bitkili akvaryum yeni 70*41*36(y)


emreutkuÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/10/2008
İl: Bursa
Mesaj: 1138
emreutkuÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 25 Kasım 2008 18:22
 
BİTKİLİ AKVARYUM TANKI İMALATI KİMİN İŞİ?
Bitkili akvaryum hobisine  yeni başlayanların en önemli ihtiyaçları akvaryumun kendisi ve ışıklandırması. Ama bu konuda ülkemiz çok geri kalmış durumda. Bazı akvaryum imalatçılarının onlarca balıklı akvaryum modeli bulunmasına karşı bir tane bitkili akvaryum şablon modeli yok. Gerçekten yazık. Peki bitkili akvaryum tankı yapmak kimin işi olmalı?
Bence burda iki taraf var, bir taraf akvaryum kulupleri ve yöneticileri, diğer taraf akvaryum imalatçıları;  özellikle bitki satışı yapan ve bitkili akvaryum ihtiyaçlarını karşılayan yerler.
Bu işle ilgili akvaristler öncelikle ebatları belirlemeli. Belirlenen bu ebatlar öneren gurubun standardı olarak kabul edilmeli ve özellikle bitki satışı yapan yerlere belirtilen standartlarda (ebat ve ışıklandırma) imalatı önerilmeli.
Ben bitkili akvaryum hobisi sağlayıcısı olsaydım bitkili akvaryum tankını maliyetine satardım. Çünkü bitkili akvaryum hobisinde  işin en az maliyetli kısmı akvaryum tankı!

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

FTM_GLÇevrim Dışı

Kayıt: 16/03/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 462
FTM_GLÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 25 Kasım 2008 21:16
Aramıza hoşgeldiniz :)
 
İlerleyen günlerde çok güzel olacak, buna eminim.
Ancak ben kırmızı bitkiyi (Myriophyllum tuberculatum ) çok yakıştıramadım o kısma. Çok ortada kalmış sanki.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emreutkuÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/10/2008
İl: Bursa
Mesaj: 1138
emreutkuÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 26 Kasım 2008 08:43
BLYXA AUBERTII
 
 
Sn Mustafa Erdoğarın tankında görüp beğendiğim bu bitki gerçekten çok güzel. Aynı zamanda çok hassas bir bitki. Resimlerinden hassas ve narin olduğunu anlamak güç. Fluval 205 dış filtrenin sağladığı su akımında blyxa'nın yaprakları sallanmaya ve  yaprak uçlarına yakın kırılmaya başladı!
Bu nedenle dış filtre su çıkış borusunun su içindeki yönünü değiştirerek blyxalar üzerindeki akımı azaltmaya çalıştım. Şimdilik gayet iyi.
 
Dış filtrenin saatlik su çevirisini düşürecek bir yöntem varmıdır, ve düşürmeye değermi?
29-11-2008 : Bu yazıyı yazdıktan sonra saatlik filtrasyonun yüksek olması dezavantaj gibi anlaşılabileceği için ek yapıyorum. Aslında bitkili akvaryumlarda alınacak dış filtre için üstünde yazan filtrasyon değerinin tankın hacmininin en az 10 misli olmasını önerenler var.  
yani 70 litre bir akvaryum için üzerinde saatte en az 700 litre yazan dış filtreler öneriliyor. Bu öneri dış filtreler üzerlerinde yazan değerin en çok %50 sini sağlayabilmesi varsayımıyla yapılıyor.
 
iki örnek vereyim, 25x ve 20x
1- George farmer 60 litrelik tankı için üzerinde saate 1550 litre su çevirisi yapan filtre kullanıyor.
2- AGA ödüllü Justin Law 36 litre tankı için saate 700 litre su çevirisi yapan eheim 2224 modelini kullanmış.
 
Burda amaç besinlerin ve CO2 tüm bitkilere ulaşması ve eşit dağıtılması, ayrıca yüksek su çevirisi pisliklerin suya çökelmesini engelleyerek yosun oluşumunuda engelliyor.
Ancak bu kadar yüksek su çevirisi yapan tanklarda bitkilerin rahatsız olmaması ve yüzey hareketlenme nedeni ile co2 kaçmaması için özel ekipman kullanılıyor.
 
