ÖZELLİKLER
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
02 Mart 2011 04:08
Son Ziyaret:
16 Eylül 2011 23:45
Toplam Mesaj:
6 [0.00 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
erdem kara
Doğum Tarihi:
03 Eylül 1986
Yaş:
39
İl:
Istanbul
Meslek:
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
erdem kara
SON 6 MESAJI
Melek Yavruları Hakkında?
Yer konusu hiç önemli değil boyları taşınabilecek boya geldiğinde 500 litrelik akvaryuma taşıyabilirim akvaryumu bölerek 100 litrelik bir kısmını bunlara ayırırım.
Link içinde teşekkür ederim okudum hepsini.
Yer konusu hiç önemli değil boyları taşınabilecek boya geldiğinde 500 litrelik akvaryuma taşıyabilirim akvaryumu bölerek 100 litrelik bir kısmını bunlara ayırırım.
Link içinde teşekkür ederim okudum hepsini.
Melek Yavruları Hakkında?
8-9 aydır 2 adet melek çiftim var 8-9 aydır 1 hafta arayla yumurtluyorlar.Akvaryum karma olduğu için yavruları büyütemiyordum kendi haline bırakıyordum.Geçenlerde 20litrelik ufak bir akvaryum aldım yavrular için.
Yaklaşık 200tane filan yavru çıktı yumurtalardan tamamen keseleri kayboldu fakat yavrular dipte iç içe duruyorlar.Sanki kafalarında mıknatısa yapışmış gibi yumak halinde duruyorlar yüzmeye çalışıyorlar.Suyun yuksekliği 14cm ısıtıcı 28 derecede havalandırma oldukça iyi.Bunun sorunu ne olabilir bugun ilk defa 1cmd en küçük balıklar için olan yemlerden verdim.Ama halen dipte dediğim gibi gruplar halinde kafa kafaya vermiş çırpınıyorlar.
20 tane filan balık tek başına yüzüyor su yüzeyine filan çıkabiliyorlar ama diğerleri hep tabana yakın hareket halindeler.Su yüksekliği az ama hava keselerinin dolmamasından kaynaklı bir durum olabilir bundan şüpheleniyorum ama emind eğilim.
Daha önce öelek yavrusu alıpda boyle bir sorun ile karşılaşan oldumu zamanla düzelecek bir durummu yoksa müdahale etmem gerekiyormu?
Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim.
8-9 aydır 2 adet melek çiftim var 8-9 aydır 1 hafta arayla yumurtluyorlar.Akvaryum karma olduğu için yavruları büyütemiyordum kendi haline bırakıyordum.Geçenlerde 20litrelik ufak bir akvaryum aldım yavrular için.
Yaklaşık 200tane filan yavru çıktı yumurtalardan tamamen keseleri kayboldu fakat yavrular dipte iç içe duruyorlar.Sanki kafalarında mıknatısa yapışmış gibi yumak halinde duruyorlar yüzmeye çalışıyorlar.Suyun yuksekliği 14cm ısıtıcı 28 derecede havalandırma oldukça iyi.Bunun sorunu ne olabilir bugun ilk defa 1cmd en küçük balıklar için olan yemlerden verdim.Ama halen dipte dediğim gibi gruplar halinde kafa kafaya vermiş çırpınıyorlar.
20 tane filan balık tek başına yüzüyor su yüzeyine filan çıkabiliyorlar ama diğerleri hep tabana yakın hareket halindeler.Su yüksekliği az ama hava keselerinin dolmamasından kaynaklı bir durum olabilir bundan şüpheleniyorum ama emind eğilim.
Daha önce öelek yavrusu alıpda boyle bir sorun ile karşılaşan oldumu zamanla düzelecek bir durummu yoksa müdahale etmem gerekiyormu?
Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim.
Melek Yumurtaları ve İç Parazit ?(Resimli)
28derecede sabit akvaryum ısısı.Ama farkettiğim birşey var internette bu hastalık için ısıyı kademeli olarak 32 dereceye cıkarıp ilaç tedavisi yapılması öneriliyor fakat soğuk suda yapılan tedavi daha faydalı oluyor en azından balık soğuk suda daha az hastalık belirtisi gösteriyor.Dün karantinadaki balıkları akvaryuma almıştım melek balığıda ramirez de 5-6 dk sonra dipe çöküp yan yattılar öldüklerini düşünerekten karantina tankına aldım balıkları atmak için 2-3 dk geçtikten sonra baktığımda balıklar yeniden kalkmış normal bir şekilde duruyorlardı karantinada ki karantinada ısıtıcı yok sıcak su eklemeyi de keşmiştim büyük ihtimal 20-22 derece arası bi su sıcaklığı var balıklara şok etkisi yaratmış olabilir.Dün gece melek balığı öldü fakat ramirez halen yaşamakta bugun yem attığımda biraz hareketlenir gibi oldu oldu ama bilmiyorum hiç umudum yok iyileşeceğinden.
28derecede sabit akvaryum ısısı.Ama farkettiğim birşey var internette bu hastalık için ısıyı kademeli olarak 32 dereceye cıkarıp ilaç tedavisi yapılması öneriliyor fakat soğuk suda yapılan tedavi daha faydalı oluyor en azından balık soğuk suda daha az hastalık belirtisi gösteriyor.Dün karantinadaki balıkları akvaryuma almıştım melek balığıda ramirez de 5-6 dk sonra dipe çöküp yan yattılar öldüklerini düşünerekten karantina tankına aldım balıkları atmak için 2-3 dk geçtikten sonra baktığımda balıklar yeniden kalkmış normal bir şekilde duruyorlardı karantinada ki karantinada ısıtıcı yok sıcak su eklemeyi de keşmiştim büyük ihtimal 20-22 derece arası bi su sıcaklığı var balıklara şok etkisi yaratmış olabilir.Dün gece melek balığı öldü fakat ramirez halen yaşamakta bugun yem attığımda biraz hareketlenir gibi oldu oldu ama bilmiyorum hiç umudum yok iyileşeceğinden.
Melek Yumurtaları ve İç Parazit ?(Resimli)
Öncelikle yorumlar için teşekkürler.
Stres olayına ise tamamen katılıyorum bu hastalık yüzünden kaybettiğim balıklar genellikle dip çekimi ve su değişiminden sonraki süreçte oldu ve ölenlerin hepsi diğer balıklara göre yaş olarak daha küçük olanlardı sanırım dip çekimi sırasında fazla stres yapıyorlar.Ve daha sonrasında kayıp oluyor.Özellikle o son anları delirmişcesine çırpınışlarını görmek oldukça üzücü bir durum.Dün yavrulamak üzere olan anaç melek balığımdada sanki bu hastalık belirtileri vardı ipliksi dışkı çıkarıyordu.Ana tanka attığım 1 tablet flagyl ve yarım çaybardağı sarımsak suyu ile birlikte sarımsak suyunda ıslattığım pul yem sanırım etkili oldu balığımın dışkısı düzeldi.Bugunde sarımsak suyu vermeyi düşünüyorum.Yumurtaların akıbeti belli olana kadar bu şekilde devam edicem daha sonrasında su değişimi yapmayı düşünüyorum.
Karantinadaki ramirez ve meleğim ise herhangi bir değişiklik göstermediler halen hastalık belirtilerini gösteriyorlar yeme hareketlenmemekteler ve hızlı solunum yapıyorlar.Dün gece karantinadaki meleğim ölücekmiş gibiydi hızlı hareketlerle yüzüyor deli gibi sağa sola çarpıyordu suyun üstüne çıkmaya çalışıyordu.Bu hareketlerini 2-3 dk sürdürdü ve dipte yan yatar birşekilde kaldı öldüğünü düşünüyordumki ramirez balığı gidip bunu ağzıyla itmeye başladı 5-6 kere boyle ittirdi kafasıyla meleği daha sonra melek balığı yeniden kalktı ve yine o hasta durumuna döndü ve şimdi baktığımda halen yaşıyordu.Ramirezin hareketlerinin nedenini bilmiyorum ama yine aynı ramirez ana tankta ölen başka bir ramirez için aynı hareketleri yapmıstı sanki hasta balığı kendine getirmeye çalışıyor.Oldukça ilginç bir durum.
Dip çekimi olayına bir çözüm bulmam gerekiyor.Bitkili akvaryum olduğu için bitkileri filan çıkarmak zorunda kalıyorum dip çekimi yaparken aynı şekilde mango köklerinide çıakrtıyorum daha rahat temizlemek için zaten köklerin ve bitkilerin verdiği bir sarımtıraklık var suda kumum da ince beyaz kum olduğundan dip temizliği yaparken kumda suyu bayabir bulandırıyor bu durumda balıkların üzerinde olumsuz bir etki yapıyor yoğun stres altında bırakıyor balıkları.
Yumurtalara gelirsek dün gece başka bir yaprağı temizliyorlardı sanırım yumurtaları taşıyacaklardı.Temizlik bittikten sonra yumurtaları aldılar fakat sanırım stresle mideye indirdiler yumurtaları yaklaşık 400 yumurtadan geriye 70-80tane kaldı ilk yumurta dökümleri olduğundan fazla önemsemiyorum biraz bu duyguları otursun.
Birde bu cam balıkları kadar sağlam balık görmedim acayip dayanıklılar.5 tane cam balığı var hediye olarak geldiler.Renk şırıngalandığı için ben sıcak bakmıyorum bu balıklara akvaryumdaki dogallığı bozuyorlar ama şuana kadar bütün salgınlardan sağ çıktılar.Bunlardanda şüphelenmiyor değilim acaba bakterilere taşıyıcılık mı yapıyorlar:D
Öncelikle yorumlar için teşekkürler.
Stres olayına ise tamamen katılıyorum bu hastalık yüzünden kaybettiğim balıklar genellikle dip çekimi ve su değişiminden sonraki süreçte oldu ve ölenlerin hepsi diğer balıklara göre yaş olarak daha küçük olanlardı sanırım dip çekimi sırasında fazla stres yapıyorlar.Ve daha sonrasında kayıp oluyor.Özellikle o son anları delirmişcesine çırpınışlarını görmek oldukça üzücü bir durum.Dün yavrulamak üzere olan anaç melek balığımdada sanki bu hastalık belirtileri vardı ipliksi dışkı çıkarıyordu.Ana tanka attığım 1 tablet flagyl ve yarım çaybardağı sarımsak suyu ile birlikte sarımsak suyunda ıslattığım pul yem sanırım etkili oldu balığımın dışkısı düzeldi.Bugunde sarımsak suyu vermeyi düşünüyorum.Yumurtaların akıbeti belli olana kadar bu şekilde devam edicem daha sonrasında su değişimi yapmayı düşünüyorum.
Karantinadaki ramirez ve meleğim ise herhangi bir değişiklik göstermediler halen hastalık belirtilerini gösteriyorlar yeme hareketlenmemekteler ve hızlı solunum yapıyorlar.Dün gece karantinadaki meleğim ölücekmiş gibiydi hızlı hareketlerle yüzüyor deli gibi sağa sola çarpıyordu suyun üstüne çıkmaya çalışıyordu.Bu hareketlerini 2-3 dk sürdürdü ve dipte yan yatar birşekilde kaldı öldüğünü düşünüyordumki ramirez balığı gidip bunu ağzıyla itmeye başladı 5-6 kere boyle ittirdi kafasıyla meleği daha sonra melek balığı yeniden kalktı ve yine o hasta durumuna döndü ve şimdi baktığımda halen yaşıyordu.Ramirezin hareketlerinin nedenini bilmiyorum ama yine aynı ramirez ana tankta ölen başka bir ramirez için aynı hareketleri yapmıstı sanki hasta balığı kendine getirmeye çalışıyor.Oldukça ilginç bir durum.
Dip çekimi olayına bir çözüm bulmam gerekiyor.Bitkili akvaryum olduğu için bitkileri filan çıkarmak zorunda kalıyorum dip çekimi yaparken aynı şekilde mango köklerinide çıakrtıyorum daha rahat temizlemek için zaten köklerin ve bitkilerin verdiği bir sarımtıraklık var suda kumum da ince beyaz kum olduğundan dip temizliği yaparken kumda suyu bayabir bulandırıyor bu durumda balıkların üzerinde olumsuz bir etki yapıyor yoğun stres altında bırakıyor balıkları.
Yumurtalara gelirsek dün gece başka bir yaprağı temizliyorlardı sanırım yumurtaları taşıyacaklardı.Temizlik bittikten sonra yumurtaları aldılar fakat sanırım stresle mideye indirdiler yumurtaları yaklaşık 400 yumurtadan geriye 70-80tane kaldı ilk yumurta dökümleri olduğundan fazla önemsemiyorum biraz bu duyguları otursun.
Birde bu cam balıkları kadar sağlam balık görmedim acayip dayanıklılar.5 tane cam balığı var hediye olarak geldiler.Renk şırıngalandığı için ben sıcak bakmıyorum bu balıklara akvaryumdaki dogallığı bozuyorlar ama şuana kadar bütün salgınlardan sağ çıktılar.Bunlardanda şüphelenmiyor değilim acaba bakterilere taşıyıcılık mı yapıyorlar:D
Melek Yumurtaları ve İç Parazit ?(Resimli)
15 gün filan önce yetişkin olmayan meleklerim yumurta bıraktı diye konu açmıştım o yumurtaları 2.gün anne ve babası yemişti.
Akvaryumda 6 adet gövdesi 4-5cm olan melekler vardı(125lt) 2-3 gün önce %30 su değişimi yaptım dip çekimi yaparak.Su değişiminden sonra 2 tane meleğim pasifleşti mango köklerinin arkalarına saklanmya ve ip şeklinde dışkı bırakmaya başladılar.2 gündür yem yemiyorlardı ıspanak-bezelye vb yemler verdim kabız olduklarını düşünerek.Ama bunlarıda yemediler.İç parazit olmaması için özellikle diyetlerinde sarımsaklı yemler bulunduruyordum.Bugun artık iç parazit olduklarından iyicene emin oldum ve gidip flagyl aldım.Eve geldiğimde meleklerden biri ölmüştü suyun üserinde hızlıca sağa sola gidiyordu delirmiş gibiydi daha sonra zaten öldü son anlarıydı sanırım.Özellikle ilk balıkları aldığımdan beri en sevdiğimdi ölen melek.Diğer melek halen yaşıyordu hızlı nefes alıp vermesi dahada hızlanmıştı.Birde ramirezlerimdne birininde aynı belirtileri göstermeye başladıgını gordum.Direk onları başka bir yere aktardım ve 1 tablet flagyl suda eritip suya döktüm.bundan yaklaşık 2saat sonra sarımsak suyu çıkardım ve yine suya ekledim biraz yem vermedim çünkü yeme hareketlenmemekteler.Ana tankada 1 tablet flagyl eritip koydum ayrıca sarımsak suyuna bulanmış pul yem verdim biraz.
Bu akşam %10 su değişimi yapmayı düşünüyorum ana tankta hasta balıkların bulundugu kapa 1 tablet daha flagyl koyup onları beklettikten sonra gece ana tanka aktarıcam sanırım.Geçen su değişimi yaparken 5 litre filan suyu sısınmadan direk serin olarak koymuştum önceki yavru döken melekerim tekrar böyle bir aktivitede bulunsunlar diye.Önceki çiftin dışında ölenide saymassak 3 melek var 1 tanesi hasta zaten ayrı bölümde geri kalan 2side sanırım zoraki olarak eş tuttular birbirleriyle bugun hasta olan melek ve ramirez ile ilgilenirken zoraki eş tuttular dediklerimin tülerinin çıkı oldugunu ve yaprakları koparıcakmış gibi ağzılarıyla temizlediklerini gördüm ve 20dk filan önce yumurtalarını döktüler.Sağlıklı birşekilde yumurta dökümü ve döllenmesi yaptılar gördüğüm kadarıyla.Umarım bu sefer yumurtalar yenmez eski çiftim ise empati yapmadan diğer çiftin bölgesine girmeye çlaışıyor ve onları yoruyor.Daha 15 gün önce kendilerinin yaşadığı eziyeti unutmuşa benziyorlar:D
Benim sormak istediğim artık hasta melek ve ramirezden umudu kestim gibi birşey ama anatanka nasıl bir önlem alabilirim. Şuanda hasta balık varmı yokmu bilmiyorum ana tankta ama yeni doğum yapan anaç balık ince ipliksi dışkı yaptı demin bu durumdan oldukca korktum.Normal ölümlerde fazla üzülmüyorum ama eş tutmuş meleklerim için korkuyorum.Ana tanka flagyl kullanmaya devammı edeyim yoksa sarımsak suyu gibi daha dogal yollaramı basvurayım.
Birde Akvaruyumun içindeki suyu devirdaym yapan yukardan akıtan düzenek oksijen saglarmı balıklara aynı zamanda dış filtrede var bunalara gtüvenerek anatankın hava motorunu hasta balıkların bulundugu kapa bağlamıştım.Ne yapmamı önerirsiniz.Yarında 2 akvaryumada bemiks vereceğim.Su değişimini nasıl yapmalıyım filan bir bilgi verirseniz sevinirim.
Yumurtalardan birkaç resim ekledim yakında birde video ekleyeceğim yumurtlama anı ile ilgili.Ama önceliğim hastalık ile ilgili.İnternettede ne akdar aratırsam aratayım tam bir bilgi edinemedim bu tür hızlı solunum ipliksi dışkı iştahsızlık gibi belirtiler görenler önerilen ilaçları kullansada kullanmasada ölenlerde olmıuş iyileşip sağlıklı birşekilde devam edende.Bu yüzden bu konuyu açıyorum eğerki anatankta da baktri varsa nasıl yokedebilirim.
Daha bu hobiye başlayalı 2 ay olduğu için biraz fazla soru soruyorum ama idare edin artık:D



15 gün filan önce yetişkin olmayan meleklerim yumurta bıraktı diye konu açmıştım o yumurtaları 2.gün anne ve babası yemişti.
Akvaryumda 6 adet gövdesi 4-5cm olan melekler vardı(125lt) 2-3 gün önce %30 su değişimi yaptım dip çekimi yaparak.Su değişiminden sonra 2 tane meleğim pasifleşti mango köklerinin arkalarına saklanmya ve ip şeklinde dışkı bırakmaya başladılar.2 gündür yem yemiyorlardı ıspanak-bezelye vb yemler verdim kabız olduklarını düşünerek.Ama bunlarıda yemediler.İç parazit olmaması için özellikle diyetlerinde sarımsaklı yemler bulunduruyordum.Bugun artık iç parazit olduklarından iyicene emin oldum ve gidip flagyl aldım.Eve geldiğimde meleklerden biri ölmüştü suyun üserinde hızlıca sağa sola gidiyordu delirmiş gibiydi daha sonra zaten öldü son anlarıydı sanırım.Özellikle ilk balıkları aldığımdan beri en sevdiğimdi ölen melek.Diğer melek halen yaşıyordu hızlı nefes alıp vermesi dahada hızlanmıştı.Birde ramirezlerimdne birininde aynı belirtileri göstermeye başladıgını gordum.Direk onları başka bir yere aktardım ve 1 tablet flagyl suda eritip suya döktüm.bundan yaklaşık 2saat sonra sarımsak suyu çıkardım ve yine suya ekledim biraz yem vermedim çünkü yeme hareketlenmemekteler.Ana tankada 1 tablet flagyl eritip koydum ayrıca sarımsak suyuna bulanmış pul yem verdim biraz.
Bu akşam %10 su değişimi yapmayı düşünüyorum ana tankta hasta balıkların bulundugu kapa 1 tablet daha flagyl koyup onları beklettikten sonra gece ana tanka aktarıcam sanırım.Geçen su değişimi yaparken 5 litre filan suyu sısınmadan direk serin olarak koymuştum önceki yavru döken melekerim tekrar böyle bir aktivitede bulunsunlar diye.Önceki çiftin dışında ölenide saymassak 3 melek var 1 tanesi hasta zaten ayrı bölümde geri kalan 2side sanırım zoraki olarak eş tuttular birbirleriyle bugun hasta olan melek ve ramirez ile ilgilenirken zoraki eş tuttular dediklerimin tülerinin çıkı oldugunu ve yaprakları koparıcakmış gibi ağzılarıyla temizlediklerini gördüm ve 20dk filan önce yumurtalarını döktüler.Sağlıklı birşekilde yumurta dökümü ve döllenmesi yaptılar gördüğüm kadarıyla.Umarım bu sefer yumurtalar yenmez eski çiftim ise empati yapmadan diğer çiftin bölgesine girmeye çlaışıyor ve onları yoruyor.Daha 15 gün önce kendilerinin yaşadığı eziyeti unutmuşa benziyorlar:D
Benim sormak istediğim artık hasta melek ve ramirezden umudu kestim gibi birşey ama anatanka nasıl bir önlem alabilirim. Şuanda hasta balık varmı yokmu bilmiyorum ana tankta ama yeni doğum yapan anaç balık ince ipliksi dışkı yaptı demin bu durumdan oldukca korktum.Normal ölümlerde fazla üzülmüyorum ama eş tutmuş meleklerim için korkuyorum.Ana tanka flagyl kullanmaya devammı edeyim yoksa sarımsak suyu gibi daha dogal yollaramı basvurayım.
Birde Akvaruyumun içindeki suyu devirdaym yapan yukardan akıtan düzenek oksijen saglarmı balıklara aynı zamanda dış filtrede var bunalara gtüvenerek anatankın hava motorunu hasta balıkların bulundugu kapa bağlamıştım.Ne yapmamı önerirsiniz.Yarında 2 akvaryumada bemiks vereceğim.Su değişimini nasıl yapmalıyım filan bir bilgi verirseniz sevinirim.
Yumurtalardan birkaç resim ekledim yakında birde video ekleyeceğim yumurtlama anı ile ilgili.Ama önceliğim hastalık ile ilgili.İnternettede ne akdar aratırsam aratayım tam bir bilgi edinemedim bu tür hızlı solunum ipliksi dışkı iştahsızlık gibi belirtiler görenler önerilen ilaçları kullansada kullanmasada ölenlerde olmıuş iyileşip sağlıklı birşekilde devam edende.Bu yüzden bu konuyu açıyorum eğerki anatankta da baktri varsa nasıl yokedebilirim.
Daha bu hobiye başlayalı 2 ay olduğu için biraz fazla soru soruyorum ama idare edin artık:D



Yetişkin olmayan Meleklerim Yumurta bıraktı?
125 lt lik bitkili tankıma yaklasık 2 ay önce 8 adet melek yavrusu aldım aldığımda yaklaşık 3-3,5 cm gövde boyları vardı.Ayrıca akvaryumda 2 adet cüce vatoz 2adet çöpçü 4adet de cam balığı bulunmakta fakat cüce vatozlarımı aldığım akvaryumcu biraz kalitesizdi sanırım hastalıklı olarak geldiler ilk 2 gün içerisinde vatozlarım öldü diğer blaıklarda hastalandı.2 adet meleğim de öldü bu süreçte birisi yüksek kanattı ve yüzgeçleri çürüdü çok üzücü bir durumu vardı neyseki diğer balıkları tanktan ayırmadan ilaç desteğiyle kurtarmayı başardım.Şuana kadar başka kayıp vermeden geldim 2 gün önce arkadaşım balıklardan birinin ağaç köklerinin arkasında dolaştıgını ve karnının koyulaştıgını soyledi daha küçük olduklarını bildiğimden yumurta olayı hiç aklıma gelmedi kabız oldugunu düşündüm ıspanak vericektimki elektrikler gitti geldi daha sonra akvaryuma baktıgımda ağaç kökü ve ısıtıcının arasında bulunan yaprağa yumurta dökmüş sanırım karanlıkta kalınca acele ile erkenden döktü.Resmen şok oldum dişi olan yumurtladıgı belliydi anüs kısmı çıkmıştı yumurtaların başında nöbet halindeydi(4cm).Erkek olan yaklaşık 5 cm civarı gövdesi var o da diğer balıkları o bölgeden savuşturma görevindeydi şuanda tank 2ye ayrılmış gibi bir kısmında 2melek ve ymurtaları diğer yandaysa diğer balıklar.Şuanda başka bir tankım bulunmadıgından balıkları ayırmak gibi bir şansım yok yumurtlayalı 2gün(3.güne girdik) oldu ve şuana kadar sadece 15tane mantarlaşan yumurta oldu 150 taneye yakın sağlam yumurta var.Suyun 4te3 ünü daha 4gün önce değiştirdim bitkiler 5-6 tane filiz verdi su kaliteis iyi durumda ilaçlarını filan yeni atmıştım belki yumrutalarda az kayıp vermem bundan kaynaklanıyordur ama yaşayacaklarını zaten sanmıyorum populasyon fazla tankta şuanda melek yavrularını yiyebilecek sadece melekler var ama onlarında boyu 3ile5 cm arasında eğerki balıklar yumurtadan cıkar ve yaşarlarsa acemi şansı vardırya nasıl bir yol izlememi önerirsiniz.Dış filtre var arasıra çöpçüler filtreye kaçıyorlar sanki inadına yapıyorlar onada acilen bir çözüm bulmam lazım şuanda çöcüler dışında akvaryumu temiz tutacak balıklarım yok filtreyede kadın corapı tarzı bir çzüm bulursam iyicene mahvolucak su.Bilmiyorum valla:D
ya bu yumurtaları feda edip bir sonraki yumurtlamayı başka tankta yaptırcam yada birşekilde yaşatmaya çalışıcam yavruları
henüz beklemiyordum yumurtlamalarını çünkü okadar kişi varki melekleri 12-13cm olmuş ve eş tutmalarına rağmen yavrulamıyorlar bunlar ise bi anda oldu bittiye getirdiler:D Yazıda biraz uzun oldu ama:D Şimdiden teşekkürler cevaplar için.00:00 2011-03-02 06:56:33
1tanede resim ekleyeyim bu sadece yaprağın gorunen kısmı diğer tarafı ve arkaya dogru uzanan yanındada yumurtalar mevcut.Resimdeki şahıs da anne balık olmakta:D
125 lt lik bitkili tankıma yaklasık 2 ay önce 8 adet melek yavrusu aldım aldığımda yaklaşık 3-3,5 cm gövde boyları vardı.Ayrıca akvaryumda 2 adet cüce vatoz 2adet çöpçü 4adet de cam balığı bulunmakta fakat cüce vatozlarımı aldığım akvaryumcu biraz kalitesizdi sanırım hastalıklı olarak geldiler ilk 2 gün içerisinde vatozlarım öldü diğer blaıklarda hastalandı.2 adet meleğim de öldü bu süreçte birisi yüksek kanattı ve yüzgeçleri çürüdü çok üzücü bir durumu vardı neyseki diğer balıkları tanktan ayırmadan ilaç desteğiyle kurtarmayı başardım.Şuana kadar başka kayıp vermeden geldim 2 gün önce arkadaşım balıklardan birinin ağaç köklerinin arkasında dolaştıgını ve karnının koyulaştıgını soyledi daha küçük olduklarını bildiğimden yumurta olayı hiç aklıma gelmedi kabız oldugunu düşündüm ıspanak vericektimki elektrikler gitti geldi daha sonra akvaryuma baktıgımda ağaç kökü ve ısıtıcının arasında bulunan yaprağa yumurta dökmüş sanırım karanlıkta kalınca acele ile erkenden döktü.Resmen şok oldum dişi olan yumurtladıgı belliydi anüs kısmı çıkmıştı yumurtaların başında nöbet halindeydi(4cm).Erkek olan yaklaşık 5 cm civarı gövdesi var o da diğer balıkları o bölgeden savuşturma görevindeydi şuanda tank 2ye ayrılmış gibi bir kısmında 2melek ve ymurtaları diğer yandaysa diğer balıklar.Şuanda başka bir tankım bulunmadıgından balıkları ayırmak gibi bir şansım yok yumurtlayalı 2gün(3.güne girdik) oldu ve şuana kadar sadece 15tane mantarlaşan yumurta oldu 150 taneye yakın sağlam yumurta var.Suyun 4te3 ünü daha 4gün önce değiştirdim bitkiler 5-6 tane filiz verdi su kaliteis iyi durumda ilaçlarını filan yeni atmıştım belki yumrutalarda az kayıp vermem bundan kaynaklanıyordur ama yaşayacaklarını zaten sanmıyorum populasyon fazla tankta şuanda melek yavrularını yiyebilecek sadece melekler var ama onlarında boyu 3ile5 cm arasında eğerki balıklar yumurtadan cıkar ve yaşarlarsa acemi şansı vardırya nasıl bir yol izlememi önerirsiniz.Dış filtre var arasıra çöpçüler filtreye kaçıyorlar sanki inadına yapıyorlar onada acilen bir çözüm bulmam lazım şuanda çöcüler dışında akvaryumu temiz tutacak balıklarım yok filtreyede kadın corapı tarzı bir çzüm bulursam iyicene mahvolucak su.Bilmiyorum valla:D
ya bu yumurtaları feda edip bir sonraki yumurtlamayı başka tankta yaptırcam yada birşekilde yaşatmaya çalışıcam yavruları
henüz beklemiyordum yumurtlamalarını çünkü okadar kişi varki melekleri 12-13cm olmuş ve eş tutmalarına rağmen yavrulamıyorlar bunlar ise bi anda oldu bittiye getirdiler:D Yazıda biraz uzun oldu ama:D Şimdiden teşekkürler cevaplar için.
1tanede resim ekleyeyim bu sadece yaprağın gorunen kısmı diğer tarafı ve arkaya dogru uzanan yanındada yumurtalar mevcut.Resimdeki şahıs da anne balık olmakta:D
SON MESAJLAR
- Karides Akvaryumu Hakkında Sorularım Ve Kurulumum Ehtiyar, 22:50
Omurgasızlar - Geophagus Tapajos Umutoty, 22:44
Güney Amerikan Cichlidleri Tanıtımı - Yeni Akvaryumda Taban Çatlağı nurtensultan, 22:33
Akvaryum Tasarımı ve Dekorasyonu - Akvarymun Camlarında Garip Canlılar Var alp3r, 22:32
Omurgasızlar - Kuyruk / Yüzgeç Erimesi Var Mı? Altonn, 22:11
Yeni Üye Forumu - Geophagus Cinsiyet Ayrımı? Umutoty, 21:45
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 21:38
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım Cyber_Scout, 21:34
Yeni Üye Forumu - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi egemenc, 21:25
Hastalıklar ve İlaçlar - 🧿 En Güzel Fotoğraflarınızı Gösterin hakanmorcicek, 21:24
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 60p Dutch Style BalikAdam3099, 17:45
Akvaryum Tanıtımı - Sumbu Shell kocoglu, 17:25
Akvaryum ve Su Altı Fotoğrafçılığı - 160x60x60 Akvaryumum Tata, 16:33
Akvaryum Tanıtımı - Sessiz Şelale Filtre Önerisi darkaura, 15:03
Filtreleme Seçenekleri - Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir darkaura, 14:51
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Caridina Ve Neocaridina Karidesler Oquanus 22:52
- Crptocoryne Crispatula Var SeaWorld 22:49
- Bitki Armatürü SeaWorld 22:49
- L 144 Bristlenose Yavruları SeaWorld 22:49
- Komple Malawi Kolonisi Mr. WingMan 22:44
- Acil Satılık Akvaryum Ve Muhtelif Malzemeler Legionsgamer 22:23
- Tayvan Bee M510 21:24
- Bolbitis Heudelotii, Trident Fern metsi 21:04
- Akvaryum 30*30 metsi 21:04
- Akvaryum Kumu (katışıksız Midye Kırığı Kum) dream07 20:27
- Caridina Serratirostris ( Ninja Karides) dream07 20:27
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 19:34
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 18:46
- Thumbi West Ve Mpanga Yavruları iesiringu81 18:15
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:50
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 17:04
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 17:04
- Biten Hobiden Kalan Malzemeler SJess 15:21
- Akvaryum Dekor Ve Kum tarikyksl 15:04
- 4 Adet Tül Kuyruk L144 tarikyksl 15:04
- Lda 16 Vatoz mkursun 14:58
- Creaqua Firefly V2 60 Cm Hightech √olkaπ 14:39
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 14:21
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 14:21
- Moscow Dark Blue Lepistes emre12ozkan 14:15
- Rotala Blood Red -hydrocotyle Tripartita emre12ozkan 14:15
- Hb White Lepistes omererbas 14:15
- Electric Blue Acara / Platinum Marble Melek omererbas 14:15
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 13:57
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 13:57
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 13:57
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 13:57
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 13:57
- 4 Adet Festivum, 2 Adet Ramirezi Canerkartal 13:37
- Red Tiger Lotus joko29 13:36
- Creaqua Sıfır Dolap - Nano Akvaryum Ve Aydınlatma joko29 13:36
- Tasarım İçin Tek Parça Kök joko29 13:36
- Bitkili Akvaryum Balıkları emreemin 13:33
- Bitki Çeşitleri emreemin 13:33
- Bitki Gübre Seti Satış Ve Destek emreemin 13:33
- Armatür Powerled Ölçülerinize Göre Destek Verilir emreemin 13:33
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
KULLANICILAR
- 85 Online Kullanıcı, 46 Üye
Online Kullanıcılar
TolgaÜNAL,
yeekim,
yildiray71,
0rnn,
Mesutest,
poysub,
Pandkoal,
Ehtiyar,
Ertug22,
Hoper,
Oquanus,
Sungurr,
Mr. WingMan,
osmandbnl,
Malawi market,
hasancn,
DABARAKATO,
Serdar dmr,
sina cen,
pusathan01,
Jeveux,
MiSoSiKiaN,
Joec,
Kuduoglu,
Umutoty,
t.korkmaz,
SedatC,
Altonn,
ternapi,
Manguday,
Burak PEKDEMİR,
Kturan06,
omerkaya40,
syerli,
jaloreef,
Firefighter,
NightWist,
ozan_1903,
Tata,
√olkaπ,
Fatihsm,
Kromatit,
erotichesk_qkSl,
alp3r,
Hknçkl,
nurtensultan,
Cyber_Scout,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
