Hi-tech Akvaryumum Ve Smd Led Aydinlatma
Gönderim Zamanı: 12 Temmuz 2019 17:38
Merhaba,
300lt lik bitki akvaryumumda, aydinlatmayi T5 lerden LED e cevirdim ve bazi gozlemlerim ve sorularim olacak.
Yukseklik 55cm, SMD 5630 6500k beyaz ve 3000K gun isigi bar ledlerden toplam 5 sira mevcut,
Oncelikle Akvaryuma 4 sira 5630 6500K Led baglamistim, bitkilerin gelisimi cok guzeldi, zemin bitkilerinden dahi guzel fotosentez aliyordum, fakat kirmizi bitkiler tamamen oldu, ardindan 2 sira 3000k gun isigi ekledim 1 sira 6500k yi iptal ettim, hatta 1 sirada 5630 kirmizi ekledim( ki bence hicbir fonksiyonu yok bu led in sadece hafif bir kirmizi renk veriyor) kirmizi bitkiler biraz tutunsada yesillere gore halen zayiflar,
Sizce bu bitki isik tayfinda hangi Kelvin degeri eksik kaliyor. Sistem 12V uzerine kurulu mevcut sisteme ekleme onerilerinizi almak isterim.
Not: Klavye ingilizce oldugundan bu sekilde yazabiliyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/14653/120720191737211.jpg[/IMG][EDIT]tarik1907,2019-10-12 20:29:42[/EDIT]
300lt lik bitki akvaryumumda, aydinlatmayi T5 lerden LED e cevirdim ve bazi gozlemlerim ve sorularim olacak.
Yukseklik 55cm, SMD 5630 6500k beyaz ve 3000K gun isigi bar ledlerden toplam 5 sira mevcut,
Oncelikle Akvaryuma 4 sira 5630 6500K Led baglamistim, bitkilerin gelisimi cok guzeldi, zemin bitkilerinden dahi guzel fotosentez aliyordum, fakat kirmizi bitkiler tamamen oldu, ardindan 2 sira 3000k gun isigi ekledim 1 sira 6500k yi iptal ettim, hatta 1 sirada 5630 kirmizi ekledim( ki bence hicbir fonksiyonu yok bu led in sadece hafif bir kirmizi renk veriyor) kirmizi bitkiler biraz tutunsada yesillere gore halen zayiflar,
Sizce bu bitki isik tayfinda hangi Kelvin degeri eksik kaliyor. Sistem 12V uzerine kurulu mevcut sisteme ekleme onerilerinizi almak isterim.
Not: Klavye ingilizce oldugundan bu sekilde yazabiliyorum.
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/14653/120720191737211.jpg[/IMG][EDIT]tarik1907,2019-10-12 20:29:42[/EDIT]
Beğenenler: [T]58613,KubilayK[/T]
Teşekkür Edenler: [T]58613,KubilayK[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 12 Temmuz 2019 18:46
T5 floresandan aldığınız verimi, SMD led ile alabileceğinizi sanmıyorum. Yinede 4014 kırmızı deniyebilirsiniz.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Temmuz 2019 09:11
[QUOTE=gattar5050]T5 floresandan aldığınız verimi, SMD led ile alabileceğinizi sanmıyorum. Yinede 4014 kırmızı deniyebilirsiniz.[/QUOTE]
T5 lerle zemin bitkisi hic yetistirememistim simdi ise zeminde yogun fotosentez goruyorum, birde neden 4014 kirmizi dediniz farkli bir ozelligi mi var, 5630 kirmizi cok zayif gece lambasi kivaminda.
T5 lerle zemin bitkisi hic yetistirememistim simdi ise zeminde yogun fotosentez goruyorum, birde neden 4014 kirmizi dediniz farkli bir ozelligi mi var, 5630 kirmizi cok zayif gece lambasi kivaminda.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Temmuz 2019 10:10
Kırmızı bitkileri kızartmada iki önemli etken var biri kaliteli demir gübresi ötekide kuvvetli kelvini yüksek ışık (*nitrat fosfat co2 gibi diğer faktörlerin optimal değerlerde olduğunu kabul ediyorum). Bu açıdan yüksek kelvin ledi çıkarıp düşük kelvin koymanız kırmızı bitkilere çok bir fayda sağlamamış. Bence 3000k ledleri komple çıkarın. Floresan günlerinden kalma tecrübeyle bir yüksek kelvin, bir düşük kelvin led kullanımı özellikle ledin ilk zamanlarında çok yaygındı ama tecrübe ve teorik bilgi ile düşük kelvin ledlin bitkide hiç bir işe yaramadığını söyliyebilirim. Çünkü ledde düşük kelvin dendiğinde anlamı floresandaki gibi tüm kırmızı renklerin daha baskın olması demek değil. Düşük kelvin ile yüksek kelvin ledin tek farkı: yüksek kelvinde 460-470nm mavi daha fazladir, düşük kevinde ise mavi daha az, truncu ve sarı renkler daha fazladır. Sarı ve truncu renklerde yeşilden sonra fotosentezde en az kullanılan renklerdir. Yani düşük kelvin ledin fotosentezin kırmızı tayfına çok az bir katkısı vardır. Kırmızı tayfı tamamlamak için karışıma derin kırmızı ekliyorum. 630nm normal kırmızıda çok etkili değil. Kırmızı tayfda en etkili fotosentez 660nm derin kırmızı ile sağlanıyor.
Bitkileri kızartmayla daha alakalı mavi tayfa gelirsek orada 6500kelvin soğuk beyaz bile yeterli değil, sadece soğuk beyaz kullanılacaksa 10bin kelvin gerekir. Kendi ledlerimde mavi tayfı sadece 460nm çevresine sıkıştırmamak için 10bin kelvin beyaz yerine 6000-7000kelvin beyazın yanında 440-450nm royalblue ve 420-430nm uv/mor kullanıyorum. Sadece 10bin kelvin beyazda kullanılırsa özellikle yeşil bitkilerde güzel sonuç alınabiliyor ama daha zor bitkiler daha geniş mavi tayfı istiyorlar.
Sizin durumda aydınlatmayı yüksek kelvin ledlerle ve/veya mavi ledle takviye etmeniz gerek ama bir başka noktada ışığın şiddeti. Şerit ledlerle büyük tanklarda sonuç almak zorlaşıyor. Nedeni ışının floresan gibi fazla dağılması. Daha fazla güç kullanmanız gerekir. Bu açıdan lens takılmış power led çok daha iyi sonuç veriyor. Aslında bakarsanız royalblue ve derin kırmızı ledle karışım yapılabildiği için en iyi sonucu daima power led verir. Büyük ölçek bir tankda üst seviyede bitki akvaryumu yapacaksanız dönüp dolaşacağınız yer power led olur.
Bitkileri kızartmayla daha alakalı mavi tayfa gelirsek orada 6500kelvin soğuk beyaz bile yeterli değil, sadece soğuk beyaz kullanılacaksa 10bin kelvin gerekir. Kendi ledlerimde mavi tayfı sadece 460nm çevresine sıkıştırmamak için 10bin kelvin beyaz yerine 6000-7000kelvin beyazın yanında 440-450nm royalblue ve 420-430nm uv/mor kullanıyorum. Sadece 10bin kelvin beyazda kullanılırsa özellikle yeşil bitkilerde güzel sonuç alınabiliyor ama daha zor bitkiler daha geniş mavi tayfı istiyorlar.
Sizin durumda aydınlatmayı yüksek kelvin ledlerle ve/veya mavi ledle takviye etmeniz gerek ama bir başka noktada ışığın şiddeti. Şerit ledlerle büyük tanklarda sonuç almak zorlaşıyor. Nedeni ışının floresan gibi fazla dağılması. Daha fazla güç kullanmanız gerekir. Bu açıdan lens takılmış power led çok daha iyi sonuç veriyor. Aslında bakarsanız royalblue ve derin kırmızı ledle karışım yapılabildiği için en iyi sonucu daima power led verir. Büyük ölçek bir tankda üst seviyede bitki akvaryumu yapacaksanız dönüp dolaşacağınız yer power led olur.
Beğenenler: [T]198353,HobiciBalıkçı[/T][T]216271,ahmetakkus0650[/T]
+1: [T]216271,ahmetakkus0650[/T][T]182571,anilagokay[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Temmuz 2019 11:15
[QUOTE=darkaura]Kırmızı bitkileri kızartmada iki önemli etken var biri kaliteli demir gübresi ötekide kuvvetli kelvini yüksek ışık (*nitrat fosfat co2 gibi diğer faktörlerin optimal değerlerde olduğunu kabul ediyorum) [/QUOTE]
Genellemeniz doğru değil.
Bazı tür kırmızı bitkiler düşük nitrat bazıları ise optimum nitrat/fosfat ile kızarır. Demir hepsi için etkilidir denemez.
Bunun yanında size bir sorum olacak. Kullandığınız ledlerin teknik dokümanlarındaki şartları sağladığından nasıl emin oluyorsunuz, yani bir ölçü cihazınız var mı.
Şu kadar kırmızı şu kadar mavi biraz yemek tarifi gibi göz kararı oluyor diye düşünüyorum.
Bir de gerek dengeli dağılım gerek ise sıcaklık konularından dolayı power led kullanılan fabrika üretimi dünyada kabul görmüş bir bitki akvaryumu led armütürü yok. SMD led kullanılıyor. Power led tercihinizin bir nedeni var mı.
[QUOTE=darkaura]Büyük ölçek bir tankda üst seviyede bitki akvaryumu yapacaksanız dönüp dolaşacağınız yer power led olur. [/QUOTE]
Burası da yanlış bir yargı.
Floresan, metal halide, civa buharlı lambalar ve SMD led ile de yapılmış üst düzey kurulumlar hala yapılıyor. Uluslararası düzeyde iyi başarılar elde etmiş floresan ve SMD led ile kurulumlarımız oldu, hiç dönüp dolaşıp power lede gelmedik. Büyük ölçekli tanklarda mercek ilavesiyle SMD led ile de çok iyi işler çıkartılabiliyor. ADA Solar RGB tartışmasız dünyanın en iyi bitki akvaryumu aydınlatmasıdır, SMD'dir ve büyük tanklarda harikalar yaratıyor.
[EDIT]ozkurtozgur,2019-07-13 15:14:28[/EDIT]
Genellemeniz doğru değil.
Bazı tür kırmızı bitkiler düşük nitrat bazıları ise optimum nitrat/fosfat ile kızarır. Demir hepsi için etkilidir denemez.
Bunun yanında size bir sorum olacak. Kullandığınız ledlerin teknik dokümanlarındaki şartları sağladığından nasıl emin oluyorsunuz, yani bir ölçü cihazınız var mı.
Şu kadar kırmızı şu kadar mavi biraz yemek tarifi gibi göz kararı oluyor diye düşünüyorum.
Bir de gerek dengeli dağılım gerek ise sıcaklık konularından dolayı power led kullanılan fabrika üretimi dünyada kabul görmüş bir bitki akvaryumu led armütürü yok. SMD led kullanılıyor. Power led tercihinizin bir nedeni var mı.
[QUOTE=darkaura]Büyük ölçek bir tankda üst seviyede bitki akvaryumu yapacaksanız dönüp dolaşacağınız yer power led olur. [/QUOTE]
Burası da yanlış bir yargı.
Floresan, metal halide, civa buharlı lambalar ve SMD led ile de yapılmış üst düzey kurulumlar hala yapılıyor. Uluslararası düzeyde iyi başarılar elde etmiş floresan ve SMD led ile kurulumlarımız oldu, hiç dönüp dolaşıp power lede gelmedik. Büyük ölçekli tanklarda mercek ilavesiyle SMD led ile de çok iyi işler çıkartılabiliyor. ADA Solar RGB tartışmasız dünyanın en iyi bitki akvaryumu aydınlatmasıdır, SMD'dir ve büyük tanklarda harikalar yaratıyor.
[EDIT]ozkurtozgur,2019-07-13 15:14:28[/EDIT]
Beğenenler: [T]113544,Arkun[/T][T]69427,the__legend[/T]
+1: [T]107995,SuperSport[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Temmuz 2019 12:56
Cok tesekkurler oldukca aydinlatici oldu, simdi elimdeki imkanlara gore bir guncelleme yapip gelisimi buradan paylasacagim, belki 10k smd led bulabilirsem eklemeyi dusunuyorum yada artik mecbur power led isine girmem gerekecek.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 13 Temmuz 2019 16:47
[QUOTE=fahri-]55 cm yükseklik olan akvaryumda SMD ledi bence hiç zorlamayın. [/QUOTE]
SMD ile yukaridaki fotografdaki bitkileri yetistiriyorum, tabadan fotosentez de gozlemliyorum, sorun kirmizi bitkilerdeki dusuk performans.
SMD ile yukaridaki fotografdaki bitkileri yetistiriyorum, tabadan fotosentez de gozlemliyorum, sorun kirmizi bitkilerdeki dusuk performans.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 14 Temmuz 2019 15:07
[QUOTE=ozkurtozgur]
Genellemeniz doğru değil.
Bazı tür kırmızı bitkiler düşük nitrat bazıları ise optimum nitrat/fosfat ile kızarır. Demir hepsi için etkilidir denemez.
Bunun yanında size bir sorum olacak. Kullandığınız ledlerin teknik dokümanlarındaki şartları sağladığından nasıl emin oluyorsunuz, yani bir ölçü cihazınız var mı.
Şu kadar kırmızı şu kadar mavi biraz yemek tarifi gibi göz kararı oluyor diye düşünüyorum.
Bir de gerek dengeli dağılım gerek ise sıcaklık konularından dolayı power led kullanılan fabrika üretimi dünyada kabul görmüş bir bitki akvaryumu led armütürü yok. SMD led kullanılıyor. Power led tercihinizin bir nedeni var mı.
[/QUOTE]
Şimdiye kadar kızartamadığım bir bitki olmadı. Konu canlı yaşamsa şu olmaz bu olur diye kesin kural koymak münkün olmaz, eminim çok farklı talepleri olan türlerde vardır ama genel olarak iyi ışık, kaliteli demir ve optimal şartlar sağlandığında kızaran türlerin hepsi kızarıyor, ph sertlik yada farklı nitrat gibi çok farklı şartlar istiyenlerde genelde sorun kızartma değil yaşatma oluyor.
Şu kadar kırmızı bu kadar mavi aslında kesin bir oran yok, yüzde yüz bu olacak diyemeyiz ama yakın değerler olduğunda hemen her bitkide çok iyi sonuçlar alınıyor. Nasıl bu oranlara ulaştınız derseniz 6 senedir power led yapıyorum. Hemen her şartta denedim. Karasal bitkilerdede denedim, sucullardada, resifdede. Öncesinde yoğun bir teorik araştırmam oldu tabi. Fotosentez üzerine. imzamdaki konuyu okursanız orda teorik kısım üzerine yazdıklarım mevcut. Ölçüm cihazıyla test etmek biraz zor. Sadece ışığın siddeti değil her dalga boyundaki şiddetini ölçecek bir donanım lazım ki, artık lab grade profesyönel ölçüm cihazlarına giriyorlar, fiyatları çok pahalı oluyor. Onun yerine tersden gidiyorum, her ledin fabrika değerleri belli, karışımları simulatörde çıkartarak tayflarını oluşturuyorum.
Power led terciğimin en önemli nedeni her dalga boyunda her renkde led temin edip kendim lehimliyerek istediğim spektrumda ışığı oluşturabilmem ve tabi büyük derin tanklar için lens kullanımının daha kolay olması. Fabrika ürünü bir ledde power led göremezsiniz çünkü smd ledin fabrikasyon üretimi çok daha kolay ve hızlıdır.
Elbet çok güzel sonuçlar alınan farklı aydınlatma yolları var ama boyuttaki bir akvaryumda kullanılacak en mantıklı ve etkili çözüm power leddir. Floresan yada metal halide de iyi sonuçlar verir lakin tüketeceğiniz elektrik akıllara zarar boyutta olur. Derinlik artıkça floresanda ve smd de ışık daha geniş açık ile hızla dağılmakda. Flroesanda ışık 360 derece ile dağılır, reflektörle arkaya dağılan ışığı biraz toplayabilirsiniz, smd ledde ışık 140 derece açık ile dağılır. Power lede lens taktığınızda açıyı derinliğe ve dağılım alanına göre 90 dereceden 5 dereceye kadar ayarlamanız mümkün. Işık tabana hüzme halinde inebiliyor. Buda çok az enerji maksimum verimin alınmasını sağlıyor.
Genellemeniz doğru değil.
Bazı tür kırmızı bitkiler düşük nitrat bazıları ise optimum nitrat/fosfat ile kızarır. Demir hepsi için etkilidir denemez.
Bunun yanında size bir sorum olacak. Kullandığınız ledlerin teknik dokümanlarındaki şartları sağladığından nasıl emin oluyorsunuz, yani bir ölçü cihazınız var mı.
Şu kadar kırmızı şu kadar mavi biraz yemek tarifi gibi göz kararı oluyor diye düşünüyorum.
Bir de gerek dengeli dağılım gerek ise sıcaklık konularından dolayı power led kullanılan fabrika üretimi dünyada kabul görmüş bir bitki akvaryumu led armütürü yok. SMD led kullanılıyor. Power led tercihinizin bir nedeni var mı.
[/QUOTE]
Şimdiye kadar kızartamadığım bir bitki olmadı. Konu canlı yaşamsa şu olmaz bu olur diye kesin kural koymak münkün olmaz, eminim çok farklı talepleri olan türlerde vardır ama genel olarak iyi ışık, kaliteli demir ve optimal şartlar sağlandığında kızaran türlerin hepsi kızarıyor, ph sertlik yada farklı nitrat gibi çok farklı şartlar istiyenlerde genelde sorun kızartma değil yaşatma oluyor.
Şu kadar kırmızı bu kadar mavi aslında kesin bir oran yok, yüzde yüz bu olacak diyemeyiz ama yakın değerler olduğunda hemen her bitkide çok iyi sonuçlar alınıyor. Nasıl bu oranlara ulaştınız derseniz 6 senedir power led yapıyorum. Hemen her şartta denedim. Karasal bitkilerdede denedim, sucullardada, resifdede. Öncesinde yoğun bir teorik araştırmam oldu tabi. Fotosentez üzerine. imzamdaki konuyu okursanız orda teorik kısım üzerine yazdıklarım mevcut. Ölçüm cihazıyla test etmek biraz zor. Sadece ışığın siddeti değil her dalga boyundaki şiddetini ölçecek bir donanım lazım ki, artık lab grade profesyönel ölçüm cihazlarına giriyorlar, fiyatları çok pahalı oluyor. Onun yerine tersden gidiyorum, her ledin fabrika değerleri belli, karışımları simulatörde çıkartarak tayflarını oluşturuyorum.
Power led terciğimin en önemli nedeni her dalga boyunda her renkde led temin edip kendim lehimliyerek istediğim spektrumda ışığı oluşturabilmem ve tabi büyük derin tanklar için lens kullanımının daha kolay olması. Fabrika ürünü bir ledde power led göremezsiniz çünkü smd ledin fabrikasyon üretimi çok daha kolay ve hızlıdır.
Elbet çok güzel sonuçlar alınan farklı aydınlatma yolları var ama boyuttaki bir akvaryumda kullanılacak en mantıklı ve etkili çözüm power leddir. Floresan yada metal halide de iyi sonuçlar verir lakin tüketeceğiniz elektrik akıllara zarar boyutta olur. Derinlik artıkça floresanda ve smd de ışık daha geniş açık ile hızla dağılmakda. Flroesanda ışık 360 derece ile dağılır, reflektörle arkaya dağılan ışığı biraz toplayabilirsiniz, smd ledde ışık 140 derece açık ile dağılır. Power lede lens taktığınızda açıyı derinliğe ve dağılım alanına göre 90 dereceden 5 dereceye kadar ayarlamanız mümkün. Işık tabana hüzme halinde inebiliyor. Buda çok az enerji maksimum verimin alınmasını sağlıyor.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 14 Temmuz 2019 19:12
[QUOTE=darkaura]
Şimdiye kadar kızartamadığım bir bitki olmadı.
Power led terciğimin en önemli nedeni her dalga boyunda her renkde led temin edip kendim lehimliyerek istediğim spektrumda ışığı oluşturabilmem ve tabi büyük derin tanklar için lens kullanımının daha kolay olması.
Power lede lens taktığınızda açıyı derinliğe ve dağılım alanına göre 90 dereceden 5 dereceye kadar ayarlamanız mümkün. Işık tabana hüzme halinde inebiliyor. Buda çok az enerji maksimum verimin alınmasını sağlıyor.
[/QUOTE]
Kızarttığınız bitkileri görmek isterim doğrusu. Demirin etkili olduğu tezi yıllar önce çürüdü, bilgilerinizi güncellemelisiniz.
Elle lehimlediğinizi belirttiniz, ledi el ile lehimlerken ısı kontrolünü yapamıyorsunuz haliyle. Led' in ömrünü daha imalatta azaltıyorsunuz. Fabrikasyonda böyle bir sorun yoktur.
SMD led' e de lens takılabiliyor, lens ile ışığı tabana indirmek sadece power led' e ait değil. Araştırma dönemizde bu bilgiyle karşılaşmışsınızdır.
Üstelik SMD led'in avantajı daha az ısınması, dolayısıyla daha uzun ömürlü olması. Ayrıca adeti artırıp penetrasyonu yükseltmek mümkün.
Floresan dairesel ışık kaynağıdır, bahsettiğiniz gibi 360 derece dağılıyor olması sadece dez avantaj değil. İyi bir floresandaki dengeli renk dağılımı ve aydınlık kalmayan bölge hiçbir led de yok. Yıllarca floresan kullanıldı, hala daha tercih edenler var.
Floresan, metal halide, smd led, power led kullanılan yaygın aydınlatmalardır. Hepsinin avantajları,dezavantajları var.
Erişimi kolay ledler üretip ülkemizde hobinin gelişimine katkı sağladığınız için teşekkür ederim. Ancak sadece power led' in avantajlarını sıralamanız ve diğerlerini tamamen kötülemenizin biraz ticari gözüktüğünü söylemek zorundayım. Üstelik tek taraflı ve eksik bilgilendiriyorsunuz, düzeltmek zorundayım.
[EDIT]ozkurtozgur,2019-07-14 19:13:17[/EDIT]
Şimdiye kadar kızartamadığım bir bitki olmadı.
Power led terciğimin en önemli nedeni her dalga boyunda her renkde led temin edip kendim lehimliyerek istediğim spektrumda ışığı oluşturabilmem ve tabi büyük derin tanklar için lens kullanımının daha kolay olması.
Power lede lens taktığınızda açıyı derinliğe ve dağılım alanına göre 90 dereceden 5 dereceye kadar ayarlamanız mümkün. Işık tabana hüzme halinde inebiliyor. Buda çok az enerji maksimum verimin alınmasını sağlıyor.
[/QUOTE]
Kızarttığınız bitkileri görmek isterim doğrusu. Demirin etkili olduğu tezi yıllar önce çürüdü, bilgilerinizi güncellemelisiniz.
Elle lehimlediğinizi belirttiniz, ledi el ile lehimlerken ısı kontrolünü yapamıyorsunuz haliyle. Led' in ömrünü daha imalatta azaltıyorsunuz. Fabrikasyonda böyle bir sorun yoktur.
SMD led' e de lens takılabiliyor, lens ile ışığı tabana indirmek sadece power led' e ait değil. Araştırma dönemizde bu bilgiyle karşılaşmışsınızdır.
Üstelik SMD led'in avantajı daha az ısınması, dolayısıyla daha uzun ömürlü olması. Ayrıca adeti artırıp penetrasyonu yükseltmek mümkün.
Floresan dairesel ışık kaynağıdır, bahsettiğiniz gibi 360 derece dağılıyor olması sadece dez avantaj değil. İyi bir floresandaki dengeli renk dağılımı ve aydınlık kalmayan bölge hiçbir led de yok. Yıllarca floresan kullanıldı, hala daha tercih edenler var.
Floresan, metal halide, smd led, power led kullanılan yaygın aydınlatmalardır. Hepsinin avantajları,dezavantajları var.
Erişimi kolay ledler üretip ülkemizde hobinin gelişimine katkı sağladığınız için teşekkür ederim. Ancak sadece power led' in avantajlarını sıralamanız ve diğerlerini tamamen kötülemenizin biraz ticari gözüktüğünü söylemek zorundayım. Üstelik tek taraflı ve eksik bilgilendiriyorsunuz, düzeltmek zorundayım.
[EDIT]ozkurtozgur,2019-07-14 19:13:17[/EDIT]
Beğenenler: [T]113544,Arkun[/T][T]208559,GirayKaan[/T][T]69427,the__legend[/T][T]107995,SuperSport[/T][T]240462,shadow99tr[/T]
+1: [T]107995,SuperSport[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2019 11:43
[QUOTE=darkaura]Kırmızı bitkileri kızartmada iki önemli etken var biri kaliteli demir gübresi ötekide kuvvetli kelvini yüksek ışık (*nitrat fosfat co2 gibi diğer faktörlerin optimal değerlerde olduğunu kabul ediyorum). Bu açıdan yüksek kelvin ledi çıkarıp düşük kelvin koymanız kırmızı bitkilere çok bir fayda sağlamamış. Bence 3000k ledleri komple çıkarın. Floresan günlerinden kalma tecrübeyle bir yüksek kelvin, bir düşük kelvin led kullanımı özellikle ledin ilk zamanlarında çok yaygındı ama tecrübe ve teorik bilgi ile düşük kelvin ledlin bitkide hiç bir işe yaramadığını söyliyebilirim. Çünkü ledde düşük kelvin dendiğinde anlamı floresandaki gibi tüm kırmızı renklerin daha baskın olması demek değil. Düşük kelvin ile yüksek kelvin ledin tek farkı: yüksek kelvinde 460-470nm mavi daha fazladir, düşük kevinde ise mavi daha az, truncu ve sarı renkler daha fazladır. Sarı ve truncu renklerde yeşilden sonra fotosentezde en az kullanılan renklerdir. Yani düşük kelvin ledin fotosentezin kırmızı tayfına çok az bir katkısı vardır. Kırmızı tayfı tamamlamak için karışıma derin kırmızı ekliyorum. 630nm normal kırmızıda çok etkili değil. Kırmızı tayfda en etkili fotosentez 660nm derin kırmızı ile sağlanıyor.
Bitkileri kızartmayla daha alakalı mavi tayfa gelirsek orada 6500kelvin soğuk beyaz bile yeterli değil, sadece soğuk beyaz kullanılacaksa 10bin kelvin gerekir. Kendi ledlerimde mavi tayfı sadece 460nm çevresine sıkıştırmamak için 10bin kelvin beyaz yerine 6000-7000kelvin beyazın yanında 440-450nm royalblue ve 420-430nm uv/mor kullanıyorum. Sadece 10bin kelvin beyazda kullanılırsa özellikle yeşil bitkilerde güzel sonuç alınabiliyor ama daha zor bitkiler daha geniş mavi tayfı istiyorlar.
Sizin durumda aydınlatmayı yüksek kelvin ledlerle ve/veya mavi ledle takviye etmeniz gerek ama bir başka noktada ışığın şiddeti. Şerit ledlerle büyük tanklarda sonuç almak zorlaşıyor. Nedeni ışının floresan gibi fazla dağılması. Daha fazla güç kullanmanız gerekir. Bu açıdan lens takılmış power led çok daha iyi sonuç veriyor. Aslında bakarsanız royalblue ve derin kırmızı ledle karışım yapılabildiği için en iyi sonucu daima power led verir. Büyük ölçek bir tankda üst seviyede bitki akvaryumu yapacaksanız dönüp dolaşacağınız yer power led olur. [/QUOTE]
Mustafa bey aydinlatici cevap icin tesekkurler, eskiden kalma floresan bilgileriyle olaya sadece Kelvin degeri olarak yaklasmistim evet yakaladiniz, T5 ve SMD lerde ayni kelvindeki dalga boyu grafiklerine bakinca sorunu anladim 600nm ve sonrasindaki tayf oldukca zayif kalmis akvaryumda, zaten SMD ile bazi gariplikler farketmistim ornegin, cuba dan fotosentez gorup cobomba yada alternanta gibi nispeten basit turleri yetistirememem gibi.
Gecici olarak eksik kalan kismi SMD Grow tipi led ile takviye edip gelismelere bakacagim, yine olmaz ise deep red ve uv ve royal blue ile takviye yapabilirim.
Bitkileri kızartmayla daha alakalı mavi tayfa gelirsek orada 6500kelvin soğuk beyaz bile yeterli değil, sadece soğuk beyaz kullanılacaksa 10bin kelvin gerekir. Kendi ledlerimde mavi tayfı sadece 460nm çevresine sıkıştırmamak için 10bin kelvin beyaz yerine 6000-7000kelvin beyazın yanında 440-450nm royalblue ve 420-430nm uv/mor kullanıyorum. Sadece 10bin kelvin beyazda kullanılırsa özellikle yeşil bitkilerde güzel sonuç alınabiliyor ama daha zor bitkiler daha geniş mavi tayfı istiyorlar.
Sizin durumda aydınlatmayı yüksek kelvin ledlerle ve/veya mavi ledle takviye etmeniz gerek ama bir başka noktada ışığın şiddeti. Şerit ledlerle büyük tanklarda sonuç almak zorlaşıyor. Nedeni ışının floresan gibi fazla dağılması. Daha fazla güç kullanmanız gerekir. Bu açıdan lens takılmış power led çok daha iyi sonuç veriyor. Aslında bakarsanız royalblue ve derin kırmızı ledle karışım yapılabildiği için en iyi sonucu daima power led verir. Büyük ölçek bir tankda üst seviyede bitki akvaryumu yapacaksanız dönüp dolaşacağınız yer power led olur. [/QUOTE]
Mustafa bey aydinlatici cevap icin tesekkurler, eskiden kalma floresan bilgileriyle olaya sadece Kelvin degeri olarak yaklasmistim evet yakaladiniz, T5 ve SMD lerde ayni kelvindeki dalga boyu grafiklerine bakinca sorunu anladim 600nm ve sonrasindaki tayf oldukca zayif kalmis akvaryumda, zaten SMD ile bazi gariplikler farketmistim ornegin, cuba dan fotosentez gorup cobomba yada alternanta gibi nispeten basit turleri yetistirememem gibi.
Gecici olarak eksik kalan kismi SMD Grow tipi led ile takviye edip gelismelere bakacagim, yine olmaz ise deep red ve uv ve royal blue ile takviye yapabilirim.
+1: [T]101090,darkaura[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2019 14:00
[QUOTE=tarik1907]
Mustafa bey aydinlatici cevap icin tesekkurler, eskiden kalma floresan bilgileriyle olaya sadece Kelvin degeri olarak yaklasmistim evet yakaladiniz, T5 ve SMD lerde ayni kelvindeki dalga boyu grafiklerine bakinca sorunu anladim 600nm ve sonrasindaki tayf oldukca zayif kalmis akvaryumda, zaten SMD ile bazi gariplikler farketmistim ornegin, cuba dan fotosentez gorup cobomba yada alternanta gibi nispeten basit turleri yetistirememem gibi.
Gecici olarak eksik kalan kismi SMD Grow tipi led ile takviye edip gelismelere bakacagim, yine olmaz ise deep red ve uv ve royal blue ile takviye yapabilirim.
[/QUOTE]
Grow led karasal bitkiler için yapılmış bir ışık. Bu yüzden çok fazla kırmızı içeriyor. Onu daha mavi ağırlıklı yada yüksek kelvinli beyaz ledlerle deteklerseniz özellikle kırmızı bitkilerde daha iyi sonuç alırsınız. Sucul bitkiler karasal bitkilere nazaran daha fazla mavi istiyorlar. Benzer durumun aynısı floresanlarda da var. Grolux floresanda karasal bitkiler için tasarlanmış bir aydınlatma, akvayumlarda kullanırken yanına genelde aquastar benzeri yüksek kelvinli, bolca mavi ve uv içeren floresanlar koyunca iyi sonuç alıyorduk.
[QUOTE=ozkurtozgur]
Kızarttığınız bitkileri görmek isterim doğrusu. Demirin etkili olduğu tezi yıllar önce çürüdü, bilgilerinizi güncellemelisiniz.
Elle lehimlediğinizi belirttiniz, ledi el ile lehimlerken ısı kontrolünü yapamıyorsunuz haliyle. Led' in ömrünü daha imalatta azaltıyorsunuz. Fabrikasyonda böyle bir sorun yoktur.
SMD led' e de lens takılabiliyor, lens ile ışığı tabana indirmek sadece power led' e ait değil. Araştırma dönemizde bu bilgiyle karşılaşmışsınızdır.
Üstelik SMD led'in avantajı daha az ısınması, dolayısıyla daha uzun ömürlü olması. Ayrıca adeti artırıp penetrasyonu yükseltmek mümkün.
Floresan dairesel ışık kaynağıdır, bahsettiğiniz gibi 360 derece dağılıyor olması sadece dez avantaj değil. İyi bir floresandaki dengeli renk dağılımı ve aydınlık kalmayan bölge hiçbir led de yok. Yıllarca floresan kullanıldı, hala daha tercih edenler var.
Floresan, metal halide, smd led, power led kullanılan yaygın aydınlatmalardır. Hepsinin avantajları,dezavantajları var.
Erişimi kolay ledler üretip ülkemizde hobinin gelişimine katkı sağladığınız için teşekkür ederim. Ancak sadece power led' in avantajlarını sıralamanız ve diğerlerini tamamen kötülemenizin biraz ticari gözüktüğünü söylemek zorundayım. Üstelik tek taraflı ve eksik bilgilendiriyorsunuz, düzeltmek zorundayım.
[/QUOTE]
Bu lehim iddianız için kaynak rica edecem. Keza led çekirdekleri çok yüksek sıcaklıklara dayanabilir, çalışırlarken çekirdek soğutucudan çok daha sıcaktır. Lehim sırasında anlık bir ısınma olur. Ledin lehim sırasında ne kadar sıcaklığa dayanacağı speclerinde belirtilmiştir. Kaldiki smd lehimleme sırasında ledler çok daha fazla sıcağa maruz kalıyorlar. Elle lehimleme gibi anlık noktasal bir ısınma söz konusu değil, smd lehimlemede bütün devre kartı fırına konup lehim sıcaklığına kadar ısıtır, belli süre fırında bekler. Havyanın ucundan gelenden çok daha fazla ısınma söz konusu.
Smd ye lens takılamıyor demedim. Seçenekler çok daha kısıtlı ve açıkcası çok kullanışlı değil. Bunu smd ye lens takmak istediğinizde anlarsınız.
Smd daha az ısınıyorsa bu yeterince güç kullanmadığınız içindir. Smd ve power ledin verimlilik olarak ciddi farkları yok. Ne kadar güç verirseniz o kadar ısınır. Power ledde daha dar alana daha çok güc kullanıldığı için iyi soğutulmadığında ısınır. Ona uygun büyük soğutucular gerekir. smd lede kullandığınız aluminyum kanala power led koyarsanız tabiyki yanacaktır, kısa ömürlü olacaktır. Benim 5 sene önce yaptığım power ledler hala çalışıyor. Smd yide aynı güçte tasarladığınızda oda deli ısınıyor
keza elimde giessman fabrikasyon ledde var. 2kilo soğutucuya rağmen fan kullanmadan yeterince soğumuyor.
Kızaran bitlileri imzamdaki fotoda bile görebilirsiniz.
Mustafa bey aydinlatici cevap icin tesekkurler, eskiden kalma floresan bilgileriyle olaya sadece Kelvin degeri olarak yaklasmistim evet yakaladiniz, T5 ve SMD lerde ayni kelvindeki dalga boyu grafiklerine bakinca sorunu anladim 600nm ve sonrasindaki tayf oldukca zayif kalmis akvaryumda, zaten SMD ile bazi gariplikler farketmistim ornegin, cuba dan fotosentez gorup cobomba yada alternanta gibi nispeten basit turleri yetistirememem gibi.
Gecici olarak eksik kalan kismi SMD Grow tipi led ile takviye edip gelismelere bakacagim, yine olmaz ise deep red ve uv ve royal blue ile takviye yapabilirim.
[/QUOTE]
Grow led karasal bitkiler için yapılmış bir ışık. Bu yüzden çok fazla kırmızı içeriyor. Onu daha mavi ağırlıklı yada yüksek kelvinli beyaz ledlerle deteklerseniz özellikle kırmızı bitkilerde daha iyi sonuç alırsınız. Sucul bitkiler karasal bitkilere nazaran daha fazla mavi istiyorlar. Benzer durumun aynısı floresanlarda da var. Grolux floresanda karasal bitkiler için tasarlanmış bir aydınlatma, akvayumlarda kullanırken yanına genelde aquastar benzeri yüksek kelvinli, bolca mavi ve uv içeren floresanlar koyunca iyi sonuç alıyorduk.
[QUOTE=ozkurtozgur]
Kızarttığınız bitkileri görmek isterim doğrusu. Demirin etkili olduğu tezi yıllar önce çürüdü, bilgilerinizi güncellemelisiniz.
Elle lehimlediğinizi belirttiniz, ledi el ile lehimlerken ısı kontrolünü yapamıyorsunuz haliyle. Led' in ömrünü daha imalatta azaltıyorsunuz. Fabrikasyonda böyle bir sorun yoktur.
SMD led' e de lens takılabiliyor, lens ile ışığı tabana indirmek sadece power led' e ait değil. Araştırma dönemizde bu bilgiyle karşılaşmışsınızdır.
Üstelik SMD led'in avantajı daha az ısınması, dolayısıyla daha uzun ömürlü olması. Ayrıca adeti artırıp penetrasyonu yükseltmek mümkün.
Floresan dairesel ışık kaynağıdır, bahsettiğiniz gibi 360 derece dağılıyor olması sadece dez avantaj değil. İyi bir floresandaki dengeli renk dağılımı ve aydınlık kalmayan bölge hiçbir led de yok. Yıllarca floresan kullanıldı, hala daha tercih edenler var.
Floresan, metal halide, smd led, power led kullanılan yaygın aydınlatmalardır. Hepsinin avantajları,dezavantajları var.
Erişimi kolay ledler üretip ülkemizde hobinin gelişimine katkı sağladığınız için teşekkür ederim. Ancak sadece power led' in avantajlarını sıralamanız ve diğerlerini tamamen kötülemenizin biraz ticari gözüktüğünü söylemek zorundayım. Üstelik tek taraflı ve eksik bilgilendiriyorsunuz, düzeltmek zorundayım.
[/QUOTE]
Bu lehim iddianız için kaynak rica edecem. Keza led çekirdekleri çok yüksek sıcaklıklara dayanabilir, çalışırlarken çekirdek soğutucudan çok daha sıcaktır. Lehim sırasında anlık bir ısınma olur. Ledin lehim sırasında ne kadar sıcaklığa dayanacağı speclerinde belirtilmiştir. Kaldiki smd lehimleme sırasında ledler çok daha fazla sıcağa maruz kalıyorlar. Elle lehimleme gibi anlık noktasal bir ısınma söz konusu değil, smd lehimlemede bütün devre kartı fırına konup lehim sıcaklığına kadar ısıtır, belli süre fırında bekler. Havyanın ucundan gelenden çok daha fazla ısınma söz konusu.
Smd ye lens takılamıyor demedim. Seçenekler çok daha kısıtlı ve açıkcası çok kullanışlı değil. Bunu smd ye lens takmak istediğinizde anlarsınız.
Smd daha az ısınıyorsa bu yeterince güç kullanmadığınız içindir. Smd ve power ledin verimlilik olarak ciddi farkları yok. Ne kadar güç verirseniz o kadar ısınır. Power ledde daha dar alana daha çok güc kullanıldığı için iyi soğutulmadığında ısınır. Ona uygun büyük soğutucular gerekir. smd lede kullandığınız aluminyum kanala power led koyarsanız tabiyki yanacaktır, kısa ömürlü olacaktır. Benim 5 sene önce yaptığım power ledler hala çalışıyor. Smd yide aynı güçte tasarladığınızda oda deli ısınıyor
keza elimde giessman fabrikasyon ledde var. 2kilo soğutucuya rağmen fan kullanmadan yeterince soğumuyor.
Kızaran bitlileri imzamdaki fotoda bile görebilirsiniz.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2019 16:56
[QUOTE=darkaura]
Smd ye lens takılamıyor demedim. Seçenekler çok daha kısıtlı ve açıkcası çok kullanışlı değil. Bunu smd ye lens takmak istediğinizde anlarsınız.
Kızaran bitlileri imzamdaki fotoda bile görebilirsiniz. [/QUOTE]
İmzanızdaki bitki yeterince kırmızı değil, alt yapraklarını kahverengi görüyorum. Zaten en kötü şartlarda bile reinecki bu rengini korur. İlk mesajımda belirttiğim gibi her kırmızı bitkide optimum nitrat/fosfat şartları işe yaramaz. Çoğu rotala türü düşük nitrat oranında kızarır. Demiri genellemek ise tamamen yanlış.
Aynı şekildeimzanızdaki zemin bitkileri neredeyse sarı gözüküyor. Göz kararı üretilmiş bir aydınlatma sisteminde ne kırmızı kırmızı gibi ne de yeşil yeşi gibi gözükür.
Led armatür üreticileri spectrum testlerini yapıp uzun uzun arge çalışması yapar. Keza floresan üreticileri de spectrum grafiklerini yayınlayor, inceleyip satın alabiliyorsunuz.
Lens konusunda ise, SMD led ile üretilmiş ve üzerinde lens takılı bir armatürden hali hazirda 2 adet kullanıyorum ve oldukça memnunum. Dünyada kabul görmüş bütün led aydınlatmaları(reef hariç) SMD led' dir.
DIY metoduyla birşeyler üretip bunları pazarlamanızı anlayabiliyorum. Lakin hobiye katkı sağladığınızı düşünerek teşekkür de ettim.
Ancak ısrarla "power led" hariç hepsinin olumsuzlamanız doğru değil.
Konu sahibi arkadaş kusura bakmasın biraz konunun dışına çıktık.[EDIT]ozkurtozgur,2019-07-15 16:57:02[/EDIT]
Smd ye lens takılamıyor demedim. Seçenekler çok daha kısıtlı ve açıkcası çok kullanışlı değil. Bunu smd ye lens takmak istediğinizde anlarsınız.
Kızaran bitlileri imzamdaki fotoda bile görebilirsiniz. [/QUOTE]
İmzanızdaki bitki yeterince kırmızı değil, alt yapraklarını kahverengi görüyorum. Zaten en kötü şartlarda bile reinecki bu rengini korur. İlk mesajımda belirttiğim gibi her kırmızı bitkide optimum nitrat/fosfat şartları işe yaramaz. Çoğu rotala türü düşük nitrat oranında kızarır. Demiri genellemek ise tamamen yanlış.
Aynı şekildeimzanızdaki zemin bitkileri neredeyse sarı gözüküyor. Göz kararı üretilmiş bir aydınlatma sisteminde ne kırmızı kırmızı gibi ne de yeşil yeşi gibi gözükür.
Led armatür üreticileri spectrum testlerini yapıp uzun uzun arge çalışması yapar. Keza floresan üreticileri de spectrum grafiklerini yayınlayor, inceleyip satın alabiliyorsunuz.
Lens konusunda ise, SMD led ile üretilmiş ve üzerinde lens takılı bir armatürden hali hazirda 2 adet kullanıyorum ve oldukça memnunum. Dünyada kabul görmüş bütün led aydınlatmaları(reef hariç) SMD led' dir.
DIY metoduyla birşeyler üretip bunları pazarlamanızı anlayabiliyorum. Lakin hobiye katkı sağladığınızı düşünerek teşekkür de ettim.
Ancak ısrarla "power led" hariç hepsinin olumsuzlamanız doğru değil.
Konu sahibi arkadaş kusura bakmasın biraz konunun dışına çıktık.[EDIT]ozkurtozgur,2019-07-15 16:57:02[/EDIT]
Beğenenler: [T]113544,Arkun[/T][T]107995,SuperSport[/T]
Teşekkür Edenler: [T]113544,Arkun[/T][T]107995,SuperSport[/T]
+1: [T]107995,SuperSport[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 15 Temmuz 2019 17:33
[QUOTE=ozkurtozgur]
İmzanızdaki bitki yeterince kırmızı değil, alt yapraklarını kahverengi görüyorum. Zaten en kötü şartlarda bile reinecki bu rengini korur. İlk mesajımda belirttiğim gibi her kırmızı bitkide optimum nitrat/fosfat şartları işe yaramaz. Çoğu rotala türü düşük nitrat oranında kızarır. Demiri genellemek ise tamamen yanlış.
Aynı şekildeimzanızdaki zemin bitkileri neredeyse sarı gözüküyor. Göz kararı üretilmiş bir aydınlatma sisteminde ne kırmızı kırmızı gibi ne de yeşil yeşi gibi gözükür.
Led armatür üreticileri spectrum testlerini yapıp uzun uzun arge çalışması yapar. Keza floresan üreticileri de spectrum grafiklerini yayınlayor, inceleyip satın alabiliyorsunuz.
Lens konusunda ise, SMD led ile üretilmiş ve üzerinde lens takılı bir armatürden hali hazirda 2 adet kullanıyorum ve oldukça memnunum. Dünyada kabul görmüş bütün led aydınlatmaları(reef hariç) SMD led' dir.
DIY metoduyla birşeyler üretip bunları pazarlamanızı anlayabiliyorum. Lakin hobiye katkı sağladığınızı düşünerek teşekkür de ettim.
Ancak ısrarla "power led" hariç hepsinin olumsuzlamanız doğru değil.
Konu sahibi arkadaş kusura bakmasın biraz konunun dışına çıktık.[/QUOTE]
Simdilik SMD ile eldeki imkanlarla deneme yanilma ile dogruyu arayacagim, grow, 10000k ve sonrasinda smd lere lens takmak gibi dusuncelerim var. Piyasada satilan firefly armaturler dikkatimi cekmisti SMD+ lens seklindeler. SMD konusundaki sorun Akv. icin uretim sadece belirli markalarda armatur olarak satiliyor ve led in ne tip oldugunu menseini markasini tayf ini bilmek imkansiz, (paylasani gormedim), ornegin sizin armaturdeki led lerin kodu ve lens acisi nedir bilirsek daha genis yorum yapabiliriz. hazir SMD pcb si uzerine ledleri degistirmek de mumkun bir arkadas forumda yapmisti ama konu atil kalmis sonucu ogrenemedik. https://www.akvaryum.com/Forum/smd_led_armatur_yapimi_grow_led_ekleme_k938054.asp
bu arada sizin armaturunuzde guzel tankinizida inceledim ama maliyetine bakinca pahali geldi bana, biraz detay bilgi ile yapilamayacak birsey degil diye dusunuyorum, DIY severseniz cok da zor degil gibi.
İmzanızdaki bitki yeterince kırmızı değil, alt yapraklarını kahverengi görüyorum. Zaten en kötü şartlarda bile reinecki bu rengini korur. İlk mesajımda belirttiğim gibi her kırmızı bitkide optimum nitrat/fosfat şartları işe yaramaz. Çoğu rotala türü düşük nitrat oranında kızarır. Demiri genellemek ise tamamen yanlış.
Aynı şekildeimzanızdaki zemin bitkileri neredeyse sarı gözüküyor. Göz kararı üretilmiş bir aydınlatma sisteminde ne kırmızı kırmızı gibi ne de yeşil yeşi gibi gözükür.
Led armatür üreticileri spectrum testlerini yapıp uzun uzun arge çalışması yapar. Keza floresan üreticileri de spectrum grafiklerini yayınlayor, inceleyip satın alabiliyorsunuz.
Lens konusunda ise, SMD led ile üretilmiş ve üzerinde lens takılı bir armatürden hali hazirda 2 adet kullanıyorum ve oldukça memnunum. Dünyada kabul görmüş bütün led aydınlatmaları(reef hariç) SMD led' dir.
DIY metoduyla birşeyler üretip bunları pazarlamanızı anlayabiliyorum. Lakin hobiye katkı sağladığınızı düşünerek teşekkür de ettim.
Ancak ısrarla "power led" hariç hepsinin olumsuzlamanız doğru değil.
Konu sahibi arkadaş kusura bakmasın biraz konunun dışına çıktık.[/QUOTE]
Simdilik SMD ile eldeki imkanlarla deneme yanilma ile dogruyu arayacagim, grow, 10000k ve sonrasinda smd lere lens takmak gibi dusuncelerim var. Piyasada satilan firefly armaturler dikkatimi cekmisti SMD+ lens seklindeler. SMD konusundaki sorun Akv. icin uretim sadece belirli markalarda armatur olarak satiliyor ve led in ne tip oldugunu menseini markasini tayf ini bilmek imkansiz, (paylasani gormedim), ornegin sizin armaturdeki led lerin kodu ve lens acisi nedir bilirsek daha genis yorum yapabiliriz. hazir SMD pcb si uzerine ledleri degistirmek de mumkun bir arkadas forumda yapmisti ama konu atil kalmis sonucu ogrenemedik. https://www.akvaryum.com/Forum/smd_led_armatur_yapimi_grow_led_ekleme_k938054.asp
bu arada sizin armaturunuzde guzel tankinizida inceledim ama maliyetine bakinca pahali geldi bana, biraz detay bilgi ile yapilamayacak birsey degil diye dusunuyorum, DIY severseniz cok da zor degil gibi.
+1: [T]200471,ozkurtozgur[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir