Su Yosunu
Gönderim Zamanı: 22 Saat 30 Dakika önce
Selamlar. Dışarıda gezerken akan çeşme suyunun ayağında bu şekilde tosun tarzı birşey buldum. Bu yosun benzeri şeyi karantinada beklettikten sonra yeni kuracağım akvaryumumda kullanabilir miyim ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/250620260329561.jpg[/IMG][EDIT]Fatihsm,2026-06-25 03:32:21[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/250620260329561.jpg[/IMG][EDIT]Fatihsm,2026-06-25 03:32:21[/EDIT]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 14 Saat 46 Dakika önce
Uyum devresini atlattımı güzelde durur
sıcaklıktan yana belki sıkıntı yaşayabilir zira akan su soğuk bizim tanklar28 30 derecelere çıkıyor
sıcaklıktan yana belki sıkıntı yaşayabilir zira akan su soğuk bizim tanklar28 30 derecelere çıkıyor
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 14 Saat 39 Dakika önce
Bu bitkiler soğuk sularda yaşadığı için akvaryumdaki sıcak su genelde problem oluyor. Canlı olan tanklarda denemenenizi tavsiye etmem. Bozulup hızla suyu kirletebiliyorlar.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 14 Saat 35 Dakika önce
[QUOTE=Fatihsm]Selamlar. Dışarıda gezerken akan çeşme suyunun ayağında bu şekilde tosun tarzı birşey buldum. Bu yosun benzeri şeyi karantinada beklettikten sonra yeni kuracağım akvaryumumda kullanabilir miyim ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/250620260329561.jpg[/IMG][/QUOTE]
Söğüt yosunu - Willow Moss çok sağlıklı görünüyor..
İçerisinde avcı böcek, parazitik canlı olması mümkün.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/250620260329561.jpg[/IMG][/QUOTE]
Söğüt yosunu - Willow Moss çok sağlıklı görünüyor..
İçerisinde avcı böcek, parazitik canlı olması mümkün.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 14 Saat 3 Dakika önce
[QUOTE=mutlubaba]Uyum devresini atlattımı güzelde durur
sıcaklıktan yana belki sıkıntı yaşayabilir zira akan su soğuk bizim tanklar28 30 derecelere çıkıyor[/QUOTE]
Karides akvaryumu kurucam sıcaklık 20-22 derecede olucak. Fazla zarar görür mü?
[QUOTE=Cyber_Scout]
Söğüt yosunu - Willow Moss çok sağlıklı görünüyor..
İçerisinde avcı böcek, parazitik canlı olması mümkün.
[/QUOTE]
Şuan karantinada tutuyorum. Potasyum permanganat ile de banyo yaptırıcam. Bu işlemden sonra herhangi bir parazit-canlı yaşar mı
sıcaklıktan yana belki sıkıntı yaşayabilir zira akan su soğuk bizim tanklar28 30 derecelere çıkıyor[/QUOTE]
Karides akvaryumu kurucam sıcaklık 20-22 derecede olucak. Fazla zarar görür mü?
[QUOTE=Cyber_Scout]
Söğüt yosunu - Willow Moss çok sağlıklı görünüyor..
İçerisinde avcı böcek, parazitik canlı olması mümkün.
[/QUOTE]
Şuan karantinada tutuyorum. Potasyum permanganat ile de banyo yaptırıcam. Bu işlemden sonra herhangi bir parazit-canlı yaşar mı
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Saat 58 Dakika önce
[QUOTE=Fatihsm]
Karides akvaryumu kurucam sıcaklık 20-22 derecede olucak. Fazla zarar görür mü?
Şuan karantinada tutuyorum. Potasyum permanganat ile de banyo yaptırıcam. Bu işlemden sonra herhangi bir parazit-canlı yaşar mı[/QUOTE]
Örneğin sülük varsa potasyum permanganatın hiç bir etkisi olmaz...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/220220191709451.jpg[/IMG]
Arka planda Willow Moss..
Karides akvaryumu kurucam sıcaklık 20-22 derecede olucak. Fazla zarar görür mü?
Şuan karantinada tutuyorum. Potasyum permanganat ile de banyo yaptırıcam. Bu işlemden sonra herhangi bir parazit-canlı yaşar mı[/QUOTE]
Örneğin sülük varsa potasyum permanganatın hiç bir etkisi olmaz...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/220220191709451.jpg[/IMG]
Arka planda Willow Moss..
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 12 Saat 11 Dakika önce
[QUOTE=Cyber_Scout]
Örneğin sülük varsa potasyum permanganatın hiç bir etkisi olmaz...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/220220191709451.jpg[/IMG]
Arka planda Willow Moss..[/QUOTE]
Yapay zeka ekstra olarak maden suyu ile banyo yaptırmamı söyledi. 5 dakika maden suyunun içinde bekletirsem böcekler havasızlıkdan dökülür gibi şeyler demişti. Maden suyu etki eder mi ve başka temizleme yöntemi öneriniz var mı ?
Örneğin sülük varsa potasyum permanganatın hiç bir etkisi olmaz...
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/220220191709451.jpg[/IMG]
Arka planda Willow Moss..[/QUOTE]
Yapay zeka ekstra olarak maden suyu ile banyo yaptırmamı söyledi. 5 dakika maden suyunun içinde bekletirsem böcekler havasızlıkdan dökülür gibi şeyler demişti. Maden suyu etki eder mi ve başka temizleme yöntemi öneriniz var mı ?
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 11 Saat 52 Dakika önce
3 litrelik yoğurt kovasına 1 yemek kaşığı sodyumbikarbonat (karbonat) eritip 30dk yosunu bu suda beklet. Sülük salyangoz v.b. omurgasızlar dökülür.
Potasyum permanganatlu suya alıp 30 dk da bu suda beklet, olası mikroorganizmaların , mantarların ölmesini sağlarsınız..
Temiz suda Potasyum ve Karbonat kalıntılarını arındırın.
2 günde temiz katkısız suda bırakın üstüdek ölenler dökülsün.
Sonra tanka alın...
Potasyum permanganatlu suya alıp 30 dk da bu suda beklet, olası mikroorganizmaların , mantarların ölmesini sağlarsınız..
Temiz suda Potasyum ve Karbonat kalıntılarını arındırın.
2 günde temiz katkısız suda bırakın üstüdek ölenler dökülsün.
Sonra tanka alın...
Teşekkür Edenler: [T]281156,Fatihsm[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 11 Saat 19 Dakika önce
[QUOTE=Cyber_Scout]3 litrelik yoğurt kovasına 1 yemek kaşığı sodyumbikarbonat (karbonat) eritip 30dk yosunu bu suda beklet. Sülük salyangoz v.b. omurgasızlar dökülür.
Potasyum permanganatlu suya alıp 30 dk da bu suda beklet, olası mikroorganizmaların , mantarların ölmesini sağlarsınız..
Temiz suda Potasyum ve Karbonat kalıntılarını arındırın.
2 günde temiz katkısız suda bırakın üstüdek ölenler dökülsün.
Sonra tanka alın...
[/QUOTE]
Teşekkür ederim.
Potasyum permanganatlu suya alıp 30 dk da bu suda beklet, olası mikroorganizmaların , mantarların ölmesini sağlarsınız..
Temiz suda Potasyum ve Karbonat kalıntılarını arındırın.
2 günde temiz katkısız suda bırakın üstüdek ölenler dökülsün.
Sonra tanka alın...
[/QUOTE]
Teşekkür ederim.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 5 Saat 52 Dakika önce
[QUOTE=Fatihsm]Selamlar. Dışarıda gezerken akan çeşme suyunun ayağında bu şekilde tosun tarzı birşey buldum. Bu yosun benzeri şeyi karantinada beklettikten sonra yeni kuracağım akvaryumumda kullanabilir miyim ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/250620260329561.jpg[/IMG][/QUOTE]
Kullanılmaz bu yosun kara yosunudur. Suyun içindeki yosunlarda akvaryumda kullanılmaz
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/281156/250620260329561.jpg[/IMG][/QUOTE]
Kullanılmaz bu yosun kara yosunudur. Suyun içindeki yosunlarda akvaryumda kullanılmaz
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 4 Saat 14 Dakika önce
[QUOTE=bendeniztayfun]
Kullanılmaz bu yosun kara yosunudur. Suyun içindeki yosunlarda akvaryumda kullanılmaz [/QUOTE]
Akvaryumlarda kullandığımız bitkilerin çok büyük bölümü karasal bitkidir. Çok çok azı tüm yaşamını su altında geçirir. Bu yosun cogundan daha fazla sucul bitkidir.
Kullanılmaz bu yosun kara yosunudur. Suyun içindeki yosunlarda akvaryumda kullanılmaz [/QUOTE]
Akvaryumlarda kullandığımız bitkilerin çok büyük bölümü karasal bitkidir. Çok çok azı tüm yaşamını su altında geçirir. Bu yosun cogundan daha fazla sucul bitkidir.
+1: [T]21182,Cyber_Scout[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 4 Saat 4 Dakika önce
[QUOTE=Street Parrot]
Akvaryumlarda kullandığımız bitkilerin çok büyük bölümü karasal bitkidir. Çok çok azı tüm yaşamını su altında geçirir. Bu yosun cogundan daha fazla sucul bitkidir. [/QUOTE]
Amfibi demek istediniz sanırım.
Akvaryumlarda kullandığımız bitkilerin çok büyük bölümü karasal bitkidir. Çok çok azı tüm yaşamını su altında geçirir. Bu yosun cogundan daha fazla sucul bitkidir. [/QUOTE]
Amfibi demek istediniz sanırım.
Beğenenler: [T]242190,bendeniztayfun[/T]
+1: [T]242190,bendeniztayfun[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 1 saat 58 dakika önce
[QUOTE=pianoƒish]
Amfibi demek istediniz sanırım.[/QUOTE][QUOTE=pianoƒish]
[QUOTE=Street Parrot]
Akvaryumlarda kullandığımız bitkilerin çok büyük bölümü karasal bitkidir. Çok çok azı tüm yaşamını su altında geçirir. Bu yosun cogundan daha fazla sucul bitkidir. [/QUOTE]
Bu fotoğraftaki yosun türü karayosunudur selvi yapraklı yosundur bilimsel adı Hypnum cupressiforne dir.
Bir süre su altında dayansada çürür. su altına uyumlu değildir @pianoƒish kaan hocamın uyardığı gibi amfibi demek istemiş olabilirsiniz. çoğu bitki karasal demişsiniz onlar amfibidir. Bu yosun türü ise karasal bir bitkidir. Sucul değildir.
[EDIT]bendeniztayfun,2026-06-26 00:11:24[/EDIT]
[QUOTE=Street Parrot]
Akvaryumlarda kullandığımız bitkilerin çok büyük bölümü karasal bitkidir. Çok çok azı tüm yaşamını su altında geçirir. Bu yosun cogundan daha fazla sucul bitkidir. [/QUOTE]
Bu fotoğraftaki yosun türü karayosunudur selvi yapraklı yosundur bilimsel adı Hypnum cupressiforne dir.
Bir süre su altında dayansada çürür. su altına uyumlu değildir @pianoƒish kaan hocamın uyardığı gibi amfibi demek istemiş olabilirsiniz. Tanklarda kullandığımız çoğu bitki için karasal demişsiniz onlar amfibidir. Bu yosun türü ise karasal bir bitkidir. Sucul yada Amfibi değildir.
Amfibi demek istediniz sanırım.[/QUOTE][QUOTE=pianoƒish]
[QUOTE=Street Parrot]
Akvaryumlarda kullandığımız bitkilerin çok büyük bölümü karasal bitkidir. Çok çok azı tüm yaşamını su altında geçirir. Bu yosun cogundan daha fazla sucul bitkidir. [/QUOTE]
Bu fotoğraftaki yosun türü karayosunudur selvi yapraklı yosundur bilimsel adı Hypnum cupressiforne dir.
Bir süre su altında dayansada çürür. su altına uyumlu değildir @pianoƒish kaan hocamın uyardığı gibi amfibi demek istemiş olabilirsiniz. çoğu bitki karasal demişsiniz onlar amfibidir. Bu yosun türü ise karasal bir bitkidir. Sucul değildir.
[EDIT]bendeniztayfun,2026-06-26 00:11:24[/EDIT]
[QUOTE=Street Parrot]
Akvaryumlarda kullandığımız bitkilerin çok büyük bölümü karasal bitkidir. Çok çok azı tüm yaşamını su altında geçirir. Bu yosun cogundan daha fazla sucul bitkidir. [/QUOTE]
Bu fotoğraftaki yosun türü karayosunudur selvi yapraklı yosundur bilimsel adı Hypnum cupressiforne dir.
Bir süre su altında dayansada çürür. su altına uyumlu değildir @pianoƒish kaan hocamın uyardığı gibi amfibi demek istemiş olabilirsiniz. Tanklarda kullandığımız çoğu bitki için karasal demişsiniz onlar amfibidir. Bu yosun türü ise karasal bir bitkidir. Sucul yada Amfibi değildir.
Beğenenler: [T]70376,pianoƒish[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 41 dakika önce
[IMG]https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQoATjQHhsqS6cW_iORwdIdgujCyOhNAhRoSvfoIm6sawwxFwCmBfgUlkI&s=10[/IMG]
Üstte "Selvi " - Hipnum cupressiforme
Altta "Söğüt" -Willow moss (Fontinalis antipyretica)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/260620260035551.jpg[/IMG]
@Fatihsm bitkinin yaprakları görünecek şekilde daha yakın örnek resimlerdeki gibi çekim yaparmısın?
Üstte "Selvi " - Hipnum cupressiforme
Altta "Söğüt" -Willow moss (Fontinalis antipyretica)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/21182/260620260035551.jpg[/IMG]
@Fatihsm bitkinin yaprakları görünecek şekilde daha yakın örnek resimlerdeki gibi çekim yaparmısın?
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
