ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
zupermen
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
19
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
13 Şubat 2012 21:56
Son Ziyaret:
04 Nisan 2019 03:46
Toplam Mesaj:
216 [0.04 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Berkay
Doğum Tarihi:
09 Ekim 1986
Yaş:
39
İl:
Istanbul
Meslek:
Serbest
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Berkay
SON 10 MESAJI
Yoksa Siz Halâ Dip Mi Çekiyorsunuz?
onurr bey bilgilendirme yazınız için teşekkür ederim..
çok naziksiniz uğraşmanız cevap vermeniz bile size soru sormama engel oluyor..
affınıza sığınarak..
Lakin hala anlamış değilim özür dilerim..
azot bitkilerce doğrudan benim okduğum bilimsel yazılarda alınamayacağı şeklinde..
karbon içinse genlede kömürleşmiş malzemeler ve besin içinde kil kullanılırken neden bu rislik olan üre ekleme yani hayvansal katkı yoluna gittiniz. ki tekrar edeyim azot direk alınamazken.. (Bilimsel kaynaklara göre) Buna karbon da dahil..
bizler tabanı hazırlarken genelde toprak, kil, kömür parçacıları vb.. malzemeler kullanıyoruz. Sizde kullandığınız için tabanda kullanılan toprak zaman içerisinde bitki dikimleri yer değiştirmeleri neticesinde azda olsa problem çıkatmakta,
sorum şu ki ;
İlgilendiğiniz için soruyorum.. taban bitkisi şayet baktıysanız.. dipte oluşan tortu zamanla bitkileri bozma yolunda eğilim göstermeye başlıyor samanla yumak bitkilerin iç bölgelerinde bu bahsi geçen bitki öyle bir avuç eğilde top kadar hayalinizde canlandırınız. özellikle gövdeli bitkilerinde alt yapraklarında bu sorun sizde de oldu mu.. Dip çekimi yapmadığınız süre içerisinde..
Ben şunda gerçekten hemfikirim.. Taban akvaryumun en önemli kısmı filtreden bile çok çok önemli.. Bunu okumadım sadece gözlemledim.. Lakin tabanın en üst ince bir cm lik kadar kısmını 6-8 ay civarı karıştırmadan ve pislik çekmeden sürekli su kalitesi bozulma zaman aralıkları kısaldı yani ufak bir filtre kullanıyorum içinde de sadece bir avuç lav kırığı ve elyaf var diyeceğim bu elyaf taban temizliğini yaptığımda bir hafta hatta ilk zamanlar iki hafta giderken belirttiğim süre sonunda filtre iki günde çok daha pis yani sadece elyafı iki yıldır lav kırıklarına dokunmuyorum.. işte bu elyaf pisleniyor ve su rengi değişmeye başlıyor.. anlıyorum ki taban temizlenmeli.. siz bu sorunla nasıl başa çıktınız.. yada sizde de oldumu? Cevap yazarsanız memnun olurum. Konuya girişimde yaz boyunca tabanı çekmediğimi ama akvaryumun su kalitesinin çok bozulduğunu ki tabanı aşa yukarı ocak ayından bu yana ellememişitm. inanırmısınız ışıkların yansıması bile taban değmiyordu su tortusuz ancak kalitesi bozuk.. Bilmem anlatabiliyor muyum yani sorumda anlamadığınız yerleri lütfen sorunuz tekrar...
Tekrar teşekkürler..
Mahmut Tuna bey;
Bahsi geçen firmaların dip çekim aletlerininde olduğunuda hatırlatmak isterim.
Ayrıca yine bahsi geçen firmaların kaba pislik biyolojik filtre konusunda çok çeşitli malzemeleri bulunmakta..
O zaman neden eskiden taban filtreleri vardı yani tabanın altına serilen onlar bitki köklerini yıkadıklarından vazgeçildi..
tabii tartışılabilir yani neden tabana değilde neden böyle yöneldi firmalar..
firmaları açıkçası çok samimi bulmuyorum.
Çünki ticari bir kaygı var ortada. O yüzden bana göre sattıkları malzemeler örneğin bir seranın akvaryum lambası balansıyla kaça mal oluyor. ama aynı işi göreni çok daha ucuza yok mu?
Seranın bakteri kültürü hala tartışılır.. filtre iç malzemeleri
burada güzel bir örnek vermek isterim bu firmalar bir süre sonunda ki 6 ay malzemenin yarsını yenileriyle değiştirin diyor. İşte tabanda da bu ölen baktei kültürü zamanla bana göre kaliteyi bozuyor. Bunun aralığı ise 8 ay yine bana göre tabanın alttan 1 cm lik alanı asla müdahale edilmeyecek tek alan ama onur beyde katmanlarla uğraştığından mutlaka bilecektir..
bu bir cm lik alan asla ışık almamalı işte o yüzden çoğu kişiye şimdi hagen kum tuzakları kuruldu. yaptığı iş sadece ışık geçirmemesi, Tabii bunlar tartışılır yani bunlar benim gözlemlerim ve sadece kişisel fikirlerim..
onurr bey bilgilendirme yazınız için teşekkür ederim..
çok naziksiniz uğraşmanız cevap vermeniz bile size soru sormama engel oluyor..
affınıza sığınarak..
Lakin hala anlamış değilim özür dilerim..
azot bitkilerce doğrudan benim okduğum bilimsel yazılarda alınamayacağı şeklinde..
karbon içinse genlede kömürleşmiş malzemeler ve besin içinde kil kullanılırken neden bu rislik olan üre ekleme yani hayvansal katkı yoluna gittiniz. ki tekrar edeyim azot direk alınamazken.. (Bilimsel kaynaklara göre) Buna karbon da dahil..
bizler tabanı hazırlarken genelde toprak, kil, kömür parçacıları vb.. malzemeler kullanıyoruz. Sizde kullandığınız için tabanda kullanılan toprak zaman içerisinde bitki dikimleri yer değiştirmeleri neticesinde azda olsa problem çıkatmakta,
sorum şu ki ;
İlgilendiğiniz için soruyorum.. taban bitkisi şayet baktıysanız.. dipte oluşan tortu zamanla bitkileri bozma yolunda eğilim göstermeye başlıyor samanla yumak bitkilerin iç bölgelerinde bu bahsi geçen bitki öyle bir avuç eğilde top kadar hayalinizde canlandırınız. özellikle gövdeli bitkilerinde alt yapraklarında bu sorun sizde de oldu mu.. Dip çekimi yapmadığınız süre içerisinde..
Ben şunda gerçekten hemfikirim.. Taban akvaryumun en önemli kısmı filtreden bile çok çok önemli.. Bunu okumadım sadece gözlemledim.. Lakin tabanın en üst ince bir cm lik kadar kısmını 6-8 ay civarı karıştırmadan ve pislik çekmeden sürekli su kalitesi bozulma zaman aralıkları kısaldı yani ufak bir filtre kullanıyorum içinde de sadece bir avuç lav kırığı ve elyaf var diyeceğim bu elyaf taban temizliğini yaptığımda bir hafta hatta ilk zamanlar iki hafta giderken belirttiğim süre sonunda filtre iki günde çok daha pis yani sadece elyafı iki yıldır lav kırıklarına dokunmuyorum.. işte bu elyaf pisleniyor ve su rengi değişmeye başlıyor.. anlıyorum ki taban temizlenmeli.. siz bu sorunla nasıl başa çıktınız.. yada sizde de oldumu? Cevap yazarsanız memnun olurum. Konuya girişimde yaz boyunca tabanı çekmediğimi ama akvaryumun su kalitesinin çok bozulduğunu ki tabanı aşa yukarı ocak ayından bu yana ellememişitm. inanırmısınız ışıkların yansıması bile taban değmiyordu su tortusuz ancak kalitesi bozuk.. Bilmem anlatabiliyor muyum yani sorumda anlamadığınız yerleri lütfen sorunuz tekrar...
Tekrar teşekkürler..
Mahmut Tuna bey;
Bahsi geçen firmaların dip çekim aletlerininde olduğunuda hatırlatmak isterim.
Ayrıca yine bahsi geçen firmaların kaba pislik biyolojik filtre konusunda çok çeşitli malzemeleri bulunmakta..
O zaman neden eskiden taban filtreleri vardı yani tabanın altına serilen onlar bitki köklerini yıkadıklarından vazgeçildi..
tabii tartışılabilir yani neden tabana değilde neden böyle yöneldi firmalar..
firmaları açıkçası çok samimi bulmuyorum.
Çünki ticari bir kaygı var ortada. O yüzden bana göre sattıkları malzemeler örneğin bir seranın akvaryum lambası balansıyla kaça mal oluyor. ama aynı işi göreni çok daha ucuza yok mu?
Seranın bakteri kültürü hala tartışılır.. filtre iç malzemeleri
burada güzel bir örnek vermek isterim bu firmalar bir süre sonunda ki 6 ay malzemenin yarsını yenileriyle değiştirin diyor. İşte tabanda da bu ölen baktei kültürü zamanla bana göre kaliteyi bozuyor. Bunun aralığı ise 8 ay yine bana göre tabanın alttan 1 cm lik alanı asla müdahale edilmeyecek tek alan ama onur beyde katmanlarla uğraştığından mutlaka bilecektir..
bu bir cm lik alan asla ışık almamalı işte o yüzden çoğu kişiye şimdi hagen kum tuzakları kuruldu. yaptığı iş sadece ışık geçirmemesi, Tabii bunlar tartışılır yani bunlar benim gözlemlerim ve sadece kişisel fikirlerim..
Yoksa Siz Halâ Dip Mi Çekiyorsunuz?
Azot ve karbon onur bey doğrudur ancak söylediklerinizde anlamadığım.
Bitki toprağı buna bende şahidim. Ancak azot ve karbon hiç derdim olmadı.
Azot ve karbon bitkiler tarafından emilim yapılması için ancak bakteri kültürü yeterli olduğunda bu olabilir yani bitki azotu ve karbonu direkt alamıyor. Siz azot ekledim diyor ve sağlıklı bakteri kültüründen bahsetmişsiniz bunu anlayamadım.. Sağlıklı bir bakteri kültüründe bitkiler neden azot emilimi yapamadı ve siz ekleseniz de bunu bitkiler direkt alamazlar...Bendeki bilgi bu anlamadım..Açar mısınız?
omardaing 2014-09-21 16:27:20
Azot ve karbon onur bey doğrudur ancak söylediklerinizde anlamadığım.
Bitki toprağı buna bende şahidim. Ancak azot ve karbon hiç derdim olmadı.
Azot ve karbon bitkiler tarafından emilim yapılması için ancak bakteri kültürü yeterli olduğunda bu olabilir yani bitki azotu ve karbonu direkt alamıyor. Siz azot ekledim diyor ve sağlıklı bakteri kültüründen bahsetmişsiniz bunu anlayamadım.. Sağlıklı bir bakteri kültüründe bitkiler neden azot emilimi yapamadı ve siz ekleseniz de bunu bitkiler direkt alamazlar...Bendeki bilgi bu anlamadım..Açar mısınız?
Yosunlu Akvaryumlar=green Carpet=green Algae
Selamlar yosun duvarında resimlerinide gönderebilirm ama aramam lazım
1 tonluk deniz akvaryumunda arkadaşım 865 kodlu tasarruf kulanıyordu.. 20 wattlık resimdeki gibi üst kısımda bir sistemdi.. kendisine kuvvetli bir kere 20 watt üstü 827 kodlu tasarrufu yakın tutmasını önerdim ve çok verim aldık hem tatlı suda hem tuzlu suda bu sistem kurulurken ben eğimin ve ışığın gücü ile renk tonun önemli olduğuna inanıyorum...
840 ve 827 birlikte kullanılırsa ve su özellikle değişimlerde klorsuz bol dinlendirilmiş olacak süper verim alırsınız.. diye düşünüyorum.. birazda sıvı gübre ile..
yanlız o su üstü bitkileri zordur... su sümbülü gibi
çok güzel köklüdür ancak zordur. kışın toprak saksılara alınması gerekebilir.. doğada da tehlikelidir. kısa zamanda su üstünü kaplayım doğal hayatı öldürebilir.
unutmadan yosun duvarını biz böyle dikine değil 45 derecelik açıyla bir camın üzerine yatırarak yaptık daha verimli oldu..
ayrıca o yeşil gördüğünüz su rengi alg patlaması
ona bulaşırsanız ulv filtreden başka çareniz kalmaz... umarım yardımı olur..
827 kodlu lambanın diğerlerinden farkı şudur.
bitkilerin karbondioksit ihtiyaçlarını minimize eder ve güneş ışığına yakın tonu vardır..
tekrar ediyorum.. su dinlenmiş iyi dinlenmiş olacak mümkünse klorominden dolayı karbon filtre edilmesi...
sıvı gübre, 827 lamba yosun süper...ışık ne kadar kuvvetli olursa o kadar iyi olur.. suda minimum akıntı mümkünse hiç dalgalanma olmasın..
Selamlar yosun duvarında resimlerinide gönderebilirm ama aramam lazım
1 tonluk deniz akvaryumunda arkadaşım 865 kodlu tasarruf kulanıyordu.. 20 wattlık resimdeki gibi üst kısımda bir sistemdi.. kendisine kuvvetli bir kere 20 watt üstü 827 kodlu tasarrufu yakın tutmasını önerdim ve çok verim aldık hem tatlı suda hem tuzlu suda bu sistem kurulurken ben eğimin ve ışığın gücü ile renk tonun önemli olduğuna inanıyorum...
840 ve 827 birlikte kullanılırsa ve su özellikle değişimlerde klorsuz bol dinlendirilmiş olacak süper verim alırsınız.. diye düşünüyorum.. birazda sıvı gübre ile..
yanlız o su üstü bitkileri zordur... su sümbülü gibi
çok güzel köklüdür ancak zordur. kışın toprak saksılara alınması gerekebilir.. doğada da tehlikelidir. kısa zamanda su üstünü kaplayım doğal hayatı öldürebilir.
unutmadan yosun duvarını biz böyle dikine değil 45 derecelik açıyla bir camın üzerine yatırarak yaptık daha verimli oldu..
ayrıca o yeşil gördüğünüz su rengi alg patlaması
ona bulaşırsanız ulv filtreden başka çareniz kalmaz... umarım yardımı olur..
827 kodlu lambanın diğerlerinden farkı şudur.
bitkilerin karbondioksit ihtiyaçlarını minimize eder ve güneş ışığına yakın tonu vardır..
tekrar ediyorum.. su dinlenmiş iyi dinlenmiş olacak mümkünse klorominden dolayı karbon filtre edilmesi...
sıvı gübre, 827 lamba yosun süper...ışık ne kadar kuvvetli olursa o kadar iyi olur.. suda minimum akıntı mümkünse hiç dalgalanma olmasın..
YOĞUN İSTEK ÜZERİNE DİP ÇEKİM ALETİ FOTOLARI
Arkadaşlar bir süredir forumda yoktum umarım işinize yarar alet gerçekten iyi çalışıyor. bitkili bir tankım olduğu için bahçe çapalaması gibi bu aletle bitki köklerini rahatça havalandırabiliyorum, çünki benim tabanda saksı kumu var o yüzden bu alet olmasa akvaryumu temiz tutmam imkansız. Saygılarımla..
akvaryumumun fotoları aşağıdaki linkte mevcuttur.
http://www.akvaryum.com/forum/isiklandirma_icin_denemenizi_oneririm_k775972_sn3.asp
Arkadaşlar bir süredir forumda yoktum umarım işinize yarar alet gerçekten iyi çalışıyor. bitkili bir tankım olduğu için bahçe çapalaması gibi bu aletle bitki köklerini rahatça havalandırabiliyorum, çünki benim tabanda saksı kumu var o yüzden bu alet olmasa akvaryumu temiz tutmam imkansız. Saygılarımla..
akvaryumumun fotoları aşağıdaki linkte mevcuttur.
http://www.akvaryum.com/forum/isiklandirma_icin_denemenizi_oneririm_k775972_sn3.asp
IŞIKLANDIRMA İÇİN DENEMENİZİ ÖNERİRİM.
Çarpraz yapabilirsin, benim mosslar akvaryumun yarısını dolduruyor şu anda.. 827 yi kısıtlı yakmaya başladım. Yoksa çok gelişiyorlar.
En son fotolar.


Unutmadan artık hiç gübre kullanmıyorum. Potasyumda atmıyorum.

Çarpraz yapabilirsin, benim mosslar akvaryumun yarısını dolduruyor şu anda.. 827 yi kısıtlı yakmaya başladım. Yoksa çok gelişiyorlar.
En son fotolar.


Unutmadan artık hiç gübre kullanmıyorum. Potasyumda atmıyorum.

IŞIKLANDIRMA İÇİN DENEMENİZİ ÖNERİRİM.
Bendeki akvaryuma bakarsan iki şey göreceksin. 1 moss 827 nin tam altında. 2 camda vantuzlarla cama tutturulmuş yukarıdan aşağıya sarkıyor. Eger uygulayabilirsen o kap içinde yoğunlaştıkça aç onu elinle kaptan dışa baya sarkınca arka camını komple kaplayabilirsin. Aceleci olma çok müdahale etme. Ama ileride japon balıklarıyla nasıl olur bilemiyorum.
Bendeki akvaryuma bakarsan iki şey göreceksin. 1 moss 827 nin tam altında. 2 camda vantuzlarla cama tutturulmuş yukarıdan aşağıya sarkıyor. Eger uygulayabilirsen o kap içinde yoğunlaştıkça aç onu elinle kaptan dışa baya sarkınca arka camını komple kaplayabilirsin. Aceleci olma çok müdahale etme. Ama ileride japon balıklarıyla nasıl olur bilemiyorum.
IŞIKLANDIRMA İÇİN DENEMENİZİ ÖNERİRİM.
İnşallah iyi olacak. Mossları büyütmek istersen çabuk büyütmek için o telden çıkartıp 827 nin altına bir ped pardakla su yüzeyine yakınlastır zaten bir kaç saat içinde yapraklarında hava kabarcıklarını görürsün kısa zamanda da yumak gibi olur. Ben daha önce hiç moss yaşatamamıştım. İnanki gerçek. Mosslar 827 de süper oluyor.zupermen 2014-07-17 00:21:11
827 yi mosslar için biraz daha kuvvetlendirmen gerekecek moss için. Benim akvaryuma dikkat edersen. Solda mossların üzerinde 827 var cok yoğunlaştıklarından içinden cürümemesi için, 20 watt var.
İnşallah iyi olacak. Mossları büyütmek istersen çabuk büyütmek için o telden çıkartıp 827 nin altına bir ped pardakla su yüzeyine yakınlastır zaten bir kaç saat içinde yapraklarında hava kabarcıklarını görürsün kısa zamanda da yumak gibi olur. Ben daha önce hiç moss yaşatamamıştım. İnanki gerçek. Mosslar 827 de süper oluyor.
827 yi mosslar için biraz daha kuvvetlendirmen gerekecek moss için. Benim akvaryuma dikkat edersen. Solda mossların üzerinde 827 var cok yoğunlaştıklarından içinden cürümemesi için, 20 watt var.
IŞIKLANDIRMA İÇİN DENEMENİZİ ÖNERİRİM.
Teşekkürler. Saksı toprağının moss bitkisine bir etkisi olacağını sanmam. Işıklar 10 saat gibi açık led bitkilerde pek etkili değil. Ama saksı toprağı jbl misket gübreden daha etkili bu kesin. Ama azot için toprağın 1 ay kurcalanmaması gerekli. Azot döngüsünü incelemenizi öneririm. Saygılarımla.
Teşekkürler. Saksı toprağının moss bitkisine bir etkisi olacağını sanmam. Işıklar 10 saat gibi açık led bitkilerde pek etkili değil. Ama saksı toprağı jbl misket gübreden daha etkili bu kesin. Ama azot için toprağın 1 ay kurcalanmaması gerekli. Azot döngüsünü incelemenizi öneririm. Saygılarımla.
IŞIKLANDIRMA İÇİN DENEMENİZİ ÖNERİRİM.
Buhar camım var benim kapak saçma gelebilir ama perde kornejinden yapılı plastik bir sıkıntı bende olmadı. Ama arka kısmı ve akvaryum kapağının tam orta kısmı 2 cm kadar açık hava tahliesi için. Su sıcaklığınıda bugüne kadar sıkıntısı olmadı. Akvaryumun fotoları başlantgıç ve bu gün itibariyle, 827 ve 865 in gücü akvaryumda kullanılan ek malzemeler
1. Saksı toprağı (Torf değil) 40x85 tabanda 8 lt.
2. Potasyum sadece 25 damla 150 lt için. haftalık su değişimlerinde
3. Sadece şelale filtre 1 Adet başka filtre yok.
Arkadaşlar o elim kadar olan lotus yaprakları dikkatinizi çekerim o lotus soğansızdır. Bilmem anlatabildim mi?
Java moss parayla alınmadı bir bitkinin dalında geldi 1 cm kadardı. O ilk kurulum fotosundaki resmi bile büyümüş hali.
Akvaryumda hiç sıvı gübre (Potasyum hariç)ve co2 kullanılmamıştır.
Akvaryumda hiç yosun yoktur. Camlar bile silinmez.




Java moss ilk resimde arkada ped bardak içinde cama tutturulmuş. Göremeyenler için.
Daha önce yetiştirdiğim limonlar. Moss büyünce arkadaşlara dağıttım bu limonlar bir tek kökten üretilmiştir.
Moss arkda büyüyor.
Abuk soruları beğenenler ve abuk sorularını hiçbir katkı sağlamadan soran insanlarla işte bu yüzden aslında paylaşmakta istemiyorum ama neyse. Kırgınım foruma aslında işte bu yüzden son paylaşımdır.

Havalandırmayı merak edenler için kapak arkasıda açıktır. Isınan hava yükselir mantığınla yapılmış ve arkadan düşük ısılı hava girişi sağlanmıştır.
Daha elimde ne görüntüler var ama bakalım. Akvaryumda hava motoru gibi oksijen çıkaran bitki görüntülerimde var. Video olarak. Bunun akvaryumda imkansız olduğunu savunan okumuşlar var ama ben başardım. Öyle baloncuk falan değil resmen hava motoru gibi oksijen çıkışı.

ahmet ışığın ne kadar kuvvetli olursa bitkilerin o kadar canlı ve güzel olur. Dengeyi nasıl anlarsına gelince çok basit bunu bitkiler söyler. Örneğin kimsenin çiçek açtıramadığı bir bitki sende çiçek açar ve o lostus varya arkadaşımda soğanlısı ve 100 tl den fazla para verdiği bitki kumunda gömülü ama yaprakları böyle değil yani küçük yanlız bu ışığı kuvvetlendirmen gereken kısım çok önemli akvaryum suyunda gübre kullanmayacaksın (yosun olmasın diye) burası çok önemli dikkat akvaryum suyun eskiyecek yani yeni kurulan akvaryuma ışığı vermiyeceksin direk su 3-5 ay eskiyecek. Sonra yoksa yosunla boğuşursun.
16 mayıs 2014 de paylaştığım fotolara dikkat o günden bu güne sonuç ortada.
Limonlarım hala gözümde tütüyor.
İki resim daha
Gece çekmiştim. Gündüz cam yansıma yapıyor. Bide böyle bakın. Beğenecekmisiniz.


Son iki resim iki hafta kadar önce çekildi.
Kullanılan Şu an itibariyle ışıklar
Moss üstünde yanan 827 tasarruf 1 adet 20 watt
iki adet 865 florasan 18 wattlık
1 adet ortada 827 florasan 18 watt
sabah saat 9 yanarlar
19 da sönerler
19 dan 24 e kadar şerit led üç çipli
Umarım sorularınıza yanıt olur.
Kalın Sağlıcakla. Hoşçakalın arkadaşlar.
Yosunsuz Mosslar yakından yapraklarında etliliğine dikkat.


Buhar camım var benim kapak saçma gelebilir ama perde kornejinden yapılı plastik bir sıkıntı bende olmadı. Ama arka kısmı ve akvaryum kapağının tam orta kısmı 2 cm kadar açık hava tahliesi için. Su sıcaklığınıda bugüne kadar sıkıntısı olmadı. Akvaryumun fotoları başlantgıç ve bu gün itibariyle, 827 ve 865 in gücü akvaryumda kullanılan ek malzemeler
1. Saksı toprağı (Torf değil) 40x85 tabanda 8 lt.
2. Potasyum sadece 25 damla 150 lt için. haftalık su değişimlerinde
3. Sadece şelale filtre 1 Adet başka filtre yok.
Arkadaşlar o elim kadar olan lotus yaprakları dikkatinizi çekerim o lotus soğansızdır. Bilmem anlatabildim mi?
Java moss parayla alınmadı bir bitkinin dalında geldi 1 cm kadardı. O ilk kurulum fotosundaki resmi bile büyümüş hali.
Akvaryumda hiç sıvı gübre (Potasyum hariç)ve co2 kullanılmamıştır.
Akvaryumda hiç yosun yoktur. Camlar bile silinmez.




Java moss ilk resimde arkada ped bardak içinde cama tutturulmuş. Göremeyenler için.
Daha önce yetiştirdiğim limonlar. Moss büyünce arkadaşlara dağıttım bu limonlar bir tek kökten üretilmiştir.
Moss arkda büyüyor.
Abuk soruları beğenenler ve abuk sorularını hiçbir katkı sağlamadan soran insanlarla işte bu yüzden aslında paylaşmakta istemiyorum ama neyse. Kırgınım foruma aslında işte bu yüzden son paylaşımdır.

Havalandırmayı merak edenler için kapak arkasıda açıktır. Isınan hava yükselir mantığınla yapılmış ve arkadan düşük ısılı hava girişi sağlanmıştır.
Daha elimde ne görüntüler var ama bakalım. Akvaryumda hava motoru gibi oksijen çıkaran bitki görüntülerimde var. Video olarak. Bunun akvaryumda imkansız olduğunu savunan okumuşlar var ama ben başardım. Öyle baloncuk falan değil resmen hava motoru gibi oksijen çıkışı.

ahmet ışığın ne kadar kuvvetli olursa bitkilerin o kadar canlı ve güzel olur. Dengeyi nasıl anlarsına gelince çok basit bunu bitkiler söyler. Örneğin kimsenin çiçek açtıramadığı bir bitki sende çiçek açar ve o lostus varya arkadaşımda soğanlısı ve 100 tl den fazla para verdiği bitki kumunda gömülü ama yaprakları böyle değil yani küçük yanlız bu ışığı kuvvetlendirmen gereken kısım çok önemli akvaryum suyunda gübre kullanmayacaksın (yosun olmasın diye) burası çok önemli dikkat akvaryum suyun eskiyecek yani yeni kurulan akvaryuma ışığı vermiyeceksin direk su 3-5 ay eskiyecek. Sonra yoksa yosunla boğuşursun.
16 mayıs 2014 de paylaştığım fotolara dikkat o günden bu güne sonuç ortada.
Limonlarım hala gözümde tütüyor.
İki resim daha
Gece çekmiştim. Gündüz cam yansıma yapıyor. Bide böyle bakın. Beğenecekmisiniz.


Son iki resim iki hafta kadar önce çekildi.
Kullanılan Şu an itibariyle ışıklar
Moss üstünde yanan 827 tasarruf 1 adet 20 watt
iki adet 865 florasan 18 wattlık
1 adet ortada 827 florasan 18 watt
sabah saat 9 yanarlar
19 da sönerler
19 dan 24 e kadar şerit led üç çipli
Umarım sorularınıza yanıt olur.
Kalın Sağlıcakla. Hoşçakalın arkadaşlar.
Yosunsuz Mosslar yakından yapraklarında etliliğine dikkat.


IŞIKLANDIRMA İÇİN DENEMENİZİ ÖNERİRİM.
Konu gayet anlaşılır. Akvaryum yüksekliği 40 cm için 18-20 watt 865 kodlu tasarruf ampul ile birlikte 9 watt 827 kodlu tasarruf kullanılacak. Senin akvaryum 60 cm yükseklikte ise bu lambaların arttırımını sen yapacaksın eni boyuna göre, sonrada diyeceksin ki Allah razı olsun. 827 Kodlu sarı yanan tasarruf iyi araştırırsan bitkilerin co2 ihtiyaçlarını minimize ettiğini bulacaksın. Akvaryumun resimlerini paylaşamadım. Bilgisayar yüklemede problem çıkarttı. Halada devam ediyor ancak isteyenlere resim gonderebilirim. Face de görebilirseniz burada yeni fotoları mevcur. Moss 1 cm bile yoktu geldiğinde. https://www.facebook.com/akincihayri?ref=tn_tnmnzupermen 2014-07-03 23:23:32
Konu gayet anlaşılır. Akvaryum yüksekliği 40 cm için 18-20 watt 865 kodlu tasarruf ampul ile birlikte 9 watt 827 kodlu tasarruf kullanılacak. Senin akvaryum 60 cm yükseklikte ise bu lambaların arttırımını sen yapacaksın eni boyuna göre, sonrada diyeceksin ki Allah razı olsun. 827 Kodlu sarı yanan tasarruf iyi araştırırsan bitkilerin co2 ihtiyaçlarını minimize ettiğini bulacaksın. Akvaryumun resimlerini paylaşamadım. Bilgisayar yüklemede problem çıkarttı. Halada devam ediyor ancak isteyenlere resim gonderebilirim. Face de görebilirseniz burada yeni fotoları mevcur. Moss 1 cm bile yoktu geldiğinde. https://www.facebook.com/akincihayri?ref=tn_tnmn
SON MESAJLAR
- Ankara Deniz Akvaryum Ers1905, 06:57
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl ahmetfiratozkaya, 06:15
Filtreleme Seçenekleri - Lepistes Renklendirme Akvaryumcu_Doru, 06:05
Canlı Doğuranlar - Lapistes Yavruları VaranusSalvator, 03:32
Canlı Doğuranlar - Su Yosunu Fatihsm, 03:30
Yosun - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım EmiirKaan, 22:40
Yeni Üye Forumu - Süpriz Corydoras Yumurtası Killicory, 20:57
Kedi Balıkları Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 20:46
Akvaryum Tanıtımı - 40x40x40 Akvaryum Led Önerisi EmiirKaan, 20:37
Yeni Üye Forumu - Sineklik İle Moss Dağı Yaptım :) Before After Ömer yılmaz, 19:20
Akvaryum Tanıtımı - Hangi Tür Çöpçü Beslemeliyim TuRKeR, 18:07
Yeni Üye Forumu - Akvaryumda Kar Yağışı TuRKeR, 18:04
Akvaryum Tanıtımı - Panda Corydoras Ve Galaksi Rasbora nniiaa, 17:23
Ankaralı Akvaristler - Ternapi Küçük Bir Su Birikintisi ternapi, 17:21
Akvaryum Tanıtımı - Neocardina Toplu Ölümler ncmberk, 16:30
Omurgasızlar - 400 Litre Havuz Aguamentist, 15:44
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Akvaryum Yapımında Silikon Payı Kınayu, 09:41
Akvaryum ve Kapak Yapımı - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 08:45
Yeni Üye Forumu - İlaç Satışı Neden Yok? mareq, 02:29
Hastalıklar ve İlaçlar - L144 Şeffaf Dışkı mareq, 02:08
Hastalıklar ve İlaçlar - Akvaryumda Teşhis Konulamayan Ve Çözülemeyen Sorun mareq, 01:51
Canlı Doğuranlar - Bu Akvaryumda Hangi Bitkiler Bakılır ? yyiImaz, 00:34
Bitki Akvaryumları Genel - Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum Sfenks111, 23:15
Yeni Üye Forumu - 300lt Bitkili Akvaryumu MK_71, 23:06
Akvaryum Tanıtımı - Tanka Yeni Balık Ekleme Korkusu Sfenks111, 22:57
Yeni Üye Forumu - 30x30x30 Tankla Yeni Gelmedik,geri Geldik😁 Meryemmm, 22:36
Akvaryum Tanıtımı - 110x40x50 Akvaryumda Ne Besleyebilirim Hsrt, 17:42
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Hobiye Devam ~Emre, 17:05
Akvaryum Tanıtımı - Cüce Amerikan Dünyası Laetacara, 15:54
Güney Amerikan Cichlidleri - Father Fish Yöntemiyle 50x30x30 pianoƒish, 14:33
Akvaryum Tanıtımı - Erkek Vampir Yengeç (geosesarma) Dogukanaktas, 13:03
Yeni Üye Forumu - Cinsiyet Ayrimi Dere Baligi Killicory, 12:48
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Sarı Prenses Ne Zaman Kusturulmalı? xfuriousx, 12:07
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Akvaryum Silikonunda Hava Kabarcığı Can78, 11:57
Yeni Üye Forumu - Ankara'da Akvaryum İmalatı BalikAdam3099, 11:06
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sumbu Shell Yavrusu Hakkında.. aquaticathearmi, 10:49
Tanganyika Cichlidleri - Yüzlerce Balığımdan Bazıları Street Parrot, 07:36
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - Safkan Velifera MertSoyumert, 06:58
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Beta Akvaryumu Sufisu, 22:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Albino Gresaheki Enes Bilgili, 22:24
Yeni Üye Forumu - Ranchu Ve Oranda Jotunheim, 22:17
Yeni Üye Forumu - Odunsu Köpek Balığımda Bir Sorun Var Alikadir, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - Panda Garra Tavsiye! Tortuga7, 20:57
Akvaryum Tanıtımı - Tiger Endler AquaVita, 20:41
Canlı Doğuranlar Tanıtımı - Halsiz Betta Balığında Sera Bactopur Tedavisi portre, 19:37
Hastalıklar ve İlaçlar - Canlı Doguranlar İcin İzmir İçi Watsapp Satış Grub Mustafaahira, 18:22
Cinsiyet ve Tür Belirleme - Ternapi Medaka Pondları ternapi, 15:44
Akvaryum Tanıtımı - Dizayn Önerisi Savvah, 12:35
Yeni Üye Forumu - Sobo T-630f Akvaryum İçin Filtre Seçimi ugurinann, 12:24
Yeni Üye Forumu - Hava Sirkülasyonu İçin Sineklik İle Çerçeve Tortuga7, 10:38
Kendin Yap Sistemler (DIY)
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Armatür Boş Kasa Mehmet Yavuz 08:16
- 10x10 Su Mercimeği oguzozt 07:55
- Karışık Malawi Uygun Fiyata oguzozt 07:55
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 07:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 07:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 07:47
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 07:27
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 07:27
- Efsane Yati Ve Mangrow Kökleri ozan_1903 07:07
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 06:57
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 06:57
- Show Boy Albino Astronot MarkOrion 00:39
- Saklama Kabında Hazır Mikro Kurt wallece 00:36
- Mesaquarium''''''''dan Sağlıklı Ramshorn Salyangoz Mesaquarium 00:10
- Yerli Üretim Apistogramma Trifasciata rhn35 23:42
- Geniş Yapraklı Anubias HLLDNLYC 23:22
- Satılık Afro Jalo Reef Yavrular thercan 23:19
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 23:08
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 23:08
- Moss Teli CevdetSERBEST 23:08
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 23:06
- Ultra Clear 100*50*30 fissidens 23:00
- Ultra Clear Akvaryum Ve Sehpa fissidens 23:00
- İthal Paludaryum / Teraryum Arıyorum ozan_1903 22:30
- Damızlık L010a Erkekleri Ve Singapur Tül Erkek ozan_1903 22:30
- Kırmızı Yapraklı Amazon Ramses06 21:33
- Acill Satılık L333 Grubu Arch.Hüseyin 20:40
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 20:31
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 20:31
- Agassizi Blue Flame - Borelli Opal yamansengonca 18:47
- Sobo Da08 Yemleme Makinesi, Pipo Filtre, Kepçe yamansengonca 18:47
- Lepistes,karides Ve Bitki Türleri Arıyorum yamansengonca 18:47
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 18:21
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 18:08
- Canlı Yem Ve Hikari Betta Bio Gold Arıyorum ILGIN 17:50
- Küp 3-5 Lik Akvaryum ILGIN 17:50
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 16:29
- Akvaryum 30*30 metsi 16:29
- Bitki Çeşitleri emreemin 16:25
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 16:25
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 16:25
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 16:25
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 16:02
- Bitki Armatürü SeaWorld 16:02
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 16:02
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 15:38
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 15:27
- Su Üstü Bitki Seti ternapi 15:27
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 15:22
- Özel Moss Türleri. smithiseek 15:16
KULLANICILAR
- 42 Online Kullanıcı, 23 Üye
Online Kullanıcılar
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
