ÖZELLİKLER
Kullanıcı Adı:
AliOngel
Kullanıcı Grubu:
Forum Üyesi
Geri Bildirimleri:
Aldığı Beğeni:
295
Hesap Durumu:
Aktif
Durumu:
Çevrim Dışı
Üyelik Tarihi:
10 Ağustos 2009 10:50
Son Ziyaret:
17 Mayıs 2020 22:49
Toplam Mesaj:
96 [0.02 Gün Ortalaması]
Paylaşım Sayisı:
0 (Son 6 Ay)
İlan Sayisı:
BİLGİLER
Ad Soyad:
Ali Öngel
Doğum Tarihi:
10 Kasım 1983
Yaş:
42
İl:
Eskisehir
Meslek:
Yazılım
Özel Mesaj:
Sohbet Talebi:
Üye Favorile:
Sosyal Medya:
İMZA
Deniz Akvaryumu
SON 10 MESAJI
Balık Damı - 3 Tonluk Tankım - Yeni Tankım 4600 Lt
Bu konunun üzerinden epey zaman geçmiş :) Ama tuzlu su kurulumu yapıyorum. Yakında resimleri paylaşacağım. Eskilerden daha iyi olduğunu düşünüyorum. Bazı adımları atacak forum arkadaşlarıma örnek veya da fikir olacağı kanaatindeyim.
Bu konunun üzerinden epey zaman geçmiş :) Ama tuzlu su kurulumu yapıyorum. Yakında resimleri paylaşacağım. Eskilerden daha iyi olduğunu düşünüyorum. Bazı adımları atacak forum arkadaşlarıma örnek veya da fikir olacağı kanaatindeyim.
3600 Lt - Bitkili Diskus Akvaryumu Kurulumu
[QUOTE=Emre Akkaya]Ne haddime böyle bir kuruluma böyle bir eleştiri ama 60 discus yerine 30 discus olsa yavrulasalar falan, sanki çift tutsalar bile yavrulayamayacaklar gibi geliyor insana, aslında elinizi cama koyarak bi fotoğraf atsanız büyüklüğü tam oturur bende de, dediğim gibi sanki biraz fazla var gibi, ayrıca başka canlı eklemeyi düşünüyor musunuz çok profesyonel kurulum olmuş emeğinize sağlık. [/QUOTE]
Tatlı suyu bıraktım. Bu akvaryumu kaldırdım. Şu an tuzlu su ile uğraşıyorum. Kurulum sürecim bitmek üzere. Yakında yeni fotoğraflar paylaşacağım. Ama Discusları o akvaryumda yumurtlattım ve yumurtalardan çıkmıştı. Ama yavruları diğerleri yedi. Alan büyük olsa da genede saklanamıyorlar.
[QUOTE=Emre Akkaya]Ne haddime böyle bir kuruluma böyle bir eleştiri ama 60 discus yerine 30 discus olsa yavrulasalar falan, sanki çift tutsalar bile yavrulayamayacaklar gibi geliyor insana, aslında elinizi cama koyarak bi fotoğraf atsanız büyüklüğü tam oturur bende de, dediğim gibi sanki biraz fazla var gibi, ayrıca başka canlı eklemeyi düşünüyor musunuz çok profesyonel kurulum olmuş emeğinize sağlık. [/QUOTE]
Tatlı suyu bıraktım. Bu akvaryumu kaldırdım. Şu an tuzlu su ile uğraşıyorum. Kurulum sürecim bitmek üzere. Yakında yeni fotoğraflar paylaşacağım. Ama Discusları o akvaryumda yumurtlattım ve yumurtalardan çıkmıştı. Ama yavruları diğerleri yedi. Alan büyük olsa da genede saklanamıyorlar.
3600 Lt - Bitkili Diskus Akvaryumu Kurulumu
Selamlar,
Uzun süredir girememiştim. Herhangi bir p
Problem olmadı tank da. Kasa demir olduğunda camların kalın olmasının bir ehemmiyeti kalmıyor. Risk yok. Fakat şuan farklı 2 tonluk bir tuzlu su akvaryumu kurdum. Yakında detayları paylaşırım. [EDIT]AliOngel,2020-03-03 08:15:30[/EDIT]
Selamlar,
Uzun süredir girememiştim. Herhangi bir p
Problem olmadı tank da. Kasa demir olduğunda camların kalın olmasının bir ehemmiyeti kalmıyor. Risk yok. Fakat şuan farklı 2 tonluk bir tuzlu su akvaryumu kurdum. Yakında detayları paylaşırım. [EDIT]AliOngel,2020-03-03 08:15:30[/EDIT]
3600 Lt - Bitkili Diskus Akvaryumu Kurulumu
Fotoğrafla anlatamıyorum malesef. Görünmüyor baahsettiğin kısımlar. Ama şöyle tarif edeyim. AAşağıdaki resimdeki gibi su sağ taraftan akvaryuma basılıyo. Alt kısımdan. Tabandan Sump girişine doğru.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sirkule-1.jpg[/IMG]
Bu kısımdan giriş yapıyor Sump kanalına.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/sirkule-2.jpg[/IMG]
Alt kısımdan girdikten sonra bu aradaki 6 cm lik kanaldan yukarı doğru çıkıyor su. Bu kanalın en tabanına monnteli 3 hava borusu var. Buradaki borulardan milyonllarca deliğinden hava tavanna doğru kabarıyor. Su kaynıyormuş gibi bir görüntüü var üst kısımda. Hava destekli olunca pisliklerin yukarı çıkması çok kolay oluyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/sirkule-3.jpg[/IMG]
Son olarakda taşırma kısmından akvaryumun üst kotunu geçtiğinde taşıp Sump a iniyor. Basit bir sistem.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/sirkule-4.jpg[/IMG]
Fotoğrafla anlatamıyorum malesef. Görünmüyor baahsettiğin kısımlar. Ama şöyle tarif edeyim. AAşağıdaki resimdeki gibi su sağ taraftan akvaryuma basılıyo. Alt kısımdan. Tabandan Sump girişine doğru.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sirkule-1.jpg[/IMG]
Bu kısımdan giriş yapıyor Sump kanalına.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/sirkule-2.jpg[/IMG]
Alt kısımdan girdikten sonra bu aradaki 6 cm lik kanaldan yukarı doğru çıkıyor su. Bu kanalın en tabanına monnteli 3 hava borusu var. Buradaki borulardan milyonllarca deliğinden hava tavanna doğru kabarıyor. Su kaynıyormuş gibi bir görüntüü var üst kısımda. Hava destekli olunca pisliklerin yukarı çıkması çok kolay oluyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/sirkule-3.jpg[/IMG]
Son olarakda taşırma kısmından akvaryumun üst kotunu geçtiğinde taşıp Sump a iniyor. Basit bir sistem.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/sirkule-4.jpg[/IMG]
3600 Lt - Bitkili Diskus Akvaryumu Kurulumu
[QUOTE=Foai]Üst düzey bir kurulum, yerinde görmedikçe detaylar kaçıyor tabii bu kadar detay arasında.
Benim merak ettiğim neden tabanda kum kullanılmadığı, görselliği çok yukarılara taşırdı.
Bunun dışında zevk meselesi olsa da, ben olsam 60 tane farklı renk discus yerine tek tür, doğalabyakın bir varyete seçip bunlardan max 15-20 adet besler, cüce cichlidler,tetralar,balta balıkları gibi birkaç türü bir arada beslerdim ama dediğim gibi bu kişisel bir durum. Stingray'ler zaten 10 balık türüne bedel ilginçlikte.
Tebrikler, daha önce böyle bir kurulum görmedim diyebilirim, elinize sağlık. [/QUOTE]
[QUOTE=görkem_]Hiçbir masraftan kaçınmamanız ve teknik bilginizin sağlam olması harika bir kurulumun ortaya çıkmasına neden olmuş. Bu tankın içinde vahşi discus görmek çok etkileyici olurdu gerçekten. Kum kullanmamanızın ekstra bir sebebi var mı acaba?
[/QUOTE]
Kum kullanmamamın sebebi dip çekimi yapmayacağım. Kum kullanınca diptebirikecek yem artıkları ve balık pisliklerini sürükleyemem. Suyun akvaryuma basıldığı yer , sumpın girişinin karşısı olduğu için tüm dibi sump girişine akıntı sürüklüyor. Dipte hiç pislik görmüyorum. Sump yoluna girdiği yerin dibine 2 hava motoruda uzunn kordon şeklinde havaa basıyor. Buraya giren pislikleri son sürat üst taşırmaya götürüyor. Böylellikle bu kısımda birikmesini önlemeye çalıştım. Birikmiyorda hiç. Sump girişine de 86 numara bayan çorabı geçirdim :) kaba pislikleri tutsun diye. Oldukça başarılı. 3 günde bir atıp yenisini takıyorum. Kum olduğunda her gün dip çekimi yapmam lazım. O yüzden bu dip çekimi ile uğraşmak istemiyorum. 1 aydır tıkır tıkır çalışıyor. Nitrit Nitrat vb. ölçerlerim var. Az arttığını bile görmedim. Dipten akıntı olduğundan dolaayıda suyun üzeri hareketsiz kaldı. PH ıda etkilemiyor. Kumun olması görselliği yükseltsede bir çok derdi de yanında getiriyor malesef..
[QUOTE=Foai]Üst düzey bir kurulum, yerinde görmedikçe detaylar kaçıyor tabii bu kadar detay arasında.
Benim merak ettiğim neden tabanda kum kullanılmadığı, görselliği çok yukarılara taşırdı.
Bunun dışında zevk meselesi olsa da, ben olsam 60 tane farklı renk discus yerine tek tür, doğalabyakın bir varyete seçip bunlardan max 15-20 adet besler, cüce cichlidler,tetralar,balta balıkları gibi birkaç türü bir arada beslerdim ama dediğim gibi bu kişisel bir durum. Stingray'ler zaten 10 balık türüne bedel ilginçlikte.
Tebrikler, daha önce böyle bir kurulum görmedim diyebilirim, elinize sağlık. [/QUOTE]
[QUOTE=görkem_]Hiçbir masraftan kaçınmamanız ve teknik bilginizin sağlam olması harika bir kurulumun ortaya çıkmasına neden olmuş. Bu tankın içinde vahşi discus görmek çok etkileyici olurdu gerçekten. Kum kullanmamanızın ekstra bir sebebi var mı acaba?
[/QUOTE]
Kum kullanmamamın sebebi dip çekimi yapmayacağım. Kum kullanınca diptebirikecek yem artıkları ve balık pisliklerini sürükleyemem. Suyun akvaryuma basıldığı yer , sumpın girişinin karşısı olduğu için tüm dibi sump girişine akıntı sürüklüyor. Dipte hiç pislik görmüyorum. Sump yoluna girdiği yerin dibine 2 hava motoruda uzunn kordon şeklinde havaa basıyor. Buraya giren pislikleri son sürat üst taşırmaya götürüyor. Böylellikle bu kısımda birikmesini önlemeye çalıştım. Birikmiyorda hiç. Sump girişine de 86 numara bayan çorabı geçirdim :) kaba pislikleri tutsun diye. Oldukça başarılı. 3 günde bir atıp yenisini takıyorum. Kum olduğunda her gün dip çekimi yapmam lazım. O yüzden bu dip çekimi ile uğraşmak istemiyorum. 1 aydır tıkır tıkır çalışıyor. Nitrit Nitrat vb. ölçerlerim var. Az arttığını bile görmedim. Dipten akıntı olduğundan dolaayıda suyun üzeri hareketsiz kaldı. PH ıda etkilemiyor. Kumun olması görselliği yükseltsede bir çok derdi de yanında getiriyor malesef..
3600 Lt - Bitkili Diskus Akvaryumu Kurulumu
[QUOTE=mericselcuk]Böyle bir akvaryumun maliyeti size ne oldu acaba birde benim 80 cm boy 40 cm yükseklik 28 cm genişligi olan bir akvaryumum var sizdeki bu balık türünden almak istesem sizce ugunmudur
Bide bu balıkların türü nedir acaba ?[/QUOTE]
Balıkların türü Discus. Maliyet konusuna girmek istemiyorum. El yapımı olduğunda tüm maliyetler epeyce düşmekte. 1 Discus için 60 litre su hacmi olması gerektiğini düşünürsek akvaryumunuza 2 Discus maximum koyabilirsiniz. Başka bir tür denemenizi veya akvaryumunuzu büyütmenizi öneririm.
[QUOTE=mericselcuk]Böyle bir akvaryumun maliyeti size ne oldu acaba birde benim 80 cm boy 40 cm yükseklik 28 cm genişligi olan bir akvaryumum var sizdeki bu balık türünden almak istesem sizce ugunmudur
Bide bu balıkların türü nedir acaba ?[/QUOTE]
Balıkların türü Discus. Maliyet konusuna girmek istemiyorum. El yapımı olduğunda tüm maliyetler epeyce düşmekte. 1 Discus için 60 litre su hacmi olması gerektiğini düşünürsek akvaryumunuza 2 Discus maximum koyabilirsiniz. Başka bir tür denemenizi veya akvaryumunuzu büyütmenizi öneririm.
3600 Lt - Bitkili Diskus Akvaryumu Kurulumu
[QUOTE=akin KSK]Akvaryumun icindeki agac koku ne turu acaba ??[:nazar:][:nazar:][/QUOTE]
2 tanesi ağacın direk dalı, bir tanesi ise kökü. 3 farklı ağaçtan aldım. Hangi ağaç olduklarını bilmiyorum. Sadece tüm ağaçlar gibi ilk etapta etraflarında şeffaf jelimsi bir tabaka oluşturuyor. 2 hafta içinde kendiliğinden kayboluyor. Daha öncede bir çok ağacın kökünü kullandım herhangi bir zararını görmedim. Şeklini beğendiğiniz ve uzun süre güneşde kuruduğunu düşündüğünüz tüm ağaçlar olabilir bana göre. İstisnai ağaçlar varsa da ben bilmiyorum malesef.
[QUOTE=akin KSK]Akvaryumun icindeki agac koku ne turu acaba ??[:nazar:][:nazar:][/QUOTE]
2 tanesi ağacın direk dalı, bir tanesi ise kökü. 3 farklı ağaçtan aldım. Hangi ağaç olduklarını bilmiyorum. Sadece tüm ağaçlar gibi ilk etapta etraflarında şeffaf jelimsi bir tabaka oluşturuyor. 2 hafta içinde kendiliğinden kayboluyor. Daha öncede bir çok ağacın kökünü kullandım herhangi bir zararını görmedim. Şeklini beğendiğiniz ve uzun süre güneşde kuruduğunu düşündüğünüz tüm ağaçlar olabilir bana göre. İstisnai ağaçlar varsa da ben bilmiyorum malesef.
3600 Lt - Bitkili Diskus Akvaryumu Kurulumu
[QUOTE=pekozgur]Kartpostal gibi olmuş. Ellerinize sağlık. Paylaştığınız için teşekkürler.
Sumpa su tamamen dipten mi iniyor? [/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_Girisi.png[/IMG]
Evet. Buradan su girmektedir. Giren su 5 cm lik bir aradan yukarı doğru yükseliyor ve aakvaryumun üst kotunu belirleyen taşırma mesafesinden taşıp sumpa iniyor. Ayrıca Stingrayler süpürge gibi bir işlem yapıyor. Tüüm dibi getirip tam girişin önüne topluyor. Dipde kum olmamasından kaynaklı bir yığıntı yapmaya çalışıyorlar diye tahmin ediyorum. Ne yaptıklarından ziyade yaptıkları dip temizliğinde etkin rol oynuyor. Bu açıdan iyi oldu..[EDIT]AliOngel,2015-12-13 23:17:21[/EDIT]
[QUOTE=pekozgur]Kartpostal gibi olmuş. Ellerinize sağlık. Paylaştığınız için teşekkürler.
Sumpa su tamamen dipten mi iniyor? [/QUOTE]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_Girisi.png[/IMG]
Evet. Buradan su girmektedir. Giren su 5 cm lik bir aradan yukarı doğru yükseliyor ve aakvaryumun üst kotunu belirleyen taşırma mesafesinden taşıp sumpa iniyor. Ayrıca Stingrayler süpürge gibi bir işlem yapıyor. Tüüm dibi getirip tam girişin önüne topluyor. Dipde kum olmamasından kaynaklı bir yığıntı yapmaya çalışıyorlar diye tahmin ediyorum. Ne yaptıklarından ziyade yaptıkları dip temizliğinde etkin rol oynuyor. Bu açıdan iyi oldu..[EDIT]AliOngel,2015-12-13 23:17:21[/EDIT]
3600 Lt - Bitkili Diskus Akvaryumu Kurulumu
Tekrar merhabalar. Pek zaman bulamadığım için sık yazamıyorum. Yeni bir kaç resim çektim. Onları paylaşabilirim.
Akvaryumun ısısı yerden ısıtmaya bağlı olduğu için yine yerden ısıtmanın termostatlarında kullandığımız oda termostatlarına ufak bir ek yaptım. Bir probe ekledim. Oda yerine artık akvaryumu ölçüyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Termostat.jpg[/IMG]
Olurda yerden ısıtmada bir problem olur veya herhangi bir duruma karşı elektrikli önlem almak için bir dijital termostat , 30 metre dedışı silikonlu ısıtma kablosu aldım. Isıtma kablosunun 1 metresi 50 Watt. 30 metre aldım. Yani 1500 Watt gücünde bir önlem yerden ısıtmada bir problem olması durumunda yeterli olacaktır. Denedim. Sıkıntısız çalışıyor. Yerden ısıtma 30 derecede sabit tutuyor. Eğer 29,5 a düşerse ısı önlem devreye giriyor hemen 29,5 altına indirmiyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_Termostat.jpg[/IMG]
Isı kablosunuda sumpın için bu şekilde yerleştirdim. Suyu akvaryuma bastığım kısma yerleştirdim. Bunun yanında dip temizliği yapmıyorum. Akvaryumun uç tarafından bastığım için suyu tabanda çok olmayan bir akıntı söz konusu. Bu akıntı dipteki pislikleri ve yem artıklarını sumpa giden deliklere itiyor. Dipte pislik durmuyor desem yeridir. Sadece yemlemeden sonra az bir şey veya balık pislikleri 8 - 10 dakika dipte duruyor. Taze su eklemesinide günde 1 ton olacak şekilde akış vanasından ayarladım. Oda resimde görüldüğü gibi suyu bastığım kısma dökülüyor. Isıya etkisi olmaması içinde ısısını ayarladım. Daireyi ısıtan ısı pompasından 31 derece olarak geliyor. 1 dereceyide gelirken kaybediyor zaten.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_7.jpg[/IMG]
Sump toplamda 7 gözden oluşuyor. 6 temizleme 1 de üst kısımda resmi olan suyu basma kısmı. Sump gözleri aşağıdaki gibi.
İl kısımda fiziksel temizlik için ilk girişe 86 numara bayan çorabı geçirdim :) Doldukca belli ediyor ve 5 günde falan yeniliyorum. Aynı zamanda girişte beyaz beneğe kadar tutmakta ettkili olan çok sık dokulu JBL in giriş filitresini kullanıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_1.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_2.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_3.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_4.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_5.jpg[/IMG]
Bu kısımda bioballardan sonra CO2 'yi akvaryuma difüze eden 2 vortex imi yerleştirdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_6.jpg[/IMG]
PH controller ünitesini akvaryumun yanında bulunan inşaat halinde iken ayarladığım bölmeye yerleştirdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/PH_Controller_ve_CO2_T195188p.jpg[/IMG]
Akvaryumun aydınlatması gün ışığı simulasyonu şeklinde uyarladım. Aynı zamanda ek aydınlatma açmam gereken durumlarda kullanabileceğim toplamda 1600 lümen kuvvetinde 4 x 2 metre led ekledim üst kısma. Bu ledlerin kontrollerini ise üst kısımda anahtar kontrolü ile sağlamaktayım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Ayd196177nlatma.jpg[/IMG]
Akvaryumun hemen altında hem akvaryum suyunu altından geçirerek suyu birde mangrove ların köklerinden geçiriyorum. Yüksek bir debi kullanmadım bu kısımda. Saatte 500 litre geçecek şekilde ayarladım. Aynı zamanda görsellik sağlaması için önünü açık bıraktım. Salonda bitkili bir bölümü olmuş oldu.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Mangrove_Orman196177.jpg[/IMG]
Şimdilik son olarak akvaryumdan bir kaç fotoğraf çektim. Toplamda 60 Discus ve 6 Stingerin bulunduğu kısmın fotoğraflarını ekliyorum. İyi Forumlar..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_1.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_2.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_3.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_4.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_5.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_6.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_7.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_8.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_9.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_10.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_11.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_12.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_13.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_14.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_15.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_16.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_17.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_18.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_19.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_20.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_21.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_22.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_23.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_24.jpg[/IMG]
Tekrar merhabalar. Pek zaman bulamadığım için sık yazamıyorum. Yeni bir kaç resim çektim. Onları paylaşabilirim.
Akvaryumun ısısı yerden ısıtmaya bağlı olduğu için yine yerden ısıtmanın termostatlarında kullandığımız oda termostatlarına ufak bir ek yaptım. Bir probe ekledim. Oda yerine artık akvaryumu ölçüyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Termostat.jpg[/IMG]
Olurda yerden ısıtmada bir problem olur veya herhangi bir duruma karşı elektrikli önlem almak için bir dijital termostat , 30 metre dedışı silikonlu ısıtma kablosu aldım. Isıtma kablosunun 1 metresi 50 Watt. 30 metre aldım. Yani 1500 Watt gücünde bir önlem yerden ısıtmada bir problem olması durumunda yeterli olacaktır. Denedim. Sıkıntısız çalışıyor. Yerden ısıtma 30 derecede sabit tutuyor. Eğer 29,5 a düşerse ısı önlem devreye giriyor hemen 29,5 altına indirmiyor.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_Termostat.jpg[/IMG]
Isı kablosunuda sumpın için bu şekilde yerleştirdim. Suyu akvaryuma bastığım kısma yerleştirdim. Bunun yanında dip temizliği yapmıyorum. Akvaryumun uç tarafından bastığım için suyu tabanda çok olmayan bir akıntı söz konusu. Bu akıntı dipteki pislikleri ve yem artıklarını sumpa giden deliklere itiyor. Dipte pislik durmuyor desem yeridir. Sadece yemlemeden sonra az bir şey veya balık pislikleri 8 - 10 dakika dipte duruyor. Taze su eklemesinide günde 1 ton olacak şekilde akış vanasından ayarladım. Oda resimde görüldüğü gibi suyu bastığım kısma dökülüyor. Isıya etkisi olmaması içinde ısısını ayarladım. Daireyi ısıtan ısı pompasından 31 derece olarak geliyor. 1 dereceyide gelirken kaybediyor zaten.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_7.jpg[/IMG]
Sump toplamda 7 gözden oluşuyor. 6 temizleme 1 de üst kısımda resmi olan suyu basma kısmı. Sump gözleri aşağıdaki gibi.
İl kısımda fiziksel temizlik için ilk girişe 86 numara bayan çorabı geçirdim :) Doldukca belli ediyor ve 5 günde falan yeniliyorum. Aynı zamanda girişte beyaz beneğe kadar tutmakta ettkili olan çok sık dokulu JBL in giriş filitresini kullanıyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_1.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_2.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_3.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_4.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_5.jpg[/IMG]
Bu kısımda bioballardan sonra CO2 'yi akvaryuma difüze eden 2 vortex imi yerleştirdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Sump_6.jpg[/IMG]
PH controller ünitesini akvaryumun yanında bulunan inşaat halinde iken ayarladığım bölmeye yerleştirdim.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/PH_Controller_ve_CO2_T195188p.jpg[/IMG]
Akvaryumun aydınlatması gün ışığı simulasyonu şeklinde uyarladım. Aynı zamanda ek aydınlatma açmam gereken durumlarda kullanabileceğim toplamda 1600 lümen kuvvetinde 4 x 2 metre led ekledim üst kısma. Bu ledlerin kontrollerini ise üst kısımda anahtar kontrolü ile sağlamaktayım.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Ayd196177nlatma.jpg[/IMG]
Akvaryumun hemen altında hem akvaryum suyunu altından geçirerek suyu birde mangrove ların köklerinden geçiriyorum. Yüksek bir debi kullanmadım bu kısımda. Saatte 500 litre geçecek şekilde ayarladım. Aynı zamanda görsellik sağlaması için önünü açık bıraktım. Salonda bitkili bir bölümü olmuş oldu.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Mangrove_Orman196177.jpg[/IMG]
Şimdilik son olarak akvaryumdan bir kaç fotoğraf çektim. Toplamda 60 Discus ve 6 Stingerin bulunduğu kısmın fotoğraflarını ekliyorum. İyi Forumlar..
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_1.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_2.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_3.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_4.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_5.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_6.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_7.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_8.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_9.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_10.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_11.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_12.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_13.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_14.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_15.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_16.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_17.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_18.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_19.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_20.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_21.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_22.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_23.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/78857/Akvaryum_24.jpg[/IMG]
3600 Lt - Bitkili Diskus Akvaryumu Kurulumu
[QUOTE=Praton]Akvaryumunuz cok guzel[:nazar:],ama biraz bulaniklik var gibi. Vatozlari nereden aldiniz? ayip olmasinda kaca aldiniz ? [/QUOTE]
Bulantı yok oldu. İllk etapda sıvı gübreden dolayı olmuştu.
[QUOTE=Yunus01]Vatozlar Hystrix cinsi değil mi? Akvaryumuma para olursa eklemeyi planlıyorum, o nedenle büyüme hızlarıyla ilgili detay verebilir misiniz? Akvaryum çok güzel olmuş, ellerinize sağlık[:3][/QUOTE]
Vatozlar Black Diamond tipi. Büyüme hızları ile ilgili bir şey söyleyemeyeceğim. Henüz bende bilmiyorum. Ama yabancı forumda yılda %30 diye okumuştum.
[QUOTE=Praton]Akvaryumunuz cok guzel[:nazar:],ama biraz bulaniklik var gibi. Vatozlari nereden aldiniz? ayip olmasinda kaca aldiniz ? [/QUOTE]
Bulantı yok oldu. İllk etapda sıvı gübreden dolayı olmuştu.
[QUOTE=Yunus01]Vatozlar Hystrix cinsi değil mi? Akvaryumuma para olursa eklemeyi planlıyorum, o nedenle büyüme hızlarıyla ilgili detay verebilir misiniz? Akvaryum çok güzel olmuş, ellerinize sağlık[:3][/QUOTE]
Vatozlar Black Diamond tipi. Büyüme hızları ile ilgili bir şey söyleyemeyeceğim. Henüz bende bilmiyorum. Ama yabancı forumda yılda %30 diye okumuştum.
SON MESAJLAR
- Astronot Balığı Bilgi Ve Düşünceleriniz Hsrt, 01:21
Yeni Üye Forumu - Low Tech Bitki Tavsiyesi EmiirKaan, 01:12
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Sessiz Şelale Filtre Önerisi BASARSURMEGOZ, 00:35
Filtreleme Seçenekleri - Üçgen Şekilli Yosun Cyber_Scout, 00:31
Yosun - Kahverengi Uzun Ve Kısa Yuvarlak Yapılar Sekizo, 23:52
Akvaryum Bilimi - Betta Balığımın Kuyruğunun Düzelmemesi NautilusLordu, 23:19
Hastalıklar ve İlaçlar - Elyaf Kromatit, 22:35
Filtreleme Seçenekleri - İlaç Satışı Neden Yok? GhostKoi, 22:16
Hastalıklar ve İlaçlar - Nano Akvaryum İçin Vatoz Türü Önerisi JujuSeri, 21:56
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Ankara Deniz Akvaryum Taha⚡, 21:14
Akvaryumcu Önerileri ve Duyuruları - Sürekli Tetra Kaybı - Neden? mustafakrml, 20:41
Hastalıklar ve İlaçlar - 60p Dutch Style Kturan06, 19:49
Akvaryum Tanıtımı - Sobo Wp-628h Filtrasyon Malzemesi 35mehmet35, 19:21
Yeni Üye Forumu - Ember Tetra nniiaa, 16:17
Amerikan Tetraları - Yıllar Sonra Tekrar - Tavsiyelere Açığım m170, 15:23
Yeni Üye Forumu - Yıllar Sonra Hobiye Dönüş enginhayta, 07:03
Akvaryum Tanıtımı - Beta Balığı Kuyruk Erimesi Cyber_Scout, 04:10
Hastalıklar ve İlaçlar - 50x30x30 Akvaryum İçin Tavsiyeler. ugurbaran, 00:14
Yeni Üye Forumu - 60x40x40 Walstad Akvaryum Ve Kurulum Süreci syerli, 23:11
Akvaryum Tanıtımı - 400 Litre Havuz Sufisu, 22:37
Kendin Yap Sistemler (DIY) - Ana Tankta Baktopur? Leo, 22:32
Hastalıklar ve İlaçlar - Lepistes Havuzu Conix, 21:49
Akvaryum Tanıtımı - Bu Partiküllerden Kurtulamadim. Çözüm Önerisi Olan Cyber_Scout, 20:23
Tanganyika Cichlidleri - 80x40x40 Akvaryum Oase Biomaster 200 hakanmorcicek, 19:38
Yeni Üye Forumu - Geophagus Tür Ayrımı? Cyber_Scout, 19:25
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Neocaridina Karides Hastalık Tatar10, 19:03
Hastalıklar ve İlaçlar - Hangi Canlıları Eklemeliyim Cyber_Scout, 18:08
Yeni Üye Forumu - Akvaryumu Bozup Baştan Yapmak Ve Deniz Taşları Cyber_Scout, 17:17
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Rasbora Oneri Tatar10, 16:44
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - 80x40x40 Akvaryum İçin Tür Önerileri (128 Litre) Frkn, 16:37
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Pleksi İle Sump Yaptım fffurkan9, 16:09
Filtre ve Sump Yapımı - Bucephalandra Maharani Çiçeği ballantines, 16:09
Bitki Akvaryumları Genel - Ternapi Medaka Pondları Frkn, 15:43
Akvaryum Tanıtımı - Betta'daki Şişlik Nedir ByOscar:), 12:27
Hastalıklar ve İlaçlar - 10 Yıl Aradan Sonra.. Cyber_Scout, 10:27
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - L144 Kongfin Yavru Ölümleri Hk. Taha⚡, 09:43
Kedi Balıkları Forumu - Sıvı Gübre Nasıl Hazırlanır ? NightWist, 09:39
Taban ve Gübreleme - Süper Red Dişi Erkek Oranı sinan1166, 08:49
Kedi Balıkları Forumu - Gül Barb Her Koşulda Renkli Mi? Cyrenity, 06:07
Yeni Üye Forumu - Kum Miktarı İçin Bilginize İhtiyacım Var Arkadaşla Cyber_Scout, 03:42
Bitki Akvaryumları Genel - Kurtulma Şansı Var Mı? Cyber_Scout, 03:27
Discus - Su Yosunu Cyber_Scout, 03:13
Yosun - Nano Jungle bendeniztayfun, 00:22
Akvaryum Tanıtımı - Orta Amerika'ya Dönüş Frkn, 18:53
Akvaryum Tanıtımı - 150l+315l'ye; Fluval Vs. Eheim Vs. Aquael Vs. Jbl bendeniztayfun, 17:37
Filtreleme Seçenekleri - Akvaryum Balık Önerisi Ve Adet Önerisi sacityld, 16:24
Yeni Üye Forumu - Lapistes Yavruları scorpion26, 16:20
Canlı Doğuranlar - Yeni Kurduğum Karides Akvaryumu Nasıl? NightWist, 15:39
Akvaryum ve Tür Tavsiyesi - Medaka Japon Pirinç Balığı (japanese Rice Fish) scorpion26, 12:02
Diğer Tatlı Su Canlıları Tanıtımı - En Küçük Cory: Hastatuslarım umitlee, 11:51
Kedi Balıkları Tanıtımı
GÜNCEL 100 TANITIM
SON İLANLAR
- Mdf Dolap Ve Ahşap Sehpa İmalatı GreeNWooD 01:37
- Lepistes Endler, Yerli Üretim 20 Tl Birtek 23:27
- Filitre Motor Mili Ve Ehaim Parçaları Arıyorum Birtek 23:27
- Crypto Wendti Green Brown. Birtek 23:27
- Quik Expro 1200 Dış Filitre Açıklamayı Oku 800 Tl Birtek 23:27
- Aqua Master Aydınlatma 40 Cm poyraz43 23:15
- 10w Isıtıcı poyraz43 23:15
- Zateksuaritma Akvaryum Arıtma Sistemleri Reef Seri zafer3885 22:35
- Akvaryum Arıtma Sistemleri zafer3885 22:35
- Sunsun 603b Dış Filtre TurX 22:35
- Fluval Ve Jbl Sıfır Kapalı Kutu Son 1 Er Adet propecia 22:24
- 1 Metre Set Akvaryum Veya Tek Tek propecia 22:24
- Erkek Kribensis Takaslık teksas_tombiks 22:15
- Chihiros Wrgb-120cm 10th Edition Led Aydınlatma Deathgrip 21:51
- Akvaryum Taş Ve Kumu livadi 21:26
- Ler Armatür Işık Aydınlatma yaguara 21:20
- Sarı Prenses- Beyaz Prenses- Auratus- Şeker Pembe Malawi market 20:46
- Kafalı Yunus Yavruları Malawi market 20:46
- Eheim Biopower 240 İç Filtre blenny 19:57
- Apostogramma Kakadu Çift "f2 Wild" sirhill 19:34
- Panda Oranda Japon Arıyorum 2 Adet sirhill 19:34
- Sağlıklı Anubias Bitkileri avok 19:12
- A Kalite Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Dişi Plakat Betta Yavruları poyrxz 18:47
- Mikrofex & Su Piresi & Mikrokurt scorpion26 17:21
- Leleupi & 4 Çeşit Nadir Endler scorpion26 17:21
- Apistogramma Agassizii Double Red Genç Damızlık Thunderbird 17:14
- Lda 16 Vatoz mkursun 16:55
- Su Piresi & Yeşil Su & Infusoria Amati340 16:11
- Ista Yüzey Temizleyici (surface Skimmer) I521 Amati340 16:11
- Ramshorn Salyangoz (10 Adet) Amati340 16:11
- Osmocote Akıllı Kapsül Gübre ( 9 Ay Etkili) Amati340 16:11
- Microfex( Dero Worm) & Beyaz Kurt & Sirke Kurdu Amati340 16:11
- Diy Gübreler Kargo Bedava Bitkiler, Balıklar reano 16:01
- Karides ,vatoz, Bitki Çeşitleri, Gübre reano 16:01
- A++ Kalitedeki Saksı Bitkilerimiz Sizlerle AQUAGREEN 15:49
- Aykılıç, King Ve Düz Kılıç Yavruları A Kalite ali özer 15:23
- Kendi Üretimim Nadir Balıklar.. Cyber_Scout 15:06
- Betta Albimarginata, Rubra Cyber_Scout 15:06
- 1,5---2---2,5 Cm Kafalı Beyaz Yunus Yavruları 300 tetikk 15:05
- Akvaryum , Su Piresi , Balık Yemi gyunda 15:05
- Flame Moss , Java Moss gyunda 15:05
- Karides , Salyangoz , Kırma Karides 3tl gyunda 15:05
- Kendi Üretimim Karides Türleri, Salyangoz Türleri AquaShirmp 14:50
- Medaka Yetiştirme Seti 5''''lik-10''''luk ternapi 14:06
- Fazla Olan Bakamadiginiz Balıklara Talibimucretsiz murat efe 14:00
- 🌿 Makro➕️ Mikro➕ Excel🌲 Akvaryum Gübreleri kilic88 13:56
- Osmos Ve Muhtelif Malzemeler Formicasmind 13:42
- Açık Balık Yemi En İyi Paketleme Tecrübeli Satıcı EvcilAl 12:40
- Çeşitli Malzemeler Koksal Gurkan 12:36
KULLANICILAR
- 56 Online Kullanıcı, 30 Üye
Online Kullanıcılar
0rnn,
gokhanay268,
portre,
HaydarGul,
ibrahim43,
MiSoSiKiaN,
plutarkhos,
osmandbnl,
Kınayu,
sina cen,
Sungurr,
nniiaa,
Cyber_Scout,
Ehtiyar,
yeekim,
Kuduoglu,
SaviaSora,
Alibicimcilci,
ÇaĞRı,
yokte,
EmiirKaan,
Hsrt,
Ancalagon,
ternapi,
barskels,
discus_amazon,
nomercy,
oguzsel,
omerkaya40,
sorbiek,
SunkenShrimps,
FORUM İSTATİSTİKLERİ
- 3,797,668 Mesaj
- 408,613 Konu
- 91 Forum
- 145,128 Forum Üyesi
- 1,466 Özel Forum Üyesi
- 29 Kıdemli Akvarist
- 1,941 Dün Giriş Yapan Üye
Şu ana kadar en fazla 1365 kişi 27.03.2012 23:21 tarih ve saatinde çevrim içi oldu.
