ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Balik76
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
0
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
05 Ekim 2024 14:41
Son Ziyaret:
11 Mayıs 2026 22:56
Toplam Mesaj:
5 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Yağız D.
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Bursa
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Yeni başlayan
SON 5 MESAJI
Aquario Neo Plants Tab Karides İçin Uygun Mu?
Aqurio Neo Plants Tab taban gübresini kullanmayı planlıyorum. Karides bulunan tankımda kullanmamda sorun olur mu? Makro element gübresi, içinde bakır falan yok. Yine de sorun olur mu merak ediyorum.
Aqurio Neo Plants Tab taban gübresini kullanmayı planlıyorum. Karides bulunan tankımda kullanmamda sorun olur mu? Makro element gübresi, içinde bakır falan yok. Yine de sorun olur mu merak ediyorum.
-konu Kaldırıldı-
[EDIT]Balik76,2025-01-30 15:02:47[/EDIT]
[EDIT]Balik76,2025-01-30 15:02:47[/EDIT]
Bu İki Şelale Filtreden Hangisi Daha İyidir?
Pipo filtreden hem hacim kaplaması hem de su içinde doğal durmaması sebebiyle vazgeçtim. Uygun fiyatlı bir şelaleden devam edeceğim. Net 50 litre olan bir akvaryumum var. Bu filtrelerden hangisi daha iyidir? Debisi çok gelir mi? Aynı fiyat bandında başka önerileriniz varsa yazarsanız memnun olurum. Daha filtre malzemeleri alınacağından uygun fiyatlı tutmaya çalışıyorum.
https://www.ozelyem.com/sobo-wp-638h-akvayum-slim-selale-filtre-7w-500-lt
https://www.ozelyem.com/dophin-h200-aski-selale-filtre-250-lh[EDIT]Balik76,2024-11-10 20:35:06[/EDIT]
Pipo filtreden hem hacim kaplaması hem de su içinde doğal durmaması sebebiyle vazgeçtim. Uygun fiyatlı bir şelaleden devam edeceğim. Net 50 litre olan bir akvaryumum var. Bu filtrelerden hangisi daha iyidir? Debisi çok gelir mi? Aynı fiyat bandında başka önerileriniz varsa yazarsanız memnun olurum. Daha filtre malzemeleri alınacağından uygun fiyatlı tutmaya çalışıyorum.
https://www.ozelyem.com/sobo-wp-638h-akvayum-slim-selale-filtre-7w-500-lt
https://www.ozelyem.com/dophin-h200-aski-selale-filtre-250-lh[EDIT]Balik76,2024-11-10 20:35:06[/EDIT]
Akvaryum Hobisine Yeni Başladım, Sorularım Var
[QUOTE=xellence07]
İLK once 50 litre başlangıc için iyi bir jacim
1-sorunuza cevap veremeyeceğim fikir vericem daha cok anladınız işte 2.el ilanlardan bakabilirsiniz akvaryum alırkende daha cok kac yıl kullanıldını ve akvaryumda hastalık olup olmadığını sorun alırkende tam doldurup testini yapın ve cizik kılcaz cizik varsa dahi almayın
2-japon balıklarının boyu onemli eğer 50 lt yeterli deyilse ozm her 400lt ye bir japon atalım [:lol:] bence gayet yeterli lepistes turlerinede bakabilirsiniz yani 50 lt cok guzel balıklar besleyebilirsiniz de fakat onemli olan sayıyı aşmamaktır !
3-pipo guzel bir secenektir 5w sizin için cok bile olur fakat tek cıkışlıdan ziyade cift cıkışlı tercih edin hobiye yeni başladınız ve başka akvaryum bile kurabilirsiniz ozm işiniz acayip kolaylaştıracak dua bile edersiniz [:)))] model olarak ne kadar sesiz model almak isterseniz fiyat o kadar artıyor ama sesi azaltmak mumkun orneğin dolap içi ayakkapı kutusu gibi saklarsanız ses cidii olcude azalacaktır [:iyi:]
4-japon balıkları uremez merak etmeyin kavgada etmezler barışcıllardır ağzına sığmayacak birşey koymanız yeterli
5-ben 400 litre akvaryum kurunca bakteri kulturunu halletmesi için 1 buyuk 3 kucuk japon attım 3 adeti kediler balıkları yedi 1 adet xxl japon duruyor yani japonları suya alıştırıp atarsanız birşey olmaz fakat olme ihtimali cok duşuk yine vardır bundan dolayı size buyuk elma saylangozu oneririm buyuk boyda yada sıvı kullanabilirsiniz veya tanıdığınız varsa ondan bakteride alabilirsiniz petşhoptan almayın klesinlikle
6- %20-30 haftallıkk su deyişimi ve aylık filtre temizliği iyi olur bir sorun olmassa yıllığğa gerek yok ve su ısısına dikkat edin ekliceniz suyun balıkları akvaryuma atarkende ısı onemli
7- kum beyaz yerine siyah tercih edin ben hagen kullanıyorum siyah elmas gibi parlayanlar ve simsiyahtır öuazzam yıllık yıkayabilirsiniz aslında size kalmış dip cekimde cekmessiniz az birşey alabiilirsiniz belki normaldir o kum aralarında cok tortu olur buna dikkat edin
8-fiyat butceniz yeterli olabilir en pahalısı akvaryum olacaktır sonra filtre kum ve balıklar dır fiyat sıralamsı akvaryumu halledince gerisi yavaş yavaş halledersiniz nede olsa bu bir hobi iyi hobiler dilerim sizlere elimden geldiğince yardımcı olmak istedim yazım hatası olacaktır kusura bakmayın [:D][/QUOTE]
Teşekkür ederim yardımınız için. 2. el seçeneğini de kesinlikle değerlendireceğim diğer eşyalar yine bütçeye uygun ama akvaryumlar pahalı. Su sıcaklığı için de bir termometre alırım, ev yerden ısıtmalı zaten suyu dinlendirirken ılıyacaktır. Ayrıca akvaryumun altına camın zarar görmemesi veya akvaryumun kaymaması için bir koruyucu almalı mıyım yoksa çıplak kalsa da olur mu? Bir de ben bu akvaryumu nereye koyabilirim? Akvaryum boyutlarından biraz büyük sıradan 4 ayaklı bir sehpa sizce risk teşkil eder mi, ağırlığı taşıyabilir mi? En az 50-55 kg ağırlık olacak çünkü.
[QUOTE=Tkoc]&Merhabalar sarı siteden bursa diye arayarak petshopların ilanlarına bakabilirsiniz
&tetra türleri yeni başlayanlar için çok ideal neon,black,ember,kiraz,limon ve karides gibi eğer lepistes dşünürsen bana göre çok zor bakımı hiç sebeb yokken toplu ölümler ile karşılaşabilirsin hobiden soğutur.
&filtre için dophin sfp 34 motorlu pipo işini görür hemde sessiz.[/QUOTE]
Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Akvaryum için bir gezintiye çıkacağım, o sıra ilanları da elden inceler bakarım, uygun fiyatlılar var ama onlarda sorunlu mu değil mi beni biraz işkillendiriyor. Balık olarak sayı bakımından az büyüklük bakımından da orta boy bir şey istediğim için japon seçtim ama tetra ve lepistesleri de değerlendirebilirim.
[QUOTE=BETA.4]
1 adet japon olabilir eğer çok istiyorsanız ve çok iyi bir filtreniz varsa 2 adet olabilir
Camcılardan yaptırabilirsiniz
Temizlik olarak haftada bir dip çekimi, haftada bir %25 su değişimi
Fiyat olarak ucuza getirirseniz 1500 lira civarında birşey olur.
Geriye kalan sorularda pek bir tecrübem yok ama kum önerisi olarak hagen veya silis kum önerebilirim.[:)][/QUOTE]
Yardımınız için teşekkür ederim :) 50 litrenin 2 küçük tür japona yeterli olacağını düşünüyorum açıkçası. Japon balığı türleri arasında çok büyümeyen, böyle bir akvaryumda rahat edecek bir tür öneriniz var mıdır?
[QUOTE=MasterChief]
Merhaba, her cevabı ciddiye alıp araştırın, ancak araştırmanızla desteklenen cevapları doğru kabul edin.
1- Akvaryum imalatçılarından almak iyidir, kötü sürpriz yaşamazsınız.
[URL]https://youtu.be/3s2tISOb3eU?feature=shared[/URL]
Akvaryumu her camcı yapabilir fakat akvaryum imal etme tecrübesi olmayanlar sağlam yapamayabilirler.
Camın kalınlığı çok önemli. İnce camlı ve büyük hacimli akvaryumlarda camda bombe (esneme, şişme) olabiliyor.
[URL]https://www.akvaryum.com/kac_mm_cam_kullanilmali_makaler_21_978.asp[/URL]
40x35x35 yerine 50x40x40 olsa daha iyi, çünkü ne kadar büyük hacim o kadar az sorun demek. Özellikle acemiler için başlangıçta büyük hacim önerilir. Benim 50x50x50 akvaryumum vardı, küp şeklinde güzel bir akvaryumdu. Bir fotoğrafını paylaşıyorum fikir vermesi için.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231847/250820221135581.jpg[/IMG]
2- Litreye göre balık araştırmak yerine, beslemek istediğiniz balığa göre akvaryum yaptırmak daha doğru. 50x40x40 bir akvaryumda istediğiniz japonları gönül rahatlığıyla besleyebilirsiniz.
[URL]https://www.akvaryum.com/hangi_baligi_beslemeliyim_makaler_21_1673.asp[/URL]
3- Pipo filtre iyidir, biyolojik filtreleme yapar fakat mekanik filtreleme yapmaz, atıklar dipte kalmaya devam eder. Dip çekimleri yapmayı aksatmamalısınız. Kendinden motorlu pipo filtre öneririm. (Dophin SFP 34)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231847/140320221529321.jpg[/IMG]
Japon besleyecekseniz, balıkları yormayacak bir ilave filtre almanızı öneririm, örneğin şelale filtre.
[URL]https://youtu.be/7VzvWieT2WM?feature=shared[/URL]
4- Üreme balığa göre değişir, canlıdoğuranlar ve bazı ciklet türleri sık üreyebilirken, japonlar sık üremez. Bazı türlerde birden fazla erkek balık olsa kavgalar olur(örnek melek balılları, bazıları barışçıldır (örnek japonlar). Balıkların üremesinden çok hayatta ve sağlıklı kalmalarına odaklanın.
[URL]https://www.akvaryum.com/balik_uyum_tablosu_makaler_21_1011.asp[/URL]
5- Bakteri kültürü ürünü ve bakteri besini ürünü alırsanız, bu ürünleri kullandıktan sonra balık ekleyebilirsiniz. (Bunlar farklı ürünlerdir, bu sitenin rehber bölümünde ürünler hakkında bilgi bulabilirsiniz.) Kendiliğinden (yemleme ve öncü canlı atarak) oluşması aylar alır.
[URL]https://www.akvaryum.com/akvaryum_ve_su_kimyasi_makaler_21_183.asp[/URL]
6- Pipo filtre süngerini haftalık ya da 15 günlük periyotla akvaryum suyunda yıkayabilirsiniz. Haftalık %20-25 arası su değişimi başlarda çok gerekli, zamanla (1 yıl sonra) dip çekiminden vaz geçebilir, su değişimini daha uzun aralıklarla yapabilirsiniz. Yosun olmadıkça dekor temizlemeye gerek yok.
[URL]https://www.akvaryum.com/yeni_tank_sendromu_ve_azot_dongusu_makaler_21_5823.asp[/URL]
7- Kum, kurulumdan sonra değiştirilmez, sadece akıllı bitki toprağının belirli bir ömrü vardır.
Kum derin olsa daha iyidir, nitrat tüketen bakteriler oksijensiz ortamda yani kumun derinlerinde olur. Ön taraflarda 5 cm, arka taraflarda 8 cm derinlikte kum olabilir. Kum tanelerinin boyutunu 1 veya 2 mm öneririm.
[URL]https://www.alsancakpetshop.com/magaza/akvaryum-ve-balik-ekipmanlari/akvaryum-dekor-malzemeleri/reeflowers-iceland-black-sand-10-kg-1-2-mm-hagen-kum-10-kg/[/URL]
Dip çekiminde kum çekilmez.
Su değişiminde kum hareket ettirilmez.
Kumda amonyak birikir, karıştırırsanız amonyak patlaması yaşanabilir.
8- Fiyat şehre göre veya sıfır-ikinci el olmasına göre değişir. Akvaryumu vrya diğer her şeyi ikinci el de bulabilirsiniz, balıkları hobicilerden alabilirsiniz. Bu forumun ilanlar kusmına bakabilirsiniz. Sahibinden, dolap ve letgo platformlarına bakabilirsiniz. Her şeyi önceden fiyat alarak araştırıp, bütçenize göre kurulum yaparsınız.
Hayırlı olsun şimdiden.
[/QUOTE]
Öncelikle çok teşekkür ederim. Akvaryum boyutunu daha da büyütmek isterdim ama zaten 30 litre düşüncelerinden bu boyutlara geldim. Açıkçası koyacak yer seçeneğimde kısıtlı olduğundan en fazla 40x40x40'a yükselebilirim. Filtre olarak biraz bütçemi aşsa da öneriniz hoşuma gitti. Salona koyulacağı için sessiz çalışması önemli.
Sorularıma gelecek olursak da:
Akvaryum için bir kapak veya buhar camı gerekir mi? Balıkların atlama riski var mı? Yoksa havalandırmayı biraz engelleyeceğinden gereksiz mi? [B]2 japonun yanına 1 tane cüce vatoz koymak[/B] akvaryuma fazla gelir mi ve japonlar atılan her yemi yediği için cüce vatozun aç kalma riski var mı? Ayrıca japonlar serin sularda yaşadığı için ısıtıcı koymayı planlamıyorum ama cüce vatozlar biraz daha sıcak sularda yaşıyorlar. Ev soğuk olmaz ama yine de sorun yaratır mı? Ayrıca bu vatozun bakımı zor mu? Hem hoşuma gittiğimden hem de cam temizliğinde işe yarayacağından bir tane almak istiyorum. Ayrıca japon erkekler arasında kavga yaşanıyorsa alırken cinsiyet ayrımı yapmam gerekir mi?[EDIT]Balik76,2024-10-05 20:49:16[/EDIT]
[QUOTE=xellence07]
İLK once 50 litre başlangıc için iyi bir jacim
1-sorunuza cevap veremeyeceğim fikir vericem daha cok anladınız işte 2.el ilanlardan bakabilirsiniz akvaryum alırkende daha cok kac yıl kullanıldını ve akvaryumda hastalık olup olmadığını sorun alırkende tam doldurup testini yapın ve cizik kılcaz cizik varsa dahi almayın
2-japon balıklarının boyu onemli eğer 50 lt yeterli deyilse ozm her 400lt ye bir japon atalım [:lol:] bence gayet yeterli lepistes turlerinede bakabilirsiniz yani 50 lt cok guzel balıklar besleyebilirsiniz de fakat onemli olan sayıyı aşmamaktır !
3-pipo guzel bir secenektir 5w sizin için cok bile olur fakat tek cıkışlıdan ziyade cift cıkışlı tercih edin hobiye yeni başladınız ve başka akvaryum bile kurabilirsiniz ozm işiniz acayip kolaylaştıracak dua bile edersiniz [:)))] model olarak ne kadar sesiz model almak isterseniz fiyat o kadar artıyor ama sesi azaltmak mumkun orneğin dolap içi ayakkapı kutusu gibi saklarsanız ses cidii olcude azalacaktır [:iyi:]
4-japon balıkları uremez merak etmeyin kavgada etmezler barışcıllardır ağzına sığmayacak birşey koymanız yeterli
5-ben 400 litre akvaryum kurunca bakteri kulturunu halletmesi için 1 buyuk 3 kucuk japon attım 3 adeti kediler balıkları yedi 1 adet xxl japon duruyor yani japonları suya alıştırıp atarsanız birşey olmaz fakat olme ihtimali cok duşuk yine vardır bundan dolayı size buyuk elma saylangozu oneririm buyuk boyda yada sıvı kullanabilirsiniz veya tanıdığınız varsa ondan bakteride alabilirsiniz petşhoptan almayın klesinlikle
6- %20-30 haftallıkk su deyişimi ve aylık filtre temizliği iyi olur bir sorun olmassa yıllığğa gerek yok ve su ısısına dikkat edin ekliceniz suyun balıkları akvaryuma atarkende ısı onemli
7- kum beyaz yerine siyah tercih edin ben hagen kullanıyorum siyah elmas gibi parlayanlar ve simsiyahtır öuazzam yıllık yıkayabilirsiniz aslında size kalmış dip cekimde cekmessiniz az birşey alabiilirsiniz belki normaldir o kum aralarında cok tortu olur buna dikkat edin
8-fiyat butceniz yeterli olabilir en pahalısı akvaryum olacaktır sonra filtre kum ve balıklar dır fiyat sıralamsı akvaryumu halledince gerisi yavaş yavaş halledersiniz nede olsa bu bir hobi iyi hobiler dilerim sizlere elimden geldiğince yardımcı olmak istedim yazım hatası olacaktır kusura bakmayın [:D][/QUOTE]
Teşekkür ederim yardımınız için. 2. el seçeneğini de kesinlikle değerlendireceğim diğer eşyalar yine bütçeye uygun ama akvaryumlar pahalı. Su sıcaklığı için de bir termometre alırım, ev yerden ısıtmalı zaten suyu dinlendirirken ılıyacaktır. Ayrıca akvaryumun altına camın zarar görmemesi veya akvaryumun kaymaması için bir koruyucu almalı mıyım yoksa çıplak kalsa da olur mu? Bir de ben bu akvaryumu nereye koyabilirim? Akvaryum boyutlarından biraz büyük sıradan 4 ayaklı bir sehpa sizce risk teşkil eder mi, ağırlığı taşıyabilir mi? En az 50-55 kg ağırlık olacak çünkü.
[QUOTE=Tkoc]&Merhabalar sarı siteden bursa diye arayarak petshopların ilanlarına bakabilirsiniz
&tetra türleri yeni başlayanlar için çok ideal neon,black,ember,kiraz,limon ve karides gibi eğer lepistes dşünürsen bana göre çok zor bakımı hiç sebeb yokken toplu ölümler ile karşılaşabilirsin hobiden soğutur.
&filtre için dophin sfp 34 motorlu pipo işini görür hemde sessiz.[/QUOTE]
Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Akvaryum için bir gezintiye çıkacağım, o sıra ilanları da elden inceler bakarım, uygun fiyatlılar var ama onlarda sorunlu mu değil mi beni biraz işkillendiriyor. Balık olarak sayı bakımından az büyüklük bakımından da orta boy bir şey istediğim için japon seçtim ama tetra ve lepistesleri de değerlendirebilirim.
[QUOTE=BETA.4]
1 adet japon olabilir eğer çok istiyorsanız ve çok iyi bir filtreniz varsa 2 adet olabilir
Camcılardan yaptırabilirsiniz
Temizlik olarak haftada bir dip çekimi, haftada bir %25 su değişimi
Fiyat olarak ucuza getirirseniz 1500 lira civarında birşey olur.
Geriye kalan sorularda pek bir tecrübem yok ama kum önerisi olarak hagen veya silis kum önerebilirim.[:)][/QUOTE]
Yardımınız için teşekkür ederim :) 50 litrenin 2 küçük tür japona yeterli olacağını düşünüyorum açıkçası. Japon balığı türleri arasında çok büyümeyen, böyle bir akvaryumda rahat edecek bir tür öneriniz var mıdır?
[QUOTE=MasterChief]
Merhaba, her cevabı ciddiye alıp araştırın, ancak araştırmanızla desteklenen cevapları doğru kabul edin.
1- Akvaryum imalatçılarından almak iyidir, kötü sürpriz yaşamazsınız.
[URL]https://youtu.be/3s2tISOb3eU?feature=shared[/URL]
Akvaryumu her camcı yapabilir fakat akvaryum imal etme tecrübesi olmayanlar sağlam yapamayabilirler.
Camın kalınlığı çok önemli. İnce camlı ve büyük hacimli akvaryumlarda camda bombe (esneme, şişme) olabiliyor.
[URL]https://www.akvaryum.com/kac_mm_cam_kullanilmali_makaler_21_978.asp[/URL]
40x35x35 yerine 50x40x40 olsa daha iyi, çünkü ne kadar büyük hacim o kadar az sorun demek. Özellikle acemiler için başlangıçta büyük hacim önerilir. Benim 50x50x50 akvaryumum vardı, küp şeklinde güzel bir akvaryumdu. Bir fotoğrafını paylaşıyorum fikir vermesi için.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231847/250820221135581.jpg[/IMG]
2- Litreye göre balık araştırmak yerine, beslemek istediğiniz balığa göre akvaryum yaptırmak daha doğru. 50x40x40 bir akvaryumda istediğiniz japonları gönül rahatlığıyla besleyebilirsiniz.
[URL]https://www.akvaryum.com/hangi_baligi_beslemeliyim_makaler_21_1673.asp[/URL]
3- Pipo filtre iyidir, biyolojik filtreleme yapar fakat mekanik filtreleme yapmaz, atıklar dipte kalmaya devam eder. Dip çekimleri yapmayı aksatmamalısınız. Kendinden motorlu pipo filtre öneririm. (Dophin SFP 34)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/231847/140320221529321.jpg[/IMG]
Japon besleyecekseniz, balıkları yormayacak bir ilave filtre almanızı öneririm, örneğin şelale filtre.
[URL]https://youtu.be/7VzvWieT2WM?feature=shared[/URL]
4- Üreme balığa göre değişir, canlıdoğuranlar ve bazı ciklet türleri sık üreyebilirken, japonlar sık üremez. Bazı türlerde birden fazla erkek balık olsa kavgalar olur(örnek melek balılları, bazıları barışçıldır (örnek japonlar). Balıkların üremesinden çok hayatta ve sağlıklı kalmalarına odaklanın.
[URL]https://www.akvaryum.com/balik_uyum_tablosu_makaler_21_1011.asp[/URL]
5- Bakteri kültürü ürünü ve bakteri besini ürünü alırsanız, bu ürünleri kullandıktan sonra balık ekleyebilirsiniz. (Bunlar farklı ürünlerdir, bu sitenin rehber bölümünde ürünler hakkında bilgi bulabilirsiniz.) Kendiliğinden (yemleme ve öncü canlı atarak) oluşması aylar alır.
[URL]https://www.akvaryum.com/akvaryum_ve_su_kimyasi_makaler_21_183.asp[/URL]
6- Pipo filtre süngerini haftalık ya da 15 günlük periyotla akvaryum suyunda yıkayabilirsiniz. Haftalık %20-25 arası su değişimi başlarda çok gerekli, zamanla (1 yıl sonra) dip çekiminden vaz geçebilir, su değişimini daha uzun aralıklarla yapabilirsiniz. Yosun olmadıkça dekor temizlemeye gerek yok.
[URL]https://www.akvaryum.com/yeni_tank_sendromu_ve_azot_dongusu_makaler_21_5823.asp[/URL]
7- Kum, kurulumdan sonra değiştirilmez, sadece akıllı bitki toprağının belirli bir ömrü vardır.
Kum derin olsa daha iyidir, nitrat tüketen bakteriler oksijensiz ortamda yani kumun derinlerinde olur. Ön taraflarda 5 cm, arka taraflarda 8 cm derinlikte kum olabilir. Kum tanelerinin boyutunu 1 veya 2 mm öneririm.
[URL]https://www.alsancakpetshop.com/magaza/akvaryum-ve-balik-ekipmanlari/akvaryum-dekor-malzemeleri/reeflowers-iceland-black-sand-10-kg-1-2-mm-hagen-kum-10-kg/[/URL]
Dip çekiminde kum çekilmez.
Su değişiminde kum hareket ettirilmez.
Kumda amonyak birikir, karıştırırsanız amonyak patlaması yaşanabilir.
8- Fiyat şehre göre veya sıfır-ikinci el olmasına göre değişir. Akvaryumu vrya diğer her şeyi ikinci el de bulabilirsiniz, balıkları hobicilerden alabilirsiniz. Bu forumun ilanlar kusmına bakabilirsiniz. Sahibinden, dolap ve letgo platformlarına bakabilirsiniz. Her şeyi önceden fiyat alarak araştırıp, bütçenize göre kurulum yaparsınız.
Hayırlı olsun şimdiden.
[/QUOTE]
Öncelikle çok teşekkür ederim. Akvaryum boyutunu daha da büyütmek isterdim ama zaten 30 litre düşüncelerinden bu boyutlara geldim. Açıkçası koyacak yer seçeneğimde kısıtlı olduğundan en fazla 40x40x40'a yükselebilirim. Filtre olarak biraz bütçemi aşsa da öneriniz hoşuma gitti. Salona koyulacağı için sessiz çalışması önemli.
Sorularıma gelecek olursak da:
Akvaryum için bir kapak veya buhar camı gerekir mi? Balıkların atlama riski var mı? Yoksa havalandırmayı biraz engelleyeceğinden gereksiz mi? [B]2 japonun yanına 1 tane cüce vatoz koymak[/B] akvaryuma fazla gelir mi ve japonlar atılan her yemi yediği için cüce vatozun aç kalma riski var mı? Ayrıca japonlar serin sularda yaşadığı için ısıtıcı koymayı planlamıyorum ama cüce vatozlar biraz daha sıcak sularda yaşıyorlar. Ev soğuk olmaz ama yine de sorun yaratır mı? Ayrıca bu vatozun bakımı zor mu? Hem hoşuma gittiğimden hem de cam temizliğinde işe yarayacağından bir tane almak istiyorum. Ayrıca japon erkekler arasında kavga yaşanıyorsa alırken cinsiyet ayrımı yapmam gerekir mi?[EDIT]Balik76,2024-10-05 20:49:16[/EDIT]
Akvaryum Hobisine Yeni Başladım, Sorularım Var
Merhabalar. Ben hobiye yeni başlayanlardanım. Hem buradaki makalelerden hem de videolardan yararlanarak birkaç gündür ufak araştırmalar yapıyorum, temellere sahibim.
Daha önce balıklarla deneyimim olmuş olsa da bunlar acemice ve küçüktü. Şimdi yaklaşık 40-50 litrelik bir akvaryumla hobiye başlamak istiyorum ve sorularım şunlar:
1-[B]Akvaryumu nereden alabilirim?[/B]
Akvaryumu her camcı yapabilir mi, nerelerde daha ucuz olur, camın kalınlığı gibi detaylar akvaryum için ne kadar önemli? 40x35x35 civarında bir akvaryum düşünüyorum ve Bursa'da yaşıyorum, o yüzden akvaryum imalatı için bir öneriniz varsa çok memnun olurum.
2- [B]50 litre civarında bir akvaryum için hangi balıkları tavsiye edersiniz?[/B]
En başta 2 japon ve 1 cüce vatoz düşünmüştüm ancak sonra bu balıklar için 50 litrenin yetersiz kaldığını söyleyenler olunca şüpheye düştüm. Açıkçası bir japon balığı akvaryumu kurmak çok isterim ama uygun değilse farklı türlere yönelirim.
3- [B]Filtre seçimi[/B]
Akvaryum için pipo filtre düşünüyorum hem basit bir filtrasyon sağlar hem de balıkları yormaz. İkisinin toplam fiyatı 500 TL'yi geçmeyecek şekilde 50 litre için hava motoru ve pipo önerisinde bulunursanız memnun olurum.
4- [B]Balıkların üremesi ve cinsiyet (2. soru ile bağlantılı)[/B]
Akvaryum küçük olduğundan balıkların üremesine pek sıcak bakmıyorum. Balıkların üremesini engellemem için yapmam gereken bir şey olur mu yoksa zaten uygun koşullar olmadığı için üreme olmaz mı? Bir de önerdiğiniz aynı tür balıklarda cinsiyetler arası kavgalar oluyor mu? Balıkları alırken cinsiyete dikkat etmeye gerek var mı?
5- [B]Akvaryum kurulumunda bakteri kültürü oluşturmanın tüyoları[/B]
Akvaryumu aldıktan sonra içinde balık yokken filtre sistemini çalıştırıp biraz da bakteri kültürü sıvısı dökmek yeterli olur mu veya bu sıvı gerekli mi? Ayrıyeten boş akvaryumu yemlemeye gerek var mı? Kaç haftada halledebilirim? Balıkları almadan halletmek istiyorum.
6- [B]Temizlik[/B]
Akvaryumun haftada bir dip çekimi ve ayda 1 filtre temizliği dışında yapmam gereken bir temizlik var mı? İçerideki dekorasyonları da temizlemem gerekir mi veya yılda bir genel bir temizlik v.b.
7- [B]Kum[/B]
Kumun düzenli olarak değiştirilmesine gerek var mı yoksa ömür boyu aynı kum kalsa olur mu? Ayrıca kumu ilk aldığımda nasıl temizlemem ve koymam gerekir? Dip çekim yaparken kumu da çeker mi?
8- [B]Fiyat[/B]
Evet; fiyat çok değişken bir konu ama akvaryum, filtre, kum, dekorlar, yem, balık, bakteri kültürü, süpürge... derken bunların maaliyeti ortalama ne kadar olur? 1500 TL gibi bir fiyat tahminim var ama çok mu iyimserim? :)
Biraz uzun oldu farkındayım, sadece birkaç soruya cevap verseniz bile çok yardımı dokunur. İlk konum olduğundan bazı hatalarım olmuş olabilir. Şimdiden teşekkürler.[EDIT]Balik76,2024-10-05 16:16:37[/EDIT]
Merhabalar. Ben hobiye yeni başlayanlardanım. Hem buradaki makalelerden hem de videolardan yararlanarak birkaç gündür ufak araştırmalar yapıyorum, temellere sahibim.
Daha önce balıklarla deneyimim olmuş olsa da bunlar acemice ve küçüktü. Şimdi yaklaşık 40-50 litrelik bir akvaryumla hobiye başlamak istiyorum ve sorularım şunlar:
1-[B]Akvaryumu nereden alabilirim?[/B]
Akvaryumu her camcı yapabilir mi, nerelerde daha ucuz olur, camın kalınlığı gibi detaylar akvaryum için ne kadar önemli? 40x35x35 civarında bir akvaryum düşünüyorum ve Bursa'da yaşıyorum, o yüzden akvaryum imalatı için bir öneriniz varsa çok memnun olurum.
2- [B]50 litre civarında bir akvaryum için hangi balıkları tavsiye edersiniz?[/B]
En başta 2 japon ve 1 cüce vatoz düşünmüştüm ancak sonra bu balıklar için 50 litrenin yetersiz kaldığını söyleyenler olunca şüpheye düştüm. Açıkçası bir japon balığı akvaryumu kurmak çok isterim ama uygun değilse farklı türlere yönelirim.
3- [B]Filtre seçimi[/B]
Akvaryum için pipo filtre düşünüyorum hem basit bir filtrasyon sağlar hem de balıkları yormaz. İkisinin toplam fiyatı 500 TL'yi geçmeyecek şekilde 50 litre için hava motoru ve pipo önerisinde bulunursanız memnun olurum.
4- [B]Balıkların üremesi ve cinsiyet (2. soru ile bağlantılı)[/B]
Akvaryum küçük olduğundan balıkların üremesine pek sıcak bakmıyorum. Balıkların üremesini engellemem için yapmam gereken bir şey olur mu yoksa zaten uygun koşullar olmadığı için üreme olmaz mı? Bir de önerdiğiniz aynı tür balıklarda cinsiyetler arası kavgalar oluyor mu? Balıkları alırken cinsiyete dikkat etmeye gerek var mı?
5- [B]Akvaryum kurulumunda bakteri kültürü oluşturmanın tüyoları[/B]
Akvaryumu aldıktan sonra içinde balık yokken filtre sistemini çalıştırıp biraz da bakteri kültürü sıvısı dökmek yeterli olur mu veya bu sıvı gerekli mi? Ayrıyeten boş akvaryumu yemlemeye gerek var mı? Kaç haftada halledebilirim? Balıkları almadan halletmek istiyorum.
6- [B]Temizlik[/B]
Akvaryumun haftada bir dip çekimi ve ayda 1 filtre temizliği dışında yapmam gereken bir temizlik var mı? İçerideki dekorasyonları da temizlemem gerekir mi veya yılda bir genel bir temizlik v.b.
7- [B]Kum[/B]
Kumun düzenli olarak değiştirilmesine gerek var mı yoksa ömür boyu aynı kum kalsa olur mu? Ayrıca kumu ilk aldığımda nasıl temizlemem ve koymam gerekir? Dip çekim yaparken kumu da çeker mi?
8- [B]Fiyat[/B]
Evet; fiyat çok değişken bir konu ama akvaryum, filtre, kum, dekorlar, yem, balık, bakteri kültürü, süpürge... derken bunların maaliyeti ortalama ne kadar olur? 1500 TL gibi bir fiyat tahminim var ama çok mu iyimserim? :)
Biraz uzun oldu farkındayım, sadece birkaç soruya cevap verseniz bile çok yardımı dokunur. İlk konum olduğundan bazı hatalarım olmuş olabilir. Şimdiden teşekkürler.[EDIT]Balik76,2024-10-05 16:16:37[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 20 Online Kullanıcı, 11 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
