ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
msuluk
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
20
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
27 Aralık 2016 13:48
Son Ziyaret:
22 Nisan 2020 15:09
Toplam Mesaj:
14 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Mehmet Sıtkı ULUK
Doğum Tarihi:
27 Kasım 1978
Yaş:
47
İl:
Antalya
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Mehmet Sıtkı ULUK
SON 10 MESAJI
Dıy Arudino Yem Makinası..
Merhabalar,
Görüyorumki bu konuda çalışan ve oldukça yetenekli arkadaşlarımız var. Tebrik ediyorum, umarım hayal ettiğini gibi bir sistem olur.
Açıkcası çok gelişmiş yada daha komplike bir sistemi yapmaya benim şahsen zamanım yok ama uğraşılırsa eğer çok güzel şeyler çıkabilir. Yakın zamanda gübreleme için aldığım dozaj pompalarını sürecek basit bir düzenek daha yapacağım, o kadarı yeter bana şimdilik [:)]
İAqua çözümü konusunda ise link bulamıyorum demişsiniz, ilk sayfada resimlerin altında bir bölümda linkler mevcut:
WRAP UP:
başılığı altında
aynen kopyalıyorum;
Here is the current 1.0.4 code, SD card images, and layered Photoshop files: iAqua.zip [URL]http://webpages.charter.net/anotherhobby/iAqua.zip[/URL]
Here is every library used in the sketch all zipped up: iAqua_libraries.zip [URL]http://webpages.charter.net/anotherhobby/iAqua_libraries.zip[/URL]
Here are all of the raw images as PNG files for reference: iAqua_PNG_files.zip [URL]http://webpages.charter.net/anotherhobby/iAqua_PNG_files.zip[/URL]
Here is the Fritzing Breadboard/schematic file: iAqua.fzz [URL]http://webpages.charter.net/anotherhobby/iAqua.fzz[/URL]
Kürşat bey ;
su seviye kontrolünü ben tankın altına kadar getirdiğim tesisat ucuna bağlı şamandralı bir sistem ile çözeceğim. Şu arıtma sistemlernde kullanılan mini şamandralardan. Benm tank yandan sumplı bir sistem olduğundan bir görüntü sorunu olmuyor. Sizde eğer böyle bir imkan yoksa tank altındaki bir rezervuara yada bir damacanaya küçük bir 12V pompa takıp onuda aşağıdaki gibi bir şamandra switchi ile tetikleyebilirsiniz;
[URL]https://www.aliexpress.com/item/52mm-PP-Liquid-Water-Level-Sensor-Horizontal-Float-Switch-Down/32630883824.html?spm=2114.13010608.0.0.PNsodV[/URL]
pompa;
[URL]https://www.aliexpress.com/item/Water-Pumps-Salable-12V-DC-1-2A-5M-14L-Min-600L-H-6-15V-For-solar/32435063175.html?spm=2114.13010608.0.0.PNsodV[/URL]
varsa boşta 2 adet IO portunuz, şamandrayı buna bağlayıp, pompanın çalışma süresini belirli bir saniye / gün yada sn/saaat şeklinde sınırlarsanız, şamandra kaynaklı bir soruna da çözüm bulabilirsiniz.
Nacizane önerimdir
Saygılar[EDIT]msuluk,2017-03-19 13:51:28[/EDIT]
Merhabalar,
Görüyorumki bu konuda çalışan ve oldukça yetenekli arkadaşlarımız var. Tebrik ediyorum, umarım hayal ettiğini gibi bir sistem olur.
Açıkcası çok gelişmiş yada daha komplike bir sistemi yapmaya benim şahsen zamanım yok ama uğraşılırsa eğer çok güzel şeyler çıkabilir. Yakın zamanda gübreleme için aldığım dozaj pompalarını sürecek basit bir düzenek daha yapacağım, o kadarı yeter bana şimdilik [:)]
İAqua çözümü konusunda ise link bulamıyorum demişsiniz, ilk sayfada resimlerin altında bir bölümda linkler mevcut:
WRAP UP:
başılığı altında
aynen kopyalıyorum;
Here is the current 1.0.4 code, SD card images, and layered Photoshop files: iAqua.zip [URL]http://webpages.charter.net/anotherhobby/iAqua.zip[/URL]
Here is every library used in the sketch all zipped up: iAqua_libraries.zip [URL]http://webpages.charter.net/anotherhobby/iAqua_libraries.zip[/URL]
Here are all of the raw images as PNG files for reference: iAqua_PNG_files.zip [URL]http://webpages.charter.net/anotherhobby/iAqua_PNG_files.zip[/URL]
Here is the Fritzing Breadboard/schematic file: iAqua.fzz [URL]http://webpages.charter.net/anotherhobby/iAqua.fzz[/URL]
Kürşat bey ;
su seviye kontrolünü ben tankın altına kadar getirdiğim tesisat ucuna bağlı şamandralı bir sistem ile çözeceğim. Şu arıtma sistemlernde kullanılan mini şamandralardan. Benm tank yandan sumplı bir sistem olduğundan bir görüntü sorunu olmuyor. Sizde eğer böyle bir imkan yoksa tank altındaki bir rezervuara yada bir damacanaya küçük bir 12V pompa takıp onuda aşağıdaki gibi bir şamandra switchi ile tetikleyebilirsiniz;
[URL]https://www.aliexpress.com/item/52mm-PP-Liquid-Water-Level-Sensor-Horizontal-Float-Switch-Down/32630883824.html?spm=2114.13010608.0.0.PNsodV[/URL]
pompa;
[URL]https://www.aliexpress.com/item/Water-Pumps-Salable-12V-DC-1-2A-5M-14L-Min-600L-H-6-15V-For-solar/32435063175.html?spm=2114.13010608.0.0.PNsodV[/URL]
varsa boşta 2 adet IO portunuz, şamandrayı buna bağlayıp, pompanın çalışma süresini belirli bir saniye / gün yada sn/saaat şeklinde sınırlarsanız, şamandra kaynaklı bir soruna da çözüm bulabilirsiniz.
Nacizane önerimdir
Saygılar[EDIT]msuluk,2017-03-19 13:51:28[/EDIT]
Dıy Arudino Yem Makinası..
Umut bey, sen epey olayı ilerletmişsin.. tebrikler. [:iyi:]
Umarım istediğin gibi bir şey olur.
Mutlaka incelemişsindir, hazır bir kaç açık kaynak kodlu proje mecut.
Bir tanesi iAqua;
[URL]http://www.plantedtank.net/forums/20-diy/677265-iaqua-my-touch-interface-aquarium-controller-arduino.html[/URL]
Aquaduino:
[URL]https://sourceforge.net/p/aquaduino/home/Home/[/URL]
Bende bir ara yapayım dedim ama elim gitmedi bir türlü... Bence en önemli ihtiyaçlardan biri de otomatik gübreleme, bitkiciler için öellikle önemli.. Doz pompaları kullanılarak yapılıyor..
Size projenizde basarılar dilerim..
Umut bey, sen epey olayı ilerletmişsin.. tebrikler. [:iyi:]
Umarım istediğin gibi bir şey olur.
Mutlaka incelemişsindir, hazır bir kaç açık kaynak kodlu proje mecut.
Bir tanesi iAqua;
[URL]http://www.plantedtank.net/forums/20-diy/677265-iaqua-my-touch-interface-aquarium-controller-arduino.html[/URL]
Aquaduino:
[URL]https://sourceforge.net/p/aquaduino/home/Home/[/URL]
Bende bir ara yapayım dedim ama elim gitmedi bir türlü... Bence en önemli ihtiyaçlardan biri de otomatik gübreleme, bitkiciler için öellikle önemli.. Doz pompaları kullanılarak yapılıyor..
Size projenizde basarılar dilerim..
Dıy Arudino Yem Makinası..
Açikcasi yapacagi is basit oldugu icin ben gerek duymadim ancak takilabilir. Saat ayari disinda, o anki saat, son yapilan yemleme v.s. bilgiler de eklenebilir..[EDIT]msuluk,2017-03-11 00:50:47[/EDIT]
Açikcasi yapacagi is basit oldugu icin ben gerek duymadim ancak takilabilir. Saat ayari disinda, o anki saat, son yapilan yemleme v.s. bilgiler de eklenebilir..[EDIT]msuluk,2017-03-11 00:50:47[/EDIT]
Dıy Arudino Yem Makinası..
Merhabalar,
Ofisimdeki yeni kurduğum akvaryumda haftasonları yada izinli iken yemleme yapması için elimdeki ekipmanlar ile bir yemleme makinası yapmıştım.
Bu cihaz ile, 24 saat aralıklarda yemleme yapıyor, ayrıca her yemleme sonrasında 4 saat sonra ikinci bir yemleme daha yapıyor.( İlkinden 1 saniye daha kısa)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192453/100320171602061.jpg[/IMG]
Çalışma şekli kabaca şöyle,
arduino nano, LM298n motor sürücüsü üzerinden bir step motoru kontrol ediyor. Üzerindeki program her çalışmaya başladığında yada resetlendiği andan itibaren süre tutup 24 saat aralığını hesaplıyor. ( Ayrıca RTC modülü kullanırsanız, günün saatini kendisi bilir )
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192453/100320171602471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192453/100320171603041.jpg[/IMG]
Motorun saniye cinsinden çalışma süresi verilecek yemin miktarını ayarlıyor. üstteki ve alttaki tuşlar bu süreyi arttırıp azaltıyor. Değiştirilen süre cihazın ROM'una kayıt ediliyor ve hafızada kalıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192453/100320171600181.jpg[/IMG]
Soldaki tuş ise, reset tuşu. Bastığınızda sayaç sıfırlanıyor, yani artık günün o saatinde yem vermeye devam edecek anlamına geliyor.
Sağdaki tuş ise , manuel yem vermek için..
Buzzerda tuşların doğru okunduğunu anlamak için geri bildirim yapıyor. Birde yemleme öncesi "twinkie twinkie little star" şarkısını çalıyor.. [:lol:]
Malzemeler:
Arduino nano modül
Step motor sürücü L298N
Step motor (Step motor yerine yine yavaş dönen bir servo motor kullanılabilir.)
Çıkma kablo ve biraz delikli pertinaks.
Bir saklama kabı
Çıkma pleksi parçaları ve sıcak slikon
Vida : Ben elimdeki buldex vida kullandım. Daha uzunları veya çeşitli boydakiler kullanılabilir.
Alternatif bir yöntemde, sert bir teli bir çubuğun etrafında sıkıca dolayın sonra çıkartıp biraz esnetin. Bu şekilde bir burgu elde etmiş olursunuz.
2-3 haftadır çalışıyor hiç sorun olmadı. Sadece, arada bir yemler otursun diye hafif bir dokunmak lazım sanırım.
İsteyen olursa bendeki program kodunu yollayabilirim.
Umarım ilgilenenler için bir fikir olur.
Saygılar,
[EDIT]msuluk,2017-03-10 17:02:55[/EDIT]
Merhabalar,
Ofisimdeki yeni kurduğum akvaryumda haftasonları yada izinli iken yemleme yapması için elimdeki ekipmanlar ile bir yemleme makinası yapmıştım.
Bu cihaz ile, 24 saat aralıklarda yemleme yapıyor, ayrıca her yemleme sonrasında 4 saat sonra ikinci bir yemleme daha yapıyor.( İlkinden 1 saniye daha kısa)
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192453/100320171602061.jpg[/IMG]
Çalışma şekli kabaca şöyle,
arduino nano, LM298n motor sürücüsü üzerinden bir step motoru kontrol ediyor. Üzerindeki program her çalışmaya başladığında yada resetlendiği andan itibaren süre tutup 24 saat aralığını hesaplıyor. ( Ayrıca RTC modülü kullanırsanız, günün saatini kendisi bilir )
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192453/100320171602471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192453/100320171603041.jpg[/IMG]
Motorun saniye cinsinden çalışma süresi verilecek yemin miktarını ayarlıyor. üstteki ve alttaki tuşlar bu süreyi arttırıp azaltıyor. Değiştirilen süre cihazın ROM'una kayıt ediliyor ve hafızada kalıyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192453/100320171600181.jpg[/IMG]
Soldaki tuş ise, reset tuşu. Bastığınızda sayaç sıfırlanıyor, yani artık günün o saatinde yem vermeye devam edecek anlamına geliyor.
Sağdaki tuş ise , manuel yem vermek için..
Buzzerda tuşların doğru okunduğunu anlamak için geri bildirim yapıyor. Birde yemleme öncesi "twinkie twinkie little star" şarkısını çalıyor.. [:lol:]
Malzemeler:
Arduino nano modül
Step motor sürücü L298N
Step motor (Step motor yerine yine yavaş dönen bir servo motor kullanılabilir.)
Çıkma kablo ve biraz delikli pertinaks.
Bir saklama kabı
Çıkma pleksi parçaları ve sıcak slikon
Vida : Ben elimdeki buldex vida kullandım. Daha uzunları veya çeşitli boydakiler kullanılabilir.
Alternatif bir yöntemde, sert bir teli bir çubuğun etrafında sıkıca dolayın sonra çıkartıp biraz esnetin. Bu şekilde bir burgu elde etmiş olursunuz.
2-3 haftadır çalışıyor hiç sorun olmadı. Sadece, arada bir yemler otursun diye hafif bir dokunmak lazım sanırım.
İsteyen olursa bendeki program kodunu yollayabilirim.
Umarım ilgilenenler için bir fikir olur.
Saygılar,
[EDIT]msuluk,2017-03-10 17:02:55[/EDIT]
Co2 Çözme Sorunum Ve Ölen Bitkilerim..
Çok teşekkürler Cem bey. Şu anlık yosun sorununu çözdük çok şükür.
En son UV siparişimde geldi, sumpun son bölümüne ekledim. Umarım tekrarlanmaz aynı problem.
Saygılar
Çok teşekkürler Cem bey. Şu anlık yosun sorununu çözdük çok şükür.
En son UV siparişimde geldi, sumpun son bölümüne ekledim. Umarım tekrarlanmaz aynı problem.
Saygılar
Co2 Çözme Sorunum Ve Ölen Bitkilerim..
Tekrar merhaba,
Şu an tedaviyi tamamladım. Şırınga ile Excel ve arkasından Makrol antibiyotik kullandım. 3. günden itibaren etkisini gösterdi. Sonuç harika diyebilirim.
Bitkiler epey bir hırpalanmıştı onlarda çok hızlı bir şekilde toparlanma sürecine girdiler.
Son haliyle sadece camlarımda yeşil spot yosunlar kaldı, onlarıda ışık-co2-besin dengesini sağlayabilirsem çözeceğim diye umuyorum.
Yardımı olan herkeze çok teşekkür ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192453/070320171117451.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192453/070320171117471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192453/070320171117521.jpg[/IMG]
Tekrar merhaba,
Şu an tedaviyi tamamladım. Şırınga ile Excel ve arkasından Makrol antibiyotik kullandım. 3. günden itibaren etkisini gösterdi. Sonuç harika diyebilirim.
Bitkiler epey bir hırpalanmıştı onlarda çok hızlı bir şekilde toparlanma sürecine girdiler.
Son haliyle sadece camlarımda yeşil spot yosunlar kaldı, onlarıda ışık-co2-besin dengesini sağlayabilirsem çözeceğim diye umuyorum.
Yardımı olan herkeze çok teşekkür ederim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192453/070320171117451.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192453/070320171117471.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192453/070320171117521.jpg[/IMG]
Co2 Çözme Sorunum Ve Ölen Bitkilerim..
Bugün itibarıyla öncelikle şırınga ile Excel uygulayıp kaba bir temizlik yapıp, ardından Emrah beyin önerdiği gibi antibiyotik tedavisine başlıyorum.
İlaç tedavisini aşağıdaki tarife göre uygulayacağım;
https://www.akvaryum.com/Forum/mesaja_git.asp?PID=1671007
Sonrasında durumu kurtarabilirsem eğer verdiğiniz oranlarla gübrelemeye devam edip co2+uygun ışık inşaAllah bir düzen tuttururum diye umit ediyorum.
Akvaryumu karartmak şu anlık son seçenek, önce diğerlerini bir denemek istiyorum.
Yardımcı olan herkeze teşekkürler,
Saygılar
Bugün itibarıyla öncelikle şırınga ile Excel uygulayıp kaba bir temizlik yapıp, ardından Emrah beyin önerdiği gibi antibiyotik tedavisine başlıyorum.
İlaç tedavisini aşağıdaki tarife göre uygulayacağım;
https://www.akvaryum.com/Forum/mesaja_git.asp?PID=1671007
Sonrasında durumu kurtarabilirsem eğer verdiğiniz oranlarla gübrelemeye devam edip co2+uygun ışık inşaAllah bir düzen tuttururum diye umit ediyorum.
Akvaryumu karartmak şu anlık son seçenek, önce diğerlerini bir denemek istiyorum.
Yardımcı olan herkeze teşekkürler,
Saygılar
Co2 Çözme Sorunum Ve Ölen Bitkilerim..
Emrah bey sağolun,
Açıkcası ilk etapta bir geri dönüş yada tavsiye alasıya kadar panikle farklı farklı şeyler denemiştim. Biraz ışığı arttırıp co2 karışımını sağladıktan sonra, kahverengi yosunlar kaybolmaya başladılar. Sonrasında sizlerden de cevap geldikten sonra da gübrelemeye devam ettim ancak biraz az oldu sanırım.
İlk etapta bitkilerin hiç gelişmemesinin sebebi çok düşük ışık idi bir miktar arttırınca bitkiler toparlandı. Şu anda yine azalttım ışığı. Co2 karışımı da iyi sanırım.
Gübrelemedeki kafam bir karışık bu nedenle dozu ayarlayamıyorum sanırım.
Şimdi ben sizin forumdaki tarifinize göre sıvı gübre hazırladım ve kullanıyorum.
Sizin açıklamalarınızda, reeflowers üzerindeki değerler ile aynı olduğunu yazmıştınız. Reeflowers ürünlerinde her 100LT için 1 ml ölçü yazmış. Ben buna göre kullanıyordum.
Sinan beyin şimdi yazdığı rakamlar ise bundan çok daha fazla kullanmam gerektiğini söylüyor;
Normalde EI' ye göre
nitrat: 7,5 ppm,
fosfat 1,3ppm,
potasyum 7,5 ppm
benim bu değerleri yakalamam için
nitrat : 7,5ppm / 0,665ppm (mevcut DIY gübre) = 11,3 ML
fosfat : 1,3ppm / 0,05ppm = 26 ML
potasyum : 7,5ppm / 0,4ppm = 19ML
Bu şekildemi kullanmam gerekir? bir de bu 100lt içinmi yoksa benim tank içinmi yani 300LT içinmi önerilen rakamlardır emin değilim halen.
Tedavi için; bahsettiğiniz antibiyotik tedavisi nasıl uygularım? Bir ilaç ile oluyor ise hemen tedarik edeyim.
Eğer şu dakikadan sonra gübre takviyesi v.s. işe yaramaz artık karartma yapmam gerekiyor ise, bu durumda CO2 ve gübrelemeyide kesmeliyim sanırım?
Tekrar teşekkür ederim.
Emrah bey sağolun,
Açıkcası ilk etapta bir geri dönüş yada tavsiye alasıya kadar panikle farklı farklı şeyler denemiştim. Biraz ışığı arttırıp co2 karışımını sağladıktan sonra, kahverengi yosunlar kaybolmaya başladılar. Sonrasında sizlerden de cevap geldikten sonra da gübrelemeye devam ettim ancak biraz az oldu sanırım.
İlk etapta bitkilerin hiç gelişmemesinin sebebi çok düşük ışık idi bir miktar arttırınca bitkiler toparlandı. Şu anda yine azalttım ışığı. Co2 karışımı da iyi sanırım.
Gübrelemedeki kafam bir karışık bu nedenle dozu ayarlayamıyorum sanırım.
Şimdi ben sizin forumdaki tarifinize göre sıvı gübre hazırladım ve kullanıyorum.
Sizin açıklamalarınızda, reeflowers üzerindeki değerler ile aynı olduğunu yazmıştınız. Reeflowers ürünlerinde her 100LT için 1 ml ölçü yazmış. Ben buna göre kullanıyordum.
Sinan beyin şimdi yazdığı rakamlar ise bundan çok daha fazla kullanmam gerektiğini söylüyor;
Normalde EI' ye göre
nitrat: 7,5 ppm,
fosfat 1,3ppm,
potasyum 7,5 ppm
benim bu değerleri yakalamam için
nitrat : 7,5ppm / 0,665ppm (mevcut DIY gübre) = 11,3 ML
fosfat : 1,3ppm / 0,05ppm = 26 ML
potasyum : 7,5ppm / 0,4ppm = 19ML
Bu şekildemi kullanmam gerekir? bir de bu 100lt içinmi yoksa benim tank içinmi yani 300LT içinmi önerilen rakamlardır emin değilim halen.
Tedavi için; bahsettiğiniz antibiyotik tedavisi nasıl uygularım? Bir ilaç ile oluyor ise hemen tedarik edeyim.
Eğer şu dakikadan sonra gübre takviyesi v.s. işe yaramaz artık karartma yapmam gerekiyor ise, bu durumda CO2 ve gübrelemeyide kesmeliyim sanırım?
Tekrar teşekkür ederim.
Co2 Çözme Sorunum Ve Ölen Bitkilerim..
Merhabalar,
İlginiz için teşekkür ediyorum. İletiiklerinizi uygulamaya çalışacağım. Ancak son haliyle durum daha da kötü...
Öncelikle bir güncelleme yapayım, ışığı bir miktar arttırınca bitkilerde fotosentez işaretlerini oldukça iyi bir şekilde almaya başladım. Sanırım daha önceden ışık yüksek kalıyordu. Seviyesini alçalttım, bu bile tek başına yeterli geldi.
CO2 çok daha iyi çözülüyor şu anda, indikatör bir miktar fazla olduğunu dahi söylüyor. Açıkcası co2 henüz iyice karışmıyorken, gübre verdikçe kahverengi yosun artıyordu bu yüzden bir süreliğine kesmiştim.
sonuç olarak,
Kayalar ve kum üzerindeki kahverengi alglar kayboldu zaman içerisinde.
Su çok net herhangi bir yeşil su yada bulanıkık yok, ancak..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192453/270220171012171.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192453/270220171012391.jpg[/IMG]
Bu seferde yeşil halı yosunu patladı.. Cubalar ve diğer bitkilerimin üstlerini kapladılar.
Sizce sebebi nedir? Eksik gübrelememidir? Fazla yada Az Nitrat? Işık fazlamı geliyor?
Sinan beyin yazdığı gibi şehir suyumuz çok sert buda bir etken olabilrmi?
Bugün işe geldiğimde bu manzara ile karşılaştım. Aklıma gelen belki bitkileri kurtarabilirim düşüncesiyle. akvaryumu 2-3 gün boyunca karartmak oldu ancak başka öneriniz varsa denemeye hazırım,
Şimdiden herkeze teşekkür ederim.
Merhabalar,
İlginiz için teşekkür ediyorum. İletiiklerinizi uygulamaya çalışacağım. Ancak son haliyle durum daha da kötü...
Öncelikle bir güncelleme yapayım, ışığı bir miktar arttırınca bitkilerde fotosentez işaretlerini oldukça iyi bir şekilde almaya başladım. Sanırım daha önceden ışık yüksek kalıyordu. Seviyesini alçalttım, bu bile tek başına yeterli geldi.
CO2 çok daha iyi çözülüyor şu anda, indikatör bir miktar fazla olduğunu dahi söylüyor. Açıkcası co2 henüz iyice karışmıyorken, gübre verdikçe kahverengi yosun artıyordu bu yüzden bir süreliğine kesmiştim.
sonuç olarak,
Kayalar ve kum üzerindeki kahverengi alglar kayboldu zaman içerisinde.
Su çok net herhangi bir yeşil su yada bulanıkık yok, ancak..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192453/270220171012171.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/192453/270220171012391.jpg[/IMG]
Bu seferde yeşil halı yosunu patladı.. Cubalar ve diğer bitkilerimin üstlerini kapladılar.
Sizce sebebi nedir? Eksik gübrelememidir? Fazla yada Az Nitrat? Işık fazlamı geliyor?
Sinan beyin yazdığı gibi şehir suyumuz çok sert buda bir etken olabilrmi?
Bugün işe geldiğimde bu manzara ile karşılaştım. Aklıma gelen belki bitkileri kurtarabilirim düşüncesiyle. akvaryumu 2-3 gün boyunca karartmak oldu ancak başka öneriniz varsa denemeye hazırım,
Şimdiden herkeze teşekkür ederim.
Co2 Çözme Sorunum Ve Ölen Bitkilerim..
Bitkiler henüz yeni ve şu andaki durumları epey kötü, hali hazırdaki sudaki besinleri dahi tüketemiyorlar düşüncesiyle gübrelemeyi kesmiştim. Ancak tekrar başlayabilirim önerilen buysa.
Orantı konusunda ise, açıkcası EI sistemini çok anlayamadım.. Hangi çözeltinin suya ne oranda (ppm) katkıda bulunacağı var ancak özetle ve basit olarak 300lt civarındaki suya hangi gübreyi ne oranda kullanacağım oradan net bir sonuç çıkaramadım açıkcası.
Forumdaki reeflowers muadili DIY gübreleri yaptım ve yine reeflowers oranlarına göre (1ml / 100lt ) şeklinde kullanıyordum.
Tekrar bir kafa yormak lazım sanırım EI konusuna...
Teşekkürler
Bitkiler henüz yeni ve şu andaki durumları epey kötü, hali hazırdaki sudaki besinleri dahi tüketemiyorlar düşüncesiyle gübrelemeyi kesmiştim. Ancak tekrar başlayabilirim önerilen buysa.
Orantı konusunda ise, açıkcası EI sistemini çok anlayamadım.. Hangi çözeltinin suya ne oranda (ppm) katkıda bulunacağı var ancak özetle ve basit olarak 300lt civarındaki suya hangi gübreyi ne oranda kullanacağım oradan net bir sonuç çıkaramadım açıkcası.
Forumdaki reeflowers muadili DIY gübreleri yaptım ve yine reeflowers oranlarına göre (1ml / 100lt ) şeklinde kullanıyordum.
Tekrar bir kafa yormak lazım sanırım EI konusuna...
Teşekkürler
SON MESAJLAR
- Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 23:17
Omurgasızlar - Geophagus Tapajos MurathanM, 23:10
Güney Amerikan Cichlidleri Tanıtımı - Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 22:50
Omurgasızlar - Yeni Akvaryumda Taban Çatlağı nurtensultan, 22:33
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Kuyruk / Yüzgeç Erimesi Var Mı? Altonn, 22:11
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 21:38
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 23:19
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 23:19
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 22:52
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 22:49
- Bitki Armatürü SeaWorld 22:49
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 22:49
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 22:44
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 22:23
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
KULLANICILAR
- 76 Online Kullanıcı, 41 Üye
Online Kullanıcılar
yeekim,
SeaWorld,
Prudentia,
Kuduoglu,
harun reşit,
Ozzgurr,
Tata,
yyiImaz,
0rnn,
AreS,
MDForensic,
omerkaya40,
Joec,
Ertug22,
HarunYILDIRIM,
Sungurr,
osmandbnl,
Mirt,
metsi,
35mehmet35,
poysub,
sina cen,
Malawi market,
pusathan01,
MiSoSiKiaN,
Cyber_Scout,
reano,
Att19,
MurathanM,
EmiirKaan,
Ömer şahin 11212,
NightWist,
alp3r,
zekigonlum,
vedat79,
Altonn,
eflatunaxoy,
ootkn,
Oquanus,
Ehtiyar,
Balikcidede,
uurcan,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
