ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
tahaceylan
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
3
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
20 Şubat 2013 21:02
Son Ziyaret:
02 Ekim 2019 21:07
Toplam Mesaj:
19 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Taha Ceylan
Doğum Tarihi:
08 Aralık 1992
Yaş:
33
İl:
Ankara
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Taha Ceylan
SON 10 MESAJI
Yeni Kurulum Ve Kök Problemi
[QUOTE=fatihkuzen]Filtre açık olsun daima. Bir süre sonra normal bakteri yapısı oluşunca hepsi gidecek. Vatoz varsa işlem daha hızlı olacaktır. İlk zaman vatoz lar dokunmaz onlara bozunuma girince yiyorlar. Bunlar bir çeşit küf ve mantarlar. Zararsiz. [:)][/QUOTE]
Şuan sanırım bozunuma uğruyorlar eski formunda değil çünkü bu oluşum içeride bir savaş var belli ki bakalım galip kim gelecek [:)][:D]
[QUOTE=fatihkuzen]Filtre açık olsun daima. Bir süre sonra normal bakteri yapısı oluşunca hepsi gidecek. Vatoz varsa işlem daha hızlı olacaktır. İlk zaman vatoz lar dokunmaz onlara bozunuma girince yiyorlar. Bunlar bir çeşit küf ve mantarlar. Zararsiz. [:)][/QUOTE]
Şuan sanırım bozunuma uğruyorlar eski formunda değil çünkü bu oluşum içeride bir savaş var belli ki bakalım galip kim gelecek [:)][:D]
Yeni Kurulum Ve Kök Problemi
[QUOTE=fatihkuzen]Normal bir süreç. Her zaman ilk kurulumda oluyor denebilir. Zamanla geçiyor. [/QUOTE]
Teşekkürler [:)] bu durum hakkında dikkat etmem gereken başka şeyler varmıdır acaba [:?]
[QUOTE=fatihkuzen]Normal bir süreç. Her zaman ilk kurulumda oluyor denebilir. Zamanla geçiyor. [/QUOTE]
Teşekkürler [:)] bu durum hakkında dikkat etmem gereken başka şeyler varmıdır acaba [:?]
Yeni Kurulum Ve Kök Problemi
Merhaba arkadaşlar
Yeni kurulumunu yaptığım akvaryumda bazı sorunlarla karşılaşmaktayım ve sizinle paylaşıp hem bu problemi çözmeyi hemde tanıtımını yapmak istedim .
Öncelikle kurulumda kullandığım malzemeleri sıralayım;
[B]Taban Malzemeleri[/B] ; Lav Kırığı üzerine JBL Florapol ve onun üzerinde JBL Aquabasis en üst katmanda ise JBL Manado ekledim .
[B]Filtre ve Co2[/B] ; 2 adet 2’li Pipo Filtre kullandım , Tüplü Co2 sistemi kullanıyorum
[B]Aydınlatma[/B] ; 36w power Led
[B]Canlılar[/B] ; Bloodymary ve Mavi melek karides , Lepistes
[B]Bitkiler[/B] ; Monte Carlo , micra , elodea, limnophila sessiflora , Bacopa monnieri , Rotala SP bonsai , Moss ball , christmas moss , flame moss
Dekor amaçlı ise şeftali kökü kullandım .
Şimdi şöyle anlatayım sizlere kurulumunu yaptığım akvaryuma suyu ekleyerek ve filtreleri çalıştırarak 4 gün kadar bekledim sonrasında bitkiler elime ulaştıktan 5.gün ekim işlemini gerçekleştirdim buraya kadar herhangi bir sorun yoktu belki ekim yapmak için biraz aceleci davrandım onu kabul ediyorum[:O] Ekim işleminden sonraki gün kök üzerinde ki pamuksu madde ile karşılaştım bakteri kültürünün oluşmamış olabileceği ihtimaline karşı 3 adet lepistes ve bakteri kültürü ekledim tanka %50 su değişiminden sonra tankı dikkatli bir şekilde izlerken lepisteslerin bu kök üzerindeki pamuksu maddeyi didiklediklerini gördüm yalnız azalma yerine çoğalma eğilimine girdi bu madde balıkları ekledikten 2 gün sonra hava hortumu ile mekanik temizleme çekim yaptım bu maddenin çoğunluğunu temizledim %70 civarında . Ve eksilen suyu tekrar tamamlayıp biraz daha bakteri kültürü ekledim şuan 10 gün filan oldu suda berraklaşma olmasına rağmen kök üzerlerinde bu oluşum tekrarlanmakta ve azda olsa bazı bitki köklerini kaplamakta . Bugün farkettiğim kadarıyla camların üzerinde de çok ince bir tabaka var onuda ekledim fotoğraflara [:)] Bu arada belirtmeyi unuttum bu madde daha pamuksu jelimsi bir haldeydi ve yoğundu mekanik temizlemeden sonra oluşanlar daha diken diken uçları biraz daha toplu olmaya başladı gerçekten anlam veremedim [:((]
Bununla alakalı önerilerinize ve tecrübelerinize ihtiyaç duyuyorum şimdiden hepinize teşekkür ediyor ve iyi hobiler diliyorum [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192108071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192109151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192109491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192110321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192111321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192113411.jpg[/IMG]
Merhaba arkadaşlar
Yeni kurulumunu yaptığım akvaryumda bazı sorunlarla karşılaşmaktayım ve sizinle paylaşıp hem bu problemi çözmeyi hemde tanıtımını yapmak istedim .
Öncelikle kurulumda kullandığım malzemeleri sıralayım;
[B]Taban Malzemeleri[/B] ; Lav Kırığı üzerine JBL Florapol ve onun üzerinde JBL Aquabasis en üst katmanda ise JBL Manado ekledim .
[B]Filtre ve Co2[/B] ; 2 adet 2’li Pipo Filtre kullandım , Tüplü Co2 sistemi kullanıyorum
[B]Aydınlatma[/B] ; 36w power Led
[B]Canlılar[/B] ; Bloodymary ve Mavi melek karides , Lepistes
[B]Bitkiler[/B] ; Monte Carlo , micra , elodea, limnophila sessiflora , Bacopa monnieri , Rotala SP bonsai , Moss ball , christmas moss , flame moss
Dekor amaçlı ise şeftali kökü kullandım .
Şimdi şöyle anlatayım sizlere kurulumunu yaptığım akvaryuma suyu ekleyerek ve filtreleri çalıştırarak 4 gün kadar bekledim sonrasında bitkiler elime ulaştıktan 5.gün ekim işlemini gerçekleştirdim buraya kadar herhangi bir sorun yoktu belki ekim yapmak için biraz aceleci davrandım onu kabul ediyorum[:O] Ekim işleminden sonraki gün kök üzerinde ki pamuksu madde ile karşılaştım bakteri kültürünün oluşmamış olabileceği ihtimaline karşı 3 adet lepistes ve bakteri kültürü ekledim tanka %50 su değişiminden sonra tankı dikkatli bir şekilde izlerken lepisteslerin bu kök üzerindeki pamuksu maddeyi didiklediklerini gördüm yalnız azalma yerine çoğalma eğilimine girdi bu madde balıkları ekledikten 2 gün sonra hava hortumu ile mekanik temizleme çekim yaptım bu maddenin çoğunluğunu temizledim %70 civarında . Ve eksilen suyu tekrar tamamlayıp biraz daha bakteri kültürü ekledim şuan 10 gün filan oldu suda berraklaşma olmasına rağmen kök üzerlerinde bu oluşum tekrarlanmakta ve azda olsa bazı bitki köklerini kaplamakta . Bugün farkettiğim kadarıyla camların üzerinde de çok ince bir tabaka var onuda ekledim fotoğraflara [:)] Bu arada belirtmeyi unuttum bu madde daha pamuksu jelimsi bir haldeydi ve yoğundu mekanik temizlemeden sonra oluşanlar daha diken diken uçları biraz daha toplu olmaya başladı gerçekten anlam veremedim [:((]
Bununla alakalı önerilerinize ve tecrübelerinize ihtiyaç duyuyorum şimdiden hepinize teşekkür ediyor ve iyi hobiler diliyorum [:)]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192108071.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192109151.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192109491.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192110321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192111321.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/143067/220820192113411.jpg[/IMG]
Karides Akvaryumu Hakkında
[QUOTE=yigit_k]Merhaba hepsi çok güzel düşünülmüş ama ışıklandırma biraz zayıf gibi birde güçlü ışık isteyen zemin bitkileri düşünüyorsanız yetmeyebilir siz yine bi araştırma yapın ama şöyle bi örnek vereyim florasan düşünüyorsanız t5 39w 2 grolux 1 aquastar olabilir t8 alırsanız 2 grolux 2 aquastar olabilir [/QUOTE]
Akvaryum yüksekliği çok olmadığı için yeterli olacağını düşünmüştüm . Olmazsa 2 adet philips cool white var onlarıda ekleyebilirim [:)]
[QUOTE=K3r3m ]Bloody mary ve mavi melekler kırılacak kahverengimsi renklerde yavrular çıkacak kuruldukları için sump,hamburg ve dış filtreler için siyah sünger küçük gözenekli olmalı tankın 2 yanına siyah sünger koyulmalı ki oradanda beslenebilsinler küçük mikroorganizmalar ile beslenirler eğer kafa motoru koyacaksanız kesinlikle siyah süngerleri iki yana koyun tasarım yapmanıza gerek yok 2 adet plastik saklama kabına taban malzemelerinizi dökün sonrasında bitkileri dikin,İyi hobiler.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195096/140720190909051.jpg[/IMG][/QUOTE]
Kırılmalar olacak malesef ama aile dediğim gibi renk istiyor onları da kıramadım en kötü ihtimalle ortadan ikiye bölüp sineklik ile bir tarafa bloodymary diğer tarafa mavi melekleri ekleyip sorunu çözebilirim [:)]
[QUOTE=yigit_k]Merhaba hepsi çok güzel düşünülmüş ama ışıklandırma biraz zayıf gibi birde güçlü ışık isteyen zemin bitkileri düşünüyorsanız yetmeyebilir siz yine bi araştırma yapın ama şöyle bi örnek vereyim florasan düşünüyorsanız t5 39w 2 grolux 1 aquastar olabilir t8 alırsanız 2 grolux 2 aquastar olabilir [/QUOTE]
Akvaryum yüksekliği çok olmadığı için yeterli olacağını düşünmüştüm . Olmazsa 2 adet philips cool white var onlarıda ekleyebilirim [:)]
[QUOTE=K3r3m ]Bloody mary ve mavi melekler kırılacak kahverengimsi renklerde yavrular çıkacak kuruldukları için sump,hamburg ve dış filtreler için siyah sünger küçük gözenekli olmalı tankın 2 yanına siyah sünger koyulmalı ki oradanda beslenebilsinler küçük mikroorganizmalar ile beslenirler eğer kafa motoru koyacaksanız kesinlikle siyah süngerleri iki yana koyun tasarım yapmanıza gerek yok 2 adet plastik saklama kabına taban malzemelerinizi dökün sonrasında bitkileri dikin,İyi hobiler.[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/195096/140720190909051.jpg[/IMG][/QUOTE]
Kırılmalar olacak malesef ama aile dediğim gibi renk istiyor onları da kıramadım en kötü ihtimalle ortadan ikiye bölüp sineklik ile bir tarafa bloodymary diğer tarafa mavi melekleri ekleyip sorunu çözebilirim [:)]
Karides Akvaryumu Hakkında
Merhaba Arkadaşlar
Yeni kuracağım karides akvaryumu hakkında yardımınıza ihtiyaç duyuyorum ve ilgilenen arkadaşlarıma ve abilerime şimdiden teşekkür ediyorum [:)]
Öncelikle kuracağım akvaryum özellikleri şu şekilde ; [B]100x30x30 İç Sump Sistemli[/B]
[B]1-Taban Malzemeleri[/B] ; JBL Aquabasis , JBL Florapol ve Lav Taşını en alt kısıma harmanlamayı düşünüyorum . Bu Alt sistemin üzerinde JBL Manado ekleyerek tabanı tamamlayacağım .
[B]2-Filtre Malzemeleri[/B] ; Elimde bulunan Çiftli Pipo Filtreyi kullanacağım . Sump sistemi içinde elimde bulunan malzemeler şu şekilde ; Eheim Substrat Pro , Zeolit , Aktif Karbon , Bİyolojik Seramik , Elyaf , Sera Crystal Clear bunlardan kullanmam gerekenleri sizin yardımınızla yerleştireceğim yada yenisi almam gerekirse alıp kuracağız [:)]
[B]3-Aydınlatma[/B] ; 2 adet 18w Slyvana Grolux
[B]4-CO2 Sistemi[/B] ; Tüplü Co2 sistemi kullanacağım + Difüzör
[B]5-Bitkiler[/B] ; Micra , Monte Carlo ve ileride farklı bitkiler ekleyebilirim şimdilik 2si [:)]
[B]6-Diğer Malzemeler[/B] ; Dekorasyon için Kök ve Taş , Isıtıcı , Pipo Filtre için Hava Motoru , Sump için kafa motoru
[B]7-Canlılar[/B] ; Mavi Melek Karides , BloodyMary Karides normalde tek tür tercihi yaparım fakat ev sakinleri biraz daha renk istedikleri için en az 2 çeşide indirebildim [:)]
Şimdilik aklıma gelen bunlar bu şekilde yeni kurulumuma başlamayı düşünüyorum eksiğiyle fazlasıyla yardımcı olursanız çok sevinirim arkadaşlar [:)]
Merhaba Arkadaşlar
Yeni kuracağım karides akvaryumu hakkında yardımınıza ihtiyaç duyuyorum ve ilgilenen arkadaşlarıma ve abilerime şimdiden teşekkür ediyorum [:)]
Öncelikle kuracağım akvaryum özellikleri şu şekilde ; [B]100x30x30 İç Sump Sistemli[/B]
[B]1-Taban Malzemeleri[/B] ; JBL Aquabasis , JBL Florapol ve Lav Taşını en alt kısıma harmanlamayı düşünüyorum . Bu Alt sistemin üzerinde JBL Manado ekleyerek tabanı tamamlayacağım .
[B]2-Filtre Malzemeleri[/B] ; Elimde bulunan Çiftli Pipo Filtreyi kullanacağım . Sump sistemi içinde elimde bulunan malzemeler şu şekilde ; Eheim Substrat Pro , Zeolit , Aktif Karbon , Bİyolojik Seramik , Elyaf , Sera Crystal Clear bunlardan kullanmam gerekenleri sizin yardımınızla yerleştireceğim yada yenisi almam gerekirse alıp kuracağız [:)]
[B]3-Aydınlatma[/B] ; 2 adet 18w Slyvana Grolux
[B]4-CO2 Sistemi[/B] ; Tüplü Co2 sistemi kullanacağım + Difüzör
[B]5-Bitkiler[/B] ; Micra , Monte Carlo ve ileride farklı bitkiler ekleyebilirim şimdilik 2si [:)]
[B]6-Diğer Malzemeler[/B] ; Dekorasyon için Kök ve Taş , Isıtıcı , Pipo Filtre için Hava Motoru , Sump için kafa motoru
[B]7-Canlılar[/B] ; Mavi Melek Karides , BloodyMary Karides normalde tek tür tercihi yaparım fakat ev sakinleri biraz daha renk istedikleri için en az 2 çeşide indirebildim [:)]
Şimdilik aklıma gelen bunlar bu şekilde yeni kurulumuma başlamayı düşünüyorum eksiğiyle fazlasıyla yardımcı olursanız çok sevinirim arkadaşlar [:)]
Sıfırdan Hig-tech Kurulumu Hakkında
[QUOTE=rizasirman]Gübre olarak aquabasis pro'ya alternatif olarak JBL kugeln misket gübre kullanabilirsiniz. Aquabasis pro toz gübredir. Eğer kumu çok rahatsız etmeyecekseniz ve yoğun bitkili bir tank olacaksa bu seçim iyi olacaktır. Eğer yoğun bitkili bir tank olmayacaksa ve bitkilerin yerlerini değiştirebilirim diyorsanız, bitkilendireceğiniz alanlara misket gübre yerleştirip kökten beslenmeyi bu şekilde halledebilirsiniz. Bitkilerin yapraklarından beslenmeleri için de sıvı gübre kullanmanız gerekecektir. Kurulumdan sonraki ilk bir ay sadece potasyum kullanmanız yeterli olacaktır. Tankın nitrojen döngüsünün oturacağı bu dönemde bitkiler de henüz adaptasyonu tamamlamadığı için özellikle nitrojen ve fosfat gübreleri yosunlanmaya sebep olur. Sonraki bir ay yarım dozda makro (NPK) ve mikro olarak satılan sıvı gübreleri kullanabilirsiniz. Devam eden aylarda gelişime göre normal dozlarda kullanmaya devam edebilirsiniz.[/QUOTE]
Taban malzemelerinde değişiklik yaptım şuan Jbl aquabasis plus ve üzerine manado ekleyerek kurulum yapmayı düşünüyorum birde jbl florapol var elimde aqubasisin altına eklemelimiyim gerek varmıdır [:)]
Co2 tüp sistemi de şuan tamamlandı.
Kuruluma az bir zaman kaldı dış filtre malzemesi Eheim ehfi substrat olacak filtrenin bir katmanına Zeolit eklemem de bir sakınca olur mu ?
[QUOTE=rizasirman]Gübre olarak aquabasis pro'ya alternatif olarak JBL kugeln misket gübre kullanabilirsiniz. Aquabasis pro toz gübredir. Eğer kumu çok rahatsız etmeyecekseniz ve yoğun bitkili bir tank olacaksa bu seçim iyi olacaktır. Eğer yoğun bitkili bir tank olmayacaksa ve bitkilerin yerlerini değiştirebilirim diyorsanız, bitkilendireceğiniz alanlara misket gübre yerleştirip kökten beslenmeyi bu şekilde halledebilirsiniz. Bitkilerin yapraklarından beslenmeleri için de sıvı gübre kullanmanız gerekecektir. Kurulumdan sonraki ilk bir ay sadece potasyum kullanmanız yeterli olacaktır. Tankın nitrojen döngüsünün oturacağı bu dönemde bitkiler de henüz adaptasyonu tamamlamadığı için özellikle nitrojen ve fosfat gübreleri yosunlanmaya sebep olur. Sonraki bir ay yarım dozda makro (NPK) ve mikro olarak satılan sıvı gübreleri kullanabilirsiniz. Devam eden aylarda gelişime göre normal dozlarda kullanmaya devam edebilirsiniz.[/QUOTE]
Taban malzemelerinde değişiklik yaptım şuan Jbl aquabasis plus ve üzerine manado ekleyerek kurulum yapmayı düşünüyorum birde jbl florapol var elimde aqubasisin altına eklemelimiyim gerek varmıdır [:)]
Co2 tüp sistemi de şuan tamamlandı.
Kuruluma az bir zaman kaldı dış filtre malzemesi Eheim ehfi substrat olacak filtrenin bir katmanına Zeolit eklemem de bir sakınca olur mu ?
Sıfırdan Hig-tech Kurulumu Hakkında
[QUOTE=rizasirman]Aydınlatmada 1 veya 2 tane grolüx olması bence yeterli, diğerlerini 6500K daylight olarak değiştirirseniz bence aydınlatma yetecektir.
Kum ile ilgili bir makale yazmıştım önceden umarım faydası olur: [URL]https://aquaist.com/akvaryum-bitki-kumu/[/URL]
Dış filtreniz su yüzeyini yeteri kadar hareketlendirebiliyorsa, su yüzeyinde yağ şeridi oluşumunu dağıtabiliyorsa iç filtre bence gereksiz. Aydınlatmayı nitrojen döngüsü oturmadan önce zaman ayarlı priz ile 6 saat olarak ayarlayın. Döngü oturdukça 8-10 saate çıkarsınız. Dış filtre için malzeme eheim ehfi substrat gibi kaliteli bir bakteri yatağı tavsiye ederim, yanına iri ve ince gözenekli sünger ve elyaf ile desteklersiniz. Bütçeniz varsa, ehfi substrat yerine seachem purigen de tercih edebilirsiniz. Mayalı yerine D201 veya D501 DIY sistem tavsiye ederim. Mayalıda stabil gaz çıkışı alamazsınız. Bütçeniz varsa en kesin ve net çözüm tüplü sistemdir tabii ki.
Kurulumunuz şimdiden hayırlı olsun.[/QUOTE]
Merhabalar Rıza Bey sizinle ufak bir sohbetimiz olmuştu çok yardımınız dokunmuştu [:)]
Taban malzemeleri yazınıza istinaden
1- En alt kısıma lav taşı (Manado,Aquaclay gibi ürünler )
2-Orta kısımı gübre katmanında ne kullanabileceğimi çözemedim halen aquabasis veya alternatifler ne olabilir
3-En üst kısıma da Hagen siyah kuvartz kum
Bu ürünleri kullanarak tabanı oluşturmaya başlayabilirim . Sadece şuan başlayamamın nedeni gübreleme kısmını çözememiş olmam :) [EDIT]tahaceylan,2019-02-25 18:25:22[/EDIT]
[QUOTE=Aslanserdarkepez]Taban da; en alta lav kırığı üzerine siyah hagen olur.taban Yüksekliği minimun 7-8cm olmak koşulu ile tabi. Aydınlatma konusunda power led yap rahat et derim ben. Tank ortalama 135lt olacak tabi buna kum ve taş girince daha da düşecek. Tank yüksek destekli olacağı içen 36w bir power len olacaktır. Bunu da 18+18 olabak iki şerit yaprırabilirsin toplam da 36w olacağı için tek driverlede çözerler işi.
Renk dağılımını da şöyle yap.
6500k 22
660nm 8
450nm 4
430uv 2
Böyle bir armatür ile bu tankda cuba dahil tüm zemin bitkilerini yetiştirebilirsin.
Duş filtren nedir bilmiyorum ama içerisinde subtrat ve seramik halka kesin olsun.
Tank ve filte yeni ise başlar da sera nivitec kullanabilirsin. Biyolojik düzeni hızlandırır.
Onun dışında acizane tavsiyem ilk 2 ay tankdan bişey bekleme. Aydınlatmayı günde 4 saat çalıştır. Zemin bitkisini hemen ekme. Hızlı büyüyenler arkalara biraz dik diotom falan gibi sorunları atlattıktan sonra zor bitkilere geç. Aydınlatmayıda bu arada kademe kademe 8 saate çıkar.
Gübreleme her tankın ihtiyacına göre değişir. Musluk suyunun değerleri bile çok önemli ama olması gerekenler değerler
Potasyum 20-30pp aralığı
Fosfat 1-1,5 pp aralığı
Nitrat 10-15 pp aralığı
Mikro haftalık 20ml versen yeter bu ölçüye
Tabi bunlarıda başlarda hemen verme
Kurulumdan sonraki 3. Haftada başla ve 1/3 oranında ver sonra yavaş yavaş arttırarak bu dediğim 2 ay zarfında tam gübremeye geçmiş ol.
Balık konusunda ne besler besle ama olmazsa olmaz bazı türler var 1. Si sae
2.si çöpçü 3. Vatoz isteğe bağlı kiraz karides bunlar tankın temizlik ekibi.
Tank oturana kadar haftada 2 sonrasında 1 su değişimini ve yosun temizliğini sakın atlama. Ayrıca mayalı sistemde ph dalgalanmaları çok olur buda sakal yosunu yapar o nedenle hi tech tanklarda tüplü sistem kaçınılma bence.
Yosunsuz ve sorunsuz günler dilerim :)
[/QUOTE]
Teşekkür ederim Aslan bey fakat aydınlatma malzemelerim hali hazırda elimde varlar hiç kullanılmadı daha o yüzden tekrar led masrafı yapmak yerine elimde olmayan malzemeleri gübre gibi vs onları temin etmeyi düşünüyorum . Aşama aşama gideceğim için biraz sabırlıyım acele etmiyorum önceliğim tabanımı sağlam oluşturmak diğer kısımlara da yavaş yavaş geçicem inşallah :)
[QUOTE=rizasirman]Aydınlatmada 1 veya 2 tane grolüx olması bence yeterli, diğerlerini 6500K daylight olarak değiştirirseniz bence aydınlatma yetecektir.
Kum ile ilgili bir makale yazmıştım önceden umarım faydası olur: [URL]https://aquaist.com/akvaryum-bitki-kumu/[/URL]
Dış filtreniz su yüzeyini yeteri kadar hareketlendirebiliyorsa, su yüzeyinde yağ şeridi oluşumunu dağıtabiliyorsa iç filtre bence gereksiz. Aydınlatmayı nitrojen döngüsü oturmadan önce zaman ayarlı priz ile 6 saat olarak ayarlayın. Döngü oturdukça 8-10 saate çıkarsınız. Dış filtre için malzeme eheim ehfi substrat gibi kaliteli bir bakteri yatağı tavsiye ederim, yanına iri ve ince gözenekli sünger ve elyaf ile desteklersiniz. Bütçeniz varsa, ehfi substrat yerine seachem purigen de tercih edebilirsiniz. Mayalı yerine D201 veya D501 DIY sistem tavsiye ederim. Mayalıda stabil gaz çıkışı alamazsınız. Bütçeniz varsa en kesin ve net çözüm tüplü sistemdir tabii ki.
Kurulumunuz şimdiden hayırlı olsun.[/QUOTE]
Merhabalar Rıza Bey sizinle ufak bir sohbetimiz olmuştu çok yardımınız dokunmuştu [:)]
Taban malzemeleri yazınıza istinaden
1- En alt kısıma lav taşı (Manado,Aquaclay gibi ürünler )
2-Orta kısımı gübre katmanında ne kullanabileceğimi çözemedim halen aquabasis veya alternatifler ne olabilir
3-En üst kısıma da Hagen siyah kuvartz kum
Bu ürünleri kullanarak tabanı oluşturmaya başlayabilirim . Sadece şuan başlayamamın nedeni gübreleme kısmını çözememiş olmam :) [EDIT]tahaceylan,2019-02-25 18:25:22[/EDIT]
[QUOTE=Aslanserdarkepez]Taban da; en alta lav kırığı üzerine siyah hagen olur.taban Yüksekliği minimun 7-8cm olmak koşulu ile tabi. Aydınlatma konusunda power led yap rahat et derim ben. Tank ortalama 135lt olacak tabi buna kum ve taş girince daha da düşecek. Tank yüksek destekli olacağı içen 36w bir power len olacaktır. Bunu da 18+18 olabak iki şerit yaprırabilirsin toplam da 36w olacağı için tek driverlede çözerler işi.
Renk dağılımını da şöyle yap.
6500k 22
660nm 8
450nm 4
430uv 2
Böyle bir armatür ile bu tankda cuba dahil tüm zemin bitkilerini yetiştirebilirsin.
Duş filtren nedir bilmiyorum ama içerisinde subtrat ve seramik halka kesin olsun.
Tank ve filte yeni ise başlar da sera nivitec kullanabilirsin. Biyolojik düzeni hızlandırır.
Onun dışında acizane tavsiyem ilk 2 ay tankdan bişey bekleme. Aydınlatmayı günde 4 saat çalıştır. Zemin bitkisini hemen ekme. Hızlı büyüyenler arkalara biraz dik diotom falan gibi sorunları atlattıktan sonra zor bitkilere geç. Aydınlatmayıda bu arada kademe kademe 8 saate çıkar.
Gübreleme her tankın ihtiyacına göre değişir. Musluk suyunun değerleri bile çok önemli ama olması gerekenler değerler
Potasyum 20-30pp aralığı
Fosfat 1-1,5 pp aralığı
Nitrat 10-15 pp aralığı
Mikro haftalık 20ml versen yeter bu ölçüye
Tabi bunlarıda başlarda hemen verme
Kurulumdan sonraki 3. Haftada başla ve 1/3 oranında ver sonra yavaş yavaş arttırarak bu dediğim 2 ay zarfında tam gübremeye geçmiş ol.
Balık konusunda ne besler besle ama olmazsa olmaz bazı türler var 1. Si sae
2.si çöpçü 3. Vatoz isteğe bağlı kiraz karides bunlar tankın temizlik ekibi.
Tank oturana kadar haftada 2 sonrasında 1 su değişimini ve yosun temizliğini sakın atlama. Ayrıca mayalı sistemde ph dalgalanmaları çok olur buda sakal yosunu yapar o nedenle hi tech tanklarda tüplü sistem kaçınılma bence.
Yosunsuz ve sorunsuz günler dilerim :)
[/QUOTE]
Teşekkür ederim Aslan bey fakat aydınlatma malzemelerim hali hazırda elimde varlar hiç kullanılmadı daha o yüzden tekrar led masrafı yapmak yerine elimde olmayan malzemeleri gübre gibi vs onları temin etmeyi düşünüyorum . Aşama aşama gideceğim için biraz sabırlıyım acele etmiyorum önceliğim tabanımı sağlam oluşturmak diğer kısımlara da yavaş yavaş geçicem inşallah :)
Sıfırdan Hig-tech Kurulumu Hakkında
[QUOTE=Emre Akkaya]Akvaryumunuzu kurduğunuzda bir foto bekleriz :) [/QUOTE]
İnşallah en kısa zamanda [:)]
[QUOTE=Emre Akkaya]Akvaryumunuzu kurduğunuzda bir foto bekleriz :) [/QUOTE]
İnşallah en kısa zamanda [:)]
Sıfırdan Hig-tech Kurulumu Hakkında
[QUOTE=Emre Akkaya]
rica ederim Yalniz tetralar karidesi parcalar ve lepistesin yavrularini yer bence lepistes ve moli atin siyah ay kuyruk moli atarsaniz atin ben hicc yavru yedigini hic bir yerde gormedim yosun da yerler hatta melez yavrulariniz olabilir cüce vatoz da iyi bir tercih [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209207/230220191145091.jpg[/IMG]
benim ay kuyruk disi moli[/QUOTE]
O zaman tercihimi tetra yerine lepistes'den yana kullanmak daha mantıklı zaten ikisini aynı anda düşünmüyordum [:)] Lepistes , Karides ve vatoz 3'lüsü uyumlu olacaktır diye düşünüyorum . Canlı ekleme kısmı daha sonrası için , zaten şu an kurulum aşamasını tamamlayıp bitkileri eklemem lazım öncelikle .
Lav taşı ve kuvartz kumu en kısa zamanda tanka ekleyip hardscape aşamasını tamamlamam gerekiyor ilk iş olarak [:)]
Maşallah [:)]
[QUOTE=Emre Akkaya]
rica ederim Yalniz tetralar karidesi parcalar ve lepistesin yavrularini yer bence lepistes ve moli atin siyah ay kuyruk moli atarsaniz atin ben hicc yavru yedigini hic bir yerde gormedim yosun da yerler hatta melez yavrulariniz olabilir cüce vatoz da iyi bir tercih [IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/209207/230220191145091.jpg[/IMG]
benim ay kuyruk disi moli[/QUOTE]
O zaman tercihimi tetra yerine lepistes'den yana kullanmak daha mantıklı zaten ikisini aynı anda düşünmüyordum [:)] Lepistes , Karides ve vatoz 3'lüsü uyumlu olacaktır diye düşünüyorum . Canlı ekleme kısmı daha sonrası için , zaten şu an kurulum aşamasını tamamlayıp bitkileri eklemem lazım öncelikle .
Lav taşı ve kuvartz kumu en kısa zamanda tanka ekleyip hardscape aşamasını tamamlamam gerekiyor ilk iş olarak [:)]
Maşallah [:)]
Sıfırdan Hig-tech Kurulumu Hakkında
[QUOTE=Emre Akkaya]Aydinlatmayi en fazla 8-10 saat acin diyorlar lav kırığı yeterli olur bence bitki ekecekseniz çünkü bitkiler için mukemmeldir akvaryumunuza uygun ic filtre varsa bence ic filtre alin dış filtrenin temizlemesi cok zahmetli ve zor aynı zamanda maliyetli bence gübre kullanmayın aydinlatma olarak daylight kullanin tavsiyem ve ekliyim ki bunlar sadece şahsi fikrim ayni zaman da aklinizda belli bir balik var mi besleyeceginiz[/QUOTE]
Teşekkür ederim Emre Bey [:)] balık olarak tek bir cins düşünüyorum tetra cinsleri ya da lepistes cinslerinden birde yanlarında yosun yiyiciler olacak karides ve cüce vatoz [:)][EDIT]tahaceylan,2019-02-23 11:37:20[/EDIT]
[QUOTE=Emre Akkaya]Aydinlatmayi en fazla 8-10 saat acin diyorlar lav kırığı yeterli olur bence bitki ekecekseniz çünkü bitkiler için mukemmeldir akvaryumunuza uygun ic filtre varsa bence ic filtre alin dış filtrenin temizlemesi cok zahmetli ve zor aynı zamanda maliyetli bence gübre kullanmayın aydinlatma olarak daylight kullanin tavsiyem ve ekliyim ki bunlar sadece şahsi fikrim ayni zaman da aklinizda belli bir balik var mi besleyeceginiz[/QUOTE]
Teşekkür ederim Emre Bey [:)] balık olarak tek bir cins düşünüyorum tetra cinsleri ya da lepistes cinslerinden birde yanlarında yosun yiyiciler olacak karides ve cüce vatoz [:)][EDIT]tahaceylan,2019-02-23 11:37:20[/EDIT]
SON MESAJLAR
- Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 01:58
Yeni Üye Forumu - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
