ÖZELLİKLER

Kullanıcı Adı:
fishhyy
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
824
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
12 Mayıs 2025 19:11
Son Ziyaret:
19 Haziran 2026 13:55
Toplam Mesaj:
987 [2.42 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
100 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
2

BİLGİLER

Ad Soyad:
keepingfishys
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Kocaeli
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:

İMZA

Neolamprologus multifasciatus 37 L Neocaridina davidi (mavi melek karides) 5 L

SON 10 MESAJI

Dizayn Önerisi
Merhaba öncelikle söyleyeceklerimin profesyonel bir tarafı yok sadece öznel düşüncelerim.
Ben olsam sağ üst köşedeki beyaz bitki kökleri her neyden kaynaklanıyorsa o bitkiyi çıkarmakla başlardım. Akvaryumunuzun dağınık gözükmesinin asıl sebepleriyse düzensiz bakım ve bitkilerin yaprak şekilleri. Tek başınayken bile dağınık gözükebilen büyük ve seyrek yapraklı türleri bocalamak karışık görüntüyü kaçınılmaz kılar. Ben olsam kayaların ortasındakini tutar sağda kalan saz hariç hepsini çıkarırdım. Sazlar da tüm arka planda bakılmak isteniyorsa el yardımıyla düzenli taranıp tüm yüzeyde kıvrılmadan budanmalı. Ama hem arka planı ful saz yapmak hem de farklı tür bitkileri ön plana almak yine karışıklığa sebep olabilir, bu yüzden çizdiğim örnek resimde sazları tüm arkaya değil kayaların arkasına sık sık belirli alan içerisine yerleştirdim. Sol camı kapatacak şekilde de ince bitkiyi yerleştirdim ama ön cama yakın tarafa zemin bitkileri için alan bıraktım ki elimizden geldiğince 3 boyut kazandırıp akvaryumu sıkışık göstermeyelim.

Toplam 4 tür bitki çizdim dağınık görünümün azalması için o yüzden resimdekilere en yakın görüntüdeki bitkilerinizi tutabilir kalanını çıkarabilirsiniz. Kombinasyona salvinia gibi kısa köklü su üstü bitkileri de eklenebilir. Bakım olarak boynu eğilen yüzeye ulaşan tüm sazları yüzey seviyesinde budarsanız düzenli görüntüyü daha kolay elde edersiniz.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/259737/140620261814491.jpg[/IMG][EDIT]fishhyy,2026-06-14 18:39:19[/EDIT]
Kabukçul Akvaryumum Neolamprologus Multifasciatus
14 HAZIRAN 2026
Yeni güncelleme [:)]
Akvaryumu birkaç hafta önce sazlarin pençesinden kurtarip temizlemiştim. Salyangozlardan da. Öldü sandigim katil salyangozlarim bitki köklerinin arasinda uyurken buldum[:D] ilk birkac gun duru temiz kumda gördüm sonra yine kayiplara karistilar [:'(]
Ama bunlari soylemek icin gelmedim sadece, yine bir müjdem var. 2. Batın yavrularimi aldim[:)] o kadar küçükler ki ne gözleri ne şekilleri var ortada. Sadece hareketlerinden kontrollü olduğu belli kum tanecikleri... birkac gün sonra anlariz dogru mu degil mi. Bu sirada 3 4 gündür 3 aylik yavrularimi goremiyordum. Su ekledim ondan etkilenip öldüler zannetim ama meğer anne kovaliyormuş kabuklarin icine. 9 tanelerdi 4 tane kaldi elimde 1. Batın yavrularimdan. Diğer 5 i sahiplendirildi bile. Büyük yavrularin cinsiyeti de kesin belli oldu dişi erkek. Hep birlikte takiliyorlardi. Çift ergen yavru olarak onlar da sahiplendirildi. Sahiplendirmek zorundaydim çünkü damizliklarim rahat vermiyordu. Akvaryumum küçük, ancak kendileri ve birkac kum tanesi boy bebelerine yetecek kadar alan var. Bu türü besleyecekler de koloni davranisi gormek istiyorlarsa bu hacim yetersiz kalacaktir en az 70 80 litre derim maalesef. Ama bu hacim de balıkların cüssesine göre gayet yeterli sadece fazla sayida bakilamiyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/259737/140620260135391.jpg[/IMG]
Canlı yem guncellemesi
Ben artemia yumurtasi almayi ufak bi sinir krizine girdigimden beri biraktim. Ayiklamasi tam bir eziyet. Onun yerine mikrokurt kültürü almiştim. Kültürü satan kisinin tarifine göre hazirladim pek tutmadi. Zar zor tane tane toplayip gemini nin önerdiği tarifi hazirlayip uzerine koydum. 1 hafta sonra fokur fokur bir kültürle karsilastim. Bu tarifi yarari dokunur diye yakinda konu olarak paylasacagim. Mikrokurt yaninda da donmuş artemia krill mamasindan kullaniyorum bu arada. Simdilik gelismeler bu kadar. Yakinda yavrularin guzel haberleriyle gelirim umarim. Herkese iyi hobiler [:3]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/259737/140620260136201.jpg[/IMG]
Neolamprologus Multifasciatus
Maşallah diyeyim nazarım değmesin, imrendim.[:nazar:]
Ben 37litrede 1 çift bakıyorum 5 aylık 2 de yavru vardı çift sürekli vuruyordu yavrulara sahiplendirmek zorunda kaldım. Keşke böyle uzunlamasına bi akvaryumum olsaydı da barış içinde balıklarımdan koloni davranışı görebilseydim :(
Kabukçul Akvaryumum Neolamprologus Multifasciatus
[QUOTE=Saviron]

Hocam, canlıları nereden temin ettiniz?[/QUOTE]
Özel mesaj gönderin bana. İlanımda numaram da mevcut
Kabukçul Akvaryumum Neolamprologus Multifasciatus
[QUOTE=Tortuga7]Elinize sağlık çok güzel görünüyor benim aklımda bu türü beslemek hep vardı sizde gördükten sonra tam olarak kesinleştirdim 30x30 küp bir kurulumum var o akvaryumum için temin edeceğim bir çift sadece sormak isterim kabukları nerden temin ettiniz acaba ?[/QUOTE]
Merhaba çok teşekkürler. 27 litre 1 çift için küçük gelmez ama geniş de gelmez. Yavruladıkça sahiplendirerek çözersiniz. Kabukları forumdaki inci kefali yani burcu ablam hediye etti, sonra bir deniz kabuğu satıcısından yetişkin erkekler için uygun boyda 10 kabuk satın aldım yavruları satatken yanında ihtiyacı olan olur diye. Size de uyguna verebilirim. Ancak elimdeki fazla kabukların hepsi iri, yani sadece erkek için 1 ya da 2 tane kullanmanız iyi olur.
Kabukçul Akvaryumum Neolamprologus Multifasciatus
28 Nisan sali
Akvaryum düzeni

Bugün birkaç haftadır su değişimi, dip çekimi, bitki düzeni vs yapmadığım için kolları sıvadım. 6 7 litre su değiştirdim. Sazları budayıp köklerden seyrelttim. Dip çekimi yaptim. Büyük gözenekli kayayi yer kapladiği icin cikardim. Yaninda yeni eklediğim birkac iri kabugu da çıkardım. İri kabuklardan 1 tane biraktim onu da damizlik erkek severek kullaniyor. Eskiden akvaryumdaki kabuklar ona küçük geldiğinden kayanin altina mağara yapmıştı. Çökme riski olduğundan kaldirinca küçük kabuklarda zorlandi. Ben de deniz kabuğu satan bir yerden 10 tane yetişkin erkeklerin kullanmak isteyecegi hafif iri kabuk almiştim, onlardan koymuştum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/259737/290420260135021.jpg[/IMG]
Beslenme
Zet akvaryumdan temin ettiğim dondurulmuş artemia yı şırıngayla püskürterek veriyorum. İrili ufaklı parçalar hem yetişkinleri hem yavruları güzelce besliyor. Yanında granüllerden de veriyorum. 1 gün granül 1 gün donmuş yem. Şu an mikrokurtlarim de çoğaldı, kovanin duvarlarindalar. Ama biraz daha çoğalsınlar öyle kullanacağım. Gercekten cok kötü kokuyor bu mikrokurt kovalari.

Canlılar
3 tane katil salyangoz ramshornlari avlamalari için eklendi. Salvinia natans ve su mercimegi koydum cesitlilik olsun maksat. 2. Batın yavrular şu an 40 günlük sayilirlar. 9 kadar sayiyorum. Büyüdüler. Zet akvaryumdan artemia süzgeci almistim denediğim zaman artemialarim cıkmamıştı şansima ama yine deneyecegim. 1. Batın yavrularsa baya büyüdüler. Aradaki sineklik teli kaldirdim. Erkek yine darlamaya başladi. 1 tanesi erkeğe yan yatıp titriyor yani hakimiyeti kabul ediyor. Diğeri ise böyle bir şey yapmayıp üstüne erkek arkasını döndüğü an hamle yapiyor. Bu davranışlarını cinsiyetle ilişkilendiriyorum. Teslimiyetçi dişi, direnişçi erkek olarak yorumladim. Şu ana kadar canli kaybetmedik. İnşallah da kaybetmeyiz. Nazar boncugu birakmayi unutmayin[:)][:nazar:]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/259737/290420260136011.jpg[/IMG]
Kabukçul Akvaryumum Neolamprologus Multifasciatus
[QUOTE=akvaristsaglam]Güncelleme gelecek mi[:?] benimde bu tür bir kurulum fikrim var çeşme suyuna güvenmeli miyim emin değilim[/QUOTE] merhaba evet az önce akvaryumun bakımını yaptim şimdi yaziyorum. Çeşme suyunuzun değerlerini internetten bulabilirsiniz il adı su analiz raporu diye aratarak ancak her ilin raporu çıkmıyormuş. Edineceğiniz baliklar yerli üretimse alacaginiz yerin ph ina yakinsa sorun yaşamazsiniz. Ben de kara kara nasıl ph ı 8 üstüne çıkaracağım diye düşünüyordum ama aldiğim kişi yoo benim musluk suyum 7.5 gayet iyi ürüyorlar yaşıyorlar dedi ben de guvenerek aldim benim de ph im 7.5 7.7 arasi baliklar üredi.
Bu Kabuklar Neolamprologus Similis İçin Uygun Mu
Merhaba ben de multifasciatus bakıyorum, kendi deneyimlerime göre dişiler ve yavrular rahatlıkla kullanır. Ama yetişkin erkekler sığmayabilir. Benim damızlık sığmadığı için şöyle kabuklar almıştımn10 tane, şimdi severek kullanıyor büyük erkek. İsterseniz birkaç tane uyguna verırım size
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/259737/280420262148581.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/259737/280420262150161.jpg[/IMG][EDIT]fishhyy,2026-04-28 21:50:20[/EDIT]
Kabukçul Akvaryumum Neolamprologus Multifasciatus
[QUOTE=SaRCoPhiLiuS]

Vazgeçme yok yahu, ilan yavrularının ilanı. Yavrulardan gelme çiftleri satıp, ekonomisine, hobisine yol verecek. Vazgeçme göremedim ben? [/QUOTE]
O şahıs hep saldırı peşinde bana karşı. Siz takmayın onu. Farkettiyseniz yanıt dahi vermiyorum ısrarla yazmaya devam ediyor.
Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl?
[QUOTE=pianoƒish]

Nerite alacak gibiyim yazdığınız için dedim. Normal nerite yerine boynuzlu olanı alın. Normal olanları fazla büyük nano tanklar için. [:)][/QUOTE]
Ben akvaryum ortamında uğraşsak da üretemediğimiz canlıların doğadan toplanılıp akvaryumlarda ölümünü beklemeye karşıyım. Nerite salyangozları acı suda ürer. Hobici üretemiyorsa ve doğadan toplanılanları satın almaya devam ediyorsa nesillerinin tükenmesi yakındır

SON MESAJLAR

GÜNCEL 100 TANITIM

SON İLANLAR

FORUM İSTATİSTİKLERİ

  • 3,797,668 Mesaj
  • 408,613 Konu
  • 91 Forum
  • 145,128 Forum Üyesi
  • 1,466 Özel Forum Üyesi
  • 29 Kıdemli Akvarist
  • 1,941 Dün Giriş Yapan Üye

Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.