Orta Amerika'ya Dönüş


FrknÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 06/09/2019
İl: Ankara
Mesaj: 2309
FrknÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2023 16:44
[QUOTE=takmakafaya]Hayırlı uğurlu olsun abi .Sana kayalarla ilgili soru soracağım . kayalara sürekli tuzruhu testi yapın diyorlar sen yaptın mı ? yapmadıysan bu testlere cidden gerek varmı , düzenli su değişimi le su parametlerinin bozulmasına engel olunamaz mı ? yaptıysan kayaları bulman zor oldu mu ? ben denizlide yaşıyorum ve yaşadığım cevrede kaylar genel olarak asite tepki veriyor kaya aramaktan heba oldum .
NOT: japon balığı besliyorum/besleyeceğim [/QUOTE]
Ben kayaları genelde doğadan seçip, iyice yıkayıp, bir diş fırçası yardımıyla fırçalayarak kir, pislik ve tortularından arındırıp akvaryuma direk ekliyorum. Herhangi bir test veya deney yapmıyorum.[:)] Gözüme hoş gelen, zararlı salınım yapmayacağına inandığım, ikna olduğum doğal dere taş ve kayalarını bulup akvaryuma ekliyorum. Şimdiye kadar kullandığım kayalardan hiçbir şekilde canlı kaybı yaşamadım. Bu konuda canlıların doğal ortamlarını anlatan çok sayıda belgesel izleyerek, forumdaki doğru kurulumları inceleyerek, kendi kendinize zamanla tecrübe sahibi olabilirsiniz. Kimyager olmaya gerek yok sanırım.[;)] Sağlıklı hobiler.

Beğenenler: [T]220207,ShowaSanshoku[/T]
Teşekkür Edenler: [T]236417,takmakafaya[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

FrknÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 06/09/2019
İl: Ankara
Mesaj: 2309
FrknÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 25 Haziran 2026 18:53
Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba sevgili akvaryum dostlarım. Ne kadar uzak kalırsan kal, birgün yine hobi aşkı, akvaryum sevdası depreşiyor insanın içinde. Bırakıp arkana bakmadan devam edemiyorsun. İllaki senin peşinden koşup yakalayıveriyor. [:)]
Bende aradan geçen bunca yıldan sonra tekrar hobiye dönüp, eldeki malzemeleri gözden geçirip, eksik olanları tedarik etme yönünde adım atmış bulunuyorum.
Elimdeki en büyük eksik akvaryumun kendisi. Bu hobiye başladım başlayalı çeşitli boylarda akvaryumlarım oldu. Hobiye kısa dönemlerle ara vermiş olsam da, bir kenarda mutlaka boşta duran akvaryumum hazır bekler, bende ilk fırsatta tekrar kurulum yapıp hobiye devam ederdim.
Elimdeki son akvaryumu genç bir hobici kardeşime hediye ederek bu geleneği bozmuş oldum.[:)]
Bu yönüyle de hobimiz gerçekten çok güzel.[:3] Yeni, genç kardeşlerimizin hevesini görmek, onlara bir şekilde önayak olmak, yardımcı olmak, teşvik etmek çok güzel.[:)]
Şimdi ise çok büyük akvaryumdan ziyade, yine çift olarak bakabileceğim canlılara uygun, 70x40x40 - 80x40x40 gibi iki farklı seçenek var aklımda. Büyük ihtimalle bu şekilde olacak ölçüler. Araştırma aşaması devam ediyor açıkçası.
Tekrar konu açmaktansa, aynı veya yakın habitat, bölge türleriyle devam edeceğim için, konuyu devam ettirmek daha mantıklı olacaktır.
Kurulum aşamalarını yine buradan tek tek sizlerle paylaşacağım. Elimde olan malzemeler; filtre, kum, kök, küp, led aydınlatma..
Şöylede bir kutu açılışı görseli paylaşayım.[:)] Hepinize sağlıklı hobiler diliyorum.

[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/250620261849311.jpg[/IMG]

Beğenenler: [T]246675,efkango[/T][T]111611,Feanor[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

FrknÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 06/09/2019
İl: Ankara
Mesaj: 2309
FrknÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 5 Saat 2 Dakika önce
Isıtıcı da var yazmayı unutmuşum.[:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/270620261321571.jpg[/IMG]

Uzun süre kullandığım elimdeki son kalan ısıtıcılar. Daha önce büyük akvaryumlarım için 300 watlık olanlar da vardı (genellikle Atman kullandım, eskiden fiyatları çok uygundu). Kimini verdim kimi bozuldu. Ama bunlar çalışıyor. İdare edeceklerdir.

Filtre olarak, iç filtre kafa motorunu kullanarak haznesini genişlettiğim ve çok güzel verim aldığım filtreyi kullanacağım. Balık sayısı, canlı yükü az olacağından gayet yeterli gelecektir. Konuda fotoğrafı var, ayrıca fotoğraf eklemeye gerek duymadım.

Büyük akvaryumlarım da floresan kullandığım için, hediye ettiğim akvaryumla birlikte kalanları da elden çıkardım. Şimdilik elimde olan led aydınlatma düzeneği idare edecektir. Yeni akvaryumla birlikte alırmıyım bilmiyorum ama, ileride yeni bir aydınlatma düşünebilirim. Mevcut olan;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/270620261343071.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/217431/270620261343301.jpg[/IMG]

Kum olarak ince beyaz kuvars kum var elimde. Aynısından bulursam bir miktar daha ekleme yapabilirim. Kuvars kum kutunun içindeki poşetin içinde. Poşeti açıp fotoğrafını çekmeye üşendim. [:P]

Şimdilik bu kadar sağlıklı hobiler.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir