ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
HilalUnal
Kullanıcı Grubu:
Forum Özel Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
325
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
14 Şubat 2014 19:10
Son Ziyaret:
13 Nisan 2025 07:07
Toplam Mesaj:
1563 [0.35 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Hilal Ünal
Doğum Tarihi:
14 Mart 2001
Yaş:
25
İl:
Istanbul
Meslek:
Öğrenci
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Hilal Ünal
50 litre bol bitkili
Neon Tetra Grubu
Parlayan Gurami
Helena
SON 10 MESAJI
Bu Tür Nedir
Bu türün ismi nedir? Ben killifishe benzettim ancak hangi tür emin olamadım. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/120720212004291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/120720212004341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/120720212004391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/120720212004451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/120720212004511.jpg[/IMG]
Bu türün ismi nedir? Ben killifishe benzettim ancak hangi tür emin olamadım. [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/120720212004291.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/120720212004341.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/120720212004391.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/120720212004451.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/120720212004511.jpg[/IMG]
Parlayan Guramilerim Yavru Verdi
1 aylık:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/121120202317211.jpg[/IMG]
5 haftalık:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/121120202317251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/131120200026461.jpg[/IMG][EDIT]HilalUnal,2020-11-13 00:26:56[/EDIT]
1 aylık:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/121120202317211.jpg[/IMG]
5 haftalık:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/121120202317251.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/131120200026461.jpg[/IMG][EDIT]HilalUnal,2020-11-13 00:26:56[/EDIT]
Parlayan Guramilerim Yavru Verdi
Tek tek cevap veremesem de mesajlarınız ve değerli tavsiyeleriniz için teşekkür ederim, bir süredir foruma giremediğim için geç gördüm. Pistia bitkilerinin köklerinin arasında yüzdüğü için sık sık görmesem de yavrunun boyu yaklaşık 0.5 cm. Ben de bu sırada daha iyi ve sağlıklı büyümesi için su piresi üretmeye karar verdim, yeşil su hazırlıyorum. Yavrunun son halini sizlerle paylaşmak isterim.
Yaklaşık 2.5 haftalık:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/271020202047181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/271020202047201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/271020202059471.jpg[/IMG][EDIT]HilalUnal,2020-10-27 21:00:06[/EDIT]
Tek tek cevap veremesem de mesajlarınız ve değerli tavsiyeleriniz için teşekkür ederim, bir süredir foruma giremediğim için geç gördüm. Pistia bitkilerinin köklerinin arasında yüzdüğü için sık sık görmesem de yavrunun boyu yaklaşık 0.5 cm. Ben de bu sırada daha iyi ve sağlıklı büyümesi için su piresi üretmeye karar verdim, yeşil su hazırlıyorum. Yavrunun son halini sizlerle paylaşmak isterim.
Yaklaşık 2.5 haftalık:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/271020202047181.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/271020202047201.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/271020202059471.jpg[/IMG][EDIT]HilalUnal,2020-10-27 21:00:06[/EDIT]
Parlayan Guramilerim Yavru Verdi
Herkese merhabalar. 40 litrelik bitkili akvaryumuma 1 ay önce 3 tane pigme gurami eklemiştim. Geçen hafta yavru verdiler. Forumda daha önce pigme guramiden yavru alındığına dair bir konu bulamadığım için yavrunun fotoğraflarını sizlerle paylaşmak istedim.
Yavrular daha fazlaydı ancak ben saklanma konusunda iyi olmadıklarını fark edene dek ebeveynler çoğunu yedi. Kalan son yavruyu ayırdım. Elimde mikro kurt bulunmadığı için kuru yem ile besliyorum. Ancak hareketleri oldukça yavaş, durumunun kötü olduğunu düşünüyorum. Tavsiyelerinize ve fikirlerinize açığım.
Birkaç günlük:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202330491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202330531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202330551.jpg[/IMG]
1 haftalık:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202331091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202331161.jpg[/IMG]
Ebeveynler:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202331061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202331131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202342061.jpg[/IMG][EDIT]HilalUnal,2021-02-05 21:55:12[/EDIT]
Herkese merhabalar. 40 litrelik bitkili akvaryumuma 1 ay önce 3 tane pigme gurami eklemiştim. Geçen hafta yavru verdiler. Forumda daha önce pigme guramiden yavru alındığına dair bir konu bulamadığım için yavrunun fotoğraflarını sizlerle paylaşmak istedim.
Yavrular daha fazlaydı ancak ben saklanma konusunda iyi olmadıklarını fark edene dek ebeveynler çoğunu yedi. Kalan son yavruyu ayırdım. Elimde mikro kurt bulunmadığı için kuru yem ile besliyorum. Ancak hareketleri oldukça yavaş, durumunun kötü olduğunu düşünüyorum. Tavsiyelerinize ve fikirlerinize açığım.
Birkaç günlük:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202330491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202330531.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202330551.jpg[/IMG]
1 haftalık:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202331091.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202331161.jpg[/IMG]
Ebeveynler:
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202331061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202331131.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/161020202342061.jpg[/IMG][EDIT]HilalUnal,2021-02-05 21:55:12[/EDIT]
Yeni Betta Beslemeye Başadım, Bakar Mısınız?
Tüm mesajları okuyamadığım için yazıldı mı bilmiyorum ancak balığınıza haftada 1 kere haşlanmış bezelyenin içini veya haşlanmış ıspanak verirseniz çok iyi olur. Kabız olmasını önler, kabız ise düzeltir ve diyetine çeşitlilik olmuş olur.
Aynı şekilde arada sırada sarımsaklı yem de vermenizi öneririm. Piyasada hazır sarımsaklı yemler mevcut veya satın almak istemezseniz normal beta yemine sarımsak suyunu emdirip de verebilirsiniz. Sarımsaklı yem balığın iç parazit olmasını önler ve balığın bağışıklık sistemini güçlendirir.
Tüm mesajları okuyamadığım için yazıldı mı bilmiyorum ancak balığınıza haftada 1 kere haşlanmış bezelyenin içini veya haşlanmış ıspanak verirseniz çok iyi olur. Kabız olmasını önler, kabız ise düzeltir ve diyetine çeşitlilik olmuş olur.
Aynı şekilde arada sırada sarımsaklı yem de vermenizi öneririm. Piyasada hazır sarımsaklı yemler mevcut veya satın almak istemezseniz normal beta yemine sarımsak suyunu emdirip de verebilirsiniz. Sarımsaklı yem balığın iç parazit olmasını önler ve balığın bağışıklık sistemini güçlendirir.
Cüce Vatoz Cinsiyet
Herkese merhaba. Bu vatozu dişi sanıyordum ancak diğer erkekle aylardır kavga ediyorlar ve sanki boynuzları bir dişiye göre fazla uzun. Acaba erkek olabilir mi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/260420201535061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/260420201535191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/260420201535441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/260420201535591.jpg[/IMG][EDIT]HilalUnal,2020-04-27 18:03:09[/EDIT]
Herkese merhaba. Bu vatozu dişi sanıyordum ancak diğer erkekle aylardır kavga ediyorlar ve sanki boynuzları bir dişiye göre fazla uzun. Acaba erkek olabilir mi?
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/260420201535061.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/260420201535191.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/260420201535441.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/158054/260420201535591.jpg[/IMG][EDIT]HilalUnal,2020-04-27 18:03:09[/EDIT]
Karides Akvaryumu Konusunda Aklıma Takılan Sorular
[QUOTE=muratdenizuzun]Merhabalar
Toprak olarak benibachi black soil 5lt yeterli olacaktır. Moss Türleri ve Java fern dışında bitki önermem. Mangrow kökü dışında ağaç, lav kayası dışında taş olmasın. Cüce kerevit uygun olmaz. Filtre olarak dophin sfp34 alın derim.
Ph gh kh gibi konularla ilgili ekstra bilgiye ihtiyacınız ilk 1,5 yıl osmoz su kullanırsanız olmayacak. İsterseniz detaylı Bilgi veririm fakat iletkenliği 135ppm tutmaya dikkat etmeniz yeterli. Ölçüm İçin tds ölçer alacaksınız.
Isıtıcı değil ama soğutucu kesinlikle gereklidir, olmazsa 24 saat klima çalışan oda yoksa olmaz.
Kurulum için zemine 10lt başına 10gr benibachi mironekuton serpeceksiniz. 10 gr yavru yemi Dennerle marka. 15 20 tane seramik veya lav taşları koyup üzerine toprağı sereceksiniz. suyu Koyarken zemini kesinlikle kaldırmamaya dikkat! koyduktan sonra bakteri ekleyeceksiniz. Ben shrimps forever marka likit bakteri ekliyorum. Dennerle daha iyi olduğunu duyuyorum ama denemedim. Denemeye değer bence. Sonra filtre çalışmaya başlayacak ve ışık günde 6 saat yansınki yosun oluşsun. Tabii bitki ve taş ağaç ekledik. Bir hafta sonra yüzde elli su değişimi yapıp iletkenliği 135 ppme getirin. Bir hafta sonra canlı girişi yapabilirsiniz. Yazdıklarım başlangıç İçin olmazsa olmazlardır diyebilirim bunlara ekstralar eklenebilir. Size tavsiyem kesinlikle ama kesinlikle doğadan toplanan, stabil hale gelmemiş hiç bir yem veya katkı vermeyin. Catappa yaprağı vs dahil!!
[/QUOTE]
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Java fern ve moss dışında bitki önermemenizin sebebi nedir, pistia gibi nitrat emici bir bitki veya geniş yapraklı gölge yapabilen bitkileri de kullanmak bize avantaj sağlamaz mı? Yine aklıma takılan bir konu da soğutucu meselesi, bunu tavsiye etmenizin sebebi sıcaklığın yüksek derecelere yaklaşıp karidesler için öldürücü olma ihtimali ise soğutucu bulunmayan balık akvaryumumun su sıcaklığı yazları dahi 26 derece üzerine çıkmıyor. Bu koşullarda sizce yine de soğutucu gerekli midir?
[QUOTE=Ulvi Özuğur]Öncelikle, "sadece besleyeyim" diyorsanız sağlam filtrasyon ve doğru su değişimi yapmak dışında hiç bir şeye ihtiyacınız yok. Şu an çeşme suyu ile kurulmuş 3 farklı tankta (Cama cam, Aktif Toprak, Nötr kum) kristal ve taiwan besliyorum, hiç sıkıntı yok.
Verdiğim cevapları ciddi ilgilendiğinizi ve üretmek istediğinizi farz ederek vermiştim. Üretim düşünmüyorsanız ona göre farklı cevaplar verebilirim...
----------------------
Okumanızı tavsiye ettiğim ilk linkte, üretim için değerlerin kaç olması gerektiğini pek çok ekstra bilgiyle birlikte yazmıştım.
Neyin ne işe yaradığını net anlamanın yolu bol okuma yapmaktan geçiyor. Buraya detay olmadan ph 6-6,5 arası idealdir yazmam size hiç bir şey katmaz, 2-3 satırlık konular olsa keşke.
Belki 6-7 satırla yapmanız gerekenler anlatılabilir ama ezbere başlarsanız ezbere gider, bir yerde tıkanır ve sorun yaşarsınız. Üretimde başarılı olmak için; ph-gh-kh nedir, su nasıl hazırlanır, aktif toprak aslında ne yapar / ne yapmaz, doğru filtrasyon nasıl olmalı gibi konulara da hakim olmanız gerek, bu bilgiler bugün olmasa yarın lazım olacak.
Yoksa birileri gelir, aklınızı 120 gr'ı 135 lira olan minerallerle, 10 gr'ı 20 lira olan yemlerle, bilmem yüzde kaç su değişimleriyle doldurur.
Stabil olmayan yapraklarla ne yapacağınızı bilemez, kalakalırsınız [:O]
Son kertede, 6 ayda dünyanın parasını harcar niye beceremiyorum der, döner okumak durumunda kalırsınız veya vazgeçersiniz. Bilmem anlatabildim mi :)
Karantina günlerinde "Karides Püfleri" diye bir dizi makale hazırlamayı planlıyorum. Yeni başlayanlara yönelik olacağı için orada konular daha derli toplu olur, belki fazladan okuma yapmadan bir çırpıda alırsınız bilgileri. Linkini de İnşallah buradan paylaşırım...
O zamana kadar sağlıcakla kalın, kirli bilgilerden uzak olun.
Kolay gelsin...[/QUOTE]
Öncelikli amacım karidesleri yaşatmak ama tabii ki üretim de düşünüyorum. Verdiğiniz linklere defalarca göz attım, birçok bilgi de edindim. Dediğiniz gibi okumaya devam edip bu konulara daha çok hakim olmaya çalışıyorum ancak toparlanmış bilgilerden çok bir başkasına yanıt olarak yazıldığı için karmaşık ve cevabını aradığım sorulardan uzaklaşan konular/mesajlar var etrafta. Haliyle bunların hepsini anlayıp kafada birleştirmek de mümkün olmuyor. Bu yüzden makalenizi sabırsızlıkla bekliyorum... Sağlıcakla.
[QUOTE=muratdenizuzun]Merhabalar
Toprak olarak benibachi black soil 5lt yeterli olacaktır. Moss Türleri ve Java fern dışında bitki önermem. Mangrow kökü dışında ağaç, lav kayası dışında taş olmasın. Cüce kerevit uygun olmaz. Filtre olarak dophin sfp34 alın derim.
Ph gh kh gibi konularla ilgili ekstra bilgiye ihtiyacınız ilk 1,5 yıl osmoz su kullanırsanız olmayacak. İsterseniz detaylı Bilgi veririm fakat iletkenliği 135ppm tutmaya dikkat etmeniz yeterli. Ölçüm İçin tds ölçer alacaksınız.
Isıtıcı değil ama soğutucu kesinlikle gereklidir, olmazsa 24 saat klima çalışan oda yoksa olmaz.
Kurulum için zemine 10lt başına 10gr benibachi mironekuton serpeceksiniz. 10 gr yavru yemi Dennerle marka. 15 20 tane seramik veya lav taşları koyup üzerine toprağı sereceksiniz. suyu Koyarken zemini kesinlikle kaldırmamaya dikkat! koyduktan sonra bakteri ekleyeceksiniz. Ben shrimps forever marka likit bakteri ekliyorum. Dennerle daha iyi olduğunu duyuyorum ama denemedim. Denemeye değer bence. Sonra filtre çalışmaya başlayacak ve ışık günde 6 saat yansınki yosun oluşsun. Tabii bitki ve taş ağaç ekledik. Bir hafta sonra yüzde elli su değişimi yapıp iletkenliği 135 ppme getirin. Bir hafta sonra canlı girişi yapabilirsiniz. Yazdıklarım başlangıç İçin olmazsa olmazlardır diyebilirim bunlara ekstralar eklenebilir. Size tavsiyem kesinlikle ama kesinlikle doğadan toplanan, stabil hale gelmemiş hiç bir yem veya katkı vermeyin. Catappa yaprağı vs dahil!!
[/QUOTE]
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Java fern ve moss dışında bitki önermemenizin sebebi nedir, pistia gibi nitrat emici bir bitki veya geniş yapraklı gölge yapabilen bitkileri de kullanmak bize avantaj sağlamaz mı? Yine aklıma takılan bir konu da soğutucu meselesi, bunu tavsiye etmenizin sebebi sıcaklığın yüksek derecelere yaklaşıp karidesler için öldürücü olma ihtimali ise soğutucu bulunmayan balık akvaryumumun su sıcaklığı yazları dahi 26 derece üzerine çıkmıyor. Bu koşullarda sizce yine de soğutucu gerekli midir?
[QUOTE=Ulvi Özuğur]Öncelikle, "sadece besleyeyim" diyorsanız sağlam filtrasyon ve doğru su değişimi yapmak dışında hiç bir şeye ihtiyacınız yok. Şu an çeşme suyu ile kurulmuş 3 farklı tankta (Cama cam, Aktif Toprak, Nötr kum) kristal ve taiwan besliyorum, hiç sıkıntı yok.
Verdiğim cevapları ciddi ilgilendiğinizi ve üretmek istediğinizi farz ederek vermiştim. Üretim düşünmüyorsanız ona göre farklı cevaplar verebilirim...
----------------------
Okumanızı tavsiye ettiğim ilk linkte, üretim için değerlerin kaç olması gerektiğini pek çok ekstra bilgiyle birlikte yazmıştım.
Neyin ne işe yaradığını net anlamanın yolu bol okuma yapmaktan geçiyor. Buraya detay olmadan ph 6-6,5 arası idealdir yazmam size hiç bir şey katmaz, 2-3 satırlık konular olsa keşke.
Belki 6-7 satırla yapmanız gerekenler anlatılabilir ama ezbere başlarsanız ezbere gider, bir yerde tıkanır ve sorun yaşarsınız. Üretimde başarılı olmak için; ph-gh-kh nedir, su nasıl hazırlanır, aktif toprak aslında ne yapar / ne yapmaz, doğru filtrasyon nasıl olmalı gibi konulara da hakim olmanız gerek, bu bilgiler bugün olmasa yarın lazım olacak.
Yoksa birileri gelir, aklınızı 120 gr'ı 135 lira olan minerallerle, 10 gr'ı 20 lira olan yemlerle, bilmem yüzde kaç su değişimleriyle doldurur.
Stabil olmayan yapraklarla ne yapacağınızı bilemez, kalakalırsınız [:O]
Son kertede, 6 ayda dünyanın parasını harcar niye beceremiyorum der, döner okumak durumunda kalırsınız veya vazgeçersiniz. Bilmem anlatabildim mi :)
Karantina günlerinde "Karides Püfleri" diye bir dizi makale hazırlamayı planlıyorum. Yeni başlayanlara yönelik olacağı için orada konular daha derli toplu olur, belki fazladan okuma yapmadan bir çırpıda alırsınız bilgileri. Linkini de İnşallah buradan paylaşırım...
O zamana kadar sağlıcakla kalın, kirli bilgilerden uzak olun.
Kolay gelsin...[/QUOTE]
Öncelikli amacım karidesleri yaşatmak ama tabii ki üretim de düşünüyorum. Verdiğiniz linklere defalarca göz attım, birçok bilgi de edindim. Dediğiniz gibi okumaya devam edip bu konulara daha çok hakim olmaya çalışıyorum ancak toparlanmış bilgilerden çok bir başkasına yanıt olarak yazıldığı için karmaşık ve cevabını aradığım sorulardan uzaklaşan konular/mesajlar var etrafta. Haliyle bunların hepsini anlayıp kafada birleştirmek de mümkün olmuyor. Bu yüzden makalenizi sabırsızlıkla bekliyorum... Sağlıcakla.
Karides Akvaryumu Konusunda Aklıma Takılan Sorular
[QUOTE=Ulvi Özuğur]Şimdiden hayırlı olsun Hilal Hn.
1- Şu konunun son sayfasında toprakla ilgili görüşlerimi yazmıştım, faydalı olacaktır. = [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/karides_uretimi_ve_bakimi_k745677_sn15.asp[/URL]
2- İlk aşamada yeterli gelecektir fakat filtre karides akvaryumlarında çok önemli bir kalem, ileride üreme başlayıp nüfus çoğaldığında ufak hataları tolere edemeyebilir. Sunsun 603-b gibi küçük dış filtreler veya hamburg gibi filtrasyonlar işinizi kolaylaştırır
Bu konuda da şurayı önerebilirim (mesajlarımla birlikte okursanız faydalı olur) =
https://www.akvaryum.com/Forum/4_yillik_2x_120x60x40h_karides_tanki_-_sifir_bakim_k952715.asp
3- İletkenlik ölçer dışında almanız gereken bir alet yok, değerler konusunda verdiğim önceki linkler yardımcı olacaktır.
4- Isıtıcıya gerek yok evet. Çok kapı cam açılıp gün içinde ısı aşırı oynayan bir oda değilse kullanmayın. 13-14 derecede üreme durur (kışlama) 20-23 arası idealdir, 26 dereceden sonrası fazla sıcak gelmeye başlar, filtrasyon iyi değilse kademeli olarak kayıplar yaşayabilirsiniz.
5- Yok. Catappa pahalıdır, gerek yok. Dalından kendi düşmüş ceviz, meşe, çınar yaprakları da aynı işi görecektir. Aynı zamanda bunları yerler. Kurulumda bakteri kültürü eklerseniz veya oturmuş bir diğer akvaryumdan sünger vs sıkarsanız süreç hızlanır. Diğer bir takım pahalı katkılara aldanmayın....
-------
Ek olarak su değişimi konusu önemli, onu da şuradan mutlaka okuyun = [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/karideslerde_su_degisim_sikligi_nasil_olmali_k851004.asp[/URL]
Kolay gelsin...[/QUOTE]
Teşekkür ederim Ulvi Bey. Konularınızın birçoğunu okumaya çalıştım ancak su değerlerinin nasıl işlediği neyin ne işe yaradığı konusunu araştırmama rağmen kafamda toparlayamadığımdan olsa gerek ki değerler konusunda net bir cevap oluşturamadım. Sizden değerleri en azından aralık şeklinde yazmanızı istesem bu mümkün müdür? Ve ilk kurulumda su olarak arıtma su mu çeşme suyu mu kullanmalıyım ne tavsiye edersiniz?
[QUOTE=Ulvi Özuğur]Şimdiden hayırlı olsun Hilal Hn.
1- Şu konunun son sayfasında toprakla ilgili görüşlerimi yazmıştım, faydalı olacaktır. = [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/karides_uretimi_ve_bakimi_k745677_sn15.asp[/URL]
2- İlk aşamada yeterli gelecektir fakat filtre karides akvaryumlarında çok önemli bir kalem, ileride üreme başlayıp nüfus çoğaldığında ufak hataları tolere edemeyebilir. Sunsun 603-b gibi küçük dış filtreler veya hamburg gibi filtrasyonlar işinizi kolaylaştırır
Bu konuda da şurayı önerebilirim (mesajlarımla birlikte okursanız faydalı olur) =
https://www.akvaryum.com/Forum/4_yillik_2x_120x60x40h_karides_tanki_-_sifir_bakim_k952715.asp
3- İletkenlik ölçer dışında almanız gereken bir alet yok, değerler konusunda verdiğim önceki linkler yardımcı olacaktır.
4- Isıtıcıya gerek yok evet. Çok kapı cam açılıp gün içinde ısı aşırı oynayan bir oda değilse kullanmayın. 13-14 derecede üreme durur (kışlama) 20-23 arası idealdir, 26 dereceden sonrası fazla sıcak gelmeye başlar, filtrasyon iyi değilse kademeli olarak kayıplar yaşayabilirsiniz.
5- Yok. Catappa pahalıdır, gerek yok. Dalından kendi düşmüş ceviz, meşe, çınar yaprakları da aynı işi görecektir. Aynı zamanda bunları yerler. Kurulumda bakteri kültürü eklerseniz veya oturmuş bir diğer akvaryumdan sünger vs sıkarsanız süreç hızlanır. Diğer bir takım pahalı katkılara aldanmayın....
-------
Ek olarak su değişimi konusu önemli, onu da şuradan mutlaka okuyun = [URL]https://www.akvaryum.com/Forum/karideslerde_su_degisim_sikligi_nasil_olmali_k851004.asp[/URL]
Kolay gelsin...[/QUOTE]
Teşekkür ederim Ulvi Bey. Konularınızın birçoğunu okumaya çalıştım ancak su değerlerinin nasıl işlediği neyin ne işe yaradığı konusunu araştırmama rağmen kafamda toparlayamadığımdan olsa gerek ki değerler konusunda net bir cevap oluşturamadım. Sizden değerleri en azından aralık şeklinde yazmanızı istesem bu mümkün müdür? Ve ilk kurulumda su olarak arıtma su mu çeşme suyu mu kullanmalıyım ne tavsiye edersiniz?
Karides Akvaryumu Konusunda Aklıma Takılan Sorular
Herkese merhabalar. Uzun süredir bir karides akvaryumu kurmayı düşünüyorum. Baya bir araştırma yaptım ancak yine de aklıma takılan bazı sorular var. Bunları cevaplamanız veya link vermeniz bana çok yardımcı olacaktır.
50 litre, bol bitkili bir taiwan bee karidesi akvaryumu kurmayı düşünüyorum. Aynı akvaryuma cüce kerevitlerimi de koyacağım.
1- Aktif kum olarak birçok marka gördüm ve emin olamadım sizlerin tavsiyesi hangi markadır? Kaç litre kadar almalıyım?
2- Filtre olarak dophin’in sf16 kendinden motorlu pipo filtresini düşünüyorum. Bu yeterli midir?
3- Ph gh kh gibi konularda çok araştırma yaptım ama çok farklı değerlerle karşılaştım. Bu değerler nasıl olmalıdır? Ölçüm aletleri olarak neler almalıyım?
4- Kimisi ısıtıcıya gerek yok diyor bu konudaki fikirleriniz nelerdir, kesinlikle gerekli midir?
5- İlk kurulumda veya sonrasında devamlı kullanmamı tavsiye ettiğiniz katkılar (bakteri kültürü, su düzenleyici, catappa yaprağı vb) varsa bunlar nelerdir?
Şimdiden yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim.[EDIT]HilalUnal,2020-03-30 21:32:08[/EDIT]
Herkese merhabalar. Uzun süredir bir karides akvaryumu kurmayı düşünüyorum. Baya bir araştırma yaptım ancak yine de aklıma takılan bazı sorular var. Bunları cevaplamanız veya link vermeniz bana çok yardımcı olacaktır.
50 litre, bol bitkili bir taiwan bee karidesi akvaryumu kurmayı düşünüyorum. Aynı akvaryuma cüce kerevitlerimi de koyacağım.
1- Aktif kum olarak birçok marka gördüm ve emin olamadım sizlerin tavsiyesi hangi markadır? Kaç litre kadar almalıyım?
2- Filtre olarak dophin’in sf16 kendinden motorlu pipo filtresini düşünüyorum. Bu yeterli midir?
3- Ph gh kh gibi konularda çok araştırma yaptım ama çok farklı değerlerle karşılaştım. Bu değerler nasıl olmalıdır? Ölçüm aletleri olarak neler almalıyım?
4- Kimisi ısıtıcıya gerek yok diyor bu konudaki fikirleriniz nelerdir, kesinlikle gerekli midir?
5- İlk kurulumda veya sonrasında devamlı kullanmamı tavsiye ettiğiniz katkılar (bakteri kültürü, su düzenleyici, catappa yaprağı vb) varsa bunlar nelerdir?
Şimdiden yardımcı olan herkese çok teşekkür ederim.[EDIT]HilalUnal,2020-03-30 21:32:08[/EDIT]
Cüce Mi Leopar Mi ?
[QUOTE=zaferrrr]
3 sene besledim leopar. 3 sene de 14 cm civarına ulaştı sadece. Akvaryumu pırıl pırıl yapıyordu. Hastalandığı zaman heryer yosun oluyordu. Çok sevimli ve insandan korkmayan, ele bile gelen canlılar. Şuan ki l144 ler kaçacak yer arıyor beni görünce. [/QUOTE]
Bende de vardı 1 senede 20 cm i geçmişti. Camlarda değil kumda dururdu ve sadece yem vakti hareketlenirdi. Balıktan balığa değişiklik gösteriyor olabilir.
[QUOTE=zaferrrr]
3 sene besledim leopar. 3 sene de 14 cm civarına ulaştı sadece. Akvaryumu pırıl pırıl yapıyordu. Hastalandığı zaman heryer yosun oluyordu. Çok sevimli ve insandan korkmayan, ele bile gelen canlılar. Şuan ki l144 ler kaçacak yer arıyor beni görünce. [/QUOTE]
Bende de vardı 1 senede 20 cm i geçmişti. Camlarda değil kumda dururdu ve sadece yem vakti hareketlenirdi. Balıktan balığa değişiklik gösteriyor olabilir.
SON MESAJLAR
- Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 23:42
Hastalıklar ve İlaçlar - Su Yosunu pianoƒish, 21:56
Yosun - Rasbora Oneri Tatar10, 20:09
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Ankara Deniz Akvaryum LeafyAqua, 16:47
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci pitsem, 15:40
Akvaryum Tanıtımı - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 14:59
Filtre ve Sump Yapımı - 400 Litre Havuz Cyber_Scout, 14:19
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım flanormimar, 14:11
Yeni Üye Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyber_Scout, 12:15
Yeni Üye Forumu - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. Cyber_Scout, 11:56
Yeni Üye Forumu - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı - Lepistes Renklendirme scorpion26, 10:24
Canlı Doğuranlar - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 23:41
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 23:41
- Seachem, Akvaryumlar, Malzemeler Uygun Fiyat!!!! Özgür7 23:39
- Basit Tür Başlangıç Bitkileri GOLDFISH 23:17
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 23:11
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 23:10
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 22:29
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 22:21
- 1m Akvaryum Ve Ekipmanlar forthehordex 21:51
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 21:49
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 21:22
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 21:22
- Moss Teli CevdetSERBEST 21:22
- Hobiciden Üretim Sağlıklı Temiz Bitkiler, Mosslar AquaShirmp 19:58
- Bakımı Kolay Bitkiler,balıklar Metinmert Yiğit 17:54
- Albino Vatoz - Toplu Alım Adet 40 Tl - Elden Tesli mesagac 17:43
- Acil Satılık Ekipmanlar ahmet22 17:34
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 17:07
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 17:07
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:45
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:45
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:45
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:45
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:45
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 16:30
- Sarı Ateş Neon Karides & Tilki Kuyruğu Bitkisi aupqua 15:15
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 14:37
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 14:37
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 14:37
- Mangrow Üstü Anubiaslar(yeni), Cüce Cyrptocoryne nikon_ 14:16
- Melek, Koi Betta, Red Cap Oranda, Tül Yavru Vatoz nikon_ 14:16
- Mikro Kurt Kültürü, Kızılağaç Kozalağı nikon_ 14:16
- Mesaquarium Dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 14:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 13:57
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 13:57
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 13:51
- High Tech Bitkili Akvaryum Seti + Özel Yapım Sehpa aranjman 13:33
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 13:32
- 100cm Ceraqua Firefly Armatür egedin 13:31
- Eheim, Dophin, Sera Vb. Çeşitli Malzemeler BadgeR 13:31
- Mygos Plant Plus 40 Cm Led Aydınlatma BadgeR 13:31
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 13:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 13:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:22
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 13:13
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 13:13
- Üretilebilir Tubifex ( İzya Kurdu) Ve Diğer Yemler Lotus88 13:02
- California Black Worm ( Aranıyor) Lotus88 13:02
- Satılık Endler Varyeteleri.. Lotus88 13:02
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:00
KULLANICILAR
- 86 Online Kullanıcı, 48 Üye
Online Kullanıcılar
sina cen,
forthehordex,
florasan,
portre,
ozksrt,
Kınayu,
EKAR,
TheDS,
0rnn,
Sungurr,
Kuduoglu,
Urar,
seljoy,
DigitalPen,
Ancalagon,
OKIRATLI,
Malawi market,
OsmanEnes,
ByOscar:),
osmandbnl,
yeekim,
osmangunay,
Alperen0648,
fffurkan9,
tukabu,
MiSoSiKiaN,
oguzozt,
Hidro Dinamik,
Özgür7,
betta.ist,
sakal34,
HalilSefaa,
Savas37,
pianoƒish,
Ylmzuslu,
Kemalk41,
Cano2230,
NotEvenBeginner,
exCaLiSTa,
JujuSeri,
FurkanTezcan,
huzur,
CHIRPgob,
Nickim10Harf,
oguzsel,
Ramazan Umut,
Manguday,
zekigonlum,
Legionsgamer,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
