ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
plantaqua
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
2
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Ekim 2021 09:40
Son Ziyaret:
09 Şubat 2022 12:19
Toplam Mesaj:
2 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
mustafa yılmaz
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
mustafa yılmaz
SON 2 MESAJI
Lowtech Bitki Akvaryumu Işık Yeterli Mi
Merhaba Arkadaşım,
Işık görselde ki gibi ise bence yeterli gibi görünüyor fakat yinede imkan varsa bir tık daha arttırabilirsiniz..
öte yandan bahsettiğiniz bitkiler zaten low-tech de bakılabilir..
fakat hatırlatmalıyım ki bitkili akvaryumda (hı-tech yada low-tech) zemin çok önemli.!
Ben düşük ve yüksek donanımlı iki tank bakıyorum ve hı-tech tankım da aktif toprak,low-tech te ise bahçeden aldığım gübre içermeyen bildiğimiz toprak kullanıyorum,tabi ki üzerine kum sermek kaydıyla[:)] gerisi sadece potasyum ve excel (günlük yarım doz) kullanıp 4-5 saat ışıklandırmaya kalıyor..
Sormak istediğiniz olursa bana özelden yazınız,yardımcı olmaya çalışırım[:iyi:]
iyi hobiler
Not: Bahçe toprağı ile marketlerde satılan çiçek/bitki topraklarını karıştırmayalım lütfen..market toprağı katkılı olduğu için suya salınım yaparak sisteminizi bozabilir,koku felanda cabası.!
fakat bahçe yada doğadan aldığınız toprakta temiz yerden almak kaydıyla sorunsuz kullanılabilirsiniz üzerine en az 7/8 cm kum koymak kaydıyla tabii..
ha birde ben gelebilecek parazitler vs.karşı elediğim toprağı fırında 120/150 derece gibi ısıda 10/15 dk dezenfekte ediyorum,bilgilerinize
Merhaba Arkadaşım,
Işık görselde ki gibi ise bence yeterli gibi görünüyor fakat yinede imkan varsa bir tık daha arttırabilirsiniz..
öte yandan bahsettiğiniz bitkiler zaten low-tech de bakılabilir..
fakat hatırlatmalıyım ki bitkili akvaryumda (hı-tech yada low-tech) zemin çok önemli.!
Ben düşük ve yüksek donanımlı iki tank bakıyorum ve hı-tech tankım da aktif toprak,low-tech te ise bahçeden aldığım gübre içermeyen bildiğimiz toprak kullanıyorum,tabi ki üzerine kum sermek kaydıyla[:)] gerisi sadece potasyum ve excel (günlük yarım doz) kullanıp 4-5 saat ışıklandırmaya kalıyor..
Sormak istediğiniz olursa bana özelden yazınız,yardımcı olmaya çalışırım[:iyi:]
iyi hobiler
Not: Bahçe toprağı ile marketlerde satılan çiçek/bitki topraklarını karıştırmayalım lütfen..market toprağı katkılı olduğu için suya salınım yaparak sisteminizi bozabilir,koku felanda cabası.!
fakat bahçe yada doğadan aldığınız toprakta temiz yerden almak kaydıyla sorunsuz kullanılabilirsiniz üzerine en az 7/8 cm kum koymak kaydıyla tabii..
ha birde ben gelebilecek parazitler vs.karşı elediğim toprağı fırında 120/150 derece gibi ısıda 10/15 dk dezenfekte ediyorum,bilgilerinize
Fluval 406 Vs Eheim 2217
[QUOTE=mehmet28]300 litrede pirana beslemeyi düşünüyorum. İkinci el fluval yada eheim 2217 bakıyorum. Fluval 150 200 lira daha pahali. Debi konusunda fluval ustun. Siz ne tavsiye edersiniz?[/QUOTE]
Merhaba arkadaşlar,
Ben aranıza yeni katıldım fakat yaklaşık olarak 2000 yılından beri hobinin içinde olan bir kardeşinizim ve herkese sorunsuz ve mutlu hobiler diliyorum..
Ben bunca zaman 2215 ve 2217 klasik modellerini sorunsuz kullanmıştım..ve teknoloji geliştikçe (burası muamma) üstten giriş-üstten çıkış filitreler hobiye dahil oldu,bu filitrelerin sepetli ve hava alma aparatı olması bütün hobicileri cezbeden unsur olmuştu.
fiyatlar yüksek olduğu için ilk tecrübemi tetra ile yaptım,gayet sessiz olmasına karşılık kısa sürede tıkanma (eheim klasiğe nazaran) ve debi düşmesi gibi sorunlar ile ilk kez tanışmış oldum..
bunu markanın yetersizliğine bağlayan çok bilmiş arkadaşımında tavsiyesiyle gidip fluval aldım,Fluval nispeten daha verimli oldu fakat hiç bir zaman aynı hacimdeki tankımda 2217 den aldığım verimi alamadım,ve tekrar Eheim e dönme kararı alarak eheim 2274 pro3 için battı balık yangider diyip akvaryumcununda tabiriyle "Eheim hobinin Mercedesi ise..pro seriside Mercedes in S serisi gibi" şişirmesine aldanarak bu filitreyi aldım..
Birincisi filitre sessiz olmasına sessiz fakat biraz tıkanıp debi düşünce kendi kendine turboya geçerek bir süre yüksek sesle çalışıyor ve sonra keyfine göre turboda takılıyor bir saat sonra resetliyorum ve bir kaç saat normal seyrinde devam ettikten sonra yine vvuuuuvvvv diye bir başlıyor bitkiler yere yatıyor,aktif toprak uçuşmaya,karidesler ve tetralar kaçışmaya başlıyor [^_^]..
yani debi ayarını akvaryum hacmine ve durumuna göre ayarlama özelliğini kontrol edemediğiniz bir mekanizmaya sahip olması hassas durumlarda tam bir facia oluyor[:cik:]
bitki olmayan tankımda işe yarasada kısa sürede tıkanan ve gürültülü çalışmaya başlayan bir cihaz beni hobiden soğuttu açıkcası..!
Sonuç olarak bu maceradan anladığım filitreniz çabuk tıkanmasın,debisi düşmesin,kendi çapında nispeten sessiz olsun ve filitreleme kapasitesi yüksek olsun diyorsanız eheim in klasik serisi filitrelerden kesinlikle şaşmamanızı öneririm...bu sepetli filitreler yapıları gereği bir çok katmandan geçen su ya-vaş-lı-yor..yavaşlayınca güçlü olan motor sistemi sepetlerin aralarından suyu emerek üst sepetlere direk gönderiyor..yani bir çeşit by-pass yapıyor zaten tıkanma olayıda buradan kaynaklanıyor..!
Bu arada çeşitli forumlarda,yeni eheimler Çin de üretiliyor ve eskisi gibi sessiz çalışmıyor gibi paylaşımlar gördüm,bununla ilgili tavsiyem eğer filitrenizi yeni almışsanız yada medyayı yeni koyacaksanız media ları,biolojik süngerleri,elyafı vs önceden boş bir kovada su içinde bekleterek içerlerinde barındırdıkları havanın su ile dolmasını sağlayarak filitrenin kovasına eklerseniz havayı dışarıya atma sürecini kısaltmış olursunuz,ayrıca yapısı gereği pervane yatağındaki boşluktan gelen uğultu (hava çıktıktan sonraki) biraz kirlendikten sonra o boşluk kirle dolduğu için ses nötürleniyor..ve o mil ve pervane yatağını tekrar açıp çitilemedikçe o sesi aynı şiddette bir daha kesinlikle duymazsınız[:)]
Özetle,
Ses olayı çözümü olan bir durum,yani dolap içi izalasyon,dolap yoksa filitrenin zeminle temasını önlemek için altına lastik bir ped gibi çözümlerle nispeten giderilecek bir sorun..fakat filitrasyon (verimli-yeterli) akvaryum için olmazsa olmaz bir durum..
Herkese hayırlı hobiler[:)]
[QUOTE=mehmet28]300 litrede pirana beslemeyi düşünüyorum. İkinci el fluval yada eheim 2217 bakıyorum. Fluval 150 200 lira daha pahali. Debi konusunda fluval ustun. Siz ne tavsiye edersiniz?[/QUOTE]
Merhaba arkadaşlar,
Ben aranıza yeni katıldım fakat yaklaşık olarak 2000 yılından beri hobinin içinde olan bir kardeşinizim ve herkese sorunsuz ve mutlu hobiler diliyorum..
Ben bunca zaman 2215 ve 2217 klasik modellerini sorunsuz kullanmıştım..ve teknoloji geliştikçe (burası muamma) üstten giriş-üstten çıkış filitreler hobiye dahil oldu,bu filitrelerin sepetli ve hava alma aparatı olması bütün hobicileri cezbeden unsur olmuştu.
fiyatlar yüksek olduğu için ilk tecrübemi tetra ile yaptım,gayet sessiz olmasına karşılık kısa sürede tıkanma (eheim klasiğe nazaran) ve debi düşmesi gibi sorunlar ile ilk kez tanışmış oldum..
bunu markanın yetersizliğine bağlayan çok bilmiş arkadaşımında tavsiyesiyle gidip fluval aldım,Fluval nispeten daha verimli oldu fakat hiç bir zaman aynı hacimdeki tankımda 2217 den aldığım verimi alamadım,ve tekrar Eheim e dönme kararı alarak eheim 2274 pro3 için battı balık yangider diyip akvaryumcununda tabiriyle "Eheim hobinin Mercedesi ise..pro seriside Mercedes in S serisi gibi" şişirmesine aldanarak bu filitreyi aldım..
Birincisi filitre sessiz olmasına sessiz fakat biraz tıkanıp debi düşünce kendi kendine turboya geçerek bir süre yüksek sesle çalışıyor ve sonra keyfine göre turboda takılıyor bir saat sonra resetliyorum ve bir kaç saat normal seyrinde devam ettikten sonra yine vvuuuuvvvv diye bir başlıyor bitkiler yere yatıyor,aktif toprak uçuşmaya,karidesler ve tetralar kaçışmaya başlıyor [^_^]..
yani debi ayarını akvaryum hacmine ve durumuna göre ayarlama özelliğini kontrol edemediğiniz bir mekanizmaya sahip olması hassas durumlarda tam bir facia oluyor[:cik:]
bitki olmayan tankımda işe yarasada kısa sürede tıkanan ve gürültülü çalışmaya başlayan bir cihaz beni hobiden soğuttu açıkcası..!
Sonuç olarak bu maceradan anladığım filitreniz çabuk tıkanmasın,debisi düşmesin,kendi çapında nispeten sessiz olsun ve filitreleme kapasitesi yüksek olsun diyorsanız eheim in klasik serisi filitrelerden kesinlikle şaşmamanızı öneririm...bu sepetli filitreler yapıları gereği bir çok katmandan geçen su ya-vaş-lı-yor..yavaşlayınca güçlü olan motor sistemi sepetlerin aralarından suyu emerek üst sepetlere direk gönderiyor..yani bir çeşit by-pass yapıyor zaten tıkanma olayıda buradan kaynaklanıyor..!
Bu arada çeşitli forumlarda,yeni eheimler Çin de üretiliyor ve eskisi gibi sessiz çalışmıyor gibi paylaşımlar gördüm,bununla ilgili tavsiyem eğer filitrenizi yeni almışsanız yada medyayı yeni koyacaksanız media ları,biolojik süngerleri,elyafı vs önceden boş bir kovada su içinde bekleterek içerlerinde barındırdıkları havanın su ile dolmasını sağlayarak filitrenin kovasına eklerseniz havayı dışarıya atma sürecini kısaltmış olursunuz,ayrıca yapısı gereği pervane yatağındaki boşluktan gelen uğultu (hava çıktıktan sonraki) biraz kirlendikten sonra o boşluk kirle dolduğu için ses nötürleniyor..ve o mil ve pervane yatağını tekrar açıp çitilemedikçe o sesi aynı şiddette bir daha kesinlikle duymazsınız[:)]
Özetle,
Ses olayı çözümü olan bir durum,yani dolap içi izalasyon,dolap yoksa filitrenin zeminle temasını önlemek için altına lastik bir ped gibi çözümlerle nispeten giderilecek bir sorun..fakat filitrasyon (verimli-yeterli) akvaryum için olmazsa olmaz bir durum..
Herkese hayırlı hobiler[:)]
SON MESAJLAR
- Neocaridina Karides Hastalık Cyber_Scout, 03:54
Hastalıklar ve İlaçlar - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Pleksi İle Sump Yaptım Cyber_Scout, 03:35
Filtre ve Sump Yapımı - Rasbora Oneri Cyber_Scout, 03:31
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Betta'daki Şişlik Nedir NightWist, 03:11
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 03:07
Yeni Üye Forumu - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Eheim West Germany Üretimi İç Filtre. abunil 01:07
- Satılık Salon Çiçeği. abunil 01:07
- Aciliyetten Ada Solar1 Green Şok Fiyata Aporetti 00:56
- Taşınma Nedeniyle Toplu Satış ***çok Uygun*** Kfat 00:50
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 21:51
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
KULLANICILAR
- 31 Online Kullanıcı, 17 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