 
 
 
 
 
 
 
DÜZELTME: GH-KH ölçümleri
 
Musluk suyundan ilk yaptığım ölçümlerde dikkatsiz davranmışım, bu ölçümler çeşitli birimlerle ifade edilebiliyor.
 
Su sertliği
 
0 -  4 dH,    0 -   70 ppm : çok yumuşak
 
4 -  8 dH,   70 -  140 ppm : yumuşak
 
8 - 12 dH,  140 -  210 ppm : orta sert
 
12 - 18 dH,  210 -  320 ppm : oldukça sert
 
18 - 30 dH,  320 -  530 ppm : sert
 
 
Ölçüm  mg\l yada ppm olarak yapılmışsa tekabül eden 
Alman sertlik derecesini (dH) bulmak için 0,056 ile çarpmak gerekiyor.
 
Alman sertlik derecesini ppm yada mg/l  çevirmek içinse 17,8 ile çarpmak gerekiyor.
 
 Musluk suyumun GH si 140-160 ppm olduğuna göre 8-9 alman sertlik derecesi var.
Yine musluk suyunun KH sı 120-150 ppm buda 7-8 alman sertlik dercesine denk geliyor..
 
 
 
PH ölçme, MERCK pH INDICATOR PAPER
 
İlk ölçümleri hagen pH testi ile yapmıştım, pH ölçme aralığı 0,5 olarak artıyordu. Pek sağlıklı değildi. Araştırdım ve merck çubuk buldum.
 
Sn Tunç Sönmezoğlunun BİTKİ AKVARYUMUNDA BAŞARI isimli yazısından alıntı;
 
"Merck çubuk:  6.0 - 6.5 - 7.0 - 7.5 - 8.0 aralıklarında doğru ölçüm yaptı.  Renk kıyaslaması kolay.  Ucuz ve miktarı fazla. Hassasiyeti akvaryum için yeterli değil.  Hassasiyetini yeterli buluyorsanız kesinlikle bunu kullanın".
 
Bugün Merc çubuk buldum. İlginç bir şekilde satıcı 3 değişik aralıkta ölçüm yapan merc çeşitlerini gösterdi. Örneğin birisi 0-14 aralığını ölçüyordu. Öbürü 5-7 arasını ölçüyordu. Satıcıya 6-8 arasını ölçen varmı diye sordum. Tam dükkandan ayrılıyordum, dördüncü merck çıktı ortaya :
pH  6,4 ile 8.0 arasını ölçebiliyordu.
Ölçüm aralıkları: 6,4   6,7    7,0    7,2   7,5    7,7   8,0    >8.0
 
 
Hemen ölçümleri yeniden yaptım musluk suyu        pH 7,7
                                                  akvaryum suyu   pH 6,7   !

 

 


 
emreutku2008-12-02 13:48:14

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

mustafaerdogarÇevrim Dışı

Kıdemli Akvarist
[B]6033,1[/B] [C]3,2,38529[/C]
Kayıt: 13/12/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 2469
mustafaerdogarÇevrim Dışı
Kıdemli Akvarist
Gönderim Zamanı: 28 Kasım 2008 13:45
Geciken cevap için kusura bakmayın; şehir dışındaydım. Fotoğraf düzenlemek için kullandığım program ACD see. Bendeki eski versiyonu (3.0) ama tam sürüm. Bildiğim kadarıyla özelliklerin açılması için tam sürüm gerekiyor. İnternetteki freeware versiyonlarda bu tip özellikler yok. Aslında Photo Shop Pro' nuz olsa çok daha iyi.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ubecerenÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 13/01/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 570
ubecerenÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 28 Kasım 2008 14:06

Emre bey başlığınızı yeni gördüm, hayırlı uğurlu olsun diyorum , akvuryumu ilk kurduğum zamanki günlerim geldi aklıma, dağ bayır elde tuz ruhuyla taş aramalar, peyzajcıları gezmeler, armatürün içindeki floresanları bile günlerce araştırmalarım:)belki bunlar da işin zevkli kısımları çünkü karşılaştığım  zorluklar bu hobinin getirdiği zevkin yanında gerçekten çok küçük kalır.Ne yazıkki Türkiye deki en büyük sorunlardan biri profesyonellik dediğimiz kelimenin anlamının bilinmemesi.En ünlü bir akvaryum firması da bunu yapıyorsa gerisini siz düşünün. Düşünsenize bu kadar insan var bu forumlarda akvaryum üreticileri de okuyor bir kişi bile içine çok floresan alan bir kapak ya da akvaryum modeli üreteyim demiyor, hadi biraz tembel bir milletiz diyelim peki para kazanmaktamı istemez bu insanlar ben işin bu kısmını çözemiyorum.İnşallah bu akvaryumu el birliğiyle sitenin en güzel akvaryumlarından biri yapacağız her konuda yardım etmeye hazırım.

Başarılı başlangıcın devamını bekliyoruz,

saygılarımla


Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emreutkuÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/10/2008
İl: Bursa
Mesaj: 1138
emreutkuÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 28 Kasım 2008 21:12
Mustafa bey teşekkür ederim, benim bilgisayarda da irfanview var.
 
Uğur bey çok teşekkür ederim, sizin iwagumi çalışmanız pekçok kişiyi motive ettiği gibi benide motive etti!
 
Kurulumun 6. günündeyim. Bitkiler büyüyor, hatta su yüzeyine ulaşan 2 bitkiyi ikiye kestim bile..  Yosun sorunu şimdilik yok, genelde kaçıncı gün çıkar bunlar? Ama..
Bitkilerin hemen hepsinde (özellikle eladoe, blyxa yapraklarında şeffaflaşma, yeşil doku kayboluyor, silueti kalıyor) sıkıntı gözlemliyorum. Bunun dışında sararma, beyazlaşma belirtileri var. Çınarın özellikle büyük olan yaprakları etkilendi, büzüşme, sararma, beyazlaşma var. Bu durumu 3. günden beri gözlemliyorum.
 
En çok etkilenen bitkiler sırasıyla eladoe, blyxa, çınar ve cabomba (zaten 5-6 çeşit bitki var)
Eladoeların büyük bölümünü sudan çıkardım. Şeffaflaşmayla ilgili bir resim ekliyorum:
 
 
2 adet 18 watt flo günde 7 saat yanıyor, ve ışıkların yandığı süresede karbondioksit veryorum. Bitkiler hem sıkıntıda hemde boyları büyüyor?
 
Aklıma pekçok şey geldi
1-H202 yada klor entoksikasyonu
2-Karbondioksiti fazla kaçırdım, pH çok düştü..uyum sağlayamadılar
3- Işık ve karbondioksit var ama besin eksik.. bana en çok bu son şık mantıklı geliyor. Zaten bu nedenle tabana biraz DIY misket gübre yerleştirdim, ayrıca bir miktar DIY sıvı gübre ve NPK ekledim...
DIY=Tunç Sönmezoğlu
 
02-12-2008
İSAK forumlarından güncel bir alıntı;
Soru " yeni aldıgım bitkilerin yaprak üstlerinde siyah lekeler oluştu ve sararma olmadan erimeler olmaya başladı sebebi ne olabilir."
Yanıt Su sıcaklığınıda unutmayınız. Bitkiler henüz çok yeni ise 2 hafta boyunca çüreme ve erimelerde normaldir. bitkiler alışıncaya kadar bu şekilde erime ve çürüme gösterebilirler. (Tunç Sönmezoğlu)
 
Akvaryum forumlarından güncel bir alıntı
soru Bitkilerim dipten üste doğru çürüyor
yanıt  Güzel dikim yapamamış olabilirsiniz. Bunu şöyle anlatayım; bitkiyi tabana diktiğiniz miktardan biraz daha derin dikin, sonrada az miktar yukarıya çekin.Bu şekilde kökler tabana dik konuma gelecektir.
Echinodorusunuzu diktikten sonra kökü iyi kapatıp, bir iki küçük taş parçası ile destekleyebilirsin. Echinodoruslar öyle büyük kök atarlarki tankın diğer tarafında uçlarını görebilirsin. H.difformislerde ilk tutunana kadar sorun olur, aynı uygulamayı bu bitki içinde yapabilirsiniz. Eledoa larda ise olağan bir durumdur.Güçlü ve uzun 1-2 kök atarak tutunuyorlar  ve sabretmek lazım. Birde aklıma şu an geldi acaba akıntı da fazlamı tankınızda?
(Barış Er)
 
Diğer 
--- Bitkiler yapraklarında belli miktarda amanyok/amonyumu absorbe ederler. 
Hatta ani ph dengesizliklerinde yapraklarının içlerine aldıkları amonyak çürüme sebeblerindendir.  (Çetin Dirik)
 
--- Eledoa fazla tropik bir bitki değil ve sıcağa alışamaz. Yoksa muhtemelen elinizdeki en sağlam bitkilerden biridir, hepsi ölür eledoa kalır ama işte sıcağa dayanamıyor. ( Refet Ali YALÇIN).
(Not benim akvaryumda sıcaklk 24-25 derece.)

 

 
Birde bu sabah davetsiz bir misafir gördüm, bir salyangoz
 
 
 
7 GÜNLÜK AKVARYUM
 
emreutku2008-12-02 16:26:07

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emreutkuÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/10/2008
İl: Bursa
Mesaj: 1138
emreutkuÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 01 Aralık 2008 23:11
 
FORUMDA BİTKİ İSİMLERİ, BU BİTKİLERLE İLGİLİ KULLANICI GÖRÜŞLERİNİN BULUNDUĞU BİR ALT BÖLÜM YOK
 
Bitkiler ve Bitki Akvaryumları alt başlığını ve alt konuları incelerken bir eksiklik hissettim. Bitkili akvaryumun baş aktörleri olan bitkiler ile
ilgili bir alt bölüm yok.
 
Biliyorum "Akvaryum.com" ana sayfasında Bitkiler ile ilgili bir bölüm var. Ama benim dediğim o değil. Kullandığımız bitkileri yabancı sayfalardan değilde kullanan kişilerin kendilerinden ögrensek. İnteraktif olarak tecrübeler yazılsa, konuşulsa iyi olmazmı?
 
Geçen gün Uğur Beceren bey "Hemianthus callitroides" ile ilgili bir başlık açmıştı, bu bitki ile tecrübesi olan arkadaşlardan bilgi istiyordu...Konu kayboldu gitti...
Ya da bir Blyxa aubertii ile ilgili olarak sayın Mustafa Erdoğar'ın yazılarını
Blyxa aubertii bölümünde görsek iyi olmazmı?
 
Mevcut Ana başlık ve alt bölümler halen aşağıdaki gibi;
 
Bitkiler ve Bitki Akvaryumları
Açık%20Forum%20%5bY.Msj.Yok%5d Bitki Akvaryumları Genel
Bitki türleri, kompozisyonlar ve baştan kurulum soruları gibi diğer genel konular hakkında bilgiler, sorular ve tartışmalar.
Açık%20Forum%20%5bY.Msj.Yok%5d Bitkili Akvaryum Canlıları
Bitkili akvaryuma uygun balıklar, karidesler, salyangozlar vb.
Açık%20Forum%20%5bY.Msj.Yok%5d Bitkili Akvaryum Ekipmanları
Işıklandırma, karbondioksit sistemleri vb.
Açık%20Forum%20%5bY.Msj.Yok%5d Su Kimyası ve Gübreleme
 
 
Benim önerim yukardaki sıralama aşağıdakine benzer şekilde düzenlense
istediğimiz bitkiler hakkında yazışıp, konuşabilsek..
 
 
Bitkiler (Türleri, isimleri, tecrübeler)
 
 
 
 
 
 
Daha da açık yazmak gerekirse, 
 Bitkiler  (Türler, isimler, tecrübeler, o bitkiye ait hastalıklar, o bitkinin bulunduğu tank fotğrafları, o bitkiyle uyumlu diğer bitkiler vs...) 
 
alt başlığı altında 100 adet bitki ismini alt konu olarak açsak ve bir bitki ile ilgili tüm bilinenler yazılsa, tartışılsa..Bir kişi vardır hayatı boyunca birkaç bitki ile ilgilenmiştir, bir diğeri başka bitkilerle..
 
Ya da akvaryum.com anasayfasında bulunan  bitkiler ile ilgili bölüm doğrudan forum sayfasına taşınsa daha verimli olabilir..Orada bitki isimleri, fotoğrafları, bitkiler ile ilgili kısa genel bir açıklama bulunuyor. Fakat soru yok, yorum ve  tecrübe aktarımı çok az.
 
emreutku2008-12-02 11:30:47

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

FTM_GLÇevrim Dışı

Kayıt: 16/03/2007
İl: Istanbul
Mesaj: 462
FTM_GLÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 01 Aralık 2008 23:48

Anasayfadaki "bitkiler" kısmında yorumlar, tecrübeler vs. mevcut.

Salyangozu hemen çıkartmanızı öneririm. Bitkilere zarar verecektir. Tek olmayabilir, yumurtlayabilir,ortalık yüzlerce yumurta dolabilir.
 
Bkz.örnek benim akvaryumum Big%20smile

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ubecerenÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 13/01/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 570
ubecerenÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 02 Aralık 2008 22:44
Salyangoz için umarım geç kalmamışsınızdır, bende ilk kez geçenlerde minik bi salyangoz gördüm acıdım atamadım bir iki gün sonra akvaryumda minik noktacıklar görünce çıkardım, ama geç kalmışımki şimdi onlarca minik salyangoz büyüyor...belkide yüzlerce ,salyangozu neden büyütürlerki deridim şimdi anladım elle temizlemek mümkün değil..biraz daha etlensinler kiralık bi makrakanta tutucam:)  ubeceren2008-12-02 22:45:35

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emreutkuÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/10/2008
İl: Bursa
Mesaj: 1138
emreutkuÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 03 Aralık 2008 00:19
Fatmagül hanım ve Uğur bey, salyangoz uyarısı için teşekkürler. Bende zaten görür görmez fotgrafını çektim ve çıkardım. Ama iki gün sonra camlarda beyaz minikler yine belirdi. Henüz az sayıda oduğu için camlardan elimle temizliyorum!
 
Fatmagül hanım,
"Anasayfadaki "bitkiler" kısmında yorumlar, tecrübeler vs. mevcut"
 
Fatmagül hanım o bölümü biliyorum, gerçekten en güzel bölümlerden biri ve benim ana forum olarak bu siteyi seçmemde de etkisi büyüktür. Resimler ve genel bilgi çok güzel. Benim dediğim kullanıcı sorusu yok ve kullanıcı yorumu çok az.  Üşenmedim saydım, "Gövdeli bitkilerde" 65 adet bitki var. 65 bitkiden sadece 21 bitki için yorum yazılmış. Bu 21 bitki için yapılan yorumlardan 10 tanesi tek yorum. Hatta Hydrocotyle verticillata bitkisi için bir tek sizin yorumunuz var, elinize sağlık. Ama benim dediğim farklı.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emreutkuÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/10/2008
İl: Bursa
Mesaj: 1138
emreutkuÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 06 Aralık 2008 10:41
14 GÜNLÜK AKVARYUM
 
 
Myriophyllum tuberculatum ve cabomba caroliniana ları ortadan ikiye keserek budadım. Çınarların (Higrophila difformis) eski yapraklarını koparıp ortadaki boş alana koydum. Sol köşedeki çınarlar 1 hafta içinde su seviyesine kadar uzadılar. Tüm bitkilerde cobomba furcata ve blyxa aubertii de büyüme var.
 
Akvaryumun  ışıkları saat 17.00 ile 24.00 arası yanıyor. Saat 21.00 cıvarında tüm bitkilerde fotosentezi gözlemliyorum.  Tüm bitkilerden su yüzeyine minik hava(O2) kabarcıkları çıkıyor. Gerçi saat 22.00 den sonra çınarlar, cobomba furcatalar yapraklarını kapatma eğilimine giriyorlar. Işıkları en geç 22.00 kapatmak lazım galiba.
 
Cabomba Caroliniana lara hayranım, hemen ışığa doğru dikleşiyorlar. Keza Myriophyllum tuberculatum larda biraz daha yavaş kalmakla birlikte ışığa yöneliyorlar. Bu iki bitkiyi birbirine çok benzetiyorum. Myriophyllum tuberculatum, Cabomba Caroliniana nın kuru ve kahverengi hali sanki.
Budamadan sonraki halleride birbirine benziyor. Budamadan önce üstte kalan parçalar çok canlılar. Ama budamadan önce altta kalan parçalar daha soluklar, ve asla forma girmeyeceklermiş gibi görünüyorlar. 
 
Bitkiler bölümünde Sn Rafet Ali Yalçının Cabomba Caroliniana için şöyle bir yorumu var;
Budamayı dibe yakın yapınız. Köklü parçayı çıkarınız, budadığınız parçayı ekiniz. Çıkarmazsanız köklü parça çok büyük ihtimalle bozulup suya dağılacaktır.
 
Akvaryumun yanına her gittiğimde ilk işim camlarda salyongoz kontrolü yapmak.  Bu nedenle bir salyongoz dosyası hazırlamaya başlamıştım ama iki gündür salyongoza rastlamadığım için şimdilik vazgeçtim.
 
Sağ taraftaki taş sayısını 3 ten 2 ye azalttım. Taşları  altın oran ölçümü yapmadan  rastgele koymuştum. Sonradan taşların altın oran ilişkisine baktım. Sanki akvaryumu ortadan ikiye bölüp her bir akvaryum odağı için ayrı altın oran uygulaması yapmışım.
 
Sabah yapığım ölçümlerde PH 7.0   KH 5,5  çıktı.  CO2 i ışık yandığı sürece akşam saatlerinde veriyorum.
 
 
 
 
Cobomba Furcata
 
 
 
 
 
 
 
 
Akvaryumda bulunduğu ilk günlerde bu bitkinin hep kırmızı renkli kalacağını sanmıştım. Dikkat ederseniz son iki fotografta ışıkla birlikte üst yapraklarının yeşile dönmüş halini farkedebilirsiniz.
 
 
 
 KARBONDİOKSİT  (CO2)

Karbondioksit bitkili akvaryumun olmazsa olmazı.

Bitkilerin yapısında %90 Oranında carbon ve oksijen var!

Tom Barre ye göre alg oluşumunun %90-95 sebebi, eksik yada uygun olmayan CO2 kullanımı...


Litre başına 0,5 watt olan ışıklandırmalarda tavsiye edilen yetebilecek CO2 miktarı 15-20ppm, daha fazlasının bitkiler için sakıncası yok. Litre başına 0,5 watt dan fazla ışıklandırmalarda tavsiye edilen CO2 miktarı 30ppm


Bitkili akvaryum için karbondioksit kaynakları;

1- DIY, Kendin Yap Mayalı Karbondioksit

2- Sıkıştırılmış C02 (Tüplü CO2)

3- Organik Karbondioksit


Yukardakilerden herbiri ayrı ayrı kullanılabildiği gibi 1 ve3 yada 2 ve 3 kombine kullanılabiliyor.



Difusor ya da reaktor ile verimin artırılması;

Tüplü sistemde CO2 bir difusor ya da reactor aracılığla akvaryuma veriliyor. Karbondioksit hava hortumuyla akvaryuma aktarılırsa çok büyük oranda boşa gidiyor. Amaç hava hortumundan gelen kabarcıkları küçültmek, böylece hava kabarcıklarındaki yüzey alan artmış oluyor. Daha sonra oluşan bu küçük kabarcıkları akvaryum içinde iyi dağılabilmesini sağlamak gerekiyor. Burada ise kullandığınız dış filtrenin saatlik su çevirisi önemli hale geliyor.

Benim anladığım kadarıyla net su hacmi 100 litrenin altındaki tanklarda, difusor ve yeterli saatlik su çevirisi yapabilen dış filtre, akvaryuma verilen karbondioksit kabarcıklarının yeterli dolaşımını sağlıyor. Büyük tanklarda ise difusor yetersiz kalıyor, onun yerine reaktor kullanmak lazım.





Dış filtre su veriş borusunun yönünü ayarlayarak max kabarcık dağılımını sağlayan pozisyona getirdim.



Karbondioksit akvaryum suyunda ne kadar var?

Bunun için pratikte KH-PH tablosu ya da CO2 drop checker kullanılıyor.


1- KH-PH tablosu


 \ pH | 6.0     6.2     6.4     6.6     6.8    7.0    7.2    7.4    8.0
KH\   |
-----------------------------------------------------------------------
0.5   | 15      9.3     5.9     3.7     2.4    1.5    0.9    0.6    0.2
1.0   | 30      19      12      7       5      3      1.9    1.2    0.3
1.5   | 44      28      18      11      7      4      2.8    1.8    0.4
2.0   | 59      37      24      15      9      6      4      2.4    0.6
2.5   | 73      46      30      19      12     7      5      3      0.7
3.0   | 87      56      35      22      14     9      6      4      0.9
3.5   | 103     65      41      26      16     10     7      4      1.0
4.0   | 118     75      47      30      19     12     6      5      1.2
5.0   | 147     93      59      37      23     15     9      6      1.5
6.0   | 177     112     71      45      28     18     11     7      1.8
8.0   | 240     149     94      59      37     24     15     9      2.4
10    | 300     186     118     74      47     30     19     12     3
15    | 440     280     176     111     70     44     28     18     4

Bu sabah yaptığım ölçümlere göre suda ne kadar karbondioksit olduğunu hesaplamaya çalışayım.

pH 7.0  KH 5

tabloda denk gelen rakam 15 Yani akvaryum suyunda 15ppm co2 var.



2-CO2 drop checker

Suya indicator damla damlatarak sudaki renk değişimine göre co2 in fazla, normal, yetersiz ayrımını yapan bir test. Bende Azoo co2 drop checker var.

 



türkçeye çevrilmiş kullanma kulavuzunda küçük ama önemli bir yanlışlık var, sarı renk için yetersiz c02 diyor, tam tersi olacak. Mavi renk için aşırı c02 diyor tam tersi olcak. Cama yapıştıracağımız renk scalasını içeren etiket doğru değerlerde.


yukardaki resim bu sabahki akvaryum suyu


http://img67.imageshack.us/img67/1042/img0676nd4.jpg">[/URL">



yukardaki resim bu sabahki musluk suyu



Aşağıdaki resimler önceki günlerden drop checkerin akvaryum içindeki hali. Yalnız 2-3 dakika sonra vantuz yetersizliği nedeniyle aşağı düşüyor...


 
 


 
 
 
 
emreutku2008-12-09 18:04:01

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

ubecerenÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 13/01/2008
İl: Istanbul
Mesaj: 570
ubecerenÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 06 Aralık 2008 15:56
[QUOTE=emreutku]KARBONDİOKSİT CO2


Karbondioksit bitkili akvaryumun olmazsa olmazı.

Bitkilerin yapısında %90 Oranında carbon ve oksijen var!

Işıktan daha önemli!


[/QUOTE]

Genel anlamda CO2 in ışıktan daha önemli olduğu fikrine katılmıyorum co2 takviyesi olmadan bitki yetiştirilebilir ama çok kötü bir ışıklandırmada bir iki tür hariç bitkinin hiç şansı kalmaz.
mustafaerdogar2008-12-06 16:14:45

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emreutkuÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/10/2008
İl: Bursa
Mesaj: 1138
emreutkuÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 06 Aralık 2008 16:13
Uğur bey haklısınız. Sanırım son cümle (Işıktan daha önemli!) abartılı olmuş. Amacını aşmış, düzeltiyorum. Eleştiri için teşekkürler.
 

Diğer "Karbondioksit bitkili akvaryumun olmazsa olmazı" sadece bitkilerin yaşatabilmek için değil. PH ayarı, yosun oluşmaması ve bitkilerin daha sağlıklı ve hızlı büyümeleri adına yazılmış bir yazı. Amacım taban bitkili bir akvaryum olduğuna göre benim için ışıkta, co2 de önemli.

Eğer ışık ve co2 isteyen taban bitkileri düşünmeseydim, az ışık ve co2 olmadan bitki yetiştirmeye çalışırdım. Eğer ışığıda, co2 de bol isteyen forma High-tech dersek, o zaman "Karbondioksit bitkili akvaryumun olmazsa olmazı" cümlesini "Karbondioksit high-tech bitkili akvaryumun olmazsa olmazı" olarak değiştirmem daha doğru olacak sanırım.
Ya da, eğer Tom Barre nin dediği doğruysa (alg oluşumunun %90-95 sebebi, eksik yada uygun olmayan CO2 kullanımıdır)   "Karbondioksit yosunsuz bitkili akvaryumun olmazsa olmazı" olarak değiştirmem gerekecek...
 
Bu yazıyı okuyan akadaşları yanlış yönlendirmek istemem, yeri gelmişken hem Mustafa Erdoğarın hemde Tunç Söylemezoğlunun makalelerinin linkini de eklemek istiyorum..
 
 
 
Bitili akvaryumunda başarı
 
 
Ayrıca bir link daha Sn Erhan Demir in(tiberian) bitkili akvaryumu CO2 olmadan bitki olabileceğini gösteren çok iyi bir örnek. Akvaryum yaklaşık ilk 6 ayı co2 olmadan geçirmiş. Daha sonra ise co2 kullanılmaya başlanmış.
 
Son olarak Tom Barre dan "Non CO2 methods"  başlıklı bir yazı;
CO2 verilmeyen bitkili akvaryumlarda mantıklı olarak daha düşük ışık 1,5-2 watt/gallon  yada  0,4-0,5 watt/litre öneriliyor...
 
 
 
 
Bugün tatil olduğu için akvaryum ışıklarını saat 12.00 de açtım ve saat 20.00 de kapattım. Gün sonu son bir kez daha co2 baktım;
 

 
resimde görüldüğü gibi yeşile yakın, ama sabahki yeşilden farklı, bu seferki hafif sarımtırak yeşil...
Dayamayıp PH ve KH testide yaptım
PH=  6,4  KH=  5    C02=59 ppm 
 
 
Cobomba Furcata üzerinde yoğun oksijen kabarcıklarını gördüm;
 

 
 
 
 Aşağıdaki resimde fotosentez sonrası c. furcata yapraklarını kapatmış hali
 
 
 
 

07-12-2008
DIATOMS, (KAHVERENGİ ALG)

İki gün önce cam temizliği yaparken kullandığım beyaz selpak mendile, kahverengi hafif çamur kıvamında kir? geldi. Ön ve yan camlar, arka camların iç yüzünde bulunuyordu. Dikkatli bakıldığında belli oluyordu ve toz gibi duruyordu. İçerden elimi sürdüğümde buğulu camın buğusunu silmiş gibi şeffaf iz kalıyordu.

Bitkileri inceledim, bazı çınar yapraklarında kahverengi lekelenmeler mevcuttu. Önce bu yapraklarda çürüme ya da yanma var sandım. Daha sonra aklıma geldi ve yaprağın yüzeyini sildim, kahverengi kir çıktı, yaprak temizlendi.

Ek olarak o gün su yüzeyi fazla yağlı gördüm. Daha önce okuduklarım bu yağ tabakası görüntüsünün sıvı potasyum kullanımı ile ilgil olabileceğiydi. Taşların yüzeyinde de hafif etkilenme vardı.

Daha sonra araştırma yaptım. Yukarda yazdıklarım tipik diatom (kahverengi alg) bulgularıydı. Özellikle yeni kurulum akvaryumlarda ilk görünen alg tipi buymuş. Biyolojik döngü oturduğunda kendiliğinden geçiyormuş. Amonyağa bağlı olarak ortaya çıkıyormuş yani. Yeni olmayan tanklarda ortaya çıkması ise silikat fazlalığına , ya da ışık yetersizliğine bağlıyanlar var.

Akvaryum kurulumu sırasında şimdiye kadar geçen süre içinde balık eklemediğim gibi, ilk 10 gün bakteri kültürü vermiştim. CO2 ve O2 sisteminin birbirinden bağımsız olduğunu biliyorum. Dış filtre su çıkışını yüzey ajitasyonu olmasın diye derinden veriyorum, sanırım bu CO2 i akvaryum içinde tutulmasını sağlarken, O2 nin akvaryuma alınımını azaltıyor. Aerob bakterilerde O2 azlığından dolayı yeterince ortamda bulunamıyorlar. Bundan böyle akşamları yatarken dış filtre su çıkışını yüzey ajitasyon yaratacak şekilde ayarlayacağım.

Cam temizliği yaptım, su değişimi yaptım, su yüzeyindeki yağlı? (diatomlu) tabakayı özellikle temizledim, Etkilenen Çınar yapraklarının bir kısmını elimle temizledim. Taşları çıkarıp yıkadım yine yerine yerleştirdim. Su değişiminden sonra 7,5cc potasyum ekledim, hemen ve birkaç saat sonra su yüzeyini gözlemledim, yağlanma yoktu.

 
emreutku2008-12-09 18:05:00

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

emreutkuÇevrim Dışı

Özel Üye
Kayıt: 04/10/2008
İl: Bursa
Mesaj: 1138
emreutkuÇevrim Dışı
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 09 Aralık 2008 19:46
09-10-2008
BAYRAM MAYTAPI
 
Myrophyllum tuberculatum dan bayram şovu
 
 

emreutku2008-12-09 21:39:57

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir