ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
molgun
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
4
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
25 Ağustos 2017 22:48
Son Ziyaret:
25 Haziran 2018 19:52
Toplam Mesaj:
14 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Muhammed Olgun
Doğum Tarihi:
Girilmedi
Yaş:
Bilinmiyor
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Aga ona bir şey olmaz dayanıklı hayvan.
SON 10 MESAJI
Yaralı Melek
Benim de yerli bir yetiştiriciden aldığım Betta'nın sol yüzgeci aynı halde. Çok araştırdım bu durum 2 sebepten oluyormuş,
1) Diğer balıkların saldırısı
2) Kötü su değerleri
Ve bunun bir çözümü yok diyorlar ama yapacak bir şey yok başa gelen çekilir :)
Burayı takip edeceğim bir çözümü varsa deneriz.[EDIT]molgun,2017-10-15 00:15:18[/EDIT]
Benim de yerli bir yetiştiriciden aldığım Betta'nın sol yüzgeci aynı halde. Çok araştırdım bu durum 2 sebepten oluyormuş,
1) Diğer balıkların saldırısı
2) Kötü su değerleri
Ve bunun bir çözümü yok diyorlar ama yapacak bir şey yok başa gelen çekilir :)
Burayı takip edeceğim bir çözümü varsa deneriz.[EDIT]molgun,2017-10-15 00:15:18[/EDIT]
Co2 Miktarı Formülü Nasıl Yapılır ?
Üzeri rakamları tutturamıyorsun bence abi mesela 1. için
= 3 * 3(KH) * 10^ (7 - 7.2 (pH))
= 9 * 10 ^ (-0.2)
= 9 * 0.63
= 5.67
Şunu 9 * 10 ^ (-0.2) Google'a kopyalayıp yapıştırdığında sonucu verir zaten
Üzeri rakamları tutturamıyorsun bence abi mesela 1. için
= 3 * 3(KH) * 10^ (7 - 7.2 (pH))
= 9 * 10 ^ (-0.2)
= 9 * 0.63
= 5.67
Şunu 9 * 10 ^ (-0.2) Google'a kopyalayıp yapıştırdığında sonucu verir zaten
Co2 Miktarı Formülü Nasıl Yapılır ?
Şöyle
3 * 4 * 10^0.4 (bu 10 üzeri 0.4 demek ) = 30
https://www.google.com.tr/search?safe=off&q=3+*+4+*+10%5E0.4&oq=3+*+4+*+10%5E0.4&gs_l=psy-ab.3..33i22i29i30k1l2.12518.12518.0.12940.1.1.0.0.0.0.132.132.0j1.1.0....0...1.2.64.psy-ab..0.1.132....0.nirAjlzbTEE
Ama diyor ki bu elindeki buffer sadece CaCO3'se olur diyor. Eğer fosfat bufferları falan da varsa sonuçda kayma olur diyor.
Şöyle
3 * 4 * 10^0.4 (bu 10 üzeri 0.4 demek ) = 30
https://www.google.com.tr/search?safe=off&q=3+*+4+*+10%5E0.4&oq=3+*+4+*+10%5E0.4&gs_l=psy-ab.3..33i22i29i30k1l2.12518.12518.0.12940.1.1.0.0.0.0.132.132.0j1.1.0....0...1.2.64.psy-ab..0.1.132....0.nirAjlzbTEE
Ama diyor ki bu elindeki buffer sadece CaCO3'se olur diyor. Eğer fosfat bufferları falan da varsa sonuçda kayma olur diyor.
Bitkilerin Yaprakların Da Sorun
Yeni yaprakların sarı çıkması nitrojen eksikliği olabilir. Balık falan var mı?
Yeni yaprakların sarı çıkması nitrojen eksikliği olabilir. Balık falan var mı?
Bitkili Akvaryum Tavsiye Ve Eleştiri
Hakim olsaydınız bilirdiniz.
Bu yöntem herkese göre değil arkadaşlar. Ben sert su (500 ppm TDS) ve alkali pH(7.5-8)'da besliyorum bitkilerimi ve balıklarımı. Çok hassas balıklar haricinde bir çok balık bu aralıkta yaşıyor. Soranlara da aynı şeyi tavsiye ediyorum. Farklı tavsiye edenler buyursunlar forumlar bunun için var. Ancak üç beş google'layıp ahkam kesmek insanlara yardım etmeye çalışan insanları zan altında bırakmak doğru değil bence. Herkes birbirine yardımcı olmaya çalışıyor.
[QUOTE=mrah]
Had bildirmek gibi bir amacim yok tam aksine yanlisa goz yummadigim icin oyle gelmis. Diana Walstad ve arastirmalarina gayet hakimim, keza basta bahsettiginiz allelopatik etkileri ben de sizin gibi zannediyordum, bir de Ole Pedersen`in bu konudaki arastirmasina bi goz atmanizi oneririm.[/QUOTE]
Hakim olsaydınız bilirdiniz.
Bu yöntem herkese göre değil arkadaşlar. Ben sert su (500 ppm TDS) ve alkali pH(7.5-8)'da besliyorum bitkilerimi ve balıklarımı. Çok hassas balıklar haricinde bir çok balık bu aralıkta yaşıyor. Soranlara da aynı şeyi tavsiye ediyorum. Farklı tavsiye edenler buyursunlar forumlar bunun için var. Ancak üç beş google'layıp ahkam kesmek insanlara yardım etmeye çalışan insanları zan altında bırakmak doğru değil bence. Herkes birbirine yardımcı olmaya çalışıyor.
[QUOTE=mrah]
Had bildirmek gibi bir amacim yok tam aksine yanlisa goz yummadigim icin oyle gelmis. Diana Walstad ve arastirmalarina gayet hakimim, keza basta bahsettiginiz allelopatik etkileri ben de sizin gibi zannediyordum, bir de Ole Pedersen`in bu konudaki arastirmasina bi goz atmanizi oneririm.[/QUOTE]
Bitkili Akvaryum Tavsiye Ve Eleştiri
İlk olarak paylaşım için teşekkürler. RO su mu kullanıyorsun diye sormamın sebebi buydu. Ancak Türkiye'nin her yerinde sert su yok. Ben musluk suyunun testlerini evde kendim yapıyorum. Tartışmayı da uzatmıyorum. Türklerde "had bildirme" çok yaygın olduğundan fazla şaşırtmadı.
Bahsettiğim konu Walstad'ın methodlarından biridir. Uzun uzadıya her bir mineralin neden kullanıldığını anlatacak ne vaktim ne de takatim var. İster kullanırsınız ister kullanmazsınız. İsterseniz Walstad'a da haddini bildirebilirsiniz.
Kolay gelsin.
[QUOTE=mrah]Ben aklinizda bulunsun diye yazayim, uyar uymazsiniz sizin sorumlulugunuzda fakat bu kadar yanlis yola goz yummak ayip olur.
1. konu, sadece potasyum seklinde bir gubreleme rutini yoktur. Bu NO3, PO4`un alg yaptigi ve k nin en zararsiz besin maddesi oldugu (alg yapmadigi yani) dusuncesiyle yapilan bir davranistan ibaret sadece. Suda istediginiz kadar K bulundurun diger besinler eksik oldugu muddetce bu K sadece suda hazir halde bulunur kullanilamaz ve dolayisiyla sadece israf olur fayda saglayamaz. Bunu liebig`in minimum yasasini ve makro-mikro elementlerin bitkilerde ne ise yaradigini, nasil ise yaradigini, kullanim oranlarini vs. arastirirsaniz daha iyi anlayabilirsiniz.
2. konu, suya durduk yere @molgun bey/hanim`in dedigi elementleri sokmayin, bunu daha akillica ve ucuza yapmaniz mumkun. Isin zarar kismini simdilik geciyorum, yukarida ismi verilen kimyasallari/tuzlari satin almaniz icin genelde min 1kg kadar almaniz gerekir ve 4 adet kimyasal verilmis hadi sodyum bikarbonat`i bakkaldan ufak miktar alirsiniz ama digerlerini bulmakta belki biraz zorlanirsiniz ufak miktarda ki bulsaniz bile assagida devami var.
Icme suyunda, kalsiyum ve magnezyum bulunmak zorunda. Bulunan oranlarda ulkemizde oyle az buz degil. Ulkenin neresinda yasadiginizin bu konuda onemi yok. Mevcut icme suyunda (eger RO cihazindan alinan bir suyu kullanmiyorsaniz) siz bitkili tank kurdugunuzda yetecek kadar magnezyum ve kalsiyum bulunur. Bunun yaninda kalsiyum besin alimi konusunda dengeleri alt ust edebilecek yetenege sahiptir, kafaniza gore bu oranlarda kalsiyum dozlamak faydadan cok zarar saglayabilir ki buna ihtiyaciniz zaten yok. Yani CaCl2 kafada israf.
NaHCO3 (sodyum bikarbonat) bunu hele hic hic eklemenize gerek yok. Birinci sebep sodyum tarimin hic bir alaninda istenen bir madde degil keza akvaryumdada ayni sekilde. Bunun yaninda bikarbonatta ayni sayilir. RO su kullaniyorsaniz bir miktar KH`i 1-2 seviyelerine cekip PH`i CO2 ile birlikte lappadalak 4-5 seviyelerine dusmesini istemiyor ve canlilarinizin bundan etkilenmesini istemiyorsaniz tamponlama gorevi yapsin diye KH arttirmak amaciyla kullanirsiniz. Vallisneria, riccia gibi bir kac bitki karbon kaynagi olarak sudaki karbonatlari kullanabilse bile cesme suyunuzdan 0KH su akmasi mumkun degil. Heleki ulkemizde. Yani cesme suyu kullaniyorsaniz hem teoride, hem de pratikte NaHCO3 kullanma gibi bi sacmaliga luzum yok.
MgSO4 nami diger Epsom Tuzu (magnezyum sulfat) kullanimi zararsiz, olumsuz etkisini gormeyeceginiz gibi ihtiyac olmadan kullanmanizi gerektirmez. Cesme sularinda bolca magnezyum bulunur. Butceniz varsa kullanabilirsiniz, tadini kacirmadan.
Potasyum klorur (KCl) bunu kullanmaninda temelde bi mantigi yok. Bu urunu kullanana kadar satin alacaginiz sadece 2 tuz/kimyasal ile makro element ihtiyaciniz cozumlenir. KH2PO4 ve KNO3 yani mono potasyum fosfat ve potasyum nitrat ile. KH2PO4 dozladiginizda gelen potasyum ve KNO3 dozladiginizda gelen potasyum toplami her kosulda tankinizdaki potasyum seviyesi icin yeter, iciniz rahat etmezse KCl yerine K2SO4 tercih edebilirsiniz. SO4 yani sulfur/sulfat/kukurt de ikinci makro elementlerden biridir.
RO su kullaniyorsaniz yukaridakileri gene bu sekilde kullanamazsiniz. Suyu dogru duzgun mineralize etmeniz gerekir yani kafaniza gore degil. Bunu yaparkende biraz PH tamponlama acisinda KH yukari cekilir, birazda GH olur biter sonrasi gene makro+mikro elementlerle gubreleme olarak devam eder.[/QUOTE]
İlk olarak paylaşım için teşekkürler. RO su mu kullanıyorsun diye sormamın sebebi buydu. Ancak Türkiye'nin her yerinde sert su yok. Ben musluk suyunun testlerini evde kendim yapıyorum. Tartışmayı da uzatmıyorum. Türklerde "had bildirme" çok yaygın olduğundan fazla şaşırtmadı.
Bahsettiğim konu Walstad'ın methodlarından biridir. Uzun uzadıya her bir mineralin neden kullanıldığını anlatacak ne vaktim ne de takatim var. İster kullanırsınız ister kullanmazsınız. İsterseniz Walstad'a da haddini bildirebilirsiniz.
Kolay gelsin.
[QUOTE=mrah]Ben aklinizda bulunsun diye yazayim, uyar uymazsiniz sizin sorumlulugunuzda fakat bu kadar yanlis yola goz yummak ayip olur.
1. konu, sadece potasyum seklinde bir gubreleme rutini yoktur. Bu NO3, PO4`un alg yaptigi ve k nin en zararsiz besin maddesi oldugu (alg yapmadigi yani) dusuncesiyle yapilan bir davranistan ibaret sadece. Suda istediginiz kadar K bulundurun diger besinler eksik oldugu muddetce bu K sadece suda hazir halde bulunur kullanilamaz ve dolayisiyla sadece israf olur fayda saglayamaz. Bunu liebig`in minimum yasasini ve makro-mikro elementlerin bitkilerde ne ise yaradigini, nasil ise yaradigini, kullanim oranlarini vs. arastirirsaniz daha iyi anlayabilirsiniz.
2. konu, suya durduk yere @molgun bey/hanim`in dedigi elementleri sokmayin, bunu daha akillica ve ucuza yapmaniz mumkun. Isin zarar kismini simdilik geciyorum, yukarida ismi verilen kimyasallari/tuzlari satin almaniz icin genelde min 1kg kadar almaniz gerekir ve 4 adet kimyasal verilmis hadi sodyum bikarbonat`i bakkaldan ufak miktar alirsiniz ama digerlerini bulmakta belki biraz zorlanirsiniz ufak miktarda ki bulsaniz bile assagida devami var.
Icme suyunda, kalsiyum ve magnezyum bulunmak zorunda. Bulunan oranlarda ulkemizde oyle az buz degil. Ulkenin neresinda yasadiginizin bu konuda onemi yok. Mevcut icme suyunda (eger RO cihazindan alinan bir suyu kullanmiyorsaniz) siz bitkili tank kurdugunuzda yetecek kadar magnezyum ve kalsiyum bulunur. Bunun yaninda kalsiyum besin alimi konusunda dengeleri alt ust edebilecek yetenege sahiptir, kafaniza gore bu oranlarda kalsiyum dozlamak faydadan cok zarar saglayabilir ki buna ihtiyaciniz zaten yok. Yani CaCl2 kafada israf.
NaHCO3 (sodyum bikarbonat) bunu hele hic hic eklemenize gerek yok. Birinci sebep sodyum tarimin hic bir alaninda istenen bir madde degil keza akvaryumdada ayni sekilde. Bunun yaninda bikarbonatta ayni sayilir. RO su kullaniyorsaniz bir miktar KH`i 1-2 seviyelerine cekip PH`i CO2 ile birlikte lappadalak 4-5 seviyelerine dusmesini istemiyor ve canlilarinizin bundan etkilenmesini istemiyorsaniz tamponlama gorevi yapsin diye KH arttirmak amaciyla kullanirsiniz. Vallisneria, riccia gibi bir kac bitki karbon kaynagi olarak sudaki karbonatlari kullanabilse bile cesme suyunuzdan 0KH su akmasi mumkun degil. Heleki ulkemizde. Yani cesme suyu kullaniyorsaniz hem teoride, hem de pratikte NaHCO3 kullanma gibi bi sacmaliga luzum yok.
MgSO4 nami diger Epsom Tuzu (magnezyum sulfat) kullanimi zararsiz, olumsuz etkisini gormeyeceginiz gibi ihtiyac olmadan kullanmanizi gerektirmez. Cesme sularinda bolca magnezyum bulunur. Butceniz varsa kullanabilirsiniz, tadini kacirmadan.
Potasyum klorur (KCl) bunu kullanmaninda temelde bi mantigi yok. Bu urunu kullanana kadar satin alacaginiz sadece 2 tuz/kimyasal ile makro element ihtiyaciniz cozumlenir. KH2PO4 ve KNO3 yani mono potasyum fosfat ve potasyum nitrat ile. KH2PO4 dozladiginizda gelen potasyum ve KNO3 dozladiginizda gelen potasyum toplami her kosulda tankinizdaki potasyum seviyesi icin yeter, iciniz rahat etmezse KCl yerine K2SO4 tercih edebilirsiniz. SO4 yani sulfur/sulfat/kukurt de ikinci makro elementlerden biridir.
RO su kullaniyorsaniz yukaridakileri gene bu sekilde kullanamazsiniz. Suyu dogru duzgun mineralize etmeniz gerekir yani kafaniza gore degil. Bunu yaparkende biraz PH tamponlama acisinda KH yukari cekilir, birazda GH olur biter sonrasi gene makro+mikro elementlerle gubreleme olarak devam eder.[/QUOTE]
Bitkili Akvaryum Tavsiye Ve Eleştiri
[QUOTE=Bahadır BAHAR]
Anladım. CaCI2,sodyum bikarbonat,epsom tuzu,potasyum klorür. bunları ne sıklıkla kullanmalıyım?
İstanbul da değilim teşekkür ederim. Yakın zamanda satın alabilirim. Şuan dış filtrem yok, balık da olmadığı için acele etmedim bir kaç hafta içinde edinmeyi düşünüyorum. [/QUOTE]
Bir kere :) her su değişiminden sonra bir tutam çok az bir miktar atabilirsin. Bence dış filtre alacaksan bunlarla uğraşma direk Deniz kabuğunu kırıp dış filtrene koy.
[QUOTE=Bahadır BAHAR]
Anladım. CaCI2,sodyum bikarbonat,epsom tuzu,potasyum klorür. bunları ne sıklıkla kullanmalıyım?
İstanbul da değilim teşekkür ederim. Yakın zamanda satın alabilirim. Şuan dış filtrem yok, balık da olmadığı için acele etmedim bir kaç hafta içinde edinmeyi düşünüyorum. [/QUOTE]
Bir kere :) her su değişiminden sonra bir tutam çok az bir miktar atabilirsin. Bence dış filtre alacaksan bunlarla uğraşma direk Deniz kabuğunu kırıp dış filtrene koy.
Bitkilerimin Durumu Kötü , Ne Yapmam Lazım ?
[QUOTE=yusufsarac98]Bitkisel mi hayvansal yem mi atmalıyım , yemi un ufak edip öyle atarım sıkıntı olamaz . [/QUOTE]
Kışın bitkisel, yazın protein bazlı yemler kullanılması daha doğru. Kışın bitkilerin büyümesi yavaşladığı için nitrojen ihtiyacı yavaşlıyor. Hayvansal yemler nitrit miktarını yükseltiyor.
Önümüz kış bence bitkisel granüler yem kullanabilirsin.
Ben Ahm High Energy Granulat kullanıyorum. Daha suyun dibine çökerken çözünmeye başlıyor. Memnunum.
[QUOTE=yusufsarac98]Bitkisel mi hayvansal yem mi atmalıyım , yemi un ufak edip öyle atarım sıkıntı olamaz . [/QUOTE]
Kışın bitkisel, yazın protein bazlı yemler kullanılması daha doğru. Kışın bitkilerin büyümesi yavaşladığı için nitrojen ihtiyacı yavaşlıyor. Hayvansal yemler nitrit miktarını yükseltiyor.
Önümüz kış bence bitkisel granüler yem kullanabilirsin.
Ben Ahm High Energy Granulat kullanıyorum. Daha suyun dibine çökerken çözünmeye başlıyor. Memnunum.
Bitkilerimin Durumu Kötü , Ne Yapmam Lazım ?
[QUOTE=yusufsarac98]Akvaryumda şu anda 2 cüce vatoz harici hiç balık yok . [/QUOTE]
Sorun değil fazla yemi bakteriler için istedim [:)] ancak yorumda dediğim gibi yem ne kadar küçük parça olursa o kadar iyi. Birde her sabah bir önceki günden yem kalmamış olmasına dikkat etmek lazım nitrit patlamasını önlemek için.
[QUOTE=yusufsarac98]Akvaryumda şu anda 2 cüce vatoz harici hiç balık yok . [/QUOTE]
Sorun değil fazla yemi bakteriler için istedim [:)] ancak yorumda dediğim gibi yem ne kadar küçük parça olursa o kadar iyi. Birde her sabah bir önceki günden yem kalmamış olmasına dikkat etmek lazım nitrit patlamasını önlemek için.
Bitkilerimin Durumu Kötü , Ne Yapmam Lazım ?
[QUOTE=yusufsarac98]Musluk suyu , Şu sıralar şebeke suyu çok kireçli 3 gün rahat dinlendiriyorum suyu . Diğer türlü kireç akvaryumun camlarına yapışıyo . Linkteki yorumları okuyacağım . [/QUOTE]
İlginç normalde musluk suyunda yeteri kadar mineral olması lazım ama bazı bölgelerin musluk suyu yumuşak.
Diğer sebep balıklarınız yeteri kadar Amonyak üretmiyor olabilir. Biraz fazladan yemelemeyi deneyin. Günlük su değişimlerine devam ederek.
Diğer sebep Ceyhun beyin dediği gibi ışık olabilir. Alg çıkması da buna işaret olabilir. Algler düşük ışıkta diğer bitkiler üzerinde stres oluşturuyor çünkü düşük ışıkta algler daha dominant.[EDIT]molgun,2017-09-04 16:56:42[/EDIT]
[QUOTE=yusufsarac98]Musluk suyu , Şu sıralar şebeke suyu çok kireçli 3 gün rahat dinlendiriyorum suyu . Diğer türlü kireç akvaryumun camlarına yapışıyo . Linkteki yorumları okuyacağım . [/QUOTE]
İlginç normalde musluk suyunda yeteri kadar mineral olması lazım ama bazı bölgelerin musluk suyu yumuşak.
Diğer sebep balıklarınız yeteri kadar Amonyak üretmiyor olabilir. Biraz fazladan yemelemeyi deneyin. Günlük su değişimlerine devam ederek.
Diğer sebep Ceyhun beyin dediği gibi ışık olabilir. Alg çıkması da buna işaret olabilir. Algler düşük ışıkta diğer bitkiler üzerinde stres oluşturuyor çünkü düşük ışıkta algler daha dominant.[EDIT]molgun,2017-09-04 16:56:42[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Salihsapkaa, 00:46
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 00:19
Amerikan Tetraları - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 14:49
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 14:49
KULLANICILAR
- 61 Online Kullanıcı, 33 Üye
Online Kullanıcılar
Hoppala,
altuntasseref,
Betul_,
SeaWorld,
ugurbaran,
nniiaa,
Manguday,
0rnn,
Soner.x,
sina cen,
MiSoSiKiaN,
Mithat2828,
Kuduoglu,
osmandbnl,
Sungurr,
BilalM.,
Feanor,
voimddweller,
Salihsapkaa,
aycan kurt,
yeekim,
emrahdm,
userhamit,
ProfMalawi,
esensml,
sorbiek,
merutay,
esucsuz,
plutarkhos,
EmiirKaan,
Tallha,
burakinal,
Samoo,
Laetacara,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
