Akvaryum Kuracağım Bunun İçin Tavsiye İstiyorum
Gönderim Zamanı: 11 Saat 45 Dakika önce
İyi günler , dayımın eski akvaryumunda (boyutlarını tam bilmiyorum ama küçük-orta arası boyutlarda) balık beslemeyi düşünüyorum. Beta balığı hoşuma gittiği için onu koyarım diye düşünüyordum ancak bakımı vs. zor mu bilmiyorum. Yanına bir kaç bitki koyup odamda bakmayı düşünüyorum. Bana verebileceğiniz tavsiyeler var mı? Her türlü tavsiye ve öneriye açığım. Şimdiden teşekkürler.
Beğenenler: [T]276463,Sfenks111[/T]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
Gönderim Zamanı: 6 Saat 45 Dakika önce
Bende bu hobide yeniyim ve betta balığı nedeniyle başladım. Betta balığı aslında bakımı kolay bir balık ve gördüğüm kadarıyla dirençli bir balık.
Yalnız ilgilenmek lazım su kalitesi iyi olmalı ve kesinlikle balığı yormayacak bir filtre olmalı. Su sıcaklığı 25 in altında olmamalı. Tabanda yumuşak keskin olmayan kum koyabilirsiniz çünkü kumda uzanıp uyuyor ben ilk gördüğümde öldü sanmıştım elimle dokununca sıçramıştı hayvan. Yapay dekor veya keskin kenarlı kayalar koymayın lütfen. Ben java fern, anubias türleri koydum (bu bitkilerde bakımı kolay ve düşük ışık gereksinimi olan bitkiler güçlü ışık bettayı rahatsız ediyor). Bitkilerin üzerinde uyumayı seviyor. Koyacağınız filtre lütfen çok akıntı yapmasın. Catappa yaprağı ve kızılağaç kozalağıda koyarsanız bettanın hoşuna gidecektir.
Bence bettayı çok seveceksiniz. Bir süre sonra sizi gördüğü zaman hemen yüzeye gelecek elinizle yemi uzattığında aynı bir köpek gibi yemi alıp yiyecek. Bazen yemler elimden kaçıp tankın yüzeyine dağılıyor parmağımla gösteriyorum hemen oraya gelip alıyor. Gerçekten keyifli bir balık. Çok tecrubeli değilim ama kendi deneyimlerimden yola çıkarak fikir vermek istedim.[EDIT]Sfenks111,2026-06-23 23:17:29[/EDIT]
Yalnız ilgilenmek lazım su kalitesi iyi olmalı ve kesinlikle balığı yormayacak bir filtre olmalı. Su sıcaklığı 25 in altında olmamalı. Tabanda yumuşak keskin olmayan kum koyabilirsiniz çünkü kumda uzanıp uyuyor ben ilk gördüğümde öldü sanmıştım elimle dokununca sıçramıştı hayvan. Yapay dekor veya keskin kenarlı kayalar koymayın lütfen. Ben java fern, anubias türleri koydum (bu bitkilerde bakımı kolay ve düşük ışık gereksinimi olan bitkiler güçlü ışık bettayı rahatsız ediyor). Bitkilerin üzerinde uyumayı seviyor. Koyacağınız filtre lütfen çok akıntı yapmasın. Catappa yaprağı ve kızılağaç kozalağıda koyarsanız bettanın hoşuna gidecektir.
Bence bettayı çok seveceksiniz. Bir süre sonra sizi gördüğü zaman hemen yüzeye gelecek elinizle yemi uzattığında aynı bir köpek gibi yemi alıp yiyecek. Bazen yemler elimden kaçıp tankın yüzeyine dağılıyor parmağımla gösteriyorum hemen oraya gelip alıyor. Gerçekten keyifli bir balık. Çok tecrubeli değilim ama kendi deneyimlerimden yola çıkarak fikir vermek istedim.[EDIT]Sfenks111,2026-06-23 23:17:29[/EDIT]
Üye imzalarını sadece giriş yapan üyelerimiz görebilir
