ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
ccmusty
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
08 Ağustos 2010 19:17
Son Ziyaret:
08 Ocak 2011 23:12
Toplam Mesaj:
19 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mustafa Karabıyık
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Çanakkale
Meslek:
Endüstri Mühendisi-Finans
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mustafa Karabıyık
SON 10 MESAJI
Karides ile ters yüzen çöpçü
Herkese merhaba.
100*40*50 ebatlarında, bitkili, 26*C sıcaklıkta bir canlı doğuran tankım var. İçerisinde lepistes, neon,SAE,cüce vatoz ve bir de ters yüzen çöpçü var.Bu tanka karides eklemek istiyorum ama çöpçü konusunda tereddüt içindeyim. Şimdiye kadar lepistes yavrularına dokunduğunu görmedim fakat geceleri çok aktif ve bitkisel yemi yemiyor. Sürekli protein içerikli yemleri seçiyor.Acaba karideslere bir zararı olur mu?
Herkese teşekkürler...
Herkese merhaba.
100*40*50 ebatlarında, bitkili, 26*C sıcaklıkta bir canlı doğuran tankım var. İçerisinde lepistes, neon,SAE,cüce vatoz ve bir de ters yüzen çöpçü var.Bu tanka karides eklemek istiyorum ama çöpçü konusunda tereddüt içindeyim. Şimdiye kadar lepistes yavrularına dokunduğunu görmedim fakat geceleri çok aktif ve bitkisel yemi yemiyor. Sürekli protein içerikli yemleri seçiyor.Acaba karideslere bir zararı olur mu?
Herkese teşekkürler...
Lepistes
Çok geçmiş olsun..
Aynı olayı ben de yaşamıştım.Muhtemelen kuyruk erimesi.Yeni aldığınız lepistesi zaman kaybetmeden ayırırsanız hastalığın diğer balıklara geçmesini önlemiş olursunuz.Ayrıca doğum yapar yapmaz yavruları eğer bol bitkili ise ana tanka nakledebilirsiz.Sağlıkla.
f.torres 2010-12-25 02:33:36
Çok geçmiş olsun..
Aynı olayı ben de yaşamıştım.Muhtemelen kuyruk erimesi.Yeni aldığınız lepistesi zaman kaybetmeden ayırırsanız hastalığın diğer balıklara geçmesini önlemiş olursunuz.Ayrıca doğum yapar yapmaz yavruları eğer bol bitkili ise ana tanka nakledebilirsiz.Sağlıkla.
Canlı doğuran tank
Merhabalar...
Aynı ebatlarda bir canlı doğuran tankım var.Aslında melek tankı olacaktı ama yaza inşallah.Lepistes, molly ve tetralar harika olur fakat pegasus çok büyüdüğünden hoş olmayacaktır.Ayrıca melekler mükemmel avcıdır yavru almayı hiç düşünmeyin bile.Geliştiklerinde neonları yiyebileceklerini okumuştum diğer başlıklarda, o yüzden neon yerine kardinal neon düşünebilirsin.Ha unutmadan 200 lt için bu kadar balık çok fazla. Sadece melekleri ve birkaç koloni sürü yapabilirsiniz.2 adet cüce vatoz, 2 SAE VE 1 koloni çöpçü tankın yosun ve fazla yem sorununu ortadan kaldıracaktır.
Sağlıklı balıklar...
Merhabalar...
Aynı ebatlarda bir canlı doğuran tankım var.Aslında melek tankı olacaktı ama yaza inşallah.Lepistes, molly ve tetralar harika olur fakat pegasus çok büyüdüğünden hoş olmayacaktır.Ayrıca melekler mükemmel avcıdır yavru almayı hiç düşünmeyin bile.Geliştiklerinde neonları yiyebileceklerini okumuştum diğer başlıklarda, o yüzden neon yerine kardinal neon düşünebilirsin.Ha unutmadan 200 lt için bu kadar balık çok fazla. Sadece melekleri ve birkaç koloni sürü yapabilirsiniz.2 adet cüce vatoz, 2 SAE VE 1 koloni çöpçü tankın yosun ve fazla yem sorununu ortadan kaldıracaktır.
Sağlıklı balıklar...
Tetratec Isıtıcı
[QUOTE=bahtiyar][QUOTE=vipcioglu] [QUOTE=cilamure]Tetratec Ht 300 watt ısıtıcı kullanmaktayım, çok memnunum. Kafa kısmının su dışında olmasına dikkat edin, hayırlı olsun tekrardan.[/QUOTE]
Dün gittiğim büyük bir akvaryumcuda tüm akvaryumlarda Ht100 kullanmışlardı ama kafalarının hepsi içerdeydi.İçerde mi olmalı dışarda mı kafam karıştı şimdi
[/QUOTE]
Merhabalar...
Aynı ısıtıcıdan ucuz ve kaliteli olduğundan bende aldım henüz kullanmadım fakat ısıtıcının üzerinde minimum su seviyesi gösteriliyor.Kutusunun üzerindeki açıklamaları okursanız: "waterproof and fully submersible" diye bir bilgi verilmiş. Isıtıcı su geçirmez ve tamamen suya batırılabilir.
Saygılar..
[QUOTE=bahtiyar][QUOTE=vipcioglu] [QUOTE=cilamure]Tetratec Ht 300 watt ısıtıcı kullanmaktayım, çok memnunum. Kafa kısmının su dışında olmasına dikkat edin, hayırlı olsun tekrardan.[/QUOTE]
Dün gittiğim büyük bir akvaryumcuda tüm akvaryumlarda Ht100 kullanmışlardı ama kafalarının hepsi içerdeydi.İçerde mi olmalı dışarda mı kafam karıştı şimdi

[/QUOTE]
Isıtıcıların üst kısımları suyun yüzeyinde olmalı. Dikkat ederseniz ısıtıcıların üzerinde nekadarı suyun içerisinde olması gerektiği işaretlenmiştir " water resistans " yazar.
[/QUOTE]Merhabalar...
Aynı ısıtıcıdan ucuz ve kaliteli olduğundan bende aldım henüz kullanmadım fakat ısıtıcının üzerinde minimum su seviyesi gösteriliyor.Kutusunun üzerindeki açıklamaları okursanız: "waterproof and fully submersible" diye bir bilgi verilmiş. Isıtıcı su geçirmez ve tamamen suya batırılabilir.
Saygılar..
Melek akvaryumu
[QUOTE=darXis]Yoracak bir durum yok.Sayıyı abartmayacaksınız hepsi bu.[/QUOTE]
Mehmet bey nisan ayından beri forumlarda araştırmalar yapıyorum, kitap alıp okudum hatta, bir maaşımdan fazla harcama yaptım. Sonucunda sayı 10 değil de 5 olsunla çözülecek basit bir uğraş çıkmasın diye didiniyorum.
Saygılar..
[QUOTE=darXis]Yoracak bir durum yok.Sayıyı abartmayacaksınız hepsi bu.[/QUOTE]
Mehmet bey nisan ayından beri forumlarda araştırmalar yapıyorum, kitap alıp okudum hatta, bir maaşımdan fazla harcama yaptım. Sonucunda sayı 10 değil de 5 olsunla çözülecek basit bir uğraş çıkmasın diye didiniyorum.
Saygılar..
Melek akvaryumu
Abdullah Zekeriya Bey başlangıçta çöpçü ve melek olarak başlayacağım zaten. Tanktaki su değerleri tam olarak oturduğunda 6 rasbora+ 6 kardinal neon eklerim. Rasbora veya kardinal olması çok etkiler mi acaba ikiside en fazla 5 cm boya ulaşabiliyor. Ramirezi ileriki seviyelerde olur ancak. Fakat remirazi veya inci gurami bulduğumda mutlaka tankımı revize ederim diye düşünüyorum.
Arkadaşlar hesaplamalar kısmın da kabaca bi hesapladım: Mehmet bey gayet haklı biraz aç gözlülük etmişim. 8 melek (10 cm) + 6 neon (5 cm) + 6 rasbora (5 cm) + 2 ters yüzen çöpçü (10 cm) + 5 komando çöpçü (8 cm) + 2 ramirezi (7 cm)(Alternatif)="343.6" litre yaşam alanı
Tabi hesaplamayı yaparken en fazla ulaşılan boyu kullandım.
OOffff hem sağlıklı olsun hem güzel görünsün istiyorum amacım üretmek filan değil ama gerçekten bu planlama ve kurulum beni yoruyo arkadaşlar.
Abdullah Zekeriya Bey başlangıçta çöpçü ve melek olarak başlayacağım zaten. Tanktaki su değerleri tam olarak oturduğunda 6 rasbora+ 6 kardinal neon eklerim. Rasbora veya kardinal olması çok etkiler mi acaba ikiside en fazla 5 cm boya ulaşabiliyor. Ramirezi ileriki seviyelerde olur ancak. Fakat remirazi veya inci gurami bulduğumda mutlaka tankımı revize ederim diye düşünüyorum.
Arkadaşlar hesaplamalar kısmın da kabaca bi hesapladım: Mehmet bey gayet haklı biraz aç gözlülük etmişim. 8 melek (10 cm) + 6 neon (5 cm) + 6 rasbora (5 cm) + 2 ters yüzen çöpçü (10 cm) + 5 komando çöpçü (8 cm) + 2 ramirezi (7 cm)(Alternatif)="343.6" litre yaşam alanı
Tabi hesaplamayı yaparken en fazla ulaşılan boyu kullandım. OOffff hem sağlıklı olsun hem güzel görünsün istiyorum amacım üretmek filan değil ama gerçekten bu planlama ve kurulum beni yoruyo arkadaşlar.

Melek akvaryumu
Arkadaşlar işte yeni listem:
10 melek, 12 kardinal neon tetra, 12 rasbora, 2 ters yüzen çöpçü, 2 sae, 6 komando çöpçü daha sonradan da 2-4 tane ramirezi
Görüşlerinizi bekliyorum.
Arkadaşlar işte yeni listem:
10 melek, 12 kardinal neon tetra, 12 rasbora, 2 ters yüzen çöpçü, 2 sae, 6 komando çöpçü daha sonradan da 2-4 tane ramirezi
Görüşlerinizi bekliyorum.
Melek akvaryumu
[QUOTE=Zuckar]Ramireziyle birlikte melek bakıyorum ve birbirlerine yok gibi davranan tek tür sadece yumurtlamada bir itişirler ama anlayışla karşılarllar. Ramireziler yumurtlama dansına yeni başladılar öyle oluyorki erkek ram tankın bir ucundan diğer ucuna kadar nazikçe iterek 10cm lik meleği götürüyor ve orda kadığından emin olunca gelip dişiye kura devam ediyor.[/QUOTE]
Abdullah Zekeriya Bey ne mutlu size, inşallah banada böyle neşeli güzel anlar yaşatacak bir akvaryum nasip olur.Akvaryumunuzda sürü yok mu acaba? Çöpçüler hariç.Böyle bi tankta kardinal sürüsü güzel olmaz mı sizce?
[QUOTE=Zuckar]Ramireziyle birlikte melek bakıyorum ve birbirlerine yok gibi davranan tek tür sadece yumurtlamada bir itişirler ama anlayışla karşılarllar. Ramireziler yumurtlama dansına yeni başladılar öyle oluyorki erkek ram tankın bir ucundan diğer ucuna kadar nazikçe iterek 10cm lik meleği götürüyor ve orda kadığından emin olunca gelip dişiye kura devam ediyor.[/QUOTE]
Abdullah Zekeriya Bey ne mutlu size, inşallah banada böyle neşeli güzel anlar yaşatacak bir akvaryum nasip olur.Akvaryumunuzda sürü yok mu acaba? Çöpçüler hariç.Böyle bi tankta kardinal sürüsü güzel olmaz mı sizce?
Melek akvaryumu
Arkadaşlar daha önce forumda yazılanları okumuştum, bi parça not aldığım önerileri sizinle paylaşayım:
1-melek+rasbora+çöğçü+elma salyangozu
2-melek+moli+çöpçü
3-melek+gurami+çöpçü+elma salyangozu
4-melek+tetra+moli+gurami
az önce tür uyum tablosuna da baktım bu türlerle bakılabilir.Renkli ve sağlıklı bir akvaryum yapalım arkaşlar.
Kardinal neon tetra daha uygun olabilir bencede. Gurami istiyorum fakat bulamadım. Akvaryum bir haftadır çalışır durumda. Akvaryumda bol bitki ve iki orta boy kök var. köklerden biri meleklerin giremeyeceği gibi dallı ve koğuklu şekilde. Küçük balıklar bu koğuk ve bitki aralarına sığınabilir diye düşünüyorum. Ramirezi nasıl olur arkadaşlar? Yaşamsal verilerine bakmadan aklıma geldiğinden soruyorum kızmayın haa

Arkadaşlar daha önce forumda yazılanları okumuştum, bi parça not aldığım önerileri sizinle paylaşayım:
1-melek+rasbora+çöğçü+elma salyangozu
2-melek+moli+çöpçü
3-melek+gurami+çöpçü+elma salyangozu
4-melek+tetra+moli+gurami
az önce tür uyum tablosuna da baktım bu türlerle bakılabilir.Renkli ve sağlıklı bir akvaryum yapalım arkaşlar.
Kardinal neon tetra daha uygun olabilir bencede. Gurami istiyorum fakat bulamadım. Akvaryum bir haftadır çalışır durumda. Akvaryumda bol bitki ve iki orta boy kök var. köklerden biri meleklerin giremeyeceği gibi dallı ve koğuklu şekilde. Küçük balıklar bu koğuk ve bitki aralarına sığınabilir diye düşünüyorum. Ramirezi nasıl olur arkadaşlar? Yaşamsal verilerine bakmadan aklıma geldiğinden soruyorum kızmayın haa


Melek akvaryumu
[QUOTE=40litre]Siyah Moly çıkar bence ve melek damızlık olacaksa neonları götürür :)[/QUOTE]
Kemal Bey, siyah moliyi neden çıkaracağımızı da yazarsanız bilgilenmiş oluruz.Başlangıçta seyirlik bir akvaryum düşünüyoruz. Damızlık boya gelmeleri biraz zaman alır herhalde.
[QUOTE=40litre]Siyah Moly çıkar bence ve melek damızlık olacaksa neonları götürür :)[/QUOTE]
Kemal Bey, siyah moliyi neden çıkaracağımızı da yazarsanız bilgilenmiş oluruz.Başlangıçta seyirlik bir akvaryum düşünüyoruz. Damızlık boya gelmeleri biraz zaman alır herhalde.
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 06:57
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl ahmetfiratozkaya, 06:15
Filtreleme Seçenekleri - Lepistes Renklendirme Akvaryumcu_Doru, 06:05
Canlı Doğuranlar - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Su Yosunu Fatihsm, 03:30
Yosun - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY)
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Armatür Boş Kasa Mehmet Yavuz 08:16
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 07:55
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 07:55
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 07:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 07:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 07:47
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 07:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 07:27
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 07:07
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 06:57
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 06:57
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
KULLANICILAR
- 42 Online Kullanıcı, 23 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
