ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
mericbey
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
24
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
13 Eylül 2021 23:55
Son Ziyaret:
25 Ekim 2023 15:23
Toplam Mesaj:
12 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
meriç çetinkayar
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Izmir
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
meriç çetinkayar
SON 10 MESAJI
Kayalıklı Akvaryumum (yüksek Destekli)
Ölçüler:60x40x40
Canlı Türleri: Otocinclus, siyah gül karides
Bitki Türleri: montecarlo, Bucephalandra silver aurora, Bucephalandra hades, Anubias glabra mini, Rotala H'ra
Tankın Yaşı: 1 ay
Filtrasyon ve Işıklandırma: filitre lifetheck 390 aydınlatma el yapımı power Led (eski akvaryumumdan kalma olması gerektiğinden büyük) 5 saat açık
Tasarım ve Dekorasyon: yüksek büyük kayalık bir tasarım için mini landscape kayalar tercih ettim
Öncelikle merhaba normalde bu tankın ilk kurulum aşamalarını da sizlerle beraber yapmak bazı yerlerde fikir danışmak isterdim ancak ülkemizde meydana gelen büyük depremden sonra ve tankı da tam deprem olduktan bir gün sonra kurmam gerektiği için ne yazıkki öyle bir şey yapamadım. Fırsat şimdiyeymiş sizlere tankımı tanıtmak yaşadığım birkaç sorunu ve nasıl başa çıktığımı anlatmak istiyorum
Öncelikle tankım henüz 1 aylık yüksek destekli bir akvaryum içerisinde çeşitli bitkiler 4 adet otocet ve yaklaşık 20 adet siyah gül karidesim var tasarımı yaparken dik üçürüm yamaçları ve ona çapraz gelen bir dağ benzeri bir şey yapmak istedim o uçurum ve dağın üzerine de minik düzlüklerde birikmiş birkaç bitki türü ile de renklendirmek istedim. Tasarım sizlerin de gördüğü gibi aklımdaki kompozisyona oldukça uyan bir tasarım oldu tam ortasından montecarlo ile ufak bir yol da eklemeyi unutmadım 😂 . Malum toprak fiyatları oldukça pahalandı. Bitkilerim içinaquario neo soil tercih ettim ancak tabanı istediğim kalınlığa getirebilmem için en az 30 kilo toprağa ihtiyacım vardı ben de bunun yerine en alt katmana filitre süngeri onun üzerine içi dere kumu ile doldurulmuş filitre poşeti en üst katmana da (yanlıca açıklıklar ve ufak yükseltiler yapmak amacı ile) lav taşı kullandım bu sayede hiç bir taban malzemesi birbirine karışmamış oldu ve ilerleyen süreçlerde bu malzemeleri tekrar kullanabilecek oldum.
Kurulumda başıma gelen bir sorun da taş seçimi ve o taşları ayakta doğru şekilde tutabilmek oldu. Bir çok akvaryumcu gezdim ancak birkaç tanesinde aradığım taşları bulabildim. Taşları bulup eve getirdikten sonra sıra yerleştirmeye gelmişti ancak taşları yatay yerine dik bir şekilde yerleştirmem gerektiği için devamlı devrilmeye müsaitlerdi bu da bir taşın devrilip camlara zarar vermesine yol açabilirdi. Her taşı koyup karşısına geçip nasıl durduğuna bakmam da bu sebepten oldukça zor oluyordu ve oldukça vaktimi alıyordu. Bu sorunu da ilk etapta (toprağı eklemeden önce) çöp şişler ile halletmeyi başardım ve istediğim kaya tasarımını yapmış oldum. Ardından toprağı ekledikten sonra zaten kayalar artık oynamıyorlardı ve hardscape sorunsuz bir şekilde sonlandı.
Şimdi ise sıra bitkilere gelmişti buceplandra bitkilerimi taşların üzerlerinde tutturmam gerekiyordu normal bir şekilde koyarsam su ile uçacaklar ve yerinde kalmayacaklardı bu sebeple aklıma ilk önce taşlara bağlamak geldi ancak bu durumda da oradaki ipler oldukça kötü bir görüntü açığa çıkacaktı. Ufak bir araştırma ile Japon yapıştırıcısının suya salınım yapmadığını öğrendim ve yapıştırmaya başladım. Önceki paylaşımlarımda gösterdiğim akvaryumumdan aldığım montecarlo bitkilerini de ekledikten sonra kurulum bitmişti. Ve ilk suyunu doldurmaya başladım. Tam da beklediğim gibi bazı montecarlo’lar zemine tam tutunamadıkları için havalandılar. Ancak tekrar yerlerine yerleştirip günü tamamladım. İlk hafta sorunsuz devam etti ilk su değişimini akvaryumun 3. günü yaptım ilk hafta 3 su değişimi ile haftayı bitirdim. İlk haftanın son su değişiminde ufak bir gübre takviyesi yapmaya karar verdim ancak belkide de bu çok büyük bir hata oldu. İlk hafta oldukça iyi giden akvaryumum 2. Hafta inanılmaz bir yosun patlaması yaşadı sabah evden çıkıyorum akşam geldiğimde akvaryumu bambaşka görüyordum resmen. Bazı işlerimden dolayı da o hafta akvaryuma hiç su değişimi yapamadım ve yosunlar her yeri kapladı. Bazı bölgelerdeki bucephlandra’ları da yavaş yavaş soldurmaya başlamıştı çünkü bitkini üstünü kaplıyor ve ışık almasını engelliyordu. O kötü geçen haftanın sonunda resmen yosunlara savaş ilan ettim ve 2 gün ara ile su değişimlerine başladım 3. hafta bu şekilde bitti ve gelişme gözlemliyordum gerek manuel el ile gerek de su değişimleri ile yosunları oldukça azaltmıştım. Ancak elimin ulaşamadığı yapmaya çalışırken diğer bitkilere zarar verdiğim yerler kalıyordu. Bu yerler için de öncelikle karidesler ardından da otocet balıklarını işin içine soktum ve şu anki haline gelmeyi başardı akvaryum. Henüz daha tam anlamıyla düzelmiş değil ancak yavaş yavaş azalıyor.
Sizlere söylemek istediklerim bu kadardı umarım sıkılmadan okumuşsunuzdur
Umarım birilerine faydalı olabilmişimdir herkese çok teşekkür ediyorum [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/110320230029521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/110320230030041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/110320230030231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/110320230030391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/110320230030521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/110320230031001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/110320230031071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/110320230031151.jpg[/IMG]
Ölçüler:60x40x40
Canlı Türleri: Otocinclus, siyah gül karides
Bitki Türleri: montecarlo, Bucephalandra silver aurora, Bucephalandra hades, Anubias glabra mini, Rotala H'ra
Tankın Yaşı: 1 ay
Filtrasyon ve Işıklandırma: filitre lifetheck 390 aydınlatma el yapımı power Led (eski akvaryumumdan kalma olması gerektiğinden büyük) 5 saat açık
Tasarım ve Dekorasyon: yüksek büyük kayalık bir tasarım için mini landscape kayalar tercih ettim
Öncelikle merhaba normalde bu tankın ilk kurulum aşamalarını da sizlerle beraber yapmak bazı yerlerde fikir danışmak isterdim ancak ülkemizde meydana gelen büyük depremden sonra ve tankı da tam deprem olduktan bir gün sonra kurmam gerektiği için ne yazıkki öyle bir şey yapamadım. Fırsat şimdiyeymiş sizlere tankımı tanıtmak yaşadığım birkaç sorunu ve nasıl başa çıktığımı anlatmak istiyorum
Öncelikle tankım henüz 1 aylık yüksek destekli bir akvaryum içerisinde çeşitli bitkiler 4 adet otocet ve yaklaşık 20 adet siyah gül karidesim var tasarımı yaparken dik üçürüm yamaçları ve ona çapraz gelen bir dağ benzeri bir şey yapmak istedim o uçurum ve dağın üzerine de minik düzlüklerde birikmiş birkaç bitki türü ile de renklendirmek istedim. Tasarım sizlerin de gördüğü gibi aklımdaki kompozisyona oldukça uyan bir tasarım oldu tam ortasından montecarlo ile ufak bir yol da eklemeyi unutmadım 😂 . Malum toprak fiyatları oldukça pahalandı. Bitkilerim içinaquario neo soil tercih ettim ancak tabanı istediğim kalınlığa getirebilmem için en az 30 kilo toprağa ihtiyacım vardı ben de bunun yerine en alt katmana filitre süngeri onun üzerine içi dere kumu ile doldurulmuş filitre poşeti en üst katmana da (yanlıca açıklıklar ve ufak yükseltiler yapmak amacı ile) lav taşı kullandım bu sayede hiç bir taban malzemesi birbirine karışmamış oldu ve ilerleyen süreçlerde bu malzemeleri tekrar kullanabilecek oldum.
Kurulumda başıma gelen bir sorun da taş seçimi ve o taşları ayakta doğru şekilde tutabilmek oldu. Bir çok akvaryumcu gezdim ancak birkaç tanesinde aradığım taşları bulabildim. Taşları bulup eve getirdikten sonra sıra yerleştirmeye gelmişti ancak taşları yatay yerine dik bir şekilde yerleştirmem gerektiği için devamlı devrilmeye müsaitlerdi bu da bir taşın devrilip camlara zarar vermesine yol açabilirdi. Her taşı koyup karşısına geçip nasıl durduğuna bakmam da bu sebepten oldukça zor oluyordu ve oldukça vaktimi alıyordu. Bu sorunu da ilk etapta (toprağı eklemeden önce) çöp şişler ile halletmeyi başardım ve istediğim kaya tasarımını yapmış oldum. Ardından toprağı ekledikten sonra zaten kayalar artık oynamıyorlardı ve hardscape sorunsuz bir şekilde sonlandı.
Şimdi ise sıra bitkilere gelmişti buceplandra bitkilerimi taşların üzerlerinde tutturmam gerekiyordu normal bir şekilde koyarsam su ile uçacaklar ve yerinde kalmayacaklardı bu sebeple aklıma ilk önce taşlara bağlamak geldi ancak bu durumda da oradaki ipler oldukça kötü bir görüntü açığa çıkacaktı. Ufak bir araştırma ile Japon yapıştırıcısının suya salınım yapmadığını öğrendim ve yapıştırmaya başladım. Önceki paylaşımlarımda gösterdiğim akvaryumumdan aldığım montecarlo bitkilerini de ekledikten sonra kurulum bitmişti. Ve ilk suyunu doldurmaya başladım. Tam da beklediğim gibi bazı montecarlo’lar zemine tam tutunamadıkları için havalandılar. Ancak tekrar yerlerine yerleştirip günü tamamladım. İlk hafta sorunsuz devam etti ilk su değişimini akvaryumun 3. günü yaptım ilk hafta 3 su değişimi ile haftayı bitirdim. İlk haftanın son su değişiminde ufak bir gübre takviyesi yapmaya karar verdim ancak belkide de bu çok büyük bir hata oldu. İlk hafta oldukça iyi giden akvaryumum 2. Hafta inanılmaz bir yosun patlaması yaşadı sabah evden çıkıyorum akşam geldiğimde akvaryumu bambaşka görüyordum resmen. Bazı işlerimden dolayı da o hafta akvaryuma hiç su değişimi yapamadım ve yosunlar her yeri kapladı. Bazı bölgelerdeki bucephlandra’ları da yavaş yavaş soldurmaya başlamıştı çünkü bitkini üstünü kaplıyor ve ışık almasını engelliyordu. O kötü geçen haftanın sonunda resmen yosunlara savaş ilan ettim ve 2 gün ara ile su değişimlerine başladım 3. hafta bu şekilde bitti ve gelişme gözlemliyordum gerek manuel el ile gerek de su değişimleri ile yosunları oldukça azaltmıştım. Ancak elimin ulaşamadığı yapmaya çalışırken diğer bitkilere zarar verdiğim yerler kalıyordu. Bu yerler için de öncelikle karidesler ardından da otocet balıklarını işin içine soktum ve şu anki haline gelmeyi başardı akvaryum. Henüz daha tam anlamıyla düzelmiş değil ancak yavaş yavaş azalıyor.
Sizlere söylemek istediklerim bu kadardı umarım sıkılmadan okumuşsunuzdur
Umarım birilerine faydalı olabilmişimdir herkese çok teşekkür ediyorum [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/110320230029521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/110320230030041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/110320230030231.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/110320230030391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/110320230030521.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/110320230031001.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/110320230031071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/110320230031151.jpg[/IMG]
İlk High Tech İwagumi Denemem
[QUOTE=smithiseek]Gayet şık bir tank olmuş tebrikler. Merak ettiğim konu, karidesler de çoğalma ya da ölüm oldu mu acaba? Şuan bitkilerimin hafiften besin ihtiyacı olduğunu görüyorum ancak tankımda karidesler ve yavruları olduğu için gübre kullanmaya biraz çekiniyorum .[/QUOTE]
Öncelikle teşekkürler. Aslında evet önemli bir konu tankım her ne kadar bitkili ivagumi bir tasarım olsa dahi sonuç olarak içerisinde karideslerim de var. Şöyle açıklayayım size tankıma 10 adet karides alarak başladım daha aldığım ilk gün 5 adet ölüm gerçekleşti o günden sonra hiç bir ölüm olmadı. olan yavrular gayet büyüdüler ancak hiç bir üreme gözlemliyemedim. Tankımda hala daha 5 adet karides bulunuyor eğer üreme oluyorsa dahi filitrenin onları çektiğini düşünüyorum çünkü bir filitre tıpası kullanmıyorum. Karideslerin sağlığına gelecek olursak da hepsi sağlıklı bir şekilde yaşıyor çok fazla kabuk değişimi gözlemlemiyorum
[QUOTE=smithiseek]Gayet şık bir tank olmuş tebrikler. Merak ettiğim konu, karidesler de çoğalma ya da ölüm oldu mu acaba? Şuan bitkilerimin hafiften besin ihtiyacı olduğunu görüyorum ancak tankımda karidesler ve yavruları olduğu için gübre kullanmaya biraz çekiniyorum .[/QUOTE]
Öncelikle teşekkürler. Aslında evet önemli bir konu tankım her ne kadar bitkili ivagumi bir tasarım olsa dahi sonuç olarak içerisinde karideslerim de var. Şöyle açıklayayım size tankıma 10 adet karides alarak başladım daha aldığım ilk gün 5 adet ölüm gerçekleşti o günden sonra hiç bir ölüm olmadı. olan yavrular gayet büyüdüler ancak hiç bir üreme gözlemliyemedim. Tankımda hala daha 5 adet karides bulunuyor eğer üreme oluyorsa dahi filitrenin onları çektiğini düşünüyorum çünkü bir filitre tıpası kullanmıyorum. Karideslerin sağlığına gelecek olursak da hepsi sağlıklı bir şekilde yaşıyor çok fazla kabuk değişimi gözlemlemiyorum
İlk High Tech İwagumi Denemem
Ölçüler: 40x30x35
Canlı Türleri: red rilli karides
Bitki Türleri: monte carlo
Tankın Yaşı: 3 ay
Filtrasyon ve Işıklandırma: eheim liberty 130 // akvared full spektrum aydınlatma
Tasarım ve Dekorasyon ista plant soil drogon stone
Öncelikle herkese tekrardan merhabalar.
Bir önceki güncellememden bu yana yaklaşık 1 ay geçti ve bitkiler zemini tamamen kapladılar hatta yavaş yavaş taşların boyunu dahi geçmeye başlıyorlar. Yaptığım değişikliklerden bahsetmem gerekirse ilk olarak bir osmos sistemi aldım ve tds ortalama 150 civarında tutuyorum. Işığı bir saat daha azaltmıştım işe yaramış gibi görünüyor, yosun sorunu giderek azalıyor, ancak ayda bir defa olacak şekilde gübre detoks yapmaya başladım :D . Normalde her su değişiminden sonra sıvı gübreleri ekliyorum ancak yosun sorunu olduğu için ayda bir defa olmak suretiyle gübreleri o su değişiminde eklemiyorum. Bitkilere herhangi bir sorun olmadı henüz ancak yosunları azalttığını düşünüyorum.
Tankım şu anda oldukça iyi bir şekilde devam ediyor yavaş yavaş sona geliyorum. Bu tank bana gerçek anlamda çok şey öğretti.
Aklımda yeni bir tank projem daha var eğer İzmir’de istediğim ölçülerde bir akvaryum bulursam o tankı da sizler ile seve seve paylaşacağım. Herkese yazımı okuduğunuz için çok teşekkürler.
İçinde fesatlık olmayan herkese iyi hobiler dikerim
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/131220221407271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/131220221407251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/131220221407231.jpg[/IMG]
Ölçüler: 40x30x35
Canlı Türleri: red rilli karides
Bitki Türleri: monte carlo
Tankın Yaşı: 3 ay
Filtrasyon ve Işıklandırma: eheim liberty 130 // akvared full spektrum aydınlatma
Tasarım ve Dekorasyon ista plant soil drogon stone
Öncelikle herkese tekrardan merhabalar.
Bir önceki güncellememden bu yana yaklaşık 1 ay geçti ve bitkiler zemini tamamen kapladılar hatta yavaş yavaş taşların boyunu dahi geçmeye başlıyorlar. Yaptığım değişikliklerden bahsetmem gerekirse ilk olarak bir osmos sistemi aldım ve tds ortalama 150 civarında tutuyorum. Işığı bir saat daha azaltmıştım işe yaramış gibi görünüyor, yosun sorunu giderek azalıyor, ancak ayda bir defa olacak şekilde gübre detoks yapmaya başladım :D . Normalde her su değişiminden sonra sıvı gübreleri ekliyorum ancak yosun sorunu olduğu için ayda bir defa olmak suretiyle gübreleri o su değişiminde eklemiyorum. Bitkilere herhangi bir sorun olmadı henüz ancak yosunları azalttığını düşünüyorum.
Tankım şu anda oldukça iyi bir şekilde devam ediyor yavaş yavaş sona geliyorum. Bu tank bana gerçek anlamda çok şey öğretti.
Aklımda yeni bir tank projem daha var eğer İzmir’de istediğim ölçülerde bir akvaryum bulursam o tankı da sizler ile seve seve paylaşacağım. Herkese yazımı okuduğunuz için çok teşekkürler.
İçinde fesatlık olmayan herkese iyi hobiler dikerim
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/131220221407271.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/131220221407251.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/131220221407231.jpg[/IMG]
İlk İvagumi Akvaryumum
[QUOTE=Andaç Azak]
Kurulumunuz hayırlı olsun, tankta çeşme suyu mu kullanıyorsunuz [/QUOTE]
öncelikle teşekkür ederim. 2 hafta dinlendirdiğim çeşme suyunu kullanıyordum ama bu hafta itibari ile osmos (arıtma) su kullanmaya başlıyorum. yavaş yavaş biraz daha profosyonele doğru kaymaya çalışıyorum diyebilirim [:)))]
[QUOTE=Andaç Azak]
Kurulumunuz hayırlı olsun, tankta çeşme suyu mu kullanıyorsunuz [/QUOTE]
öncelikle teşekkür ederim. 2 hafta dinlendirdiğim çeşme suyunu kullanıyordum ama bu hafta itibari ile osmos (arıtma) su kullanmaya başlıyorum. yavaş yavaş biraz daha profosyonele doğru kaymaya çalışıyorum diyebilirim [:)))]
İlk İvagumi Akvaryumum
[QUOTE=muda]Taban malzemesinin adi nedir? Hagen dedikleri bu mu oluyor?[/QUOTE]
aktif toprak kullandım hagen denilen kum siyah kuars kumdur siyah kuvars kum adı ile bulabilirsiniz
[QUOTE=muda]Taban malzemesinin adi nedir? Hagen dedikleri bu mu oluyor?[/QUOTE]
aktif toprak kullandım hagen denilen kum siyah kuars kumdur siyah kuvars kum adı ile bulabilirsiniz
İlk İvagumi Akvaryumum
[QUOTE=kaygsz50]Bitkilerdeki sararma sorunu neyden kaynaklanmış nasil çözüm yolu uyguladın teşekkürler [/QUOTE]
sebebini tam olarak bilemiyorum ama potasyum takviyesi ile sorunu çözdüm ama çok fazla kullanıldığı taktirde bu sefer de kararma meydana geldi dengeli kullanmakta yarar var
[QUOTE=kaygsz50]Bitkilerdeki sararma sorunu neyden kaynaklanmış nasil çözüm yolu uyguladın teşekkürler [/QUOTE]
sebebini tam olarak bilemiyorum ama potasyum takviyesi ile sorunu çözdüm ama çok fazla kullanıldığı taktirde bu sefer de kararma meydana geldi dengeli kullanmakta yarar var
İlk High Tech İwagumi Denemem
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/061120222314111.jpg[/IMG]
Ölçüler: 40x30x35
Canlı Türleri: red rilli karides
Bitki Türleri: monte carlo
Tankın Yaşı: 1 ay
Filtrasyon ve Işıklandırma: eheim liberty 130 // akvared full spektrum aydınlatma
Tasarım ve Dekorasyon ista plant soil drogon stone
Akvaryum ilk aldığım gün kurulumu yaptım yakalaşık 10 gün boş bir şekilde çalıştırdım. 10 gün sonunda bitkileri ekledim.
İlk etapta ışığım oldukça yetersizdi ve gübrem yoktu ilk kurulum bu sebeple başarısız oldu.
Ardından çürüyen ve kötü durumda olan bitkileri çıkartıp yeni şu anda gördüğünüz bitkileri ekledim.
Güzel bir aydınlatma edindim. Creaqua marka micro, macro, ve potasyum gübrelerini kullanıyorum. Aydınlatma açılmadan yaklaşık 2 saat önce Co2 basmaya başlıyorum. Damla sayacı ne yazıkki kullanmıyorum yakın zamanda almayı planlıyorum. Ancak indicatör’ümü devamlı takip ediyorum ve devamlı yeşilde tutmaya özen gösteriyorum.
Fotosentez göstermeye başladı.
Karideslerim 20 adet almıştım ancak 10 gün içerisinde yaklaşık 10 tane kaldı ne yazıkki. son birkaç gündür ölüm gözlemlemedim. Umarım bir problem olmadan davam eder…
Benim söylemek istediklerim bu kadar bu hobi ile yaklaşık 3 yıldır uğraşıyorum çeşitli amatör denemelerim olmuştu ancak ilk defa bu şekilde bir işe kalkıştım şu an için bir problem görünmüyor anca sizlerin de yorumlarınızı istiyorum. Yapmam gereken yapmamam gereken hususlar var ise söylerseniz çok ama çok sevinirim
Herkese iyi hobiler dilerim
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/061120222314111.jpg[/IMG]
Ölçüler: 40x30x35
Canlı Türleri: red rilli karides
Bitki Türleri: monte carlo
Tankın Yaşı: 1 ay
Filtrasyon ve Işıklandırma: eheim liberty 130 // akvared full spektrum aydınlatma
Tasarım ve Dekorasyon ista plant soil drogon stone
Akvaryum ilk aldığım gün kurulumu yaptım yakalaşık 10 gün boş bir şekilde çalıştırdım. 10 gün sonunda bitkileri ekledim.
İlk etapta ışığım oldukça yetersizdi ve gübrem yoktu ilk kurulum bu sebeple başarısız oldu.
Ardından çürüyen ve kötü durumda olan bitkileri çıkartıp yeni şu anda gördüğünüz bitkileri ekledim.
Güzel bir aydınlatma edindim. Creaqua marka micro, macro, ve potasyum gübrelerini kullanıyorum. Aydınlatma açılmadan yaklaşık 2 saat önce Co2 basmaya başlıyorum. Damla sayacı ne yazıkki kullanmıyorum yakın zamanda almayı planlıyorum. Ancak indicatör’ümü devamlı takip ediyorum ve devamlı yeşilde tutmaya özen gösteriyorum.
Fotosentez göstermeye başladı.
Karideslerim 20 adet almıştım ancak 10 gün içerisinde yaklaşık 10 tane kaldı ne yazıkki. son birkaç gündür ölüm gözlemlemedim. Umarım bir problem olmadan davam eder…
Benim söylemek istediklerim bu kadar bu hobi ile yaklaşık 3 yıldır uğraşıyorum çeşitli amatör denemelerim olmuştu ancak ilk defa bu şekilde bir işe kalkıştım şu an için bir problem görünmüyor anca sizlerin de yorumlarınızı istiyorum. Yapmam gereken yapmamam gereken hususlar var ise söylerseniz çok ama çok sevinirim
Herkese iyi hobiler dilerim
İlk İvagumi Akvaryumum
Ölçüler: 40x30x35
Canlı Türleri: red rilli karides
Bitki Türleri: monte carlo
Tankın Yaşı: 1 ay
Filtrasyon ve Işıklandırma: eheim liberty 130 // akvared full spektrum aydınlatma
Tasarım ve Dekorasyon ista plant soil drogon stone
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/061120222314111.jpg[/IMG]
Öncelikle merhabalar. Yaklaşık 1.5 ay kadar önce bu tankımı bir kez daha paylaşmıştım. O dönemde henüz daha canlıları yeni eklemiştim . Şimdi ise bir güncelleme yapmak istedim. Çünkü bu tarz bir akvaryum yapmak isteyenler olabileceğini düşünüyorum.
Akvaryuma her hafta düzenli %30 cvarında su değişimini aksatmaksızın yapıyorum. Henüz filitre temizliği yapmadım 3. ayın sonunda yapmayı planlıyorum.
Günde 6 saat aydınlatma veriyordum bu süreyi 2 haftadır 5 saate düşürdüm sebebi ise yosunlaşma başladı. Başta ön camda ufak yosunlar ile karşılaştım ardından kayaların üzerlerinde başladı. Camları düzenli temizliyorum kayaların üzerlerini de bu haftaki su değişimde bir diş fırçası yardımı ile temizlemeyi düşünüyorum.
Bitkilerin sağlık durumu oldukça iyi ilk dönemlerde hatırlarsanız bazı bölgelerde sararma vardı. Şu anda tamamen o sorunu çözüldü. Tahminimden çok daha hızlı bir yayılma gözlemliyorum. Fotosentez durumu çok iyi hatta tahminimce birkaç hafta sonra CO2 yi biraz daha arttırmam gerekebilir.
Şimdilik söyleyeceklerim bu kadar eğer bu şekilde gider ise önümüzdeki ay bu tankın son güncellemesini bitmiş halini paylaşabilirim sizler ile. Tankım bitikten sonra bol bitkili beta akvaryumu benzeri bir şey yapmayı planlıyorum ama tabikide o zamana kadar fikrim değişebilir [:D] .
Yazimi okuduğunuz için çok teşekkür ederim ufak da bir spoiler vermek isterim aralık ayında sığ bir pouldarium benzeri bir tank yapıyorum.
Herkese iyi hobiler. Bitkileriniz suyunuzu sevsin [;)]
Ölçüler: 40x30x35
Canlı Türleri: red rilli karides
Bitki Türleri: monte carlo
Tankın Yaşı: 1 ay
Filtrasyon ve Işıklandırma: eheim liberty 130 // akvared full spektrum aydınlatma
Tasarım ve Dekorasyon ista plant soil drogon stone
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/232359/061120222314111.jpg[/IMG]
Öncelikle merhabalar. Yaklaşık 1.5 ay kadar önce bu tankımı bir kez daha paylaşmıştım. O dönemde henüz daha canlıları yeni eklemiştim . Şimdi ise bir güncelleme yapmak istedim. Çünkü bu tarz bir akvaryum yapmak isteyenler olabileceğini düşünüyorum.
Akvaryuma her hafta düzenli %30 cvarında su değişimini aksatmaksızın yapıyorum. Henüz filitre temizliği yapmadım 3. ayın sonunda yapmayı planlıyorum.
Günde 6 saat aydınlatma veriyordum bu süreyi 2 haftadır 5 saate düşürdüm sebebi ise yosunlaşma başladı. Başta ön camda ufak yosunlar ile karşılaştım ardından kayaların üzerlerinde başladı. Camları düzenli temizliyorum kayaların üzerlerini de bu haftaki su değişimde bir diş fırçası yardımı ile temizlemeyi düşünüyorum.
Bitkilerin sağlık durumu oldukça iyi ilk dönemlerde hatırlarsanız bazı bölgelerde sararma vardı. Şu anda tamamen o sorunu çözüldü. Tahminimden çok daha hızlı bir yayılma gözlemliyorum. Fotosentez durumu çok iyi hatta tahminimce birkaç hafta sonra CO2 yi biraz daha arttırmam gerekebilir.
Şimdilik söyleyeceklerim bu kadar eğer bu şekilde gider ise önümüzdeki ay bu tankın son güncellemesini bitmiş halini paylaşabilirim sizler ile. Tankım bitikten sonra bol bitkili beta akvaryumu benzeri bir şey yapmayı planlıyorum ama tabikide o zamana kadar fikrim değişebilir [:D] .
Yazimi okuduğunuz için çok teşekkür ederim ufak da bir spoiler vermek isterim aralık ayında sığ bir pouldarium benzeri bir tank yapıyorum.
Herkese iyi hobiler. Bitkileriniz suyunuzu sevsin [;)]
İlk High Tech İwagumi Denemem
[QUOTE=ErtanGulen]Eğer yüksek destekli bir tankı ilk kez kuruyor iseniz, CO2 ve isik etmenlerini de görece "ezbere" bir sekilde veriyor iseniz size ilk tavsiyem suya gübre eklemeden önce bitkilerin tüketimini ölçmeniz. Bunun için eklediğiniz yada eklemeyi düşündüğünüz gübreler için test yaparak ilerlemenizi tavsiye ederim. Kontrolsüz bir ortamda yeterli tecrübeye sahip değil iseniz (gözlem ile kontrol tecrubesi) yosun gibi istenmeyen sonuçlar ve durumlar kaçınılmaz olabilir.
Sağlıklı hobiler. [/QUOTE]
Bilgi için çok teşekkür ederim bu konu hiç aklıma gelmemişti biraz daha dikkatli olurum teşekkürler
[QUOTE=ErtanGulen]Eğer yüksek destekli bir tankı ilk kez kuruyor iseniz, CO2 ve isik etmenlerini de görece "ezbere" bir sekilde veriyor iseniz size ilk tavsiyem suya gübre eklemeden önce bitkilerin tüketimini ölçmeniz. Bunun için eklediğiniz yada eklemeyi düşündüğünüz gübreler için test yaparak ilerlemenizi tavsiye ederim. Kontrolsüz bir ortamda yeterli tecrübeye sahip değil iseniz (gözlem ile kontrol tecrubesi) yosun gibi istenmeyen sonuçlar ve durumlar kaçınılmaz olabilir.
Sağlıklı hobiler. [/QUOTE]
Bilgi için çok teşekkür ederim bu konu hiç aklıma gelmemişti biraz daha dikkatli olurum teşekkürler
İlk High Tech İwagumi Denemem
[QUOTE=sevo16]Merhabalar,
Öncelikle elinize sağlık aynı tarzda bi akvaryum kurma aşamasındayım 40x40x40 ölçülerinde. Kum olarak ne kullandınız ve kaç litre kullandınız. Ben 2.5 litre aquabasis + 8 litre monado aldım ama sanki istediğim kalınlığa ulaşamayacak gibiyim.
Konuyu yakın takipteyim sık sık güncellemenizi bekleriz👍🏻[/QUOTE]
Kum olarak ista plant soil kullandım harici bir kum yok. 9 litre kullandım. Ama kumu biraz kalın kullanmayı seviyorum şahsen en ince yeri 6 cm çivarında. Kullanacağım kumu hesaplarken yapmak istediğim kalınlık ile akvaryum ölçülerini çarptım klasik litre hesaplama işlemi yaptım (örneğin kendi akvaryumum 45x30 yan yüzeyleri ortalama kum kalınlığım 8 cm 45.30.8= 9.600 yapıyor yani 9.6 litre kum ile istediğim kalınlığa ulaşabiliyorum. Bu şekilde daha rahat hesaplayabilirsin
[QUOTE=sevo16]Merhabalar,
Öncelikle elinize sağlık aynı tarzda bi akvaryum kurma aşamasındayım 40x40x40 ölçülerinde. Kum olarak ne kullandınız ve kaç litre kullandınız. Ben 2.5 litre aquabasis + 8 litre monado aldım ama sanki istediğim kalınlığa ulaşamayacak gibiyim.
Konuyu yakın takipteyim sık sık güncellemenizi bekleriz👍🏻[/QUOTE]
Kum olarak ista plant soil kullandım harici bir kum yok. 9 litre kullandım. Ama kumu biraz kalın kullanmayı seviyorum şahsen en ince yeri 6 cm çivarında. Kullanacağım kumu hesaplarken yapmak istediğim kalınlık ile akvaryum ölçülerini çarptım klasik litre hesaplama işlemi yaptım (örneğin kendi akvaryumum 45x30 yan yüzeyleri ortalama kum kalınlığım 8 cm 45.30.8= 9.600 yapıyor yani 9.6 litre kum ile istediğim kalınlığa ulaşabiliyorum. Bu şekilde daha rahat hesaplayabilirsin
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 16:53
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Elyaf LeafyAqua, 14:47
Filtreleme Seçenekleri - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 13:58
Akvaryum Tanıtımı - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
- Kusursuz Anubiaslar/bucephalandra ballantines 12:22
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 12:05
- Özel Moss Türleri. smithiseek 11:49
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 11:49
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 11:49
- Apistogramma - İvancara Bimaculata Şahinöztürk 11:44
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 11:36
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 11:36
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 11:36
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 11:27
- Akvaryum 30*30 metsi 11:27
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 10:43
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 10:43
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 10:43
- Mikrofex-grindal-mikrokurt-sirkekurdu-izya Tubifex tuncaysargin 10:34
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 10:20
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 10:20
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 10:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 10:14
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 10:14
- Moss Teli CevdetSERBEST 10:14
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 09:34
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 09:34
KULLANICILAR
- 44 Online Kullanıcı, 25 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
