ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
NavigatorBxRTA
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
6
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
22 Nisan 2017 19:17
Son Ziyaret:
13 Ağustos 2017 22:19
Toplam Mesaj:
5 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
İMZA
Erbil Erözen
SON 5 MESAJI
Dabquel Mix Gubre Hazırlama
İlginiz için teşekkür ederim Mustafa Bey, dediğim gibi sizin yıllar evel başladığınız denemelere ben yeni başladığım için edinmem gereken çok bilgi var.
Karasal bitkiler için denemeler yapmak istiyorum öncelikle.
Full spectrum ledler karasal bitkilerde işe yarıyor ise ,yani karasal bitkiler için gerekli ayarlamaları renk nanometre ve lümen konusunda ayarlayabiliyor ise led üreten firmalar, aynı ayarlamaları sucul bitkiler içinde yapabilirler sanıyorum.
Gerekli veri[QUOTE=hakanturken108]Emrah cevabın için çok teşekkür ederim.
[U]Gübreleme metodum Ei[/U] şeklinde olacak.
Elime kargodan şimdi geçti ürün. Sorunsuz şekilde senin önerdiğin miktarlarda ekleme yapmaya başlayabileceğim bugün.
Ancak şöyle ki ben ayrıca Libre %7 dpta gübresini de almıştım. [B]Şimdi Libreye ihtiyacım kalmadı mı ki? Kullanmam gerekmeyecek mi?[/B]
Diğer 2. sorum ise; 1 gün mikro 1 gün makro gübreleme yapacağım[B], bu periyod içerisinde %10 veya %20 su değişimi yapmayı planlıyorum 2 günde bir, seyrelen gübre miktarlarını tamamlamam gerekir mi?[/B]
Güncel Bilgi: Dabquel Mix'i şimdi kutudan çıkardım, kullanım süresi 3 yıl ve son kullanma tarihi "Temmuz 2016", aldığım firma yetkilisi Soner Bey'i aradım ve özellikle sordum bu durumu, cevabı şu oldu: "Aynı ürünü biz bayilerimiz dahil her talep edene vermekteyiz. Sorun yaşamazsınız, yurt dışında bu ürünlerin kullanım ömürleri 5-6'dır" dedi. Yönetmelikler emrettiği için mi 3 yıl oluyor soruma evet mevzuat bu şekilde dedi.
Birde tarım ilaçlarımda son kullanım süresini uzatmışlar, ilerde gübreler içinde uzatılması söz konusu zaten şeklinde ekleme yaptı.
Bende kaderime razı oldum, tee Antalya'dan 3 günde geçmiş elime zaten [:((]. Ayrıca ellerinde yeni tarihli üründe yokmuş, 2-3 ay sonra gelecek dedi.[/QUOTE]
İnsanlar işini görenekadar sorular sorup çok kibar davranıyorlar fakat sonra edindiği bilgiyi ,gidişhatı buraya yazıp paylaşmaya tenezzül etmiyorlar.
Bitkilerin durumu nedir,üründen verim alındımı vs hepsi şaibe :) Neyse Emrah Beye ilgisinden dolayı teşekkür ederiz.
İlginiz için teşekkür ederim Mustafa Bey, dediğim gibi sizin yıllar evel başladığınız denemelere ben yeni başladığım için edinmem gereken çok bilgi var.
Karasal bitkiler için denemeler yapmak istiyorum öncelikle.
Full spectrum ledler karasal bitkilerde işe yarıyor ise ,yani karasal bitkiler için gerekli ayarlamaları renk nanometre ve lümen konusunda ayarlayabiliyor ise led üreten firmalar, aynı ayarlamaları sucul bitkiler içinde yapabilirler sanıyorum.
Gerekli veri[QUOTE=hakanturken108]Emrah cevabın için çok teşekkür ederim.
[U]Gübreleme metodum Ei[/U] şeklinde olacak.
Elime kargodan şimdi geçti ürün. Sorunsuz şekilde senin önerdiğin miktarlarda ekleme yapmaya başlayabileceğim bugün.
Ancak şöyle ki ben ayrıca Libre %7 dpta gübresini de almıştım. [B]Şimdi Libreye ihtiyacım kalmadı mı ki? Kullanmam gerekmeyecek mi?[/B]
Diğer 2. sorum ise; 1 gün mikro 1 gün makro gübreleme yapacağım[B], bu periyod içerisinde %10 veya %20 su değişimi yapmayı planlıyorum 2 günde bir, seyrelen gübre miktarlarını tamamlamam gerekir mi?[/B]
Güncel Bilgi: Dabquel Mix'i şimdi kutudan çıkardım, kullanım süresi 3 yıl ve son kullanma tarihi "Temmuz 2016", aldığım firma yetkilisi Soner Bey'i aradım ve özellikle sordum bu durumu, cevabı şu oldu: "Aynı ürünü biz bayilerimiz dahil her talep edene vermekteyiz. Sorun yaşamazsınız, yurt dışında bu ürünlerin kullanım ömürleri 5-6'dır" dedi. Yönetmelikler emrettiği için mi 3 yıl oluyor soruma evet mevzuat bu şekilde dedi.
Birde tarım ilaçlarımda son kullanım süresini uzatmışlar, ilerde gübreler içinde uzatılması söz konusu zaten şeklinde ekleme yaptı.
Bende kaderime razı oldum, tee Antalya'dan 3 günde geçmiş elime zaten [:((]. Ayrıca ellerinde yeni tarihli üründe yokmuş, 2-3 ay sonra gelecek dedi.[/QUOTE]
İnsanlar işini görenekadar sorular sorup çok kibar davranıyorlar fakat sonra edindiği bilgiyi ,gidişhatı buraya yazıp paylaşmaya tenezzül etmiyorlar.
Bitkilerin durumu nedir,üründen verim alındımı vs hepsi şaibe :) Neyse Emrah Beye ilgisinden dolayı teşekkür ederiz.
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Selamlar ,
Bitkili akvaryumlarda gerekli ayarlamalar ve doğru led seçimleri yapıldığında gerçekten mükemmel sonuçlar alınacağını Mustafa Bey sayesinde bu konu başlığı altında görmüş olduk.
Belirtilmiş olan püf noktaları emers bitkilerde de işe yararmı ? Bu soruyu sormamak elde değil.
[IMG][/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172106401.jpg[/IMG]
Phytosynthetically Active Radiation / Fitosentetik aktif radyasyondan bahsediliyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172122031.jpg[/IMG]
Bu grafikte ise Fotosentetik olarak aktif radyasyon yani PAR değerlerinin en verimli hali olarak 520-580 nm yani 555 nanometrenin en verimli dalga boyu olduğundan bahsedilmiş.
Grafikleri bulduğum site akvaryum bitkileri ile ilgilenmesede veriler birçoğunuzun uygulayıp sonuca ulaştığı ve keyfini sürdüğü bitkili akvaryumlarınızdaki ledler ile yakın.
Fakat sitede söylenilen şu ; artık büyüyen Led teknolojisi firmaları alışılagelmiş pembe / mor aydınlatmarı beyaza çeviriyor tam spektrumu arıyorlar.
Güneş Radyasyonunun Spektrumu ;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172205251.jpg[/IMG]
Bitkiler kesinlikle PAR spektrumunun dışındaki bazı ışık dalga boylarını kullanabilirken, bu aralığın dışına çıkan ışık genellikle fotosentez için birincil olarak kullanılamayacak kadar güçlü veya çok zayıf.
Örnek olarak, bazı istisnalarla UV ışığı büyük molekülleri sentezlemek için çok tahrip edicidir ve öte yandan kızılötesi nispeten zayıftır ve çok fazla ısı üretir. Karşılaştırma yaparak, PAR aralığında her foton, hücrelere zarar vermeden moleküllerin elektronlarını uyarmak için yeterli enerjiyi içerir.
Peki, mükemmel spektrum nasıl olmalı? Bitkilerin her rengin kaça ihtiyacı var?
Burda daha önce Mustafe Bey'in de bahsettiği grafik devreye giriyor.
McCree'nin (1972) yayınladığı bir tablo .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172207271.jpg[/IMG]
Işık absorbe etmek için bitkiler, pigment olarak adlandırdığımız, biraz ilkel ancak gözlerimizin etkili bir halini kullanıyorlar. En bol bitki pigmenti klorofildir ve kırmızı ve mavi ışığı yakalamak için en verimli şekilde kullanılır. Bunların yanı sıra, diğer dalga boylarında ışık toplayan ve fotosentez sürecine geçiren karotenler ve ksantofiller de dahil olmak üzere birçok pigment bulunmaktadır.
Yeşil ışığın, yaprak iç kısmına kırmızı ışığa nazaran daha derinlere nüfuz ettiğine ve fotosentezi daha verimli kullanabileceğine dikkat çekilmelidir. Bunun nedeni, klorofil içeren kloroplastların üst tabakasının doymuş hale geldiği, yeşil ve sarı ise yaprak dokusunun derinliklerine nüfuz edebileceği ve klorofil içeren bir başka kloroplast veya bir aksesuar pigment tarafından absorbe oluncaya kadar etrafına yansıtılabilmesinden kaynaklanmaktadır.
Bu yabancı abilerin yapmış oldukları aydınlatmaların fiyatları 1000 $ civarı. Görselleri ise şöyle ;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172210421.jpg[/IMG]
Spectral analizi burda.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172213201.jpg[/IMG]
California Lightworks Solarstorm 440w farklı bir firmanın ürünü görseli ve kullanılan ledlerin nm leri aşağıda fiyatı ise yine 1000 $ civarı .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172217431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172217591.jpg[/IMG]
Derin Mavi : 440nm
Mavi : 470nm
Kırmızı : 620nm
Derin Kırmızı : 665nm
Sıcak Beyaz : 3100k
UVB : 285-215nm kullanmışlar.
Bunları neden paylaştım gerek yoktu aslında zaten sizler bunlara çok yakın micro aydınlatmalar yapmışsınız uzun zamandır kullanıyorsunuz.
Ledlerin her sektörde kullanıldığını paylaşmak istedim. Yıllar evvel youtubede hayvanları beslemek için kullandıkları hızlı ot büyütme konteynerlarını görmüştüm 7 günde evimizin önündeki paspas gibi sımsıkı kökleri olan 50 cm e yakın bugday tohumu filizlerini üretip atlara ve besicilikte büyükbaşlara veriyorlardı tabi o zaman bu kadar ilgimi çekmemişti..
Asıl merak ettiğim konu şu , en verimli dalga boyu olduğu söylenen 555 nanometrenin ve ihtiyacımız olan lümenin farklı ledleri birleştirmeden kullanmanın bir yolu yokmu.
Led üreten bir firma var sahibiyle görüştüm istediğin nanometrede renkte led üretebiliriz. Önümüzdeki hafta üretime gireceğiz zaten beni haftaya tekrar ara demişti ama çok detaylı sorular soramadım.
Sormak istediğiniz sorular var ise tekrar görüştüğümde sorabilirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172235091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172235221.jpg[/IMG]
Ledstok sitesindeki bu led gibi istediğim tüm özellikleri tek ledde toplama şansımız olurmu acaba [:?]
Yine aynı sitedeki edison marka ledlerin fiyatları iyi görünüyor, nanometre ve lümen değerleri şöyle.. Bu ledlerden kullanan varmı yada hangi marka ledlerden memnunsunuz acaba ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172238311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172240551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172241071.jpg[/IMG]
Selamlar ,
Bitkili akvaryumlarda gerekli ayarlamalar ve doğru led seçimleri yapıldığında gerçekten mükemmel sonuçlar alınacağını Mustafa Bey sayesinde bu konu başlığı altında görmüş olduk.
Belirtilmiş olan püf noktaları emers bitkilerde de işe yararmı ? Bu soruyu sormamak elde değil.
[IMG][/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172106401.jpg[/IMG]
Phytosynthetically Active Radiation / Fitosentetik aktif radyasyondan bahsediliyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172122031.jpg[/IMG]
Bu grafikte ise Fotosentetik olarak aktif radyasyon yani PAR değerlerinin en verimli hali olarak 520-580 nm yani 555 nanometrenin en verimli dalga boyu olduğundan bahsedilmiş.
Grafikleri bulduğum site akvaryum bitkileri ile ilgilenmesede veriler birçoğunuzun uygulayıp sonuca ulaştığı ve keyfini sürdüğü bitkili akvaryumlarınızdaki ledler ile yakın.
Fakat sitede söylenilen şu ; artık büyüyen Led teknolojisi firmaları alışılagelmiş pembe / mor aydınlatmarı beyaza çeviriyor tam spektrumu arıyorlar.
Güneş Radyasyonunun Spektrumu ;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172205251.jpg[/IMG]
Bitkiler kesinlikle PAR spektrumunun dışındaki bazı ışık dalga boylarını kullanabilirken, bu aralığın dışına çıkan ışık genellikle fotosentez için birincil olarak kullanılamayacak kadar güçlü veya çok zayıf.
Örnek olarak, bazı istisnalarla UV ışığı büyük molekülleri sentezlemek için çok tahrip edicidir ve öte yandan kızılötesi nispeten zayıftır ve çok fazla ısı üretir. Karşılaştırma yaparak, PAR aralığında her foton, hücrelere zarar vermeden moleküllerin elektronlarını uyarmak için yeterli enerjiyi içerir.
Peki, mükemmel spektrum nasıl olmalı? Bitkilerin her rengin kaça ihtiyacı var?
Burda daha önce Mustafe Bey'in de bahsettiği grafik devreye giriyor.
McCree'nin (1972) yayınladığı bir tablo .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172207271.jpg[/IMG]
Işık absorbe etmek için bitkiler, pigment olarak adlandırdığımız, biraz ilkel ancak gözlerimizin etkili bir halini kullanıyorlar. En bol bitki pigmenti klorofildir ve kırmızı ve mavi ışığı yakalamak için en verimli şekilde kullanılır. Bunların yanı sıra, diğer dalga boylarında ışık toplayan ve fotosentez sürecine geçiren karotenler ve ksantofiller de dahil olmak üzere birçok pigment bulunmaktadır.
Yeşil ışığın, yaprak iç kısmına kırmızı ışığa nazaran daha derinlere nüfuz ettiğine ve fotosentezi daha verimli kullanabileceğine dikkat çekilmelidir. Bunun nedeni, klorofil içeren kloroplastların üst tabakasının doymuş hale geldiği, yeşil ve sarı ise yaprak dokusunun derinliklerine nüfuz edebileceği ve klorofil içeren bir başka kloroplast veya bir aksesuar pigment tarafından absorbe oluncaya kadar etrafına yansıtılabilmesinden kaynaklanmaktadır.
Bu yabancı abilerin yapmış oldukları aydınlatmaların fiyatları 1000 $ civarı. Görselleri ise şöyle ;
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172210421.jpg[/IMG]
Spectral analizi burda.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172213201.jpg[/IMG]
California Lightworks Solarstorm 440w farklı bir firmanın ürünü görseli ve kullanılan ledlerin nm leri aşağıda fiyatı ise yine 1000 $ civarı .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172217431.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172217591.jpg[/IMG]
Derin Mavi : 440nm
Mavi : 470nm
Kırmızı : 620nm
Derin Kırmızı : 665nm
Sıcak Beyaz : 3100k
UVB : 285-215nm kullanmışlar.
Bunları neden paylaştım gerek yoktu aslında zaten sizler bunlara çok yakın micro aydınlatmalar yapmışsınız uzun zamandır kullanıyorsunuz.
Ledlerin her sektörde kullanıldığını paylaşmak istedim. Yıllar evvel youtubede hayvanları beslemek için kullandıkları hızlı ot büyütme konteynerlarını görmüştüm 7 günde evimizin önündeki paspas gibi sımsıkı kökleri olan 50 cm e yakın bugday tohumu filizlerini üretip atlara ve besicilikte büyükbaşlara veriyorlardı tabi o zaman bu kadar ilgimi çekmemişti..
Asıl merak ettiğim konu şu , en verimli dalga boyu olduğu söylenen 555 nanometrenin ve ihtiyacımız olan lümenin farklı ledleri birleştirmeden kullanmanın bir yolu yokmu.
Led üreten bir firma var sahibiyle görüştüm istediğin nanometrede renkte led üretebiliriz. Önümüzdeki hafta üretime gireceğiz zaten beni haftaya tekrar ara demişti ama çok detaylı sorular soramadım.
Sormak istediğiniz sorular var ise tekrar görüştüğümde sorabilirim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172235091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172235221.jpg[/IMG]
Ledstok sitesindeki bu led gibi istediğim tüm özellikleri tek ledde toplama şansımız olurmu acaba [:?]
Yine aynı sitedeki edison marka ledlerin fiyatları iyi görünüyor, nanometre ve lümen değerleri şöyle.. Bu ledlerden kullanan varmı yada hangi marka ledlerden memnunsunuz acaba ?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172238311.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172240551.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/196617/280420172241071.jpg[/IMG]
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Teşekkür ederim tüm yardımlarınız için 👍
Teşekkür ederim tüm yardımlarınız için 👍
Bitkili Tankda Led Kullanımı
Selamlar,
80x40x40h 1 adet ve 40x40x40 4 adet olmak üzere 2 farklı ölçü kullanacağım 3 katlı bir set yapmak üzereyim. Her kat için 1 aydınlatma totalde 3 aydınlatmaya ihtiyacım var.
İlk etapta bitki dışında canlı koymayi düşünmüyorum ve her bir katın arasında 25 cm tanklara müdahale için boşluk bırakmayi düşünüyorum.
Yani kum 5 cm dersek Armatürler tankın zeminine 60 cm den ışık vericekler .
Power ledler konusunda Mustafa Bey başta olmak üzere sayenizde bir kısım bilgiler edinme fırsatım oldu fakat henüz tam anlamda kafamda bitirebilmiş değilim.
Tüm tankların aydınlatmasını high tech olarak yapar isem daha az ışık isteyen bitkilerimin gelişimleri nasıl olur ?
Litre basına 0.3 watt kullanılması gerektiğini ve renk dağılımının önemini anladım. [U]Öğrendiğimi sandığım teorik bilgilerin [/U]doğruluğunu teyit etmek adına
80x40h için gerekli olan led sayısını ve renk dağılımını teyid edebilirmisiniz rica etsem ?
Mustafa Bey sagolsun özel mesajlardan bıksada nazikçe 2 mesajımı cevapladı fakat daha fazla rahatsız etmek istemiyorum kendisini.
%20-25 Deep Red 660 nm
%15 Royal Blue
%5 Uv Mor
%60 Soğuk Beyaz oranları DIY 301 co2 sistemi için uygunmudur.
Kaç adet 1 wattlık power led almalıyım ve kullanmam gereken lensler kaç derece olmalıdır ?
[:iyi:] İlgilenen herkeze teşekkür ederim [:iyi:]
Selamlar,
80x40x40h 1 adet ve 40x40x40 4 adet olmak üzere 2 farklı ölçü kullanacağım 3 katlı bir set yapmak üzereyim. Her kat için 1 aydınlatma totalde 3 aydınlatmaya ihtiyacım var.
İlk etapta bitki dışında canlı koymayi düşünmüyorum ve her bir katın arasında 25 cm tanklara müdahale için boşluk bırakmayi düşünüyorum.
Yani kum 5 cm dersek Armatürler tankın zeminine 60 cm den ışık vericekler .
Power ledler konusunda Mustafa Bey başta olmak üzere sayenizde bir kısım bilgiler edinme fırsatım oldu fakat henüz tam anlamda kafamda bitirebilmiş değilim.
Tüm tankların aydınlatmasını high tech olarak yapar isem daha az ışık isteyen bitkilerimin gelişimleri nasıl olur ?
Litre basına 0.3 watt kullanılması gerektiğini ve renk dağılımının önemini anladım. [U]Öğrendiğimi sandığım teorik bilgilerin [/U]doğruluğunu teyit etmek adına
80x40h için gerekli olan led sayısını ve renk dağılımını teyid edebilirmisiniz rica etsem ?
Mustafa Bey sagolsun özel mesajlardan bıksada nazikçe 2 mesajımı cevapladı fakat daha fazla rahatsız etmek istemiyorum kendisini.
%20-25 Deep Red 660 nm
%15 Royal Blue
%5 Uv Mor
%60 Soğuk Beyaz oranları DIY 301 co2 sistemi için uygunmudur.
Kaç adet 1 wattlık power led almalıyım ve kullanmam gereken lensler kaç derece olmalıdır ?
[:iyi:] İlgilenen herkeze teşekkür ederim [:iyi:]
İzmirde yeni akvaryum
Selamlar , Durmuş Beyi seneler evvelden tanırım alışverişimiz olmuştu.
Şimdi tekrar akvaryum yaptırmak istiyorum fakat kendisine ulaşamıyorum. İşyeri taşınmış belkide sektör değiştirdi bilemiyorum.
Hala akvaryum üretimi yapıyor ise telefon numarası olan varmı acaba ? [EDIT]NavigatorBxRTA,2017-04-23 17:54:29[/EDIT]
Selamlar , Durmuş Beyi seneler evvelden tanırım alışverişimiz olmuştu.
Şimdi tekrar akvaryum yaptırmak istiyorum fakat kendisine ulaşamıyorum. İşyeri taşınmış belkide sektör değiştirdi bilemiyorum.
Hala akvaryum üretimi yapıyor ise telefon numarası olan varmı acaba ? [EDIT]NavigatorBxRTA,2017-04-23 17:54:29[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 15:57
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 83 Online Kullanıcı, 45 Üye
Online Kullanıcılar
omerkaya40,
sorbiek,
HaydarGul,
Malawi market,
Urar,
Azizdurdenn,
yeekim,
lojistisyen,
NightWist,
osmandbnl,
BilalM.,
sina cen,
Kınayu,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
Sungurr,
mesut alak,
Kuduoglu,
Arch.Hüseyin,
Pandkoal,
0rnn,
Cyber_Scout,
MuratOzdemir,
Ciyus,
Mirt,
by__cg,
Sekizo,
EMRECAN12,
TheDS,
zen666,
Zombie2626,
Tortuga7,
darknessmania,
nniiaa,
HüseyinUysal,
Fin World,
NautilusLordu,
propecia,
Aquarist101,
oguzkanmaz,
mightymurat,
Akyol hobi,
Taha⚡,
şansal,
platinium,
LeventYorganci,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
