ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
balci60
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
1
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
17 Şubat 2008 21:35
Son Ziyaret:
09 Ocak 2010 14:50
Toplam Mesaj:
10 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Aydın Balcı
Doğum Tarihi:
06 Eylül 1960
Yaş:
65
İl:
Izmir
Meslek:
İnşaat Mühendisi
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Aydın BALCI
İnş. Müh. - İzmir
İnş. Müh. - İzmir
SON 10 MESAJI
Silis kum hakkında
Arkadaşlar, ben inşaat mühendisiyim. Bu inşaat kumu ve silis kumu konusunda bilgi sahibiyim.
İnşaatlarda kullanılan kumlar, genelde iki çeşittir;
1) Mıcır ve taş kırma tesislerinden elde edilen ve tamburlarda kırıldıktan sonra elekten geçirilerek satılanlar, bunları akvaryumlarda kullanmayın, çünkü bunlar karışık taşların kırılmasıyla elde edilir ve sivri köşelidirler.
2) Dere kumu; bu da bildiğiniz dere kumudur. derelerden çıkarılır elekten geçirilerek herhangi bir işleme tutulmadan kullanılır. Bunu akvaryumumuzda gönül rahatlığıyla kullanabiliriz. Hiçbir etkisi yoktur. Çünkü balıkların doğal yaşam alanlarından yani dere ve göllerden çıkarılır, ama akvaryuma koymadan evvel çok güzel yıkamamız lazım.
Fiyatıda ; Elinize bir çuval yada kova alıp herhangi bir inşaata gidip, izin isteyerek alırsanız bedava. Ardiyelerden alırsanız, satanın ruh haline göre çuvalı 1 tl'den 5 tl'ye kadar değişebilir.
3) Silis kumu; genellikle yüzme havuzlarında ve arıtma aletlerinde kullanılır. Bunu da akvaryumda rahatlıkla kullanabilirsiniz. Arıtma tesisi malzemeleri satan yerlerde veya izolasyon malzemesi satan yerlerde bulabilirsiniz (Her şehirde). Fiyatı da 25 kglık çuvalı 11.25 tl dir kdv dahil.
Ben 1976 yılından beri akvaryumla uğraşıyorum, tabi çeşitli aralıklarla. En son 2 sene evvel kendime 85 X 60 X 50 akvaryum kurdum.
Taban malzemem: En alttan itibaren
2 cm dere kumu
1,5 cm (yaklaşık ) tül içinde hindistan cevizi torfu ( marketlerde coco peat dşye satılıyor ve çok ucuz)
3 cm dere kumu
3 cm silis kumu ve acuaclay karışık
Eğer becerebilirseniz, (eskiden yaptığımız gibi cocopeat yoktu ozamanlar yerine, dere veya göl kenarlarından bulduğumuz çamuru kullanırdık bitkiler için iyi olurdu ) çamur kullanın. Ama nitrit üretme tehlikesi olur.
Saygılarımla,
balci60 2009-12-28 20:24:13
Arkadaşlar, ben inşaat mühendisiyim. Bu inşaat kumu ve silis kumu konusunda bilgi sahibiyim.
İnşaatlarda kullanılan kumlar, genelde iki çeşittir;
1) Mıcır ve taş kırma tesislerinden elde edilen ve tamburlarda kırıldıktan sonra elekten geçirilerek satılanlar, bunları akvaryumlarda kullanmayın, çünkü bunlar karışık taşların kırılmasıyla elde edilir ve sivri köşelidirler.
2) Dere kumu; bu da bildiğiniz dere kumudur. derelerden çıkarılır elekten geçirilerek herhangi bir işleme tutulmadan kullanılır. Bunu akvaryumumuzda gönül rahatlığıyla kullanabiliriz. Hiçbir etkisi yoktur. Çünkü balıkların doğal yaşam alanlarından yani dere ve göllerden çıkarılır, ama akvaryuma koymadan evvel çok güzel yıkamamız lazım.
Fiyatıda ; Elinize bir çuval yada kova alıp herhangi bir inşaata gidip, izin isteyerek alırsanız bedava. Ardiyelerden alırsanız, satanın ruh haline göre çuvalı 1 tl'den 5 tl'ye kadar değişebilir.
3) Silis kumu; genellikle yüzme havuzlarında ve arıtma aletlerinde kullanılır. Bunu da akvaryumda rahatlıkla kullanabilirsiniz. Arıtma tesisi malzemeleri satan yerlerde veya izolasyon malzemesi satan yerlerde bulabilirsiniz (Her şehirde). Fiyatı da 25 kglık çuvalı 11.25 tl dir kdv dahil.
Ben 1976 yılından beri akvaryumla uğraşıyorum, tabi çeşitli aralıklarla. En son 2 sene evvel kendime 85 X 60 X 50 akvaryum kurdum.
Taban malzemem: En alttan itibaren
2 cm dere kumu
1,5 cm (yaklaşık ) tül içinde hindistan cevizi torfu ( marketlerde coco peat dşye satılıyor ve çok ucuz)
3 cm dere kumu
3 cm silis kumu ve acuaclay karışık
Eğer becerebilirseniz, (eskiden yaptığımız gibi cocopeat yoktu ozamanlar yerine, dere veya göl kenarlarından bulduğumuz çamuru kullanırdık bitkiler için iyi olurdu ) çamur kullanın. Ama nitrit üretme tehlikesi olur.
Saygılarımla,
Fermante sistem hakkında
Çok teşekkürler Onur bey, Arda bey'in sayesinde ben de cevabımı almış oldum. Bu arada Arda bey'den de özür diliyorum, onun açmış olduğu konuda, ben de araya girmiş oldum.
Çok teşekkürler Onur bey, Arda bey'in sayesinde ben de cevabımı almış oldum. Bu arada Arda bey'den de özür diliyorum, onun açmış olduğu konuda, ben de araya girmiş oldum.
Fermante sistem hakkında
Onur bey,
Onur bey,
Hazır sizi online yakalamişken affınıza sığınarak konu harici bir soru soracağım.
Benim bitkilerim rotala, gül, çınar eledoa. limonphilla, bacoba,ludviga rosanervig.
Bacoba haricindekilerde, eledoa da dahil olmak üzere, yaprakların gövdeyle birleştikleri yerden kökler çıkmaya başladı. Yosun değil, iyice inceledim ve uzayıp kuma giriyorlar. Bu iyi birşeymidir ? Yoksa tabandan besin alamıyorlar mı demektir ?
Tabanda ilk katmanda torf var, o yüzden taban gübresi kullanmıyorum, ama sıvı gübre veriyorum.
Saygılarımla,
Fermante sistem hakkında
Onur bey,
Onur bey,
Söyledikleriniz doğru, fotosentez olmazsa bitkiler besinleri parçalayamıyacağı için öleceklerdir. Ancak ben bunları,
"Eğer bahsettiğiniz bu ise kabarcık gözlemlemenin sadece görsel bir şov olduğunu, bitkiler açısından herhangi bir şeyin varlığı veya yokluğunu belirtmediğini açıklamalıyım."
diye yazdığınız için söylemiştim, başka bir amacım yoktu.
Saygılarımla,
Fermante sistem hakkında
Arda bey,
Arda bey,
Üç haftada fotosentezi mutlaka gözlemlerdiniz. Murat Kartal ve Fatih Çelik'in de söylediği gibi sorun büyük bir ihtimalle yetersiz işıklandırmadan kaynaklanıyor olabilir.
Sayın Onur bey, o kabarcıklar sadece görsel bir şov değil aynı zamanda, sizin de belirttiğiniz gibi, bitki yapark hücrelerinde oluşan göremediğimiz fotosentez olayının dışa vurumu olan, bizleride heyecanlandıran bir olaydır. O damlacıklar fotosentez olayından sonra ortaya çıkan oksijendir. Bu damlacıkları gördüğümüz zaman bitkimizin fotosentez yaptığını anlıyoruz.
Ortaokul ve lise yıllarında, fotosentez deneyi olarak, normal saksı bitkilerini güneş altında tutarak, yapraklarından bir tanesini tabak içinde az bir suya koyarak, kabarcık çıkmasını izler ve fotosentez oluşuyor derdik.
Hepinize Saygılarımla,
7.4 ph uygunmudur?
Sayın Ahmet bey,
Yaklaşık 20 gün önce ben de, bitkili akvaryum kurdum. Çokca sitelerden öğrendiğim kadarıyla, az olarak da eskiden yaptığım usülle, akvaryum bir iki balık konacak hale geldi ve bitkilerin gelişimi şu an için çok iyi.
Yazdığınız kadarıyla taban malzemeniz pek iyi değil, daha doğrusu, bitki ağırlıklı az balıklı akvaryum için uygun değil. Benim tabanım şöyle;
En altta, tül içinde 2 cm cocopeat, hertürlü büyük süpermarkette bitki kısmında bulunuyor.
Onun üstünde, 3 cm dere kumu, hertürlü inşaatta sıva kumu olarak bulunuyor.
Onun üstünde 2 cm aquaclay (olmasa da olur)
En üstte, önde 3 cm arkada 5 cm quartz kum, havuzcularda 25 kg'ı 9 ytl.
Ben de dinlenmiş çeşme suyu kullanıyorum, 20 gündür pH = 7,50 sabit, kH = 8 derece sabit, çeşme suyu olduğu için bunları düşüremiyorum. Akvaryumda şu anda 4 ad. aymonieri ve 2 ad. cüce vatoz var, hepsi sağlıklı, bunların yanına üç - beş tane canlı doğuran koyacağım. 7,5 pH 'ın etkisi olacağını düşünmüyorum.
Saygılarımla,
Bahçe torfu kullanmak
Sayın Batuhan BAYRAM,
Sayın Batuhan BAYRAM,
İlginiz ve cevabınız için teşekkür ederim.
Evet sizinde belirttiğiniz gibi, nitrat ve fosfat fazla olduğu ve kafamı kurcaladığı için bu başlığı açmıştım. Aslında hem tecrübesiz hemde tecrübeli sayılırım. 1977 ve 1985 seneleri arasında İTÜ de okurken bu işe Gülhane Parkı'nda akvaryum bölümünde yarım gün çalışarak başladım, sonra bir akrabamızın kıraathanesindeki 150 X 60 X 60 ebatlarında 3 tane akvaryum ve kendi yaptığım daha küçük boyutlarda 5 adet üretim ve karantina tanklarıyla, evde Betta, Guromi ve Melek üreterek devam ettim. 1985 senesinde okul bitip İzmir'e dönünce bir müddet akvaryum yapmadım. 1995 yılında, ortaboy bir akvaryumla tekrar akvaryuma geri döndüm ama hem karımın dırdırı hem de işler yüzünden onu bir arkadaşa vermek zorunda kaldım. Şimdi ise Mayıs 2008 de emekli oluyorum ve bitkili akvaryuma dönüyorum. Neyse tanışma faslı uzun sürdü konuya gelelim.
Eskiden derelerimiz temizdi, derelerden topladığımız güzel topraklarla akvaryum tabanına yatak yapardık ,üstüne de dere kumu koyup bitkileri dikip, 1,5 - 2 ay kadar filtresiz akvaryumun oturmasını beklerdik. Şimdiki gibi Ehaymlar falan yoktu, hava motoruna bağlı cam borularla üstten akıtmalı filtrelerle iş görürdük. Akvaryum iyi oturduysa eğer, cam gibi olurdu, ama aradan bunca sene geçince ve internet çıkınca, genç arkadaşlar bu işi çok iyi ve kuralına göre yapar oldular, sizlerden ve onlardan öğreneceğim çok şeyler olduğunu düşündüğüm için, bitki toprağını sordum, ama hemen hemen herkes olmayacağını söyledi ve ben de, tabana yastık olarak yaklaşık 1-2 cm kalınlığında file içinde cocopeat kullanacağım, üstüne aquaclay ile karışık sarı bayaz kuvars kumu ( 7-10 cm) koyup bitkileri dikeceğim. Biraz fazla bitki dikmek istiyorum. Benim tahminime göre ( arada not, yeni heves birde dış motor aldım), karbonsuz dış motor çalıştırma ve az yem ve gübra takviyesi ile 1-2 ay içerisinde balık koyacak hale gelirim. Şimdilik Co2 düşünmüyorum, gerekirse koyarım ( siz ne dersiniz), eskiden madensuyu dökerdik, hala dökülüyormuş. Belki öyle yaparım. Isıtıcı kullanacağım.
Benim bu yazımı sıkılmadan okuduğunuz için teşekkür ederim, eğer bir kusurum olduysa ihtiyarlığıma verin ve beni uyarın.
Saygılarımla, Aydın BALCI.
Bahçe torfu kullanmak
Arkadaşlar ben bu foruma yeni üye oldum, ama uzun zamandır forumdan yararlanıyordum. Ancak bir sorunum oluştu ve yardımlarınızı bekliyorum. Yeni bir bitki akvaryumu yapıyorum, 120 litrelik cama cam bir akvaryum yaptım. Zemin malzemesi olarak; en alta bahçe torfu, üstüne aquaclay ile karışık kuvarz kumu koyacağım. Buraya kadar tamam ama, kafamı kurcalayan veöğrenmek istediğim şu? Bu bahçe torfu , çiçekçilerden alınan torf vr torbanın üstünde yazanlar ise:
Arkadaşlar ben bu foruma yeni üye oldum, ama uzun zamandır forumdan yararlanıyordum. Ancak bir sorunum oluştu ve yardımlarınızı bekliyorum. Yeni bir bitki akvaryumu yapıyorum, 120 litrelik cama cam bir akvaryum yaptım. Zemin malzemesi olarak; en alta bahçe torfu, üstüne aquaclay ile karışık kuvarz kumu koyacağım. Buraya kadar tamam ama, kafamı kurcalayan veöğrenmek istediğim şu? Bu bahçe torfu , çiçekçilerden alınan torf vr torbanın üstünde yazanlar ise:
% 65 torf
%25 dal ve kök
%10 organik madde
200-500mg/Lt N (azot)
200-500mg/Lt Fosfat (P2O2)
Bunu kullanmam sakıncalımıdır ve sakıncaları nedendir.
Saygılarımla...
kuartz kum litre/kg çevirme
Kum için ortalama değer: 1 litre kum=1,7 - 1,8 kg dır. Yani 10 litre kum yaklaşık 17 - 18 kg dır.
Kum için ortalama değer: 1 litre kum=1,7 - 1,8 kg dır. Yani 10 litre kum yaklaşık 17 - 18 kg dır.
KUM
Eğer silis veya kuvarz kumu ise; havuz filtre malzemeleri satan veya yüzme havuzu kuran firmalardan 25 kg'ı kdv dahil 9 ytl (eski para ile 9 milyon tl) den alabilirsiniz. Boşuna akvaryumculara 25 - 30 ytl vermeyin.
Eğer silis veya kuvarz kumu ise; havuz filtre malzemeleri satan veya yüzme havuzu kuran firmalardan 25 kg'ı kdv dahil 9 ytl (eski para ile 9 milyon tl) den alabilirsiniz. Boşuna akvaryumculara 25 - 30 ytl vermeyin.
Saygılarımla...
SON MESAJLAR
- Geophagus Tapajos MurathanM, 00:40
Güney Amerikan Cichlidleri Tanıtımı - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Zaid, 23:42
Akvaryum Bilimi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi Zaid, 23:35
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi yyiImaz, 23:33
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 23:17
Omurgasızlar - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 22:50
Omurgasızlar - Yeni Akvaryumda Taban Çatlağı nurtensultan, 22:33
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Kuyruk / Yüzgeç Erimesi Var Mı? Altonn, 22:11
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 00:30
- Bitki Çeşitleri emreemin 00:30
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 00:30
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 00:30
- Hobiciden Kaliteli Bitkiler( Takasa Açık) sakal34 00:05
- Cryptocoryne Wendtii Flamingo sakal34 00:05
- Anubias emregungor 23:49
- Christmass Moss emregungor 23:49
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 23:19
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 23:19
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 22:52
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 22:49
- Bitki Armatürü SeaWorld 22:49
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 22:49
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 22:44
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 22:23
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
KULLANICILAR
- 75 Online Kullanıcı, 42 Üye
Online Kullanıcılar
Enestr,
SeaWorld,
Malawi market,
0rnn,
Cyber_Scout,
Maverickse,
Kuduoglu,
Sungurr,
osmandbnl,
poysub,
sina cen,
Emraharas,
Ehtiyar,
MiSoSiKiaN,
Umutoty,
Mirt,
yeekim,
pusathan01,
Tata,
EmiirKaan,
Joec,
Mustafa Uzlu,
Altonn,
TuRKeR,
Goldfish2000,
gattar5050,
Tustwis,
AtaDemircii,
omerkaya40,
ternapi,
Hüseyin Saka,
Levent balık,
Mehmet yunus,
MurathanM,
hkahraman,
Osmand,
Jotunheim,
√olkaπ,
sakal34,
onur228,
Shortbuff,
nurtensultan,
eackgzz,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
