Japon Balıkları ile ilgili her şey...
Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2012 16:24
Arkadaşlar bu zamana kadar hepimiz zamanı geldiğinde tecrübelerimizi paylaşıp,bildiklerimizi öğretiyoruz.ben de tecrübelerimi yazıya dökmek istedim.
K@@N KURT13 2012-04-28 16:27:28
1)Japon balıklarında hacim seçme;
Japon balıklarında hacim seçimi gelişmeleri için çok önemlidir.örneğin biz insanlar büyüdükçe nasıl yeni kıyafetlere ihtiyaç duyarsak onlar da büyüdükçe daha büyük hacme ihtiyaç duyarlar.balıklarımızın ne kadar hacme ihtiyaç duyduğunu öğrenmek istiyorsak alttaki linke bakabilirsiniz.fakat bunu hesaplamanın elde bir yöntemi de her 3 cm başına 5-10 litrelik bir bölüm düşer.yani diyelim 6 cm lik bir balığa en az 10 litre gerek.unutmayın;siz büyüdükçe nasıl daha büyük kıyafet alıyorsanız;onların da daha büyük hacme ihtiyaçları olacaktır...
2)Balık seçimi;
Bir Japon balığı seçerken dikkat etmeniz gereken özellikler şunlar olmalıdır;
1)balık hızlı nefes almamalı.
2)vücudunda ya da yüzgeçlerinde yara bere olmamalı.
3)gözünde beyaz bir perde olmamalı.
4)hareketli olmalı.
3)Beslenme;
Japon balıkları ve koilerin midesi olmadığı için ne atarsanız atın yerler.bunun sonucu da kabızlıktan ölmektir.bunu önlemek için ya bir öğün haşlanmış bezelye içi ya da ıspanak vaya çiğ marul vermelisiniz.ya da bir gün aç bırakmalısınız.genelde hatırlanan bir öğün tablosu şu şekilde olmalıdır;
Ispanak: Ispanağı sıcak bır suyun ıcıne koyarak, yaprağı yumusayana kadar bekleyınız. Damar bölümlerini vermemeye dıkkat edın (Balıklarınız damar kısımlarını yiyemeyeceğinden suyunuzu kirletmekten başka bir işe yaramaz). Yaprak kısımları ınce ınce dograyınız ve yeme hızlarına göre suya atınız. Ya da bır kanca yardımıyla tüm yapragı suya sallandırınız,balıklarınız oradan da kopararak yiyebilirler.
Bezelye: Konserve ya da haşlanmış bezelyeleri kabuklarından ayıklayarak ıkıye bölüp suya atınız. Bezelyelerın çok ezilmiş olmamasına dikkat edınız. Çok yumusak bezelyeler suda dağılırlar,suyunuz kirlendiğiyle kalır,balıklarınız da faydalanamaz.
Kabak: Haşlayarak ya da sıcak su içinde bir müddet tutarak verebılırsınız. Kabağınızı ortadan ıkıye bölerek bır parcasını suyun içine atabilirsiniz, ya da kanca yardımıyla suya sallandırabılırısınız.
Salatalık: Salatalığı boyundan ıkıye - üçe ayırarak suya kanca yardımıyla sarkıtabılır ya da direk atabılırsınız. Japonlarınız, salatalıgınızın yumusak bölümü olan içini, vatoslarınız ve çöpçüleriniz de varsa kabuklarını yediğini görürsünüz.
Muz: Bu meyveyi çok küçük parçalar halınde suya atarak veriniz, Her balıgınızın bır ıkı lokma yıyebılecegı kadar atınız. İnsan da bile müthiş şişkinlik yapan bu meyve fazla vermenız halınde ilk anda hazımsızlık yapacagından balıgınızı kaybetmenıze sebep olabılır. Çok severek yediklerinden bu uyarıyı yapmaya gerek duydum,onlara kanmayın lütfen. l
Kendi balıklarımda gözlemlediğim kadarıyla yukarıda yazmıs oldugum sebzelerı severek tüketiyorlar. Siz aklınıza gelen baska seylerı de az vermek kaydıyla deneme yöntemiyle bulabılırsınız.Sebzeler hayvanlarınız için çok faydalıdır,kabız olmalarını da önleyecektir.
- Canlı yem: Bu tür yemleri akvaryumculardan rahatlıkla temın edebılırsınız. Balıklarınızın hızlı buyumesı ve de güçlü olması adına ciddi bir ilerleme göstertir bu tür yemler. Ama japon balıkları için çok sık canlı yem verilmesi tavsıye edilmez. Küçük balıklarınız varsa onların gelısımlerı için duzenlı olarak kullanabılırsınız.
Bezelye: Konserve ya da haşlanmış bezelyeleri kabuklarından ayıklayarak ıkıye bölüp suya atınız. Bezelyelerın çok ezilmiş olmamasına dikkat edınız. Çok yumusak bezelyeler suda dağılırlar,suyunuz kirlendiğiyle kalır,balıklarınız da faydalanamaz.
Kabak: Haşlayarak ya da sıcak su içinde bir müddet tutarak verebılırsınız. Kabağınızı ortadan ıkıye bölerek bır parcasını suyun içine atabilirsiniz, ya da kanca yardımıyla suya sallandırabılırısınız.
Salatalık: Salatalığı boyundan ıkıye - üçe ayırarak suya kanca yardımıyla sarkıtabılır ya da direk atabılırsınız. Japonlarınız, salatalıgınızın yumusak bölümü olan içini, vatoslarınız ve çöpçüleriniz de varsa kabuklarını yediğini görürsünüz.
Muz: Bu meyveyi çok küçük parçalar halınde suya atarak veriniz, Her balıgınızın bır ıkı lokma yıyebılecegı kadar atınız. İnsan da bile müthiş şişkinlik yapan bu meyve fazla vermenız halınde ilk anda hazımsızlık yapacagından balıgınızı kaybetmenıze sebep olabılır. Çok severek yediklerinden bu uyarıyı yapmaya gerek duydum,onlara kanmayın lütfen. l
Kendi balıklarımda gözlemlediğim kadarıyla yukarıda yazmıs oldugum sebzelerı severek tüketiyorlar. Siz aklınıza gelen baska seylerı de az vermek kaydıyla deneme yöntemiyle bulabılırsınız.Sebzeler hayvanlarınız için çok faydalıdır,kabız olmalarını da önleyecektir.
- Canlı yem: Bu tür yemleri akvaryumculardan rahatlıkla temın edebılırsınız. Balıklarınızın hızlı buyumesı ve de güçlü olması adına ciddi bir ilerleme göstertir bu tür yemler. Ama japon balıkları için çok sık canlı yem verilmesi tavsıye edilmez. Küçük balıklarınız varsa onların gelısımlerı için duzenlı olarak kullanabılırsınız.
Bunun yanında farklı hazır yemler de tükettirilebilir.
4)Japon balıklarında hastalıkalr ve tedavileri;
BESLENME BOZUKLUKLARINDAN KAYNAKLANAN HASTALIKLAR
Şişmanlık:
Balıklarda fazla ve yanlış beslenme sonucu görülür.görünüşte zararlı değildir ama üretim yapmak istiyorsanız,balıkların şişmanlıktan yumurtalıklarının yağlanması ve bunun sonucu yavru üretiminin durması sorun yaratabilir.Kısırlık oluşabilir.
Bağırsak iltihabı:
Bir hafta kadar yemeden kesilen balık ayrı bir akvaryuma alınmalı hastalık kaybolana kadar az ve değişik yemlenmelidir,hastalığa sebep olan yemde bir süre verilmemelidir.Hastalığın oluşma sebepleri;
-Yemde aşırı tuz bulunması
-Sürekli kuru beslenme
-Tek tip canlı yemin sürekli verilmesi
Belirtisi:İltihaplı,kanlı dışkı.
Kabızlık:
Balığın anüsünde asılı duran dışkı,gözle görülür karın şişliği,yeme ilgisizlik,ilerleyen durumlarda balığın hiç dışkı çıkarmaması ve
yemden tamamen kesilmesi şeklinde görülür.
Tedavi olarak balığa Parafin Oil'de yarım saat bekletilmiş karides unu,canlı yem ve haşlanmış ıspanak verilmelidir.Geçmemesi durumunda eğer mümkünse
Hint yağı ile anüsten lavman yapılabilir.Kabızlığın sebebi devamlı kuru yemlemedir.
Kısırlık:
Ölümcül bir hastalık değildir ama üretim isteyen akvaryumcuların en sevmedikleri hastalıktır.
Sebepleri çeşitlidir.Genelde yukarıda adı geçen hastalıkların sonucu oluşur.
MANTAR, PARAZİT VE BAKTERİLERİN SEBEP OLDUĞU HASTALIKLAR
Mantar,parazit ve bakteriler akvaryumlarımıza daima dışarıdan girerler.Bitki,hasta balık,temizliğinden emin olunmayan canlı yemler akvaryumlarımıza bu canlıların girmesine ve bazen tüm balıklarımızı kaybetmeye varan hastalıklara sebebiyet verirler.Bu gibi durumlarla karşılaşmamak için yapılması gerekenler;
-Yeni dikilecek bitki,yarım lt kadar suya atılan dezenfektan içerisinde 2 saat kadar bekletilmeli,
-Yeni alınacak balığın güvenliğinden endişe duyuyorsanız bir hafta kadar başka bir akvaryumda karantinada bekletilmesi,
-Kaynağı bilinmeyen canlı yemlerin kullanılmaması,steril olduklarına dikkat etme,
-Balıkların besinlerine ve akvaryum suyuna özen göstermek.
Bütün bunlara dikkat etmemize rağmen yinede akvaryumlarımıza şanssızlık sonucu bu canlılar nüfuz edebilirler.O zaman hastalığı zamanında teşhis etmeli ve hemen tedaviye başlamalıyız.
Aşağıda verilen bilgiler bu canlıların balıklarınızda oluşturabileceği hastalıklardır ve incelenmesi gerekir.Teşhis ve tedavide geç kalmayın.
Mantar Hastalığı:
Mantar,sağlığı bozulmuş,yaralanmış balıklarda kolaylıkla ortaya çıkabilen bir hastalıktır.Sağlıklı balıklara zararı dokunmaz.
Bir salgın tehlikesi yoktur.Kötü beslenme,bakımsızlık,yaralanma,ani ısı ve su değişimi sonucu direnci kırılan balıklar tehlike altındadır.
Teşhis:Yaralarda ve deride bozulma,pamuk görüntüsü almış deri parçaları,iştah kaybı,saklanma.
Tedavi:Balığın mantarlı kısmına mümkünse akvaryumcularda bulunan mantar ilaçlarından sürülebilir,Isısı 30 C a yükseltilmiş ve düzenli havalandırılan bir akvaryuma alınmalı,Bir hafta kadar ilaçları prospektüslerine göre kullanmalıdır.İlaçlarda bulunan etkin maddeler(Pennicline,Phenoxyethanol)
Balık Sülüğü:
Teşhis:Paraziti taşıyan balık,ondan kurtulmak için anormal hareketler yapar,Kuma ve otlara sürtünür.
Tedavi:Bu belirtileri gösteren balıkları %3 oranında eritilmiş tuzlu suyla banyo yaptırılmalıdır.Bu banyo sülüklerin bayılarak düşmelerini sağlar.Düşmeyenler olursa bir cımbızla alınabilir.Balığı kendi akvaryumuna koymadan önce üzerindeki ölü pulları su çalkantısı sayesinde almak iyi olur.Dikkat edilmesi gereken akvaryumların ısılarının aynı olmasıdır.
Balık Yengeci:
Teşhis:Balık devamlı huzursuz bir hareketlik içindedir.Gözle rahatça görülebilen parazit,başındaki iki koluyla balığa tutunur ve kanını emerek beslenir.Bu parazit gerçek yengeç familyasındandır.
Tedavi:Bildiğimiz sofra tuzu ile akvaryumdan çıkarılan balık üzerindeki yengeç bayıltılır ve bir cımbızla balığın gövdesinden alınır.Balığı zedelememeye dikkat edilmelidir.
Kara Benek:
Teşhis:Kist halinde koyu renkli benekler.Kist şeklinde görülen bu lekelerin altında yuvalanmış parazitler bulunur.
Tedavi:İlk iş akvaryumu sümüklü böceklerden arındırmaktır çünkü parazit ara hayvan olarak sümüklü böcekleri kullanır.Tedavide akvaryumculardan bulabileceğiniz Nitrofurazon ihtiva eden ilaçları kullanmalıdır.Tedavi banyo şeklinde yapılmalıdır.
Beyaz Benek:
Teşhis:Deri ve yüzgeç üzerinde oluşan beyaz noktalar.Her noktanın içerisinde ir parazit bulunur.Belirli bir gelişimin sonunda parazit üreme amacıyla balıktan ayrılır ve akvaryumun dibine çöker.24 saat gibi kısa bir sürede 200-300 parçaya ayrılır ve bu şekilde çoğalarak tekrar balıklara tutunur.Acil önlem alınmadığı takdirde akvaryumda bir salgın başlayacaktır.
Tedavi:Parazit balığın üzerinde yok edilemez.Üreme için balıktan ayrılması beklenmeli,etkili tedavide kinin kullanmalıdır.Ama kinin bulmak biraz zor olacağı için tedavinin daha kolay yolu akvaryumcularda elde edeceğiniz bu hastalık için üretilmiş ilaçları kullanmaktır.İlacın etken maddesi(Mercurochrom).Bir diğer yöntem Metilen mavisi kullanmaktır.Balıkları kumsuz ve bitkisiz başka bir akvaryuma alarak metilen mavisi akvaryumu mavi renge dönüştürecek kadar dökülmeli,bolca havalandırmalı ve suyunu haftada bir 1/2 oranında değiştirmeli,durum takip edilerek parazit görülmeyene
kadar bu işleme devam edilmelidir.Diğer akvaryumda kalan parazitler balıklar olmadığı için öleceklerdir.
Hidrokoride ve Libellula:
Teşhis:Cilt üzerinde oluşan sarı lekeler.Daha çok solungaçlara yakın yerlerde yuvalanır,balığa vantuzlarıyla yapışarak süratle çoğalır.Tedavide geç kalınırsa özellikle yavru balıklarda çok ölümcüldür.
Tedavi:%5 lik Metilen mavisi ile 10 lt ye 5 damla akvaryum ilaçlanır.5 günlük tedaviden sonra akvaryumun suyu tamamen değiştirilir.Bütün bitkiler dezenfekte edilir ve aynı işlem bir kez daha yapılır.Daha kolay bir yöntem ise;akvaryum tamamıyla karartılır ve sadece bir yerden küçük bir açıklık bırakılır,buraya konulacak cam parçası üzerine parazitler ışık almak için toplanacaktırlar,camın çıkarılmasıyla parazitlerden kurtulunabilir.
Patlak Göz:
Gözün birisi yada ikisi yuvasına sığmayacakmış gibi şişerek patlar,daha çok Japon türlerinde görülen bu hastalık sonucu balı kör olur.Bazen gözlerini kaybeden balık bu şekilde yaşayabilmektedir.Nitrofurazon ihtiva eden bir ilaçla balık ayrı bir akvaryumda ilaçlanmalı ve şişlik kontrol altına alınasıya kadar tedaviye devam edilmelidir.Şişen gözler genellikle eski haline gelmez.
Ağız Yaraları:
Teşhis:Baş kısmında özellikle ağız çevresinde oluşan beyaz mantar tabakası.
Tedavi:Pamukçuk adıyla da bilinen bu hastalık tedavisinde balık ayrı akvaryuma alınır,diğer akvaryum dezenfekte edilir.Balık 10 lt ye 100 mg Terramycin'le
tedavi edilir.2 günde hastalık iyileşir.
Kuyruk Çürümesi:
Teşhis:Çok renkli balıklarda sıkça rastlanan bir hastalıktır.Kuyruk ve yüzgeçlerde kırmızı beneklerle başlar,üst kısımlarından çürümeye başlar gövdeye doğru yayılır.
Çürüme gövdeye geçince ölüm kaçınılmazdır.
Tedavi:10 lt suya 250 gr eritilmiş kaya tuzu ile balık banyo yaptırılır yada akvaryuma kaya tuzu eklenir yada akvaryuma 10 lt ye 750 mg. Terramycin karıştırılır.Kısa sürede hastalı tedavi edilir.
Pul dökülmesi:
Teşhis:Oksijen yetersizliğinde olduğu gibi balık su yüzeyinde yüzer,hareketleri ağırdır,pullarının bir kısmı dökülmüştür.İlerleyen safhalarda pullar tamamen dökülür.
Tedavi:Hasta balık ayrılır ve akvaryumun suyu tamamen değiştirilip dezenfekte edilir.Tamamen iyileşme garantisi olmayan Chloromycetin tedavisi 10 lt ye 600 mg
uygulanır.
Balık Veremi:
Teşhis:Fazla dolaşmayan balık,iştahsız refleksleri zayıf ve zayıflamıştır.
Tedavi:Gerçek verem mikrobunun yarattığı bir hastalıktır,100 lt suya 2 gr. Streptomcin veya Para Amine Salisilic acid ile ilaçlanır.Tek bir balıkta belirti varsa balık ayrılmalıdır.
(Alıntıdır..)
Şişmanlık:
Balıklarda fazla ve yanlış beslenme sonucu görülür.görünüşte zararlı değildir ama üretim yapmak istiyorsanız,balıkların şişmanlıktan yumurtalıklarının yağlanması ve bunun sonucu yavru üretiminin durması sorun yaratabilir.Kısırlık oluşabilir.
Bağırsak iltihabı:
Bir hafta kadar yemeden kesilen balık ayrı bir akvaryuma alınmalı hastalık kaybolana kadar az ve değişik yemlenmelidir,hastalığa sebep olan yemde bir süre verilmemelidir.Hastalığın oluşma sebepleri;
-Yemde aşırı tuz bulunması
-Sürekli kuru beslenme
-Tek tip canlı yemin sürekli verilmesi
Belirtisi:İltihaplı,kanlı dışkı.
Kabızlık:
Balığın anüsünde asılı duran dışkı,gözle görülür karın şişliği,yeme ilgisizlik,ilerleyen durumlarda balığın hiç dışkı çıkarmaması ve
yemden tamamen kesilmesi şeklinde görülür.
Tedavi olarak balığa Parafin Oil'de yarım saat bekletilmiş karides unu,canlı yem ve haşlanmış ıspanak verilmelidir.Geçmemesi durumunda eğer mümkünse
Hint yağı ile anüsten lavman yapılabilir.Kabızlığın sebebi devamlı kuru yemlemedir.
Kısırlık:
Ölümcül bir hastalık değildir ama üretim isteyen akvaryumcuların en sevmedikleri hastalıktır.
Sebepleri çeşitlidir.Genelde yukarıda adı geçen hastalıkların sonucu oluşur.
MANTAR, PARAZİT VE BAKTERİLERİN SEBEP OLDUĞU HASTALIKLAR
Mantar,parazit ve bakteriler akvaryumlarımıza daima dışarıdan girerler.Bitki,hasta balık,temizliğinden emin olunmayan canlı yemler akvaryumlarımıza bu canlıların girmesine ve bazen tüm balıklarımızı kaybetmeye varan hastalıklara sebebiyet verirler.Bu gibi durumlarla karşılaşmamak için yapılması gerekenler;
-Yeni dikilecek bitki,yarım lt kadar suya atılan dezenfektan içerisinde 2 saat kadar bekletilmeli,
-Yeni alınacak balığın güvenliğinden endişe duyuyorsanız bir hafta kadar başka bir akvaryumda karantinada bekletilmesi,
-Kaynağı bilinmeyen canlı yemlerin kullanılmaması,steril olduklarına dikkat etme,
-Balıkların besinlerine ve akvaryum suyuna özen göstermek.
Bütün bunlara dikkat etmemize rağmen yinede akvaryumlarımıza şanssızlık sonucu bu canlılar nüfuz edebilirler.O zaman hastalığı zamanında teşhis etmeli ve hemen tedaviye başlamalıyız.
Aşağıda verilen bilgiler bu canlıların balıklarınızda oluşturabileceği hastalıklardır ve incelenmesi gerekir.Teşhis ve tedavide geç kalmayın.
Mantar Hastalığı:
Mantar,sağlığı bozulmuş,yaralanmış balıklarda kolaylıkla ortaya çıkabilen bir hastalıktır.Sağlıklı balıklara zararı dokunmaz.
Bir salgın tehlikesi yoktur.Kötü beslenme,bakımsızlık,yaralanma,ani ısı ve su değişimi sonucu direnci kırılan balıklar tehlike altındadır.
Teşhis:Yaralarda ve deride bozulma,pamuk görüntüsü almış deri parçaları,iştah kaybı,saklanma.
Tedavi:Balığın mantarlı kısmına mümkünse akvaryumcularda bulunan mantar ilaçlarından sürülebilir,Isısı 30 C a yükseltilmiş ve düzenli havalandırılan bir akvaryuma alınmalı,Bir hafta kadar ilaçları prospektüslerine göre kullanmalıdır.İlaçlarda bulunan etkin maddeler(Pennicline,Phenoxyethanol)
Balık Sülüğü:
Teşhis:Paraziti taşıyan balık,ondan kurtulmak için anormal hareketler yapar,Kuma ve otlara sürtünür.
Tedavi:Bu belirtileri gösteren balıkları %3 oranında eritilmiş tuzlu suyla banyo yaptırılmalıdır.Bu banyo sülüklerin bayılarak düşmelerini sağlar.Düşmeyenler olursa bir cımbızla alınabilir.Balığı kendi akvaryumuna koymadan önce üzerindeki ölü pulları su çalkantısı sayesinde almak iyi olur.Dikkat edilmesi gereken akvaryumların ısılarının aynı olmasıdır.
Balık Yengeci:
Teşhis:Balık devamlı huzursuz bir hareketlik içindedir.Gözle rahatça görülebilen parazit,başındaki iki koluyla balığa tutunur ve kanını emerek beslenir.Bu parazit gerçek yengeç familyasındandır.
Tedavi:Bildiğimiz sofra tuzu ile akvaryumdan çıkarılan balık üzerindeki yengeç bayıltılır ve bir cımbızla balığın gövdesinden alınır.Balığı zedelememeye dikkat edilmelidir.
Kara Benek:
Teşhis:Kist halinde koyu renkli benekler.Kist şeklinde görülen bu lekelerin altında yuvalanmış parazitler bulunur.
Tedavi:İlk iş akvaryumu sümüklü böceklerden arındırmaktır çünkü parazit ara hayvan olarak sümüklü böcekleri kullanır.Tedavide akvaryumculardan bulabileceğiniz Nitrofurazon ihtiva eden ilaçları kullanmalıdır.Tedavi banyo şeklinde yapılmalıdır.
Beyaz Benek:
Teşhis:Deri ve yüzgeç üzerinde oluşan beyaz noktalar.Her noktanın içerisinde ir parazit bulunur.Belirli bir gelişimin sonunda parazit üreme amacıyla balıktan ayrılır ve akvaryumun dibine çöker.24 saat gibi kısa bir sürede 200-300 parçaya ayrılır ve bu şekilde çoğalarak tekrar balıklara tutunur.Acil önlem alınmadığı takdirde akvaryumda bir salgın başlayacaktır.
Tedavi:Parazit balığın üzerinde yok edilemez.Üreme için balıktan ayrılması beklenmeli,etkili tedavide kinin kullanmalıdır.Ama kinin bulmak biraz zor olacağı için tedavinin daha kolay yolu akvaryumcularda elde edeceğiniz bu hastalık için üretilmiş ilaçları kullanmaktır.İlacın etken maddesi(Mercurochrom).Bir diğer yöntem Metilen mavisi kullanmaktır.Balıkları kumsuz ve bitkisiz başka bir akvaryuma alarak metilen mavisi akvaryumu mavi renge dönüştürecek kadar dökülmeli,bolca havalandırmalı ve suyunu haftada bir 1/2 oranında değiştirmeli,durum takip edilerek parazit görülmeyene
kadar bu işleme devam edilmelidir.Diğer akvaryumda kalan parazitler balıklar olmadığı için öleceklerdir.
Hidrokoride ve Libellula:
Teşhis:Cilt üzerinde oluşan sarı lekeler.Daha çok solungaçlara yakın yerlerde yuvalanır,balığa vantuzlarıyla yapışarak süratle çoğalır.Tedavide geç kalınırsa özellikle yavru balıklarda çok ölümcüldür.
Tedavi:%5 lik Metilen mavisi ile 10 lt ye 5 damla akvaryum ilaçlanır.5 günlük tedaviden sonra akvaryumun suyu tamamen değiştirilir.Bütün bitkiler dezenfekte edilir ve aynı işlem bir kez daha yapılır.Daha kolay bir yöntem ise;akvaryum tamamıyla karartılır ve sadece bir yerden küçük bir açıklık bırakılır,buraya konulacak cam parçası üzerine parazitler ışık almak için toplanacaktırlar,camın çıkarılmasıyla parazitlerden kurtulunabilir.
Patlak Göz:
Gözün birisi yada ikisi yuvasına sığmayacakmış gibi şişerek patlar,daha çok Japon türlerinde görülen bu hastalık sonucu balı kör olur.Bazen gözlerini kaybeden balık bu şekilde yaşayabilmektedir.Nitrofurazon ihtiva eden bir ilaçla balık ayrı bir akvaryumda ilaçlanmalı ve şişlik kontrol altına alınasıya kadar tedaviye devam edilmelidir.Şişen gözler genellikle eski haline gelmez.
Ağız Yaraları:
Teşhis:Baş kısmında özellikle ağız çevresinde oluşan beyaz mantar tabakası.
Tedavi:Pamukçuk adıyla da bilinen bu hastalık tedavisinde balık ayrı akvaryuma alınır,diğer akvaryum dezenfekte edilir.Balık 10 lt ye 100 mg Terramycin'le
tedavi edilir.2 günde hastalık iyileşir.
Kuyruk Çürümesi:
Teşhis:Çok renkli balıklarda sıkça rastlanan bir hastalıktır.Kuyruk ve yüzgeçlerde kırmızı beneklerle başlar,üst kısımlarından çürümeye başlar gövdeye doğru yayılır.
Çürüme gövdeye geçince ölüm kaçınılmazdır.
Tedavi:10 lt suya 250 gr eritilmiş kaya tuzu ile balık banyo yaptırılır yada akvaryuma kaya tuzu eklenir yada akvaryuma 10 lt ye 750 mg. Terramycin karıştırılır.Kısa sürede hastalı tedavi edilir.
Pul dökülmesi:
Teşhis:Oksijen yetersizliğinde olduğu gibi balık su yüzeyinde yüzer,hareketleri ağırdır,pullarının bir kısmı dökülmüştür.İlerleyen safhalarda pullar tamamen dökülür.
Tedavi:Hasta balık ayrılır ve akvaryumun suyu tamamen değiştirilip dezenfekte edilir.Tamamen iyileşme garantisi olmayan Chloromycetin tedavisi 10 lt ye 600 mg
uygulanır.
Balık Veremi:
Teşhis:Fazla dolaşmayan balık,iştahsız refleksleri zayıf ve zayıflamıştır.
Tedavi:Gerçek verem mikrobunun yarattığı bir hastalıktır,100 lt suya 2 gr. Streptomcin veya Para Amine Salisilic acid ile ilaçlanır.Tek bir balıkta belirti varsa balık ayrılmalıdır.
(Alıntıdır..)
5)üreme;
Japon balıkları 1 yaşında üreme çağına ulaşırlar. En verimli yaşları 3. yaşlarıdır. Üremeye hazır bir erkeğin solungaç kapaklarında ve yan yüzgeçlerinde beyaz beneği andıran beyaz noktacıklar oluşur. Fakat japon balıkları bir takım yapay seleksiyonlara uğradıkları için noktalar her balıkta gözükmeyebilir. Japon balıkları 10-26 dereceler arası yumurtlayabilirler ancak en uygunu 20 derecedir. Erkeklerle dişileri birbirlerinden ayırıp besiye çekip sonra birleştirmek başarı oranını arttırır. 3 erkek 2 dişilik bir oran tavsiye edilir. 2 derecelik bir sıcaklık artışı üremeyi tetikler. Zamanla veya hemen üreme kovalamacalarının başladığını göreceksiniz. Erkek dişinin karnına vurarak onu kovalar, eğer dişi hazırsa yumurtaları saçar ve yumurtalar ilk değdiği yere yapışır. Yumurtalar dişi tarafından takımlar halinde atılır, genelde en iyisi ilk seferde atılan yumurtalar olur. Erkek, dişi yumurtlar yumurtlamaz yumurtaları döller. İyi bir dişi 500 ile 2000 arası yumurta verir. Döllenmeyen yumurtalar da yapışkandır, ancak birkaç saat içinde beyazlaşır. Mümkünse beyazlaşanları ayırmak gerekir, böylece daha çok yavru kurtarılabilir. Yumurtlama 3 saat sürer, yumurtlama bitince yumurtalar akvaryumda bıraklıp yumurtlayan çift ve varsa diğer tüm balıklar akvaryumdan alınmalıdır. Alındıktan sonra %1'lik metilen mavisinden litre başına bir damla düşecek şekilde damlatılmalıdır. Solüsyonunuzun yüzde kaçlık olduğunu bilmiyorsanız önlem olarak bu oranın 1/3 ünü kullanın ya da en garantilisi öğrenin. Metilen mavisinin fazlası yavruları öldürecektir.
Japon balıkları genellikle sabah ışığında sıcak sulara yumurtlar. Yumurtalar önce arkadan çıkmaya başlar. İlk önce kuyruğu farkedilir. Kafaları çıktığında boyları 1,5 ile 3 milimetre arası olur, tabi bu arada kocaman bir yumurta keseleri de kendilerine eşlik etmektedir. Bu yarı saydam yavrular rahatsız edilmemelidir. Eğer bitki veya kaya gibi bir şeyin üzerindelerse tabana düşünce endişelenmeye gerek yoktur. 18 derecede 8 gün sonra hava keseleri dolacak, göğüs yüzgeçleri çıkacak ve ağzına sığacak her yemi yemeye başlayacaklardır. Bu süre sıcaklık arrtıkça düşer ancak sıcaklık arttıkça daha fazla yumurta mantarlaşır. Yavruları iyi yemlemeli ancak akvaryumdan 20 dakika içinde yiyemedikleri yemleri çıkarmalısınız. Balıklar büyüdükçe onları daha büyük akvaryumlara almanız gerekecektir.
Besleme konusunda şu sırayı takip etmelisiniz:
Serbest yüzmeden sonra: Günde bir öğün çok iyi haşlanmış yumurtanın iyice ezilmiş sarısı (suyu bozar çok dikkatli vermek gerekli), yulaf ezmesi veya etrafınızdaki akvaryumcularda satılan sıvı yemler, yiyebiliyorsa ana yem olarak artemia.
2 haftadan sonra: Artemia ve infuseria
3 haftadan sonra: Ezilmiş kuru yemler kullanılabilir.
İlk 4 hafta günde 3 kere yemleyin.
4 Aylık olana kadar günde 2 defa yemleyin.
Sonra günde bir defa yeterli olacaktır.
Her zaman 20 dk içinde yenmeyen yemleri yavruları da çekmeden dikkatlice sifonlamanız gerektiğini unutmayınız.
alıntı
Japon balıkları genellikle sabah ışığında sıcak sulara yumurtlar. Yumurtalar önce arkadan çıkmaya başlar. İlk önce kuyruğu farkedilir. Kafaları çıktığında boyları 1,5 ile 3 milimetre arası olur, tabi bu arada kocaman bir yumurta keseleri de kendilerine eşlik etmektedir. Bu yarı saydam yavrular rahatsız edilmemelidir. Eğer bitki veya kaya gibi bir şeyin üzerindelerse tabana düşünce endişelenmeye gerek yoktur. 18 derecede 8 gün sonra hava keseleri dolacak, göğüs yüzgeçleri çıkacak ve ağzına sığacak her yemi yemeye başlayacaklardır. Bu süre sıcaklık arrtıkça düşer ancak sıcaklık arttıkça daha fazla yumurta mantarlaşır. Yavruları iyi yemlemeli ancak akvaryumdan 20 dakika içinde yiyemedikleri yemleri çıkarmalısınız. Balıklar büyüdükçe onları daha büyük akvaryumlara almanız gerekecektir.
Besleme konusunda şu sırayı takip etmelisiniz:
Serbest yüzmeden sonra: Günde bir öğün çok iyi haşlanmış yumurtanın iyice ezilmiş sarısı (suyu bozar çok dikkatli vermek gerekli), yulaf ezmesi veya etrafınızdaki akvaryumcularda satılan sıvı yemler, yiyebiliyorsa ana yem olarak artemia.
2 haftadan sonra: Artemia ve infuseria
3 haftadan sonra: Ezilmiş kuru yemler kullanılabilir.
İlk 4 hafta günde 3 kere yemleyin.
4 Aylık olana kadar günde 2 defa yemleyin.
Sonra günde bir defa yeterli olacaktır.
Her zaman 20 dk içinde yenmeyen yemleri yavruları da çekmeden dikkatlice sifonlamanız gerektiğini unutmayınız.
alıntı
BAZI LİNKLER;
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2012 17:17
Balik basina 25 litre ve en az akvaryum hacminin 50 litre olmasi baliklarin sagligi ve huzurlari icin daha iyi olcaktir.50litre ve alti akvaryumlarda japon baligi bakilmaz.
Nedeni japon baliklari cok yiyen cok diskilayan hayvanlardir suyun dengesi cabuk bozulur hastaliklara yakalanma olasiligi kat ve kat artar,bunun yanı sira japon baliklari cok buyudukleri icin buyuk hacimlere ihtiyac duyarlar fakat bu demek degildir benim baligim findik kadar onu 30litrede bakayim benim tecrubelerime gore buda yanlis cunki bulundugu akvaryumun boyutuna gore buyumesi gelisiyo ve kucuk hacimlerde yeteri kadar buyumuyor.
Japon baliklari dunyanin en sevimli hayvanlari bence ,onlari cok seviyorum keske elimizden gelsede cok cok daha buyuk tanklarda bakip onlarin mutlulugunu izleyebilsek iyki varlar:)
mrv 2012-04-28 17:19:17
Nedeni japon baliklari cok yiyen cok diskilayan hayvanlardir suyun dengesi cabuk bozulur hastaliklara yakalanma olasiligi kat ve kat artar,bunun yanı sira japon baliklari cok buyudukleri icin buyuk hacimlere ihtiyac duyarlar fakat bu demek degildir benim baligim findik kadar onu 30litrede bakayim benim tecrubelerime gore buda yanlis cunki bulundugu akvaryumun boyutuna gore buyumesi gelisiyo ve kucuk hacimlerde yeteri kadar buyumuyor.
Japon baliklari dunyanin en sevimli hayvanlari bence ,onlari cok seviyorum keske elimizden gelsede cok cok daha buyuk tanklarda bakip onlarin mutlulugunu izleyebilsek iyki varlar:)
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 28 Nisan 2012 23:29
Kağancım sen ilerisinin cok iyi akvaristlerinden olucaksin ben buna cani gonulden inaniyorum ,bu yasta tecrubelerini abilerinle ,ablalarinla,katdeslerinle paylasman cok guzel bi davranis.
Aileni tebrik etmek lazim seni cok guzel yetistirmisler,arastiriyosun ,sorguluyosun,danisiyosun.
Ben sana saygi duyup cok tesekkur ediyorum sana iyki burdasin ve iyki balik besliyosun ablacim:)
Aileni tebrik etmek lazim seni cok guzel yetistirmisler,arastiriyosun ,sorguluyosun,danisiyosun.
Ben sana saygi duyup cok tesekkur ediyorum sana iyki burdasin ve iyki balik besliyosun ablacim:)
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 29 Nisan 2012 11:23
Teşekkürler Merve Abla.ben neredeyse 2. sınıftan beri bir su kaplumbağasıyla başlayıp sonra bu işi muhabbet kuşlarıyla büyütüp en sonunda akvaryum düzeyine geldim.yani ben neredeyse 5-6 senedir hayvan besliyorum...
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 22 Ekim 2016 13:40
Japon balığına lavman yapan var mı?
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir