Taban yüksekliği hakkında
Gönderim Zamanı: 13 Ağustos 2009 17:16
Markalı bitki substratları başlıklı konuyu hazırlarken kullanılan taban yüksekliği dikkatimi çekti ve bunu paylaşmak istedim, Bitkili akvaryum kurduğumdan bu yana hep merak ettim birşeydi; ideal taban yüksekliği nedir?
Önce bu firmaların önerdikleri taban yüksekliğini vermeyi düşünüyorum, daha sonra bu konunun kullanılacak bitki türleriyle olan ilişkisi ve anaerobik zon açısından değerlendirmesini yapalım istiyorum. Yine taban yüksekliğini kullanılan tane büyüklüğü ve ağırlığı etkilermi? Taban yüksekliğinin fazla olması sakıncalımı? Bu sorulara yanıt bulmak istiyorum.
Ayrıca konu bitkili akvaryumlarda açıldığı için taban yükseklğinin bitkili akvaryumları düşünerek araştırıyorum. Taban yüksekliği bitkisiz ama balıklı akvaryumlar için gözönüne alındığında elbette farklı sonuçlar çıkacaktır...Daha da önemlisi, Taban Isıtıcısı, yada Under Gravel Filter gibi ekipmanları şimdilik değerlendirme dışında tutacağım, çünkü bu ekipmanların kullanılması da taban yüksekliğini etkileyen diğer faktörler..
Konuyla ilgili arkadaşların fikir, yorum yada tecrübe (varsa araştırmalarına) açığım ve çok da memnun olurum, ancak önemli bir ricam var; o da laf olsun diye yazılanlara karşıyım, ayrıca teşekkür etmek isteyen arkadaşlar yazı yazmak yerine teşekkür butonunu kullanırlarsa çok memnun oluırum (böylelikle gereksiz yere sayfa sayısı artmaz)
1-ADA Substarat sistem --6cm--
Önde 4 arkada 8 cm, ortalama 6 cm.
60*30*36(y) yani 60*30 bir tabanda ADA 2litre ADA PS ve 9 Litre ADA AS öneriyor..
2-CaribSea Eco-Complete --7,5cm--
En az 7,5 cm öneriliyor. --Bazı tanklar için 5cm yeterli olabilir deniyor--
3- Oliver Knott Natural Soil --6cm--
3 ve 10 litre olarak satılıyor, 10 litresi 60*30 alan için yeterli ve 6cm yükseklik sağlıyor.....
4- Seachem Flourite --5cm--
5- Aquaclay --8cm--
Length |
Width | Front height | Back height | Consumption in litres |
30 cm | 20 cm | 5 cm | 8 cm | 3,9 |
40 cm | 25 cm | 5 cm | 8 cm | 6,5 |
50 cm | 30 cm | 5 cm | 8 cm | 9,8 |
60 cm | 30 cm | 5 cm | 8 cm | 11,7 |
100 cm | 50 cm | 5 cm | 8 cm | 32,50 |
Şimdide üzerine kum eklenenler; ilk yazdığım rakam firmanın kendi substratı için kullanılmasını önerdiği yükseklik, ikinci rakam ise üzerine eklenek kum yüksekliği:
1-JBL Aquabasis Plus 2 + 4 = 6cm
Tabana 2cm olacak şekilde seriniz.
Üzerini 2-3.mm tane büyüklüğünde kum ile 4cm kaplayınız
2- TetraPlant Complete Substrate 2 + 3= 5cm
Kullanımı; tabana 2cm seriniz, üstünü 2-3 cm (1-3mm tane büyüklüğü) kum ekleyiniz
3-Tropica Plant Substrate 1 + 4 = 5cm
tabana 1cm serip üzerine 3-4 cm kum öneriliyor..
4-Dennerle Deponit mix Professional 2 + 3 = 5cm
Dennerle en az 2cm kalınlığında öneriyor, üstüne kendi kumundan (1-2mm tane büyüklüğü) öneriyor.. Oluşan substrate en az 5cm olmalı...
5-Sera Flore Depot Substrate
lokalize uygulama, Bitkilerin ekileceği yere konur (lokalize), üzerine kum eklenir..Toplam yükseklik 6-8 cm öneriliyor..
6- Dusco Bojic Kuru Başlama 4+4 = 8cm
Alta 4cm saksı toprağı üste 4cm kum..
DEVAM EDECEK
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Ağustos 2009 17:37
Tevfik abi güzel bir devam konusu olmuş. Kendi tecrübelerimden hareketle diyebilirim ki son iki tankımda hep yanlış üst katman oranı kullandım. Büyük tankımda 6-8 cm arası Hagen siyah kullanarak bitkilerin besin katmanlarına erişmesini zorlaştırdım. Küçük akvaryumda da 1-2 cm civarı siyah kum ile besin katmanlarının su yüzeyine çıkmasına ve problem yaratmasına neden oldum. Diyebilirim ki Hagen siyah yada muadili ürünler en üst katmanda 3-4 cm civarında uygulanmalı. Köklerin besinlere ulaşabilmesi ve alt tabakaların üste çıkmaması için ideal bir yükseklik. Aquaclay kullanırken 6 cm tek katmanda bile bazen bitkiler tutunamayıp yerinden sökülüyorlardı. Zaten kendileride 8 cm olarak belirtmişler kalınlığı. Demekki en düşük 7-8 cm olmalı altı kalınlıklarda benim gibi problem yaşanması muhtemel.
Devletabi 2009-08-13 17:38:16
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Ağustos 2009 20:49
Barış , üst katmandaki kum seviyesi yüksekliğinin önemi vurguluyan tecrübeni paylaştığın için teşekkür ederim, yapmış olduğun çıkarım da hoşuma gitti...
emreutku 2009-08-14 00:44:52
Dikkat bu sayfada aşağıda yazdıklarım okuduğum ilgili konulardan yaptığım derlemedir; yorum, katkı ve eleştiriye açıktır;
Substrattan istenilen hangi fonksiyonları sağlamasıdır?
1-İyi bir dolaşım
İyi bir dolaşım bitki köklerine besin ve O2 gideceği anlamına gelir. İyi bir dolaşım ve O2 o bölgede aerob bakterilerin bulunmasını ve çoğalmasını kolaylaştırır.
2-Bakterilerin bulunması.
Organik maddelerin dekompansasyonu açısından çok önemli rolleri var, aerob bakterilerin amonyağı önce nitrit sonra nitrata çevirmesi (anaero bakteriler ise dolaşımın olmadığı yani O2 nin bulunmadığı bölgelerde bulunurlar. Olumsuz yada olumlu fonksiyonları var.. )
Bakterilerin daha çok sayıda olabilmeleri için yüzey alanların geniş olması önemlidir (Gözenek)
Substratların gözenekli yapıda olması; bakteri, O2, besin için daha uygun ortam yaratır...
3-Bitkilerin tutunabilmesi, Bitki köklerinin derine penetre olabilmesi.
Bunun için substratın ağır ve kompak bir yapıda olmaması yada zaman içinde çok fazla kompaklaşmaması istenir. İyi dolaşım ve bitki köklerinin derine penetre olabilmeleri tane büyüklüğü ve ağırlığıyla yakından ilgilidir.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 14 Ağustos 2009 00:45
Yüksekliği etkiliyen diğer faktörler
1--Bitki çeşitleri (kök durumları)
Konuya akvaryumda bulunduracağımız bitki çeşitleri açısından bakltığımızda bu bitkilerin kök uzunlukları yada büyüklüğü önemli oluyor..
---Derin kök salan bitkiler için substrat yüksekliği önemli elbette; en az 7-8 cm olması gerekiyor...
Echinodorus, Cryptocoryne, Blyxa Aubertii, Limon vb gibi
---Yüzeyel kök salan gövdeli bitkiler (Rosenervig, Rotala, Limnofila aromatika, C. Furcata, Hemianthus Micrantemoides, Micranthemum Umbrosum, C. Carolinia gibi)
yada yüzeyel kök salan küçük taban bitkileri (Hemianthus Callitricroides, Glosso etmoides, Elocharis Parvula, Pogetemon helferi) için substrat yükseklği çok önemli değil.
Dikkatinizi çektiyse ikinci yazdığım gurup aynı zamanda Iwagumi sitilinde çok kullanılan bitkiler...
Bu gibi bitkiler içinse 4cm yükseklik bile yeterli diyebiliriz..
2-- Kum tane büyüklüğü ve ağırlığı;
İyi bir dolaşım, Bitkilerin tutunabilmesi, Bitki köklerinin derine penetre olabilmesi açısından önemlidir.
Kum tane büyüklüğü ve ağırlığı taban yüksekliği ile birlikte "ileri derece anaerob bölge" nin oluşmaması için önemlidir...
Örneğin
-- Tane büyüklüğü (hacim) aynı ama ağırlıkları farklı iki kumdan (1-4mm aquaclay ile 1-4mm hagen siyah kum) daha ağır olanı daha yüksek yoğunluğa sahiptir.
-- Yoğunluğu aynı ama büyüklükleri (hacim) farklı iki aquaclay dan ( 1mm ve 4mm) hacmi küçük olanın oluşturduğu 1 litrelik torba diğerinin oluşturduğu 1litrelik torbadan daha ağırdır..
Bazı substratlar litre hesabı ile yada bazı substratlar kg olarak satılmaktadır.
Sanırım genel olarak yoğunluğu suya eşit yada sudan hafif olanlar litre hesabı ile,
Yoğunluğu sudan ağır olanlar kilogram hesabı olarak satılıyor...
Örneğin
--ADA AS Litre olarak satılmaktadır ve 9litrelik torba yaklaşık 9 kilogram gelmektedir. Yani ADA AS ile su yoğunluğu ile benzer..1litre yaklaşık 1 kilodur..
--Aquaclay ground 1-4mm olanın "Yığın Yoğunluğu" 0,8 kg/lt tir. Yani bir litresi 800 gram gelmektedir.
--Hagen siyah için; 1 litresi kuru halde yaklaşık 1,37 kg http://www.akvaryum.com/Forum/yeni_baslayanlar_buraya_k208779.asp?PN=1
Yani yoğunluğu 1,37 kg/lt
Soru: Üst katmanda Aquaclaymi (800gram/litre) yoksa Hagen kummu (1370 gram/litre) tercih edersiz?
Yanıt: Üst katmanda herkkisinide kullnanalar var ama ADA, Carisea, OlverKnott yani bu işin erbabları yoğunluğu 1 kg/lt civarı substratlar kullanıyorlar.
Amaç mümkün olduğunca iyi bir dolaşım sağlamak;
Soru tabanı 8cm ve tek katman yapma kararı aldık,
8 cm 1-4mm Aquacalymi
8cm 1-4 mm Hagen siyah kum kullanmalıyız?
Yanıt: Aquaclayde bitklerde tutunma sorunu yaşanırken diğerinde dolaşım yetmezliği ve şiddetli anaerobik alanlar oluşması gibi sorunlar olacaktır.
O halde şöyle yapabiliriz
--Üstü hagen altı aquaclay olsun yada
-- ADA, Carisea, OlverKnott gib yoğunluğu 1kg/lt civarı olan ürünü tek katman olarak kullanalım. Hem bitki tıutunması hem dolaşım iyi olur...
Gereğinden fazla yüksek taban, şiddetli anaerobik bölge;
Aşağıdaki tablo Dusco Bojic üstadın web sayfasından alınmıştır.
Substrat teorik olarak 3 kısma ayrılmış;
1-Aerobik zon
2-Anaerobik zon
3-Şiddetli anaerobik zon
Bir süre inceledikten sonra 2. zon yani anaerobik zonun önemi hemen anlaşılıyor
--Organik maddeler ayrıştırılıyor, bitkilerin kullanabileceği besin ve humus oluşuyor.
--Sudan gelen fazla nitrat ortadan kaldırılıyor..(Denitrifikasyon)
--Suda çözünür olmayan demir ve mangan bileşikleri bitkilerin kabul edeceği +2 forma dönüştürülüyor...
3. zon yani şiddetli anaerobik zonda ise hoşa gitmeye ürünler oluşmakta;
Bunlar son derece toxic Hidrojen Sulfit (H2S)ve Metan Gazı (CH4). Ancak tabloya dikkatle bakılırsa bu gazlar 1. zon yani aerob zonda etkisiz hale getiriliyorlar. Hatta metan gazından bitkilerin kullanabiceği CO2 oluşuyor..
Beğenenler: [T]133742,smhakgl[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 14 Ağustos 2009 02:31
Tüm bitki tanklarım ve bitkili tanklarımda tabanı her zaman yüksek tutarım. Derin kum yataklarında minumum 8-10 ayda oluşan oksijensiz ortam bakterilerinin biyolojik döngüye olan katkısı tartışılmayacak derecede fazladır. Bilgilendirme yazılarınızda ve alıntılarda zaten bu açıkça belirtilmiş.
Bende konuya bir tiyo ile katkıda bulunayım. Peki derin kum yatağı oluşturduk ; ne zaman oksijensiz (aneorob) ortam bakterilerimiz oluşacaktır? bunu nereden en kısa yoldan anlarız?
Süre olarak 8-10 aydan bahsetmiştik.Pratikte ise tankımızın tabanından bazen kocaman baloncuklar çıkar. Bu baloncuklar azottur ve aneorob bakterilerimiz göreve başlamış demektir.Baloncuk gördükmü tabandaki biyolojik döngü oturmuştur diyebiliriz.
Bir başka hassas konu ise bu ortama zarar vermemektir. Bitki tankları veya bitkili tanklarda dip çekimi yapılmaz deriz. Çünkü genelde yapılan hata dip çekerken taban materyalinide karıştırıp kaş yaparken göz çıkarmamızdır. 8-10 ay gibi bir sürede oluşan ortama zarar vermemek adına sadece biriken tortuyu olabildiğince üstten almamız kafidir.
Barış ER 2009-08-14 20:21:23
Bende konuya bir tiyo ile katkıda bulunayım. Peki derin kum yatağı oluşturduk ; ne zaman oksijensiz (aneorob) ortam bakterilerimiz oluşacaktır? bunu nereden en kısa yoldan anlarız?
Süre olarak 8-10 aydan bahsetmiştik.Pratikte ise tankımızın tabanından bazen kocaman baloncuklar çıkar. Bu baloncuklar azottur ve aneorob bakterilerimiz göreve başlamış demektir.Baloncuk gördükmü tabandaki biyolojik döngü oturmuştur diyebiliriz.
Bir başka hassas konu ise bu ortama zarar vermemektir. Bitki tankları veya bitkili tanklarda dip çekimi yapılmaz deriz. Çünkü genelde yapılan hata dip çekerken taban materyalinide karıştırıp kaş yaparken göz çıkarmamızdır. 8-10 ay gibi bir sürede oluşan ortama zarar vermemek adına sadece biriken tortuyu olabildiğince üstten almamız kafidir.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 14 Ağustos 2009 17:44
Efkan ve Efe arkadaşlar; kumların nasıl temin edilebileceğini araştırmadım, bu bölümün konusu değil..Ama birileride onu araştırıp yazarsa bende memnun olurum...
emreutku 2009-08-15 01:05:27
Özellikle şunu söylemek istiyorum herkes aklına ilk geleni soracağına aklına geleni önce bir araştırsın, inanın çok daha keyifli oluyor...ve paylaşsın.
Dikkat ederseniz forum daha çok soru sorma üzerine kurulu gidiyor...Bu da bizim tedavisi çok zor bir tüketim toplumu olduğumuzu gösteriyor...
Bakıyorum biri foruma giriyor üst sıradaki ilk 5 kişi için hemen aklına gelenleri yazıp çıkıyor.
Yada bir bakıyorsunuz sorulan bir soruya ilk yanıt veren kişi yazısına şöyle başlıyor; "bu konu hakkında pek bir bilgim yok ama" ..!!!!
Tecrübe aktarma, gözlem aktarma, bilgi aktarma, araştırma aktarma gibi olgular çok geri planda kalmış..
Hadi gayret biraz ....
Barış bey konuyla ilgili değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.
Sanırım yazdıklarınızla ilgili olarak araştırma yapmak gerekecek, bu araştırma sadece yazdıklarınız değil yazdıklarınızdan dolayı aklıma gelen konularıda içeriyor...
1- "Tüm bitki tanklarım ve bitkili tanklarımda tabanı her zaman yüksek tutarım"
-- ne kadar yüksek?
2- "Derin kum yataklarında minumum 8-10 ayda oluşan oksijensiz ortam bakterilerinin"
--Daha erken oluşma imkanı yokmu?
3-"oluşan oksijensiz ortam bakterilerinin biyolojik döngüye olan katkısı tartışılmayacak derecede fazladır"
--Eğer bu gerçekten böyleyse, erhan bey(tiberium) 2 aylık bir süre içinde bitirdiği tankı nasıl açıklamak gerekir?
4-"Pratikte ise tankımızın tabanından bazen kocaman baloncuklar çıkar. Bu baloncuklar O2 dir ve aneorob bakterilerimiz göreve başlamış demektir"
--Barış bey ben o baloncukları hidrojen sulfur yada azot gazı baloncukları diye biliyorum, ve dediğiniz gibi anaerob bakteriler olmadan olmaz...Bahsettiğiniz O2 kabarcıkları nasıl bir reaksiyon sonucu oluşuyor?
Tropikal Bitkili akvaryumların Efendisi "Tropica" firması taban yüksekliği önerisine nasıl olurda 1+4 cm der?
Anaerob ortam için olması gereken minimum taban yüksekliği nedir?
Anaerob bakteri ortamı olmazsa olmaz mı?
Konuyla ilgili yorum yapacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim...
Beğenenler: [T]212357,Suleyman45[/T][T]85870,harunoztu[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 14 Ağustos 2009 20:20
4-"Pratikte ise tankımızın tabanından bazen kocaman baloncuklar çıkar. Bu baloncuklar O2 dir ve aneorob bakterilerimiz göreve başlamış demektir"
--Barış bey ben o baloncukları hidrojen sulfur yada azot gazı baloncukları diye biliyorum, ve dediğiniz gibi anaerob bakteriler olmadan olmaz...Bahsettiğiniz O2 kabarcıkları nasıl bir reaksiyon sonucu oluşuyor?
Doğru biliyorsunuz bende şaşırıp azot yazacağıma oksijen yazmışım . Düzeltme için teşekkürler. Üst mesjımda da düzenleme yapıyorum. Diğer konularda da uygun vakitte görüş belirteceğim.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 16 Ağustos 2009 09:51
Barış bey ben biraz araştırma yaptım;
emreutku 2009-08-16 10:44:20
1--- Öncelikle "DSB" "Deep Sand Bed" yada "Derin Kum Yatağı" konusunu açmak gerekecek, bu filtrasyon metodu nitratı azot gazına dönüştürmek için daha çok Tuzlusu Akavaryumlarında kullanılmakta, enaz 10-15cm yüksekliğinde ince taneli kum (0,05-1mm arası) kullanılarak en altta dolaşımın zayıf olduğu bir bölge yaratılıyor.
DSB nin tamamlanması için diğer bakteri ve deniz organizmalarının (solucan, salyangoz vb...) 5--7,5cm lik üst yarıda besin aramaları ve bunu yaparken alt bölgelerde su dolaşımına neden olmaları gerekiyor. (Sanırım bu sayede Nitrat anaerob bölgeye intikal ediyor ve azot gazına çevriliyor)
2---Zorunlu Anaerob bakteriler, ortamda O2 varsa ölürler.
Superoxide dismutases enzimleri hücrelerde oksijene karşı antioksidan savunmayı gerçekleştirirler...Süperoxide bir anyondur ( O2-.) serbset radikaldir. Superoxide dismutases enzimleri işte bu superoxide serbest radikallerini oksijen ve hidrojen perokside dönüşümünü katalize ederler.
Zorunlu Anaerob bakteriler, ortamda O2 varsa ölürler. Çünkü onlarda Superoxide dismutases enzimleri yoktur....
Zorunlu anaerob bakteriler solunum için alternatif elektron akseptörleri kullanılırlar. Bunlar Sulfat, nitrat, demir, mangan vb...dır. Bunların içnde en önemlisi Sulfat ve Nitrattır sonra metal iyonlar...
Sulfat indirgendiğinde Hidrojen Sullfit (H2S) oluşur.. bu da çürük yumurta kokusuna neden olur...
Bitkili akvaryum kullanıcıları bu ölümcül gazdan (H2S) kurtulmak isterler...Haftada bir substrat uzun bir çubukla karıştırılır (ben bunu yapıyorum örgü şişini kuma derinlere saplıyorum ve karıştırmadan sonra çok gaz çıkıyor) yada baştan tabanı kısa 1inch-2,5 cm kurarlar...
3---Şimdi tüm okuduklarımdan ben anladığımı yazayım; sorularla!
Aşağıdakilerden ortamların en çok hangisinde susbtratta anaerob bakteri oluşması (amacımız nitratı azot gazına dönüştrmek olsun) istenir;
1-Deniz Akvaryumu
2-Balıklı, bitkisiz Tatlı su akvaryumu
3-Bitkili Tatlısu akvaryumu
Nitratı azot gazına dönüştürme açısından anaerob bakteriler en çok "Deniz akvaryumlarında" en az ise "bitkili akvaryumlarda" istenirler..
***
Sayın Dusco Bojiçin verdiği tabloya bir daha bakalım,
Substratı neden üçe ayırmış?
Substaratı Aerob zon, Anaerob zon ve Şiddetli Anaerob zon diye ayırmasının sebebi bence şu;
Dusco Bojic anaerob zonun yararlı olduğunu anlatmak istiyor bu açık...ve şiddetli anaerob bölgenin ise gereksiz yada zararlı olduğunu....
Daha önce yazmışım; 2. zon yani anaerobik zonun önemi hemen anlaşılıyor
--Organik maddeler ayrıştırılıyor, bitkilerin kullanabileceği besin ve humus oluşuyor.
--Sudan gelen fazla nitrat ortadan kaldırılıyor..(Denitrifikasyon)
--Suda çözünür olmayan demir ve mangan bileşikleri bitkilerin kabul edeceği +2 forma dönüştürülüyor...3. zon yani şiddetli anaerobik zonda ise hoşa gitmeye ürünler oluşmakta; Bunlar son derece toxic Hidrojen Sulfit (H2S)ve Metan Gazı (CH4).
***
Şimdi gelelim iki ünlü firmaya Tropika ve ADA
Tropika 1cm+4cm ortalam 5 cm substrat öneriyor..
ADA önde4cm-arkada 8cm ortalama 6cm substrat öneriyor...
Tropikanın niyeti çok açık, alttaki çok besleyici ve salınım yapan tabaka 4cm kumla kaplanmalı... Dikkat; Tropika en az demiyor 4cm diyor...
ADA ise en altta Power Sand öneriyor (ponza yada lav taşı ...gözenekli ve hafif olması önemli)
Yani en allta dolaşım olmasını istiyor yoksa neden en alta hafif ve gözenekli bir materyal koysun??
ADA 60*30 cm lik bir tankta en alta 2litre PowerSand onun üstüne 9 litre ADA Aqua Soil ekliyor. Buda 60*30 cm lik alanı olan bir tankta önde 4 arkada 8 ortalama 6cm bir substrat olması demek...
Beğenenler: [T]229924,Amati340[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
mustafaerdogarÇevrim Dışı
Kıdemli Akvarist
[B]6033,1[/B] [C]3,2,38529[/C]
Kayıt: 13/12/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 2469
Kıdemli Akvarist
[B]6033,1[/B] [C]3,2,38529[/C]
Kayıt: 13/12/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 2469
Gönderim Zamanı: 19 Ağustos 2009 19:12
Sadece bu değil, sonu "hakkında" ile biten başlıkların tamamının sabitlenmesi iyi olur diye düşünüyorum. Sabit konu fazlalığını ortadan kaldırmak için konular "taban" yada "taban malzemeleri" gibi tek bir başlık altında da toplanabilir ve öyle sabitlenebilir. Artık ayarlaması size kalıyor Tevfik Bey
mustafaerdogar 2009-08-19 19:21:55
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 20 Ağustos 2009 07:46
Mustafa bey teşekkür ederim,
Aslında her bölümde okunmaya değer sabit konuların sayısını artırmak lazım, sabit konu sayısı ne kadar çok olursa okadar iyi..Tabi ozaman ilk sayfanın tamamı sabit konudan oluşacak...?
Önerim; sabit konular devamlı yerlerinde kaldığı için ilk sayfaya o bölümün sabit konularını içeren bir link konur..O bölümle ilgili sabit konulara bakmak isteyenler o linki tıklayabilirler...
Böylece güncel olarak sorulan sorular yada konuşmalar engellenmemiş olur..
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir