Akvaryum Yapımında Silikon Payı


FatihsmÇevrimiçi

Kayıt: 25/05/2026
İl: Tokat
Mesaj: 3
FatihsmÇevrimiçi
Gönderim Zamanı: Dün 01:33
Selamlar. İki adet akvaryum yapmayı düşünüyorum,daha önceden küçük bir akvaryum yapma deneyimim olmuştu. Birinci akvaryum 60x43x45 ölçülerinde, ikinci akvaryum ise 40x35x20 ölçülerinde. Cam kalınlığımı 8 mm olarak ve silikon payımı da 1 mm bırakarak hesapladım. Sıkıntı şu ki silikon boşluğunu 1mm ye nasıl tam ayarlayacağımı bulamadım. Forumlarda ve konularda buna dair birşey bulamadım, yapay zeka ise araya kürdan sıkıştır 30-40 dakika sonra kürdanı çıkart boşluklara da silikon bas dedi. Bu 1mm lik boşluğu nasıl ayarlayabilirim?

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

Oozer3466Çevrim Dışı

Kayıt: 16/10/2016
İl: Istanbul
Mesaj: 89
Oozer3466Çevrim Dışı
Gönderim Zamanı: Dün 08:45
Selam youtube' da video var linki aşağıda fikir verir.

https://www.youtube.com/watch?v=YOeOPtge344

Teşekkür Edenler: [T]281156,Fatihsm[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

KınayuÇevrimiçi

Özel Üye
[B]14703,1[/B]
Kayıt: 02/10/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 21489
KınayuÇevrimiçi
Özel Üye
Gönderim Zamanı: Dün 10:49
[QUOTE=Fatihsm]Selamlar. İki adet akvaryum yapmayı düşünüyorum,daha önceden küçük bir akvaryum yapma deneyimim olmuştu. Birinci akvaryum 60x43x45 ölçülerinde, ikinci akvaryum ise 40x35x20 ölçülerinde. Cam kalınlığımı 8 mm olarak ve silikon payımı da 1 mm bırakarak hesapladım. Sıkıntı şu ki silikon boşluğunu 1mm ye nasıl tam ayarlayacağımı bulamadım. Forumlarda ve konularda buna dair birşey bulamadım, yapay zeka ise araya kürdan sıkıştır 30-40 dakika sonra kürdanı çıkart boşluklara da silikon bas dedi. Bu 1mm lik boşluğu nasıl ayarlayabilirim?[/QUOTE]


Selamlar Akvaryum yapımında böyle bir uygulama hatırlamıyorum ben 50 üzerinde akvaryum yaptım .
Öpüşen yüzeyleri bir birine gelen temas eden camlar arasında Silikon ne kadar az kalırsa tutunma mukavemet o kadar fazla olur. Ama Silikon olacak iki cam arasında genel kural kaidedir bu yani camlar arasında 1 mm Silikon kalsın olayı diye bir durum yok sadece iki cam arasına bir ayar yoğunluk ta Silikon sürüp iki camı bir birine doğru bastıracaksınız eşit olarak o dağılır iki cam arasında kalır .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/01.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/02.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/03.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/04.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/05.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/06.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/09.JPG[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/10.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/11.jpg[/IMG]
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/12.jpg[/IMG][EDIT]Kınayu,2026-06-24 10:33:55[/EDIT]

Beğenenler: [T]240932,Ehtiyar[/T][T]255109,Sunborn[/T]
Teşekkür Edenler: [T]281156,Fatihsm[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

pianoƒishÇevrim Dışı

Kayıt: 06/03/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 2887
pianoƒishÇevrim Dışı
Gönderim Zamanı: 20 Saat 24 Dakika önce
[QUOTE=Kınayu]


[/QUOTE]

Çok büyük ve hali ile camlarının ağır olduğu akvaryumlarda görmüştüm ben. Araya kürdan koyuyorlardı.

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

FatihsmÇevrimiçi

Kayıt: 25/05/2026
İl: Tokat
Mesaj: 3
FatihsmÇevrimiçi
Gönderim Zamanı: 18 Saat 14 Dakika önce
[QUOTE=Kınayu]


Selamlar Akvaryum yapımında böyle bir uygulama hatırlamıyorum ben 50 üzerinde akvaryum yaptım .
Öpüşen yüzeyleri bir birine gelen temas eden camlar arasında Silikon ne kadar az kalırsa tutunma mukavemet o kadar fazla olur. Ama Silikon olacak iki cam arasında genel kural kaidedir bu yani camlar arasında 1 mm Silikon kalsın olayı diye bir durum yok sadece iki cam arasına bir ayar yoğunluk ta Silikon sürüp iki camı bir birine doğru bastıracaksınız eşit olarak o dağılır iki cam arasında kalır .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/01.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/02.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/03.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/04.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/05.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/06.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/09.JPG[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/10.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/11.jpg[/IMG][IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/12.jpg[/IMG][/QUOTE]


Camları taban camının üstüne koymayı düşünüyorum. Keseceğim camın ölçüleri şu şekilde:
Taban:60x43
Ön ve arka: 60x45
Sağ ve sol:41.2x45

Silikon payı koyarak hesapladım bunları. Dediğiniz gibi ne kadsr az silikon o kadar çok mukavemet ise silikon paylarını çıkartıp 41.4 cm olarak mı kestireyim?[EDIT]Fatihsm,2026-06-23 16:50:55[/EDIT]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir

KınayuÇevrimiçi

Özel Üye
[B]14703,1[/B]
Kayıt: 02/10/2009
İl: Istanbul
Mesaj: 21489
KınayuÇevrimiçi
Özel Üye
Gönderim Zamanı: 1 saat 19 dakika önce
[QUOTE=pianoƒish]

Çok büyük ve hali ile camlarının ağır olduğu akvaryumlarda görmüştüm ben. Araya kürdan koyuyorlardı.[/QUOTE]

Camlar gönyesiz tam yüzeye oturmuyorsa bir parellik sağlamıyorsa belki yapılabilinir dediğiz ama yanlış olmaması gereken bir uygulama büyük cam büyük hacim basınç demek bu durum daha tehlikeli büyük sorun yarata bilir . Her yapılan görülen doğru olmaya bilir günü o anı kurtarmak için yapılmıştır .
Dar kenardaki camlar akvaryum taban camın üzerine geniş ön ve arka cam taban camına üzerine değil dıştan gelerek taban camının alnına yapışır genelde böyle olur .İstisna ön ve arka camınıda akvaryum taban camın üzerine bastırarak ta yapılan uygulamalar mevcuttur .Ama ben böyle uygulamaları hiç yapmadım tercih etmemişimdir dışa basan ön ve arka cam bana daha güven veren doğru gelmiştir . eklediğim akvaryum yapım aşaması uygulaması resim görsellerinde de benim dediğim yöntem kullanılmıştır .
[IMG]https://foto.akvaryum.com/fotolar/81103/240620261011341.jpg[/IMG][EDIT]Kınayu,2026-06-24 10:27:47[/EDIT]

Teşekkür Edenler: [T]281156,Fatihsm[/T]

Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir