Dış parazit şüphesi ? Suyun üst kısmında duran balıklar ?
Akvaryum Kapasitesi (litre):150 Lt (100*40*50 bombeli)
Akvaryumdaki Diğer Canlılar: 4 iceman - 7 sarı prenses
Bilinen Tüm Su Değerleri (pH, sıcaklık, amonyak, nitrat):
Filitrasyon: Jebo 825 dış filtre - klasik iç filtre
İlaç Kullandıysanız İsimleri ve Miktarları: sera nitrivec , sera aguatan ve sera toxivec
Diğer Genel Bilgiler (Su değişim sıklığı, akvaryumda en son yaptığınız değişiklikler vb.) :
Merhaba arkadaşlar,
10 12 gün önce suyunu tamamen değiştirdiğim ve içerisine 3 sp ilave ve 4 kg kum eklediğim akvaryumumda bulunan balıklarım o günden beri sürekli akvaryumun üst kesimlerinde yaşıyor. 2 gün önce balıkların (özellikle iceman) yüzgeç ve derisinde bi lekelenme ve hafif sıyrıklar gördüm, ardından vatozun suyun üst kısmında bulunan icemanlardan birisini hafiften emmeye basladıgını farkettim. Bi akvaryumcu arkadasın tavsiyesi üzerine; sera nitrivec , aguatan ve toxivec aldım onları kullanmama ragmen herhangi bir değişiklik olmadı. Sürtünmeler, yaralar vs. devam ediyor.Konu ile ilgili bir tavsiyesi, bilgisi olan varsa yardımcı olmalasını rica ederim. Gün içerisinde akvaryumun suyunu tamamen değiştirip akvaryumu dezenfekte etmeyi düşünüyorum. Farkılı bir tavsiyesi olan arkadaşlar varsa önerilerini sunmalarını rica ediyorum
Fotoğraf:
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Akvaryumlarda sıkça rastlanılan bir sorundur. Özellikle çiklitlerin popüler olmasından sonra daha fazla farkedilmiş bir problemdir. Ancak çoğu zaman nedeni doğru tanımlanmayarak dış parazit hastalığı olarak algılanır ve buna uygun tedaviler denenir. Gerçekte dış parazitlerin büyük çoğunluğu zaten gözle görülebilir boydadır ve oldukça nadirdirler. Sık ve özellikle ithal balık eklenmeyen, doğadan canlı veya yem girmemiş bir akvaryumda dış parazit nedeniyle sorun yaşanması oldukça nadir görülen bir durumdur. Balıklarda görülen sürtünme sorununun en sık nedeni sudaki yetersiz biyolojik dönüşümün sonucu olarak yükselen nitrit değerleridir.
Nitrit değerlerinin yüksekliği basit bir akvaryum testiyle ölçülebilir. Bunun için üretilmiş suya daldırılan şeritler vardır. Renk reaksiyonu esasına dayanan bu basit testler bize sudaki nitrit seviyeleri hakkında bilgi verir. İdeal bir akvaryumda nitrit ölçülemeyecek kadar düşük olmalıdır.
Nitrit sorunu yaşanan bir akvaryumda test yapmadan bile sorunu farketmek olasıdır. Balıklar kuma veya dekorasyon malzemesine çoğu zaman yan yatarak sürtünürler. Bunu genelde titreme benzeri hareketler izler. Yüzgeçler kapanıp açılarak titreştirilir. Bu belirtiler yemleme sonrası iyice artar. Bakteri kültürü eklenmesi sorunu dramatik olarak düzeltir. Ancak yeni kurulan bir akvaryumla karşı karşıya değilsek, kültürün eklenmesi genellikle sadece geçici bir çözüm olacaktır. Asıl sorunu yani suda yüksek nitrit değerleri oluşturan hatayı bulmak esas hedef olmalıdır.
Kalabalık, yeterli su hareketi olmayan, kalitesiz yemlerle bolca yemlenen, düzenli olarak kısmi (%20 gibi) su değişimleri yapılmayan her akvaryum, yüksek nitrit riskiyle karşı karşıyadır. Su sıcaklığındaki ani düşüşler de biyolojik dönüşümü bozarak sorun yaratabilir.
Dış filtrelerin yüksek yüzey alanına sahip (biyolojik dönüşüm için gerekli) substrat olmaksızın çalıştırılması da bu sorunun sık karşılaşılan bir nedenidir. Su geçirgenliği olmayan mercan kırığı ve bunun gibi maddelerin filtereye doldurulması kaba mekanik filtrasyondan ileri gidilmesini engeller. Açıkcası oldukça pahalı olan orjinal substrat kullanılamayacaksa süngerin tercih edilmesi diğer tüm malzemeden üstün sonuç verecektir.
Yüksek nitrit değerlerinin bir diğer nedeni de taban kumunda biriken artıklardır. Özellikle bitki gelişimine uygun ortam yaratmak için kalınca kum serilmiş akvaryumlar bu riski daha fazla taşırlar. Akvaryumda kumu karıştıran balık türlerine yer verilmesi bu riski azaltır (botya, tarak balığı gibi). Su değişimlerinde dip süpürgesi ile taban kumunun vakumlanması bu riski ortadan kaldırır.
Akvaryum hobisinin aspirini kabul edebileceğimiz tuz (iyotsuz kalın tuz) nitrit zehirlenmelerini de engelleyebilir. Bu nedenle su değişimleriyle beraber akvaryuma az miktarlarda bile tuz eklenmesi faydalı olacaktır.
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
-İlk olarak hava motorundan şüphelendim çift çıkışlı olan hava motorunun iki çıkışını da akvaryuma getirdim hava konusunda sıkıntı olmasın dıye
- Sonda kumdan şüphelenmiştim eklediğim kadarını hatta daha fazlasını akvaryumdan çıkarttım ki kumdan kaynaklıysa biraz daha rahat yasasınlar.
-Haftalık dip çekimi ve % 20 ila 35 arası su değişimini yapıyorum, ardından 1 2 çorba kasıgı kaya tuzu ekleyerek iç düzeyini korumaya calısıyorum. (forumda tavsiye edilen düzeyde ve eriterek kullandım)
-Dış filtre temizliğinde filtrenin temizliği ve elyafın, seramik ve karbonun değiştirme işlemini 5 gün önce yaptım.
- Sonra ilk mesajda yazdığım ilaçları sırasıyla kullandım.
Bunları yapmama rağmen herhangi bi değişiklik olmadığı için ister istemez son çare olarak aklıma suyun tamamının değişimi geldi. Fakat o değişim sonrasında yine sorunun devam edeceği düşüncesi kafamı karıstırıyor. Hemen düzelmesi olanaksız biliyorum ama herhangi bi gelişme görmemek insanı tedirgin ediyor. Çünkü karşımdaki bilgisayar değil ki işlemcisini sökeyim, ekran kartını değiştireyim anında çözüm bulayım, bir canlıya hayatını sorunsuz devam etmesi konusunda doktorluk yapacagız. :)
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Karbon dediğimiz şey kömür gibi olan aparatsa evet halen dış filtre içerisinde duruyor. Suyu değiştirmiştim ve 80litreye yakını dinlenmiş su kalanı da mecburen çeşme suyu olmuştu. Şimdi ise yaklasık 140 litrelik dinlenmiş su mevcut. Pazar gününe kadar durumlarını inceleyeceğim ve baktım ki bir değişiklik yok akvaryum suyunu tamamen değiştirmeyi planlıyorum ( Aslında bugun yapacaktım ama planda olmayan iş çıktı.)
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir