Bu Bitkilerin Hali Nedir ?
Gönderim Zamanı: 29 Ekim 2016 22:51
Merhaba,
yaklaşık 2 ay önce kurduğum tankımı bitkilerin düzensiz çoğalmasından ötürü bozmak zorunda kaldım.
Söktüğüm bitkilerin görselleri şu şekilde:
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=_fo9-PEaX2g[/VID]
Görebileceğiniz üzere bitkiler (bir kaç tür daha var ama hepsi ama hepsi aynı) sürekli olarak yandan ek gövdeler verip duruyorlar. Haliyle yan yana ekili bu bitkiler yukarıda birbirlerine neredeyse düğüm olacak kıvama geldiler. Son derece çirkin bir görüntü.
Öncelikle bu durumun normal olup olmadığından bile kesin emin değilim ancak özellikle Dutch stili akvaryumlarda öbek halinde ekilen bitkilerin hiç böyle karman çorman olduğunu görmediğim için anormal olarak algıladım.
Eğer gerçekten anormal ise nedeni ne olabilir?
Tankım hakkında bilgi vermek gerekir ise:
Tank: 60x30x36h (brüt 65 net 51-52 litre)
Tropica torf (2 cm) + Ada Amazonia (önde 3 arkada 7 santim civarı)
(Ada toprak ilk 2 gün %100 su değişimi, 3. gün %50 su değişimi ile cycle edildi)
Aydınlatma: Günde 9 saat (5 açık + 2 kapalı + 4 açık) 6500 K SMD LED (mid-power led) 120 adet kadar (3 şerit)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181007/291020162249211.jpg[/IMG]
Gübreleme: Tropica 'nın 2 adet gübresi, her ikisinden de 2 günde 1 pıs (üzerine 50 litre için haftada 5 pıs yazıyor)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181007/291020162247081.jpg[/IMG]
Co2: Tüplü 7/24, indicator sürekli yeşil-sarı arasında
NOT: Tankı bozma nedenlerimden bir tanesi de zaten yosun sorunu. Her çeşit yosun var, ne ararsan. Saç yosunu, staghorn (bolca) ve camlar 2 haftada bir yemyeşil (nokta nokta değil, sadece yeşil)
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
yaklaşık 2 ay önce kurduğum tankımı bitkilerin düzensiz çoğalmasından ötürü bozmak zorunda kaldım.
Söktüğüm bitkilerin görselleri şu şekilde:
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=_fo9-PEaX2g[/VID]
Görebileceğiniz üzere bitkiler (bir kaç tür daha var ama hepsi ama hepsi aynı) sürekli olarak yandan ek gövdeler verip duruyorlar. Haliyle yan yana ekili bu bitkiler yukarıda birbirlerine neredeyse düğüm olacak kıvama geldiler. Son derece çirkin bir görüntü.
Öncelikle bu durumun normal olup olmadığından bile kesin emin değilim ancak özellikle Dutch stili akvaryumlarda öbek halinde ekilen bitkilerin hiç böyle karman çorman olduğunu görmediğim için anormal olarak algıladım.
Eğer gerçekten anormal ise nedeni ne olabilir?
Tankım hakkında bilgi vermek gerekir ise:
Tank: 60x30x36h (brüt 65 net 51-52 litre)
Tropica torf (2 cm) + Ada Amazonia (önde 3 arkada 7 santim civarı)
(Ada toprak ilk 2 gün %100 su değişimi, 3. gün %50 su değişimi ile cycle edildi)
Aydınlatma: Günde 9 saat (5 açık + 2 kapalı + 4 açık) 6500 K SMD LED (mid-power led) 120 adet kadar (3 şerit)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181007/291020162249211.jpg[/IMG]
Gübreleme: Tropica 'nın 2 adet gübresi, her ikisinden de 2 günde 1 pıs (üzerine 50 litre için haftada 5 pıs yazıyor)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/181007/291020162247081.jpg[/IMG]
Co2: Tüplü 7/24, indicator sürekli yeşil-sarı arasında
NOT: Tankı bozma nedenlerimden bir tanesi de zaten yosun sorunu. Her çeşit yosun var, ne ararsan. Saç yosunu, staghorn (bolca) ve camlar 2 haftada bir yemyeşil (nokta nokta değil, sadece yeşil)
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 30 Ekim 2016 00:29
Yosun sorunu aydınlatmadan muhtemelen power led hi tech tanklarda litre başına 0..7 watt falan oluyodu galiba. Ayrıca deep red royal blue ( ismi karıştırmış olabilirim) gibi renkler olmalı soğuk beyaz yosun yapıyor. Bitkiler ise cinsinden kaynaklı olabilir dennerle yada tropicada bu tarz sorunlar nadir oluyor.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 30 Ekim 2016 00:41
Benim akvaryumumda da vardı yosun problemi şimdi bozup tekrar kurdum. ancak kolay yetişenlerde değil zor bitkilerde yosunlar oluştu (cuba - montecarlo) sırf bu yüzden jbl combiset alarak şimdi düzenli ilerlemeye çalışıyorum. besin dengesi ışık ve co2 etmenlerine çok dikkat etmemiz gerekiyor. bendede 50w power led var kırmızı-mavi-6500k-10000k-infrared-yeşil karışık. power ledleri yaptırdığım yerdeki adamdada aynıları var ama yosun yok bu beni çelişkiye soktu ve şimdi düzene sokucam bakalım. sizede tavsiyem test kiti edinip npk oranları iyi ayarlamanız aksi taktirde aşırı yosunla başa çıkamıyoruz. o bitkiler sitem bitkilerden olabilir yanlardan kök salması doğal olabilir. gül bitkileride yanlardan bir sürü kök atıyor bunu dert etmenize gerek yok yosuna odaklanmamız gerekiyor bence.
çok geçmiş olsun dertdaşım...[EDIT]alper4141,2016-10-30 00:42:39[/EDIT]
çok geçmiş olsun dertdaşım...[EDIT]alper4141,2016-10-30 00:42:39[/EDIT]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 30 Ekim 2016 08:11
Besini bol tüketen bitki tavsiye ederim. Ayrıca nitratı sömürücek su üstü bitkisi edinmenizde fayda var. Rotala rotundo.... diye bir bitki aşırı hızlı büyüyor ve aşırı besin tüketiyor. Bu bitki karşısında yosunlar yenik düşüyor. Zamanla akvaryumda diğer bitkiler eklendikçe ve çoğaldıkça bu bitkiyi azaltmanızda fayda var. Aksi taktirde diğer yavaş gelişen bitkilerinizde aç kalabilir.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 30 Ekim 2016 12:05
Gecmis olsun , bende tropica ve jbl subsrate karisimi kullanip üstüne manado ekleyip tanki olusturdum , tropicanin gelsiim programina sadik kaldim , daha evvelde aynisini uygulamistim , önceki tankimdada bu yeni tankimdada powerled , 0,30 watt litre basina gerekli , .%20 deep red-%10 royal blue geriye kalani 6500k beyaz kullaniyorum , kurdugum iki tanktada tropicanin kurulumunu uygulayip sorunsz devam ettim , su anki tankimdada ufak tefek problemler haricinde iyi gidiyor masallah , örnegin iki gün %100 su degisimi cok olmus gibi , isiklandirma ilk 4-5 hafta boyunca 6 saati gecmemeli , co2 verilmeli , su desimi tropicanin start programinda belirtiliyor .bitki kaliteside bence cok cok önemli bu yüzden kesinlikle dennerle ve tropicadan al derim , sessiflora ( gelisimde üstüne tanimam co2 bile gerekli degil ) Myriophyllum mattogrossense- rotala rotundfolia- rotala green - pogostemon erectus tavsiye ederim , bunlara bir onlar kadar hizla gelisen ludwigia super red i eklersen arka planda kirmizi yesil renk kombinasyonu elde edersin ki hem yosunla mücadelede hemde görsel anlamda harika olur . yosunlara gelince tabii sudaki degerleri bilmek gerekiyor , bunu tespit edip ona göre gübreleme gerekiyor ! köklere gelince bazi bitkiler ki bircogunda sahit oldum kenardan kökler salmasi cok anormal degil özellikel yeni dikilen köklerde [:iyi:][EDIT]secreteriat,2016-10-30 12:12:58[/EDIT]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 30 Ekim 2016 17:42
Merhaba, herkese yardımları için çok teşekkür ederim.
Daha önce high power-led ben de denedim, %30 deep red, %10 royal blue, %5 infra red ve kalanı 6500K ancak başarılı olamadım. Bitkiler yosundan ziyade, başkalaşım geçirdiler. Moss lar resmen tel sertliğine dönüştü. Diğer bitkiler de deforme oldu. Ben de high power LED leri bir kenara kaldırıp sadece ucuz mid-power LED yaptım, 6500K soğuk beyazdan.
İnternetten hangi yosunu ararsam arayayım, yabancı kaynaklardan da üstelik, hepsinin ortak nedeni Co2 eksikliği yazıyor. Tüplü sistem, 7/24 Co2 veriyorum ve artık yeşili de geçtim, sürekli olarak sarı renkte tutmaya özen gösteriyorum. Biraz faydası olmadı dersem yalan olur. Belki de tamamen geçmesi için zaman gerekiyor. Hatta 2 gün önce staghorn lardan bir kısmı pembeye dönünce ümitlenmedim değil.
Gübreleme konusunda "sudaki değerleri bilmek gerekiyor" noktasında bence büyük sıkıntı var. Piyasadan edindiğimiz kitlerin doğru gösterdiğini kesinlikle düşünmüyorum. Ne zaman yapsam aynı sonuç. Keza sonucun rengi de kesin değil. Renk skalasına hiç bir şekilde uymayan sonuç bile gördüm. Testi ne kadar titiz yaparsam yapayım güvenilir olmadığı kanısına vardım. Hatta doktor bir akrabamı arayıp sudaki bazı değerleri (özellikle fosfat ve potasyum) labaratuarda ölçtürüp ölçtüremeyeceğimi bile sordum... Neyse, hal böyleyken, sudaki değerleri tam olarak ölçemezken, neyi ne kadar verip ne kadar vermeme konusunda Tropica marka sıvı gübremin üzerinde yazdığı dozun bir parça altında vermeye çalışıyorum. Haftada 5 pompa diyor, yosun sıkıntısı olmasın diye 5 pompayı da aynı gün vermiyorum. 2 günde bir tek pompa dozluyorum. Su değişimini de yine üzerinde yazan aralıkta ancak daha fazla oranda, haftada bir %50-60 şeklinde yapıyorum.
Tabii ki gübrelemenin bir standardı olmadığını, özellikle ışığa ve bitki çeşidine/yoğunluğuna göre ayarlanması gerektiğinin farkındayım ancak henüz o kadar profesyonel olmadığım için ve sudaki gerçek değerleri de ölçemediğim için belli ki ayarını tutturamıyorum.
Dün %70 kadar su değişimi yaptıktan sonra ve tankı bozup, tasarımı boşverip Dutch style tarzı bitki yetiştirmeye karar verdim çünkü ne kadar dizayn yapsam da bitkileri sağlıklı yetiştiremediğim için öncelikli olarak bitkiyi doğru yetiştirme sanatını öğrenmem gerektiğini fark ettim. Değişimden sonra da hiç gübre koymadım.
Şu anda tankın genel durumu ve fotosentez miktarı şöyle:
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=MDCtP4R2E4A[/VID]
Gübre kullandığım zamandaki fotosenteze oranı 1/3 'e düştü. Belki de daha fazla zorlamamak lazım. Şimdilik çözüm olarak gübrelemeyi 2 günde 1 pompadan 4 günde 1 pompaya çekmeye karar verdim. Işık sistemi ile ilgili bir güncelleme düşünmüyorum, yukarıda sadece soğuk beyazın yosuna neden olduğundan bahsedilmiş ancak bildiğim kadarı ile ADA 'nın tüm LED armatürleri de 7000K (civarı(tam olarak yazan)) soğuk beyaz.
Daha önce high power-led ben de denedim, %30 deep red, %10 royal blue, %5 infra red ve kalanı 6500K ancak başarılı olamadım. Bitkiler yosundan ziyade, başkalaşım geçirdiler. Moss lar resmen tel sertliğine dönüştü. Diğer bitkiler de deforme oldu. Ben de high power LED leri bir kenara kaldırıp sadece ucuz mid-power LED yaptım, 6500K soğuk beyazdan.
İnternetten hangi yosunu ararsam arayayım, yabancı kaynaklardan da üstelik, hepsinin ortak nedeni Co2 eksikliği yazıyor. Tüplü sistem, 7/24 Co2 veriyorum ve artık yeşili de geçtim, sürekli olarak sarı renkte tutmaya özen gösteriyorum. Biraz faydası olmadı dersem yalan olur. Belki de tamamen geçmesi için zaman gerekiyor. Hatta 2 gün önce staghorn lardan bir kısmı pembeye dönünce ümitlenmedim değil.
Gübreleme konusunda "sudaki değerleri bilmek gerekiyor" noktasında bence büyük sıkıntı var. Piyasadan edindiğimiz kitlerin doğru gösterdiğini kesinlikle düşünmüyorum. Ne zaman yapsam aynı sonuç. Keza sonucun rengi de kesin değil. Renk skalasına hiç bir şekilde uymayan sonuç bile gördüm. Testi ne kadar titiz yaparsam yapayım güvenilir olmadığı kanısına vardım. Hatta doktor bir akrabamı arayıp sudaki bazı değerleri (özellikle fosfat ve potasyum) labaratuarda ölçtürüp ölçtüremeyeceğimi bile sordum... Neyse, hal böyleyken, sudaki değerleri tam olarak ölçemezken, neyi ne kadar verip ne kadar vermeme konusunda Tropica marka sıvı gübremin üzerinde yazdığı dozun bir parça altında vermeye çalışıyorum. Haftada 5 pompa diyor, yosun sıkıntısı olmasın diye 5 pompayı da aynı gün vermiyorum. 2 günde bir tek pompa dozluyorum. Su değişimini de yine üzerinde yazan aralıkta ancak daha fazla oranda, haftada bir %50-60 şeklinde yapıyorum.
Tabii ki gübrelemenin bir standardı olmadığını, özellikle ışığa ve bitki çeşidine/yoğunluğuna göre ayarlanması gerektiğinin farkındayım ancak henüz o kadar profesyonel olmadığım için ve sudaki gerçek değerleri de ölçemediğim için belli ki ayarını tutturamıyorum.
Dün %70 kadar su değişimi yaptıktan sonra ve tankı bozup, tasarımı boşverip Dutch style tarzı bitki yetiştirmeye karar verdim çünkü ne kadar dizayn yapsam da bitkileri sağlıklı yetiştiremediğim için öncelikli olarak bitkiyi doğru yetiştirme sanatını öğrenmem gerektiğini fark ettim. Değişimden sonra da hiç gübre koymadım.
Şu anda tankın genel durumu ve fotosentez miktarı şöyle:
[VID]https://www.youtube.com/watch?v=MDCtP4R2E4A[/VID]
Gübre kullandığım zamandaki fotosenteze oranı 1/3 'e düştü. Belki de daha fazla zorlamamak lazım. Şimdilik çözüm olarak gübrelemeyi 2 günde 1 pompadan 4 günde 1 pompaya çekmeye karar verdim. Işık sistemi ile ilgili bir güncelleme düşünmüyorum, yukarıda sadece soğuk beyazın yosuna neden olduğundan bahsedilmiş ancak bildiğim kadarı ile ADA 'nın tüm LED armatürleri de 7000K (civarı(tam olarak yazan)) soğuk beyaz.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 30 Ekim 2016 18:56
Oncelikle gecmis olsun, tum sorunlarin yanitini bulmussunuz aslinda. Evet bir cok yosun turunun asil sebebi co2 eksikligi/dengesizligi. Algler isikla yada isik spectrumu/sicakligiyla direk iliskili degiller. Arastirdiginiz kaynaklarin hic biride size zaten isikta sorun var demez. Bizde cok garip inanclar var, akvaryum konusundada boyle. Birisi ortaya mavi isik sakal yosunu yapar gibi birsey atiyor arkasindan insanlarda ayni seyi soyluyor. Bizzat kendim sadece 6500k beyaz kullaniyorum tankimda ve bir problemimde yok.
Gubreleme ile ilgili soylediklerinizde dogru, test icin olanlarda. Gubreyi olcmenizin geregi yok zaten, demir harici alg`e sebep olan macro ve micro besinler yok. Micro besinleri fazla kullanmanin zarari omurgasizlara ve daha fazla kullanimda zarari baliklarin olumune sebep. Fazla demir kullanimininda camlardaki su kilcal turde alglere sebep oldugu bilinen birsey. Bunun haricinde sudaki fazla no3, po4, k alge sebep degil. Egerki buna oranla isik ve co2 seviyenizde artiyorsa.
Ben size gubreleme methodu olarak Estimative Index`i oneririm, zira arastirdiginiz platformlardaki bir cok insanin yillardir kullandigi gubreleme yontemi. Zaten mottosuda sizin goruslerinizle ayni yonde. Test kitleri kullanmamak, sudak degerleri az cok tahmin etmek ve liebig`in minimum yasasina uyarak suda tum besinleri sinirlandirmadan bulundurup hizli bitki gelisimi ile algleri yenmek. Sadece uygulamaniz icin yuksek isik ve co2 ihtiyaciniz var. En fazla 1/2 doz baslarsiniz isik siddetinize guvenmiyorsaniz zamanla gene arttirirsiniz.
Benim dikkatimi ceken ve sormak istedigim sey. Hic mekanik temizlik yaptiniz mi alglere karsi? Malum algler kendiliginden yok olmuyor, sadece mekanik temizlik sonrasi alinan onlemlerle tekrar olusmasi engelleniyor. Tekrar olusum engellensede eskiden tankta olusan ve temizlemediginiz algler bir yere gitmez.
Ayrica tankta hic alg yiyici varmi? Bitkili tanklarda en onemli canlilar bunlar. Bizim gormedigimiz alg olusumlarini engelleyen bu canlilarin olmasi mutlaka gerekli. Cunlu algler biz ne kadar istemesekte dogal dengenin bir parcasi ve her akvaryumda mutlaka bulunurlar. Bunun boyutlarida sistemdeki dengeye gore degisiklik gosterir.
Camlardaki yesil alg`in adi Green Dust. Nedeni gunumuzde halen bilinmedigi gibi cozumude yok. Hatta ADA galerisindeki tanklarda oldugu bile tartisiliyordu. Onlem olarak Tom Barr` pleco oneriyor ama baya ciddi rakamlarda. Yada 2-3 hafta hic birsey yapmayip komple film halinde alip cikarmayi. Ikinci soyledgim yontemin ise yaramadigini soyleyenlerde var yaradigini soyleyenlerde. Ayrica GDA zoospore seklinde bulunuyor. Yani camdan kazinsada suya dagiliyor ve tekrar gelip cama yapisiyor. Bu yuzden kurtulmak cok kolay degil, afrikali bi akvarist toplulugunda birisi kazima islemi sirasinda ic uv filtre calistirip azalttigini soylemisti bu mantikli olabilir. Ha son olarak isik siddetini optimize ettiginizde gelisimi yavasliyor fakat kesinlikle kaybolmuyor.[EDIT]mrah,2016-10-30 19:05:53[/EDIT]
Beğenenler: [T]179624,doctorec[/T][T]181007,ronitovi[/T]
Teşekkür Edenler: [T]181007,ronitovi[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 30 Ekim 2016 20:07
Bilgilendirici yanıtınız için teşekkür ederim Emrah bey.
Sorunuza gelince, evet, dün gece tankı bozdum ve temizledim. Bu tankta büyük bir kök vardı iki kollu, üstündeki mosslar Staghorn tarafından iyice işgal edilince çıkardım. Budadım aslında sorun çözüldü ama, şu stem bitkilerin gövdeden ikinci ve hatta üçüncü gövdeleri çıkarma hususuna son derece kafam bozulduğu için birinci önemi şu an yosundan bile çok buna verdim.
Bu durum gerçekten de söylendiği gibi bitkinin kendi kalitesiyle ilgili olabilir mi? Marka bitki değiller, Sri Lanka 'dan ithal bitkiler bunlar.
Acaba tankıma eklendikleri günden beri suda her türlü besin olduğu için ve ışık da gayet yeterli olduğu için bir nevi "coşma" etkisi midir bitkide, bilmiyorum fakat gerçekten çok çirkin durduğu bir gerçek...
Sorunuza gelince, evet, dün gece tankı bozdum ve temizledim. Bu tankta büyük bir kök vardı iki kollu, üstündeki mosslar Staghorn tarafından iyice işgal edilince çıkardım. Budadım aslında sorun çözüldü ama, şu stem bitkilerin gövdeden ikinci ve hatta üçüncü gövdeleri çıkarma hususuna son derece kafam bozulduğu için birinci önemi şu an yosundan bile çok buna verdim.
Bu durum gerçekten de söylendiği gibi bitkinin kendi kalitesiyle ilgili olabilir mi? Marka bitki değiller, Sri Lanka 'dan ithal bitkiler bunlar.
Acaba tankıma eklendikleri günden beri suda her türlü besin olduğu için ve ışık da gayet yeterli olduğu için bir nevi "coşma" etkisi midir bitkide, bilmiyorum fakat gerçekten çok çirkin durduğu bir gerçek...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 30 Ekim 2016 20:44
Ben bitkilerinizin cogalma seklinde bir sorun gormedim. Govde uzerinden yeni govdeler cikararak uremeleri normal bir durum yani herhangi bir parametreye baglamak yersiz olur. Cogu resimde gordugunuz tank ciddi bakimla o hale geliyor. ADA`nin youtube kanalini takip ederseniz orada bazi videolar var tanklarin bakimlariyla ilgili. Stem bitkileri tamamen sokup bakimi yapip tekrar diktiklerini gorebilirsiniz. Zaten tanki idame ettirmekten cok bu bakim isleri zaman aliyor, benimde mesela tankimda 100kokten fazla h. micra var. Bunlar diger tankimda bir cok alg turunu gormus sagliksiz yasayan bitkilerdi ve bu tanka diktim. Normalde bakimi alttaki eski yapraklari budayarak yapip tekrar dikmem lazim ki surekli saglikli formda gorunebilsinler ama bunu yapmak cidden buyuk ugras. Haliyle ben de ustten budayip geciyorum. Durum boyle olunca alttaki yasli yapraklar yada uzerinde GSA olan sagliksiz yapraklar gorunmeye basliyor, bitki yeniden buyumeye gecince ustten bu durumu kamufle ediyorlar.
Yani resimlerde gordugunuz tanklarla kendi tankinizi kiyaslarken o tanklara ciddi bakimlar yapildigini unutmayin. Aslinda kotu olarak gordugunuz durum tam aksine gayet guzel. Sadece bakim icin daha fazla zaman ayirmaniz gerek. Keske bozmasaydiniz tankinizi, yasadiginiz problemler cozulmeyecek seyler degil.
Bu arada CO2 harici, ADA`nin Powder type olarak gecen urunleri icerisinde azot ihtiyacini amonyak olarak ihtiva ettigini okumustum. Tahmin ediyorum ki bu yuzden sikca su degisimi oneriliyor bu zemin malzemesi kullanildiginda. Hatta forumdaki ADA kurulumlarinin cogunda benim gordugum alg problemiyle karsilasmalari. Zararindan cok avantajida var tabi bu durumun, bitkiler no3ten once tercih ediyorlar nh4 kullanimini. Ama bu durumu asmak icin su degisimlerini cidden cok sik yapip suya karisan bu fazla azotu atmak gerekiyor. Sizde zaten yazmissiniz yaptiginizida ne kadar sureyle devam ettiginizi goremedim. Sebep buda olabilir.
Bu arada eklemeyi unuttum, ADA substrateli kurulumlarda gubreleme cok eser oranlarda yapilir. Zemin gercekten tam besini uzun sure karsilayabiliyor. ADA ile ilgili cok fazla kurulum gordum her biri gubrelemeyi kendine gore modifiye ediyor. Cok dusuk miktarlarda ve cogu eger bitki bir besin eksikligi sinyali verirse gubrelemeye basliyor. Yani ADA kurulumlarinda gubrelemeye direkt olarak baslamayi cok kisi tercih etmiyor. EI methodu uygulayanlarda 1/3 gibi oranlarda besin takviyesi yapiyor. Sahsen kullanmadim ama bu toprak okudugum kadariyla gercekten cok iyi.[EDIT]mrah,2016-10-30 20:50:32[/EDIT]
Yani resimlerde gordugunuz tanklarla kendi tankinizi kiyaslarken o tanklara ciddi bakimlar yapildigini unutmayin. Aslinda kotu olarak gordugunuz durum tam aksine gayet guzel. Sadece bakim icin daha fazla zaman ayirmaniz gerek. Keske bozmasaydiniz tankinizi, yasadiginiz problemler cozulmeyecek seyler degil.
Bu arada CO2 harici, ADA`nin Powder type olarak gecen urunleri icerisinde azot ihtiyacini amonyak olarak ihtiva ettigini okumustum. Tahmin ediyorum ki bu yuzden sikca su degisimi oneriliyor bu zemin malzemesi kullanildiginda. Hatta forumdaki ADA kurulumlarinin cogunda benim gordugum alg problemiyle karsilasmalari. Zararindan cok avantajida var tabi bu durumun, bitkiler no3ten once tercih ediyorlar nh4 kullanimini. Ama bu durumu asmak icin su degisimlerini cidden cok sik yapip suya karisan bu fazla azotu atmak gerekiyor. Sizde zaten yazmissiniz yaptiginizida ne kadar sureyle devam ettiginizi goremedim. Sebep buda olabilir.
Bu arada eklemeyi unuttum, ADA substrateli kurulumlarda gubreleme cok eser oranlarda yapilir. Zemin gercekten tam besini uzun sure karsilayabiliyor. ADA ile ilgili cok fazla kurulum gordum her biri gubrelemeyi kendine gore modifiye ediyor. Cok dusuk miktarlarda ve cogu eger bitki bir besin eksikligi sinyali verirse gubrelemeye basliyor. Yani ADA kurulumlarinda gubrelemeye direkt olarak baslamayi cok kisi tercih etmiyor. EI methodu uygulayanlarda 1/3 gibi oranlarda besin takviyesi yapiyor. Sahsen kullanmadim ama bu toprak okudugum kadariyla gercekten cok iyi.[EDIT]mrah,2016-10-30 20:50:32[/EDIT]
Beğenenler: [T]181007,ronitovi[/T]
Teşekkür Edenler: [T]181007,ronitovi[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 30 Ekim 2016 21:12
Tekrar selam,
tankı ilk kurduğum günden beri haftalık %50 su değişimi yapıyorum. (Sıvı gübre kullandığım için dipte ağır metal birikimi olmasın diye, dipten çekim yapıyorum)
İlk kurulumda amonyak patlaması yaşanmasın diye, henüz filtre ve bakteri kültürü de oturmamışken, ilk iki gün %100 değişimi ve hatta üçüncü gün son bir %50 su değişimi bu yüzden. Doğru mu yaptım tam olarak bilmiyorum ama yabancı kaynaklarda böyle okudum ve mantıklı geldi. Aylardır besinle birlikte bir torbanın içindeki bu aktif toprak ilk suyla temasında büyük bir yüzdesini suya verebilir diye düşündüm.
ADA kumu Maltepe Aqua-Botanic 'den alırken Yıldırım beye de sordum bu konuyu, yani ADA kum kullandığım için artık sıvı gübre kullanıp kullanmayacağımı. Kullanmam gerektiğini, bitkilerin tüm besinleri sadece topraktan almadıklarını söyledi. Belki de doğrudur ama eser miktarda kullanmak gerekir, bunu söylemeyi atlamış olabilir.
Bu arada tankımda 25 adet karides var, alg yiyici var mı diye sormuştunuz, cevaplamayı unuttum kusura bakmayın. Amano karidesler kadar olmasa da, tüm karides çeşitleri bir miktar yosun yiyor diye okumuştum. Zira tankımda da sürekli olarak yosunları didiklediklerini gözlemliyorum, biraz aç bırakılınca :)
Yardımlarınız için gerçekten teşekkür ederim, iç acıcı bir sohbet oldu. Söylediklerinizden yola çıkıp, videoda görünen söktüğüm o bitkilerin ikinci-üçüncü çıkan gövdelerini güzelce budayıp tekrar ekmeyi deneyeceğim. Bakalım ne olacak. Zaman geçtikçe bu konudan tekrar devam ederim.
[EDIT]ronitovi,2016-10-30 21:14:24[/EDIT]
tankı ilk kurduğum günden beri haftalık %50 su değişimi yapıyorum. (Sıvı gübre kullandığım için dipte ağır metal birikimi olmasın diye, dipten çekim yapıyorum)
İlk kurulumda amonyak patlaması yaşanmasın diye, henüz filtre ve bakteri kültürü de oturmamışken, ilk iki gün %100 değişimi ve hatta üçüncü gün son bir %50 su değişimi bu yüzden. Doğru mu yaptım tam olarak bilmiyorum ama yabancı kaynaklarda böyle okudum ve mantıklı geldi. Aylardır besinle birlikte bir torbanın içindeki bu aktif toprak ilk suyla temasında büyük bir yüzdesini suya verebilir diye düşündüm.
ADA kumu Maltepe Aqua-Botanic 'den alırken Yıldırım beye de sordum bu konuyu, yani ADA kum kullandığım için artık sıvı gübre kullanıp kullanmayacağımı. Kullanmam gerektiğini, bitkilerin tüm besinleri sadece topraktan almadıklarını söyledi. Belki de doğrudur ama eser miktarda kullanmak gerekir, bunu söylemeyi atlamış olabilir.
Bu arada tankımda 25 adet karides var, alg yiyici var mı diye sormuştunuz, cevaplamayı unuttum kusura bakmayın. Amano karidesler kadar olmasa da, tüm karides çeşitleri bir miktar yosun yiyor diye okumuştum. Zira tankımda da sürekli olarak yosunları didiklediklerini gözlemliyorum, biraz aç bırakılınca :)
Yardımlarınız için gerçekten teşekkür ederim, iç acıcı bir sohbet oldu. Söylediklerinizden yola çıkıp, videoda görünen söktüğüm o bitkilerin ikinci-üçüncü çıkan gövdelerini güzelce budayıp tekrar ekmeyi deneyeceğim. Bakalım ne olacak. Zaman geçtikçe bu konudan tekrar devam ederim.
[EDIT]ronitovi,2016-10-30 21:14:24[/EDIT]
Beğenenler: [T]187047,mrah[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 30 Ekim 2016 21:43
Kiraz karides gibi turler iyi yosun yiyiciler fakat o kadarda iyi degil. Bakin assagidaki resimler 1 saat once ve sonraya ait, diatom temizlikleri. Diger tanktaki mosslari falanda surekli ana tankima atip temizlettiriyorum. Yani kirazlardan bu tarz buyuk sorunlar icin medet ummayin bunun icin yeterli alet edevata sahip degiller :))
Oncesi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187047/291020162040571.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187047/291020162041011.jpg[/IMG]
1 saat sonrasi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187047/291020162041381.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187047/291020162041481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187047/291020162041481.jpg[/IMG]
Oncesi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187047/291020162040571.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187047/291020162041011.jpg[/IMG]
1 saat sonrasi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187047/291020162041381.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187047/291020162041481.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/187047/291020162041481.jpg[/IMG]
Beğenenler: [T]181007,ronitovi[/T][T]180916,AEfe[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 30 Ekim 2016 22:00
Gerçekten çok iyi iş çıkarmışlar [:iyi:]
Bende yeşil jelly, kırmızı jelly ve kırmızı kristal var. Karışmasınlar diye kırmızı kristalleri bile çıkardım, 10 adet yeşil 10 adet mavi jelly var şu anda. İkisinin karnı dolu.
Amano karides atsam karışırlar mı? Gerçi önce edinmem gerek, epeydir bulamıyorum...
Bende yeşil jelly, kırmızı jelly ve kırmızı kristal var. Karışmasınlar diye kırmızı kristalleri bile çıkardım, 10 adet yeşil 10 adet mavi jelly var şu anda. İkisinin karnı dolu.
Amano karides atsam karışırlar mı? Gerçi önce edinmem gerek, epeydir bulamıyorum...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 30 Ekim 2016 22:10
Karisirlar mi derken ureme konusundan bahsediyorsaniz karismazlar. Amanolar sadece kendi turleriyle uruyorlar. Bu arada akvaryum ortaminda uretmek biraz zor, yavrular tatli suda dunyaya gelip daha sonra 35ppt salinity suya aktarip orada metamorfoz`a ugrayana kadar besleniyor. Metamorfoz tamamlandiktan sonra tekrar tatli suya aliniyor falan. Normal karideslerden boyutlari daha buyuk, ayrica kiskaclarida ayni sekilde buyuk. Bu yuzden cok daha etkililer. Bulundurmanizi mutlaka oneririm. Bulmak biraz sikinti oluyor tabi o ayri. :)
Beğenenler: [T]181007,ronitovi[/T]
Teşekkür Edenler: [T]181007,ronitovi[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 31 Ekim 2016 10:56
[QUOTE=mrah]Ben bitkilerinizin cogalma seklinde bir sorun gormedim. Govde uzerinden yeni govdeler cikararak uremeleri normal bir durum yani herhangi bir parametreye baglamak yersiz olur. Cogu resimde gordugunuz tank ciddi bakimla o hale geliyor. ADA`nin youtube kanalini takip ederseniz orada bazi videolar var tanklarin bakimlariyla ilgili. Stem bitkileri tamamen sokup bakimi yapip tekrar diktiklerini gorebilirsiniz. Zaten tanki idame ettirmekten cok bu bakim isleri zaman aliyor, benimde mesela tankimda 100kokten fazla h. micra var. Bunlar diger tankimda bir cok alg turunu gormus sagliksiz yasayan bitkilerdi ve bu tanka diktim. Normalde bakimi alttaki eski yapraklari budayarak yapip tekrar dikmem lazim ki surekli saglikli formda gorunebilsinler ama bunu yapmak cidden buyuk ugras. Haliyle ben de ustten budayip geciyorum. Durum boyle olunca alttaki yasli yapraklar yada uzerinde GSA olan sagliksiz yapraklar gorunmeye basliyor, bitki yeniden buyumeye gecince ustten bu durumu kamufle ediyorlar.
Yani resimlerde gordugunuz tanklarla kendi tankinizi kiyaslarken o tanklara ciddi bakimlar yapildigini unutmayin. Aslinda kotu olarak gordugunuz durum tam aksine gayet guzel. Sadece bakim icin daha fazla zaman ayirmaniz gerek. Keske bozmasaydiniz tankinizi, yasadiginiz problemler cozulmeyecek seyler degil.
Bu arada CO2 harici, ADA`nin Powder type olarak gecen urunleri icerisinde azot ihtiyacini amonyak olarak ihtiva ettigini okumustum. Tahmin ediyorum ki bu yuzden sikca su degisimi oneriliyor bu zemin malzemesi kullanildiginda. Hatta forumdaki ADA kurulumlarinin cogunda benim gordugum alg problemiyle karsilasmalari. Zararindan cok avantajida var tabi bu durumun, bitkiler no3ten once tercih ediyorlar nh4 kullanimini. Ama bu durumu asmak icin su degisimlerini cidden cok sik yapip suya karisan bu fazla azotu atmak gerekiyor. Sizde zaten yazmissiniz yaptiginizida ne kadar sureyle devam ettiginizi goremedim. Sebep buda olabilir.
Bu arada eklemeyi unuttum, ADA substrateli kurulumlarda gubreleme cok eser oranlarda yapilir. Zemin gercekten tam besini uzun sure karsilayabiliyor. ADA ile ilgili cok fazla kurulum gordum her biri gubrelemeyi kendine gore modifiye ediyor. Cok dusuk miktarlarda ve cogu eger bitki bir besin eksikligi sinyali verirse gubrelemeye basliyor. Yani ADA kurulumlarinda gubrelemeye direkt olarak baslamayi cok kisi tercih etmiyor. EI methodu uygulayanlarda 1/3 gibi oranlarda besin takviyesi yapiyor. Sahsen kullanmadim ama bu toprak okudugum kadariyla gercekten cok iyi.[/QUOTE]
Yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum. ADA toprakları araştırmıştım yeni deneyimlemeye başladım. Amonyak çıkışı çok fazla. Gübreleme konusunda da benim tahminlerime göre en iyi verim adanın kendi tozlarıyla devam ettirilebilinirse başka takviye ye gerek kalmadan uzun süre düzgün bir şekilde ilerleyebilir akvaryum. özellikle Tourmaline toprakla çok uyumlu diye düşünüyorum.(Aslında bu her marka gübrede var sanırım her ürün komple değiştirilmeden aynı marka olursa verimde artıyor. Çok beğenmediğim reflowers de dahil buna . Demiri fosfatı ayrı markalar kullandığım zamanlar demirden çok verim alamadığımı düşünüyorum)her su değişiminde adanın beşli toz seti yeterli gelebilir bu tarz kurulumlara(5 tozun dört tanesi gübre değil bakteri ve türevleri ama değim gibi birbiriyle çok uyumlu ve beraber kullanılırsa daha etkili bakterileri gübre alımını üst seviyeye çıkarıyor) ama onun bulunabilirliği ve maliyeti de bu şekilde tecrübeyi ne yazık ki zora sokuyor.[EDIT]doctorec,2016-10-31 11:02:35[/EDIT]
Yani resimlerde gordugunuz tanklarla kendi tankinizi kiyaslarken o tanklara ciddi bakimlar yapildigini unutmayin. Aslinda kotu olarak gordugunuz durum tam aksine gayet guzel. Sadece bakim icin daha fazla zaman ayirmaniz gerek. Keske bozmasaydiniz tankinizi, yasadiginiz problemler cozulmeyecek seyler degil.
Bu arada CO2 harici, ADA`nin Powder type olarak gecen urunleri icerisinde azot ihtiyacini amonyak olarak ihtiva ettigini okumustum. Tahmin ediyorum ki bu yuzden sikca su degisimi oneriliyor bu zemin malzemesi kullanildiginda. Hatta forumdaki ADA kurulumlarinin cogunda benim gordugum alg problemiyle karsilasmalari. Zararindan cok avantajida var tabi bu durumun, bitkiler no3ten once tercih ediyorlar nh4 kullanimini. Ama bu durumu asmak icin su degisimlerini cidden cok sik yapip suya karisan bu fazla azotu atmak gerekiyor. Sizde zaten yazmissiniz yaptiginizida ne kadar sureyle devam ettiginizi goremedim. Sebep buda olabilir.
Bu arada eklemeyi unuttum, ADA substrateli kurulumlarda gubreleme cok eser oranlarda yapilir. Zemin gercekten tam besini uzun sure karsilayabiliyor. ADA ile ilgili cok fazla kurulum gordum her biri gubrelemeyi kendine gore modifiye ediyor. Cok dusuk miktarlarda ve cogu eger bitki bir besin eksikligi sinyali verirse gubrelemeye basliyor. Yani ADA kurulumlarinda gubrelemeye direkt olarak baslamayi cok kisi tercih etmiyor. EI methodu uygulayanlarda 1/3 gibi oranlarda besin takviyesi yapiyor. Sahsen kullanmadim ama bu toprak okudugum kadariyla gercekten cok iyi.[/QUOTE]
Yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum. ADA toprakları araştırmıştım yeni deneyimlemeye başladım. Amonyak çıkışı çok fazla. Gübreleme konusunda da benim tahminlerime göre en iyi verim adanın kendi tozlarıyla devam ettirilebilinirse başka takviye ye gerek kalmadan uzun süre düzgün bir şekilde ilerleyebilir akvaryum. özellikle Tourmaline toprakla çok uyumlu diye düşünüyorum.(Aslında bu her marka gübrede var sanırım her ürün komple değiştirilmeden aynı marka olursa verimde artıyor. Çok beğenmediğim reflowers de dahil buna . Demiri fosfatı ayrı markalar kullandığım zamanlar demirden çok verim alamadığımı düşünüyorum)her su değişiminde adanın beşli toz seti yeterli gelebilir bu tarz kurulumlara(5 tozun dört tanesi gübre değil bakteri ve türevleri ama değim gibi birbiriyle çok uyumlu ve beraber kullanılırsa daha etkili bakterileri gübre alımını üst seviyeye çıkarıyor) ama onun bulunabilirliği ve maliyeti de bu şekilde tecrübeyi ne yazık ki zora sokuyor.[EDIT]doctorec,2016-10-31 11:02:35[/EDIT]
Beğenenler: [T]187047,mrah[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir