sahiptir su değerleriniz birden değişebilir. ...
Petrifaction terimine bu terim taşlaşma fosil içeren taş anlamında kullanılır kökeninin petrografiden geldiğini sanıyorum. Gnaysın asıl ismi de bu değildir. Mermeritten oluşmamışlardır. Öncelilke mermerit ne demektir. İt takısını biz kayaç anlamında kullanırız. Örnekle metamorfik kayaçlar = metamorfitler. Yani mermerit mermer kayaçları. Mermer de aynı şekilde bir metamorfik kayaçtır. Kireç taşları metamorfizmasıyla oluşur tabi bu bilimsel adı. Birde mermerler şöyle adlandırılır kesilnce blok veren yüzeyi parlatılabilen her kayaç mermerdir(ticari adı diyelim) yani granit mermerler,granadiyorit mermerler. .......Vardır. Ama bunlar mermer değil aslında parlatılmış blok vermiş granitlerdir granadiyorit vs. ..Herade bunlarada bu yüzden mermerit denmiş bunuda ilk defa duydum.
açıkçası ben de merak ettim fosilkaya gnays diye satılan bir kayaç alıp ne olduğunu aldıktan sonra sizede söyliyeceğim.
melek balığı hasta lütfen yardım
Akvaryumun biyolojik dengesi şu an tamamen bozuldu zaten. En son kullandığım ilaç tüm parazit ve bakterileri iyi kötü ayırt etmeden öldürüyormuş. Yarın ialcı kulandığımın 3. Günü olucak. Hasta oaln balığa gözüm gibi bakıyorum desem yeridir. Son bir kaç saattir hareketlenmeye başladı. Balıklara uzun zamandan beri yem vermiyorum ama diğerlerni takip ettiiğim kadarıyla beyaz dışkı kesilmiş durumda. Ağır hasta olansa hala beyaz dışkı yapıyor. 2 saat öne az miktarda yemleme yaptım. Eğer dışkılarda beyazlık devam ederse flagly kulanıcam cihangir bey. Etmez ise de hastalık bitti deyip kulanımı kesiyim mi yoksa bir kur yapsam daha mı sağlıklı olur ?.
Son hasta melek balığıda ölmek üzre diğer balıklarda beyaz dışkı hala mevcut yardım lütfen !!!
Akvaryumun biyolojik dengesi şu an tamamen bozuldu zaten. En son kullandığım ilaç tüm parazit ve bakterileri iyi kötü ayırt etmeden öldürüyormuş. Yarın ialcı kulandığımın 3. Günü olucak. Hasta oaln balığa gözüm gibi bakıyorum desem yeridir. Son bir kaç saattir hareketlenmeye başladı. Balıklara uzun zamandan beri yem vermiyorum ama diğerlerni takip ettiiğim kadarıyla beyaz dışkı kesilmiş durumda. Ağır hasta olansa hala beyaz dışkı yapıyor. 2 saat öne az miktarda yemleme yaptım. Eğer dışkılarda beyazlık devam ederse flagly kulanıcam cihangir bey. Etmez ise de hastalık bitti deyip kulanımı kesiyim mi yoksa bir kur yapsam daha mı sağlıklı olur ?.
Son hasta melek balığıda ölmek üzre diğer balıklarda beyaz dışkı hala mevcut yardım lütfen !!!
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
