ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
UglyPaw
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
7
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
07 Mayıs 2020 18:37
Son Ziyaret:
24 Mart 2026 20:39
Toplam Mesaj:
18 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Gökalp Arabacı
Doğum Tarihi:
08 Kasım 1984
Yaş:
41
İl:
Yurtdisi
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
“Bütün bitkiler ve hayvanlar kardeşimizdir. Bizlerle konuşurlar, eğer dinlersen; duyabilirsin.” – Arapaho
SON 10 MESAJI
Bitkili Ve Sarı Prenses!
Cevabınız için teşekkür ederim hocam. Kökleri gömmem lazım yani sağlama almam lazım evet. Aslında elimdeki balıkları verebilsem yeni başlayan bir kişiye yada afedersiniz bir çocuk sevindirmek için bile olsa versem kafam daha rahat olacak. Böyle aslında hiç değiştirmek stres yaşatmak istemiyorum. En kötüsü dediğiniz gibi yapmayı da bir kenara yazıyorum. Teşekkürler tekrar. [:)]
Cevabınız için teşekkür ederim hocam. Kökleri gömmem lazım yani sağlama almam lazım evet. Aslında elimdeki balıkları verebilsem yeni başlayan bir kişiye yada afedersiniz bir çocuk sevindirmek için bile olsa versem kafam daha rahat olacak. Böyle aslında hiç değiştirmek stres yaşatmak istemiyorum. En kötüsü dediğiniz gibi yapmayı da bir kenara yazıyorum. Teşekkürler tekrar. [:)]
Bitkili Ve Sarı Prenses!
Merhaba sevgili dostlar, değerli forum üyeleri. Bir konuda bilgilerinize danışacağım. Daha önce forumda yine yazmıştım, bitkili ile alakamdan bahsetmiştim. Ona binaen bazı sorularım var. Şimdi benim sp akvaryumum vardı, taşınma sebebiyle dekorumu bozdum. Bitkiliye dönme hevesim var. Balıklarımı kimseye veremedim, bir petshopa da götürüp tabiri caizse haybeye vermek istemedim. Şimdi bitkili akvaryum yapsam yada Amazon tarzı kök ve yapraklı bir akvaryum (sonra bitki ekleyebilirim düşüncesiyle), bu suda balıklarım yaşar mı yada en fazla ne kadar böyle devam edebilirim? Balıklarımın asıl ortamlarının böyle olmayacağını biliyorum ama bir çözüm bulabilmek adına geçici süre böyle yapıp yapamayacağımı öğrenmek istiyorum. Teşekkürler şimdiden, hayırlı akşamlar. [:)][:iyi:]
Merhaba sevgili dostlar, değerli forum üyeleri. Bir konuda bilgilerinize danışacağım. Daha önce forumda yine yazmıştım, bitkili ile alakamdan bahsetmiştim. Ona binaen bazı sorularım var. Şimdi benim sp akvaryumum vardı, taşınma sebebiyle dekorumu bozdum. Bitkiliye dönme hevesim var. Balıklarımı kimseye veremedim, bir petshopa da götürüp tabiri caizse haybeye vermek istemedim. Şimdi bitkili akvaryum yapsam yada Amazon tarzı kök ve yapraklı bir akvaryum (sonra bitki ekleyebilirim düşüncesiyle), bu suda balıklarım yaşar mı yada en fazla ne kadar böyle devam edebilirim? Balıklarımın asıl ortamlarının böyle olmayacağını biliyorum ama bir çözüm bulabilmek adına geçici süre böyle yapıp yapamayacağımı öğrenmek istiyorum. Teşekkürler şimdiden, hayırlı akşamlar. [:)][:iyi:]
Bitkili Akvaryum Hakkında Bilgi Rica Ediyorum!
[QUOTE=mutlubaba]Bence bitkilide esas temeli sağlam yapmak lazım yani inşaatta nasıl temelin demiri betonu kazık sistemi vs ağır maliyet tutuyorsa bitkili olayındada aynı şekilde
taban kurmadan önce tankın ilerleyen zamandaki olası değişikliğinide hesap ederek kaya koyulabilirki resimlerde var zaten onun için tabana öncelikle kenarlardan 3 4 parmak kalacak şekilde 2 cmlik straforu ortaya koymak sonrasında bütçeye göre volkan tozu substrat lav kırığı üstüne bitki kumu verim almak için 5 6 cm sermek gerekiyor yani para harcıyoruz
devamında bitki seçimi low - high tech karar verip ona göre türlere para harcıyoruz
lov tech devamsa ona göre moslar ve bitki high tech devam ediyorsak co2 tüp ve sistem kurulumu lazım
tüm bunları yaparken tabi olmazsa olmazımız sabır lazım
en önemlisi her iki tür içinde ona göre aydınlatma bakılmalı ben kendim yaparım diye fire fly parasına bir sürü düzenek yapmışımdır
adaptasyon süresi ve nihayet keyfini çıkarma
yani bu işi esas belirleyici unsur senin bütçen ve kararındır bana göre balığa 10 lira 20 liradan fazla para verilmez ama başkası 1500 tl lik pasta tabağı gibi discusa uygunmuş diyebilir
keyifli hobiler[/QUOTE]
Teşekkürler hocam ilginize, sağ olun. Yani kısaca dediklerinize katılıyorum. Ben de dekor anlamında köpük üste kayalar, bir tepe benzeri şeyler yapıp üzerine toprak yapıp, sonra tabanı oluşturmak. Sonra da low tech ile başlamak ilk önceliğim. Co² ve gübre yada daha profesyonel ekipmanlara şu ilk dönemde giremem. Başta basit başlayıp ileri zamanlara doğru, imkanlar ve ortam müsait oldukça high tech e ilerleyebilmek. Bakalım planlarım başta basit ve çok para harcamadan bir şeyler yapıp ilerlemek. Teşekkür ederim, görüşmek dileğiyle. [:)][:iyi:]
[QUOTE=ÇEPNİ]Floresan kullanmadım, floresanla başarılı bitkili akvaryum çalışmaları yapan var ama günümüzde büyük çoğunluk led kullanıyor. Öncelikle bütçenize uygun bitkili akvaryumlara uygun led edinmenizi öneririm. Bitkili akvaryumlara özel olarak led armatür seri üretimi yapan firmalar da var, el yapımı led armatür yapan hobiciler de var, karar size kalmış.
Kum olarak 1-3 mm vitasand dere kumu veya 1-2 mm inşaat kumu öneririm. Kum kalınlığı arkada 8-10 cm, önde 5-6 cm olmalı (bitki köklerinin sağlıklı hareket edebilmesi için). Benim son açtığım konuya bakarsanız dere kumuyla kurmuş olduğum bitkili tankı göreceksiniz. Ayriyeten kumun arasına JBL florapol serpmeniz de çok çok faydalı olacaktır.
Başlangıçta Co2 gereksinimi olmayan veya az olan bitkileri yetiştirmenizi öneririm. Bunun için "Low Tech Bitkiler" diye araştırma yapmanız faydalı olur.
Görselini eklemiş olduğunuz tanklardan alt taraftaki Serkan Çetinkol'a aittir. Yarışma için özel hazırlanmış bir tanktır. Kolay gibi görünse de başlangıç için önermem bu tarz manzara stili tankları. Mosslar kolay bir bitki olsa da kontrol etmesi ve görseldeki gibi tutması zordur, çok zamanınızı alır.
Başlangıçta jungle style denen stilde tank kurmanız daha iyi olacaktır. Bu stilde kolay bitkilerle doğal ve güzel bir iş ortaya çıkıyor (bu stilde özellikle Echinodorus türü bitkileri tavsiye ederim).
Haftada 1, %40 su değişimi yapmanız bitkilerin beslenmesi açısından önemli (Kurulumu yaptığınız ilk haftada her gün %50 su değişimi yapmanız faydalı olur).
Son olarak her bitki gübreye ve Co2'ye ihtiyaç duyar ancak bazıları daha az ihtiyaç duyar. Bu bitkiler kolay (Low Tech) olarak adlandırılır. Kolay bitkiler seçerseniz pahalı Co2 sistemlerine ihtiyacınız kalmaz. Ancak Co2 gereksinimi fazla olan bitkileri de yetiştiremezsiniz. Bence başlangıçta kolay bitkileri tercih edin.
Kolay bitkilere gübre çok gerekmese de gübre kullanmanız olumlu etki yaratır. En azından düzenli olarak potasyum eklemeniz iyi olur, potasyum musluk suyundan gelmiyor ne yazık ki.
[/QUOTE]
Teşekkürler hocam ilginize. Evet ben de dediklerinizi düşünüyorum. Kısaca low tech tank ile başlayıp ileriye doğru imkânlar ve durum müsait oldukça high tech'e dönebilirim. O gösterdiğim fotolar zaten en beğendiklerim ve son raddede yapılacak şeyler. Başta basitle başlayıp sonra üzerine koyarak, ilerlemek olabilir. Armatür için de değişim yapamam, elimdekiler neyse en optimum akvaryumu şartlarıma göre onu oluşturmak. Zaten para harcadıktan sonra en iyi ekipmanları alacak olduktan sonra hazırını yaptırıp parasını verip oturup karşısına keyif yaparım. Ama derdim kendim elimdekiler ile bişeyleri olabildiği en uygun şeyi yapabilmek. Teşekkürler, keyifli hobiler. [:)][:iyi:][EDIT]UglyPaw,2021-07-14 23:38:26[/EDIT]
[QUOTE=TokgozMertali]O zaman ben size yarın vakit bulabilirsem dönüş yaparım özel mesaj kısmından yada sohbet kısmından saat geç oldu şimdi kısıttı vakitte olmaz olaki unutursam siz hatırlatırsınız iyi akşamlar dilerim [/QUOTE]
Teşekkür ederim hocam valla çok sağ olun. Memnun oldum çok, görüşmek dileğiyle..[:)]
[QUOTE=mutlubaba]Bence bitkilide esas temeli sağlam yapmak lazım yani inşaatta nasıl temelin demiri betonu kazık sistemi vs ağır maliyet tutuyorsa bitkili olayındada aynı şekilde
taban kurmadan önce tankın ilerleyen zamandaki olası değişikliğinide hesap ederek kaya koyulabilirki resimlerde var zaten onun için tabana öncelikle kenarlardan 3 4 parmak kalacak şekilde 2 cmlik straforu ortaya koymak sonrasında bütçeye göre volkan tozu substrat lav kırığı üstüne bitki kumu verim almak için 5 6 cm sermek gerekiyor yani para harcıyoruz
devamında bitki seçimi low - high tech karar verip ona göre türlere para harcıyoruz
lov tech devamsa ona göre moslar ve bitki high tech devam ediyorsak co2 tüp ve sistem kurulumu lazım
tüm bunları yaparken tabi olmazsa olmazımız sabır lazım
en önemlisi her iki tür içinde ona göre aydınlatma bakılmalı ben kendim yaparım diye fire fly parasına bir sürü düzenek yapmışımdır
adaptasyon süresi ve nihayet keyfini çıkarma
yani bu işi esas belirleyici unsur senin bütçen ve kararındır bana göre balığa 10 lira 20 liradan fazla para verilmez ama başkası 1500 tl lik pasta tabağı gibi discusa uygunmuş diyebilir
keyifli hobiler[/QUOTE]
Teşekkürler hocam ilginize, sağ olun. Yani kısaca dediklerinize katılıyorum. Ben de dekor anlamında köpük üste kayalar, bir tepe benzeri şeyler yapıp üzerine toprak yapıp, sonra tabanı oluşturmak. Sonra da low tech ile başlamak ilk önceliğim. Co² ve gübre yada daha profesyonel ekipmanlara şu ilk dönemde giremem. Başta basit başlayıp ileri zamanlara doğru, imkanlar ve ortam müsait oldukça high tech e ilerleyebilmek. Bakalım planlarım başta basit ve çok para harcamadan bir şeyler yapıp ilerlemek. Teşekkür ederim, görüşmek dileğiyle. [:)][:iyi:]
[QUOTE=ÇEPNİ]Floresan kullanmadım, floresanla başarılı bitkili akvaryum çalışmaları yapan var ama günümüzde büyük çoğunluk led kullanıyor. Öncelikle bütçenize uygun bitkili akvaryumlara uygun led edinmenizi öneririm. Bitkili akvaryumlara özel olarak led armatür seri üretimi yapan firmalar da var, el yapımı led armatür yapan hobiciler de var, karar size kalmış.
Kum olarak 1-3 mm vitasand dere kumu veya 1-2 mm inşaat kumu öneririm. Kum kalınlığı arkada 8-10 cm, önde 5-6 cm olmalı (bitki köklerinin sağlıklı hareket edebilmesi için). Benim son açtığım konuya bakarsanız dere kumuyla kurmuş olduğum bitkili tankı göreceksiniz. Ayriyeten kumun arasına JBL florapol serpmeniz de çok çok faydalı olacaktır.
Başlangıçta Co2 gereksinimi olmayan veya az olan bitkileri yetiştirmenizi öneririm. Bunun için "Low Tech Bitkiler" diye araştırma yapmanız faydalı olur.
Görselini eklemiş olduğunuz tanklardan alt taraftaki Serkan Çetinkol'a aittir. Yarışma için özel hazırlanmış bir tanktır. Kolay gibi görünse de başlangıç için önermem bu tarz manzara stili tankları. Mosslar kolay bir bitki olsa da kontrol etmesi ve görseldeki gibi tutması zordur, çok zamanınızı alır.
Başlangıçta jungle style denen stilde tank kurmanız daha iyi olacaktır. Bu stilde kolay bitkilerle doğal ve güzel bir iş ortaya çıkıyor (bu stilde özellikle Echinodorus türü bitkileri tavsiye ederim).
Haftada 1, %40 su değişimi yapmanız bitkilerin beslenmesi açısından önemli (Kurulumu yaptığınız ilk haftada her gün %50 su değişimi yapmanız faydalı olur).
Son olarak her bitki gübreye ve Co2'ye ihtiyaç duyar ancak bazıları daha az ihtiyaç duyar. Bu bitkiler kolay (Low Tech) olarak adlandırılır. Kolay bitkiler seçerseniz pahalı Co2 sistemlerine ihtiyacınız kalmaz. Ancak Co2 gereksinimi fazla olan bitkileri de yetiştiremezsiniz. Bence başlangıçta kolay bitkileri tercih edin.
Kolay bitkilere gübre çok gerekmese de gübre kullanmanız olumlu etki yaratır. En azından düzenli olarak potasyum eklemeniz iyi olur, potasyum musluk suyundan gelmiyor ne yazık ki.
[/QUOTE]
Teşekkürler hocam ilginize. Evet ben de dediklerinizi düşünüyorum. Kısaca low tech tank ile başlayıp ileriye doğru imkânlar ve durum müsait oldukça high tech'e dönebilirim. O gösterdiğim fotolar zaten en beğendiklerim ve son raddede yapılacak şeyler. Başta basitle başlayıp sonra üzerine koyarak, ilerlemek olabilir. Armatür için de değişim yapamam, elimdekiler neyse en optimum akvaryumu şartlarıma göre onu oluşturmak. Zaten para harcadıktan sonra en iyi ekipmanları alacak olduktan sonra hazırını yaptırıp parasını verip oturup karşısına keyif yaparım. Ama derdim kendim elimdekiler ile bişeyleri olabildiği en uygun şeyi yapabilmek. Teşekkürler, keyifli hobiler. [:)][:iyi:][EDIT]UglyPaw,2021-07-14 23:38:26[/EDIT]
[QUOTE=TokgozMertali]O zaman ben size yarın vakit bulabilirsem dönüş yaparım özel mesaj kısmından yada sohbet kısmından saat geç oldu şimdi kısıttı vakitte olmaz olaki unutursam siz hatırlatırsınız iyi akşamlar dilerim [/QUOTE]
Teşekkür ederim hocam valla çok sağ olun. Memnun oldum çok, görüşmek dileğiyle..[:)]
Bitkili Akvaryum Hakkında Bilgi Rica Ediyorum!
[QUOTE=TokgozMertali]Gökalp Bey öncelikle tam olarak anlayamadım istediğinizi sanırım sizin akvaryumunuzda bitkili nasıl olur onu sormuşsunuz. ölçüleriniz bence çok güzel tam şov akvaryumu yapılmalık sump ile bitki olmaz diyenlere kanmayın gayette güzel oluyor attığınız akvaryumlar meşakkatli akvaryumlar ama sizin üstesinden gelebileceğinizi düşünüyorum(tabi bu akvaryumlar için bütçenizinde bol olması gerekiyor maalesef ülkemiz şartlarında) bu kurulum sürecinde ne zaman takıldığınız konu olursa yardım etmeye hazırım hatta bütçeniz ne kadar onuda söylerseniz birlikte bir alışveriş listeside çıkartabiliriz. Hangi tür, hangi bitki, hangi özel ekipmanlar, gübreleme, filtreleme her konuda yardımcı olabilirim.[/QUOTE]
Hocam çok teşekkür ederim ilgi, alakanıza. Evet aslında yapmak istediğim ilk başlarda konunun cahili olduğum için, düşük bütçeli başlangıç bitkili akvaryumu yapmak. İleriye doğru öğrendikçe ve geliştirdikçe farklı konulara ve arayışlara yönelebilirim. Şimdilik düşük bütçeli en az ne kadar harcayabilirsem onun üzerinden bir akvaryum yapabilirim. Eğer olmazsa bütçemi aşarsa dediğim gibi tekrar chiclid akvaryumuna devam edeceğim. Kısa bir zamanda taşınacağım, o yüzden akvaryumu alt üst etmişken değiştirmek planı yaptım. Gönderdiğim fotoğraflar temsili tabiki ve çok hoşuma gittiği için onları seçtim. Velhasıl ilk başlarda taban kurulumu yapıp ufak yeşilliklerle başlayıp, basit bir akvaryumla başlayabilirim. Dediğiniz gibi irtibatta kalabiliriz sizinle. Çok teşekkür ederim, görüşmek dileğiyle. [:)][:iyi:][EDIT]UglyPaw,2021-07-14 21:22:26[/EDIT]
[QUOTE=TokgozMertali]Gökalp Bey öncelikle tam olarak anlayamadım istediğinizi sanırım sizin akvaryumunuzda bitkili nasıl olur onu sormuşsunuz. ölçüleriniz bence çok güzel tam şov akvaryumu yapılmalık sump ile bitki olmaz diyenlere kanmayın gayette güzel oluyor attığınız akvaryumlar meşakkatli akvaryumlar ama sizin üstesinden gelebileceğinizi düşünüyorum(tabi bu akvaryumlar için bütçenizinde bol olması gerekiyor maalesef ülkemiz şartlarında) bu kurulum sürecinde ne zaman takıldığınız konu olursa yardım etmeye hazırım hatta bütçeniz ne kadar onuda söylerseniz birlikte bir alışveriş listeside çıkartabiliriz. Hangi tür, hangi bitki, hangi özel ekipmanlar, gübreleme, filtreleme her konuda yardımcı olabilirim.[/QUOTE]
Hocam çok teşekkür ederim ilgi, alakanıza. Evet aslında yapmak istediğim ilk başlarda konunun cahili olduğum için, düşük bütçeli başlangıç bitkili akvaryumu yapmak. İleriye doğru öğrendikçe ve geliştirdikçe farklı konulara ve arayışlara yönelebilirim. Şimdilik düşük bütçeli en az ne kadar harcayabilirsem onun üzerinden bir akvaryum yapabilirim. Eğer olmazsa bütçemi aşarsa dediğim gibi tekrar chiclid akvaryumuna devam edeceğim. Kısa bir zamanda taşınacağım, o yüzden akvaryumu alt üst etmişken değiştirmek planı yaptım. Gönderdiğim fotoğraflar temsili tabiki ve çok hoşuma gittiği için onları seçtim. Velhasıl ilk başlarda taban kurulumu yapıp ufak yeşilliklerle başlayıp, basit bir akvaryumla başlayabilirim. Dediğiniz gibi irtibatta kalabiliriz sizinle. Çok teşekkür ederim, görüşmek dileğiyle. [:)][:iyi:][EDIT]UglyPaw,2021-07-14 21:22:26[/EDIT]
Bitkili Akvaryum Hakkında Bilgi Rica Ediyorum!
Sevgili forum ailesi hepinize selamlar, saygılar. Bu konuyu okumaya, araştırmaya devam ediyorum. Sizlerden de naçizane fikir ve yorum talep ediyorum.
120x50x55(y) boyutlarında, alt sumplu ve 4x54w (1 grolux, 1 marinestar ve 2 daylight) T5 flerosan armatürlü chiclid akvaryumum var. Akvaryumumu bitkili akvaryuma çevirmeye niyetlendim, bu aralar bitkiliye merak saldım. Sağdan soldan birçok şey okudum, herkesin doğrularının ve yanlışlarının farklı olduğunu gördüm. Benim sistemime uygun bir yorum ve örnek çok göremediğim için de kendime göre ilk başlarda çok da doğru yada yanlış bulamadım, kabaca da fikir aklımda pek oluşmadı.
İlk başta kolay ve bakımı basit bir sistem ile başlamayı düşünüyorum tabi ki her şey uygun olursa, tüm öneriler ve tecrübeler bu yönde olumlu olursa. Ama uygun olmaz yada eksisi artısından -kabaca- fazla olursa vs. vazgeçip chiclid akvaryumuna devam edeceğim. Beğendiğim iki akvaryum fotoğrafını ekledim. Olur-olmaz, iyi-kötü, doğru-yanlış vs. dediğiniz tüm yorumlarınızı ve fikirlerinizi beklerim. İyi günler, iyi hobiler dilerim herkese.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223411/130720211753451.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223411/130720211754251.jpg[/IMG][EDIT]UglyPaw,2021-07-13 17:57:30[/EDIT]
Sevgili forum ailesi hepinize selamlar, saygılar. Bu konuyu okumaya, araştırmaya devam ediyorum. Sizlerden de naçizane fikir ve yorum talep ediyorum.
120x50x55(y) boyutlarında, alt sumplu ve 4x54w (1 grolux, 1 marinestar ve 2 daylight) T5 flerosan armatürlü chiclid akvaryumum var. Akvaryumumu bitkili akvaryuma çevirmeye niyetlendim, bu aralar bitkiliye merak saldım. Sağdan soldan birçok şey okudum, herkesin doğrularının ve yanlışlarının farklı olduğunu gördüm. Benim sistemime uygun bir yorum ve örnek çok göremediğim için de kendime göre ilk başlarda çok da doğru yada yanlış bulamadım, kabaca da fikir aklımda pek oluşmadı.
İlk başta kolay ve bakımı basit bir sistem ile başlamayı düşünüyorum tabi ki her şey uygun olursa, tüm öneriler ve tecrübeler bu yönde olumlu olursa. Ama uygun olmaz yada eksisi artısından -kabaca- fazla olursa vs. vazgeçip chiclid akvaryumuna devam edeceğim. Beğendiğim iki akvaryum fotoğrafını ekledim. Olur-olmaz, iyi-kötü, doğru-yanlış vs. dediğiniz tüm yorumlarınızı ve fikirlerinizi beklerim. İyi günler, iyi hobiler dilerim herkese.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223411/130720211753451.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223411/130720211754251.jpg[/IMG][EDIT]UglyPaw,2021-07-13 17:57:30[/EDIT]
Sump Malzemeleri Ve Sıralaması Hakkında Bilgi!
Tamamdır hocam teşekkür ederim. [:iyi:]
Tamamdır hocam teşekkür ederim. [:iyi:]
Sump Malzemeleri Ve Sıralaması Hakkında Bilgi!
Aslında bilgi ve tecrübem sıfır. Çoğunlukla o arkadaşların tavsiyesi ve tercihi ile böyle yapmıştık. [:iyi:]
Aslında bilgi ve tecrübem sıfır. Çoğunlukla o arkadaşların tavsiyesi ve tercihi ile böyle yapmıştık. [:iyi:]
Sump Malzemeleri Ve Sıralaması Hakkında Bilgi!
Sevgili dostlar herkese selamlar, saygılar. Sağlıklı ve mutlu hobiler diliyorum. Ben sump dizilimi konusunda bilgi talep ediyorum sizlerden. Karşılıksız bırakmazsanız çok sevinirim.
Şimdi ben yeni akvaryum kuruyorum aylardan sonra inşallah. En az sizler kadar değerli iki ustanın yardımlarıyla bu fotoğrafta gördüğünüz sumpu kurduk ilk başta. Ama şimdi bazı fazlalıklar göze çarptı ve yeniden dizayn etme ihtiyacı gördük.
İlk göz kalın sünger ve elyaf 4 sıra, ikinci göz (aşağıdan yukarıya) elyaf-substrat-elyaf-sporax-elyaf şeklinde.
Şimdi sizlerden de bir iki cümle yorum rica ediyorum. Sizler ne dersiniz?
Şimdiden teşekkürler, herkese selamlar, sevgiler. [:)][:iyi:]
(Bu arada sumpun suyu çok biliyorum, onu boşalttım. Bu boşaltmadan önceki fotoğraf.)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223411/031020201209281.jpg[/IMG]
Sevgili dostlar herkese selamlar, saygılar. Sağlıklı ve mutlu hobiler diliyorum. Ben sump dizilimi konusunda bilgi talep ediyorum sizlerden. Karşılıksız bırakmazsanız çok sevinirim.
Şimdi ben yeni akvaryum kuruyorum aylardan sonra inşallah. En az sizler kadar değerli iki ustanın yardımlarıyla bu fotoğrafta gördüğünüz sumpu kurduk ilk başta. Ama şimdi bazı fazlalıklar göze çarptı ve yeniden dizayn etme ihtiyacı gördük.
İlk göz kalın sünger ve elyaf 4 sıra, ikinci göz (aşağıdan yukarıya) elyaf-substrat-elyaf-sporax-elyaf şeklinde.
Şimdi sizlerden de bir iki cümle yorum rica ediyorum. Sizler ne dersiniz?
Şimdiden teşekkürler, herkese selamlar, sevgiler. [:)][:iyi:]
(Bu arada sumpun suyu çok biliyorum, onu boşalttım. Bu boşaltmadan önceki fotoğraf.)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/223411/031020201209281.jpg[/IMG]
Akvaryuma Strafor Koymak!
Sevgili dostlar selamlar, saygılar. Anca fırsat bulabildim cevap için. Aşağı yukarı aklımda bir plan oluştu. Bütün koyacağım muhtemelen. Fakat silikonla yapıştırmayı hiç düşünmemiştim. Komple strafor koymanın avantajı aslında çok büyük; kayaların devrilme, kayma tehlikesine karşı taban camını korumak. Bütün konulacaksa silikonla yapıştırmak da en mantıklısı. Bakalım hele bir gelsin birşeyler yapacağım. Hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Sağ olun, var olun. Herkese keyifli hobiler. [:)] [:iyi:]
Sevgili dostlar selamlar, saygılar. Anca fırsat bulabildim cevap için. Aşağı yukarı aklımda bir plan oluştu. Bütün koyacağım muhtemelen. Fakat silikonla yapıştırmayı hiç düşünmemiştim. Komple strafor koymanın avantajı aslında çok büyük; kayaların devrilme, kayma tehlikesine karşı taban camını korumak. Bütün konulacaksa silikonla yapıştırmak da en mantıklısı. Bakalım hele bir gelsin birşeyler yapacağım. Hepinize ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Sağ olun, var olun. Herkese keyifli hobiler. [:)] [:iyi:]
Akvaryuma Strafor Koymak!
Sevgili forum üyeleri ve kıymetli dostlar herkese merhaba, hayırlı günler, hayırlı işler. Uzun zamandan beri beklediğim, planladığım, siparişini verdiğim akvaryumum yakın zamanda geliyor inşallah. İlk kurulumda birçok başlangıcın yanında problemler de oluyor. Malum ikilemlerden birisi de akvaryuma strafor koymak. Ben de bu konuda bilgi ve düşünce talep ediyorum sizlerden. Burada strafor iki farklı yere konuluyor; birisi cam taban ile dolap arası, diğeri de akvaryum içine kayaların altına. Şimdi ben dolap ile cam arasına beyaz bildiğimiz klasik straforlardan kullanacağım. Ama benim asıl konum, kayalar altına koyacağım dış cephe kaplamada da kullanılan strafor. Birincisi siz her iki bölgeye de strafor koyma konusunda ne düşünüyorsunuz? İkinci olarak da ben bu kayaların altına koyacağım straforu, sadece kayaların altına gelecek şekilde kesip mi koyayım yoksa komple tabana döşeyip kayaları koyup üstüne de kumu mu sereyim?
İkincisini yaparsam eğer, balıklar kumu kazıp tabana indiklerinde köpüğün bir zararı olur mu, balıklar bir yabancılık çekerler mi, bir kargaşa yaşarlar mı?
Hepinize teşekkür ederim şimdiden. Selamlar, saygılar. [:)][:iyi:]
Sevgili forum üyeleri ve kıymetli dostlar herkese merhaba, hayırlı günler, hayırlı işler. Uzun zamandan beri beklediğim, planladığım, siparişini verdiğim akvaryumum yakın zamanda geliyor inşallah. İlk kurulumda birçok başlangıcın yanında problemler de oluyor. Malum ikilemlerden birisi de akvaryuma strafor koymak. Ben de bu konuda bilgi ve düşünce talep ediyorum sizlerden. Burada strafor iki farklı yere konuluyor; birisi cam taban ile dolap arası, diğeri de akvaryum içine kayaların altına. Şimdi ben dolap ile cam arasına beyaz bildiğimiz klasik straforlardan kullanacağım. Ama benim asıl konum, kayalar altına koyacağım dış cephe kaplamada da kullanılan strafor. Birincisi siz her iki bölgeye de strafor koyma konusunda ne düşünüyorsunuz? İkinci olarak da ben bu kayaların altına koyacağım straforu, sadece kayaların altına gelecek şekilde kesip mi koyayım yoksa komple tabana döşeyip kayaları koyup üstüne de kumu mu sereyim?
İkincisini yaparsam eğer, balıklar kumu kazıp tabana indiklerinde köpüğün bir zararı olur mu, balıklar bir yabancılık çekerler mi, bir kargaşa yaşarlar mı?
Hepinize teşekkür ederim şimdiden. Selamlar, saygılar. [:)][:iyi:]
SON MESAJLAR
- Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 19:00
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Conix, 18:48
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 17:33
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci cihan.borova, 15:36
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 14:34
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 14:10
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 14:10
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:02
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:02
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 13:55
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 13:55
- Moss Teli CevdetSERBEST 13:55
- Mutlaka Listeye Bakınız Coskun59 13:32
- Jumbo Elma Salyangoz Altın Sarısı Coskun59 13:32
KULLANICILAR
- 67 Online Kullanıcı, 38 Üye
Online Kullanıcılar
Sfenks111,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
Sungurr,
osmandbnl,
DigitalPen,
sedatkaryurek,
alipaksi,
OKIRATLI,
Ruchansuzen,
ternapi,
ballantines,
JujuSeri,
Sütçü,
TheDS,
Hoppala,
ugurbaran,
layper,
Mustafasesen,
0rnn,
Sercan.,
Ahmet Said,
Kuduoglu,
Cyber_Scout,
sirhill,
Myz26,
Tatar10,
Conix,
berat76,
EmrahGuloglu,
fissidens,
gokhankum,
TolgahanA,
yeekim,
şansal,
Mertkk,
youngaquarist,
LeafyAqua,
Koksal Gurkan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
