ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
FatihBezirgan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
27
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
26 Ekim 2016 20:47
Son Ziyaret:
25 Nisan 2026 21:15
Toplam Mesaj:
48 [0.01 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
2 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Fatih
Doğum Tarihi:
21 Kasım 1995
Yaş:
30
İl:
Ankara
Meslek:
3d karakter animatörü
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
45 lt bitkili akvaryum
Zebra,moli,çöpçü,lepistes,kılıç kuyruk,cüce vatoz
SON 10 MESAJI
60x40x40 Bitkili Akvaryum
[QUOTE=EmreOZDEMIR]Başarılı bir akvaryum olmuş, bu aralar benimde aklımdan bu tarz bir akvaryum geçiyor. [/QUOTE]
Çok teşekkür ederim[:)]
[QUOTE=EmreOZDEMIR]Başarılı bir akvaryum olmuş, bu aralar benimde aklımdan bu tarz bir akvaryum geçiyor. [/QUOTE]
Çok teşekkür ederim[:)]
60x40x40 Bitkili Akvaryum
Ölçüler:60x40x40
Canlı Türleri:Moscow blue lepistes,Otocinclus,Cherry barb,Komando ve albino çöpçü,Green neon tetra,Sae,Cüce vatoz,Nerite salyangoz,Çeşitli tür karides
Bitki Türleri:Monte carlo,Mini parvula,Weeping moss,Anubias petite,Anubias nana bonsai,Anubias nana
Tankın Yaşı: 1.5
Akvaryum camı : Creaqua ultra clear 45'' kesim
Filtrasyon ve Işıklandırma:Sunsun 603b dış filtre,Creaqua e-line 60 (günde 6 saat),ekstra olarak filtre içinde Eurostar Bio Glass Ring ve Substrat kullanıyorum.
Tasarım ve Dekorasyon:Ada amazonia v2 ve sıvı gübre (N-P-K-Me-FE)
Ağaç yapımında kullandığım ağaç Creaqua Twigy Mix Mini Ribbed ürünü.
5 Saniyede 1 damla olacak şekilde tüm gün co2 veriyorum.
1.5 Yıl önce kurmuş olduğum akvaryumun tasarımını azıcık değiştirdim[:)))] Kalite düşük olduğu için youtube videosunu ekliyorum,adım adım görseller aşağıda..
[U]4k olarak videoyu izlerseniz sevinirim,kalite düşüklüğü olmaması açısından,[/U]
[B][U][URL]https://www.youtube.com/watch?v=aQISBdjSKqI[/URL]
[/U][/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262246491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262249421.jpg[/IMG]
Başlangıçta iwagumi yapacağım diye yola çıkmıştım,tabi sonra durumlar değişti ve bitkili akvaryuma döndü,aradan 1 yıl geçti ve yosun problemi de olunca tasarımı komple değiştirdim.Aşağıda eski hali ve değişimin fotoğraflarını ekliyorum fikir açısından..
İlk kurduğumda böyleydi,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262257141.jpg[/IMG]
Dedim ki çok boş oldu,ağaç ekleyim,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262257381.jpg[/IMG]
ee ağaçlarda yapraksız olmaz diyip üzerine moss ekledim,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262258171.jpg[/IMG]
e tabi aradan 1 yıl geçince mosslar büyüyüp yosunlaştı ,ne exel ne karides ne otocat hiçbiri fayda etmedi böyle oldu
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262259051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262259061.jpg[/IMG]
dedim ki ben bunu bozayım,baştan yapayım ama komple de kaldırmayım..malzemeleri aldım ve ağaç yapmaya başladım,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262259511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262304351.jpg[/IMG]
sonra akvaryumu sıfırdan yerleştirdim,ağacın üzerine weeping moss da ekledim,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262306411.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262308321.jpg[/IMG]
Tasarımı değiştirdikten sonra da üzerinden 2 ay kadar geçti,ağaç salkım söğüt formuna gelsin istiyorum,devamında güncelleme yapacağım [:)))][EDIT]FatihBezirgan,2026-02-16 12:17:22[/EDIT]
Ölçüler:60x40x40
Canlı Türleri:Moscow blue lepistes,Otocinclus,Cherry barb,Komando ve albino çöpçü,Green neon tetra,Sae,Cüce vatoz,Nerite salyangoz,Çeşitli tür karides
Bitki Türleri:Monte carlo,Mini parvula,Weeping moss,Anubias petite,Anubias nana bonsai,Anubias nana
Tankın Yaşı: 1.5
Akvaryum camı : Creaqua ultra clear 45'' kesim
Filtrasyon ve Işıklandırma:Sunsun 603b dış filtre,Creaqua e-line 60 (günde 6 saat),ekstra olarak filtre içinde Eurostar Bio Glass Ring ve Substrat kullanıyorum.
Tasarım ve Dekorasyon:Ada amazonia v2 ve sıvı gübre (N-P-K-Me-FE)
Ağaç yapımında kullandığım ağaç Creaqua Twigy Mix Mini Ribbed ürünü.
5 Saniyede 1 damla olacak şekilde tüm gün co2 veriyorum.
1.5 Yıl önce kurmuş olduğum akvaryumun tasarımını azıcık değiştirdim[:)))] Kalite düşük olduğu için youtube videosunu ekliyorum,adım adım görseller aşağıda..
[U]4k olarak videoyu izlerseniz sevinirim,kalite düşüklüğü olmaması açısından,[/U]
[B][U][URL]https://www.youtube.com/watch?v=aQISBdjSKqI[/URL]
[/U][/B]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262246491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262249421.jpg[/IMG]
Başlangıçta iwagumi yapacağım diye yola çıkmıştım,tabi sonra durumlar değişti ve bitkili akvaryuma döndü,aradan 1 yıl geçti ve yosun problemi de olunca tasarımı komple değiştirdim.Aşağıda eski hali ve değişimin fotoğraflarını ekliyorum fikir açısından..
İlk kurduğumda böyleydi,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262257141.jpg[/IMG]
Dedim ki çok boş oldu,ağaç ekleyim,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262257381.jpg[/IMG]
ee ağaçlarda yapraksız olmaz diyip üzerine moss ekledim,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262258171.jpg[/IMG]
e tabi aradan 1 yıl geçince mosslar büyüyüp yosunlaştı ,ne exel ne karides ne otocat hiçbiri fayda etmedi böyle oldu
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262259051.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262259061.jpg[/IMG]
dedim ki ben bunu bozayım,baştan yapayım ama komple de kaldırmayım..malzemeleri aldım ve ağaç yapmaya başladım,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262259511.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262304351.jpg[/IMG]
sonra akvaryumu sıfırdan yerleştirdim,ağacın üzerine weeping moss da ekledim,
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262306411.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/150220262308321.jpg[/IMG]
Tasarımı değiştirdikten sonra da üzerinden 2 ay kadar geçti,ağaç salkım söğüt formuna gelsin istiyorum,devamında güncelleme yapacağım [:)))][EDIT]FatihBezirgan,2026-02-16 12:17:22[/EDIT]
60x40x40 Bitkili Akvaryum
[QUOTE=osmandbnl]Maşallah hocam. Çok güzel bir tasarım yapmışsınız. Nazar değmesin.
Birkaç sorum olacaktı.
Taban olarak bir substrat kullandınız mı yoksa direk amazonia v2 mi kullandınız?
Bir de kullandığını kayaların adı nedir tam olarak nereden temin ettiniz acaba?[/QUOTE]
Yorumunuz için teşekkür ederim,hocam amazonianın içinden bir paket substrat çıkıyor zemine onları ekledim,kayaların adı gnays dedi akvaryumcu ama gnays tam olarak bu değil.Taşları da ankarada melikşah akvaryum var mamakta ordan temin ettim.
[QUOTE=osmandbnl]Maşallah hocam. Çok güzel bir tasarım yapmışsınız. Nazar değmesin.
Birkaç sorum olacaktı.
Taban olarak bir substrat kullandınız mı yoksa direk amazonia v2 mi kullandınız?
Bir de kullandığını kayaların adı nedir tam olarak nereden temin ettiniz acaba?[/QUOTE]
Yorumunuz için teşekkür ederim,hocam amazonianın içinden bir paket substrat çıkıyor zemine onları ekledim,kayaların adı gnays dedi akvaryumcu ama gnays tam olarak bu değil.Taşları da ankarada melikşah akvaryum var mamakta ordan temin ettim.
60x40x40 Bitkili Akvaryum
[:D][QUOTE=ercane]Çok güzel olmuş elinize sağlık, bir sonraki kurulumda arkaya doğru biraz daha yükseklik verebilirseniz görselliği çok daha yüksek olur ve derinlik verir. Aslında ilk kurulumda en büyük kayada çok güzel gölge var, önüne doğru küçük bir kaya koysaydınız ve sol öndeki kayayı biraz sola eğimli olarak koysaydınız harika olurdu.[/QUOTE]
Yorumunuz için öncelikle teşekkür ederim,haklısınız ben kayaları seçerken akvaryumcuda 4 saat falan harcayınca dedim toplayıp evde birşeyler deneyeyim, e tabi böyle olunca pek istediğim ortaya çıkmadı.Dediğim gibi iwagumi diye yola çıktım ama sonra olay çayır çimene döndü [:D]
[:D][QUOTE=ercane]Çok güzel olmuş elinize sağlık, bir sonraki kurulumda arkaya doğru biraz daha yükseklik verebilirseniz görselliği çok daha yüksek olur ve derinlik verir. Aslında ilk kurulumda en büyük kayada çok güzel gölge var, önüne doğru küçük bir kaya koysaydınız ve sol öndeki kayayı biraz sola eğimli olarak koysaydınız harika olurdu.[/QUOTE]
Yorumunuz için öncelikle teşekkür ederim,haklısınız ben kayaları seçerken akvaryumcuda 4 saat falan harcayınca dedim toplayıp evde birşeyler deneyeyim, e tabi böyle olunca pek istediğim ortaya çıkmadı.Dediğim gibi iwagumi diye yola çıktım ama sonra olay çayır çimene döndü [:D]
60x40x40 Bitkili Akvaryum
[B]Akvaryum ve ölçüler[/B]: Creaqua ultra clear 45 derece kesim 60x40x40 (96 LT)
[B]Canlı Türler[/B]i: Green neon tetra,Endler,Mavi melek karides,Otocat (Otocinclus),Nerite salyangoz
[B]Bitki Türleri[/B]: Monte carlo,Eleocharis Parvula,Christmas Moss
[B]Tankın Yaşı[/B]: 1.5 ay
[B]Filtrasyon ve Işıklandırma[/B]: Sunsun 603b dış filtre,Creaqua e-line 60 (günde 7 saat),ekstra olarak filte içinde Eurostar Bio Glass Ring ve Substrat kullanıyorum.
[B]Gübre ve toprak[/B]: Ada amazonia v2 ve sıvı gübre (N-P-K-Me)
[B]Co2[/B]: 5 LT co2 tüp,regülatör,ısta 3'in1 difüzör (4 saniyede 1 damla) ve ısta indicator
Herkese iyi forumlar,uzun bir aranın ardından başta iwagumi olarak düşündüğüm sonradan işin renginin çok değiştiği bir kurulum yaptım,sonucu içime sindi ve burda paylaşmak istedim.
Uzun zamandır zemin bitkisi yetiştirmek istiyordum,haliyle bunun maaliyeti biraz fazla oluyor.Co2 olarak 5lt tüp kullanıyorum, difüzör olarak istanın 3 in 1 difüzörünü kullanıyorum,4 saniyede 1 damla olacak şekilde.Selenoid valf kullanmıyorum o yüzden biraz daha az co2 veriyorum,yine aynı şekilde istanın indicatörünü kullanıyorum,co2 dengesini o şekilde koruyorum.Su değişimini başta haftalık olarak yapıyordum şuan 2 haftada 1 yapıyorum,bitkileri gözlemleyip ona göre değişimleri yapıyorum.Bitkileri in vitro olarak satın almıştım 1.5 ayda zemini kapladı,bitki gelişimlerini aralıklı olarak fotoğraf olarak ekliyorum.Herkese iyi forumlar [^_^]
ilk deneme olarak böyle birşey yapmıştım,tabi içime sinmedi..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241422511.jpg[/IMG]
sonra biraz değişiklik yaptım,tabi yine içime sinmedi..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241423341.jpg[/IMG]
Sonra iwagumiden olay çıktı tabi,dedim moss ağacı yapayım..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241424061.jpg[/IMG]
En sonda final hali bu şekilde,tabi ileride değişebilir sağım solum belli olmaz [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241425581.jpg[/IMG]
Bu da genel video..
https://imgyukle.com/i/CDypfP
[EDIT]FatihBezirgan,2024-12-31 15:34:56[/EDIT]
[B]Akvaryum ve ölçüler[/B]: Creaqua ultra clear 45 derece kesim 60x40x40 (96 LT)
[B]Canlı Türler[/B]i: Green neon tetra,Endler,Mavi melek karides,Otocat (Otocinclus),Nerite salyangoz
[B]Bitki Türleri[/B]: Monte carlo,Eleocharis Parvula,Christmas Moss
[B]Tankın Yaşı[/B]: 1.5 ay
[B]Filtrasyon ve Işıklandırma[/B]: Sunsun 603b dış filtre,Creaqua e-line 60 (günde 7 saat),ekstra olarak filte içinde Eurostar Bio Glass Ring ve Substrat kullanıyorum.
[B]Gübre ve toprak[/B]: Ada amazonia v2 ve sıvı gübre (N-P-K-Me)
[B]Co2[/B]: 5 LT co2 tüp,regülatör,ısta 3'in1 difüzör (4 saniyede 1 damla) ve ısta indicator
Herkese iyi forumlar,uzun bir aranın ardından başta iwagumi olarak düşündüğüm sonradan işin renginin çok değiştiği bir kurulum yaptım,sonucu içime sindi ve burda paylaşmak istedim.
Uzun zamandır zemin bitkisi yetiştirmek istiyordum,haliyle bunun maaliyeti biraz fazla oluyor.Co2 olarak 5lt tüp kullanıyorum, difüzör olarak istanın 3 in 1 difüzörünü kullanıyorum,4 saniyede 1 damla olacak şekilde.Selenoid valf kullanmıyorum o yüzden biraz daha az co2 veriyorum,yine aynı şekilde istanın indicatörünü kullanıyorum,co2 dengesini o şekilde koruyorum.Su değişimini başta haftalık olarak yapıyordum şuan 2 haftada 1 yapıyorum,bitkileri gözlemleyip ona göre değişimleri yapıyorum.Bitkileri in vitro olarak satın almıştım 1.5 ayda zemini kapladı,bitki gelişimlerini aralıklı olarak fotoğraf olarak ekliyorum.Herkese iyi forumlar [^_^]
ilk deneme olarak böyle birşey yapmıştım,tabi içime sinmedi..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241422511.jpg[/IMG]
sonra biraz değişiklik yaptım,tabi yine içime sinmedi..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241423341.jpg[/IMG]
Sonra iwagumiden olay çıktı tabi,dedim moss ağacı yapayım..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241424061.jpg[/IMG]
En sonda final hali bu şekilde,tabi ileride değişebilir sağım solum belli olmaz [:D]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/311220241425581.jpg[/IMG]
Bu da genel video..
https://imgyukle.com/i/CDypfP
[EDIT]FatihBezirgan,2024-12-31 15:34:56[/EDIT]
Iwagumi Akvaryumu İçin Zemin Bitkisi Önerisi
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/131120241547041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/131120241547111.jpg[/IMG]
low tech diye çıktığım bu yolda,olmuşken şu da olsun bu da olsun diye diye bi çuval para harcadım bakalım sonumuz ne olacak[:D] [:D]
5 LT CO2 tüp ,regülatör,ısta difüzör aldım.E tabi madem co2 var bunun yanına monte carlo ve parvula aldım.Konu devam ettikçe buralara girdi sağlarım.[EDIT]FatihBezirgan,2024-11-13 15:49:57[/EDIT]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/131120241547041.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/190387/131120241547111.jpg[/IMG]
low tech diye çıktığım bu yolda,olmuşken şu da olsun bu da olsun diye diye bi çuval para harcadım bakalım sonumuz ne olacak[:D] [:D]
5 LT CO2 tüp ,regülatör,ısta difüzör aldım.E tabi madem co2 var bunun yanına monte carlo ve parvula aldım.Konu devam ettikçe buralara girdi sağlarım.[EDIT]FatihBezirgan,2024-11-13 15:49:57[/EDIT]
Iwagumi Akvaryumu İçin Zemin Bitkisi Önerisi
Çok teşekkür ederim önerileriniz için,tüplü co2 sistemlere bakıyorum şuan.Bütçeyi üçe beşe katladım umarım sonucu iyi olur.
Çok teşekkür ederim önerileriniz için,tüplü co2 sistemlere bakıyorum şuan.Bütçeyi üçe beşe katladım umarım sonucu iyi olur.
Iwagumi Akvaryumu İçin Zemin Bitkisi Önerisi
[QUOTE=bendeniztayfun]
Merhaba Co2 kullanmıyacaksanız zemin bitkisi oluşturmanız neredeyse imkansız. Yosunlarla zemin oluşturmaya kalkışmanızı hiç tavsiye etmem olur ya tavsiye eden olursa. Özellikle Bitki olucaksa kayaları gölgede bırakmıcak oranda ön plan bilkilerinden az sayıda ekleyebilirsiniz.
Ayrıca aktif toprak kullanılan tanklarda Co2 verilmediği zaman ve yeterince bitkide olmadığı için salınımdaki organikler su değerlerinizi bozucak yosun ve alg sorunları ,Yeşil su gibi durumlarla karşılaşaşıcaksınız. Bence tabanda kullandığınız aktif toprak Co2 de kullanmayacağınız için iwagumi tankı kurmanıza engel. bence co2 kullanmayacaksanız. bolca bitkiler ekip Forest style bir lowtech tank kurmanız en iyi seçim olucaktır. Keşke size daha olumlu bir mesaj yazabilseydim ama malesef olmucak işe amin dememek gerekir. İyi hobiler dilerim [/QUOTE]
Yanıt için teşekkür ederim,bu karbonat ve limon tuzundan yapılan DIY CO2 sistemlere baktım,hazır sistem ve difüzor setlerine.Bu şekilde bir co2 sağlasam sonrasında da monte carlo ekimi yapsam nasıl olur sizce ? Daha önce mayalı sistem co2 denemiştim ama difüzör vs kullanmamıştım,haliyle pek verim alamamıştım.DIY co2 ile tahminen kaç gün co2 verebilirim ?
[QUOTE=bendeniztayfun]
Merhaba Co2 kullanmıyacaksanız zemin bitkisi oluşturmanız neredeyse imkansız. Yosunlarla zemin oluşturmaya kalkışmanızı hiç tavsiye etmem olur ya tavsiye eden olursa. Özellikle Bitki olucaksa kayaları gölgede bırakmıcak oranda ön plan bilkilerinden az sayıda ekleyebilirsiniz.
Ayrıca aktif toprak kullanılan tanklarda Co2 verilmediği zaman ve yeterince bitkide olmadığı için salınımdaki organikler su değerlerinizi bozucak yosun ve alg sorunları ,Yeşil su gibi durumlarla karşılaşaşıcaksınız. Bence tabanda kullandığınız aktif toprak Co2 de kullanmayacağınız için iwagumi tankı kurmanıza engel. bence co2 kullanmayacaksanız. bolca bitkiler ekip Forest style bir lowtech tank kurmanız en iyi seçim olucaktır. Keşke size daha olumlu bir mesaj yazabilseydim ama malesef olmucak işe amin dememek gerekir. İyi hobiler dilerim [/QUOTE]
Yanıt için teşekkür ederim,bu karbonat ve limon tuzundan yapılan DIY CO2 sistemlere baktım,hazır sistem ve difüzor setlerine.Bu şekilde bir co2 sağlasam sonrasında da monte carlo ekimi yapsam nasıl olur sizce ? Daha önce mayalı sistem co2 denemiştim ama difüzör vs kullanmamıştım,haliyle pek verim alamamıştım.DIY co2 ile tahminen kaç gün co2 verebilirim ?
Iwagumi Akvaryumu İçin Zemin Bitkisi Önerisi
[QUOTE=sinor]Subuluta tavsiye etmem. Hem akvaryum ölçünüz ve iwagumi stili için büyük kalacak hemde arsız yapısı sebebiyle tüm akvaryumu istila edecektir. Onun yerine kaya diplerine parvula, ön tarafa hemianthus cuba en arka tarafa opsiyonel olarak eleocharis vivipara ekleyerek tam bir iwagumi stili sağlayabilirsiniz. Ayrıca moss'ta iwgumi için pek uygun olmayacaktır. Bir başka alternatif olarak ön tarafa parvula ''mini'', kaya diplerine parvula, en arkaya vivipara kullanarak sadece eleoacharis türlerinden bir akvaryum kurabilirsiniz. Her halükarda hem aydınlatma hem de tabana yatırım yapmışken Co2 kullanmanızı tavsiye ederim.[/QUOTE]
Yanıt için teşekkür derim,genel çim görüntüsü vermek istiyorum,dediğiniz gibi mini parvula üzerinden gideceğim gibi duruyor.Arka plan bitkisi düşünmüyorum kayaların önüne geçmemesi adına,bir de co2 konusunda haklısınız o kadar masraftan sonra gerekli bence de fakat bütçemi oldukça aştım gaza gelip [:D] Bir de co2 ye para verirsem işin içinden çıkamam diye girmek istemiyorum esasında.
[QUOTE=sinor]Subuluta tavsiye etmem. Hem akvaryum ölçünüz ve iwagumi stili için büyük kalacak hemde arsız yapısı sebebiyle tüm akvaryumu istila edecektir. Onun yerine kaya diplerine parvula, ön tarafa hemianthus cuba en arka tarafa opsiyonel olarak eleocharis vivipara ekleyerek tam bir iwagumi stili sağlayabilirsiniz. Ayrıca moss'ta iwgumi için pek uygun olmayacaktır. Bir başka alternatif olarak ön tarafa parvula ''mini'', kaya diplerine parvula, en arkaya vivipara kullanarak sadece eleoacharis türlerinden bir akvaryum kurabilirsiniz. Her halükarda hem aydınlatma hem de tabana yatırım yapmışken Co2 kullanmanızı tavsiye ederim.[/QUOTE]
Yanıt için teşekkür derim,genel çim görüntüsü vermek istiyorum,dediğiniz gibi mini parvula üzerinden gideceğim gibi duruyor.Arka plan bitkisi düşünmüyorum kayaların önüne geçmemesi adına,bir de co2 konusunda haklısınız o kadar masraftan sonra gerekli bence de fakat bütçemi oldukça aştım gaza gelip [:D] Bir de co2 ye para verirsem işin içinden çıkamam diye girmek istemiyorum esasında.
Iwagumi Akvaryumu İçin Zemin Bitkisi Önerisi
[QUOTE=Orhan76]
Hocam elinize sağlık güzel bir tank olacağa benziyor. Zeminden önce dikkatimi çeken bir şey var. Oyaishi ve Fukuishi ters yönlere baksa sanki daha iyi olacak gibi. Belki de anakayayı o şekilde destekleyebildiniz. Seçtiğiniz bitkiler low tech için uygun gibi duruyor. Bunun haricinde pellia moss veya marimo moss gibi Japon (Asya) kökenli moss türleri de zemine düşünülebilir. İyi hobiler dilerim.[/QUOTE]
Öncelikle teşekkür ederim yorumunuz için,taşların konumunu dediğiniz şekilde değiştirip tekrar bir deneme yapacağım.Moss türlerini kaya diplerine koymayı düşünüyorum dediğiniz gibi.İmkanım olsa tüm bitkileri alıp büyüyor mu diye deneme yapardım [:D] .Tekrardan teşekkür ederim..
[QUOTE=Orhan76]
Hocam elinize sağlık güzel bir tank olacağa benziyor. Zeminden önce dikkatimi çeken bir şey var. Oyaishi ve Fukuishi ters yönlere baksa sanki daha iyi olacak gibi. Belki de anakayayı o şekilde destekleyebildiniz. Seçtiğiniz bitkiler low tech için uygun gibi duruyor. Bunun haricinde pellia moss veya marimo moss gibi Japon (Asya) kökenli moss türleri de zemine düşünülebilir. İyi hobiler dilerim.[/QUOTE]
Öncelikle teşekkür ederim yorumunuz için,taşların konumunu dediğiniz şekilde değiştirip tekrar bir deneme yapacağım.Moss türlerini kaya diplerine koymayı düşünüyorum dediğiniz gibi.İmkanım olsa tüm bitkileri alıp büyüyor mu diye deneme yapardım [:D] .Tekrardan teşekkür ederim..
SON MESAJLAR
- Ember Tetra Cyber_Scout, 04:15
Amerikan Tetraları - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Cyber_Scout, 04:14
Yeni Üye Forumu - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Ankara Deniz Akvaryum nniiaa, 13:48
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım NightWist, 11:04
Yeni Üye Forumu - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Subulata, Java Fern, Cryptocoryne Wendtii Sp, zimdaldil 01:07
- Düz Kuyruk Cüce Vatoz (ancistrus Sp.) zimdaldil 01:07
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 00:52
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 00:52
- 1 Metrelik Set Akvaryumlar Ve Co2 Tüp kadir0606 23:28
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:58
- Hb White Lepistes omererbas 22:47
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 22:47
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 22:20
- Akvaryum 30*30 metsi 22:20
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 21:57
- Frogbit ALTEMUR 21:57
- Sıfır Fluval 107 - Fluval 206 Mil Pervane Ve Kapak erimgorgulu 20:38
- L144 Tül Yavrular erimgorgulu 20:38
- Sobo Fh-1903 1500lt/h İç Filtre mustafakrml 20:31
- Satılık Bitkili Akvaryum - 70*35 - Her Şey Dahil M_budak 20:24
- Neocaridina Karides Satılık djally 20:22
- Satılık Sağlıklı Riccia Bitkisi djally 20:22
- Creaqua Akvaryum Armatürü KarayeL 19:21
- Akvaryum Co2 Set KarayeL 19:21
- Kalsiyum Karbonatlı Kum Sütçü 19:21
- Tüm Akvaryum Balıkları Ve Omurgasızlar Yemi egemenc 18:31
- Çeşitli Akvaryum Malzemeleri. OKIRATLI 18:10
- Java Moss , Java Fern Filizleri Miller 17:42
- Rasbora Arıyorum Miller 17:42
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Tül Ve Düz Çiftler Kemalk41 17:37
- Ophthalmotilapia Boops Nkondwe İsland Neon Streak Kemalk41 17:37
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Su Piresi Kültürü AquaShirmp 17:36
- Hobiciden Üretim Mikro Kurt Canlı Yem Kültürleri AquaShirmp 17:30
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 16:26
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 16:26
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 16:26
- Red Galaxy Boa,red Calceo,blue Steel Karides Omer901 16:16
- Sıfır İthal Filtreler ootkn 16:08
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 16:08
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 16:08
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 15:59
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 15:59
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 15:59
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 15:51
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 15:51
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:24
- Plantbox 90p High Tech Aydınlatma. smithiseek 15:24
- Turuncu Gözlü Kaplan Karides. smithiseek 15:24
- Türkiye Lepistes Evi -lepistesin Adresi!!! serkancilek 15:17
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 15:09
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 15:09
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 15:09
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 14:52
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 14:49
KULLANICILAR
- 26 Online Kullanıcı, 14 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
