ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
Fishessayshello
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
06 Ocak 2021 10:07
Son Ziyaret:
09 Ocak 2021 21:51
Toplam Mesaj:
11 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Bıyıklı Balık
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Bıyıklı Balık
SON 9 MESAJI
Japon Balıklatımın Türü Nedir? Sağlıklılar Mı?
[QUOTE=uygar27]
bence şahsi fikrim balıklarınıza veda etmemeniz.Eğer maddi durumunuz da uygunsa petshoplardan 60-70 liraya 50lt lik ya da 100 liraya klasik siyah kapaklı 60ltlik(benimkinden) almaları için ailenizi bir şekilde ikna etmeniz, yanına da orta boy bir iç filtre ile toplamda 160-170 tl ye 60 ltlik bi akvaryum kurabilirsiniz sahiplendirme şansınız maalesef çok az çünkü elinizdeki japponlar maximum 30tl tutar bunun için kimse uğraşmaz sahiplenmeye[/QUOTE]
Ama bir japona 38 lt su gerekirken tam sağlıklı olabilmeleri için 130 lt kadarlık bir su gerekiyor diye biliyorum. Ailem zaten resmen balıkların bulunduğu ortama girdiklerinde motoru kapatıyorlar önce, çok önemli gelmiyor balıklarım onlara bu yüzden hiç iyi bakmıyorlar 😔 keşke gerçekten uygun ortam oluşturup veda etmesem. Elimde olsa gerçekten bir odayı onlara dahi ayırırdım. Fakat veda edeceksem de parayla satmak istemiyorum. Sadece gerçekten uygun şartları sağlayabilecek birini bulup da güvenebilirsem parasız vereceğim. Fakat güvenme konusunda gerçekten sıkıntı yaşıyorum konu balıklarım olunca. Kimin de evinde nasıl baktığını bilemeyeceğim için nasıl vereceğim bilemiyorum... Siz hiç buradan balık sahiplendirdiniz mi acaba? 😢 Onlara zarar gelsin istemiyorum.
[QUOTE=uygar27]
bence şahsi fikrim balıklarınıza veda etmemeniz.Eğer maddi durumunuz da uygunsa petshoplardan 60-70 liraya 50lt lik ya da 100 liraya klasik siyah kapaklı 60ltlik(benimkinden) almaları için ailenizi bir şekilde ikna etmeniz, yanına da orta boy bir iç filtre ile toplamda 160-170 tl ye 60 ltlik bi akvaryum kurabilirsiniz sahiplendirme şansınız maalesef çok az çünkü elinizdeki japponlar maximum 30tl tutar bunun için kimse uğraşmaz sahiplenmeye[/QUOTE]
Ama bir japona 38 lt su gerekirken tam sağlıklı olabilmeleri için 130 lt kadarlık bir su gerekiyor diye biliyorum. Ailem zaten resmen balıkların bulunduğu ortama girdiklerinde motoru kapatıyorlar önce, çok önemli gelmiyor balıklarım onlara bu yüzden hiç iyi bakmıyorlar 😔 keşke gerçekten uygun ortam oluşturup veda etmesem. Elimde olsa gerçekten bir odayı onlara dahi ayırırdım. Fakat veda edeceksem de parayla satmak istemiyorum. Sadece gerçekten uygun şartları sağlayabilecek birini bulup da güvenebilirsem parasız vereceğim. Fakat güvenme konusunda gerçekten sıkıntı yaşıyorum konu balıklarım olunca. Kimin de evinde nasıl baktığını bilemeyeceğim için nasıl vereceğim bilemiyorum... Siz hiç buradan balık sahiplendirdiniz mi acaba? 😢 Onlara zarar gelsin istemiyorum.
Japon Balıklatımın Türü Nedir? Sağlıklılar Mı?
[QUOTE=FerKan]Balıklarınızın sağlığını düşünüp, uygun şartlarda bakabilecek birine sahiplendirme fikrinizi destekliyorum. Sizin de hacminize göre uygun türler için şu linki incelemenizi öneriyorum. Sağlıklı hobiler;
https://www.akvaryum.com/Forum/kucuk_akvaryumlara_balik_onerileri_k893815.asp[/QUOTE]
Teşekkür ederim. ☺️
Fakat bu balıklarıma bu kadar değer verirken ailemle ne tatile ne de gezmeye çıkabiliyorum onlarda bir sıkıntı olursa diye😅
Ve biz aldıkça bu balıklar kötü şartlar altında petshoplarda satılmaya, yakalanmaya ve hapsedilmeye devam edeceği için ne kadar beni rahatlatan küçük dostlar olarak görsem de onları, yeni bir balık almamaya karar verdim. Yine onların geleceği ve sağlığı için, sizi de buna davet ediyorum☺️[EDIT]Fishessayshello,2021-01-06 14:09:26[/EDIT]
[QUOTE=uygar27]
merhabalar su değişimini 2 haftada bir tamamen yapmak yerine haftada %30 yapmanız daha iyi olur komple yapmayın,yem olarak da goldy color sprulina ben de kullanıyorum ancak her zaman bitkisel yem olmaz.sabahları normal yem akşamları ise sera goldy color sprulina bitkisel yemle beslerseniz çok iyi olur.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim. ☺️ Su tankımın alanı küçük olduğu için birinden bugün daha yavaş büyümeleri için günde bir kez yemlememin onlar için daha iyi olacağını duydum. Sizce de doğru mudur? Günde iki kez besleyip büyümelerine yardımcı mı olayım yoksa verecek iyi birini bulana kadar sadece bir öğün mü besleyeyim günde?
[QUOTE=FerKan]Balıklarınızın sağlığını düşünüp, uygun şartlarda bakabilecek birine sahiplendirme fikrinizi destekliyorum. Sizin de hacminize göre uygun türler için şu linki incelemenizi öneriyorum. Sağlıklı hobiler;
https://www.akvaryum.com/Forum/kucuk_akvaryumlara_balik_onerileri_k893815.asp[/QUOTE]
Teşekkür ederim. ☺️
Fakat bu balıklarıma bu kadar değer verirken ailemle ne tatile ne de gezmeye çıkabiliyorum onlarda bir sıkıntı olursa diye😅
Ve biz aldıkça bu balıklar kötü şartlar altında petshoplarda satılmaya, yakalanmaya ve hapsedilmeye devam edeceği için ne kadar beni rahatlatan küçük dostlar olarak görsem de onları, yeni bir balık almamaya karar verdim. Yine onların geleceği ve sağlığı için, sizi de buna davet ediyorum☺️[EDIT]Fishessayshello,2021-01-06 14:09:26[/EDIT]
[QUOTE=uygar27]
merhabalar su değişimini 2 haftada bir tamamen yapmak yerine haftada %30 yapmanız daha iyi olur komple yapmayın,yem olarak da goldy color sprulina ben de kullanıyorum ancak her zaman bitkisel yem olmaz.sabahları normal yem akşamları ise sera goldy color sprulina bitkisel yemle beslerseniz çok iyi olur.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim. ☺️ Su tankımın alanı küçük olduğu için birinden bugün daha yavaş büyümeleri için günde bir kez yemlememin onlar için daha iyi olacağını duydum. Sizce de doğru mudur? Günde iki kez besleyip büyümelerine yardımcı mı olayım yoksa verecek iyi birini bulana kadar sadece bir öğün mü besleyeyim günde?
Japon Balıklatımın Türü Nedir? Sağlıklılar Mı?
[QUOTE=uygar27]
sadece fotoğrafa bakarak sağlıklı olduklarını anlayamayız maalesef ama eğer akvaryumunuzun litresini,içinde beslediğiniz balık sayısını yazarsanız balıklarınıza nasıl baktığınızı anlayabiliriz eğer bi hata yapıyorsanız düzeltiririz[:)][/QUOTE]
Sera goldy color spirulina kullanıyorum gran kullanacaktım fakat içinde yosun olanlar daha sağlıklı olacağından bunu tercih ettim, filtre ve hava motoru mevcut akvaryumumda. Balıkları aldığımdan beri (yaklaşık 1.5 sene) her biri daha da canlandı ilk hallerinden, ve 1 2 cm kadar büyüdüler. Lav taşı kullanıyorum alttaki taşlar olarak. Maksimum 15 günde bir akvaryumu baştan sona temizliyorum ve su bir gün bekletilmiş oluyor. Günde iki kez azar azar yemliyorum her biri beşer tane yiyiyor genelde. Sabahları güneş camıma vurunca 10 15 dakika güneş görüyorlar. En büyük sorunum akvaryumumun çok küçük olması... Ailem sanırım 18 veya 20 litrelik olan alvaryumumdan daha büyüğünü almama izin vermiyor ve bu sebepten kaynaklı yavaş yavaş öleceklerini biliyorum. Ölmemeleri için birine vermek istiyorum ve olabildiğimce sağlıklı bir şekilde sahiplendirmem balıklarımın da eminim ömrünü uzatacaktır☺️ Bu yüzden türlerini de öğrenmem gerek. Sadece çiftleşme dönemlerinde net görebildiğim şekilde siyah teleskop olduğunu düşündüğüm balığım erkek. Aralıklı olarak diyetler uyguluyorum balıklarıma. Bir şişme veya yeme karşı isteksizlik fark edersem genelde uyguluyorum ve birkaç gün açlığın ardından bezelye ile besliyorum birkaç gün, ağızlarına sığabilecek kadar doğruyorum hepsini. Bazen brokoli veriyorum. Renkleri aldığım güne göre oldukça canlandı, ve hareketliler. Geceleri dinleniyorlar. Keyifleri benim gözlemlerime göre yerinde gibi. Akvaryumumun boyutu haricinde balıklarımla ilgili yaptığım bir hata var mıdır acaba? Genelde haftada bir de filtremi temizliyorum. En küçük balığımda akvaryumun boyunun yetersizliğinden kuyruğunun büzüşmeye başladığını gözlemledim şu birkaç gündür. Daha öncesinde yoktu, her gün kontrol ediyorum onları. Bu yüzden onları ne kadar sevsem de daha büyük akvaryumu olan bilgili birine acil vermeye çalışacağım. [EDIT]Fishessayshello,2021-01-06 13:19:44[/EDIT]
[QUOTE=uygar27]
sadece fotoğrafa bakarak sağlıklı olduklarını anlayamayız maalesef ama eğer akvaryumunuzun litresini,içinde beslediğiniz balık sayısını yazarsanız balıklarınıza nasıl baktığınızı anlayabiliriz eğer bi hata yapıyorsanız düzeltiririz[:)][/QUOTE]
Sera goldy color spirulina kullanıyorum gran kullanacaktım fakat içinde yosun olanlar daha sağlıklı olacağından bunu tercih ettim, filtre ve hava motoru mevcut akvaryumumda. Balıkları aldığımdan beri (yaklaşık 1.5 sene) her biri daha da canlandı ilk hallerinden, ve 1 2 cm kadar büyüdüler. Lav taşı kullanıyorum alttaki taşlar olarak. Maksimum 15 günde bir akvaryumu baştan sona temizliyorum ve su bir gün bekletilmiş oluyor. Günde iki kez azar azar yemliyorum her biri beşer tane yiyiyor genelde. Sabahları güneş camıma vurunca 10 15 dakika güneş görüyorlar. En büyük sorunum akvaryumumun çok küçük olması... Ailem sanırım 18 veya 20 litrelik olan alvaryumumdan daha büyüğünü almama izin vermiyor ve bu sebepten kaynaklı yavaş yavaş öleceklerini biliyorum. Ölmemeleri için birine vermek istiyorum ve olabildiğimce sağlıklı bir şekilde sahiplendirmem balıklarımın da eminim ömrünü uzatacaktır☺️ Bu yüzden türlerini de öğrenmem gerek. Sadece çiftleşme dönemlerinde net görebildiğim şekilde siyah teleskop olduğunu düşündüğüm balığım erkek. Aralıklı olarak diyetler uyguluyorum balıklarıma. Bir şişme veya yeme karşı isteksizlik fark edersem genelde uyguluyorum ve birkaç gün açlığın ardından bezelye ile besliyorum birkaç gün, ağızlarına sığabilecek kadar doğruyorum hepsini. Bazen brokoli veriyorum. Renkleri aldığım güne göre oldukça canlandı, ve hareketliler. Geceleri dinleniyorlar. Keyifleri benim gözlemlerime göre yerinde gibi. Akvaryumumun boyutu haricinde balıklarımla ilgili yaptığım bir hata var mıdır acaba? Genelde haftada bir de filtremi temizliyorum. En küçük balığımda akvaryumun boyunun yetersizliğinden kuyruğunun büzüşmeye başladığını gözlemledim şu birkaç gündür. Daha öncesinde yoktu, her gün kontrol ediyorum onları. Bu yüzden onları ne kadar sevsem de daha büyük akvaryumu olan bilgili birine acil vermeye çalışacağım. [EDIT]Fishessayshello,2021-01-06 13:19:44[/EDIT]
Japon Balıklatımın Türü Nedir? Sağlıklılar Mı?
Daha küçükler fakat elimdeki fotoğraflardan anlaşılacağını umuyorum. Biri siyah teleskop sanırım en çok o belli. Diğerleri de tül kuyruk olabilir diye düşünüyorum. Turuncu olanın da kuyruğunun uçları beyaz olduğu için çok belirgin çıkmamış ama onun kuyruğu da renkli olanınkine benziyor. Ve sizce sağlıklı görünüyorlar mı? Özenli bakmak için elimden geleni yapıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228923/060120211224181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228923/060120211224531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228923/060120211227071.jpg[/IMG]
Daha küçükler fakat elimdeki fotoğraflardan anlaşılacağını umuyorum. Biri siyah teleskop sanırım en çok o belli. Diğerleri de tül kuyruk olabilir diye düşünüyorum. Turuncu olanın da kuyruğunun uçları beyaz olduğu için çok belirgin çıkmamış ama onun kuyruğu da renkli olanınkine benziyor. Ve sizce sağlıklı görünüyorlar mı? Özenli bakmak için elimden geleni yapıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228923/060120211224181.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228923/060120211224531.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228923/060120211227071.jpg[/IMG]
Japon Balığını Kovalıyorlar
Bu konu hakkında eğitim almış profesyonel bir insan değilim fakat kendi balıklarım gereğince oldukça fazla araştırma yapmıştım. Benim balıklarımdan da dişiyi belirli bazı aylarda erkekler kovalıyor, zemine ittirmeye çalışıyordu. Kavga ediyorlar diye endişelenmiştim fakat çok büyük bir ihtimalle çiftleşme amacıyla yaptıklarını öğrendim. Erkeklerin çiftleşme zamanında solungaçlarında beyaz noktalar belirginleşir. Bu beyaz pürüzlerle dişileri kovalar, sürtünürler ve dişileri yumurtlamak üzere harekete geçirmeye çalışırlar. Bu kavga ediyorlar gibi görünür. Fakat tabi ki kavga da ediyor olabilirler. Bu kovalamaca döneminde erkek balıkların dişi balıkların kuyruğunu koparabildiği bile olur bazen. Ben sizin çiftleşme döneminde olup olmadıklarını anlamanız adına erkek balıklarınızın (kovalayanların) solungaçlarında beyaz benekleri var mı bakmanızı öneririm. Fakat dediğim gibi sadece tecrübelerim ve araştırmalarım üzerine konuşuyorum. Eğer yoksa kavga ediyor olma ihtimalleri daha fazladır zannımca. Eğer çiftleşmeye çalışıyorlarsa bu dönem bittiğinde kovalamaca da bitiyor. (Bende öyle oldu)
Bu konu hakkında eğitim almış profesyonel bir insan değilim fakat kendi balıklarım gereğince oldukça fazla araştırma yapmıştım. Benim balıklarımdan da dişiyi belirli bazı aylarda erkekler kovalıyor, zemine ittirmeye çalışıyordu. Kavga ediyorlar diye endişelenmiştim fakat çok büyük bir ihtimalle çiftleşme amacıyla yaptıklarını öğrendim. Erkeklerin çiftleşme zamanında solungaçlarında beyaz noktalar belirginleşir. Bu beyaz pürüzlerle dişileri kovalar, sürtünürler ve dişileri yumurtlamak üzere harekete geçirmeye çalışırlar. Bu kavga ediyorlar gibi görünür. Fakat tabi ki kavga da ediyor olabilirler. Bu kovalamaca döneminde erkek balıkların dişi balıkların kuyruğunu koparabildiği bile olur bazen. Ben sizin çiftleşme döneminde olup olmadıklarını anlamanız adına erkek balıklarınızın (kovalayanların) solungaçlarında beyaz benekleri var mı bakmanızı öneririm. Fakat dediğim gibi sadece tecrübelerim ve araştırmalarım üzerine konuşuyorum. Eğer yoksa kavga ediyor olma ihtimalleri daha fazladır zannımca. Eğer çiftleşmeye çalışıyorlarsa bu dönem bittiğinde kovalamaca da bitiyor. (Bende öyle oldu)
Japon Balıklarımı Nereye Bırakabilirim?
[QUOTE=AtlasPoyraz]İlanlarda ücretsiz sahiplendirme açın. Mesaj atan arkadaşa uygun ekipman vs olup olmadığını sorun.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim☺️
[QUOTE=Cengizhan06]Kesinlikle doğaya bırakmamalısınız.Çok ciddi sonuçları olabiliyor.Balıklarınıza bakamayacağınızı düşünüyorsanız forum sitesinin ilan bölümüne balıklarınızın ücretsiz sahiplendirileceğine dair bir ilan açmanız yeterli olacaktır.Balıklarınızın yeni bakıcısının onlara tam anlamıyla yeterli derecede bakıp bakmayacağından emin olamazsınız.Bu artık yeni sahibinin sorumluluğundadır.Tabii ki imkan dahilinde en iyi şekilde bakabilecek birisine balıklarınızı vermeniz daha güzel olanıdır ama bu durumu tespit etmek için somut bir delil bulmak zor olacaktır.Neticede benim evimdeki balıklarımı ne şartlarda baktığımı nasıl bileceksiniz.[/QUOTE]
Bu da beni çok çekindiriyor işte, ya ben o kadar özen gösterirken o canlara bakmamayacağını düşününce tuvalete atabilecek birine verirsem bilmeden
[QUOTE=AtlasPoyraz]İlanlarda ücretsiz sahiplendirme açın. Mesaj atan arkadaşa uygun ekipman vs olup olmadığını sorun.[/QUOTE]
Çok teşekkür ederim☺️
[QUOTE=Cengizhan06]Kesinlikle doğaya bırakmamalısınız.Çok ciddi sonuçları olabiliyor.Balıklarınıza bakamayacağınızı düşünüyorsanız forum sitesinin ilan bölümüne balıklarınızın ücretsiz sahiplendirileceğine dair bir ilan açmanız yeterli olacaktır.Balıklarınızın yeni bakıcısının onlara tam anlamıyla yeterli derecede bakıp bakmayacağından emin olamazsınız.Bu artık yeni sahibinin sorumluluğundadır.Tabii ki imkan dahilinde en iyi şekilde bakabilecek birisine balıklarınızı vermeniz daha güzel olanıdır ama bu durumu tespit etmek için somut bir delil bulmak zor olacaktır.Neticede benim evimdeki balıklarımı ne şartlarda baktığımı nasıl bileceksiniz.[/QUOTE]
Bu da beni çok çekindiriyor işte, ya ben o kadar özen gösterirken o canlara bakmamayacağını düşününce tuvalete atabilecek birine verirsem bilmeden
Japon Balıklarımı Nereye Bırakabilirim?
[QUOTE=Aplot]Doğaya salmak saldığınız ekosistemi çökme derecesine getirebilecek kadar riskli bir hareket olur. Arkadaşların dediği gibi ücretsiz sahiplendirme yapabilirsiniz. [/QUOTE]
Bunu bilmiyordum! Böyle bir şeyi bilsem hiç aklıma getirmezdim bile, gerçekten çok özür dilerim. Peki sahiplendireyim desem, buradaki insanlar kadar bilgilisini de bulamam sanırım. Hiç sahiplendirdiniz mi buradan birine, güvenilirler mi? Çok hassas bakıyorum dediğim gibi balıklarıma ama tek sorun su tankım onlar için yetersiz. 130 litre gerekirken 20 litre çok eziyet olacaktır balıklarıma...
[QUOTE=Aplot]Doğaya salmak saldığınız ekosistemi çökme derecesine getirebilecek kadar riskli bir hareket olur. Arkadaşların dediği gibi ücretsiz sahiplendirme yapabilirsiniz. [/QUOTE]
Bunu bilmiyordum! Böyle bir şeyi bilsem hiç aklıma getirmezdim bile, gerçekten çok özür dilerim. Peki sahiplendireyim desem, buradaki insanlar kadar bilgilisini de bulamam sanırım. Hiç sahiplendirdiniz mi buradan birine, güvenilirler mi? Çok hassas bakıyorum dediğim gibi balıklarıma ama tek sorun su tankım onlar için yetersiz. 130 litre gerekirken 20 litre çok eziyet olacaktır balıklarıma...
Japon Balıklarımı Nereye Bırakabilirim?
[QUOTE=TURAN03]Lütfen şu balıkları gölete salma işinden vazgeçin artık.Siz bakamıyorsanız eğer sitenin ilan bölümüne koyun balıkları güzelce bakabilecek birine verin eğer alan yoksa petshopa gidin verin balıkları.[/QUOTE]
Zaten petshopdaki kötü hallerini gördüğüm için almıştım. Göle bırakmak istemiyorum ki, gerçekten iyi bakabilecek birini nereden nasıl güvenilir bulabileceğimi bilmiyorum. İlana koysam,iyi bakacağına nereden emin olacağımı anlayamıyorum. Bu yüzden yardım isteyerek yazdım.
[QUOTE=TURAN03]Lütfen şu balıkları gölete salma işinden vazgeçin artık.Siz bakamıyorsanız eğer sitenin ilan bölümüne koyun balıkları güzelce bakabilecek birine verin eğer alan yoksa petshopa gidin verin balıkları.[/QUOTE]
Zaten petshopdaki kötü hallerini gördüğüm için almıştım. Göle bırakmak istemiyorum ki, gerçekten iyi bakabilecek birini nereden nasıl güvenilir bulabileceğimi bilmiyorum. İlana koysam,iyi bakacağına nereden emin olacağımı anlayamıyorum. Bu yüzden yardım isteyerek yazdım.
Japon Balıklarımı Nereye Bırakabilirim?
Japon balıklarımı aldığımdan beri yaklaşık 1.5 yıl oluyor. Onlara gerçekten özenli bakıyorum, gerek diyetleri, gerek hastalıkları hepsiyle bizzat ilgilenip günde birkaç saatte bir sıkıntıları var mı diye dakikalarca hepsini tek tek kontrol ediyorum. Fakat kaliteli yem, yeterli hava akımı ve filtreye sahip olsalar bile yaklaşık 20 litre olan akvaryumumdan daha büyük bir akvaryum alma ihtimalim yok. Ve biliyorum ki üç balık her ne kadar en büyüğü 5 cm (sanırım) en küçüğü 3 cm (sanırım, onu 1.5 cm iken almıştım) olsa bile 20 ltlik bir akvaryumda tek tek ve yavaş yavaş ölecekler. Su yetersizliğinden olduğunu düşünüyorum ki en küçük olan balığımda kuyruk büzüşmesi başlamış sanırım. Kuyruğunun fotoğrafını çekemedim. Diğer bir tanesinin de sırt yüzgecinde hafif bir yırtılma gördüm ama oldukça küçük bir yırtılma. Bildiğim kadarı ile bunlar yüzgeç ve kuyruk erimesi hastalığı başlangıcı belirtisi. Ve bu hastalık da su kirliliği ve azlığından vb kaynaklanıyor. Suyu düzenli değiştirmeye özen gösteriyorum. Fakat zamanında çok kirli suda da yaşamak zorunda kaldılar, bir ay kadar önce falan. 2 3 hafta boyunca. Onlara gerçekten en iyi ve uzun hayatı yaşatmak istiyorum, onları zaten aldığım yerde berbat durumdalar diye almıştım. Ne yalan söyleyeyim çocuğum gibi kıymetliler diyebilirim benim için, sadece balık diyip geçemem. Şimdi ölmemeleri adına daha iyi imkanlar sağlayamadığımdan bir yere bırakırsam daha iyi olur diye düşündüm. Fakat nereye bırakmalıyım bilmiyorum. Güvenmeden birine bırakamam ki zaten etrafımda benden iyi bakabilecek kimse yok. Herkes abartma onlar sadece balık diye yaklaşıyor. Akarsuya, dereye bıraksam sazangillerden oldukları için diyorum, ama suyun sıcaklığındaki değişim zarar verebilir. Yiyecek bulamayabilirler sonuçta gerçekten iyi yemlerle besliyorum. Su kirliliğinden ölebilirler. Bir başka canlı yiyebilir onları, o yüzden ne yapacağım gerçekten bilmiyorum ve yardıma çok ihtiyacım var. Oyun dahi oynuyorlar benimle, aynı zamanda benden başkası yem atınca yemedikleri de çok oluyor. Akarsuya mı dereye mi nereye bırakmalıyım yardımcı olur musunuz lütfen? 20 litrede üç balık yavaş yavaş ölmesinler nolur.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228923/060120211031481.jpg[/IMG][:'(]
Japon balıklarımı aldığımdan beri yaklaşık 1.5 yıl oluyor. Onlara gerçekten özenli bakıyorum, gerek diyetleri, gerek hastalıkları hepsiyle bizzat ilgilenip günde birkaç saatte bir sıkıntıları var mı diye dakikalarca hepsini tek tek kontrol ediyorum. Fakat kaliteli yem, yeterli hava akımı ve filtreye sahip olsalar bile yaklaşık 20 litre olan akvaryumumdan daha büyük bir akvaryum alma ihtimalim yok. Ve biliyorum ki üç balık her ne kadar en büyüğü 5 cm (sanırım) en küçüğü 3 cm (sanırım, onu 1.5 cm iken almıştım) olsa bile 20 ltlik bir akvaryumda tek tek ve yavaş yavaş ölecekler. Su yetersizliğinden olduğunu düşünüyorum ki en küçük olan balığımda kuyruk büzüşmesi başlamış sanırım. Kuyruğunun fotoğrafını çekemedim. Diğer bir tanesinin de sırt yüzgecinde hafif bir yırtılma gördüm ama oldukça küçük bir yırtılma. Bildiğim kadarı ile bunlar yüzgeç ve kuyruk erimesi hastalığı başlangıcı belirtisi. Ve bu hastalık da su kirliliği ve azlığından vb kaynaklanıyor. Suyu düzenli değiştirmeye özen gösteriyorum. Fakat zamanında çok kirli suda da yaşamak zorunda kaldılar, bir ay kadar önce falan. 2 3 hafta boyunca. Onlara gerçekten en iyi ve uzun hayatı yaşatmak istiyorum, onları zaten aldığım yerde berbat durumdalar diye almıştım. Ne yalan söyleyeyim çocuğum gibi kıymetliler diyebilirim benim için, sadece balık diyip geçemem. Şimdi ölmemeleri adına daha iyi imkanlar sağlayamadığımdan bir yere bırakırsam daha iyi olur diye düşündüm. Fakat nereye bırakmalıyım bilmiyorum. Güvenmeden birine bırakamam ki zaten etrafımda benden iyi bakabilecek kimse yok. Herkes abartma onlar sadece balık diye yaklaşıyor. Akarsuya, dereye bıraksam sazangillerden oldukları için diyorum, ama suyun sıcaklığındaki değişim zarar verebilir. Yiyecek bulamayabilirler sonuçta gerçekten iyi yemlerle besliyorum. Su kirliliğinden ölebilirler. Bir başka canlı yiyebilir onları, o yüzden ne yapacağım gerçekten bilmiyorum ve yardıma çok ihtiyacım var. Oyun dahi oynuyorlar benimle, aynı zamanda benden başkası yem atınca yemedikleri de çok oluyor. Akarsuya mı dereye mi nereye bırakmalıyım yardımcı olur musunuz lütfen? 20 litrede üç balık yavaş yavaş ölmesinler nolur.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/228923/060120211031481.jpg[/IMG][:'(]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
KULLANICILAR
- 43 Online Kullanıcı, 24 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
