ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
eddie
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
12
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
31 Ocak 2012 22:00
Son Ziyaret:
20 Ağustos 2017 16:10
Toplam Mesaj:
119 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Erdoğan HANCIOĞLU
Doğum Tarihi:
25 Şubat 1986
Yaş:
40
İl:
Istanbul
Meslek:
(MCPD) Yazılım - Web Developer
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Erdoğan HANCIOĞLU
SON 10 MESAJI
2017 Yılı Takvim Dağıtımı İle İlgili Konu.
Gün içinde takvimi aldım. Emeği geçen herkese teşekkür ederim, elinize sağlık.
Gün içinde takvimi aldım. Emeği geçen herkese teşekkür ederim, elinize sağlık.
Mikro Kurt Kültürü Kurulum Ve İdamesini Sağlamak
Bu yazıda Mikro Kurt Kültürünü edindiğinizi varsayarak yazmaktayım. Böyle bir yazı yazmamın nedeni bir çok arkadaşa Mikro Kurt Kültürü verdim ve genellikle ayrıntılar sorulmakta, yer, mekan, zaman faktörlerine göre bazı arkadaşlara uzun uzun anlatıyorum, bazı arkadaşlara bu fırsatı bulamıyorum. Kısmen bu sorulara hem yanıt hemde Mikro Kurt Kültürü edinmeyi düşününen arkadaşlara yardımcı bir yazı olabilir düşüncesindeyim.
Mikro Kurt, Infusoria'dan sonra üretimi ve kültürün idamesinin yapıldığı en basit canlı yem diyebilirim. Kültürün tutması (mikro kurtların üremeye başlaması) için en temel iki gıda var. Tabiki bu gıdanın alternatifleri veya eklentileri olabilir. Ben yaklaşık 3 - 3 buçuk yıldır mikro kurt kültümü idame ettirmekteyim sadece bu iki gıda ile :)
[B]1.si[/B] Bayatlamış Ekmek,
[B]2.si[/B] Bebek Bisküvisi.
Besin Yatağını hazırlamak oldukça zahmetsiz ve uzun süre uğraş gerektirmiyor.
(Tercihen) Plastik saklama kabına bir iki parmak yükseklikte olacak şekilde bayatlamış ekmeği önce parçalara ayırıyor sonra suyun altından şöyle bir geçirerek ıslatmış oluyoruz. Bu ıslanmış bayat ekmeklerimizi plastik kaba koyuyoruz. İkinci adımımız ise Bebek Bisküvilerini de parçalamadan suyun altından gezdiriyoruz, bisküviler hafifçe yumuşayacaktır ve ekmeklerin üzerine aralıklı olarak ıslattığımız yumuşamış bisküvilerimizi de koyuyoruz. (Artık) Mikro Kurtlarınıza zimmetliyeceğimiz bir kaşık ile bisküviler ile ekmekleri ezerek mama kıvamına getiriyoruz. Son adımımız da Mikro Kurt Kültürünü bu besin yatağının üzerine serebilir ve 4 ila 10 gün içinde hasat edilmeye hazır mikro kurtlarınız olacaktır. Hadi Afiyet Olsun :)
[B]Dikkat Edilmeli[/B]
Deneysel veya gözlem yapmak amaçla olmasada, her gün mikro kurtlara "merhaba, naptınız diye" bakınca ister istemez gözünüze, aklınıza takılan şeyler oluyor. Benimde dikkatimi çeken noktalar şunlar oldu.
A. Günlük olarak 2-3 dakikalığına kapağını açarak havalandırdığım kaplarda tırmanan mikro kurt sayısının daha fazla olduğu.
B. Oda Sıcaklığının gayet yeterli olduğu. (Genel sorulan sorulara yönelik)
C. Saklama kabının kapağının uzun süre açık bırakılmasında, maalesef mikro kurtlar kuruyor ve ölmüş oluyorlar. Kısacası kültürünüz çöktü.
D. Saklama kabını hiç havalandırmazsam?
Geçtiğimiz yaz, Mikro Kurt Kültürünü kurduğumu balkonda unutarak edindiğim bir tecrübe oldu :) Yaz ayları ya SuPiresi varsa Mikro Kurtlar ikinci planda kalıyor :) Yaklaşık 3-4 ay boyunca hiç havalandırmadığım, hiç hasat etmediğim kültür kurulu bir kabı görünce (Kurduğum anı gözümün önünde film izler gibi izledim) haliyle kültürün çöktüğünü düşündüm ama kültür çökmemişti tabiki içi fıngır fıngır mikro kurt kaynamıyordu ve neredeyse su haline gelen besin yatağının üzerinde ufak ufak kıpırdanmalar vardı. Kabı değiştirmeden aynı kaba ekmek parçaladım, bebek bisküvisi koydum ve rutin havalandırma işlemleri ile o kültürü bu gün hala devam etmekte. Özetle havandırılmayan kaplarda bir süre daha kültür kendini yaşatabiliyor. Bu arada böyle bir durumda ne yapmanız gerektiği de hikayenin sonuç bölümünde :)
E. Ek ve alternatif gıdalar koymak. Açıkçası bu konuda hiç kafa yormadım, çok çeşitli besin yatakları yapanlar var. (Yulaflı, sütlü, spirulina'lı vs..) Ben sadece yukarıda belirttiğim iki gıdayı kullanıyorum yeterli olduğunuda gördüm. Belki mikro kurtların besin değerlerinde oynama yapıyordur ama onuda bilemem :)
Şimdilik burada ara verelim, resim video gibi eklentilerle, tankların su değişimlerini bitirince devam ederiz :))
---
Alıntı Değildir.
Saygılarımla herkese sağlıklı hobiler...
Bu yazıda Mikro Kurt Kültürünü edindiğinizi varsayarak yazmaktayım. Böyle bir yazı yazmamın nedeni bir çok arkadaşa Mikro Kurt Kültürü verdim ve genellikle ayrıntılar sorulmakta, yer, mekan, zaman faktörlerine göre bazı arkadaşlara uzun uzun anlatıyorum, bazı arkadaşlara bu fırsatı bulamıyorum. Kısmen bu sorulara hem yanıt hemde Mikro Kurt Kültürü edinmeyi düşününen arkadaşlara yardımcı bir yazı olabilir düşüncesindeyim.
Mikro Kurt, Infusoria'dan sonra üretimi ve kültürün idamesinin yapıldığı en basit canlı yem diyebilirim. Kültürün tutması (mikro kurtların üremeye başlaması) için en temel iki gıda var. Tabiki bu gıdanın alternatifleri veya eklentileri olabilir. Ben yaklaşık 3 - 3 buçuk yıldır mikro kurt kültümü idame ettirmekteyim sadece bu iki gıda ile :)
[B]1.si[/B] Bayatlamış Ekmek,
[B]2.si[/B] Bebek Bisküvisi.
Besin Yatağını hazırlamak oldukça zahmetsiz ve uzun süre uğraş gerektirmiyor.
(Tercihen) Plastik saklama kabına bir iki parmak yükseklikte olacak şekilde bayatlamış ekmeği önce parçalara ayırıyor sonra suyun altından şöyle bir geçirerek ıslatmış oluyoruz. Bu ıslanmış bayat ekmeklerimizi plastik kaba koyuyoruz. İkinci adımımız ise Bebek Bisküvilerini de parçalamadan suyun altından gezdiriyoruz, bisküviler hafifçe yumuşayacaktır ve ekmeklerin üzerine aralıklı olarak ıslattığımız yumuşamış bisküvilerimizi de koyuyoruz. (Artık) Mikro Kurtlarınıza zimmetliyeceğimiz bir kaşık ile bisküviler ile ekmekleri ezerek mama kıvamına getiriyoruz. Son adımımız da Mikro Kurt Kültürünü bu besin yatağının üzerine serebilir ve 4 ila 10 gün içinde hasat edilmeye hazır mikro kurtlarınız olacaktır. Hadi Afiyet Olsun :)
[B]Dikkat Edilmeli[/B]
Deneysel veya gözlem yapmak amaçla olmasada, her gün mikro kurtlara "merhaba, naptınız diye" bakınca ister istemez gözünüze, aklınıza takılan şeyler oluyor. Benimde dikkatimi çeken noktalar şunlar oldu.
A. Günlük olarak 2-3 dakikalığına kapağını açarak havalandırdığım kaplarda tırmanan mikro kurt sayısının daha fazla olduğu.
B. Oda Sıcaklığının gayet yeterli olduğu. (Genel sorulan sorulara yönelik)
C. Saklama kabının kapağının uzun süre açık bırakılmasında, maalesef mikro kurtlar kuruyor ve ölmüş oluyorlar. Kısacası kültürünüz çöktü.
D. Saklama kabını hiç havalandırmazsam?
Geçtiğimiz yaz, Mikro Kurt Kültürünü kurduğumu balkonda unutarak edindiğim bir tecrübe oldu :) Yaz ayları ya SuPiresi varsa Mikro Kurtlar ikinci planda kalıyor :) Yaklaşık 3-4 ay boyunca hiç havalandırmadığım, hiç hasat etmediğim kültür kurulu bir kabı görünce (Kurduğum anı gözümün önünde film izler gibi izledim) haliyle kültürün çöktüğünü düşündüm ama kültür çökmemişti tabiki içi fıngır fıngır mikro kurt kaynamıyordu ve neredeyse su haline gelen besin yatağının üzerinde ufak ufak kıpırdanmalar vardı. Kabı değiştirmeden aynı kaba ekmek parçaladım, bebek bisküvisi koydum ve rutin havalandırma işlemleri ile o kültürü bu gün hala devam etmekte. Özetle havandırılmayan kaplarda bir süre daha kültür kendini yaşatabiliyor. Bu arada böyle bir durumda ne yapmanız gerektiği de hikayenin sonuç bölümünde :)
E. Ek ve alternatif gıdalar koymak. Açıkçası bu konuda hiç kafa yormadım, çok çeşitli besin yatakları yapanlar var. (Yulaflı, sütlü, spirulina'lı vs..) Ben sadece yukarıda belirttiğim iki gıdayı kullanıyorum yeterli olduğunuda gördüm. Belki mikro kurtların besin değerlerinde oynama yapıyordur ama onuda bilemem :)
Şimdilik burada ara verelim, resim video gibi eklentilerle, tankların su değişimlerini bitirince devam ederiz :))
---
Alıntı Değildir.
Saygılarımla herkese sağlıklı hobiler...
Yeni Akvaryum Hangi İşlemlerden Geçirilmelidir?
aslında su doldurup havalandırmak yeterli. Ek olarak kaya tuzu koyanlarda var. Ben yaptığım akvaryumlarda sistayı kullandım, abc990 silikonunu bilmiyorum ama aralarında çokta fark olacağını düşünmüyorum. sonuçta ikiside akv. silikonu.
aslında su doldurup havalandırmak yeterli. Ek olarak kaya tuzu koyanlarda var. Ben yaptığım akvaryumlarda sistayı kullandım, abc990 silikonunu bilmiyorum ama aralarında çokta fark olacağını düşünmüyorum. sonuçta ikiside akv. silikonu.
40 günlük lepistes yavrularım
Lepisteslerin yavrularını yediklerine kesinlikle katılıyorum fakat bu tür ehlileştirilebilen bir türdür.
Lepisteslerin yavrularını yediklerine kesinlikle katılıyorum fakat bu tür ehlileştirilebilen bir türdür.
Nasıl;
Öncelikle Yusuf Beyinde dediği gibi anaçları aç bırakmamak temel noktadır.
Sonrasında yavrularınızdan boylananları anaçların yanına alınması,
Bir buçuk, iki hafta sonrasında biraz daha küçük boylular ve bu şekilde devam eden aktarımlar anaçlar ve boylanmış balıklar, miniklere karşı uyum sağlamaya başlıyorlar.
Bu uyum sürecinde temel nokta aç bırakmamaktır.
Lepistesler ürkek oldukları kadar meraklı balıklardır.
Çoğunlukla şuna şahit olmuşuzdur, suya düşen bir şey olsun veya tanka yeni eklenen bir şey olsun, eğer ağızına sığabilen birşeyse alıp geri püskürtürler değilse sürekli ağızlarıyla o şeye vururlar ve bir süre sonra birdaha o şeyle ilgilenmezler.
Yavrularına karşı da alışmaları bu şekilde oluyor. Yukarıda bahsettiğim gibi yavru boylarını büyükten küçüğe doğru sıralayarak tanka dahil edildiklerinde anaçlar yavruyu yemek için girişimde bulunmamaya başlıyorlar.
Camacam akvaryumlarda bir dönem lepistes üretimi yaptım ve her zaman doğum yapacak anacı kestirme şansım olmuyordu. Anlattığım metot ile artık anaçları gözetlemek yerine sabah akşam günde iki sefer üretimhaneye inip yavru topluyordum anaçların arasından sonrada yem atıp çıkıyordum.
Uzun lafın kısası :)
Bu balıklar ehlileştirilebiliyor, her zaman risk vardır :) , eğitim zayiatı her zaman olur :)
Hımm, artemia için Great Salt Lake'i öneririm,
Su - tuz oranı olarak ben üsküdardan 19lt damacanaya deniz suyunu dolduruyordum ve o deniz suyunu kullanıyordum. Maşallah çokta güzel oran orantısı var hiç üzmedi beni :)
Sağlıklı yavrular dilerim...
Mercedes-Benz Otomobiller
Bende 190E 2.0 89 model 4 ileri vardı. 2008de sattım arabayı ama çok pişman oldum diyebilirim.
Tavsiye işine gelince hocam ben 11 yıl bir fiil kullandım evladım gibiydi arabam. Eğer alıcağın arabanın motoru bitik değilse kesinlikle tavsiye ederim. Tabi bütçenize göre daha üst modellerini veya diğer serileride değerlendirebilirsiniz.
Bende 190E 2.0 89 model 4 ileri vardı. 2008de sattım arabayı ama çok pişman oldum diyebilirim.
Tavsiye işine gelince hocam ben 11 yıl bir fiil kullandım evladım gibiydi arabam. Eğer alıcağın arabanın motoru bitik değilse kesinlikle tavsiye ederim. Tabi bütçenize göre daha üst modellerini veya diğer serileride değerlendirebilirsiniz.
Kılıçkuyruk Doğurmuyor. Yardım Edebilir Misiniz?
Hımmm, daha önce böyle bir durumla karşılaşmadım yani ben her zaman yavulatma tankları kullandığım için stresten dolayı 3-5 gün sonrada yavrulama olurmu net olarak bilmiyorum (araştırma konusu).
Balığı her ihtimale karşı bol bitkili ayrı bir tanka almanız iyi olmuş, ısısıda yeterlidir.
Bu arada balık bu süre zarfında eğer doğurursa bizimlede paylaşırsanız memnun olurum. En azından stresten kurtulan balığın doğurması ile ilgili bir aydınlatma olabilir.
Hımmm, daha önce böyle bir durumla karşılaşmadım yani ben her zaman yavulatma tankları kullandığım için stresten dolayı 3-5 gün sonrada yavrulama olurmu net olarak bilmiyorum (araştırma konusu).
Balığı her ihtimale karşı bol bitkili ayrı bir tanka almanız iyi olmuş, ısısıda yeterlidir.
Bu arada balık bu süre zarfında eğer doğurursa bizimlede paylaşırsanız memnun olurum. En azından stresten kurtulan balığın doğurması ile ilgili bir aydınlatma olabilir.
Lepistesler tek tek gıdıyor
Dort damla sivi gureden bisey olacagini sanmiyom ama baliklariniz hala kendini toplamazsa sivi gubreyide durdurup sadece misket gubreye devam edin. bitkileriniz zarar gormeden bir, bir bucuk hafta sonra tekrar gubre ve co2 ye devam edersiniz. Umarim bitkileriniz zarar gormeden, baliklariniz sagliklarina doner.
Telefondan gonderim, imla icin ozur dilerim.
Dort damla sivi gureden bisey olacagini sanmiyom ama baliklariniz hala kendini toplamazsa sivi gubreyide durdurup sadece misket gubreye devam edin. bitkileriniz zarar gormeden bir, bir bucuk hafta sonra tekrar gubre ve co2 ye devam edersiniz. Umarim bitkileriniz zarar gormeden, baliklariniz sagliklarina doner.
Telefondan gonderim, imla icin ozur dilerim.
saldırgan moli
60lt, 12 balık için çokta küçük sayılmaz, tabi tank içindeki hacim kaplayan dekorlar olmazsa.
Zeyneb'in verdiği üç olasılığı düşündüm, üçüde evet olabilir. Fakat bana daha çok baskınlık durumu daha mantıklı geldi.
Hacim konusunda balık başına 5lt düşüyor, makul sayılabilir.
Kuyruk kısan balık saldırganlıktan ziyade halsiz davranış sergiler ve genelde su yüzüyine çıkar ve akıntıya bırakır kendi sonrasında akıntının en az olduğu bir yere geçer bu genelde akvaryumun köşeleridir, sonrasında ise yan dönmüş ve ölmüş olarak bulunur. (sonrasında kısımları tedbir alınmaması ve tedaviye gidilmezse olacaklardır.)
Balığın kendi ve diğer türleri kovalaması baskınlığını işaret ediyor olabilir. Dişi sayısını arttırarak veya o erkeği değiştirerek çözüme ulaşabilirsiniz.
Dişi sayısı arttırmayı düşünürseniz elmaları çıkarın, zaten vatozlarınız var elmalar tankınızda fazladan popülasyonu arttıracaktır. Vatozlar ise elmaların görevini devralacaktır.
Başka bir ihitmalde strese girmişte olabilir. Eğer uzun süredir yani 3 - 4 gündür bu şekilde davranıyorsa stres değildir.
Sağlıklı balıklar dileğimle.
eddie 2013-12-13 02:32:22
60lt, 12 balık için çokta küçük sayılmaz, tabi tank içindeki hacim kaplayan dekorlar olmazsa.
Zeyneb'in verdiği üç olasılığı düşündüm, üçüde evet olabilir. Fakat bana daha çok baskınlık durumu daha mantıklı geldi.
Hacim konusunda balık başına 5lt düşüyor, makul sayılabilir.
Kuyruk kısan balık saldırganlıktan ziyade halsiz davranış sergiler ve genelde su yüzüyine çıkar ve akıntıya bırakır kendi sonrasında akıntının en az olduğu bir yere geçer bu genelde akvaryumun köşeleridir, sonrasında ise yan dönmüş ve ölmüş olarak bulunur. (sonrasında kısımları tedbir alınmaması ve tedaviye gidilmezse olacaklardır.)
Balığın kendi ve diğer türleri kovalaması baskınlığını işaret ediyor olabilir. Dişi sayısını arttırarak veya o erkeği değiştirerek çözüme ulaşabilirsiniz.
Dişi sayısı arttırmayı düşünürseniz elmaları çıkarın, zaten vatozlarınız var elmalar tankınızda fazladan popülasyonu arttıracaktır. Vatozlar ise elmaların görevini devralacaktır.
Başka bir ihitmalde strese girmişte olabilir. Eğer uzun süredir yani 3 - 4 gündür bu şekilde davranıyorsa stres değildir.
Sağlıklı balıklar dileğimle.
Lepistesler tek tek gıdıyor
Co2 bir süreliğine durdurun. gübre olarak sıvımı yoksa mikset mi kullanıyorsunuz ve ne aralıkta kullanıyorsunuz. Şuan bana çok uzak gelen bir ihtimal daha var ama olabiliride yüksek bir ihtimal.
Önceden tetralar vardı, onları çıkardınız moly ve lepistes koydunuz => Parazit Çakışması.
Co2 bir süreliğine durdurun. gübre olarak sıvımı yoksa mikset mi kullanıyorsunuz ve ne aralıkta kullanıyorsunuz. Şuan bana çok uzak gelen bir ihtimal daha var ama olabiliride yüksek bir ihtimal.
Önceden tetralar vardı, onları çıkardınız moly ve lepistes koydunuz => Parazit Çakışması.
Kılıçkuyruk Doğurmuyor. Yardım Edebilir Misiniz?
Canlı doğuranlarda, doğumu yaklaşan veya doğurmak üzere olan balığın peşine erkeğide dişiside takılır habire peşinden giderler ve güzelim anaca hiç rahat vermezler. Bu bir sinyaldir bunu fark ettiğinizde bir şeyler yapmanız gerekir.
Yavruluk içinde yüksek olasılıkla stresten doğurmamıştır. Zaten yavruluklar bir kılıç anacına göre oldukça ufak kalıyor. Hayvanın stres olması çok normaldir.
Anladığım kadarıyla ana tankınız yavrulatma için pek müsait değil. Yavrulukta küçük ve burada doğurmuyor ayrıca yavru tankınada anaç kılıcı atamam....
Yavru tankınıza nasıl ve ne durumda bilmiyorum ama böyle bir kritik durumda şöyle bir çözüm uygulanabilir;
Şu mutfaklarda kullanılan delikli süzgeçler kaplar var ya onlardan uygun olanını yavru tankınızın içine koyun tabi su üstünde(yüzer vaziyette) kalacak şekilde deliklerinde yeni doğanların geçebileceği ebatta olmasına dikkat edin. Bu süzgeç kabı derinlik konusunda size hem avantaj sağlıyacaktır hemde balığınızın yüzme alanı genişlediğinden stresten biraz daha uzaklaştıracaktır.
Bol sağlıklı yavrular dilerim.
Canlı doğuranlarda, doğumu yaklaşan veya doğurmak üzere olan balığın peşine erkeğide dişiside takılır habire peşinden giderler ve güzelim anaca hiç rahat vermezler. Bu bir sinyaldir bunu fark ettiğinizde bir şeyler yapmanız gerekir.
Yavruluk içinde yüksek olasılıkla stresten doğurmamıştır. Zaten yavruluklar bir kılıç anacına göre oldukça ufak kalıyor. Hayvanın stres olması çok normaldir.
Anladığım kadarıyla ana tankınız yavrulatma için pek müsait değil. Yavrulukta küçük ve burada doğurmuyor ayrıca yavru tankınada anaç kılıcı atamam....
Yavru tankınıza nasıl ve ne durumda bilmiyorum ama böyle bir kritik durumda şöyle bir çözüm uygulanabilir;
Şu mutfaklarda kullanılan delikli süzgeçler kaplar var ya onlardan uygun olanını yavru tankınızın içine koyun tabi su üstünde(yüzer vaziyette) kalacak şekilde deliklerinde yeni doğanların geçebileceği ebatta olmasına dikkat edin. Bu süzgeç kabı derinlik konusunda size hem avantaj sağlıyacaktır hemde balığınızın yüzme alanı genişlediğinden stresten biraz daha uzaklaştıracaktır.
Bol sağlıklı yavrular dilerim.
SON MESAJLAR
- Limnophila Sessiliflora Zorluğu Nedir Kaangzkr, 13:27
Bitki Türleri ve Bakımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi b3yzz44, 12:59
Hastalıklar ve İlaçlar - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi EmiirKaan, 12:33
Yeni Üye Forumu - Sessiz Şelale Filtre Önerisi 0rnn, 11:59
Filtreleme Seçenekleri - Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Canlı Yem(grindal,mikrofex,mikrokurt) Kaangzkr 13:27
- Silver Black Flame Endler Lepistes Kaangzkr 13:27
- Kan Kırmızı Kiraz Karides(seleksiyon Yapıldı) Kaangzkr 13:27
- Mikro Kiriza Yavru - Comp. Kantalamba F0 Hiko 13:18
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:17
- Su Piresi / Yeşil Su ALTEMUR 12:44
- Lepistes Otu Ucretsiz / Frogbit 5 Tl ALTEMUR 12:44
- Mobilyalı Akvaryum - Kurulu Ve Oturmuş Ciyus 12:21
- Exel , Ramshorm , Bitki CevdetSERBEST 11:49
- Su Piresi 200 - 300 Adet 100 Tl CevdetSERBEST 11:49
- Moss Teli CevdetSERBEST 11:49
- L144 Mavi Göz Pala Vatoz Kanlar FULL RED MEHMET 11:47
- Dophin C1300 Dış Filtre Sıfırdan Farksız Garantili FULL RED MEHMET 11:47
- Reeflowers Pearl Whıte Sand Kum 200 Kg FULL RED MEHMET 11:47
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 11:14
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 09:13
- Damızlık Lda16 Super Red Marble Düz Çiftler Kemalk41 08:29
- Lda16 Longfin Yavruları _rammstein_ 07:36
- Mpanga Ve Sarı Prenses Ercankurt 07:34
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 07:27
- Flame Moss , Java Moss gyunda 07:27
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 07:27
- Gold Severum 13,5 Cm Ankara 📍 Gökdeniz Kale 07:09
- Blackline Tetra Jumbo Boy rasporasrc 01:51
- Sarı Ateş Neon Karides (neocaridina) rasporasrc 01:51
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
KULLANICILAR
- 66 Online Kullanıcı, 36 Üye
Online Kullanıcılar
ByOscar:),
Lepistes175,
EmiirKaan,
Hoppala,
Kınayu,
oktay42,
Koksal Gurkan,
pusathan01,
DABARAKATO,
Khatrom,
Birtek,
altuntasseref,
yeekim,
Kuduoglu,
osmandbnl,
akinsinan,
sina cen,
0rnn,
by__cg,
Sekizo,
MiSoSiKiaN,
Omer901,
gurkanmutllu,
omerkaya40,
ternapi,
simsela,
kocoglu,
R0h1rr1m,
Kemalk41,
Ozzgur,
Dark65,
şansal,
Hidro Dinamik,
ALTEMUR,
Betuşka,
DigitalPen,
Frkn,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
